http://nos.nl/artikel/397344-vn-israel-schendt-mensenrechten.htmlquote:De VN-gezant voor de mensenrechten in de Palestijnse gebieden heeft kritiek op de manier waarop Israël Palestijnse kinderen gevangen houdt. Richard Falk zegt dat Israël door de eenzame opsluiting de mensenrechten schendt.
Per jaar worden zo'n 500 tot 700 Palestijnse kinderen gearresteerd bij vreedzame betogingen voor de Palestijnse zaak. Volgens getuigenissen wordt 12 procent van de Palestijnse kinderen in eenzame opsluiting gehouden.
Falk noemt dat vernederend, onmenselijk en illegaal. Hij roept Israël op zich aan de internationale wetgeving te houden.
http://www.powned.tv/nieu(...)andelt_kinderen.htmlquote:Israël schendt de mensenrechten door kinderen vast te houden in eenzame opsluiting, stelt de speciale VN-rapporteur voor de mensenrechten in de bezette Palestijnse gebieden, Richard Falk.
Volgens Falk zijn er sinds 2008 zeker 53 gevallen geweest waarbij kinderen van 15 a 17 jaar in eenzame opsluiting zijn vastgehouden. Sommige zaten 24 dagen alleen vast. De minderjarigen zijn opgepakt bij betogingen, iets wat Israël regelmatig doet.
De eenzame opsluiting wordt vervolgens als sanctie gebruikt voor bijvoorbeeld het ophangen van een Palestijnse vlag. Volgens Falk is die praktijk onmenselijk, vernederend en illegaal.
Kinderen die met een Palestijnse vlag lopen tijdens een VREEDZAME demonstratie moeten worden worden gemarteld?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
Bekijk deze video maar, dan begrijp je waar ik het over heb.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Palestijnen zijn dus gewoon de terroristen. De kinderen worden opgeleid tot zelfmoordterroristen. Deze kinderen zijn dus eigenlijk niet onschuldig, het zijn gewoon terroristen die opgepakt moeten worden en levenslang moeten krijgen. Ze zijn al te ver gehersenspoeld.
En dan gaan ze zeiken dat Israël Palestijnse kinderen dood? Tja, het is of dat terroristen kind, of onschuldige Joodse burgers.
''Maar het zijn kinderen'' gaat niet op, vind ik. Het zijn terroristen en als ze gepakt worden of dreigen onschuldige mensen te verwonden, moeten ze gewoon afgemaakt worden.
Wat een stel wilde zeg.
Nee, veel minder erg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Israël is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
Lees het artikel nou maar. Die kinderen die ze opgesloten hebben zijn geen terroristen; ze doen mee aan betogingen en hangen Palestijnse vlaggen op. Jij denkt dat Israël zelfmoordterroristen 24 uur opsluit?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een stel wilde zeg.
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.quote:
Correct.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten eenmaal in een minder hopeloze situatie. Meer welvaart, niet onderdrukt - etc.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:48 schreef Peunage het volgende:
Ik ga alvast de reactie van het FOK! Israeli Defence Leugue voorspellen;
maar de arabieren doen veel ergere dingen...
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:06 schreef MrBaas het volgende:
[..]
http://www.thedailybackgr(...)e-messages-on-bombs/
Israël is net zo erg, ik denk zelfs wel erger.
quote:
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?quote:
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:08 schreef waht het volgende:
[..]
Jij vond die aanslag in Bulgarije zeker wel terecht?
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij gaat mij zeker een antisemiet noemen omdat ik negatief ben over Israel?
Fijn dat je zo eerlijk bent. Ik ben niet anti-mijzelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef waht het volgende:
[..]
Het zal er waarschijnlijk een keer van komen ja.
Vooruitlopend op de reacties op deze bijdrage: Ook als je corrigeert naar meer welvaart en overigens veel betere omstandigheden?quote:
Lastig, want dat kan twee kanten op werken.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vooruitlopend op de reacties op deze bijdrage: Ook als je corrigeert naar meer welvaart en overigens veel betere omstandigheden?
Kinderen van illegale landrovers, hoe zijn die?
Niet dat die kinderen veel te verwijten valt, ze worden ook maar opgevoed/gehersenspoeld.
Maar de ouders, die inmiddels de jaren van verstand bereikt hebben, valt wel degelijk iets te verwijten. En hoe zorgelozer de omstandigheden, des te meer valt ouders te verwijten, naar mijn gevoel.
Precies.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:01 schreef waht het volgende:
[..]
Lastig, want dat kan twee kanten op werken.
Uiteraard wel eens dat de ouders vooral te verwijten valt hoe hun kinderen in de wereld komen te staan. De vader en moeder zijn doorgaans het primaire rolmodel voor het kind.
Waar slaat dat laatste nou weer op?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef HupDuitslandHup het volgende:
bepaalde leden zijn gebrainwasht door Israël en denken dat ze alles mogen zeggen wat ze willen over de kinderen die gewoon gemarteld worden ,en dit moet zogenaamd een bondgenoot zijn van Nederland.
Ik schaam me dood dat ik een Nederlander ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Dat heb ik al erkend.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Precies.
En daar komt de behandeling van die ouders bij. Hoe je het ook wendt of keert: Palestijnse ouders worden door Israelische mensen heel anders behandeld dan Israelische ouders door Palestijnen.
En al eerder heb ik gerefereerd aan de training van adolescente Israeli's in en door het leger.
En dan denk ik zelf nog in eerste instantie aan de bezette westoever, niet eens aan het gevangenenkamp dat Gaza heet.
Een land dat zijn bezette gebieden zo behandelt, schept zijn eigen vijanden.
VN-regels hebben ook hun redelijke redenen.
Ja, dat is ook zo. Het was ook niet zozeer een aanval op wat je zei.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik al erkend.
Uiteraard werkt dit onder de Palestijnen net zo, ware het niet dat ze geen leger hebben.
Helaas wordt de Joodse jeugd net zo geïndoctrineerdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 06:58 schreef computerprobleem het volgende:
Wat een stel wilde zeg.
Het zou een zegen zijn als beide partijen als gelijken zouden kunnen onderhandelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 23:15 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik al erkend.
Uiteraard werkt dit onder de Palestijnen net zo, ware het niet dat ze geen leger hebben.
Want leren over de grootste genocide in de geschiedenis is indoctrinatie?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Helaas wordt de Joodse jeugd net zo geïndoctrineerd
Kijk het filmpje nou maar helemaal af.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:13 schreef Rosario het volgende:
[..]
Want leren over de grootste genocide in de geschiedenis is indoctrinatie?
Naïef, een beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kijk het filmpje nou maar helemaal af.
Je punt is?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo en hoeveel meer doden zijn er al weer gevallen in Syrie/Libie/Sudan in een jaartje als in een halve eeuw Israel-Palestina?
De genoemde landen worden veroordeeld, sancties opgelegd en gedreigd, Israël niet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat er nog altijd onevenredig veel aandacht aan besteed wordt.
Ze worden zo erg geindoctrineerd dat iedereen die ze niet verstaan een anti-semiet is. Ze leren meteen dat kaartje te spelen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:29 schreef Rosario het volgende:
[..]
Naïef, een beetje overdreven, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Of zijn er soms geen neo-nazi's in Polen? Of antisemitische incidenten in Europa?
Bepaalt het aantal doden de aandacht voor een conflict?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:36 schreef Rosario het volgende:
[..]
Dat er nog altijd onevenredig veel aandacht aan besteed wordt.
Even de zaken in perspectief plaatsen.quote:
Ga je de zaken ook in perspectief plaatsen als jouw kind slachtoffer was gevallen voor Dutroux in al die jaren of Breivik op één dag? Of gaat het om het veroorzaakte leed, los van de timeframe?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Even de zaken in perspectief plaatsen.
Blijkbaar niet. Er vallen meer verkeersdoden PER JAAR in de EU dan in 60 jaar Israel-Palestina zijn gevallen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Bepaalt het aantal doden de aandacht voor een conflict?
Als daarvoor enorm veel aandacht was terwijl tegelijkertijd bij de buren per dag meer slachtoffers vallen dan bij mij in totaal in een halve eeuw dan zou ik dat zeker doen ja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga je de zaken ook in perspectief plaatsen als jouw kind slachtoffer was gevallen voor Dutroux in al die jaren of Breivik op één dag? Of gaat het om het veroorzaakte leed, los van de timeframe?
Nee, voor jou is het een nietszeggend flutconflict. Voor Palestijnen is het bezetting van land wat al meer dan 60 jaar doorgaat.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Er vallen meer verkeersdoden PER JAAR in de EU dan in 60 jaar Israel-Palestina zijn gevallen.
Het is gewoon een nietszeggend miniscuul flutconflict dat door extreem linksen en moslims tot de hel op aarde wordt opgeblazen voor hun eigen doeleinden. Terwijl moslims onderling elkaar massaal koudmaken in VEEL grotere aantallen zeggen ze daar amper wat van.
Maar zeg eens dat je een Israeli bent op de Egyptische TV
Wat is enorm veel? Kan er TE veel aandacht geschonken worden aan een conflict waarbij 2 volkeren onnodig lijden voor een half eeuw? Kan er te veel aandacht geschonken worden aan een dictator die bruut zijn volk afslacht?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als daarvoor enorm veel aandacht was terwijl tegelijkertijd bij de buren per dag meer slachtoffers vallen dan bij mij in totaal in een halve eeuw dan zou ik dat zeker doen ja.
Jordanie beslaat 80% van het originele Palestina hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, voor jou is het een nietszeggend flutconflict. Voor Palestijnen is het bezetting van land wat al meer dan 60 jaar doorgaat.
Nee hoor, het originele 'Filistin' was een deelprovincie van Syrië, niet Jordanië.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jordanie beslaat 80% van het originele Palestina hoor.
Of nee wacht, daar ging de PLO ook bomaanslagen plegen en zo zodat de koning ze eruit getrapt heeft.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Jordanie is een soevereign land en heeft niks met de Palestijnen te maken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jordanie beslaat 80% van het originele Palestina hoor.
Of nee wacht, daar ging de PLO ook bomaanslagen plegen en zo zodat de koning ze eruit getrapt heeft.
Het is wel een soeverein land, maar het heeft zeker veel met de Palestijnen te maken. Meer dan de helft van de bevolking is Palestijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is niet aan jou om te bepalen. Jordanie is een soevereign land en heeft niks met de Palestijnen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |