Kan wel zo zijn, maar de dingen die jij daar opnoemde zijn onzin en kloppen niet. Ten tweede je bekijkt het van een kant wat vandaag de dag onmogelijk isquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik haat niet, dat zijn gewoon de feiten. Ik heb een hekel aan hypocritie en voortrekkerij, en als het op Israël aankomt zijn die twee trekjes altijd sterk aanwezig.
nee, ieder land heeft zo zijn problemen. hadden mensen in nederland zichzelf ook niet in de fik gestoken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan daar moeilijk over oordelen, maar als mensen zichzelf in de fik gaan steken, dan moet er toch iets mis zijn met de sfeer in een land, lijkt mij.
Tsja, in Spanje is de sfeer doorgaans ook goed, terwijl het aan de andere kant een puinhoop is. Fuck, in Egypte hangt eveneens een prettig sfeertje, maar op dat land valt ook het nodige aan te merken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
nee, ieder land heeft zo zijn problemen. hadden mensen in nederland zichzelf ook niet in de fik gestoken?
elk jaar als ik in israel ben verbaas ik me altijd over de sfeer
Hezbollah heeft inderdaad zetels in Libanon die democratisch zijn toegewezen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Libanon is in handen van de hezbollah_______
ben jij ooit in israel geweest om de sfeer te beoordelen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in Spanje is de sfeer doorgaans ook goed, terwijl het aan de andere kant een puinhoop is. Fuck, in Egypte hangt eveneens een prettig sfeertje, maar op dat land valt ook het nodige aan te merken.
Volgens mij liet ik een paar posts eerder weten dat ik daar moeilijk over kan oordelen. Overigens geloof ik al te graag dat er een prima sfeertje hangt in Israel. Dat doet echter niets af aan andere zaken, zoals ongelijkheid, die de boel daar lijken te verpesten/quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:29 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
ben jij ooit in israel geweest om de sfeer te beoordelen?
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:26 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar de dingen die jij daar opnoemde zijn onzin en kloppen niet. Ten tweede je bekijkt het van een kant wat vandaag de dag onmogelijk is
quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:02 schreef cool15 het volgende:
dit is gewoon geen nieuws, ik wist dit 2 maanden geleden al
Wat een bekrompen en incorrecte visie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om aan landjepik te gaan doen. De laatste die het flikte was Saddam Hussein en Irak werd direct platgebombardeerd. Er had vrede kunnen zijn maar het schuldgevoel van de holocaust en de eeuwige slachtofferrol die de zionisten spelen hebben ervoor gezorgd dat er met steun vanuit het westen de staat Israël gesticht kon worden en die staat Israël hebben op grond van de Torah de rest van het land veroverd. Het is misdadig en het had nooit mogen gebeuren, helaas worden wij in het westen geïndoctrineerd dat alles wat Israël doet goed is en die Arabieren alleen maar willen moorden en dergelijke. Zolang de staat Israël blijft bestaan in zijn huidige vorm zal het nooit wat worden in het midden-oosten en ik verwacht binnen nu en 20 jaar WW3.
Het zou leuk zijn als je het ook zou onderbouwen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een bekrompen en incorrecte visie.
Dat er geen vrede is heeft niets maar dan ook niets met de vestiging van de Joodse staat te maken want dat is binnen de Arabische politiek weliswaar een belangrijk punt maar zeker niet alles.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:51 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als je het ook zou onderbouwen.
Goede post, hier reageer ik morgen even op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat er geen vrede is heeft niets maar dan ook niets met de vestiging van de Joodse staat te maken want dat is binnen de Arabische politiek weliswaar een belangrijk punt maar zeker niet alles.
Ik denk persoonlijk dat er vrede was gekomen, met een Joodse en Palestijnse/Arabische/ staat, als de Britten (en Fransen) na WOI niet de grote kolonisator in dat gebied wilden spelen.
Er waren afspraken tussen Joden en Arabieren om elkaar te steunen maar alles ging verkeerd doordat de Britten hun afspraken niet nakwamen. Jarenlang van Arabische indoctrinatie heeft ervoor gezorgd dat het bijna ondenkbaar was om na 1948 nog een staat te steunen die niet iets te maken had met het Arabische nationalisme. Een Arabisch nationalisme dat zich aan de kant van de Russen schaarden tijdens de Koude Oorlog en wat de belangrijkste reden was voor het Westen om meer steun te geven aan Israel (wat ook zwaar overdreven was omdat deze steun eigenlijk pas vooral na de Yom Kippoeroorlog op gang kwam). Na de Camp David akkoorden viel het Arabische nationalisme met de vrede van Egypte weg maar kwam een nieuwe roerganger in de vorm van de islamitische republiek Iran opzetten die de strijd veranderde van nationalistisch in religieus. Niet langer was alleen het Arabische nationalisme van belang, waar Iran weinig mee te doen had, maar religie. De Islam werd de spil van haat jegens de Joodse staat Israël en gezien als een Westerse verankering van groepen die de Islam kwaad wilden doen en een grote islamitische revolutie in de weg zouden staat.
Dan heb ik het nog niet eens over de Palestijnen gehad die ongeveer tot en met de zesdaagse oorlog bijna niet tegen Israël hebben gevochten maar tegen de Jordaanse regering, wat ook de reden was voor de PLO van Arafat om zich op te richten, en pas na die oorlog langzaam steeds meer strijd tegen Israel kwam, in een tijd dat Israel verwachtte eindelijk vrede te kunnen maken, maar in 1973 bij verassing alsnog werd aangevallen en opnieuw moest optreden.
Israel heeft wel degelijk geprobeerd vrede te stichten maar door zoveel verschillende zaken is dit er niet bepaald van kunnen komen. Genoeg staten die vrede wilden met de Joodse staat maar dit eerst niet konden bereiken door druk van Egypte en daarna door druk van Iran bijvoorbeeld. Het is een groot complex geheel en jij denkt het even onder een wel zeer bekrompen en bevooroordeeld verhaaltje te kunnen laten vallen. Dat is niet alleen incorrect maar ook zeer naïef van je.
iran en zandbak in één zin zettenquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten. Iran wordt met de grond gelijk gemaakt. Goed voor de mongolen daar aan de macht, maar helaas voor het volk. Maar wat mij betreft prima als ze elkaar daar uitmoorden in de zandbak. Mafketels met hun debiele haatreligies.
Dank behalve het laatste gedeelte wat een persoonlijke aanval betreft maar dat is slechts frustratie van mijn kant dus.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Goede post, hier reageer ik morgen even op.
Grapjas.quote:Op maandag 13 augustus 2012 02:34 schreef amenth het volgende:
ze kunnen zich beter voorberieden o pde vernietiging van israel want die komt er zeer binnekort hopelijk land is allleen maar de schoothond van amerika zonder hun durven ze niks .. het rest van de middenoosten maakt ze af als ze aanvallen
Hebben ze al geprobeerd, is niet gelukt, en gaat ook niet lukken ook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 02:34 schreef amenth het volgende:
ze kunnen zich beter voorberieden o pde vernietiging van israel want die komt er zeer binnekort hopelijk land is allleen maar de schoothond van amerika zonder hun durven ze niks .. het rest van de middenoosten maakt ze af als ze aanvallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |