Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".quote:
Ik ben ook erg benieuwd naar een "bewijs" van bianconeriquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
Dat is wel erg jong.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
maar5 dat is het probleem met "Archeologie duhhh" van bianconeriquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dat is wel erg jong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesaja_(boek)
Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesaja.html
Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
Dit is misschien een misverstand. Ik had het niet over Jesaja als compositie, maar over een fysiek handschrift dat met behulp van paleografisch onderzoek gedateerd kon worden. Het oudste is afkomstig uit Qumran en wordt gedateerd in de 2e eeuw (bron). Een vergelijking van de Hebreeuwse tekst van dit handschrift met die van de latere kopieën waarop de huidige, kanonieke tekst gebaseerd is, maakte duidelijk dat het boek sinds die tijd inderdaad geen belangrijke wijzigingen meer had ondergaan. Maar we hebben dus geen documenten uit, zeg, de 7e eeuw v. Chr. die de verovering van Babylon door Cyrus voorspellen en dus als bewijs zouden kunnen dienen voor de stelling dat dit deel van het boek niet ex post facto tot stand is gekomen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Dat is wel erg jong.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesaja_(boek)
Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesaja.html
Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
Heel slim van je.quote:
Idem dito boek Daniël. 200 v.C. Viel er dan nog iets te voorspellen ? Het weer ?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden?
de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?quote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de bijbel verzonnen is, wie was dan die schrijver die dit allemaal verzonnen heeft?
Er zou dan toch 1 schrijver moeten zijn geweest die het allemaal heeft opgeschreven?
je bedoelt zeker paleontologie?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden?
Wat is er een bewijs aan een film dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat is er een bewijs aan een film dan?
Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs.
Ben je daar wel zeker van ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat is er een bewijs aan een film dan?
Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs.
Dat zou de kerkdiensten wel een stuk korter makenquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
En meestal zijn het zelfs geen historische gebeurtenissen of bestaande sites. Er zijn er wel die men er aan kan linken, maar dan klopt het verhaal weer niet met deze ' heilige geschriften '. Veel van deze pseudo-historische feiten en plaatsen stelt men op onderstaande link in vraag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:41 schreef Jordony het volgende:
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.
Het is echter zo secuur onderbouwd met o.a. historische gebeurtenissen dat mensen er in geloven.
Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?
Het is een verzameling van sprookjes, poezie, en verzonnen geschiedenis.
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.
Het is geen sprookje en niet verzonnen! De vele verhalen die er instaan zijn overduidelijk werkelijke historie.
Dat God alles schiep moge duidelijk zijn, de val van bv Babylon is ook gewoon gebeurd zoals Bijbel zegt. Vele veldslagen die de Bijbel noemt. De exodus van de Israelieten uit Egypte. Ga maar door!!
Haha, ik wou net iets posten over Spiderman... maar de strekking is hetzelfde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempjequote:Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
Zodra jij in de hemel bent.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |