Begrijpend lezen is een kunstquote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt me geen moeilijke opgave.
Ja hoor!quote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag ik co-auteur zijn voor 30% van de winst?
Nee hoor. Een slechtgeschreven boek zo vaak verkopen, dát is de kunst.quote:
Ik moet zeggen dat ik de schrijfster wat dat betreft geniaal vind! Echt, iedereen lijkt het er over te hebben en de meeste mensen die ik ken hebben het nog gelezen ook (of proberen het mij aan te raden).quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef Copycat het volgende:
Nee hoor. Een slechtgeschreven boek zo vaak verkopen, dát is de kunst.
Oké, mijn vriend snapte niet dat ik het wou uitlezen. :p Hij vond het maar een raar boek en een psychopathische vent haha. Verder ben ik het wel eens met die persoon, Christian verandert zeker. Ik denk ook dat veel vrouwen het daarom willen doorlezen.. Het idee dat een gewoon meisje zo'n god aan de haak kan slaan en hem kan dan kan veranderen en of helpen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'Interessant' en 1 ging uitleggen dat er karakterontwikkeling in zat omdat de hoofdpersoon de kille man doet inzien dat hij ook gevoel heeft (geen idee of dat klopt met de boeken hoor).
Ah, het kwartje valt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor. Een slechtgeschreven boek zo vaak verkopen, dát is de kunst.
Het laatste deel is er toch nog niet? Ook niet in het engels..quote:Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor je mening. Lees je deel 2 niet te snel, het laatste deeltje moet namelijk nog vertaald worden.
Klopt, het boek schijnt nog niet eens bij de drukker te zijn. Waarschijnlijk komt deel 3 uit tussen januari en mei volgend jaar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:27 schreef Fashionistaa het volgende:
[..]
Het laatste deel is er toch nog niet? Ook niet in het engels..
Beetje late reactie op deze post, maar als ik alleen dit lees dan lijkt het op de Bouquet Reeks die ik vroeger nog weleens las, die verhaallijnen gingen ook altijd een beetje zo.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Er worden levensgrote problemen aangekaart die in drie zinnen en een halve bladzijde met het grootste gemak aan de kant geschoven worden.( ik chargeer)
Tis typisch het verhaal van onschuldig meisje valt voor foute man en hij verandert voor haar. Het hele idee van de dominantie van Christian wordt daarmee totaal teniet gedaan en dat is nou juist wat het verhaal eventueel nog had kunnen redden.
Je hebt toch Fifty shades of grey (deel 1), fifty shades darker (deel 2) en fifty shades freed (deel 3).quote:Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Klopt, het boek schijnt nog niet eens bij de drukker te zijn. Waarschijnlijk komt deel 3 uit tussen januari en mei volgend jaar.
Dit gaat over de Crossfire Trilogie van schrijfster Sylvia Day. Een boeken trilogie die aangeprezen word voor de fans van 50 tinten grijs.quote:Op zondag 9 december 2012 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je hebt toch Fifty shades of grey (deel 1), fifty shades darker (deel 2) en fifty shades freed (deel 3).Of mis ik iets?
Ooh, nu snap ik hemquote:Op zondag 9 december 2012 19:23 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Dit gaat over de Crossfire Trilogie van schrijfster Sylvia Day. Een boeken trilogie die aangeprezen word voor de fans van 50 tinten grijs.
Deel 1 en 2 zijn al uit. Deel 3 komt begin volgend jaar
Oke, dan heb ik goed genoeg gezocht..quote:Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Klopt, het boek schijnt nog niet eens bij de drukker te zijn. Waarschijnlijk komt deel 3 uit tussen januari en mei volgend jaar.
In mijn omgeving is het omgekeerd: mensen roepen juist (misschien om te provoceren) dat ze het een geweldig boek vinden, en dat bespreken ze het liefst in een groot gezelschap. Dan voel ik me dus een beetje lullig als ik moet zeggen dat ik er niks aan vind - want ja, dat zal dan wel iets zeggen over mijn benepenheid, hè?quote:Op [quote]
[b]Op vrijdag 30 november 2012 00:11 schreef Fashionistaa het volgende:
Waar ik zelf wel om moet lachen is dat veel mensen het boek kopen en daarna gaan afkraken bij vrienden. Maar toch bestellen ze deel 2 en 3 haha.
'Serieus' is inderdaad niet het goede woord, maar wat ik bedoel is dat een boek (en zeker dit type boek) meeslepend moet zijn, en ik kan me onmogelijk laten meeslepen door een tekst die zo rammelt, knarst en kraakt. Zelfs in het Engels is het on-lees-baar. Ik werd telkens uit het verhaal gehaald door terugkerende kreten als: "Holy shit!" en "Holy cow!" en "Holy crap!" en "Crap!" en "Shit!" en "Oh, my!" en "Oh, no!" dat dan zesduizend keer, alleen om aan te geven dat de hoofdpersoon nog nóóit zoiets heftigs/extreems/verbijsterends/opwindends had meegemaakt. Dat amateurisme leidt af van de hoofdzaak, de seks dus, en dat is fataal. Geef mij dan maar een echte bouquetreeks die neutraal geschreven is.quote:Op maandag 10 december 2012 23:52 schreef Greys het volgende:
Maar waarom zóu je het serieus nemen?
Zie het gewoon als voor sommigen vermakelijke pulp
Of nemen zij het allemaal wel erg serieus, alsof ze hoogstaand literair bezig zijn (geweest)?
Hoort dat ook bij de trend, dat alles een trilogie is?quote:Op zondag 9 december 2012 19:23 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Dit gaat over de Crossfire Trilogie van schrijfster Sylvia Day. Een boeken trilogie die aangeprezen word voor de fans van 50 tinten grijs.
Deel 1 en 2 zijn al uit. Deel 3 komt begin volgend jaar
Nee hoor, ik kan echt begrijpen dat je dit niks vind.. Voor mij is het alleen de eerste keer dat ik zo'n ''erotisch'' boek lees.. Dus ik vond het wel leuk.. Maar ik denk ook dat ik andere boeken uit hetzelfde genre beter vind. Ik heb gewoon te weinig gelezen.. :pquote:Op maandag 10 december 2012 22:47 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het omgekeerd: mensen roepen juist (misschien om te provoceren) dat ze het een geweldig boek vinden, en dat bespreken ze het liefst in een groot gezelschap. Dan voel ik me dus een beetje lullig als ik moet zeggen dat ik er niks aan vind - want ja, dat zal dan wel iets zeggen over mijn benepenheid, hè?
Ik denk gewoon dat ik teveel gelezen heb om dit nog serieus te kunnen nemen. Dat zeg ik natuurlijk niet, dat komt blasé over, maar ik denk het wel.
Waar is de inner goddess?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:02 schreef Selestha het volgende:
Samenvatting: (Spoiler)
Holy crap, he's so handsome, Holy shit! that hurts, Holy fuck, he seems so angry, Holy shit what's he doing now, Holy crap he's so sexy!
Fair point well made, Miss Selestha.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
*Edit* zat er ook al aan te denken, maar had nog niets leuks bedacht.. Suggesties?
De kleur van het schaamhaar van de vrouwen die het boek lezen.quote:
Voordat het geschoren wordt..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
De kleur van het schaamhaar van de vrouwen die het boek lezen.
Dus als je zelf iets niet beter kan, kun je geen kritiek hebben? Da´s ook raar. Ik ben zelf ook geen schrijfster, maar ik kan de schrijfstijl toch wel zwak vinden? Of wanneer je zelf niet beter kunt schilderen, kun je Rembrandts toch nog wel lelijk vinden?quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef Lunia het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe de schrijfster van dit boek dit beschrijft.
Voor mij een belangrijk punt of ik dit leuk ga vinden, dat het technisch niet goed geschreven is laat mij koud, ik zie het waarschijnlijk niet eens, want mijn eigen grammatica en zinsbouw is behoorlijk waardeloos, dus ik ga niemand daarop afschrijven als ik het zelf niet beter kan.
Christian is fifty shades of fucked up, hij heeft issues namelijk. Verwaarloosd als kind waardoor hij wat moeite heeft met het een en ander. En waar een normale vrouw denkt: grow some balls, denkt Anastassia: oh, my fifty shades <3quote:
Ik ben benieuwd wat je ervan vind! Ik vond er niet veel interessants in staan wat betreft t BDSM. En Anastacia vond ik vaak maar irritant! haha.. Gelukkig maakte mr. Grey alles goed! <3quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef Lunia het volgende:
Gisteren ben ik begonnen met deel 1, en tot nu toe vind ik het erg vermakelijk.
Ik ben pas in hoofdstuk 9, dus mijn mening kan nog veranderen.
Pas gisteren ben ik er achter gekomen dat dit boek bestond, ik ben geen echte lezer, als tiener las ik alleen veel bouquet romans.
Verder heb ik vooral pre-history romans gelezen, o.a. de reeks van Jean M. Auel, de aardkinderen.
Ook heb ik de Twilight reeks gelezen, waar ik me na boek 1 dood ergerde aan Bella en hoe ze Edward zag, en als ik het hier zo lees zal dit waarschijnlijk ook gebeuren met dit verhaal.
Waar ik geïnteresseerd in ben is de Dominance and submission.
In het verleden heb ik een tijdje gezeten in het BDSM wereldje, iets wat mensen die mij kennen nooit zouden verwachten, omdat ik heel verlegen en teruggetrokken ben.
Ik zit niet meer in dat wereldje, maar het wereldje zelf was echt een prettige omgeving, ik voelde me daar op mijn gemak. Als ik er over nadenk dan vind ik het altijd raar, dat een wereld waar vele mensen met zoveel minachting naar kijken, eigenlijk zo prettig aanvoelt.
Helaas ben ik het gaan haten om de persoon waar ik dit mee deed me erg gekwetst heeft. Niks te maken met de BDSM, op het einde gaf hij aan dat hij medelijden met mij had. Ik had op dat moment geen makkelijk leven, maar dat iemand mij om medelijden dit soort dingen met mij doet?!
Dat heeft me echt boos gemaakt, en ben ik ermee gestopt en vervloekte ik de hele BDSM wereld, wat niet echt terecht is geweest, maar die gast heeft het wel goed voor mij verpest.
Maar om to the point te komen, ik ben gewoon erg benieuwd hoe dit geschreven is op D/s niveau, en dan vooral het psychische effect ervan.
Ik ben erg benieuwd hoe de schrijfster van dit boek dit beschrijft.
Voor mij een belangrijk punt of ik dit leuk ga vinden, dat het technisch niet goed geschreven is laat mij koud, ik zie het waarschijnlijk niet eens, want mijn eigen grammatica en zinsbouw is behoorlijk waardeloos, dus ik ga niemand daarop afschrijven als ik het zelf niet beter kan.
Het begin spreekt me in ieder geval aan tot nu toe.
Ik was toch wel erg nieuwsgierig naar die rotzak uit haar verleden hoor.. :p En naar wie wat had gedaan uiteindelijk!quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:33 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dus als je zelf iets niet beter kan, kun je geen kritiek hebben? Da´s ook raar. Ik ben zelf ook geen schrijfster, maar ik kan de schrijfstijl toch wel zwak vinden? Of wanneer je zelf niet beter kunt schilderen, kun je Rembrandts toch nog wel lelijk vinden?
Crossfire is beter geschreven dan Fifty Shades, maar het verhaal vind ik persoonlijk een slap aftreksel (pun intended) van Fifty Shades. Een slechte kopie, eigenlijk. Fifty Shades vind ik veel meer een page-turner, en ik was veel meer benieuwd naar de achtergrond van Christian.
Whats next, eroliterairethriller?quote:Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor wie het erotische thema van 50 shades geweldig vindt, maar het doktersroman-niveau niet, is er nu een nieuwe thrilogie. Een erotische thriller.
>>>>mompelt iets over het laatste jaar en een steen<<<<<<<<<quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef Lunia het volgende:
Gisteren ben ik begonnen met deel 1, en tot nu toe vind ik het erg vermakelijk.
Ik ben pas in hoofdstuk 9, dus mijn mening kan nog veranderen.
Pas gisteren ben ik er achter gekomen dat dit boek bestond, ik ben geen echte lezer, als tiener las ik alleen veel bouquet romans.
Verder heb ik vooral pre-history romans gelezen, o.a. de reeks van Jean M. Auel, de aardkinderen.
<knip>
Alles is tegenwoordig ook voor de lezers van de vijftigtintentrilogiequote:Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whats next, eroliterairethriller?
Fair point well made, miss June.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 06:52 schreef June. het volgende:
[..]
Alles is tegenwoordig ook voor de lezers van de vijftigtintentrilogie
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whats next, eroliterairethriller?
Ik vind het effect dat mensen boeken gaan lezen alleen maar goed. Je kan over 50 tinten of Dan Brown van alles vinden, maar ze brengen groepen mensen aan het lezen. En mensen die normaal geen boeken lezen aan het lezen te krijgen is zeer lovenswaardig.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:
[..]scherp. Hopelijk krijg je nu wel een reactie op je opmerkingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |