abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 22:33:59 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115929499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 12:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

En ook of dat specifieke onderzoeksdomein daarin een rol zal spelen..... Eerlijke antwoord: niet specifiek. Zie mijn onderzoeksgebied vooral als een continuum van meerdere disciplines. Hoeft dus niet te betekenen dat ik over 5 jaar nog op dat specifieke onderwerp zit, maar kan ook een zijtakje zijn. Verder wil ik over 5 jaar graag een efficient werkende projectleider zijn.

Ben over meerdere dingen erg eerlijk geweest: pijnpunten in mijn promotietraject. Als ze nu alleen maar inzien dat juist door dat soort dingen mee te maken en te herkennen je een betere onderzoeker wordt..........

*zucht*
Nu afwachten dus....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 22:58:31 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115930932
dinsdag weer paranimfen dat is inmiddels al de 4de keer :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:44:01 #178
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_115933305
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:31 schreef Bosbeetle het volgende:
ah net te horen gekregen waarom ik het niet ben geworden... en de samenvatting is eigenlijk dat de gene die ze hebben al ja gezegd had en ze daarom het niet nodig vonden om nog iemand te laten praten. Er staat ook in de mail dat ze het een zeer prettig gesprek vonden en ik zeker 2de ronde materiaal was maar dat ze het dus niet nodig vonden ...

:O op naar de volgende dan maar.
Wat suf -O-
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:50:30 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_115942407
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:31 schreef Bosbeetle het volgende:
ah net te horen gekregen waarom ik het niet ben geworden... en de samenvatting is eigenlijk dat de gene die ze hebben al ja gezegd had en ze daarom het niet nodig vonden om nog iemand te laten praten. Er staat ook in de mail dat ze het een zeer prettig gesprek vonden en ik zeker 2de ronde materiaal was maar dat ze het dus niet nodig vonden ...

:O op naar de volgende dan maar.
Oh, vage reden. Sja, vaak weet je niet wat er allemaal niet al intern is bekokstoofd.

Ik verwacht vandaag wel een reactie, aangezien de volgende ronde (presentatie voor de afdeling) eind augustus zou zijn, en dat is het maandag al. Maar even naar mijn oude werkplek om weer een artikel te hersubmitten en dan merken we het wel.
pi_115944140
Antwoord van m'n begeleider:

Ik twijfel een beetje over jouw vraag of er een artikel in jouw BA-werkstuk zit. Ik vind de kwaliteit van wat je je geschreven hebt heel goed, maar het onderwerp is in het bredere academische veld al vaak besproken; misschien té vaak. Het is misschien een beter idee om op internet te zoeken naar conferenties die over dit onderwerp gaan en een abstract daarvoor inleveren. Dan kun je er een lezing over geven en leren van wat andere onderzoekers op dit gebied doen. Er zijn natuurlijk ook kleinschaligere publicaties (studentenbladen, bijvoorbeeld), maar dat is wellicht niet wat je bedoelt?

Eens zien wat ik daar mee kan/ga doen.
Ja doei.
pi_115944207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

Ik twijfel een beetje over jouw vraag of er een artikel in jouw BA-werkstuk zit. Ik vind de kwaliteit van wat je je geschreven hebt heel goed, maar het onderwerp is in het bredere academische veld al vaak besproken; misschien té vaak. Het is misschien een beter idee om op internet te zoeken naar conferenties die over dit onderwerp gaan en een abstract daarvoor inleveren. Dan kun je er een lezing over geven en leren van wat andere onderzoekers op dit gebied doen. Er zijn natuurlijk ook kleinschaligere publicaties (studentenbladen, bijvoorbeeld), maar dat is wellicht niet wat je bedoelt?

Ja dat is meestal wel het geval he :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115944246
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja dat is meestal wel het geval he :)
Ja, zeker voor BA's, maar ik vind (en daar was ze het mee eens) dat ik toch nog een ietwat originele invalshoek heb weten te vinden waardoor ik niet alleen maar het samengevat wat anderen hebben bedacht, zeg maar. Iemand hier enig idee hoe je het fatsoenlijkst op zoek kunt gaan naar academische conferenties in verschillende velden?
Ja doei.
pi_115944324
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier enig idee hoe je het fatsoenlijkst op zoek kunt gaan naar academische conferenties in verschillende velden?
Netwerk. Als je een tijdje in een vakgebied rondloopt, dan moet je in staat zijn om de 10 belangrijkste conferenties op te noemen. Is er iemand in je buurt - anders dan je baas - die al een tijdje meeloopt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115944427
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, zeker voor BA's, maar ik vind (en daar was ze het mee eens) dat ik toch nog een ietwat originele invalshoek heb weten te vinden waardoor ik niet alleen maar het samengevat wat anderen hebben bedacht, zeg maar. Iemand hier enig idee hoe je het fatsoenlijkst op zoek kunt gaan naar academische conferenties in verschillende velden?
Ook de vraag natuurlijk waar je heen zou willen voor een conferentie. Ik weet niet of je bv als BA de mogelijkheid van vergoeding gaat hebben :P Maar welke conferenties goed zijn zouden je collega's toch moeten weten. Meestal zijn het toch elk jaar wel weer dezelfde conferenties waar altijd heengegaan wordt (of heengegaan kan worden)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115944552
en ik zou niet alleen op het advies van 1 begeleider afgaan. Wellicht heeft deze andere interesses. Als je de tijd hebt zou ik het proberen om te schrijven, en gewoon ergens insturen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Duurt natuurlijk wel een enorme tijd, ik ben bijna een half jaar bezig geweest m'n masterscriptie om te zetten in een artikel.

Ander onderwerp: geven jullie les? Ik moet 20% van m'n tijd lesgeven, waarvan die 20% omgezet worden in een extra jaar aan m'n PhD vast. Over 2 weken begint het eerstejaars vak waar ik verantwoordelijk voor ben, voor het eerst. Ik moet 2 college's geven voor 120 studenten |:( , op de basis van het textboek voor het vak, dat ik ge-erfd heb, zo te zeggen. Helaas is het textboek belachelijk slecht, en geschreven door de belangrijkste prof van m'n faculteit. Ik vind het echt lastig om de lectures voor te bereiden op die basis...Ik probeer een insteek te creeeren die niet op het boek gebaseerd is, maar waar ik toch aan het boek kan refereren. Ik vind het zo stom dat ik al 3 dagen vrijwel niets doe...

Volgend jaar een ander boek!
pi_115944615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:11 schreef Jagärtrut het volgende:
en ik zou niet alleen op het advies van 1 begeleider afgaan. Wellicht heeft deze andere interesses. Als je de tijd hebt zou ik het proberen om te schrijven, en gewoon ergens insturen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Duurt natuurlijk wel een enorme tijd, ik ben bijna een half jaar bezig geweest m'n masterscriptie om te zetten in een artikel.

Ander onderwerp: geven jullie les? Ik moet 20% van m'n tijd lesgeven, waarvan die 20% omgezet worden in een extra jaar aan m'n PhD vast. Over 2 weken begint het eerstejaars vak waar ik verantwoordelijk voor ben, voor het eerst. Ik moet 2 college's geven voor 120 studenten |:( , op de basis van het textboek voor het vak, dat ik ge-erfd heb, zo te zeggen. Helaas is het textboek belachelijk slecht, en geschreven door de belangrijkste prof van m'n faculteit. Ik vind het echt lastig om de lectures voor te bereiden op die basis...Ik probeer een insteek te creeeren die niet op het boek gebaseerd is, maar waar ik toch aan het boek kan refereren. Ik vind het zo stom dat ik al 3 dagen vrijwel niets doe...

Volgend jaar een ander boek!
Ja, ook 20% onderwijs hier. Zonder dat onderwijs zou ik mijn PhD niet doen *O*
Maar hoeven geen colleges te geven (zou wel willen....), maar werkcolleges begeleiden en dergelijken. Dat is gelukkig wel leuk, want meestal is het sommen voordoen op het bord en zo en nog een soort van college geven *O*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:24:15 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_115946933
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Netwerk. Als je een tijdje in een vakgebied rondloopt, dan moet je in staat zijn om de 10 belangrijkste conferenties op te noemen. Is er iemand in je buurt - anders dan je baas - die al een tijdje meeloopt?
10? :o Zoveel zijn er niet eens denk ik voor (resting state) fMRI.
ISMRM
ISMRMB (Benelux editie van ISMRM)
ESMRMB
OHBM
SfN
lokaal dingetje in Magdenburg
MIsschien FENS nog, maar dan ben je 1 van de 10 posters die iets met MRI doen.

Dat was het denk ik wel. En dan tel ik dus ook al (goede) kleine lokale mee.
Onikaan ni ov dovah
pi_115947155
10 is idd wat veel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:32:23 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_115984346
Hier nog niks gehoord van sollicitatie...

quote:

Mmm... op zich geen afwijzende reactie. Vaak wordt dat wat je op een congres presenteert ook gepubliceerd, dus ik zie eigenlijk het onderscheid niet echt. Hij/zij mag er dan wel een congres bij noemen, vind ik.

Ik bedacht me overigens: hij/zij heeft twijfel. Jij zegt dat je je wel degelijk onderscheidt van de andere literatuur. Waarom concentreer je je niet op een kneiterscherpe abstract waarin je dit duidelijk maakt? En goed voor een eventueel congres, en ter overtuiging.

En anders kan eens langslopen ook wel helpen, dan kun je mondeling toelichten dat je het echt wil en waarom. Zo iemand zal misschien ook zwichten voor je doorzettingsvermogen en je inhoudelijke argumenten.
  zondag 26 augustus 2012 @ 06:57:29 #190
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116014644
quote:

Wat je er ook mee kunt/gaat doen, het is in ieder geval nuttig dat je het toch gevraagd hebt. En hij/zij gaat er serieus op in dus echt overdreven/arrogant was het ook niet om het te vragen... :s)
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_116021162
Ja, ik ga maar eens even op zoek als ik weer thuis ben (verblijf nu even in NL in Den Haag en toch minder tijd/vrijheid :+ ) . Jammer wel, want ik vond net een conferentie eind september in Portugal wat echt helemaal in mijn straatje zit en waar ik wel wat voor had in willen sturen als ik er eerder mee was gekomen, maar de abstract deadline was al 15 juli, dus dat is wat jammer, maar ga die website (conference alerts) in de gaten houden en zien of ze komend collegejaar nog iets in die richting gaan organiseren en ga in de tussentijd wel aan een abstract werken. Niet geschoten, altijd mis, dat soort ongein.
Ja doei.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:31:34 #192
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116023195
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ga maar eens even op zoek als ik weer thuis ben (verblijf nu even in NL in Den Haag en toch minder tijd/vrijheid :+ ) . Jammer wel, want ik vond net een conferentie eind september in Portugal wat echt helemaal in mijn straatje zit en waar ik wel wat voor had in willen sturen als ik er eerder mee was gekomen, maar de abstract deadline was al 15 juli, dus dat is wat jammer,
(...)
Niet geschoten, altijd mis, dat soort ongein.
Staat het programma dan al helemaal vast? Zo niet, dan zou ik er toch gewoon nog een mailtje aan wagen of ze niet toch een spreker nodig hebben.
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_116023627
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ga maar eens even op zoek als ik weer thuis ben (verblijf nu even in NL in Den Haag en toch minder tijd/vrijheid :+ ) . Jammer wel, want ik vond net een conferentie eind september in Portugal wat echt helemaal in mijn straatje zit en waar ik wel wat voor had in willen sturen als ik er eerder mee was gekomen, maar de abstract deadline was al 15 juli, dus dat is wat jammer, maar ga die website (conference alerts) in de gaten houden en zien of ze komend collegejaar nog iets in die richting gaan organiseren en ga in de tussentijd wel aan een abstract werken. Niet geschoten, altijd mis, dat soort ongein.
Zozo ambities hoor....ergens denk ik echt dat je te hoog inzet hoor, maar goed...wie ben ik...en heb geen idee wat je doet. Maar het komt lichtelijk als grootheidswaanzin over :P bedoel ik niks gemeens mee hoor, maar ik weet niet...het klinkt allemaal wat teveel van het goede.
pi_116036081
Zoals ik vorige week ergens al schreef zou het me niets verbázen als ik afgewezen word voor zoiets, dat zou ik ook helemaal niet 'erg' vinden, maar kan wellicht wel proberen, zeker omdat mijn begeleider daar zélf mee kwam en dan zou ik samen met haar kunnen kijken of ik wellicht op z'n minst een keer een kijkje kan gaan nemen, niet direct als spreker als dat gewoon niet haalbaar is. Kan ik het nu niet, dan hopelijk volgend jaar wel met m'n master, maar dan nog kan een beetje oefenen met abstracten etc. wel handig zijn.

Ik vind mezelf niet awesome en bovengemiddeld briljant :') máár ik wil wel erg graag aantonen dat ik er wel echt voor wil gaan. Een 9 voor m'n scriptie is begin 1, maar er zijn wellicht nog meer dingen die ik kan doen om motivatie aan te tonen :) Als het allemaal teveel en te ver is is dat allemaal prima, maar ik wil gewoon ook geen kansen missen. Ik ben er pas vrij laat achter gekomen wat mijn passie is en dat ik graag door wil gaan na mijn master. Heb 't laatste jaar keihard gewerkt om een 7,5 gemiddeld te halen bijvoorbeeld. Dat heb ik met een gewogen gemiddelde gered, met de 1 op 1 redenatie van de RU niet, waardoor ik nu een 7,3 op papier heb staan. Hier ga ik nog bezwaar tegen aantekenen bij de examencommissie (10 ECTS vakken telden evenveel als 5ETCS vakken :( ) maar het is niet alsof ik cum laude ben geslaagd dus en dus heb ik zeker het gevoel meer te moeten doen om te bewijzen dat ik het écht wel kan. :@

[ Bericht 12% gewijzigd door motorbloempje op 26-08-2012 20:09:02 ]
Ja doei.
pi_116056163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

10? :o Zoveel zijn er niet eens denk ik voor (resting state) fMRI.
ISMRM
ISMRMB (Benelux editie van ISMRM)
ESMRMB
OHBM
SfN
lokaal dingetje in Magdenburg
MIsschien FENS nog, maar dan ben je 1 van de 10 posters die iets met MRI doen.

Dat was het denk ik wel. En dan tel ik dus ook al (goede) kleine lokale mee.
ISMAR! http://www.ismar.org/

Elke drie jaar. Dit jaar in Rio ;)

Bij mij zijn zowel de neuroscience/neuroimaging conferenties, als een aantal wat meer klinische conferenties een mogelijkheid, dus ik kom zeker wel aan 10 potentiele. Ze zijn zeker niet allemaal de beste.

Overigens denk ik dat het altijd goed is om te proberen en er zijn altijd wel mensen die op een bepaalde manier willen/kunnen helpen. Zeker als je zo de wetenschap in wil, is ervaring zo ontzettend belangrijk. Ik merk hier in de VS, en hiervoor in de UK, dat er zoveel mensen zijn die in principe voor niks vrijwilligen op een lab, uiteraard om ervaring te krijgen (voor op cv), maar ook om te netwerken. Vaak zit er dan ook een co-authorship in ergens.
pi_116057531
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:32 schreef Quoi het volgende:
Hier nog niks gehoord van sollicitatie...

[..]

Ik bedacht me overigens: hij/zij heeft twijfel. Jij zegt dat je je wel degelijk onderscheidt van de andere literatuur. Waarom concentreer je je niet op een kneiterscherpe abstract waarin je dit duidelijk maakt? En goed voor een eventueel congres, en ter overtuiging.

Hij/zij heeft geen twijfel, maar schrijft het gewoon zo op. Om a) MB niet te hard de grond in te boren, want ze is gewoon goed, en b) Omdat wetenschappers het nooit zeker weten. Met andere woorden: Gaat nu geen artikel worden, maar misschien past het later nog wel ergens in.
Een conferentie is een goed idee, want dan kan je meteen pijlen hoe het ontvangen wordt. Vinden ze het gaaf, dan ga je schrijven, en anders ga je sowieso met iedereen praten die daar rond loopt, want iedere prof is altijd op talentenjacht.

Ik denk eigenlijk dat je begeleider je gewoon een project heeft gegeven dat an sich niet echt publiceerbaar is. Wel de moeite van het uitzoeken waard, je leert er een hoop van voor een paar specifieke gevallen, maar uiteindelijk, hoe goed je het ook hebt gedaan, heeft je begeleider gewoon interessantere vragen om zijn tijd in te steken. Ik heb zelf ook altijd meer vragen in mijn achterhoofd dan tijd, dus zit er een hoop prioriteiten stellen bij. En zelfs als je dan iemand hebt die een mindere vraag verrassend goed uitwerkt, en er zelfs in haar eigen tijd een artikel van wil maken, moet je begeleider er nog wel best wat tijd in steken. Maar goed, een goeie lokale conferentie kan geen kwaad misschien. En lokaal en kleinschalig is hier beter dan verdrinken met een poster in een hoekje op de grootste conferentie in je vakgebied.
pi_116057711
Wel echt super dat iedereen een beetje meedenkt en ook zegt wat hij/zij vindt hier! Leuk! O+

Het is zķ lastig allemaal, en als ik enthousiast word/ben dan ben ik ook echt héééél enthousiast maar los daarvan ben ik op hetzelfde moment ook heel erg onzeker en twijfel ik aan m'n eigen kunnen en over het wel of niet hebben van genoeg talent voor datgene dat ik ambiëer. Vraag maar aan Jagär hoe vaak ik wel niet post over mijn stress mbt studieresultaten en andere ongein :@ :') Hoe liever ik iets wil, hoe onzekerder ik word, maar tegelijk ook hoe gedrevener, want ik was niet van plan om mijn scriptie met een 7 af te ronden. Dat was gewoon géén optie, en dat zal ook bij m'n master gewoon géén optie zijn; dat moet een First worden, simpel.

Heb overigens helemaal zelf mijn onderzoeksplan en onderwerp voor de bachelorscriptie gekozen. Ben naar m'n begeleider gegaan met een geheel uitgewerkt plan en zij heeft daar op wat kleine suggesties na eigenlijk niet veel meer aan veranderd. Dus publiceerbaar of niet was mijn eigen 'risico'. Ze heeft dan ook echt wel gelijk dat er veel over geschreven is, maar voor mij is het dan om het even: ik begrijp de nee maar al te goed, maar had de gok graag genomen dat er nog wel plaats was voor eentje meer.

Ik ga sowieso nu eens zien wat er aan conferenties in de buurt worden gegeven de komende tijd. Sowieso hoop ik via de faculteit komend jaar er enkelen te kunnen bezoeken, maar omdat ik op een scheidingsveld zit tussen literatuur en geografie ga ik ook nog kijken naar de meer literaire conferenties waar vanuit mijn faculteit niet direct aanleiding zal zijn om daar rekening mee te houden. Niet per se om vervolgens ook iets bij te dragen, maar als het even kan gewoon om te gaan luisteren en kennis en ervaring op te doen met dat soort dingen. Boh, ik kan niet wachten tot volgende week als m'n begeleider weer terug is en we het collegejaar kunnen gaan plannen.
Ja doei.
  maandag 27 augustus 2012 @ 11:02:38 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116059971
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 03:15 schreef xienix84 het volgende:

[..]

ISMAR! http://www.ismar.org/

Elke drie jaar. Dit jaar in Rio ;)

Bij mij zijn zowel de neuroscience/neuroimaging conferenties, als een aantal wat meer klinische conferenties een mogelijkheid, dus ik kom zeker wel aan 10 potentiele. Ze zijn zeker niet allemaal de beste.

Overigens denk ik dat het altijd goed is om te proberen en er zijn altijd wel mensen die op een bepaalde manier willen/kunnen helpen. Zeker als je zo de wetenschap in wil, is ervaring zo ontzettend belangrijk. Ik merk hier in de VS, en hiervoor in de UK, dat er zoveel mensen zijn die in principe voor niks vrijwilligen op een lab, uiteraard om ervaring te krijgen (voor op cv), maar ook om te netwerken. Vaak zit er dan ook een co-authorship in ergens.
Nah :P Das toch meer NMR? MICCAI was ik nog vergeten als optie, maar dat mist veel te veel diepgang voor mij.
En zeker, netwerken is belangrijk. Ik had deze zomer een praatje bij OHBM over een nogal controversieel onderwerp op dag 1 van de meeting. Reken maar dat ik veel mensen heb gesproken die week :P Had op een bepaald punt de dag erna een heel publiek bij mijn poster staan. 3 aziaten vooraan en 3 europeanen erachter die over hun hoofden keken.
Onikaan ni ov dovah
pi_116060967
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:08 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Hij/zij heeft geen twijfel, maar schrijft het gewoon zo op. Om a) MB niet te hard de grond in te boren, want ze is gewoon goed, en b) Omdat wetenschappers het nooit zeker weten. Met andere woorden: Gaat nu geen artikel worden, maar misschien past het later nog wel ergens in.
Een conferentie is een goed idee, want dan kan je meteen pijlen hoe het ontvangen wordt. Vinden ze het gaaf, dan ga je schrijven, en anders ga je sowieso met iedereen praten die daar rond loopt, want iedere prof is altijd op talentenjacht.

Ik denk eigenlijk dat je begeleider je gewoon een project heeft gegeven dat an sich niet echt publiceerbaar is. Wel de moeite van het uitzoeken waard, je leert er een hoop van voor een paar specifieke gevallen, maar uiteindelijk, hoe goed je het ook hebt gedaan, heeft je begeleider gewoon interessantere vragen om zijn tijd in te steken. Ik heb zelf ook altijd meer vragen in mijn achterhoofd dan tijd, dus zit er een hoop prioriteiten stellen bij. En zelfs als je dan iemand hebt die een mindere vraag verrassend goed uitwerkt, en er zelfs in haar eigen tijd een artikel van wil maken, moet je begeleider er nog wel best wat tijd in steken. Maar goed, een goeie lokale conferentie kan geen kwaad misschien. En lokaal en kleinschalig is hier beter dan verdrinken met een poster in een hoekje op de grootste conferentie in je vakgebied.
jullie vergeten allemaal dat moblo geen natuurwetenschapper is, maar een sociale. In de sociale wetenschap is het niet zo dat prof's op talentenjacht gaan, of dat prof's opdrachten geven. Bij mij tenminste niet. Er is echt een hele andere relatie tussen professor en student.

Ik denk dat moblo een balans moet vinden tussen ambitieus zijn, en reeel zijn. Ik had ook een 8.5 voor m'n bachelorscriptie, maar als ik die nu doorlees schaam ik me er behoorlijk voor, hij was alleen maar beschrijvend. Ik denk dat je als bachelor student te weinig ervaring hebt om in te zien wat realistisch is, en wat goed is en wat niet. Dat begin ik nu pas in te zien, langzamerhand, na heel veel werk van collega's in verschillende fases te lezen...
pi_116061004
oh, en speaking of conferenties: een van de grootste conferenties op m'n vakgebied valt letterlijk in het water dit jaar, hij begint woensdag in New Orleans op het moment dat de orkaan daar aan zal komen, als dat doorgaat zoals verwacht. Een collega is daar nu, ena ndere collega's hebben het al afgezegd...Sneu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')