Dat is een terugkerend thema. Al die voorspellingen zijn ofwel enorm vaag, ofwel post facto opgeschreven.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:14 schreef Iblardi het volgende:
Dat is al eens eerder ter sprake gekomen. Zie hier, v.a. #90. De voorspellingen waar toen over gesproken werd waren weinig specifiek.
Op archeologische bronnen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:04 schreef ATON het volgende:
mooie beweringen, maar waar steun je die op ?
Het niveau van mensen die niet geloven zijn van een 100x lager niveau.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:29 schreef BerjanII het volgende:
![]()
![]()
Dit is het niveau van veel christenen, zoals Biancoreni
Ik vroeg op welke gronden. Weer eens de zoveelste leugen. Foei.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Op archeologische bronnen.
Op de Bijbel.
Zoek maar us op.
Daar gaan we weer. Wat een trollengedoe. Is er een moderator in de zaal ?quote:Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het niveau van mensen die niet geloven zijn van een 100x lager niveau.
Zeker mensen die in evolutie geloven haha, stel sprookjes believers haha....
Terwijl alle bewijzen anders tonen.
Als je over evolutie wilt praten, moet je in dat andere topic zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het niveau van mensen die niet geloven zijn van een 100x lager niveau.
Zeker mensen die in evolutie geloven haha, stel sprookjes believers haha....
Terwijl alle bewijzen anders tonen.
LEUGENAARquote:Op maandag 23 juli 2012 17:00 schreef bianconeri het volgende:
Terwijl Paulus bijvoorbeeld ook voorspellingen over bv onze tijd deed.
Zoals eerder in Bijbel de val van Babylon tot in de kleinste details beschrijft en dat vele vele vele jaren daarvoor(en ja dat is bewezen dat het eerder was). Zelfs door wie(Cyrus) dit zou gebeuren.
Discussie ? Noem jij dat een discussie ? JG's kunnen niet discussiëren. Dat is hun totaal onbekend.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:06 schreef Scabies het volgende:
wel grappig dat bianca altijd zo lacherig doet terwijl ze de grootst mogelijke onzin verkondigt telkens
zal een mooie discussie worden
Biancoreni is een man en geen Biancaquote:Op maandag 23 juli 2012 21:06 schreef Scabies het volgende:
wel grappig dat bianca altijd zo lacherig doet terwijl ze de grootst mogelijke onzin verkondigt telkens
zal een mooie discussie worden
Voor mij zal het altijd bianca blijven. Op de een of andere manier past die naam wel bij hem vind ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:22 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Biancoreni is een man en geen Bianca
Een fout die ik ook vaak maakte, dus het geeft niet
ach jawel joh, dan krijg je zometeen weer die leuke standaardzinnetjes zoals: "hahaha er staat stauros en dat betekent paal en geen kruis"quote:Op maandag 23 juli 2012 21:09 schreef ATON het volgende:
[..]
Discussie ? Noem jij dat een discussie ? JG's kunnen niet discussiëren. Dat is hun totaal onbekend.
"Stauros" betekent zowel "paal" als "kruis" volgens LSJ: http://www.perseus.tufts.(...)ros&la=greek#lexicon. Het blijkt ook voor te komen bij niet-christelijke schrijvers, dus het gaat niet of op één bron.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef Scabies het volgende:
[..]
ach jawel joh, dan krijg je zometeen weer die leuke standaardzinnetjes zoals: "hahaha er staat stauros en dat betekent paal en geen kruis"
en: "hahaha als je maar weet dat er maar 144000 naar de hemel gaan"
hilariteit alom
En dat zeg ik ook echt zo he...quote:Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef Scabies het volgende:
ach jawel joh, dan krijg je zometeen weer die leuke standaardzinnetjes zoals: "hahaha er staat stauros en dat betekent paal en geen kruis"
en: "hahaha als je maar weet dat er maar 144000 naar de hemel gaan"
hilariteit alom
Discussie? Aton weet niet eens wat een discussie is.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:09 schreef ATON het volgende:
Discussie ? Noem jij dat een discussie ? JG's kunnen niet discussiëren. Dat is hun totaal onbekend.
Geen woord in dat stukje is gelogen.quote:
Daar valt op dit forum totaal niet over te praten(over de Bijbel).quote:Op maandag 23 juli 2012 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Maar zoals ik eerder al zei, er zijn veel interessantere vragen, niet in den minste of dat er een god bestaat, en of dat de Bijbel waar is. Misschien kunnen we het daarover hebben?
Dus bianconeri, aangezien jij een christen bent en dit topic over christenen gaat, kun je wellicht jouw definitie van God (als ik mij niet vergis ben je Jehovah's getuige, in dat geval: Jehovah) geven, en de argumenten die zijn bestaan onderschrijven? Dan hebben we iets om over te discussiëren.
En je wijst naar mij? Die Berjan trolt en niet ikquote:Op maandag 23 juli 2012 19:20 schreef ATON het volgende:
Daar gaan we weer. Wat een trollengedoe. Is er een moderator in de zaal ?
Om de 1 of andere reden negeren niet gelovigen de bewijzen die er staan.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat is een terugkerend thema. Al die voorspellingen zijn ofwel enorm vaag, ofwel post facto opgeschreven.
Op welke manier is dat aangetoond?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat zeg ik ook echt zo he...
Grapjas.
Ik reageer alleen op zo'n manier als de gek die het poste op een belachelijke manier bezig is. Wat spijtig genoeg wel geregeld voorkomt maar ja....
[..]
Discussie? Aton weet niet eens wat een discussie is.
Een niet-gelovige in het algemeen niet. Als je bewijzen toont voor God en Bijbel dan komen ze met die domme filmpjes zoals Berjan deed, of doen de oogjes compleet dicht en schreeuwen: onzin onzin onzin.
[..]
Geen woord in dat stukje is gelogen.
dus wie is nou de leugenaar?
[..]
Daar valt op dit forum totaal niet over te praten(over de Bijbel).
Er wordt zo vaak iets Bijbels aangehaald en altijd wordt er weer lacherig gereageerd of met totale onzin en getroll over gezeikt.
En ik ben idd JG, en God is hetzelfde als Jehovah hoor.... Alsof wij nooit God zeggen.
God is God? De Schepper, de Almachtige. Das niet zo lastig te begrijpen.
De natuur bewijst zijn bestaan, de complexiteit van alles. Het plotselingen ontstaan van soorten(zie fossielenbestand). Het super precieze van alles(afstand aarde tot zon, snelheid vd aarde).
Alles is te perfect voor een simpele BOEM.
Of de vele profetien die in de Bijbel staan, honderden jaren(bewezen) eerder opgeschreven en tot in de puntjes in vervulling.
[..]
En je wijst naar mij? Die Berjan trolt en niet ik
[..]
Om de 1 of andere reden negeren niet gelovigen de bewijzen die er staan.
Ik noemde al de profetie over de val van Babylon.
Deze is alles behalve vaag, manier van veroveren(en dat was via een hele bijzondere weg) en ook door wie en nog enkele punten die erbij staan. Alles behalve vaag dus.
En ook niet post facto opgeschreven, wat ook al aangetoond is.
nou jij weer.
LEUGENAAR EN BEDRIEGERquote:Op maandag 23 juli 2012 22:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat zeg ik ook echt zo he...
Grapjas.
Ik reageer alleen op zo'n manier als de gek die het poste op een belachelijke manier bezig is. Wat spijtig genoeg wel geregeld voorkomt maar ja....
[..]
Discussie? Aton weet niet eens wat een discussie is.
Een niet-gelovige in het algemeen niet. Als je bewijzen toont voor God en Bijbel dan komen ze met die domme filmpjes zoals Berjan deed, of doen de oogjes compleet dicht en schreeuwen: onzin onzin onzin.
[..]
Geen woord in dat stukje is gelogen.
dus wie is nou de leugenaar?
[..]
Daar valt op dit forum totaal niet over te praten(over de Bijbel).
Er wordt zo vaak iets Bijbels aangehaald en altijd wordt er weer lacherig gereageerd of met totale onzin en getroll over gezeikt.
En ik ben idd JG, en God is hetzelfde als Jehovah hoor.... Alsof wij nooit God zeggen.
De natuur bewijst zijn bestaan, de complexiteit van alles. Het plotselingen ontstaan van soorten(zie fossielenbestand). Het super precieze van alles(afstand aarde tot zon, snelheid vd aarde).
Of de vele profetien die in de Bijbel staan, honderden jaren(bewezen) eerder opgeschreven en tot in de puntjes in vervulling.
[..]
En je wijst naar mij? Die Berjan trolt en niet ik
[..]
Om de 1 of andere reden negeren niet gelovigen de bewijzen die er staan.
Deze is alles behalve vaag, manier van veroveren(en dat was via een hele bijzondere weg) en ook door wie en nog enkele punten die erbij staan. Alles behalve vaag dus.
nou jij weer.
Was geen dom filmpje. Was iemand die van een engel te horen kreeg hoe de Wereld eruit komt te zien. Heb jij toch wel interesse voor? Dat wordt immers van de Bijbel ook gezegd? Dat er hocuspocus aan te pas is gekomen?quote:Discussie? Aton weet niet eens wat een discussie is.
Jij toont mijn gelijk, door evolutie te vergelijken met een sprookjequote:En je wijst naar mij? Die Berjan trolt en niet ik
Ik weet niet wat als aantonen ziet? Dat jij het zegt is al bewijs genoeg? Dat wetenschappers andere meningen hebben doet dan niet ter zake? Dat zij aan tekstkritiek doen is jou niet bekend?quote:Om de 1 of andere reden negeren niet gelovigen de bewijzen die er staan.
nou jij weer.
Het is alleen jammer dat de Bijbel niet zo super precies, (te) perfect, is.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:17 schreef bianconeri het volgende:
Hoe is dat aangetoond? Bewijzen graag.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:17 schreef bianconeri het volgende:
nou jij weer.
Je kunt toch ook lezen dat ik het er neer zette als VOORBEELD dat betekent dus dat het niet zo hoeft te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echter kun jij niet zulke voorspellingen doen!
Terwijl Paulus bijvoorbeeld ook voorspellingen over bv onze tijd deed.
Zoals eerder in Bijbel de val van Babylon tot in de kleinste details beschrijft en dat vele vele vele jaren daarvoor(en ja dat is bewezen dat het eerder was). Zelfs door wie(Cyrus) dit zou gebeuren.
Zo staat de Bijbel vol met vele voorspellingen die jij en geen enkel mens kan doen.
[..]
Dinosaurussen bestaan echt wel langer dan 5000 jaar geleden hoor haha
Tuurlijk is die meting erg onaccuraat maar zit er echt niet zoveel naast hoor.
Daarbij de Bijbel leert niet dat de aarde slechts 6.000 jaar oud is ofzo, daar spreekt de Bijbel totaal niet over.
Wat goed op een rekenfout kan wijzen bij de omzetting naar een decimaal stelsel :quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
En ik zeg ook niet dat de aarde zo oud is, maar aan de hand van de leeftijden van de personen in de bijbel kun je wel ongeveer berekenen hoe lang geleden ongeveer adam op de wereld is gezet
Neem dan een geloofwaardig voorbeeld en niet een totale leugen vanuit de Bijbel....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je kunt toch ook lezen dat ik het er neer zette als VOORBEELD dat betekent dus dat het niet zo hoeft te zijn.
En ik zeg ook niet dat de aarde zo oud is, maar aan de hand van de leeftijden van de personen in de bijbel kun je wel ongeveer berekenen hoe lang geleden ongeveer adam op de wereld is gezet
Archeologie duhhhquote:
Evolutie geen sprookje noemen das pas trollen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:12 schreef BerjanII het volgende:
Jij toont mijn gelijk, door evolutie te vergelijken met een sprookje![]()
Wat ik zeg is totaal niet belangrijk.quote:Ik weet niet wat als aantonen ziet? Dat jij het zegt is al bewijs genoeg? Dat wetenschappers andere meningen hebben doet dan niet ter zake? Dat zij aan tekstkritiek doen is jou niet bekend?
Als je op alles wat jij gelooft zegt dat het aangetoond is, dan ben jij een troll of een leugenaar.
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".quote:
Ik ben ook erg benieuwd naar een "bewijs" van bianconeriquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
Dat is wel erg jong.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
maar5 dat is het probleem met "Archeologie duhhh" van bianconeriquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dat is wel erg jong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesaja_(boek)
Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesaja.html
Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
Dit is misschien een misverstand. Ik had het niet over Jesaja als compositie, maar over een fysiek handschrift dat met behulp van paleografisch onderzoek gedateerd kon worden. Het oudste is afkomstig uit Qumran en wordt gedateerd in de 2e eeuw (bron). Een vergelijking van de Hebreeuwse tekst van dit handschrift met die van de latere kopieën waarop de huidige, kanonieke tekst gebaseerd is, maakte duidelijk dat het boek sinds die tijd inderdaad geen belangrijke wijzigingen meer had ondergaan. Maar we hebben dus geen documenten uit, zeg, de 7e eeuw v. Chr. die de verovering van Babylon door Cyrus voorspellen en dus als bewijs zouden kunnen dienen voor de stelling dat dit deel van het boek niet ex post facto tot stand is gekomen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dat is wel erg jong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesaja_(boek)
Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesaja.html
Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
Heel slim van je.quote:
Idem dito boek Daniël. 200 v.C. Viel er dan nog iets te voorspellen ? Het weer ?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden?
de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de bijbel verzonnen is, wie was dan die schrijver die dit allemaal verzonnen heeft?
Er zou dan toch 1 schrijver moeten zijn geweest die het allemaal heeft opgeschreven?
je bedoelt zeker paleontologie?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden?
Wat is er een bewijs aan een film dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat is er een bewijs aan een film dan?
Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs.
Ben je daar wel zeker van ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat is er een bewijs aan een film dan?
Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs.
Dat zou de kerkdiensten wel een stuk korter makenquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
En meestal zijn het zelfs geen historische gebeurtenissen of bestaande sites. Er zijn er wel die men er aan kan linken, maar dan klopt het verhaal weer niet met deze ' heilige geschriften '. Veel van deze pseudo-historische feiten en plaatsen stelt men op onderstaande link in vraag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:41 schreef Jordony het volgende:
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.
Het is echter zo secuur onderbouwd met o.a. historische gebeurtenissen dat mensen er in geloven.
Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?
Het is een verzameling van sprookjes, poezie, en verzonnen geschiedenis.
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.
Het is geen sprookje en niet verzonnen! De vele verhalen die er instaan zijn overduidelijk werkelijke historie.
Dat God alles schiep moge duidelijk zijn, de val van bv Babylon is ook gewoon gebeurd zoals Bijbel zegt. Vele veldslagen die de Bijbel noemt. De exodus van de Israelieten uit Egypte. Ga maar door!!
Haha, ik wou net iets posten over Spiderman... maar de strekking is hetzelfde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempjequote:Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
Zodra jij in de hemel bent.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempje
Zodra jij gestorven bent, vlieg ik vanzelf weg op m'n bezempje.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:15 schreef sjoemie1985 het volgende:
dat gebeurd vanzelf zodra ik ooit gestorven ben.
Tot dan hè![]()
Elk verhaaltje heeft zo zijn eigen transportmiddel. Dat gaat van een vliegend tapijt over een vlammende wagen, een cripton-kristal tot een wolkje toe. ( dat laatste ken je al wel zeker ?)quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempje
Dat denk je maar.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
alleen gaat die laatste over een waargebeurd verhaal
Hoe bedoel je, voor jouw zonden gestorven? Had Hij een keuze dan? Ik geloof ook wel dat Jezus de Messias is maar dat hij gestorven is voor mijn zonden, dat snap ik niet helemaal.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik zeker weet dat Jezus voor mijn zonden gestorven is aan het Kruis en weer is op gestaan.
En hoe weet je dat ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik zeker weet dat Jezus voor mijn zonden gestorven is aan het Kruis en weer is op gestaan.
Begin gezien van deel 1. en dat is juist.quote:
dat staat in een boek.quote:
Welke zonden van jou? Jezus is zo'n 2000 jaar geleden gekruisigd. Toen was jij nog niet eens een zaadcel.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat geloof je? Of weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geloof gewoon dat hij ook gestorven is voor de zonden van de mensen die nu leven.
tot hij weer terug komt op aarde.
Dus jij gelooft dat Christus ook gestorven is voor de zonden die jij nog moet begaan? Waarom ga je dan niet gewoon moorden, verkrachten en plunderen? Immers, je gaat toch naar de hemel want daar heeft Jezus al voor gezorgd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geloof gewoon dat hij ook gestorven is voor de zonden van de mensen die nu leven.
Je zei dat je dit ZEKER wist. Dit is geen antwoord op mijn vraag. Je geloofd alleen maar en dat is nog geen ZEKER WETEN. Dat noemen ze zinsbegoocheling.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
En dat ben je alweer vergeten. Hier kom je vertellen dat je ZEKER WEET en dat was toen niet de conclusie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij zijn al die dingen hier allang besproken of ging het hier tot nu toe alleen om alle regeltjes en dergelijk en niet om de kern van het geloof?
Geef eens antwoord. Waarom doe je niet precies waar je zin in hebt, inclusief moord, verkrachting, plundering et cetera, als Jezus toch al jouw zonden heeft weggenomen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
volgens mij zijn al die dingen hier allang besproken of ging het hier tot nu toe alleen om alle regeltjes en dergelijk en niet om de kern van het geloof?
Hoe kun je zoiets nou "zeker weten"?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Je zei dat je dit ZEKER wist. Dit is geen antwoord op mijn vraag. Je geloofd alleen maar en dat is nog geen ZEKER WETEN. Dat noemen ze zinsbegoocheling.
Vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe kun je zoiets nou "zeker weten"?
Leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:00 schreef Macabrefuture het volgende:
Ik heb er een tijdje over nagedacht, en ik kies weer voor Jezus..
Succes in hel tegenstanders
Doe ze de groetjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:00 schreef Macabrefuture het volgende:
Ik heb er een tijdje over nagedacht, en ik kies weer voor Jezus..
Succes in hel tegenstanders
Omdat Jezus ook niet Moorde etc,etc,quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geef eens antwoord. Waarom doe je niet precies waar je zin in hebt, inclusief moord, verkrachting, plundering et cetera, als Jezus toch al jouw zonden heeft weggenomen?
Waarom heb je dan nog een computer? Jezus had geen computer. Als je echt als Jezus wilt leven, verkoop je al je bezittingen en ga je in een hutje in Israël zitten prediken. Maar niet zo hypocriet doen door te zeggen dat je niet moordt omdat Jezus het niet deed, maar ondertussen wel een hoop bezit hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat Jezus ook niet Moorde etc,etc,
en als christen probeer je Jezus na te volgen.
Maar helemaal zonder zonder zonde kunnen wij gewoon niet leven.
Daarom mogen wij elke keer om vergeving vragen.
Volgens mij valt er nog genoeg hier in nederland te prediken tussen al die ongelovige nederlanders.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom heb je dan nog een computer? Jezus had geen computer. Als je echt als Jezus wilt leven, verkoop je al je bezittingen en ga je in een hutje in Israël zitten prediken. Maar niet zo hypocriet doen door te zeggen dat je niet moordt omdat Jezus het niet deed, maar ondertussen wel een hoop bezit hebben.
Als je discussies met christenen wilt winnen moet je met dit soort flauwe kul niet aan komen zetten. Dan kun je beter met geschiedkundige zaken aankomen, dan dat je je gaat bemoeien met hun leer. Daar maak je veel sneller atheisten/spirituelen/andersdenkenden mee dan door je te bemoeien met hun leer. Nergens in de bijbel staat namelijk dat je alles mag doen, en dan toch in de hemel komt. Sterker nog, uit dankbaarheid voor je redding ga je je anders en heilig gedragen.quote:Waarom heb je dan nog een computer? Jezus had geen computer. Als je echt als Jezus wilt leven, verkoop je al je bezittingen en ga je in een hutje in Israël zitten prediken. Maar niet zo hypocriet doen door te zeggen dat je niet moordt omdat Jezus het niet deed, maar ondertussen wel een hoop bezit hebben.
Voor je gaat preken, moet je wel verstand hebben van zaken. Anders loop je jezelf vast te lullen voor je er erg in hebt. Of kies dan expres de mensen uit waarvan je ziet dat zij zich niet met religie bezighouden? Zoals veel evangelisten doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Volgens mij valt er nog genoeg hier in nederland te prediken tussen al die ongelovige nederlanders.
Ik ook niet.quote:
Ik heb dan weer het voordeel een geweten te hebben en kan nadenken.quote:en als christen probeer je Jezus na te volgen.
Moet ook niet, daarom zijn we ook menselijk.quote:Maar helemaal zonder zonde kunnen wij gewoon niet leven.
Daarvoor moet er iemand niet terechtgesteld worden hoor. Ik zou me medeschuldig voelen aan zo iemands dood. Nee, ik neem wel zelf mijn verantwoordelijkheid op in dit leven.quote:Daarom mogen wij elke keer om vergeving vragen.
Dat heb ik wel al gemerkt ja. Maar van dat zeker weten ? Begint al slecht met het verkopen van een leugen, denk je ook niet ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Volgens mij valt er nog genoeg hier in nederland te prediken tussen al die ongelovige nederlanders.
En dat je dat zeker weet, dát is een leugen. Je DENKT dat dit boek de waarheid bevat, maar dat komt gewoonweg doordat je er te weinig rond gelezen hebt en je kennis hierover te beperkt. Voordat je gaat preken geef ik je de raad eens verder te lezen dan enkel de bijbel. Stel dat je bij mij komt aanbellen, ... af te raden met je beperkte kennis.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
hoezo verkopen van een leugen, jij vindt misschien dat het een leugen is.
Maar ik zeg gewoon dat de bijbel waarheid is.
Of de Bijbel wel of niet waar is is geen kwestie van smaak of mening. Of de Bijbel is (volledig) waar, of de Bijbel is (tenminste deels) onwaar, of de Bijbel doet geen waarheidsclaims. Andere mogelijkheden zijn er eenvoudig niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
hoezo verkopen van een leugen, jij vindt misschien dat het een leugen is.
Maar ik zeg gewoon dat de bijbel waarheid is.
En wat zegt de waarheid (er vanuit gegaan dat zoiets theoretisch mogelijk is) dan over de ontologische status vd bijbel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of de Bijbel wel of niet waar is is geen kwestie van smaak of mening. Of de Bijbel is (volledig) waar, of de Bijbel is (tenminste deels) onwaar, of de Bijbel doet geen waarheidsclaims. Andere mogelijkheden zijn er eenvoudig niet.
Elk van die standpunten - welke het dan ook wordt - zou op argumenten en waarnemingen moeten kunnen worden verdedigd. Dat behoeft geen welles-nietes spel te worden.
Ik kan maar niet begrijpen waarom het voor Christenen nou zo indrukwekkend is dat Jezus speciaal voor hen is gestorven als hij daarna gewoon weer opstond.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mogelijk helemaal niets. En dan is het wel zo fair om daar duidelijk over te zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat zegt de waarheid (er vanuit gegaan dat zoiets theoretisch mogelijk is) dan over de ontologische status vd bijbel?
Hmm... interessante invalshoek. Wat is volgens jou het verschil tussen waarheid en juistheid? Volgens mij stevenen we, wat betreft het begrip 'waarheid', nu af op een fallacy of ambiguity. Maar ik kan me vergissen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan daarbij lijkt het erop of waarheid gebruikt wordt waar het uitspraken betreft over de juistheid.
Waarheden zijn bij religie ook uitspraken over het geloof waaraan door gelovigen niet getwijfeld wordt en waarvan men onmogelijk kan bewijzen of deze juist zijn of niet. Bijvoorbeeld de zin; Er is maar één God, Allah en Mohammed is zijn Profeet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mogelijk helemaal niets. En dan is het wel zo fair om daar duidelijk over te zijn.
[..]
Hmm... interessante invalshoek. Wat is volgens jou het verschil tussen waarheid en juistheid? Volgens mij stevenen we, wat betreft het begrip 'waarheid', nu af op een fallacy of ambiguity. Maar ik kan me vergissen.
Wanneer ik het in deze context heb over 'waarheid' bedoel ik in elk geval juistheid, correctheid, verzin er nog eens een paar. Niet als in 'het is onjuist om kinderen te slaan', maar als in '1 + 8 = 26 is onjuist' en 'de eifeltoren is 20 meter hoog is onjuist'.
En wanneer men uit de Bijbel meent af te leiden dat de aarde in 6 dagen is geschapen, enkele duizenden jaren geleden, dan is dat regelrecht incorrect, onjuist en onwaar.
Sja, de uitspraak "er is maar één God, Allah en Mohammed is zijn Profeet" is eenvoudig wel of niet waar. Ook als dat onmogelijk bewezen of ontkracht kan worden is het antwoord op de vraag "is die uitspraak waar?" geen kwestie van smaak of mening.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarheden zijn bij religie ook uitspraken over het geloof waaraan door gelovigen niet getwijfeld wordt en waarvan men onmogelijk kan bewijzen of deze juist zijn of niet. Bijvoorbeeld de zin; Er is maar één God, Allah en Mohammed is zijn Profeet.
Dan maak je volgens mij de valse aanname dat geloofsuitspraken aan dezelfde wetten onderhevig zijn als andere uitspraken.
En waarom is de uitspraak "die stelling is ofwel waar ofwel onwaar" waar?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, de uitspraak "er is maar één God, Allah en Mohammed is zijn Profeet" is eenvoudig wel of niet waar. Ook als dat onmogelijk bewezen of ontkracht kan worden is het antwoord op de vraag "is die uitspraak waar?" geen kwestie van smaak of mening.
Iets dat het begin en het einde is zou dezelfde tijdseenheid gebruiken als de Mens? Eén eendagsvlieg zal natuurlijk ook geen indeling gebruiken in weken, maanden, jaren et cetera. Het kan waar zijn qua geloof en tevens onjuist op basis van wetenschap over het ontstaan van de aarde. De eerste is een theologische visie, dat andere een antropologische visie.quote:En wanneer men uit de Bijbel meent af te leiden dat de aarde in 6 dagen is geschapen, enkele duizenden jaren geleden, dan is dat regelrecht incorrect, onjuist en onwaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |