quote:Israeli delegations meet in Erbil
Wed Jul 25, 2012 10:14 pm
A meeting held in Erbil gathering with Mansour son of Massoud Barzani with Israeli and General Coordinator of the Israeli-Kurdish relations (Dakar Movaúal) and the General Coordinator of the Israeli-Kurdish relations (Bneyadin Muntari).
The source who spoke to the Agency (AUR), asked his name not to be mentioned, also provided a picture of receiving the leader of quality operations Israeli (Dakar Movaúal) and the General Coordinator of the relations of the Israeli Kurdish (Bneyadin Muntari) by the commander of security forces of kurdistan region, which is shown in the picture in a civilian attire in one of the guest houses in Erbil .
The sources said that the meeting lasted about an hour and a half hours, during which ways were review to develop relations between the two sides, especially in the military side and the possibility to benefit from Israeli expertise in this area.
The Kurdish news sites show information on the pursuit of kurdistan president Massoud Barzani to buy Israeli aircraft in a signed agreement for the exchange of diplomatic representation between KRG and between Tel Aviv.
The president of kurdistan Massoud Barzani had said earlier that "the establishment of a strategic relationship with Israel is not a crime, Many Arab countries have relations with the Jewish state."
Bla bla bla... de KRG is een defacto-staat, geen ''provincie''. Praat niet over zaken waar je het niet over hebt. Heeft Mosul een eigen regering? Een eigen leger? Een eigen president? Een eigen vlag? Een eigen, aparte taal en cultuur? Consultaten / ambassades van landen over de gehele wereld?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:42 schreef Peunage het volgende:
Zolang zij deel van Irak zijn en geld krijgen van de regering dienen ze zich aan de regels van de centrale regering te houden. Net als alle andere provincies in Irak. Je ziet Basra ook niet zelf deals sluiten met Iran of Anbar met Saudi-Arabie.
Wat is jouw probleem met Maliki? Waarom is hij volgens jou een Iraanse agent of hoe je hem ook noemt?
''Als dit'' en '"Wanneer dit en dat'' bla bla bla.quote:Op donderdag 26 juli 2012 02:34 schreef Peunage het volgende:
Kip of het ei verhaal. Dit hebben ze allemaal OM een staat te stichten, niet omdat het een staat is.
Dus tot die tijd moeten ze zich houden aan de wet en regelgeving van de centrale regering.
Ze hebben geluk dat er nu zo'n verdeelde en zwakke regering is, in een andere tijd en met een andere regering was dit nooit mogelijk geweest.
Kern van het verhaal. Je hoeft niet te beginnen over 'als dit en als dat' want dat is niet wat ik zei. De KRG is geen land of staat, dus ze dienen zich te houden aan de wet. Ze maken misbruik van de zwakke positie van de Iraakse regering, die ze meer gegeven heeft dan welk ander land dan ook, en verwachten dat mensen dit accepteren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 02:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
''Als dit'' en '"Wanneer dit en dat'' bla bla bla.
Tijden veranderen, als je zulke feiten niet kunt accepteren, discussieer dan gewoon niet. Dat je zulke vergelijkingen maakt zegt genoeg over jou.
Tuurlijk, als Hitler de Sovjet-Unie niet had binnen gevallen, spraken we nu misschien wel allemaal Duits. Zo kan ik er nog wel 27 duizend 358 verzinnen.
De KRG heeft nu een erg sterke en machtige positie en Bagdad kan er gewoon niets aan.
Zo simpel is het klaar, je hoeft er niet constant omheen te lopen draaien.
Er zijn vast wel regels, maar Bagdad houd zich daar ook niet aan. Zo stellen ze constant het referendum uit om te beslissen onder wie de betwiste gebieden moeten vallen. De Arabieren weten 100% zeker dat ze die gebieden kwijt zullen raken omdat de bevolking voor het grootste deel Koerdisch is. Ze verliezen die olie-rijke gebieden liever niet.
Eerlijk bestaat niet in politiek. De KRG doet gewoon waar het zin in heeft. Zo simpel is het.
En daar heeft de KRG al het recht toe.quote:Op donderdag 26 juli 2012 03:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kern van het verhaal. Je hoeft niet te beginnen over 'als dit en als dat' want dat is niet wat ik zei. De KRG is geen land of staat, dus ze dienen zich te houden aan de wet. Ze maken misbruik van de zwakke positie van de Iraakse regering, die ze meer gegeven heeft dan welk ander land dan ook, en verwachten dat mensen dit accepteren.
Onzin, niet Irak heeft Koerden onderdrukt maar Saddam Hoessein. En jij weet dondersgoed dat hij de rest van Irak net zo onderdrukt heeft. Dus geen vingertje wijzen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 03:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En daar heeft de KRG al het recht toe.
Irak veel gegeven? Lol. ca. 200,000 Koerden vermoord, noem jij veel gegeven? Dat kunnen ze nooit meer goed maken. Irak heeft de Koerden niets gegeven, enkel waar ze al eeuwen recht op hebben en wat door hen is afgepakt. De olie onder de grond van de KRG is van de Koerden, niet van de rest van Irak. Wat de KRG met het geld doet is dus volledig aan hen, buitenstaanders in Bagdad dienen zich daar niet mee te bemoeien.
En je kunt het veroordelen of niet, maar ja, zo is het nou eenmaal...
Irak heeft jarenlang olie gepompt uit de Koerdische stad Kirkuk en het geld wat ze hiermee hebben verdiend, gebruikt om wapens te kopen. Deze wapens hebben ze voornamelijk tegen de Koerdische bevolking gebruikt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Onzin, niet Irak heeft Koerden onderdrukt maar Saddam Hoessein. En jij weet dondersgoed dat hij de rest van Irak net zo onderdrukt heeft. Dus geen vingertje wijzen.
Het maakt niet uit waar die olie precies zit. Volgens jouw logica had Basra al die jaren hun olie zelf mogen houden en waren ze nu rijker dan ooit. Toch zie je dat het de minst ontwikkelde provincie van Irak is, omdat ze het oliegeld afgeven aan Baghdad en die verdeelt dat geld onder de provincies.
De KRG krijgt al een speciale behandeling; zij krijgen geld van Baghdad en mogen dat uitgeven zoals zij dat willen. No questions asked.
Andere provincies hebben met bureaucratie te maken; als ze een brug willen bouwen moeten ze maanden op toestemming wachten van Baghdad. Het geld van dat jaar raakt niet op, dus volgend jaar krijgen ze minder geld.
KRG heeft een eigen leger, vlag en lokale wetten. Ze krijgen geld en hoeven dat niet te verantwoorden. Dat is allemaal prima en daar klaagt niemand over. Maar wanneer je olie krijgt uit het Zuiden van Irak en je gaat zelf olie pompen en verkopen aan buurlanden van Irak, dan gaat er een belletje rinkelen. En tot nu toe is Maliki heel redelijk geweest.
Nee hoor. De Koerden het zwaarst, zoals Aladeen al zegt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:23 schreef Peunage het volgende:
Je blijft hetzelfde herhalen terwijl ik er antwoord op heb gegeven. Saddam heeft dat gedaan, niet Irak. Iedereen in Irak heeft onder zijn bewind geleden, Sji'ieten niet minder dan de Koerden.
gast jij bent echt een pro aanhanger van het zogenaamde niet officiéle 'kurdistan' ik ben zelf geboren in Mosul ( Irak ) en ik vind echt dat jij gierig bent oke de Arabieren hebben dat geloof ik 5000 gasten vergast maar jij denkt dan gelijk aan het geld! JONGE IK ZEG HET JE ER KOMT GEEN KOERDISTAN! En btw er komen geen koerdische paspoorten want er is geen fucking koerdistan lees dit evenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De Arabieren / Bagdad moeten betalen voor al het leed dat ze de Koerden hebben aangedaan.
5000 zijn er vergast en 182000 levend begraven.
Daar moeten ze nu voor betalen.
Om de hoek kun je een formulier aanvragen en een bezwaar indienen tegen het bestaan van Koerden en/of het woord Koerdistan. Vergeet niet om een stempel van de Turkse ambassade. Stuur je formulier op naar (K)Erdogan / Turks parlement om zekerheid te hebben dat dit topic officieel in naam van alle Turken en de Turkse eenheid internationaal veroordeeld wordt en wij allemaal grappige gefrustreerde Turkse politici op TV zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 05:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sinds wanneer bestaat Koerdistan officieel?
Dat vroeg ik niet, ik vroeg sinds wanneer Koerdistan officieel bestaat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 05:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Om de hoek kun je een formulier aanvragen en een bezwaar indienen tegen het bestaan van Koerden en/of het woord Koerdistan. Vergeet niet om een stempel van de Turkse ambassade. Stuur je formulier op naar (K)Erdogan / Turks parlement om zekerheid te hebben dat dit topic officieel in naam van alle Turken en de Turkse eenheid internationaal veroordeeld wordt en wij allemaal grappige gefrustreerde Turkse politici op TV zien.
Zijn mijn instructies duidelijk genoeg, of moet ik je nog een e-mail, sms en video sturen?
Met vriendelijke groeten,
Kompjoeter Probleempjen
In de grondwet staat dat Bagdad gewoon moet betalen. En betalen zullen de Arabierenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:05 schreef Peunage het volgende:
Maliki(dat jullie hem Altikriti noemen getuigt van domheid) maakt zich hier niet druk over. 16% van de olie-inkomsten gaat naar het noorden. Hij draait morgen de kraan gewoon dicht, laat ze dan maar nieuwe pijpleidingen aanleggen en Peshsoep salarissen betalen.
Na dit alles heeft Maliki geen slecht woord gerept over de Koerden. Barzani komt bij elke scheet met een dreigement/oorlogsverklaring.
Waarom moet hij zich er aan houden en de Koerden niet? Verkoren volk? Hij bereikt ook een punt waarop hij zegt "flikker op, dan maar op mijn manier"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:13 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
In de grondwet staat dat Bagdad gewoon moet betalen. En betalen zullen de Arabieren.
Barzani. Doet wat hij wilt, zorgt ervoor dat Koerdistan rijker wordt en voert velen ontwikkelingen en hervormingen door, zorgt voor nieuwe olie-pijpleidingen, zet een olie-industrie op, stuurt Peshmerga naar de betwiste gebieden om deze over te nemen, zorgt voor enorme inkomsten via andere wegen dan enkel aardolie, krijgt geld van Bagdad en blijft miljarden-deals sluiten met buitenlandse bedrijven. Wat een baas. Daar kan die Maliki wat van leren
.
Nee hoor. Maliki betaalt al jaren niet voor het Peshmerga budget. Ze zeggen ''we zijn een land'', betaal de strijdkrachten dan ook, volgens jullie behoren ze nog steeds tot de troepen van Irak. Maar betalen en bewapenen? HO MAAR!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom moet hij zich er aan houden en de Koerden niet? Verkoren volk? Hij bereikt ook een punt waarop hij zegt "flikker op, dan maar op mijn manier"
Je hebt het nu over mij. En ik zit niet om oorlog te roepen, niemand wacht daarop. Maar ik weet zeker dat de Arabieren op oorlog uit zijn. Zijn ze altijd al geweest, zij kennen en willen geen vrede.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:13 schreef sp3c het volgende:
toch ben jij de enige die nu al weken likkebaardend om oorlog zit te roepen
op zich niet gek want het zijn meestal degenen die niet hoeven te vechten die er het meest naar uitkijken maar gezien je laatste post toch wat raar
De Amerikanen denken er ook zo over.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:23 schreef ClioSporT het volgende:
Het is wachten op het moment wanneer Computerprobleem inziet dat de Amerikanen bepalen wat er gebeurt. Het is dat er olie ligt i.p.v hondendrollen. Tevens ook de reden dat de koerden denken ineens een wereldmacht te kunnen worden
http://www.nd.nl/artikele(...)e-en-iraakse-koerdenquote:Turkije en de Koerdische autonome regio in Irak waarschuwen voor een Koerdische onafhankelijke koers door de groeiende aftakeling van de Syrische staat. Elke poging van een gewapende groepering om het machtsvacuüm in Syrië voor territoriale winst te gebruiken, zal als een 'gemeenschappelijke bedreiging' beschouwd worden. Dat staat in een gezamenlijke verklaring van de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu en de Koerdische regionale president Massoud Barzani, die afgelopen nacht in Erbil werd verspreid.
twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 02-08-2012 om 19:53:01Manmanman, wat hebben die Turken hun land toch goed voor elkaar. Plezier altijd weer om hier te zijn. reageer retweet
Jouw post was natuurlijk overduidelijk onnodig. Je post het gewoon zodat je zijn tweet kan posten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:28 schreef De_Guidance het volgende:
GPD-journalist. Harald Doornbos gaat weer naar het conflictgebied. Na Tunesië , Egypte en Libië gaat hij nu kijken in Noord-Syrië.
Altijd interessant om te volgens die man. Vandaag aangekomen in Turkije , denk dat hij snel in naar Syrië zal gaan. Alhoewel...twitter:HaraldDoornbos twitterde op donderdag 02-08-2012 om 19:53:01Manmanman, wat hebben die Turken hun land toch goed voor elkaar. Plezier altijd weer om hier te zijn. reageer retweet
Klopt. De Koerdische politici zijn slim. Alleen de nationalistische, fanatieke Turken hier denken dat Koerdistan er niet zal komen. Jullie president en minister van buitenlandse zaken staan ondertussen gezellig naast een Koerdische vlag en noemen het Koerdistan, i.p.v. Noord-Irak of ''Kurdistan Region''.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:11 schreef johnnylove het volgende:
[..]
De Amerikanen denken er ook zo over.
Houston, We Have a Country How American oil companies have built their own fiefdom in northern Iraq.
Hoe lang denk je nog het gaat duren, voordat Koerdistan een feit is. En de Turken zijn de grootste afnemers van de olie, waardoor Amerikanen goed geld verdienen en de Koerden autonoom worden.
Meh iedere verstandige lezer weet dat er heel veel soorten Turken en heel over soorten Koerden zijn. En jouw anekdotes hebben nul waarde.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jouw post was natuurlijk overduidelijk onnodig. Je post het gewoon zodat je zijn tweet kan posten.
Vraag mij af of die beste meneer het weleens heeft gehad over de Koerden met ''die fijne Turken''.
In Istanbul gingen we naar een restaurant met school. Een man die er werkt kwam naar ons toe en vroeg mij waar ik vandaan kwam. Ik zei ''ik ben Koerdisch'' en weet je wat hij zei (gewoon in het Engels, waar ook de docenten bij zaten) 'We don't serve Kurds here'.
DAT is hoe Turken zijn.
Waarschijnlijk kon hij aan je kop zien dat je PKK aanhanger/terrorist betn en weigerde je vanwege deze redenen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
In Istanbul gingen we naar een restaurant met school. Een man die er werkt kwam naar ons toe en vroeg mij waar ik vandaan kwam. Ik zei ''ik ben Koerdisch'' en weet je wat hij zei (gewoon in het Engels, waar ook de docenten bij zaten) 'We don't serve Kurds here'.
DAT is hoe Turken zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ken veel koerden die absoluut niets met de pkk hebben en mensen zoals computerprobleem verafschuwen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:06 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zo zijn ook niet , godzijdank, alle Koerden zoals jij.
Het kan mij geen reet schelen wat jij denkt. En ik heb geen ''PKK aanhanger'' kop. Ook geen typisch ''buitenlander kop''. Zie er namelijk blank uit (licht huidskleur).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:48 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kon hij aan je kop zien dat je PKK aanhanger/terrorist betn en weigerde je vanwege deze redenen.
Overigens geloof ik werkelijk NIETS van wat je zegt.
Bullshit, met je 'We don't serve Kurds here'..
Is dit je manier om medelijden te krijgen ofzo ?
Nah, ook als er in Iran, Syrië en Irak officieel een Koerdistan komt, is het nog niet gedaan. Noord-Koerdistan moet ook bevrijd worden. Deze strijd voor meer rechten en om bevrijd te worden v/d Turkse onderdrukking en facisme zal nog tientallen jaren, zo niet, eeuwen doorgaan indien nodig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:53 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ken veel koerden die absoluut niets met de pkk hebben en mensen zoals computerprobleem verafschuwen.
Koerden kunnen doen en laten wat ze willen in het land. Niet voor niets zijn er koerdische presidenten geweest in het verleden.
Nationale zender die 24 uur per dag in het koerdisch uitzendt.
Iedereen met een Turkse nationaliteit wordt gezien als Turk.
Wanneer je de terrorist gaat uithangen zoals computerprobleem moet je niet raar opkijken dat je her en der wordt gediscrimineerd.
Koerdistan zal NOOIT binnen Turkse grenzen komen. Stop die gedachte maar waar je het wil stoppen.
Als je zo trots bent op het gebied koerdistan, ga er dan lekker heen en vecht zij aan zij met je gebrainwashte kameraden.
Wat jullie proberen te doen in irak of syrie boeit mij overigens ook geen ene drol. Hopelijk komt daar ook ooit een koerdistan zodat alle pkk aanhanger opdonderen uit Turkije.
Ook dit is weer een gemengd gebied, waar Armeniërs, Arabieren, Koerden, Bosniërs, Circassiërs en vele andere etnische groepen wonen. Wat geeft de Koerden het recht om het zogenaamde "Koerdische deel" van Turkije in te pikken? Bovendien, wie wil er nu in een onderontwikkelde Koerdische staat leven? Turkije heeft haar bevolking tenminste iets te bieden. En nee, ik ben geen Turk, ik ben Arabier, maar ere wie ere toekomt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nah, ook als er in Iran, Syrië en Irak officieel een Koerdistan komt, is het nog niet gedaan. Noord-Koerdistan moet ook bevrijd worden. Deze strijd voor meer rechten en om bevrijd te worden v/d Turkse onderdrukking en facisme zal nog tientallen jaren, zo niet, eeuwen doorgaan indien nodig.
De Turkse bezetter moet gewoon opdonderen uit Koerdistan. Er wonen daar bijna geen Turken, dus hoezo is het ''Turkije''?![]()
In dat gebieden woonden al Koerden voordat het woord ''Turk'' nog bestond man. Check je geschiedenis.
Nederland is tegenwoordig ook een gemengd gebied. Het is nu vast geen Nederland meer, omdat er Afghanen, Assyriërs, Duitsers, Marokkanen, Turken, Belgen, Britten, etc. wonen? Want dat is jouw logica.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:29 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ook dit is weer een gemengd gebied, waar Armeniërs, Arabieren, Koerden, Bosniërs, Circassiërs en vele andere etnische groepen wonen. Wat geeft de Koerden het recht om het zogenaamde "Koerdische deel" van Turkije in te pikken? Bovendien, wie wil er nu in een onderontwikkelde Koerdische staat leven? Turkije heeft haar bevolking tenminste iets te bieden. En nee, ik ben geen Turk, ik ben Arabier, maar ere wie ere toekomt.
Wat bedoel je met banden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 03:02 schreef KreKkeR het volgende:
Hey computerprobleem, ben jij Koerd? Heb het topic verder niet gelezen, maar je komt altijd zo extreem haatdragend over jegens de rest v/h middenoosten... (niet dat elke Koerd zo is, maar je komt wel altijd over als iemand met banden en tevens erge haat jegens groepen in die regio).
Het is geen publiek geheim meer dat je gebrainwashed bent en als een kip zonder kop propaganda materiaal plaatst hier zonder dat je er ook maar iets van begrijpt. Nu ga je ook nog dingen roepen die ik niet zeg. Ik zeg nergens dat koerden geweigerd moeten worden, ik heb het over "PKK aanhangers/terroristen". Dat zijn TERRORISTEN en die horen onder de grond te leven in een houten kist van 2 bij 1 meter.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:29 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het kan mij geen reet schelen wat jij denkt. En ik heb geen ''PKK aanhanger'' kop. Ook geen typisch ''buitenlander kop''. Zie er namelijk blank uit (licht huidskleur).
En wederom een racistische opmerking van jou. Want volgens jou is het hun goed recht om Koerden te weigeren, aangezien de meesten Koerden de PKK gewoon steunen.
Iedereen met een Turkse identiteit of paspoort is TURK.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nah, ook als er in Iran, Syrië en Irak officieel een Koerdistan komt, is het nog niet gedaan. Noord-Koerdistan moet ook bevrijd worden. Deze strijd voor meer rechten en om bevrijd te worden v/d Turkse onderdrukking en facisme zal nog tientallen jaren, zo niet, eeuwen doorgaan indien nodig.
De Turkse bezetter moet gewoon opdonderen uit Koerdistan. Er wonen daar bijna geen Turken, dus hoezo is het ''Turkije''?![]()
In dat gebieden woonden al Koerden voordat het woord ''Turk'' nog bestond man. Check je geschiedenis.
Gemengd gebied maar het is NEDERLAND.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nederland is tegenwoordig ook een gemengd gebied. Het is nu vast geen Nederland meer, omdat er Afghanen, Assyriërs, Duitsers, Marokkanen, Turken, Belgen, Britten, etc. wonen? Want dat is jouw logica.
Ik vond saddam hussein en de koerden ook goede bondgenoten. Jammer dat hij is opgehangen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 04:11 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat bedoel je met banden?
Ik mag Joden en minderheden in het MO gewoon wel overigens. Ook geen problemen met Perzen, het is de extremistische regering die zo met de Koerden (en ook de Perzen) omgaat. We hebben goede banden met Perzen (Farsi), mijn oom heeft ook verschillende 'dingen' in Iran (wel het Koerdisch gedeelte, maar goed).
Iran heeft Koerdistan in het verleden ook geholpen, maar jammer dat ze de Koerden onderdrukken en er een Islamistische extremistische regering aan de macht is. De Koerden en de Perzen zouden goede bondgenoten zijn, vooral vanwege de lange, soortgelijke geschiedenis en overeenkomsten.
Gelul. De Arabieren en de Assyriërs zijn al minstens even lang in die regio te vinden. De migrantengemeenschappen van Nederland zijn allemaal recentelijk hierheen gekomen, dus je vergelijking raakt kant noch wal. Steden als Diyarbakir zijn van origine Arabisch, en gesticht door de Bakr (vandaar de naam Diyar bakr).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nederland is tegenwoordig ook een gemengd gebied. Het is nu vast geen Nederland meer, omdat er Afghanen, Assyriërs, Duitsers, Marokkanen, Turken, Belgen, Britten, etc. wonen? Want dat is jouw logica.
Nee, niet vandaar de naam Diyarbakir. De Koerdische namen zijn vervangen door de Turkse staat, die zijn namelijk verboden. De originele Koerdische naam van die stad is Amed.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:31 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Gelul. De Arabieren en de Assyriërs zijn al minstens even lang in die regio te vinden. De migrantengemeenschappen van Nederland zijn allemaal recentelijk hierheen gekomen, dus je vergelijking raakt kant noch wal. Steden als Diyarbakir zijn van origine Arabisch, en gesticht door de Bakr (vandaar de naam Diyar bakr).
Originele Koerdische naam?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:45 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, niet vandaar de naam Diyarbakir. De Koerdische namen zijn vervangen door de Turkse staat, die zijn namelijk verboden. De originele Koerdische naam van die stad is Amed.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:57 schreef Peunage het volgende:
Turken hebben het vervangen door Arabische namen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |