Mertens moet je eigenlijk pas inzetten in de 2e seizoenshelft.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:29 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Van Mertens ook wel, was bij Utrecht ook altijd al zo dat hij voor de winterstop veel meer presteerde dan daarna.
En wat nou als Vitesse straks van PSV wint?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Gaat met Dickie allemaal verandering in komen.
Kwam puur doordat Rutten het team alles liet doen en het mentaal gezien hele gezapige kutjes liet worden.
Wat heeft dat nou weer waar mee te maken?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
En wat nou als Vitesse straks van PSV wint?
Klassieker is inmiddels wel ''PSV wil af van het koopimago''.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef Caland het volgende:
Volgend seizoen wordt alles anders. Zo ongeveer het motto van PSV de afgelopen jaren.
Dan wint Ruttenbaas van Advocaatjequote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer waar mee te maken?
Och gut, ze hebben 1 speler gekocht.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Klassieker is inmiddels wel ''PSV wil af van het koopimago''.
Jeugdspelers van klasse Robben, van Persie groeien zeker snel aan de boom?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Klassieker is inmiddels wel ''PSV wil af van het koopimago''.
Oke.quote:
Voor de verkeerde linie ook nog eens.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Och gut, ze hebben 1 speler gekocht.
Is de transfer deadline al voorbij ja ?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Voor de verkeerde linie ook nog eens.Jullie hebben versterking in de verdediging nodig man.
quote:Op maandag 16 juli 2012 21:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Voor de verkeerde linie ook nog eens.Jullie hebben versterking in de verdediging nodig man.
quote:
In Amsterdam, Eindhoven, Enschede hebben ze best wel aardig spelers. PSV toch ook zou je denken.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jeugdspelers van klasse Robben, van Persie groeien zeker snel aan de boom?
Oh dus er gaat nog meer gekocht worden?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:34 schreef MRN89 het volgende:
[..]
Is de transfer deadline al voorbij ja ?
Oke man. Als je te lui bent om mijn lange post te lezen prima, maar kom dan niet weer met zo'n niets zeggende oneliner aan.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Je getroll begint mij nu zelfs duidelijk te worden, hou eens op manquote:Op maandag 16 juli 2012 21:35 schreef Tyron het volgende:
[..]
Oh dus er gaat nog meer gekocht worden?
PSV koopclub
Het komt er langzaam ja maar niet binnen 1 of 2 jaartjes. Het begon wel lekker te gaan maar Hiddink pakte die persoon van PSV.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In Amsterdam, Eindhoven, Enschede hebben ze best wel aardig spelers. PSV toch ook zou je denken.
Clubtopscoorder, hopen assists en dan heb je het volgens de gemiddelde VBL'er slecht gedaan en is het jouw schuld dat je collega-aanvaller zijn kansen niet benutquote:Op maandag 16 juli 2012 21:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar was wel één van de hoofdredenen waarom Matavz niet rendeerde.
Leuk dat iemand het individueel aardig doet. Maar je koopt er niks voor als je zo hard faalt als team.
Niets zeggende oneliner? Het is toch een feit dat de verdediging van PSV afgelopen seizoen niet om aan te gluren was?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Oke man. Als je te lui bent om mijn lange post te lezen prima, maar kom dan niet weer met zo'n niets zeggende oneliner aan.
Sorry was vergeten dat psvertjes het niet zo op kritiek hebben.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Tyron, tyf eens een eind op uit dit forum als je hier alleen maar kan kankeren en niks nuttigs te brengen hebt.
Dankje.
Maar we kunnen niet kopen? want KOOPCLUB toch? Hoe dan? van de straat plukken?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Niets zeggende oneliner? Het is toch een feit dat de verdediging van PSV afgelopen seizoen niet om aan te gluren was?
Opleiden?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar we kunnen niet kopen? want KOOPCLUB toch? Hoe dan? van de straat plukken?
Gisteren: och er zijn weer PSVers in het Ajax topicquote:Op maandag 16 juli 2012 21:37 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sorry was vergeten dat psvertjes het niet zo op kritiek hebben.
Ja. Nietszeggende oneliner. Kom dan minstens met kritiek op mijn verhaal, waar 95% van de PSV-ers het waarschijnlijk mee eens is.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Niets zeggende oneliner? Het is toch een feit dat de verdediging van PSV afgelopen seizoen niet om aan te gluren was?
Behalve Marcelo dan, die heeft volgens diverse heldere lichten hier laten zien dat hij een stabiele verdediger is.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nou dan, doeiquote:Op maandag 16 juli 2012 21:37 schreef Tyron het volgende:
[..]
Sorry was vergeten dat psvertjes het niet zo op kritiek hebben.
Ik had gewoon gezocht naar een team dat het beste functioneert. Als je een spits koopt waarvan je weet dat hij volledig afhankelijk is van aanvoer en je gaat vervolgens trechtervoetbal spelen dan weet je toch dat dat gaat falen? Brands en co. blijkbaar niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Clubtopscoorder, hopen assists en dan heb je het volgens de gemiddelde VBL'er slecht gedaan en is het jouw schuld dat je collega-aanvaller zijn kansen niet benut![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou Mertens gewoon niet opstellen joh, of hopen dat hij zijn been breekt, die prutser!
Die psvertjes hadden geen kritiek op Ajax maar kwamen stoer doen over Narsingh. Dat noem ik trollen, wat ik zeg heeft gewoon betrekking op PSVquote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gisteren: och er zijn weer PSVers in het Ajax topic![]()
over niet tegen kritiek kunnen gesproken, beter kanker je dan gewoon op gozer
Komen eraan. Maar aangezien er nog altijd geen "Sneller-oud-worden-drankje" bestaat, duurt dat nog een jaar of 2/3quote:
Belachelijk dat die speler 2 seconden later geen rode kaart krijgt. Ongelofelijk 2 benen vooruitquote:
Meer zelfs.. Maar volgens vele zal het al binnen 1 jaar moeten kunnenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Komen eraan. Maar aangezien er nog altijd geen "Sneller-oud-worden-drankje" bestaat, duurt dat nog een jaar of 2/3
Jelle Goes als ik me niet vergis?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het komt er langzaam ja maar niet binnen 1 of 2 jaartjes. Het begon wel lekker te gaan maar Hiddink pakte die persoon van PSV.
Wat is niet serieus te nemen? Dat Matavz afgelopen seizoen een flop was? Dat de verdediging van PSV kut is? Volgens mij klopt dat gewoon allemaal.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:39 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
En als je eens gewoon kritiek zou geven, itt dat zit je alleen maar te trollen en achterlijke dingen te zeggen.
Je bent totaal niet serieus te nemen man.*
Ik heb je verhaal gemist denk ik, waar staat het?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja. Nietszeggende oneliner. Kom dan minstens met kritiek op mijn verhaal, waar 95% van de PSV-ers het waarschijnlijk mee eens is.
Als ik moest kiezen tussen Mertens of Matavz in mijn team koos ik altijd voor Mertens.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had gewoon gezocht naar een team dat het beste functioneert. Als je een spits koopt waarvan je weet dat hij volledig afhankelijk is van aanvoer en je gaat vervolgens trechtervoetbal spelen dan weet je toch dat dat gaat falen? Brands en co. blijkbaar niet.
Bewijs het eensquote:Op maandag 16 juli 2012 21:40 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Nou fijn, je hebt je Wikipedia kennis weer aan kunnen spreken.
Oh, dat zal vast. Ik had het meer over falend beleid om Matavz überhaupt te halen als je zo gaat spelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen tussen Mertens of Matavz in mijn team koos ik altijd voor Mertens.
Ja kerel, dat kan je toch Googlen als je het zo graag wilt weten? Nutteloze post natuurlijk.quote:
Matavz' statische spel heeft wel gevolgen gehad.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef Doublepain het volgende:
Matavz heeft het ook niet zo slecht gedaan, 16 goals jaat ervoor. 2 goals minder maar en dat zonder Tadic. Veel goals uit zichzelf zoals die tegen NEC. Dus zo slecht zal hij niet zijn?
quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef 3M1N3M het volgende:
Stel je voor hé, gewoon heel eventjes..
-Dzudzsak-Matavz-Tadic/Narsingh
Dat zou zoooo geil zijn..
Vooral omdat ze dan waarschijnlijk goed communiceren, en dat gewoon zieke ownage is..
dan zaten Vertonghen, Douglas en Vlaar nu in een psychiatrische inrichting..
Vergeet niet dat Toivonen,Mertens & Matavz samen goed waren voor 50 goals.:')quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef Doublepain het volgende:
Matavz heeft het ook niet zo slecht gedaan, 16 goals jaat ervoor. 2 goals minder maar en dat zonder Tadic. Veel goals uit zichzelf zoals die tegen NEC. Dus zo slecht zal hij niet zijn?
Marcelo moet wel heel wat beter worden om een goede CV te zijn. Zanka ken ik niet. Pieters doet het in het Nederlandse Elftal beter als bij PSV (vind ik). En Hutchinson, tja.. Hij doet zijn werk misschien beter dan een Manolev in verdedigend opzicht. Maar het is geen speler waar de kleine ploegen bang voor worden.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef GotenSSJ het volgende:
Qua verdediging: De zwakke schakel Manolev wordt vervangen door de stabiele factor Hutchinson wat in de Nederlandse competitie een prima speler is. Zanka hebben we, op een enkeling na, nog nooit zien spelen. Dus daar valt nog weinig over te zeggen. Marcelo begon steeds beter te spelen aan het einde van het vorige jaar. Over de linksback positie hoeven we het niet te hebben denk ik? 1 van de grootste talenten van Europa of misschien wel de wereld voor die positie en in Pieters heb je ook zeker geen verkeerde voor Nederlandse begrippen. Wellicht wordt het zelfs Willems-Pieters-Zanka-Hutchinson. Aangezien Pieters in de jeugd altijd CV is geweest.
Vertonghen zou daar echt niet van schrikken gast, de aanval van Heerenveen houdt hij zelfs simpel tegen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef 3M1N3M het volgende:
Vooral omdat ze dan waarschijnlijk goed communiceren, en dat gewoon zieke ownage is..
Boerrigter - Huntelaar - Suarezquote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef 3M1N3M het volgende:
Vriend, even serieus.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wat is niet serieus te nemen? Dat Matavz afgelopen seizoen een flop was? Dat de verdediging van PSV kut is? Volgens mij klopt dat gewoon allemaal.
Ook raar dat het alleen maar Matavz, Matavz is en niet Lens. Die helemaal matig speelde vorig seizoen. Alleen op het einde dan weer nietquote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef MRN89 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Toivonen,Mertens & Matavz samen goed waren voor 50 goals.:')
Het is nu hopen dat Matavz wat meerdere ballen krijgt van op zijn minst Narsingh.
En het blijft natuurlijk hopen op een fatsoenlijke RB.
Nouja, dan zou Vertonghen zijn zelfvertrouwen verliesen, in zijn bed plassen. Niet meer mee op trainingskamp durfen, vanwege het bedplassen en uiteindelijk huilend in een hoekje kwijlen.quote:
Haha, nee.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef 3M1N3M het volgende:
Normale argumenten? Ik zei dat ik het onvoorstelbaar vond dat Matavz niet was verkocht voor 7 miljoen en dat het moeilijk gaat worden om hem voor veel winst te gaan verkopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Vriend, even serieus.
Matavz was een flop, en de verdediging was kut. Had daar normale argumenten bijgezet en je had ons allemaal versteld doen staan.
Ik kon me ook een spits herinneren die rood moest krijgenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef Caland het volgende:
Marcelo kan je toch niet mee aankomen als je serieus ergens om mee wilt gaan doen.
Ja, hij deed het steeds beter. Ik herinner me nog twee kinderlijke fouten in die wedstrijd tegen ons redelijk aan het eind van de competitie. De zogenaamde kampioenswedstrijd.
Gast, Dit is nog een grotere troll dan Tyron kan verzinnenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Nouja, dan zou Vertonghen zijn zelfvertrouwen verliesen, in zijn bed plassen. Niet meer mee op trainingskamp durfen, vanwege het bedplassen en uiteindelijk huilend in een hoekje kwijlen.
Dus ook niet meer naar Tottenham
Hoe is dat relevant voor zijn fouten?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik kon me ook een spits herinneren die rood moest krijgen
Voor de top komt hij zoals het er nu uitziet gewoon tekort. En nu is hij opeens een spits die veel goals 'uit zichzelf' scoort? Dat is wel precies het tegenovergestelde van een spits die 'volledig van de aanvoer afhankelijk is'.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:42 schreef Doublepain het volgende:
Omdat hij Marcelo al een flinke klap gaf op zijn kop en daarna (tijd erna) scoort. Het kan zijn dat het invloed hadquote:
Dat is juist minder goed, want Suarez krijgt rood, en boerrigter gaat schelden ''Godnondejuu'' en dan wordt huntelaar boos en gaat hij huilen en dan komt martin jol en die doet een 360 karatekick en boem einde van de wereld en alle pokemons nemen het voetbal over en beginnen een club FC pikachu en die wint de championsleauge en ze betalen voortaan spelers met pokeballs.quote:
Ja want Tadic heeft het afgelopen seizoen geweldig gedaan..quote:Op maandag 16 juli 2012 21:47 schreef Ajacied422 het volgende:
@ 31M1N3M
De pittigste aanval die je je kunt wensen van mensen die momenteel in de eredivisie spelen is dit:
Tadic - Bony - Narsingh
Oh, nu was hij opeens geblesseerd. Terwijl hij het hele seizoen dat falen liet zien.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:47 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Omdat hij Marcelo al een flinke klap gaf op zijn kop en daarna (tijd erna) scoort. Het kan zijn dat het invloed had
Geef hem nog een seizoenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor de top komt hij zoals het er nu uitziet gewoon tekort. En nu is hij opeens een spits die veel goals 'uit zichzelf' scoort? Dat is wel precies het tegenovergestelde van een spits die 'volledig van de aanvoer afhankelijk is'.
Hij is gehaald als afmaker en daar heeft hij gewoon veel te weinig gebracht. Dat heeft hij voor het grootste gedeelte aan zichzelf te danken, een echte afmaker moet onverwacht opduiken en simpele goals maken, dat kan hij dus niet.
quote:Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Dat is juist minder goed, want Suarez krijgt rood, en boerrigter gaat schelden ''Godnondejuu'' en dan wordt huntelaar boos en gaat hij huilen en dan komt martin jol en die doet een 360 karatekick en boem einde van de wereld en alle pokemons nemen het voetbal over en beginnen een club FC pikachu en die wint de championsleauge en ze betalen voortaan spelers met pokeballs.
Snapje?
ja maar dan zetten we johan cruijf in het veld en die speelt dan barcelona weg en dan winnen we clquote:Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Dat is juist minder goed, want Suarez krijgt rood, en boerrigter gaat schelden ''Godnondejuu'' en dan wordt huntelaar boos en gaat hij huilen en dan komt martin jol en die doet een 360 karatekick en boem einde van de wereld en alle pokemons nemen het voetbal over en beginnen een club FC pikachu en die wint de championsleauge en ze betalen voortaan spelers met pokeballs.
Snapje?
Bony? Die is vooral erg sterk op de counter enzo toch?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:47 schreef Ajacied422 het volgende:
@ 31M1N3M
De pittigste aanval die je je kunt wensen van mensen die momenteel in de eredivisie spelen is dit:
Tadic - Bony - Narsingh
Je zei net een wedstrijd en nu het hele seizoen. Ik zeg toch niet dat hij poepgoed is?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, nu was hij opeens geblesseerd. Terwijl hij het hele seizoen dat falen liet zien.
Dat was jarenlang het motto van de ajacieden. Van 2005 tot 2011quote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef Caland het volgende:
Volgend seizoen wordt alles anders. Zo ongeveer het motto van PSV de afgelopen jaren.
Hadden we het in 2011 toch goed.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat was jarenlang het motto van de ajacieden. Van 2005 tot 2011
Ik herinner me vooral die twee blunders vanzelfsprekend, ja. En ik lees hier wel eens dat hij het het laatste half jaar steeds beter ging doen terwijl die wedstrijd toch redelijk aan het slot was. Vandaar.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je zei net een wedstrijd en nu het hele seizoen. Ik zeg toch niet dat hij poepgoed is?
Waar zeg ik dat ik dat vind op basis van het afgelopen seizoen?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ja want Tadic heeft het afgelopen seizoen geweldig gedaan..
En dan alsnog met afstand de meeste landstitels hebbenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat was jarenlang het motto van de ajacieden. Van 2005 tot 2011
In Jong PSV het liefst.quote:
Bony is een krachtige speler, zeker weten. Hij kan ook goed achter de spits spelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:49 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Bony? Die is vooral erg sterk op de counter enzo toch?
In een 4-4-2 met een snelle speler zou hij wel goed zijn, want hij heeft vooral veel kracht.
Ja ik moest ook even met mijn ogen knipperen. Van Matavz stappen we over op Magikarps.quote:
statistisch moest dat natuurlijk ook een keer gebeuren...quote:
Bony is idd een baasquote:Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bony is een krachtige speler, zeker weten. Hij kan ook goed achter de spits spelen.
Wat een baas
AZ misschien?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef BlaZ het volgende:
Het is niet eens zo erg als we geen kampioen worden, mits we maar minimaal 2de worden en er in ieder geval gemotiveerder gespeeld word het hele seizoen.
Buiten Ajax is er gezien het spelermateriaal geen andere concurrent voor de titel.
Sluit Twente niet uit. Mits ze een goede vervanger krijgen voor De Jong.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef BlaZ het volgende:
Het is niet eens zo erg als we geen kampioen worden, mits we maar minimaal 2de worden en er in ieder geval gemotiveerder gespeeld word het hele seizoen.
Buiten Ajax is er gezien het spelermateriaal geen andere concurrent voor de titel.
Hij is wisselvallig maar speelde ook goede wedstrijden en ook complete zaad wedstrijden. Maar ik heb het gevoel dat hij meeging met het niveau van Boumaquote:Op maandag 16 juli 2012 21:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik herinner me vooral die twee blunders vanzelfsprekend, ja. En ik lees hier wel eens dat hij het het laatste half jaar steeds beter ging doen terwijl die wedstrijd toch redelijk aan het slot was. Vandaar.
Twente en AZ.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat van de top in nederland , feyenoord er in ieder geval niet op vooruit is gegaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:52 schreef BlaZ het volgende:
Bony heeft niet perse voorzetten nodig nee.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:53 schreef 3M1N3M het volgende:
Ik vind Bony echt gewoon een voorbeeld voor voetballende Negers..
Gewoon gebruik maken van die afrikaanse roots, en elke dag opdrukken en dan net zoals Bony, je lichaam erin..
Ik ben echt fan van die kerel hoor.. alleen denk ik niet dat hij goed is samen met een Narsingh of Tadic, kan je beter een afmaker in de vorm van matavz hebben.
Wat een krachtmens is dat zeg! Topperquote:
Het is inderdaad afwachten.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij is wisselvallig maar speelde ook goede wedstrijden en ook complete zaad wedstrijden. Maar ik heb het gevoel dat hij meeging met het niveau van BoumaMisschien dit seizoen beter met Zanka naast hem, maar eerst nog zien hoe hij gaat spelen.
Die hebben gewoon een mindere begroting en ook selectie.quote:
Twente heeft wel een goede selectie hoor?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die hebben gewoon een mindere begroting en ook selectie.
Dat zegt niks, dat blijkt al jaren.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die hebben gewoon een mindere begroting en ook selectie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |