SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Nibb-It : 12 juli
Remco026 : 12 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
MarryMouse: Nee
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze maand:
Topicreeks: DEF SCConform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
Inderdaad..quote:Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Joekel van een taalfout in de TT
quote:Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Vaststelling Fysieke Belastbaarheid.
Oftewel gewoon sportkeuring inderdaad.
Weer een nieuwe term dus.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Vaststelling Fysieke Belastbaarheid.
Oftewel gewoon sportkeuring inderdaad.
Stond bij mij op de uitnodiging ''VFB + Medisch Regulier'' of iets dergelijksquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
Zie je wel!quote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Op mijn uitnodiging staat gewoon sporttest
quote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef paintmeester het volgende:
Geniale TT
Hehehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
quote:Op maandag 16 juli 2012 20:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Op mijn uitnodiging staat gewoon sporttest
Wanneer ging je weg?quote:Op maandag 16 juli 2012 20:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
This man is an imposter! Take him away!
Fok, Spanej, Nederland, De wereld... Naar het ISS ofzo. :pquote:
Als jij mijn kaartje voor het ruimteschip betaalt wil ik best een ruimtereisje makenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Fok, Spanej, Nederland, De wereld... Naar het ISS ofzo. :p
Swaquote:
En blijven dan he.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als jij mijn kaartje voor het ruimteschip betaalt wil ik best een ruimtereisje maken.
TS is een baggeraar. Kijk maar naar de andere 'fantastische' topics.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wie kan er 420 kilo stoeptegels op komen halen ?
Praten doe ik toch nooitquote:Op maandag 16 juli 2012 21:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Swa
Niet gaan praten met de gast op de fiets naast je, dan kijkt die mevrouw achter het scherm je boos aan.
deuh, maar wel een mooi verhaalquote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
TS is een baggeraar. Kijk maar naar de andere 'fantastische' topics.
Ik moest hier even gniffelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
TS is een baggeraar. Kijk maar naar de andere 'fantastische' topics.
Was leuk geweest als er een foto bij had gestaanquote:Op maandag 16 juli 2012 21:13 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
deuh, maar wel een mooi verhaal
Boos kijken? Niets gemerkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Swa
Niet gaan praten met de gast op de fiets naast je, dan kijkt die mevrouw achter het scherm je boos aan.
Meh, niet boos.quote:
Pff, adem nodigquote:Op maandag 16 juli 2012 21:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Meh, niet boos.
Maar ze keek streng onze kant op en zei iets in de trant van: ''dames, spaar jullie adem liever, die hebben jullie straks nodig, nakleppen kunnen jullie straks nog''.
11 minuten voor cluster 4, ik zeg het jequote:Op maandag 16 juli 2012 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik ga 15 minuten m'n adem inhouden like a boss
Ik wil je hoofd wel voor 15 minuen onder water houden hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 21:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik ga 15 minuten m'n adem inhouden like a boss
Dan kan ik toch niet fietsen johquote:Op maandag 16 juli 2012 21:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik wil je hoofd wel voor 15 minuen onder water houden hoor
Ow, zit wat in. Ducttape dan maarquote:Op maandag 16 juli 2012 21:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dan kan ik toch niet fietsen joh
quote:
15 minuten maar?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik wil je hoofd wel voor 15 minuen onder water houden hoor
Met het water zekerquote:
Doe nou niet, nu verpest je het voor alle mannen die wel kans maken bij de vrouwtjes.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:26 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ga denk ik eens even hardlopend de Spaanse boulevard verkennen. Laterz.
Jonge, al die chicks checken mij. Je weet, op 't strand allemaal kijken!quote:Op maandag 16 juli 2012 21:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Doe nou niet, nu verpest je het voor alle mannen die wel kans maken bij de vrouwtjes.
Alle chicks kotsen?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jonge, al die chicks checken mij. Je weet, op 't strand allemaal kijken!
Ltr ^^
LOLquote:
Nee hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 22:24 schreef MaryMouse het volgende:
Zo'n verspreking is hilarischer dan een typo in een TT
Trusten dan en morgen succes met je sporttestquote:
quote:Op maandag 16 juli 2012 23:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Trusten dan en morgen succes met je sporttest
quote:Op maandag 16 juli 2012 23:06 schreef jankaas020 het volgende:
Heb ik nog iets gemist? Met Civ V blijf je maar "One...last...turn..."
Mooi rustig dus.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Niets gemist, rustig hier. Wijnand heeft morgen zijn sporttest
Ah, FF heb ik al een tijdje terug aan de wilgen gehangen. Chrome is lekker snelquote:Op maandag 16 juli 2012 23:16 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Mooi rustig dus.Bij mij naait net m'n laptop vast omdat m'n videokaart driver alweer door firefox crashed.
Endex FF. Aanvang Chrome.
Eensch, en ik zat ook echt niet te wachten op die maandelijkse automatische update die FF alleen maar trager maakte.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:21 schreef m.k het volgende:
Als ze FF nou lekker gewoon hadden gehouden, ipv al die tering zooi toevoegen die je nooit gebruikt. Dan was hij nu nog sneller dan hij al is
Latah, veel plezierquote:
Traag is het zeer zeker niet, crash gevoelig welquote:Op maandag 16 juli 2012 23:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eensch, en ik zat ook echt niet te wachten op die maandelijkse automatische update die FF alleen maar trager maakte.
Doe ze de groeten en veel plezier!quote:
quote:
Enige voordeel van FF zijn de rssfeeds die je in de bladwijzerwerkbalk kan stoppen.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, FF heb ik al een tijdje terug aan de wilgen gehangen. Chrome is lekker snel
Bij mij toch trager dan Chrome met o.a. FOK!quote:Op maandag 16 juli 2012 23:23 schreef m.k het volgende:
[..]
Traag is het zeer zeker niet, crash gevoelig wel
Mijne is nog altijd sneller als dat ik kan klikken. Goeie router, switch, abo, provider help ook een hoopquote:Op maandag 16 juli 2012 23:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Bij mij toch trager dan Chrome met o.a. FOK!
Ow, een rechtstreekse verbinding op surfnet dus?quote:Op maandag 16 juli 2012 23:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Mijne is nog altijd sneller als dat ik kan klikken. Goeie router, switch, abo, provider help ook een hoop
Chrome 'voelt' hier ook sneller aan. En router heb ik van de provider en deze provider was de enige die deze snelheid het goedkoopst leverde.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:29 schreef m.k het volgende:
[..]
Mijne is nog altijd sneller als dat ik kan klikken. Goeie router, switch, abo, provider help ook een hoop
Is hoogst waarschijnlijk meer dan je nodig hebtquote:Op maandag 16 juli 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, een rechtstreekse verbinding op surfnet dus?
Ik moet het hier mee doen![]()
[ afbeelding ]
Fritzbox?quote:Op maandag 16 juli 2012 23:33 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Chrome 'voelt' hier ook sneller aan. En router heb ik van de provider en deze provider was de enige die deze snelheid het goedkoopst leverde.
Zeik niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, een rechtstreekse verbinding op surfnet dus?
Ik moet het hier mee doen![]()
[ afbeelding ]
Ik zal niet meer plassen (vrouwen plassen, mannen zeikenquote:
Hahaha, wij hebben jarenlang een inbelverbinding gehad. Totdat ze een wifimast bouwden met een speciaal wifi abonnement voor de buitengebieden.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik zal niet meer plassen (vrouwen plassen, mannen zeiken) en voortaan rekening houden met jouw bandbreedte en geen plaatjes groter dan 250x250 posten
Vooruitgang dusquote:Op maandag 16 juli 2012 23:40 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Hahaha, wij hebben jarenlang een inbelverbinding gehad. Totdat ze een wifimast bouwden met een speciaal wifi abonnement voor de buitengebieden.Tegenwoordig hebben we net aan ADSL.
Als het meezit woon ik begin volgend jaar in de bebouwde kom en heb ik ook eindelijk retesnel internet.quote:
quote:Op maandag 16 juli 2012 23:52 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Als het meezit woon ik begin volgend jaar in de bebouwde kom en heb ik ook eindelijk retesnel internet.
Je moeder wilde weten of je wel lag te slapen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:02 schreef BredeBradda het volgende:
TuuuurlijkIk wordt weer wakker gemaakt, nu kan ik niet slapen
Nee, m;n tamme broer dacht dat ik nog wakker was dus gooit die gelijk 't licht aanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je moeder wilde weten of je wel lag te slapen?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:08 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nee, m;n tamme broer dacht dat ik nog wakker was dus gooit die gelijk 't licht aan. Is t "sorry" en gaat ie weg.
Ach een paar maanden terug werd ik wakker gebeld met de mededeling dat ik kon blijven liggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:08 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nee, m;n tamme broer dacht dat ik nog wakker was dus gooit die gelijk 't licht aan. Is t "sorry" en gaat ie weg.
Ja, 't licht stond op fel en ik keek er tegenin ja. Moet over 5 uur alweer opquote:
Waarom post je dan nog hier, en ga je niet gewoon verder pitten, ipv je hier te beklagen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:10 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja, 't licht stond op fel en ik keek er tegenin ja. Moet over 5 uur alweer op
@MMquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:02 schreef BredeBradda het volgende:
TuuuurlijkIk wordt weer wakker gemaakt, nu kan ik niet slapen
quote:
Heb jij iets tegen MM?quote:
Uhoh, nu heb je ook de SM wakker gemaakt, BB.quote:
Nee, ik laat alleen even mijn blik op dat moment zienquote:
quote:
quote:Op maandag 16 juli 2012 20:45 schreef MaryMouse het volgende:
Ach gossie, huilen om een taalfout in de TT
quote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:19 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nee, ik laat alleen even mijn blik op dat moment zien
MM is heel aardig hoor. Jij ging toch honkballen?
De KMar doet het op hun eigen manier.quote:
Plaatje maar geplaktquote:
Nu ga ik weer slaappoging 3 doen. Trustequote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Welk blik, dat waar je knikkers op afschiet terwijl je droomt een scherpschutter te zijn
Doettie het niet ofzo?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Plaatje maar geplakt
[ afbeelding ]
De hufter! Ik droomde net lekker!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:18 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Uhoh, nu heb je ook de SM wakker gemaakt, BB.
Noop, je plaatje gaf een X-jequote:
Tip van de dag: eerst denken, dan posten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:19 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nee, ik laat alleen even mijn blik op dat moment zien
MM is heel aardig hoor. Jij ging toch honkballen?
Die tip heb ik eerder gehoordquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tip van de dag: eerst denken, dan posten.
Loonstrook zegt niets, de penningen op je rekeningen hebben staan en dan nog positief staan wélquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:27 schreef jankaas020 het volgende:
Oeh, loonstrook binnen. Weer dikke knaken.
paspoort, creditcard. De rest kan je wel kopenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:31 schreef Thaboel het volgende:
Godver, tas aan het inpakken. Vergeet vast wel wat.
Ik kom alleen maar op: Schone onderbroek, geld en condooms.
Op de loonstrook staat wat ik netto binnenkrijg, en ik sta al ruim in de plus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Loonstrook zegt niets, de penningen op je rekeningen hebben staan en dan nog positief staan wél
Id bewijs is genoegquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
paspoort, creditcard. De rest kan je wel kopen
Ow, man, waar maak je je dan druk om. Huissleutels, schone onderbroek, geld en condooms is dan genoegquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:33 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Id bewijs is genoegBinnen Nederland enzoooo.
MM begrijpt het.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
paspoort, creditcard. De rest kan je wel kopen
Beste boemquote:
quote:
Wow, 't is maar goed dat C4 een SM isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:10 schreef -Amber- het volgende:
REAL SERGEANTS
* Can cuss for ten minutes without ever repeating a word.
* Have a spine.
* Can play a cherry Lieutenant like a finely tuned instrument.
* Can see in the Dark.
* Have eyes in the back of their heads.
* Still don't trust the Russians.
* Still hate the French.
* Don't know how to be politically correct.
* Don't give a damn about being politically correct.
* Think that "politically correct" should fall under S### in the UCMJ.
* Love deployments because there is less paperwork and more "real work."
* Can run 5 miles with a hangover.
* Do not fear women in the military.
* Would like to date G. I. Jane.
* Still know how to use a buffer.
* Can tell you anything you want to know about an M1911A1 although they are no longer in the inventory.
* Believe that they do have a rendezvous with destiny.
* Believe that "Nuts" wasn't all that Brigadier General McAuliffe said to the Germans at Bastogne.
* Don't know how to use a "stress card".
* Idolize John Wayne.
* Don't believe that AAFES really needs a "commander".
* Would have paid money to see Custer getting his clock cleaned.
* Really don't like taking S### from those who haven't "been there".
* Know how to properly construct a field latrine.
* Might admire the Germans, but still realize they got their butts kicked twice.
* Aren't afraid of the Chinese, who probably don't have enough rowboats to invade Taiwan.
* Would rather be OPFOR than MOPP 4.
* Don't believe a darn thing the Iraqis say.
* Don't need a GPS to find themselves.
* Have enough ACU's in their closet to start a surplus store.
* Think that MRE's taste good (with a little hot sauce).
* Are convinced that "wall-to-wall" counseling really works.
* Have more time on the front-line than most others have in the chow line.
* Know how to make coffee when the measuring scoop goes missing.
* Know that it's not good coffee when you can see through it.
* Don't blame poor marksmanship on their M-16.
* Know that inept leaders will always say they have inept soldiers.
Dat geld zeker voor de oudere hogere Sergeants.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, 't is maar goed dat C4 een SM is
Correctquote:
Hmm, en juist door de gestandaardiseerde NAVO rangen zou het toch vergelijkebaar moeten zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:27 schreef -Amber- het volgende:
[..]
K, stond me zo iets van bij. Blik namelijk niet echt door de NLD'se rangen en standen.
Ja maar ook enkel deels, waar onze rangen allemaal netjes in OR vallen zitten de Nederlandse rangen er net ergens tussen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmm, en juist door de gestandaardiseerde NAVO rangen zou het toch vergelijkebaar moeten zijn
Ik weet ook niet beter dan Wikipedia op dat gebied hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:32 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar ook enkel deels, waar onze rangen allemaal netjes in OR vallen zitten de Nederlandse rangen er net ergens tussen.
K, dat lijstje kon ik dus nog niet. Maar dacht bv. altijd dat een SM, welke wij hier ook hebben dezelfde NATO OR zou hebben maar dat is dus niet zo. Een SM is hier een E9 ofwel OR-9 wat in Nederland een Adjudant is (OR8/9). Hier hebben we twee rangen in OR-8 en drie in OR-9.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik weet ook niet beter dan Wikipedia op dat gebied hoor
http://nl.wikipedia.org/w(...)erlandse_Krijgsmacht
Ohhh ja, jij zat daarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:19 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nee, ben tot komende zondag nog in de VS
Ik las net dat de veerpont naar Terschelling lam ligt.quote:
Nou, de afgelopen 4 dagen ook echt kloteweer gehad. Heel erg zware regenbuien, de ergste hagelbui die ik ooit heb meegemaakt, en een zandstorm.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh ja, jij zat daar
Warm weer daar? Ik benijd je, want hier is het kloteweer
hehe, ach, wees blij dat je nog daarzit, hier is de zomer echt verregendquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:26 schreef Royyy het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen 4 dagen ook echt kloteweer gehad. Heel erg zware regenbuien, de ergste hagelbui die ik ooit heb meegemaakt, en een zandstorm.
Op zich is dit weer wel goed (was in Utah en Colorado, waar al die enorme bosbranden zijn geweest door de extreme droogte), maar had toch liever nog een weekje zon gehad
Ben ik ook, echt geen zin om terug naar NL te gaan. En niet alleen vanwege het weer.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, ach, wees blij dat je nog daarzit, hier is de zomer echt verregend![]()
Nog foto's gemaakt van die zandstorm?
lol.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:38 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ben ik ook, echt geen zin om terug naar NL te gaan. En niet alleen vanwege het weer.
Heb wel geprobeerd er foto's van te maken, maar het is niet echt duidelijk te zien. Het was sowieso best donker door alle onweerswolken, en de wind was zo heftig dat ik maar snel in de auto gesprongen ben haha. Die zit zelfs nu, na een stuk of 10 regenbuien nog onder het rode zand.
Dit is mijn 4e keer dat ik hier ben. Qua natuur is er echt zoveel moois te zien hier, geweldig. De vriendelijke mensen zijn waarschijnlijk nog wel hetgene wat me elke keer het meeste opvalt, echt zo'n groot verschil met Nederland.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lol.
Voor herhaling vatbaar dus.
Ben zelf ook 3 keer in de VS geweest, al was dat wel weer een tijdje geleden.
Mooi land, vriendelijke mensen, etc etc etc.....
Hoop binnen een paar jaar samen met Lotusss de US weer eens te kunnen bezoeken.
De schipper heeft teveel gezopen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik las net dat de veerpont naar Terschelling lam ligt.
Rangen en internationaal is altijd gekloot bij ons, hell, Nederland is niet eens in staat om de KM en de rest van de krijgsmacht op 1 lijn te krijgen...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:38 schreef -Amber- het volgende:
[..]
K, dat lijstje kon ik dus nog niet. Maar dacht bv. altijd dat een SM, welke wij hier ook hebben dezelfde NATO OR zou hebben maar dat is dus niet zo. Een SM is hier een E9 ofwel OR-9 wat in Nederland een Adjudant is (OR8/9). Hier hebben we twee rangen in OR-8 en drie in OR-9.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e keer dat ik hier ben. Qua natuur is er echt zoveel moois te zien hier, geweldig. De vriendelijke mensen zijn waarschijnlijk nog wel hetgene wat me elke keer het meeste opvalt, echt zo'n groot verschil met Nederland.
Oh en nog een extra reden ontmoet om komend jaar uit NL te vertrekken...
zoiets jaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:52 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
De schipper heeft teveel gezopen?
Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rangen en internationaal is altijd gekloot bij ons, hell, Nederland is niet eens in staat om de KM en de rest van de krijgsmacht op 1 lijn te krijgen...![]()
9 van de 10 keer worden in internationaal verband de adjudant en sergeant majoor als WO1 en WO2 aangeduid.
Dat "vriendelijke mensen" hoor je ook van toeristen die Nederland bezoeken. Het gras is altijd groener aan de overkantquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dit is mijn 4e keer dat ik hier ben. Qua natuur is er echt zoveel moois te zien hier, geweldig. De vriendelijke mensen zijn waarschijnlijk nog wel hetgene wat me elke keer het meeste opvalt, echt zo'n groot verschil met Nederland.
Oh en nog een extra reden ontmoet om komend jaar uit NL te vertrekken...
Niet geheel waar.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat "vriendelijke mensen" hoor je ook van toeristen die Nederland bezoeken. Het gras is altijd groener aan de overkant
Vraag het eens een paar keer aan toeristenquote:
Ja zo'n dingen inderdaad. Ik heb 2 weken geleden op de 4th of July een hele gezellige avond bij mensen thuis gehad, als resultaat van een praatje in de rij aan de kassa in de supermarkt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
De natuur is idd echt schitterend ja. je hebt er van alles!
Ik was eens op doortocht daarzo, kon geen camp-site vinden en werd al donker. Kwam ik bij een boerderij uit en vroeg of er wellicht een motel/hotel in de buurt was, of een camp site. Werd ik sp9ontaan door die mensen uitgenodigd bij hun te komen slapen, en mocht ik aanschuiven bij de familie die vis aan het grillen was![]()
Zulke gastvrijheid zie je zelden in bv Nederland.
herkenbaarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja zo'n dingen inderdaad. Ik heb 2 weken geleden op de 4th of July een hele gezellige avond bij mensen thuis gehad, als resultaat van een praatje in de rij aan de kassa in de supermarkt.
Ook in de national parks enzo pik je de buitenlandse toeristen er bijna allemaal zonder problemen uit. Dat zijn degenen die zonder iets te zeggen langs je af lopen, terwijl bijna alle Amerikanen wel even vriendelijk groeten of zelfs even stoppen voor een praatje.
Dan moet ik mijn buitenlandse vrienden dat maar eens gaan uitleggen, want hun hebben dat anders ervarenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Vraag het eens een paar keer aan toeristenje krijgt steevast reacties over vriendelijke, behulpzame en gastvrije mensen die allemaal Engels spreken
Opmerkelijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn buitenlandse vrienden dat maar eens gaan uitleggen, want hun hebben dat anders ervaren
Welk land was dat?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:10 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Toen ik in het buitenland woonde vond ik terugkeren ook lastig. Al is het alleen al de ruimte en de natuur die in dat land veel mooier was
Tja wat moeten we er van zeggen...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit is pas opmerkelijk![]()
http://www.nu.nl/opmerkel(...)-mortiergranaat.html
Lol ik zie die afvalmedewerkers al staan kijkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit is pas opmerkelijk![]()
http://www.nu.nl/opmerkel(...)-mortiergranaat.html
Leuke taal, en voor ons nog redelijk verstaanbaar als ze neder-Diets pratenquote:
Vooral geen 'poes' zeggen daarquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Leuke taal, en voor ons nog redelijk verstaanbaar als ze neder-Diets praten
Plaasbaasie vind ik een goede.
Ligt er heel erg aan in welk gedeelte van een land je komt. In het gedeelte waar ik woon (Oosten - De Achterhoek) zijn mensen heel snel erg vriendelijk. Iedereen groet elkaar hier op straat, in mijn dorpje kent iedereen elkaar ook bijna. En van toeristen hoor ik zoals Wijnand zegt inderdaad altijd dat Nederland vol leuke, vriendelijke mensen zit die ook nog eens allemaal fatsoenlijk Engels sprekenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn buitenlandse vrienden dat maar eens gaan uitleggen, want hun hebben dat anders ervaren
Ehh, wat doen toeristen buiten de randstad?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan in welk gedeelte van een land je komt. In het gedeelte waar ik woon (Oosten - De Achterhoek) zijn mensen heel snel erg vriendelijk. Iedereen groet elkaar hier op straat, in mijn dorpje kent iedereen elkaar ook bijna. En van toeristen hoor ik zoals Wijnand zegt inderdaad altijd dat Nederland vol leuke, vriendelijke mensen zit die ook nog eens allemaal fatsoenlijk Engels spreken.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ehh, wat doen toeristen buiten de randstad?
Zelfs ik voel me een toerist als ik buiten de randstad ben./
Mooizo!quote:
Nou ik weet wel dat als ik klaar ben met mn studie ik hier rapido weg ben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ehh, wat doen toeristen buiten de randstad?
Zelfs ik voel me een toerist als ik buiten de randstad ben./
Ik zou in ieder geval nooit in een grote stad willen wonen. Er zijn veel mensen die van het platteland komen en dat juist wel willen, maar ik vind mijn kleine dorpje met 20.000 inwoners gezellig en knus genoeg. Tenminste nog afgelegen natuur waar je lekker kan hardlopen etc.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat als ik klaar ben met mn studie ik hier rapido weg ben.
Weg uit de randstad bedoel je?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat als ik klaar ben met mn studie ik hier rapido weg ben.
Grote stad opzich nog wel. Ik vind de centrums van bijvoorbeeld Den Bosch en Breda prachtig, en het lijkt me ook best mooi om daar te kunnen wonen. Alleen de Randstad steden zijn gewoon anders. Familie van vaderskant komt van orgine ook uit Den Bosch.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval nooit in een grote stad willen wonen. Er zijn veel mensen die van het platteland komen en dat juist wel willen, maar ik vind mijn kleine dorpje met 20.000 inwoners gezellig en knus genoeg. Tenminste nog afgelegen natuur waar je lekker kan hardlopen etc.
Ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Weg uit de randstad bedoel je?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Mooizo!
Op deze aankomende Kmar officier mag gedronken worden.
Daar gaat ons mooie wapen. Weer een degradatie van ons officiersbestand...quote:
Thanksquote:
Dankuquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Daar gaat ons mooie wapen. Weer een degradatie van ons officiersbestand...
Gekheid, gratz.
Mag soms.quote:
Esses, gij zijt eene goeie, graag ook bier hier! Zingen we samenquote:
Brief hier staat 1 augustus. Maar misschien is er een KOO/MWO verschil. Geloof dat KOO ook op de 13e al begint.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:07 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Thanks
31 juli hoorde ik?
[..]
Danku
quote:
Oh dat kan zo zijn inderdaad. Ik begin 15 augustus als het goed is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:53 schreef TMartina het volgende:
[..]
Brief hier staat 1 augustus. Maar misschien is er een KOO/MWO verschil. Geloof dat KOO ook op de 13e al begint.
Dankuquote:
spuitelf komt ook om de hoek om de tikfout hoorquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:06 schreef BredeBradda het volgende:
Wie heeft trouwens de TT gemaakt? They're??
Sorry was van 6 tot 5 werkenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:08 schreef Esses het volgende:
[..]
spuitelf komt ook om de hoek om de tikfout hoor
Tja, bredebarbapapa was vannacht niet te slaperig om hier te posten, maar wel om de TT niet te lezenquote:
Joh, neem het die jongen niet kwalijk. Hij is twaalf.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tja, bredebarbapapa was vannacht niet te slaperig om hier te posten, maar wel om de TT niet te lezen
Geestelijk dan...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Joh, neem het die jongen niet kwalijk. Hij is twaalf.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:08 schreef MaryMouse het volgende:
Oh, ja, dat detail was ik even vergeten.
Misschien moet ik toch maar iemand uitnodigen om hier te komen posten. Die onthoud dat soort details welquote:
Dr. Nick?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Misschien moet ik toch maar iemand uitnodigen om hier te komen posten. Die onthoud dat soort details wel
Yep, diequote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Dr. Nick?
Overigens, nieuwstopic bijgewerkt xD
Niets, en juist daar mag je blij om zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat heeft drnick hier ooit uitgevroten?
Al beantwoord hoor. Maar hoezo mogen we blij zijn dat hij hier geen hoi is komen zeggen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep, die
Zag het, was al aan het lezen. En vraag gesteld daar voor je
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Al beantwoord hoor. Maar hoezo mogen we blij zijn dat hij hier geen hoi is komen zeggen?
Je zwijgt van plezier? Zal ik hem anders uitnodigen?quote:
Je mag hem geen stalker noemen... maar wat scheelt het.quote:
Neu, doe maar niet. Een 12-jarige hier is voldoendequote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:49 schreef Esses het volgende:
[..]
Je zwijgt van plezier? Zal ik hem anders uitnodigen?
En ik dacht nog wel zo dat iedereen hier welkom was.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Neu, doe maar niet. Een 12-jarige hier is voldoende
Je kan natuurlijk ook gewoon niet op hun post(en) reageren als je niet wilt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
[..]
En ik dacht nog wel zo dat iedereen hier welkom was.
Ja hoor, mits 16+quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:04 schreef Esses het volgende:
[..]
En ik dacht nog wel zo dat iedereen hier welkom was.
bronquote:Gebruiker verklaart bij het aanmaken van een profiel tenminste de leeftijd van zestien jaren te hebben bereikt, danwel toestemming te hebben van ouders of wettelijke voogd om op FOK! een profiel aan te maken.
Goed initiatief.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:52 schreef jankaas020 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_de_week_de_100.html
Oh Mijn God. Nu ga ik helemaal een Toyota Hilux kopen en er een .50 op monteren.
Snel eerste alinea's gescanned. Maar goed punt denk ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:10 schreef Sloggi het volgende:
Vechten, medailles krijgen - dat willen vrouwelijke soldaten ook
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-soldaten-ook.dhtml
Dat hoor je als eerste te doenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed initiatief.
Wijnand, gefeliciteerd.
Thxquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed initiatief.
Wijnand, gefeliciteerd.
Ik ben het eens dat (in beperkte maten) vrouwen ook voor gevechts functies in aanmerking moeten kunnen komen. Maar vind het bericht verder nogal vaag. Vrouwen krijgen gewoon hetzelfde salaris als mannen. Ook dat vrouwen anders behandeld worden is een beetje ver gezocht. Trouwens beide damens zijn hoger op de ladder angekomen dan menig een van hun mannelijke collegas. Dus leg mij maar uit waar daar de ongelijkheid zit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:10 schreef Sloggi het volgende:
Terechte klacht lijkt mij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:10 schreef Sloggi het volgende:
Als het om gevechts functies gaat, ja. Maar de andere aangebrachte punten vind ik nogal vraagachtig.quote:
Die lees ik met name onder het kopje geen compensatie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:15 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat (in beperkte maten) vrouwen ook voor gevechts functies in aanmerking moeten kunnen komen. Maar vind het bericht verder nogal vaag. Vrouwen krijgen gewoon hetzelfde salaris als mannen. Ook dat vrouwen anders behandeld worden is een beetje ver gezocht. Trouwens beide damens zijn hoger op de ladder angekomen dan menig een van hun mannelijke collegas. Dus leg mij maar uit waar daar de ongelijkheid zit.
Het maakt niet uit of je nu rood, wit, groen of wat voor huidskleurtje dan ook hebt, of je god, allah, buda, of niemand aanbid, wat je sexuele voorkeur is (sinds kort), etc. Als je in een pay grade zit krijg je allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die lees ik met name onder het kopje geen compensatie.
En Grace Hopper was een programmeur en is als Rear Admiral geëindigd.
Janken dat je geen generaal kan worden is m.i. geen terechte klacht. Maar als je dan klaagt dan zou je er voor moeten zorgen dat alle billets geopend worden voor vrouwen.quote:'Mannen die uit een gevechtszone terugkomen en last hebben van een posttraumatische stressstoornis, krijgen daarvoor compensatie zonder dat ze aan hoeven te tonen wat hun exact mankeert', vertelt Natelson op haar kantoor op Manhattan. Mannen krijgen hulp van een psychiater of psycholoog. En geld. 'Vrouwen ontvangen die hulp en compensatie niet. Het aanbod bestaat niet voor vrouwen.'
Nu ben ik meermaals bij pre-, en post-deployment briefings geweest, en weet dus dat daar dus hellemaal geen bal van klopt. Voor beide geslachten staat hulp bereid, en voor beide is het even, moeilijk/makkelijk een compensatie te krijgen ivm bv. PTSD. Enige punt welke deze twee damens opvoeren waar gen gelijkheid bestaat, is dat gevechts functies (bv infantry [CMF 11], Ranger school [SQI V], etc.) niet openen staan voor vrouwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:33 schreef MaryMouse het volgende:
Nogmaals goed gelezen, wat bij mij vooral is blijven hangen en waarop ik mijn terechte klacht zag is
[..]
Janken dat je geen generaal kan worden is m.i. geen terechte klacht. Maar als je dan klaagt dan zou je er voor moeten zorgen dat alle billets geopend worden voor vrouwen.
En de zinquote:Haring leest in rapporten.....
Dat het fysiek zwaar kan zijn voor een vrouw, wil niet zeggen dat ze het niet kunnen en/of doen.quote:Iets waarover het Pentagon zegt dat dit 'fysiek zwaar' is voor iemand van het vrouwelijk geslacht.
Met andere woorden, ze klaagt niet voor zichzelf (laatste alinea).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:44 schreef MaryMouse het volgende:
Oh, maar wat eigenlijk de klacht helemaal onderuit haalt is
[..]
En de laatste is toch enkel klacht ondersteunend?quote:En de zin
[..]
Dat het fysiek zwaar kan zijn voor een vrouw, wil niet zeggen dat ze het niet kunnen en/of doen.
En ik kan mij van een paar jaar terug nog herinneren dat er wat vrouwen in de US Navy waren die het belachelijk vonden dat de PT-eis voor vrouwen 'lichter' was dan voor mannen.
Ik zie geen probleem om de gevechts functies ook open te stelen voor vrouwen. Tenslote komen ze nu in diverse gevechtshandelingen, alhowel ze geen gevechts functie zouden mogen hebben. Wat mijn inzicht gewoon weg belachelijk/achterhaald is. Men moet echter hier wel uitzonderingen in mogen blijven maken voor een paar functies.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:44 schreef MaryMouse het volgende:
Oh, maar wat eigenlijk de klacht helemaal onderuit haalt is
[..]
En de zin
[..]
Dat het fysiek zwaar kan zijn voor een vrouw, wil niet zeggen dat ze het niet kunnen en/of doen.
En ik kan mij van een paar jaar terug nog herinneren dat er wat vrouwen in de US Navy waren die het belachelijk vonden dat de PT-eis voor vrouwen 'lichter' was dan voor mannen.
Dus alle functies open stellen voor vrouwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef Esses het volgende:
http://usnews.msnbc.msn.c(...)he-basis-of-sex?lite
Deze titel zegt al wel genoeg denk ik zo.
Ik ben inmiddels overtuigd hoor. Artikel barrelt aan alle kanten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:44 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Nu ben ik meermaals bij pre-, en post-deployment briefings geweest, en weet dus dat daar dus hellemaal geen bal van klopt. Voor beide geslachten staat hulp bereid, en voor beide is het even, moeilijk/makkelijk een compensatie te krijgen ivm bv. PTSD. Enige punt welke deze twee damens opvoeren waar gen gelijkheid bestaat, is dat gevechts functies (bv infantry [CMF 11], Ranger school [SQI V], etc.) niet openen staan voor vrouwen.
Yep, ze klaagt voor 'anderen' omdat zij zelf 25 jaar geleden de kans níet gegrepen heeft.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:46 schreef Esses het volgende:
[..]
Met andere woorden, ze klaagt niet voor zichzelf (laatste alinea).
[..]
En de laatste is toch enkel klacht ondersteunend?
Naja de SEAL's, Ranger, (Army) Special Forces, etc. zijn allemaal gevechts functies. En zoals gezegt zie ik daar uit verschillende punten ook beter geen vrouwen. Deswege ook mijn post om gevechts functies open te stelen voor vrouwen met uitname van een paar gevechts functies.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus alle functies open stellen voor vrouwen.
[..]
Ik ben inmiddels overtuigd hoor. Artikel barrelt aan alle kanten.
En bij de Navy Seals mogen ze ook nog niet. Weet eigenlijk niet of ze inmiddels wel mogen dienen op een submarine, maar dat mocht tot een jaar of drie terug ook nog niet.
SF's mogen wat mij betreft best man-exclusief blijven. Is een hele andere discussie dan die in de jaren '70 werd gevoerd om vrouwen ook op schepen te laten dienen.
Ik geloof dat we op een lijn zitten hoor. Las nu pas http://usnews.msnbc.msn.c(...)loser-to-combat?litequote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:55 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Naja de SEAL's, Ranger, (Army) Special Forces, etc. zijn allemaal gevechts functies. En zoals gezegt zie ik daar uit verschillende punten ook beter geen vrouwen. Deswege ook mijn post om gevechts functies open te stelen voor vrouwen met uitname van een paar gevechts functies.
Ja dacht het ook al. Trouwens we hebben hier begin 80'tiger ook eens een dame in SF gehad (voor de regeling alleen mannelijk personeel in kracht trad), en dat was enkel maar huilen met de pet op.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik geloof dat we op een lijn zitten hoor. Las nu pas http://usnews.msnbc.msn.c(...)loser-to-combat?lite
Toch ben ik benieuwd wat er uit de klacht gaat komen.
Ja was mij dus ook al opgevallen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
Wel opvallend dat Sloggi hier een link dumpt en vervolgens wegloopt
Hier wordt waarschijnlijk bedoeld: vrouwen doen op papier ander werk, maar in de praktijk precies hetzelfde als gevechtstroepen. Hierdoor ontstaat een praktisch verschil in beloning.quote:'Vrouwen worden nog altijd minder beloond. Financieel, maar ze krijgen ook minder medailles voor hun werk.' En ze hebben niet dezelfde rechten als mannen, terwijl ze vaak wel hetzelfde werk uitvoeren.
Enkel deels, vrouwen mogen niet in gevechts functies, maar worden wel in gevechts eenheden geplaatst/nemen deel aan gevechts handelingen. Gevechts functies krijgen niks meer betaald en ook voor plaatsingen in gevechtsgebieden krijgt iedereen hetzelfde (uitbetaald).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier wordt waarschijnlijk bedoeld: vrouwen doen op papier ander werk, maar in de praktijk precies hetzelfde als gevechtstroepen. Hierdoor ontstaat een praktisch verschil in beloning.
Er zullen best wel vrouwen zijn die het fysiek en mentaal wel aan zouden kunnen, maar om daarvoor de hele kermis op te zetten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:08 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja dacht het ook al. Trouwens we hebben hier begin 80'tiger ook eens een dame in SF gehad (voor de regeling alleen mannelijk personeel in kracht trad), en dat was enkel maar huilen met de pet op.
Daar heb ik het nog niet eens over, er komen ook nog eens andere aspekten bij kijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zullen best wel vrouwen zijn die het fysiek en mentaal wel aan zouden kunnen, maar om daarvoor de hele kermis op te zetten.
Maar dat staat er nietquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier wordt waarschijnlijk bedoeld: vrouwen doen op papier ander werk, maar in de praktijk precies hetzelfde als gevechtstroepen. Hierdoor ontstaat een praktisch verschil in beloning.
Ik heb het (inmiddels meerdere malen) doorgelezen, en de dame in kwestie heeft 'uit de rapporten' gelezen dat....quote:
30kg bepakking zal dus niet voorkomen, de damens die nu bij gevechts eenheden worden onder gebracht zijn bevoorbeeld medics, etc. Of komen door hun (niet gevechts functie) eventueel toch in kontakt met een vijand omdat ze trucks besturen door vijandelijk gebied.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar dat staat er niet
En persoonlijk ben ik dan van mening dat als je als vrouw op papier bijv, een papierlikkersfunctie hebt, maar in de praktijk hetzelfde doet als je mannelijke collega en op patrouille gaat met 30 kg bepakking, je dat zelf aan moet kaarten bij je meerdere.
Is trouwens een toevoeging van de journalist, en is afkomstig van iemand anders:quote:En ze hebben niet dezelfde rechten als mannen, terwijl ze vaak wel hetzelfde werk uitvoeren.
En dat bedoel ik dus met zelfde werk, andere functie.quote:Geen compensatie
Het is nog veel erger gesteld met de verschillen tussen man en vrouw in het leger, zegt Rachel Natelson, de directeur van mensenrechtenorganisatie Swan (Service Women's Action Network), een stichting die opkomt voor rechten van vrouwen in het leger. 'Mannen die uit een gevechtszone terugkomen en last hebben van een posttraumatische stressstoornis, krijgen daarvoor compensatie zonder dat ze aan hoeven te tonen wat hun exact mankeert', vertelt Natelson op haar kantoor op Manhattan. Mannen krijgen hulp van een psychiater of psycholoog. En geld. 'Vrouwen ontvangen die hulp en compensatie niet. Het aanbod bestaat niet voor vrouwen.'
Dat komt doordat Amerikaanse vrouwen wel worden uitgezonden naar een land in oorlog, maar bij een gevechtseenheid slechts functioneren op een plek die als boventallig wordt ervaren. Een gevechtseenheid bestaat altijd uit mannen. Natelson: 'Vrouwen die meegaan, zitten bij wijze van spreken op de reservebank terwijl ze wel hetzelfde werk uitvoeren.'
Vrouwen maken dus eigenlijk wel onderdeel uit van het team, maar hebben op papier en bij terugkomst niet dezelfde rechten als mannen. 'Dat is oneerlijk en helemaal niet van deze tijd', zegt Natelson.
Ja en die raporten zijn bij elkaar gelogen? Of vind je haar geen partij in deze en vind je de aanklacht onterecht? Dat zijn namelijk twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb het (inmiddels meerdere malen) doorgelezen, en de dame in kwestie heeft 'uit de rapporten' gelezen dat....
En nogmaals luid ik hier heel hard de BS bel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:27 schreef Sloggi het volgende:
Ze mag zich niet baseren op rapporten?
Deze zin:
[..]
Is trouwens een toevoeging van de journalist, en is afkomstig van iemand anders:
[..]
En dat bedoel ik dus met zelfde werk, andere functie.
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:29 schreef -Amber- het volgende:
[..]
En nogmaals luid ik hier heel hard de BS bel.
Rapporten kan je selectief lezen. En het maakt ook verschil uit wie de opdrachtgever tot het rapport in kwestie was. Zonder bronvermelding te weinig info om te zeggen of de rapporten een betrouwbare informatie bron zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:28 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja en die raporten zijn bij elkaar gelogen? Of vind je haar geen partij in deze en vind je de aanklacht onterecht? Dat zijn namelijk twee verschillende dingen.
Gelezen, maar of ik dat direct moet geloven... Niet dat je liegt, maar een kolonel is waarschijnlijk beter geïnformeerd over de situatie in breder perspectief. Blijft de journalist als filter over...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:30 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Lees nog eens wat ik er eerder over poste
Als ik zo lees wat voor rapporten dat zijn dan zijn het waarschijnlijk inzet rapporten die zich, als het goed is, enkel tot een feitenrelaas beperken. Niet erg goed te lezen dus.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Rapporten kan je selectief lezen. En het maakt ook verschil uit wie de opdrachtgever tot het rapport in kwestie was.
Als het inzetrapporten zijn zou ik je wikileaks adviseren. Anders geef ik je weinig kans dat jij die rapporten ter inzage krijgt.quote:Zonder bronvermelding te weinig info om te zeggen of de rapporten een betrouwbare informatie bron zijn.
Weet je hoe je zo iemand soms wel noemt? Een klokkenluider. In principe zijn alle klokkenluiders gediskwalificeerd van het toonbaar maken van een probleem omdat ze, vaak, zelf geen directe partij hierin zijn. In deze zou ik haar niet direct diskwalificeren. Een, ogenschijnlijke, ervaringsdeskundige welke dat met de, binnen de organisatie, als betrouwbare informatie aangemerkte bronnen kan onderbouwen is nou niet direct een slechte aangever. Daarbij moet je er rekening mee houden dat zij al aan het einde van haar carriere zit. Voor anderen die actief dienen zal zoiets eerder een snel einde van hun carriere betekenen.quote:Maar je hebt gelijk. Ik vind haar geen partij in deze en de aanklacht van haar uit (als reservist ogenschijnlijk sprekende voor alle actief dienende vrouwen) niet terrecht.
Wat zou ik nu over bv. pay grades anders kunnen/willen zien dan een COL, of een PVT. Pay grades en toelagen zijn voor iedereen opelijk intezien en als je bv. mijn functie precies zou weten kan je dan ook tot op de cent uitrekenen wat ik verdien.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gelezen, maar of ik dat direct moet geloven... Niet dat je liegt, maar een kolonel is waarschijnlijk beter geïnformeerd over de situatie in breder perspectief. Blijft de journalist als filter over...
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Niet als ze in een andere functiegroep of hoe je het ook wil noemen zitten, of andere toelages krijgen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:36 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat zou ik nu over bv. pay grades anders kunnen/willen zien dan een COL, of een PVT. Pay grades en toelagen zijn voor iedereen opelijk intezien en als je bv. mijn functie precies zou weten kan je dan ook tot op de cent uitrekenen wat ik verdien.
Dank voor je duidelijke antwoord. En zoals Sloggi aangaf, misschien ben ik ook wel beinvloed door de schrijfwijze (filter) van de journalist. Ik ken de achterliggende motivatie van haar niet om nu (als reservist) op te komen voor de vrouwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Als ik zo lees wat voor rapporten dat zijn dan zijn het waarschijnlijk inzet rapporten die zich, als het goed is, enkel tot een feitenrelaas beperken. Niet erg goed te lezen dus.
[..]
Als het inzetrapporten zijn zou ik je wikileaks adviseren. Anders geef ik je weinig kans dat jij die rapporten ter inzage krijgt.
[..]
Weet je hoe je zo iemand soms wel noemt? Een klokkenluider. In principe zijn alle klokkenluiders gediskwalificeerd van het toonbaar maken van een probleem omdat ze, vaak, zelf geen directe partij hierin zijn. In deze zou ik haar niet direct diskwalificeren. Een, ogenschijnlijke, ervaringsdeskundige welke dat met de, binnen de organisatie, als betrouwbare informatie aangemerkte bronnen kan onderbouwen is nou niet direct een slechte aangever. Daarbij moet je er rekening mee houden dat zij al aan het einde van haar carriere zit. Voor anderen die actief dienen zal zoiets eerder een snel einde van hun carriere betekenen.
Nogmaals het maakt geen verschil in wat voor CMF je zit. Als je CMF 11, 18 etc (gevechts functie) hebt of je CMF 71, 91 etc hebt (geen gevechts functie) alle krijgen na hun pay grade betaald. Dit gaat zelfs defensie breed zo en is dus niet eens op de Army beperkt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet als ze in een andere functiegroep of hoe je het ook wil noemen zitten, of andere toelages krijgen.
Ja, net als MinDef zijn ze er ook hard mee bezig. Hoe het uitpakt is alleen altijd een tweede.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dank voor je duidelijke antwoord. En zoals Sloggi aangaf, misschien ben ik ook wel beinvloed door de schrijfwijze (filter) van de journalist. Ik ken de achterliggende motivatie van haar niet om nu (als reservist) op te komen voor de vrouwen.
Maar goed, je weet dat ik geen militaire achtergrond heb, ik weet alleen wel dat als vrouw in een mannenvak ik zelf heb moeten vechten voor mijn hachie (en salaris) om overeind te blijven.
Is het discriminatie? Of is het gewoon een geleidelijk proces tot integratie? US DoD is wat het laatste betreft m.i. toch echt als sinds midden jaren '70 serieus mee bezig.
quote:
Thx! Was een top avond.quote:
Morgenavond dus even winnen tegen Cuba?quote:
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Morgenavond dus even winnen tegen Cuba?
quote:
quote:
quote:
Hopen doe je maar op de WC ken ik dan wel....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]ken je die uitdrukking niet? "Hopen is voor vissersvrouwen"
Ow, ik kijk waarschijnlijk teveel kookprogramma's. Is Robert Kranenborg's standaard antwoord als een kokkie in spe zegt dat hij 'hoopt' dat het smaakt.
Maar door het hopen hebben we in Amsterdam zelfs de Schreierstoren
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Hopen doe je maar op de WC ken ik dan wel....
Volk, douchen, slapen, pitten en den snurken. Morgen veul te vroeg de wekker.
Saap ze en morgen gezond weer opquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Hopen doe je maar op de WC ken ik dan wel....
Volk, douchen, slapen, pitten en den snurken. Morgen veul te vroeg de wekker.
Lastig hè na 25 km gelopen te hebben het verschil te zien tussenquote:
Ik doe mijn bier altijd in een mokquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lastig hè na 25 km gelopen te hebben het verschil te zien tussenen [ afbeelding ]
quote:
Het is 2 uur hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je cameraquote:Op woensdag 18 juli 2012 10:39 schreef BredeBradda het volgende:
Shiit, de bloembollen zijn opDaar gaat m'n bijbaantje
Nee dat dan weer niet, toch 160 euro in 3 dagenquote:
Ik werk in de supah voor 3.20 per uur, bollen pellen is 4 euro per krat, ong 40 minuten 1 krat.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Toen ik 15 was werkte ik voor 2,50 per uur[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |