abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121386491
Gisteren ben ik begonnen met deel 1, en tot nu toe vind ik het erg vermakelijk.
Ik ben pas in hoofdstuk 9, dus mijn mening kan nog veranderen.

Pas gisteren ben ik er achter gekomen dat dit boek bestond, ik ben geen echte lezer, als tiener las ik alleen veel bouquet romans.
Verder heb ik vooral pre-history romans gelezen, o.a. de reeks van Jean M. Auel, de aardkinderen.

Ook heb ik de Twilight reeks gelezen, waar ik me na boek 1 dood ergerde aan Bella en hoe ze Edward zag, en als ik het hier zo lees zal dit waarschijnlijk ook gebeuren met dit verhaal.

Waar ik geïnteresseerd in ben is de Dominance and submission.
In het verleden heb ik een tijdje gezeten in het BDSM wereldje, iets wat mensen die mij kennen nooit zouden verwachten, omdat ik heel verlegen en teruggetrokken ben.

Ik zit niet meer in dat wereldje, maar het wereldje zelf was echt een prettige omgeving, ik voelde me daar op mijn gemak. Als ik er over nadenk dan vind ik het altijd raar, dat een wereld waar vele mensen met zoveel minachting naar kijken, eigenlijk zo prettig aanvoelt.

Helaas ben ik het gaan haten om de persoon waar ik dit mee deed me erg gekwetst heeft. Niks te maken met de BDSM, op het einde gaf hij aan dat hij medelijden met mij had. Ik had op dat moment geen makkelijk leven, maar dat iemand mij om medelijden dit soort dingen met mij doet?!

Dat heeft me echt boos gemaakt, en ben ik ermee gestopt en vervloekte ik de hele BDSM wereld, wat niet echt terecht is geweest, maar die gast heeft het wel goed voor mij verpest.

Maar om to the point te komen, ik ben gewoon erg benieuwd hoe dit geschreven is op D/s niveau, en dan vooral het psychische effect ervan.

Ik weet dat veel mensen neerkijken op de onderdanige rol, en zien dit als een zwakte.
Maar ik voelde me altijd een zwak persoontje voor ik die wereld in ging en juist die wereld heeft me laten zien hoe sterk ik ben als persoon.

Het is een keuze, je kan zelf beslissen de controle uit handen te geven, het is niet de keuze van de Dominant, het is de keuze van de onderdanige. Tenminste hoe ik dit zie in mijn hoofd en beleving.
En het is heerlijk als je een ander (de Dominant) die vertrouwen kan geven.
Een blind vertrouwen en respect naar elkaar, zonder dat kan dit gewoon niet prettig zijn.
Een goede Dominant weet precies de lijn te vinden van de grens.

Ik heb me nooit minder gevoeld dan de Dominant, het is een vorm van liefde die voor mij anders is dan een gewone relatie die ik nu heb. Niet meer of minder maar anders, net zoals de liefde voor je ouders anders is als de liefde voor je partner.

Ik ben erg benieuwd hoe de schrijfster van dit boek dit beschrijft.
Voor mij een belangrijk punt of ik dit leuk ga vinden, dat het technisch niet goed geschreven is laat mij koud, ik zie het waarschijnlijk niet eens, want mijn eigen grammatica en zinsbouw is behoorlijk waardeloos, dus ik ga niemand daarop afschrijven als ik het zelf niet beter kan.

Het begin spreekt me in ieder geval aan tot nu toe.
pi_121393229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:02 schreef Lunia het volgende:

Voor mij een belangrijk punt of ik dit leuk ga vinden, dat het technisch niet goed geschreven is laat mij koud, ik zie het waarschijnlijk niet eens, want mijn eigen grammatica en zinsbouw is behoorlijk waardeloos, dus ik ga niemand daarop afschrijven als ik het zelf niet beter kan.

Dus als je zelf iets niet beter kan, kun je geen kritiek hebben? Da´s ook raar. Ik ben zelf ook geen schrijfster, maar ik kan de schrijfstijl toch wel zwak vinden? Of wanneer je zelf niet beter kunt schilderen, kun je Rembrandts toch nog wel lelijk vinden?

Crossfire is beter geschreven dan Fifty Shades, maar het verhaal vind ik persoonlijk een slap aftreksel (pun intended) van Fifty Shades. Een slechte kopie, eigenlijk. Fifty Shades vind ik veel meer een page-turner, en ik was veel meer benieuwd naar de achtergrond van Christian.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:45:55 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121393678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar slaat de titel eigenlik op?
Vraag het me nog steeds op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121394149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag het me nog steeds op
Christian is fifty shades of fucked up, hij heeft issues namelijk. Verwaarloosd als kind waardoor hij wat moeite heeft met het een en ander. En waar een normale vrouw denkt: grow some balls, denkt Anastassia: oh, my fifty shades <3
Kort gezegd :P
pi_121604102
quote:

Pas gisteren ben ik er achter gekomen dat dit boek bestond, ik ben geen echte lezer, als tiener las ik alleen veel bouquet romans.
Verder heb ik vooral pre-history romans gelezen, o.a. de reeks van Jean M. Auel, de aardkinderen.

Ook heb ik de Twilight reeks gelezen, waar ik me na boek 1 dood ergerde aan Bella en hoe ze Edward zag, en als ik het hier zo lees zal dit waarschijnlijk ook gebeuren met dit verhaal.

Waar ik geïnteresseerd in ben is de Dominance and submission.
In het verleden heb ik een tijdje gezeten in het BDSM wereldje, iets wat mensen die mij kennen nooit zouden verwachten, omdat ik heel verlegen en teruggetrokken ben.

Ik zit niet meer in dat wereldje, maar het wereldje zelf was echt een prettige omgeving, ik voelde me daar op mijn gemak. Als ik er over nadenk dan vind ik het altijd raar, dat een wereld waar vele mensen met zoveel minachting naar kijken, eigenlijk zo prettig aanvoelt.

Helaas ben ik het gaan haten om de persoon waar ik dit mee deed me erg gekwetst heeft. Niks te maken met de BDSM, op het einde gaf hij aan dat hij medelijden met mij had. Ik had op dat moment geen makkelijk leven, maar dat iemand mij om medelijden dit soort dingen met mij doet?!

Dat heeft me echt boos gemaakt, en ben ik ermee gestopt en vervloekte ik de hele BDSM wereld, wat niet echt terecht is geweest, maar die gast heeft het wel goed voor mij verpest.

Maar om to the point te komen, ik ben gewoon erg benieuwd hoe dit geschreven is op D/s niveau, en dan vooral het psychische effect ervan.

Het begin spreekt me in ieder geval aan tot nu toe.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind! Ik vond er niet veel interessants in staan wat betreft t BDSM. En Anastacia vond ik vaak maar irritant! haha.. Gelukkig maakte mr. Grey alles goed! <3
pi_121604158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:33 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dus als je zelf iets niet beter kan, kun je geen kritiek hebben? Da´s ook raar. Ik ben zelf ook geen schrijfster, maar ik kan de schrijfstijl toch wel zwak vinden? Of wanneer je zelf niet beter kunt schilderen, kun je Rembrandts toch nog wel lelijk vinden?

Crossfire is beter geschreven dan Fifty Shades, maar het verhaal vind ik persoonlijk een slap aftreksel (pun intended) van Fifty Shades. Een slechte kopie, eigenlijk. Fifty Shades vind ik veel meer een page-turner, en ik was veel meer benieuwd naar de achtergrond van Christian.
Ik was toch wel erg nieuwsgierig naar die rotzak uit haar verleden hoor.. :p En naar wie wat had gedaan uiteindelijk!
pi_122171346
Voor wie het erotische thema van 50 shades geweldig vindt, maar het doktersroman-niveau niet, is er nu een nieuwe thrilogie. Een erotische thriller.

Hier de backcover tekst:
Deel 1 van een nieuwe ijzingwekkende en erotische sensatie
Nog nooit werden twee genres zo magnifiek samengebracht in één boek
Voor de lezers van de Vijftig tinten-trilogie

Als Sara McMillan een stapel dagboeken ontdekt in een ladenkastje dat ze heeft gekocht, is ze net zo geschokt als gefascineerd door de inhoud ervan. De dagboeken zijn afkomstig van de vorige eigenaresse van het meubel, Rebecca, die plotseling is verdwenen. Sara kan zich onmogelijk voorstellen dat Rebecca alles zomaar heeft achtergelaten. Zou haar iets verschrikkelijks zijn overkomen, of was het een keuze?

Sara raakt volledig in de ban van het spannende erotische leven dat Rebecca leidde en wil erachter komen wat er is gebeurd. Binnen de kortste keren raakt ze ondergedompeld in Rebecca’s leven. Ze neemt haar oude baan over en ontmoet haar vrienden. Maar het gaat verder. Sara voelt zich sterk aangetrokken tot twee mysterieuze mannen: Marc, de eigenaar van een galerie, en de beroemde kunstenaar Chris. Ze laat zich verleiden, en hoewel het duidelijk is dat beide mannen elkaar haten en duistere geheimen met zich meedragen, is ze niet meer in staat te stoppen.

Als ik jou was is een huiveringwekkende erotische thriller. Nog nooit werden twee genres zo magnifiek samengebracht in één boek.

Lisa Renee Jones heeft meerdere prijswinnende boeken geschreven. Bovendien werd haar werk in verschillende landen vertaald. Als ik jou was is het eerste deel van een trilogie.

Deel 1 ligt waarschijnlijk vanaf donderdag in de winkels.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 28 januari 2013 @ 18:39:06 #283
45206 Pietverdriet
pi_122175199
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor wie het erotische thema van 50 shades geweldig vindt, maar het doktersroman-niveau niet, is er nu een nieuwe thrilogie. Een erotische thriller.

Whats next, eroliterairethriller?
pi_122195263
quote:

<knip>
>>>>mompelt iets over het laatste jaar en een steen<<<<<<<<< ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 29 januari 2013 @ 06:52:07 #285
208890 June.
Seriously?
pi_122200616
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alles is tegenwoordig ook voor de lezers van de vijftigtintentrilogie :')
Shine bright like a diamond.
pi_122306894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 06:52 schreef June. het volgende:

[..]

Alles is tegenwoordig ook voor de lezers van de vijftigtintentrilogie :')
Fair point well made, miss June. ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_122332879
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D scherp. Hopelijk krijg je nu wel een reactie op je opmerkingen. ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:55:42 #288
45206 Pietverdriet
pi_122333634
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D scherp. Hopelijk krijg je nu wel een reactie op je opmerkingen. ;)
Ik vind het effect dat mensen boeken gaan lezen alleen maar goed. Je kan over 50 tinten of Dan Brown van alles vinden, maar ze brengen groepen mensen aan het lezen. En mensen die normaal geen boeken lezen aan het lezen te krijgen is zeer lovenswaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')