Mwa, hij heeft hele sterke argumenten. Maar met de verplaatsing kan ik het wel eens zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Volgens mij ben je verblind door je eigen haat. Ik kan hier niet serieus op in gaan en anders kunnen we dit in Israel & Palestina bespreken.
Maar ze hebben tenminste wel elke dag een bord eten voor hun neus, een auto om in te rijden en prachtige gebouwen en straten zonder smerigheid wat je dus wel in de gazastrook ziet of in Israël.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
De gazastrook is geen Israel. Ik heb het nu over Arabieren die in Israel leven.
In de landen die jij noemt is democratie, vrouwenrechten en vrijheid van meningsuiting ver te zoeken.
Volgens welke maatstaf?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen Arabisch land waar een Arabier het beter heeft dan in Israel.
Palestina & Israël #92quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
En als de Arabieren slim waren (zijn ze niet), dan hadden ze Israel gewoon geaccepteerd. Met wederzijdse handel, gebruik van de technologische kennis van Israel, etc. hadden ze de welvaart in hun eigen landen een enorme boost kunnen geven. Net zoals de Chinezen (wel slim) dat met Hong Kong gedaan hebben.
De haat tegen Israel is vooral een item voor binnenlands gebruik. Om de bevolking achter de leiders te houden, gehoorzaam te houden en een zondebok te hebben voor het eigen falen. Want ze kunnen helemaal niks daar. Niks kwalitatief goeds produceren, niks organiseren, geen oorlog winnen, niks uitvinden of ontdekken. Wanneer ze geen olie hadden en hulp vanuit het Westen dan zouden ze massaal omkomen en allemaal in zeer bittere armoede leven. Het is allemaal gewoon jaloezie.
Tja, als je ook al je geld aan wapens uitgeeft, krijg je dit.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar toch schijnt ook het ook in Israel geen feest te zijn.
De door jou genoemde zaken zijn natuurlijk niet per definitie bepalende factoren voor succes. Ook zonder democratie kan het ergens in principe nog goed toeven zijn. Ligt aan je eigen perceptie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de landen die jij noemt is democratie, vrouwenrechten en vrijheid van meningsuiting ver te zoeken.
Voor de Arabieren in Israel zijn democratie, mensenrechten en vrijheid van meningsuiting erg discutabel.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Irak en Iran dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
owja en israel is de enige democratie in het midden-oosten dus wat lul je nou ?
Libanon vind ik wel een goed voorbeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:11 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Irak en Iran dan?
edit: En Libanon.
In Iran geld geen vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Libanon vind ik wel een goed voorbeeld.
Daar is een ingewikkeld systeem van evenwicht bedacht en dat werkt wel redelijk.
Ik heb zelf ook gedacht aan Iran, maar dat is een erg geleide democratie, waarbij een soort gekozen religieus leider (paus) uiteindelijk de dienst uitmaakt.
Irak? Staat nog te bezien.
Libanon is in handen van de hezbollah_______quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Libanon vind ik wel een goed voorbeeld.
Daar is een ingewikkeld systeem van evenwicht bedacht en dat werkt wel redelijk.
Ik heb zelf ook gedacht aan Iran, maar dat is een erg geleide democratie, waarbij een soort gekozen religieus leider (paus) uiteindelijk de dienst uitmaakt.
Irak? Staat nog te bezien.
Miedanam! Ik weet het en dat zei ik ook al in het bericht waar je op reageert.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
In Iran geld geen vrijheid van meningsuiting
Geloof ik niet.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Libanon is in handen van de hezbollah_______
Precies:quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:19 schreef sonnyspek het volgende:
Kan al dit gezeik nergens anders? Het gaat over de aanval...
Daar zijn jij en deparo in een eeuwige discussie, niet zo veel zin om in te mengenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Miedanam! Ik weet het en dat zei ik ook al in het bericht waar je op reageert.
Maar nogmaals:
Palestina & Israël #92 ?
Kan ik me heel goed voorstellen!quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:21 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Daar zijn jij en deparo in een eeuwige discussie, niet zo veel zin om in te mengen
In het land zelf met de burgers heerst een goede sfeer waar nederland een voorbeeld aan mag nemen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar toch schijnt ook het ook in Israel geen feest te zijn.
Ik kan daar moeilijk over oordelen, maar als mensen zichzelf in de fik gaan steken, dan moet er toch iets mis zijn met de sfeer in een land, lijkt mij.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
In het land zelf met de burgers heerst een goede sfeer waar nederland een voorbeeld aan mag nemen.
Kan wel zo zijn, maar de dingen die jij daar opnoemde zijn onzin en kloppen niet. Ten tweede je bekijkt het van een kant wat vandaag de dag onmogelijk isquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik haat niet, dat zijn gewoon de feiten. Ik heb een hekel aan hypocritie en voortrekkerij, en als het op Israël aankomt zijn die twee trekjes altijd sterk aanwezig.
nee, ieder land heeft zo zijn problemen. hadden mensen in nederland zichzelf ook niet in de fik gestoken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan daar moeilijk over oordelen, maar als mensen zichzelf in de fik gaan steken, dan moet er toch iets mis zijn met de sfeer in een land, lijkt mij.
Tsja, in Spanje is de sfeer doorgaans ook goed, terwijl het aan de andere kant een puinhoop is. Fuck, in Egypte hangt eveneens een prettig sfeertje, maar op dat land valt ook het nodige aan te merken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
nee, ieder land heeft zo zijn problemen. hadden mensen in nederland zichzelf ook niet in de fik gestoken?
elk jaar als ik in israel ben verbaas ik me altijd over de sfeer
Hezbollah heeft inderdaad zetels in Libanon die democratisch zijn toegewezen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:17 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Libanon is in handen van de hezbollah_______
ben jij ooit in israel geweest om de sfeer te beoordelen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, in Spanje is de sfeer doorgaans ook goed, terwijl het aan de andere kant een puinhoop is. Fuck, in Egypte hangt eveneens een prettig sfeertje, maar op dat land valt ook het nodige aan te merken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |