abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114607391
Maar goed dat hele christelijk geloof niet draait om het naleven van allerlei regels en het zoeken naar het precieze ontstaan van de aarde en of je wel goed genoeg leeft dus BIJVOORBEELD oudjes helpt oversteken en je dagelijkse gebedje opzeggen etc, etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:17:34 #127
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114607526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Archeologie duhh
Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
pi_114607662
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden? :P
Conscience do cost.
pi_114613092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hoe dan? Het oudste Jesaja-handschrift wordt gedateerd rond 150-100 v. Chr., dat is 400 jaar na de vervulling van de "profetie".
Ik ben ook erg benieuwd naar een "bewijs" van bianconeri :)
pi_114615260
quote:

[..]

Dat is wel erg jong.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesaja_(boek)

Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/jesaja.html

Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114616979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Dat is wel erg jong.

Ik zie hier nergens staan dat het gaat om zo'n jong boek. Kun je dat aantonen met links naar wetenschappelijk onderzoek? Niet dat ik jou niet geloof, maar ik heb het graag bij de hand als christenen mij met hun profetieeen om de oren slaan.

Hier staat ook dat er na de tweede eeuw voor christus niks meer aan veranderd is. Klopt dit dan niet?
maar5 dat is het probleem met "Archeologie duhhh" van bianconeri
We hebben een tekst die aantoonbaar geschreven en aangepast is over een periode waarin de val van Babylonië plaats vond. Dan is de tekst geen bewijs dat Jesaja daadwerkelijk iets voorspeld heeft tenzij we een handschrift kunnen vinden uit de tijd van Jesaja zelf en daar de voorspellingen in zien staan.
Alleen hebben we geen tekst van voor de tweede eeuw voor christus.(200-101v.chr)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:09:31 #132
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_114617082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Dat is wel erg jong.

Dit is misschien een misverstand. Ik had het niet over Jesaja als compositie, maar over een fysiek handschrift dat met behulp van paleografisch onderzoek gedateerd kon worden. Het oudste is afkomstig uit Qumran en wordt gedateerd in de 2e eeuw (bron). Een vergelijking van de Hebreeuwse tekst van dit handschrift met die van de latere kopieën waarop de huidige, kanonieke tekst gebaseerd is, maakte duidelijk dat het boek sinds die tijd inderdaad geen belangrijke wijzigingen meer had ondergaan. Maar we hebben dus geen documenten uit, zeg, de 7e eeuw v. Chr. die de verovering van Babylon door Cyrus voorspellen en dus als bewijs zouden kunnen dienen voor de stelling dat dit deel van het boek niet ex post facto tot stand is gekomen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:32:31 #133
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_114620992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:47 schreef bianconeri het volgende:
Archeologie duhhh
Heel slim van je.
Nu iets concreter en met bronnen graag. Laat maar zien waardoor dat aangetoond is, zou knap zijn als je dat kunt want het is nog nooit aangetoond.
Ben benieuwd welke rare kronkel je hier weer aan gaat geven :) Wordt vast erg vermakelijk.
I thought you thought
pi_114621386
quote:

[..]

Idem dito boek Daniël. 200 v.C. Viel er dan nog iets te voorspellen ? Het weer ?
pi_114621568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Is dat dezelfde archeologie die beweerde dat dinosaurussen ver voor de mens bestonden? :P
Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen. _O-
pi_114624103
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat de bijbel verzonnen is, wie was dan die schrijver die dit allemaal verzonnen heeft?
Er zou dan toch 1 schrijver moeten zijn geweest die het allemaal heeft opgeschreven?
de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?
Het is een verzameling van sprookjes, poezie, en verzonnen geschiedenis.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_114624211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
je bedoelt zeker paleontologie?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_114643682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Neuuuu... En Jurassic Park dan ? Dat zijn toch ook bewijzen. _O-
Wat is er een bewijs aan een film dan?
Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs. :')
I am a child of God
God is not dead.
pi_114644251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Een stel robot beesten en met de computer gemaakte monsters die mensen aanvallen noem ik niet echt het bewijs van dinosauriërs. :')
pi_114645551
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:51 schreef sjoemie1985 het volgende:

Ben je daar wel zeker van ?
pi_114645633
ja, van die films kun je tenminste nog een "the making of" van zien. :P
I am a child of God
God is not dead.
pi_114647931
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
pi_114648283
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Interessant onderwerp. Kan heel die bijbel niet gewoon figuurlijk bedoeld zijn, dat God gaat om het 'goede' in ieder mens en dat alle verhalen gewoon... verhalen zijn?
Dat zou de kerkdiensten wel een stuk korter maken :D

Althans de preken dan, misschien dat ze dan wel zo blij zijn dat ze psalm 119 helemaal gaan zingen *O*
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114651663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:43 schreef Aardappeltaart het volgende:
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.
Het is echter zo secuur onderbouwd met o.a. historische gebeurtenissen dat mensen er in geloven.
Maar weinig mensen zullen geloven in rood kapje en de grote boze wolf. Zo zie ik het dan.
pi_114653628
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:41 schreef Jordony het volgende:
Bijbel, Koran en alle andere geschriften blijft mensenwerk en ja verhalen/sprookjes dus.
Het is echter zo secuur onderbouwd met o.a. historische gebeurtenissen dat mensen er in geloven.
En meestal zijn het zelfs geen historische gebeurtenissen of bestaande sites. Er zijn er wel die men er aan kan linken, maar dan klopt het verhaal weer niet met deze ' heilige geschriften '. Veel van deze pseudo-historische feiten en plaatsen stelt men op onderstaande link in vraag.
http://mainzerbeobachter.wordpress.com/
pi_114677138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

de bijbel is een bibliotheek met een heleboel auteurs, wist je dat niet?
Het is een verzameling van sprookjes, poezie, en verzonnen geschiedenis.
Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.
Het is geen sprookje en niet verzonnen! De vele verhalen die er instaan zijn overduidelijk werkelijke historie.

Dat God alles schiep moge duidelijk zijn, de val van bv Babylon is ook gewoon gebeurd zoals Bijbel zegt. Vele veldslagen die de Bijbel noemt. De exodus van de Israelieten uit Egypte. Ga maar door!!
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:01:01 #147
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_114678272
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vele schrijvers, 1 verhaal! Allemaal volledig overeenstemmend met elkaar, 1 rode draad.
Het is geen sprookje en niet verzonnen! De vele verhalen die er instaan zijn overduidelijk werkelijke historie.

Dat God alles schiep moge duidelijk zijn, de val van bv Babylon is ook gewoon gebeurd zoals Bijbel zegt. Vele veldslagen die de Bijbel noemt. De exodus van de Israelieten uit Egypte. Ga maar door!!
Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:04:15 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_114678346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het zo werkt, is Harry Potter ook waar! Immers, Londen is echt, auto's zijn echt, kinderen zijn echt. Dan moet de rest ook waar zijn...
Haha, ik wou net iets posten over Spiderman... maar de strekking is hetzelfde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_114678608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempje :)
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:14:13 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_114678629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:13 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Vlieg jij dan maar gauw weg op je bezempje :)
Zodra jij in de hemel bent. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')