abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114230164

Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen

Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan

Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2012

De kalender voor 2012 met 20 races

Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2012

De OP is hier te vinden
pi_114230213
quote:
FIA clarifies defensive driving guidelines in Formula 1

Formula 1 drivers have been advised of new driving standards guidelines in relation to defending positions, AUTOSPORT has learned, following some controversial incidents earlier this year.

Nico Rosberg came under fire at the Bahrain Grand Prix after he robustly tried to fend off attacks from both Lewis Hamilton and Fernando Alonso during the race.

In the end the stewards decided to not take any action because Rosberg had moved in a continuous manner and no 'significant' part of either Hamilton or Alonso's cars was alongside the Mercedes driver at the time.

However, with racing being so tight this season, drivers have continued the debate with the FIA about what is acceptable - and what is the proper definition of a 'significant' part of the car.

A few hours before the British Grand Prix, FIA race director Charlie Whiting wrote to all the teams informing them of new guidelines that will be used from now on in judging incidents.

In the note, a copy of which has been seen by AUTOSPORT, Whiting said that "any driver defending his position on a straight and before any braking area may use the full width of the track during his first move provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason."

To further clarify the situation he later added: "For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'."

Speaking about the Bahrain incident at the time, Rosberg said he would be happy for the FIA to provide clarification on driving standards.

"It is driver safety and we need to do the best we can so that we can move forward. We could look at implementing more rules in that situation because it is not very clear, but it can be looked at," he said.

"Rules such as a car width [when a driver is moving back towards the racing line after making a block] is very good because we need that clear situation to penalise drivers when there is a need to."
  maandag 16 juli 2012 @ 13:04:17 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114265986
Maria de Villota: Car 'not at fault' over test crash

quote:
Marussia says its car was not at fault for a crash which left test driver Maria de Villotta seriously injured.
The 32-year-old hit a support truck at Duxford airfield earlier this month while testing and had two operations in hospital, losing her right eye
Marussia team principal John Booth said: "We are satisfied the findings of our internal investigation exclude the car as a factor in the accident."
The Spanish driver is reported to have made a "remarkable" recovery.

De Villota was injured on 3 July during a straight-line test at the Cambridgeshire airfield in which she was making her testing debut and driving an F1 car for the fourth time in her career.
She sustained her injuries after her car "suddenly accelerated" into the back of the support lorry, according to witnesses.
Marussia says it carried out a detailed analysis of the accident, and an external forensic investigation was also conducted. The results have been passed on to the Health and Safety Executive.
"This has been a necessarily thorough process in order to understand the cause of the accident," said Booth.
"We have now concluded our investigatory work and can again focus on the priority, which continues to be Maria's wellbeing. In that regard, we continue to support Maria and the De Villota family in any way we can."
Marussia says its initial analysis after the crash had shown there were no faults with its cars ahead of that weekend's British Grand Prix.
"Having carefully examined all the data and supplementary information available at that time, the team were satisfied that there were no such car-related issues and cleared its chassis for race weekend participation," said a statement.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/18854061
pi_114271670
Gewoon onkunde van de coureur
  maandag 16 juli 2012 @ 15:20:47 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114271893
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:15 schreef M.Melandri het volgende:
Inderdaad
pi_114290492
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:15 schreef M.Melandri het volgende:
Euh. ja.... Zoals bijna iedere coureur wel eens een fout maakt, maar dit liep natuurlijk belachelijk heftig af.
Er zijn coureurs die een STUURfout maken bijvoorbeeld op de Eeau rouge en niets mankeren. Dat is iets wat ze zelf doen en wat onderdeel is van het racen. Wat haar is overkomen is gewoon walgelijk en verzin je niet, totaal ongepast om hier ook maar enige vorm van ´´schuld´´ op te projecteren.
pi_114290907
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef Marks het volgende:

[..]

Euh. ja.... Zoals bijna iedere coureur wel eens een fout maakt, maar dit liep natuurlijk belachelijk heftig af.
Er zijn coureurs die een STUURfout maken bijvoorbeeld op de Eeau rouge en niets mankeren. Dat is iets wat ze zelf doen en wat onderdeel is van het racen. Wat haar is overkomen is gewoon walgelijk en verzin je niet, totaal ongepast om hier ook maar enige vorm van ´´schuld´´ op te projecteren.
Dat gevoel had ik dus ook direct na het lezen van dat bericht. Erg wrang om haar nu al de schuld van te geven en dan nog, ik had het noooit naar buiten gebracht als team. Nu komt het over als "Eigen schuld domme doos, nu zitten wij met de kosten, en bedankt he"

Mijn sympathie voor dit team is wel wat afgenomen door dit bericht en kan me niet voorstellen dat er dikke rechtzaak komt tegen Marussia Racing.
  maandag 16 juli 2012 @ 21:56:45 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114291122
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik dus ook direct na het lezen van dat bericht. Erg wrang om haar nu al de schuld van te geven en dan nog, ik had het noooit naar buiten gebracht als team. Nu komt het over als "Eigen schuld domme doos, nu zitten wij met de kosten, en bedankt he"

Mijn sympathie voor dit team is wel wat afgenomen door dit bericht en kan me niet voorstellen dat er dikke rechtzaak komt tegen Marussia Racing.
Misschien doet Marussia wel een zaak tegen Maria, vanwege de kosten :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114291162
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef Marks het volgende:

[..]

Inderdaad. En ze maken ook stomme fouten, kijk maar naar Coulthard:

En zoiets kan gebeuren, en dan loopt het goed af. Als je er maar geen vrachtwagen met de laadklep naar beneden neerzet. En dat is de verantwoordelijkheid van Marussia..
  maandag 16 juli 2012 @ 22:04:31 #10
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114291752
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is blijkbaar toch een foutje (met grote gevolgen) van de coureur? In het begin werd er ook geroepen dat Marussia de schuldige was (amateuristisch team werden ze bv genoemd), lijkt me ook niet echt goed voor een team...

Het was gewoon een heel naar ongeluk en in het bericht geven ze haar ook niet de schuld. Het was wel netjes geweest als ze bv hadden gemeld dat ze de procedures hadden aangescherpt om dit soort fouten te voorkomen :)
The line is a dot to you!
pi_114322685
'Faillissement Nurburgring onafwendbaar'

quote:
De F1-omloop de Nurburgring krijgt geen financiele steun van de Europese Unie, waardoor een faillissement onafwendbaar lijkt. Dat meldt de Rhein Zeitung. De deelstaat Rheinland-Pfalz is grootaandeelhouder in de Nurburgring GmbH en had bij de EU een reddingsplan ingediend. Daarbij werd verzocht om steun door middel van een investering van 13 miljoen euro. Bovendien zouden de rentebetalingen op een krediet van 330 miljoen euro aan de ISB uitgesteld moeten worden.

De Europese Unie weigerde hier echter akkoord mee te gaan waardoor een faillissement niet meer af te wenden is. In tegenstelling tot steun gaat de EU een onderzoek instellen wegens concurrentievoordeel. De leningen die de overheid zou hebben verstrekt aan het racecircuit zouden tegen gunstigere voorwaarden hebben plaatsgevonden dan gebruikelijk was. Over de toekomst van het circuit is nog niets bekend. Een curator zal bekijken of het complex in zijn geheel of gedeeltelijk verkocht gaat worden. De racekalender van 2012 komt niet in gevaar maar het is onbekend wat dit voor invloed heeft op de toekomst van het circuit.
Feel free to ignore my comments.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:31:59 #12
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114325554
http://www.dumpert.nl/med(...)a_francorchamps.html

En dat was nog een rustig rondje :o
pi_114337192
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:31 schreef kepler het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)a_francorchamps.html

En dat was nog een rustig rondje :o
wauw... :)
Opvallend overerigens hoe het zicht in f1 2011 (het spel dus) hiermee overeen komt!
pi_114338171
Hoezo opvallend? Ze wilde een goeie F1 game neerzetten. Het zou veel opvallender zijn als het echt compleet anders was geweest :P

Overigens blijf ik die "nieuwe-nieuwe" busstop maar gewoon helemaal compleet niks vinden.

De oude oude was veel mooier ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_114341165
Vergeet ook niet dat Anthony Davidson betrokken is geweest in de ontwikkeling
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_114374574
Jean Todt wil Michelin verleiden: Nieuwe bandenoorlog of einde Pirelli?

quote:
FIA-president Jean Todt probeert Michelin terug te krijgen in de Formule 1, zo meldt het Duitse Auto Bild Motorsport. Momenteel is Pirelli de bandenleverancier in de koningsklasse, met een contract tot eind 2013. De teams en coureurs zijn niet allen even tevreden met het rubber van de Italiaanse producent, met name omdat de degradatie fors is en het window waarin de banden werken zeer beperkt en lastig te vinden is. De F1-fans zijn echter veelal positief door de onvoorspelbaarheid van de races.

Toch probeert Todt Michelin te verleiden tot een terugkeer, nadat zij tussen 2001 en 2007 al meerdere jaren actief waren in de sport, destijds als concurrent van Bridgestone. Kort na het bandendrama in de Grand Prix van Amerika, waarbij alle Michelin-coureurs zich terug moesten trekken wegens gevaar met de banden, trok de Franse producent de stekker uit het project. De FIA besloot vanaf dat moment nog maar één fabrikant toe te laten, wat tot 2010 Bridgestone was waarna Pirelli het stokje in 2011 over nam.

Een nieuwe bandenoorlog is volgens het huidige reglement niet mogelijk waardoor er twee opties zijn: Jean Todt heeft liever Michelin terug, of er komt een reglementswijziging waardoor er een tweede producent toe mag treden. Pirelli gaf al meerdere malen aan ook na 2013 graag actief te blijven in de koningsklasse terwijl Michelin liet weten enkel terug te willen keren als er een bandenoorlog kan losbarsten.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:25:55 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114375059
Niet weer zo'n 'bandenoorlog'. Dan krijg je weer van die circuits waar je alleen kunt winnen op Michelins ofzo. Bleh. Die focus op de banden de laatste twee jaar is al erg genoeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 juli 2012 @ 18:44:00 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114375991
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:25 schreef Fir3fly het volgende:
Niet weer zo'n 'bandenoorlog'. Dan krijg je weer van die circuits waar je alleen kunt winnen op Michelins ofzo. Bleh. Die focus op de banden de laatste twee jaar is al erg genoeg.
precies. Laat Pirelli gewoon de komende jaren maar in de sport actief zijn als enige leverancier. imo vinden ze steeds beter de balans tussen niet te veel pitsstops en veel actie op de baan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114391346
Whitmarsh Q&A: Significant McLaren upgrades for Germany

quote:
Q: Going back to Silverstone, it was a race that everyone expected you to do well at, given the track characteristics. Have you analysed what went wrong exactly? You mentioned the upgrades, where should we be looking?
MW: The sidepods from the front to the rear are quite different so youll notice those and there are other bits and pieces that the sharper-eyed will see. And clearly there are some parts which are hidden to the naked eye. So they are the main area of modifications and they will be reasonably noticeable. In terms of Silverstone, it was about getting the tyres to work and getting them at the right temperature and not graining. We had graining on the option tyre. On Lewiss car, for example, the first set of prime tyres were quite strong. Ten laps later we went on to the second set of prime tyres, with the same pressures, the same temperatures, the same preparation and by a lap and a half Lewis felt those tyres were significantly different to the first set hed run quite successfully. It was difficult to interpret, unless it was higher tyre degradation. We obviously had a poor qualifying session (at Silverstone). I think on the intermediate tyre we were reasonably competitive. Up until that point, on the dry tyre and the wet tyre I dont think we had enough temperature in the intermediate which was why we struggled in qualifying and the race thereafter was quite difficult.
Calm down, please!
pi_114391454
Opbokken met die Todt, naar mannetje die er rare en enge gedachten op naar houdt.
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:21:37 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114406585
Kleine tip voor de mensen die ook een abonnement hebben op Formule1.nl:
Kreeg van de week de acceptgiro binnen voor het abonnement te verlengen. fokking ¤102.40 8)7
Ik denk ''maar dat betaal ik niet meer''. Dus ik bel met zo'n domme callcenter doos voor het op te zeggen. ''Meneer de abonnee, ik kan U wel korting geven.'' tikketikketik door de telefoon: ''ik kan U het abonnement ook aanbieden voor ¤59'' Ik :{ Das nogal een verschil, stuur me die acceptgiro dan maar door :D
Dus mensen: bel eventjes ipv direct te betalen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114408091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Kleine tip voor de mensen die ook een abonnement hebben op Formule1.nl:
Kreeg van de week de acceptgiro binnen voor het abonnement te verlengen. fokking ¤102.40 8)7
Ik denk ''maar dat betaal ik niet meer''. Dus ik bel met zo'n domme callcenter doos voor het op te zeggen. ''Meneer de abonnee, ik kan U wel korting geven.'' tikketikketik door de telefoon: ''ik kan U het abonnement ook aanbieden voor ¤59'' Ik :{ Das nogal een verschil, stuur me die acceptgiro dan maar door :D
Dus mensen: bel eventjes ipv direct te betalen ;)
:)
Moet zeggen dat het blad er na de laatste upgrade wel op vooruit is gegaan!
En ik ben het ook vaak erg eens met de redacteur.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:10:00 #23
171085 MYM
Mijn nickname staat hoger
pi_114413207
Het nieuws deze week is natuurlijk de nieuwe sidepods bij McLaren en Lotus.

pi_114415134
quote:
Caterham-coureur Heikki Kovalainen is aan zijn derde jaar bezig bij het team. In die periode heeft hij geen enkel punt weten te scoren. De Fin wil nu snel verbetering, of hij gaat zijn heil elders zoeken.
Druk opvoeren
Kovalainen voert in een gesprek met Autosprint de druk op Caterham op. "Ik voel me goed hier maar ik zou graag meer voor elkaar willen krijgen waar het resultaten betreft, en snel ook. Op het moment zitten we er nog niet bij."

Toekomst in het ongewisse
Een vertrek behoort dan ook tot de mogelijkheden. "Ik weet niet wat de toekomst voor mij in petto heeft. Misschien wil mijn huidige team me helemaal niet meer hebben. Ik laat mijn resultaten voor mij spreken, en tot nu toe lijkt dat aardig goed voor mij uit te pakken. Dat is de beste manier om mijzelf te presenteren."

Nog niet klaar
De Fin zelf is nog lang niet klaar met de Formule 1. "Ik heb nog meer dan genoeg racen in mijn bloed zitten. Ik heb niet het gevoel dat ik alles al heb gegeven, ook omdat het bij McLaren niet allemaal even goed ging en ik nog steeds wat moet laten zien. Het maakt me niet eens uit op welke plek ik sta, wat belangrijk is is dat er mensen zijn die beseffen dat ik beter kan dan zestiende of zeventiende."

Geld is niet het belangrijkste
Kovalainen is niet van plan een goede deal te laten lopen door hoge salariseisen te stellen. "Geld interesseert me echt het minst. Het is belangrijk een goed team te vinden, hier of ergens anders. Ik denk dat ik daar nu toe in staat ben."
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:59:31 #25
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114415376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:02 schreef Marks het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig dat het er op vooruit is gegaan, al vind ik dat dat niet helemaal waar is want ik denk dat het gewoon hetzelfde is gebleven als ~2jaar terug, maar dan heb ik er nog geen ¤100+ voor over. Als er dan eens iets interessants instaat koop ik die ene editie wel los.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114426906
Michael Schumacher wil bandenoorlog: "Tenminste fatsoenlijke banden"

quote:
Michael Schumacher wil oorlog. Bandenoorlog in dit geval. De Mercedes AMG F1-coureur is al sinds de komst van Pirelli zeer kritisch op de Italiaanse producent. Tijdens het FOTA Fans Forum in Stuttgart, aan de vooravond van de Grand Prix van Duitsland, was de Duitser helder wat betreft zijn mening.

Op de vraag waarom Schumacher graag een bandenoorlog wil hebben zei hij: “Omdat we dan tenminste weer fatsoenlijke banden krijgen.” Heldere taal, zoals hij eerder in het seizoen ook al kraakhelder verklaarde dat het rijden op Pirelli’s aanvoelde als het ‘rijden op rauwe eieren’.
pi_114427206
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:02 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik vind dat formule1 gewoon meer van hetzelfde wat ik al op internet heb gelezen.

RTL GP vind ik wat dat aangaat veel beter met oude verhalen en anekdotes die je niet standaard al allemaal gezien hebt als je gewoon het F1 nieuws volgt.

Ik kreeg gister overigens een formule1 thuisgestuurd, terwijl ik geen lid ben :')
vosss is de naam,
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:45:40 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114428367
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik vind dat formule1 gewoon meer van hetzelfde wat ik al op internet heb gelezen.
Dat vind ik dus ook, en het laatste jaar net iets teveel eigenlijk, steeds minder achtergrond nieuwtjes. Of op de sites verschijnen meer achtergrond nieuwtjes op de voorgrond. De technische uitleg door die Henk, met de tekeningen van Paolli vind ik ook altijd zeer goed.
quote:
RTL GP vind ik wat dat aangaat veel beter met oude verhalen en anekdotes die je niet standaard al allemaal gezien hebt als je gewoon het F1 nieuws volgt.
D'r staan wel geregeld verhalen in over vroegah. En sowieso elke editie de verhalen van Rob Wiedenhof, die zijn ook altijd tof om te lezen.

Daarvoor vind ik dat jaar-abbo voor ¤60 wel weer enigzins meevallen. Want eigenlijk heb ik het abbo 2 jaar te lang gehouden voor die prijs.
pi_114491341
quote:
Benson: "It appears as if there may be ructions under way at Toro Rosso, Red Bull's feeder team. Their experienced and widely respected technical director Giorgio Ascanelli is not here. Officially, he is 'on holiday' but there are reports he has left the team and may end up at Ferrari, where he last worked about 10 years ago. Toro Rosso team boss Franz Tost was cagey on the subject. 'There is confidentiality between the parties. That's all I can say,' he said. Which obviously sounds like it is a lot more serious than a vacation."
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/18932666
pi_114493018
edit, werkt niet
pi_114494341
quote:
Nieuw woord geleerd; ruction == herrie.
Where facts are few, experts are many.
pi_114570769
vosss is de naam,
  maandag 23 juli 2012 @ 18:22:16 #33
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114572158
Diverse sites melden wéér VW geruchten.

quote:
Sauber geheimzinnig over mogelijke samenwerking met Volkswagen
Het team van Sauber hengelt wellicht een grote vis als nieuwe partner binnen. De geruchten gaan dat de Zwitserse renstal een samenwerking aan gaat met autofabrikant Volkswagen. Teambaas Peter Sauber ontkende de verhalen in Duitsland in elk geval niet.

Hij antwoordde aan Blick op een vraag over de geruchten over een connectie met Volkswagen met: "Daar lijkt het wel op. Op de autoshow in Genève hadden we een afspraak met Volkswagen-voorzitter Martin Winterkorn. De inhoud van die conversatie gaan we zeker niet bekend maken."
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)t_met_volkswagen.xml

http://www.crash.net/f1/n(...)kswagen_rumours.html

http://www.formule1.nl/ni(...)n-over-samenwerking/

http://www.motorsport-tot(...)swagen_12072107.html
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:18:26 #34
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114600069
quote:
Wolff wordt assistent-teambaas bij Williams
Toto Wolff is benoemd tot uitvoerend directeur bij Williams Grand Prix. De Oostenrijkse mede-eigenaar van de renstal, wiens vrouw Susie testcoureur is bij het team, krijgt zo een actievere rol binnen de gehele organisatie en lijkt hiermee ook de voornaamste kandidaat te zijn geworden om Frank Williams op te volgen als teambaas.

Snel meer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:21:46 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114600169
Na het Youtube filmpje over de halve (BMW)Sauber zijn er nu ook foto's vrijgeven.
Sauber cuts F1 car in half
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:26:52 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114717415
quote:
Rechtbank spreekt bankroet van firma Robert Doornbos uit
De rechter heeft de bv van oud Formule 1-coureur Robert Doornbos failliet verklaard. Dat meldt De Telegraaf. De rechtbank in Rotterdam gaf gehoor aan het verzoek van Harry Muermans om het faillissement over de firma van Doornbos uit te roepen.

Muermans claimt nog miljoenen tegoed te hebben van zijn voormalige protegé. De rechtbank in Almelo bepaalde eerder dit jaar al dat Doornbos in ieder geval 970.000 euro aan Muermans moet betalen. Dat zijn inkomsten die hij volgens de rechter ten onrechte buiten hun gezamenlijke bedrijf Eagle op de Britse Maagdeneilanden heeft gehouden.
Doornbos doet heeft een Borsatootje aan z'n broek :')
pi_114717685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Na het Youtube filmpje over de halve (BMW)Sauber zijn er nu ook foto's vrijgeven.
Sauber cuts F1 car in half
Evengoed wonderbaarlijk om te zien hoe dun en fragiel het er allemaal uit ziet en dat het dan toch gewoon stevig spul is wat fikse crashes kan doorstaan zonder dat de coureur ernstig gewond raakt.

De techniek staat voor niks.

_O_
vosss is de naam,
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:07:39 #38
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114728010
Verkeerde topic :@
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:02:27 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114729762
EliGP twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 19:01:24 #F1 PURE suspends 2014 engine development after funding issues http://t.co/65q4FcTv reageer retweet
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:07:40 #40
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114729978
quote:
PURE suspends 2014 engine development after funding issues
Craig Pollock's PURE company has been forced to suspend development of its engine for 2014, AUTOSPORT can reveal, on the back of an issue with its investors.

The Cologne-based operation is hoping to provide a supply of customer power units for the new 1.6-litre turbo engine V6 era, but it has been forced to cease work due to a funding issue.
UItgebreider artikel te lezen achter de link :)

edit: zoals Tarado dus ook al postte :P
  maandag 30 juli 2012 @ 12:51:51 #41
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114842454
AUTOSPORT introducing metered access

quote:
Our commitment to quality journalism

We're introducing metered access to AUTOSPORT which will ensure that the majority of our visitors can continue to view the site for free. But we think that is worth a small investment from those who use it most, so that we can continue to send the leading experts in their field to motor racing paddocks all over the world to break the latest news and produce the most compelling interviews and race reports.

From August 1, every visitor gets 50 free news stories per month. Once you reach the 50-story limit you can choose one of our great subscription packages to continue viewing and to get additional access to a range of features including:

For over 60 years AUTOSPORT has been at the pinnacle of motor racing journalism, offering breaking news, unrivalled analysis and the most informative race reviews. We promise to keep investing in the highest quality writers, the best-informed experts and the most up-to-the-minute news service.

Thank you for your support and we look forward to welcoming you as a new subscriber.

Andrew Van de Burgt,
Editor in Chief
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101658
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 juli 2012 @ 14:08:07 #42
Maffe Fries
pi_114845456
jammer, maar wel begrijpelijk dat ze het doen
pi_114845890
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Evengoed wonderbaarlijk om te zien hoe dun en fragiel het er allemaal uit ziet en dat het dan toch gewoon stevig spul is wat fikse crashes kan doorstaan zonder dat de coureur ernstig gewond raakt.

De techniek staat voor niks.

_O_
Dat was ook mooi in Canada toen Schumachers DRS niet werkte en hij open bleef staan. Staan die monteurs met 4 aan dat 1mm dikke spul te trekken en te hangen, en het geeft gewoon totaal niet mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:15:06 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_114851655
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:51 schreef Tarado het volgende:
AUTOSPORT introducing metered access

[..]

http://www.autosport.com/news/report.php/id/101658
Voor die site moest je toch sowieso al dokken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 juli 2012 @ 16:15:34 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114851682
quote:
11s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor die site moest je toch sowieso al dokken?
Nee ze hebben een betaald en onbetaald gedeelte
pi_114857383
wtf ... 5 weken pauze?!
Calm down, please!
  maandag 30 juli 2012 @ 18:56:34 #47
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114859083
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
wtf ... 5 weken pauze?!
031Days 15H 04M 45S op moment van posten, jammer genoeg ;(
  maandag 30 juli 2012 @ 21:41:56 #48
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114868927
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
wtf ... 5 weken pauze?!
4 toch?
pi_114875119
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:41 schreef kepler het volgende:

[..]

4 toch?
4 x 7 = 28
nu nog 31 dagen te gaan (al een halve week voorbij (vanaf FP1)
Calm down, please!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:34:21 #50
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114893423
quote:
Teams en FIA doen dubbel DRS in de ban voor 2013
De Formule 1-teams hebben overeenstemming bereikt over een verbod op de dubbele Drag Reduction Systems voor volgend seizoen. Dat ontdekte Autosport. De World Motor Sport Council van de internationale autosportbond FIA zal het later dit jaar bekrachtigen.

Mercedes is de aanstichter van deze maatregel, aangezien de Duitse renstal het enige team met een door DRS te activeren F-duct is. Lotus diende daar in China protest tegen in, maar de stewards wezen dat af. In de regels staat niets dat het dirigeren van lucht door een gat dat vrij komt zodra de beweegbare achtervleugel plat ligt, verbiedt. Lotus probeerde de afgelopen Grands Prix een eigen versie van dubbel DRS uit, maar kan daar dus alleen dit jaar nog van profiteren.

In de Technische Werkgroep was een meerderheid van de teams voor een ban op dubbel DRS voor 2013. Mercedes stemde vanzelfsprekend tegen. De andere renstallen gebruiken de vrees voor een dure ontwikkelingswedloop als excuus.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:45:04 #51
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114896534
Sauber is goed bezig de laatste tijd 14.gif
quote:
Sauber onthult 360 graden onboard-video

Het team van Sauber is opnieuw met iets heel speciaals op de proppen gekomen. Na eerder dit jaar nog een dwarsdoorsnede van een Formule 1-auto te hebben laten zien, komt de Zwitserse renstal nu met een interactieve onboard-video.

In deze video rijd je met Sergio Perez mee over het circuit van Barcelona. Tijdens de ronde kun je met behulp van je muis volledig om je heen kijken. Aan het einde van het rondje komt de Mexicaanse coureur de pits binnen voor een bandenwissel.

De 360 graden onboard-video is te vinden op de officiële Sauber-website.
Links onder staat de 360° link. M'n oude laptop trekt 't jammer genoeg niet ;(
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:33:23 #53
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114901047
Komkommer tijd *O*

Awh, BFF O+
pi_114902881
Maldonado vindt zichzelf onschuldig: "Dit zijn normale fouten"

quote:
Volgens Pastor Maldonado is zijn reputatie als ‘crash kid’ niet terecht. De Williams F1-coureur was de voorbije Grands Prix bij diverse incidenten betrokken. Zo raakte hij op Silverstone Sergio Perez, die vervolgens woedend uithaalde naar de Venezolaan. In Hongarije kwam de winnaar van de Spaanse GP in aanraking met Paul di Resta, waarvoor hij een drive through penalty kreeg. Volgens Maldonado is het allemaal onschuldig.

“Er was een licht contact maar dat hoort bij racen”, zo zei hij tegenover nieuwsagentschap Sapa-AFP. “Ik zag Raikkonen en Grosjean met elkaar strijden en dat was min of meer hetzelfde. Dit zijn normale fouten. Als je naar andere rijders kijkt hebben zij in het verleden hetzelfde gedaan.” Volgens de Venezolaan staat hij veel meer in de spotlights nu hij een Grand Prix-overwinning achter zijn naam heeft staan: “Voordat ik een race won was er niemand van de media, nu heeft iedereen interesse in mij. Ik heb wat fouten gemaakt, dat is alles.”
quote:
Pastor Maldonado crashing during a red flag in the World Series by Renault.
:X
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:18:27 #55
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114903119
Voor die crash werd ie toch ook geschorst?

Edit: nee dus, dat was Monaco. 4 races geschorst in de WSR3.5. Dat filmpje is van in Zolder. Beide on 2005.

[ Bericht 28% gewijzigd door Sinister-D- op 31-07-2012 17:54:19 ]
pi_114905733
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor die crash werd ie toch ook geschorst?

Edit: nee dus, dat was Monaco. 4 races geschorst in de WSR3.5. Dat filmpje is van in Zolder. Beide on 2005.
pi_114906196
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Sauber is goed bezig de laatste tijd [ afbeelding ]

[..]

Het hoeft van mij geen interactieve video te zijn, maar als ze dit ajb zsm in de raceweekenden gaan gebruiken, graag _O_
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:51:42 #58
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114910013
quote:
Formula 1's mid-season test dropped for 2013
Formula 1 teams have abandoned the idea of a extra mid-season test in 2013, after agreeing plans for just three pre-season tests next year.

Technical chiefs learned that the three tests before the start of the 2012 campaign gave them enough mileage to be prepared for the first race, so teams have decided that there is no need for a fourth week of running as had happened previously.

With the opening race of the 2013 season pencilled in for March 17 in Australia, teams are ready to commit to beginning their on-track efforts with a four-day test that begins at Jerez in Spain on February 5.

Following that, there will be two further tests at Barcelona. The first will run from February 19-22, while the second will take place from February 28 to March 3.

Should the season opener take place any earlier than March 17, then the tests will have to be reshuffled.

This year, as well as the three pre-season tests, teams also had the opportunity for a mid-season test, which took place at Mugello after the first flyaway races.

However, as part of a cost-saving package agreed between the teams, it was decided that the expenditure needed for that event was too high considering the limited benefits it actually delivered, so the idea of a repeat has been dropped.
En volgens jaar gaat het volgende topteam wat achterloopt op de rest beginnen te zeuren dat het zo belachelijk is dat er geen geen tests/trainingen gehouden kunnen worden gedurende het seizoen :')
Die gasten weten ook niet wat ze willen :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 31-07-2012 19:57:43 ]
pi_115036628
Ik weet niet welke zwakzinnige mongool de handleiding heeft geschreven voor dat Renault bouwmodel maar die gast verdient een nekschot. Als je nou te stom bent om iets nuttigs te schrijven, doe het dan gewoon niet.

En nee ik heb geen twee linkerhanden :') Heb 10 jaar lang bouwmodelletjes gemaakt en die hard gelego'ed dus een bouwtekening lezen lukt me wel. Maar dit...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_115036842
Ow en ook echt 150 of 180mg papier... dus dan moet je ook nog eens een apart pak papier kopen want standaard is tussen de 60 en 120mg...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_115038351
Dat laatste lijkt me wel duidelijk ja ;) Een bouwpakketje op kopieer papier zal nooit het gewenste resultaat op kunnen leveren ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:06:17 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115228553
puenteadrian twitterde op dinsdag 07-08-2012 om 01:38:05 Ferrari confirma alejamiento de Massa para 2013 reageer retweet
Oftewel Massa niet meer bij Ferrari volgend jaar
pi_115228770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef Tarado het volgende:
puenteadrian twitterde op dinsdag 07-08-2012 om 01:38:05 Ferrari confirma alejamiento de Massa para 2013 reageer retweet
Oftewel Massa niet meer bij Ferrari volgend jaar
Komt ook niet echt als een verrassing, lijkt mij. Had ergens al eerder gelezen dat ze de optie in het contract van Massa hadden laten verlopen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:20:07 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115228832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:17 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Komt ook niet echt als een verrassing, lijkt mij. Had ergens al eerder gelezen dat ze de optie in het contract van Massa hadden laten verlopen.
Eigenlijk niet nee, maar ik heb toch niet het idee dat er een goeie vervanger klaar staat (alle potentiële kandidaten zijn al gecontracteerd).
pi_115228941
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Eigenlijk niet nee, maar ik heb toch niet het idee dat er een goeie vervanger klaar staat (alle potentiële kandidaten zijn al gecontracteerd).
Tevens hang het natuurlijk ook samen in hoeverre die geruchten over Vettel waar zijn met betrekking tot 2014. Dat kan hun keuze toch wat beperkter maken.

In de papieren uitgave van Autosport kwam dit lijstje naar voren. De coureurs met een 'W' zijn een wildcard:

quote:
1. Nico Hulkenberg
2. Sergio Pérez
3. Heikki Kovalainen
4. Felipe Massa
5. Paul di Resta
6. Adrian Sutil
7. Kimi Raikkonen
8. Jules Bianchi
9. Nico Rosberg
10. Jenson Button
W. Robert Kubica
W. Lewis Hamilton
Maar weer afwachten in hoeverre het waar is, maar van Hulkenberg zou ik in ieder geval niet raar opkijken. Volgens mij hadden ze hem in 2009 al benaderd als tijdelijke vervanger van Massa. Over Kubica kunnen we denk ik wel met 100% zekerheid zeggen dat dat niet gaat gebeuren; veel te groot risico.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:29:46 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115229017
1. Nico Hulkenberg te onervaren
2. Sergio Pérez te onervaren
3. Heikki Kovalainen
4. Felipe Massa
5. Paul di Resta te onervaren
6. Adrian Sutil jaar niet gereden
7. Kimi Raikkonen onmogelijk
8. Jules Bianchi te onervaren
9. Nico Rosberg ligt vast
10. Jenson Button ligt vast
W. Robert Kubica helaas niet klaar
W. Lewis Hamilton die blijft wel bij McLaren

Blijft niet veel over
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:31:45 #67
Maffe Fries
pi_115229061
toch zou ik niet verbaasd zijn als een van de Force India-coureurs of Sutil gekozen wordt
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:35:03 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115229145
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
toch zou ik niet verbaasd zijn als een van de Force India-coureurs of Sutil gekozen wordt
Mij wel, Di Resta is echt een Mercedes mannetje (en ook overrated imo), Hulkenberg zeker een talent maar nog niet meer dat, Sutil heeft gewoon een achterstand (zeker met dat Pirelli rubber een groot gemis)

Dan kunnen ze net zo goed Perez nemen
pi_115229241
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
Button zou ook niet heel raar zijn ondanks dat hij vastligt. Dat dachten ze bij Williams ook een keer en toen kwam hij, na een betaling, er alsnog onderuit. Al is hij denk ik geen groot favoriet om Massa op te volgen. Zal denk ik tussen Perez en Hulkenberg gaan. Ze zijn inderdaad nog wat onervaren, maar qua punten doet Perez het in ieder geval beter dan Massa. En Hulkenberg doet weinig voor hem (Massa) onder; dan zie ik de Force India ook nog als een mindere wagen dan de Ferrari, dus echt veel slechter doet hij het niet.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:50:15 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115229622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:38 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Button zou ook niet heel raar zijn ondanks dat hij vastligt. Dat dachten ze bij Williams ook een keer en toen kwam hij, na een betaling, er alsnog onderuit. Al is hij denk ik geen groot favoriet om Massa op te volgen. Zal denk ik tussen Perez en Hulkenberg gaan. Ze zijn inderdaad nog wat onervaren, maar qua punten doet Perez het in ieder geval beter dan Massa. En Hulkenberg doet weinig voor hem (Massa) onder; dan zie ik de Force India ook nog als een mindere wagen dan de Ferrari, dus echt veel slechter doet hij het niet.
Bij Williams had Button een lullig contractje, dat ligt nu wel anders, als het Perez of Hulkenberg wordt zijn ze Massa echt zat
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:55:15 #71
Maffe Fries
pi_115229774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:38 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Button heeft een mooi contract bij McLaren, dus die gaat echt niet weg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mij wel, Di Resta is echt een Mercedes mannetje (en ook overrated imo), Hulkenberg zeker een talent maar nog niet meer dat, Sutil heeft gewoon een achterstand (zeker met dat Pirelli rubber een groot gemis)

Dan kunnen ze net zo goed Perez nemen
Di Resta is volgens mij een goede tweede rijder bij een topteam. Is vrij stabiel en heeft de snelheid om te helpen in het constructeurskampioenschap. Hülkenberg heeft zeker het talent, maar mist de ervaring nog, net zoals Perez die in de Sauber knappe dingen laat zien.
pi_115229793
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Sauber is goed bezig de laatste tijd [ afbeelding ]

[..]

Mijn i2500K trekt het ook niet hoor. Gaar filmpje.

Dit soort dingen kunnen in de Indycar overigens wel als je een abo neemt als ik me niet vergis. :Y
vosss is de naam,
pi_115229852
quote:
Als je geen facebook hebt en/of geen zin om te liken:

http://www.google.nl/url?(...)6EacRyk_ugVCAfwOjLCQ

vosss is de naam,
pi_115230512
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Button heeft een mooi contract bij McLaren, dus die gaat echt niet weg.
Misschien heeft Ferrari wel een mooier contract. :P Maar ik acht de kans vrij klein dat het gaat gebeuren.

quote:
Hülkenberg heeft zeker het talent, maar mist de ervaring nog, net zoals Perez die in de Sauber knappe dingen laat zien.
Ook al zijn ze onervaren, zo langzamerhand kunnen ze moeilijk slechter doen dan Massa.

Volgens een artikel op de site van de BBC is het duo van Force India en Sergio Perez de drie favorieten om Massa op te volgen.

quote:
The favourites to partner Fernando Alonso are Force India's Paul di Resta and Nico Hulkenberg or Sauber's Sergio Perez.
pi_115234618
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bij Williams had Button een lullig contractje, dat ligt nu wel anders, als het Perez of Hulkenberg wordt zijn ze Massa echt zat
Het kostte hem anders wel ca. 30 miljoen euro om het af te kopen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:16:32 #76
Maffe Fries
pi_115235131
bij Button en Williams moet ik altijd hier aan denken :@

pi_115243360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:17 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Misschien heeft Ferrari wel een mooier contract. :P Maar ik acht de kans vrij klein dat het gaat gebeuren.

[..]

Ook al zijn ze onervaren, zo langzamerhand kunnen ze moeilijk slechter doen dan Massa.

Volgens een artikel op de site van de BBC is het duo van Force India en Sergio Perez de drie favorieten om Massa op te volgen.

[..]

De 2 rijders van Force India geef ik geen kans, dan kunnen ze het FYDD net zo goed gelijk opdoeken.
pi_115266919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

De 2 rijders van Force India geef ik geen kans, dan kunnen ze het FYDD net zo goed gelijk opdoeken.
Over een jaar of wat is er misschien Marciello die het goed doet in F3 (2e Masters)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:50:51 #79
39237 crew  H_T
2733
pi_115269729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het zou kunnen met een kortlopend contract en Bianchi op de vrijgekomen plaats om wat meer ervaring op te doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:23:13 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115279959
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het kostte hem anders wel ca. 30 miljoen euro om het af te kopen. :)
:) zat ik daar toch fout mee ja, maar ik zie hem toch niet naar Ferrari gaan
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:56:14 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_115416290
RIJSWIJK (ANP) - Minstens 6000 autosportfans die een ticket hebben gekocht voor de Grote Prijs Formule 1 in het Belgische Spa-Francorchamps zijn hun ticket kwijt. Dat zou de schuld zijn van het Nederlandse bedrijf dat de tickets verkocht. Dit melden de Belgische kranten de Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zaterdag.
Volgens de berichten staat het bedrijf The Ticket Enterprise dat kaartjes online verkocht, voor een faillissement. De directie van het bedrijf is sinds een week onbereikbaar en ook de website zou niet meer functioneren. Ook de Belgische organisator van het evenement en de afdeling van de Nederlandse politie die zich met internetoplichting bezig houdt zouden niet in contact kunnen komen met het bedrijf.

De kranten berichten dat de Nederlandse politie nog niet kan zeggen of het bedrijf strafrechtelijke fouten heeft gemaakt. De prijzen voor een kaartje voor de Formule 1-race liggen tussen de 130 en 550 euro.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:38:10 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_115416879
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 07:56 schreef tong80 het volgende:
RIJSWIJK (ANP) - Minstens 6000 autosportfans die een ticket hebben gekocht voor de Grote Prijs Formule 1 in het Belgische Spa-Francorchamps zijn hun ticket kwijt. Dat zou de schuld zijn van het Nederlandse bedrijf dat de tickets verkocht. Dit melden de Belgische kranten de Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zaterdag.
Volgens de berichten staat het bedrijf The Ticket Enterprise dat kaartjes online verkocht, voor een faillissement. De directie van het bedrijf is sinds een week onbereikbaar en ook de website zou niet meer functioneren. Ook de Belgische organisator van het evenement en de afdeling van de Nederlandse politie die zich met internetoplichting bezig houdt zouden niet in contact kunnen komen met het bedrijf.

De kranten berichten dat de Nederlandse politie nog niet kan zeggen of het bedrijf strafrechtelijke fouten heeft gemaakt. De prijzen voor een kaartje voor de Formule 1-race liggen tussen de 130 en 550 euro.

:P
da's lullig
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:35:14 #83
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115417620
quote:
Ticket-bedrijf licht duizenden F1-fans op

Enkele duizenden Formule 1-fans die kaarten kochten bij het bedrijf The Ticket Enterprise, kunnen de Grand Prix van België wel vergeten. De kaarten werden niet geleverd en het Rotterdamse bedrijf is volgens De Telegraaf nu al dagen telefonisch onbereikbaar.

Bij het Meldpunt Internetoplichting zijn inmiddels diverse aangiftes binnengekomen over duizenden betaalde, maar niet ontvangen kaarten voor de Grand Prix van België. De race wordt in het eerste weekend van september verreden.
Rotterdams bedrijf dus :{ Doornbos had toch geld nodig om Muermans te betalen :')
Maar ik hoop dat er niemand van hier een gedupeerde is :X
pi_115417695
Dat lijkt me enorm *** ja !

In 1998 met mijn vader naar de GP van Oostenrijk geweest (met kaartjes van Ticket & Travel), wij waren 1 van de weinige uit Nederland, met een duidelijk ander ticket dan bijvoorbeeld de Duitsers, Oostenrijkers en Italianen. Heb daar goed een half uur gestaan voordat ze ons door lieten gaan :{
pi_115417707
Ik in elk geval niet. Als ik kaartjes koop dan doe ik dat of aan de poort zelf of via tickettravel.nl

The Ticket Enterprise klinkt ook een beetje dubieus in de oren moet ik zeggen.

Als je tickets koopt dan ben je ook wel een oetlul als je die niet bij een bedrijf koopt wat al jaren bestaat en prima service levert.

En dat om misschien een tientje te besparen ofzo :')
vosss is de naam,
pi_115417723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:40 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt me enorm *** ja !

In 1998 met mijn vader naar de GP van Oostenrijk geweest (met kaartjes van Ticket & Travel), wij waren 1 van de weinige uit Nederland, met een duidelijk ander ticket dan bijvoorbeeld de Duitsers, Oostenrijkers en Italianen. Heb daar goed een half uur gestaan voordat ze ons door lieten gaan :{
Ik kan me niet voorstellen dat dat anno 2012 nog steeds het geval is met kaartjes van ticket & travel.

Ik heb er nooit problemen mee gehad in elk geval :)
vosss is de naam,
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:05:52 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115418179
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:40 schreef vosss het volgende:
Ik in elk geval niet. Als ik kaartjes koop dan doe ik dat of aan de poort zelf of via tickettravel.nl

The Ticket Enterprise klinkt ook een beetje dubieus in de oren moet ik zeggen.

Als je tickets koopt dan ben je ook wel een oetlul als je die niet bij een bedrijf koopt wat al jaren bestaat en prima service levert.

En dat om misschien een tientje te besparen ofzo :')
Ik snap niet waarom de mensen niet gewoon eerst via de officiële website kaartjes koopt. Dan komt als 2de optie idd een bedrijf die zowel kaartjes als reizen aanbied of officiële partners van de GP. Maar kies dan een die op zijn minst bekend is voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Hoe moeilijk is het tegenwoordig om in dit digitale tijdperk onderzoek te doen of een webshop/bedrijf een gerenommeerde zaak is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 11-08-2012 14:22:44 ]
pi_115503516
Maldonado is weer eens goed bezig
quote:
Pastor Maldonado mocht zondag een demonstratie voor Williams geven in zijn thuisland Venezuela. De demonstratie duurde echter amper twee rondjes, omdat Maldonado spinde en zijn auto beschadigde.

Tijdens zijn eerste bezoek aan zijn thuisland sinds zijn overwinning in Barcelona eerder dit seizoen zou de Venezolaan een twaalf ronden durende demonstratie geven voor 20.000 fans en verscheidene politici en militaire VIP's. Ook teambaas Frank Williams en aandeelhouder Toto Wolff waren bij de demonstratie aanwezig.

Maldonado werd echter verrast door het extreem hobbelige asfalt en spinde met zijn Williams FW33, waarbij hij zijn wielophanging beschadigde aan een rand naast de weg. Het ritje was bedoeld als hoogtepunt op een dag waarop de nationale sport gevierd werd. Zo waren ook de olympisch gouden medaille-winnaar Ruben Limardo en IndyCar-coureur EJ Viso aanwezig.

Rodolfo Gonzalez maakte uiteindelijk van de situatie gebruik om een acht ronden durende demonstratie te geven met zijn GP2-auto. Een zware onweersbui na afloop van de demonstratie van Gonzalez maakte een einde aan de plannen om de auto van Maldonado te repareren om de demonstratie te hervatten.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_115504582
Kan gebeuren.

Denk niet dat Maldonado veel te verwijten valt als het wegdek echt zo slecht is. Één keer te vroeg op het gas, op een klein bultje, en hij stuitert gelijk 1 kant op. Ook putdeseltjes en vuil op straat kunnen snel een einde maken aan het feestje.

Natuurlijk, een coureur als Alonso of Hamilton was dit niet gebeurt, meer ervaring, maar het kan elke coureur over komen. Natuurlijk weet ik ook wel dat Malle Nado deze titel soms wel eer aan doet, maar hij is tenminste een racer !
pi_115506490
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat dat anno 2012 nog steeds het geval is met kaartjes van ticket & travel.

Ik heb er nooit problemen mee gehad in elk geval :)
Ik ook niet, ga al 15 jaar met Ticket&Travel. Topbedrijf, ook als een bepaalde tribune bijvoorbeeld is uitverkocht, helpen ze je helemaal om gelijkwaardige plaatsen te krijgen.
pi_115512422
Voor wie hem nog niet gezien had:

quote:
Canvas 13-08-2012 22:10 - 23:05
Grand Prix: The Killer Years

Documentaire over de vele dodelijke ongevallen in de Formule 1 circuit in de jaren '60 en '70 en de manier waarop de coureurs zelf streden voor betere veiligheidsmaatregelen. Sinds het dramatische ongeval van Ayrton Senna in 1994 zijn er geen Formule 1-coureurs meer omgekomen tijdens de races. Maar in de jaren '50 tot '70 was dat anders. Toen vielen er haast elk jaar dodelijke slachtoffers. De fatale ongevallen werden veroorzaakt door mechanische problemen, onveilige circuits en menselijk falen. Het protest kwam uiteindelijk vooral van de coureurs zelf. Zo beslisten zij op een bepaald moment zelfs om de prestigieuze Grote Prijzen van België en Duitsland te boycotten: twee spectaculaire circuits waar geregeld ongelukken gebeurden. Naast archiefbeelden vertellen ook drievoudig wereldkampioen Sir Jackie Stewart, tweevoudig wereldkampioen Emerson Fittipaldi, wereldkampioen John Surtees en Jackie Ickx over de tijd toen de Formule 1 zwaar uit de bocht ging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115513777
Rush pas volgend jaar in de bioscoop
quote:
Rush, de nieuwe Formule 1-film van regisseur Ron Howard, zal op 20 september 2013 in première gaan. Dit heeft filmmaatschappij Universal bekendgemaakt.

In deze film staat de rivaliteit tussen James Hunt en Niki Lauda centraal. Hunt wordt gespeeld door de Australiër Chris Hemsworth, die eerder in The Avengers, Cabin in the Woods en Thor acteerde. De rol van Lauda wordt vertolkt door de Duitser Daniel Brühl, bekend van Inglourious Basterds, The Edukators en Good Bye, Lenin!

Howard, die Oscars won voor zijn film A Beautiful Mind en ook The Da Vinci Code en Apollo 13 regisseerde , was eerder dit jaar nog te zien op de grid in Monaco.
pi_115519636
http://www.rushmovie.com/?section=images

Hier een paar beelden van die film.

Ik ben er vast erg benieuwd naar. Hopelijk wordt het wat :@
vosss is de naam,
pi_115519713
vosss is de naam,
pi_115520030
Hobbels? Hij remt gewoon te laat.. :+
Where facts are few, experts are many.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:55:13 #96
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_115520094
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:53 schreef Atreidez het volgende:
Hobbels? Hij remt gewoon te laat.. :+
het is nooit de schuld van een race-winnaar :+
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_115520117
Even wat anders, ik lees net dit verhaal:

quote:
MICHAEL Schumacher looked down at the young Australian and saw the blood coming from his eyes, nose, ears and mouth.

There was little left of the Aussie's Formula One car - the wing, floor, engine and gearbox had broken off before he hit the wall at 306km/h.

By the time the car had bounced back and stopped about 80m away from the wall, all that was left were a few pieces of carbon fibre wrapped around a body that refused to move.

"I remember someone yelling at me," would-be V8 Supercar champion James Courtney said.

"I looked up and it was Michael Schumacher."

The man regarded as the best Formula One driver in history, a legend in every language, pulled Courtney from a potentially deadly situation.

As fuel cells threatened to mix with smouldering metal and rubber, the German reached out and offered his hand.

"It was pretty surreal having a five-time champion there," Courtney said.

"Anything could have happened because it was the biggest crash in Formula One that year.

"There was a chance of a fire. The fuel cells have foam around them but anything can happen."

Schumacher approached the wreck with his heart in his mouth. Officials banned photographers from the scene, fearing the worst.

"It is a miracle that I survived," Courtney said.

"I went straight into the wall at 306km/h and I got sent backwards at about 70km/h.

"They told me I was lucky my retinas did not detach because of the force of the crash.

"The track was closed because there were bits of car everywhere. It looked like a plane crash.

"Everyone had to stop but Schumacher made it onto the scene. He was the first there. He tried to make sure everything was OK."

Courtney was a star in the making. A whiz-kid from Penrith who had been picked up by an Italian scout when he was just 15 and taken to Europe.

He was beating Jensen Button and Lewis Hamilton, conquering all before him and destined to win a Formula One seat the following year.

That was until all hell broke lose at 10.14am on the July 2, 2002.

"I was doing 330km/h in top gear and I got on the brake," Courtney said.

"The whole rear suspension failed and it pulled the rear wishbone out of the gearbox.

"The whole rear corner tore off and pulled the whole floor off and the wing. The sidepot was gone and I had no brakes.

"A wheel was off the ground and I hit the wall."

The force of the impact knocked Courtney out. As he came too, he had no idea what had happened. But panic set in when he tried to move.

"I was paralysed on the right side of my body and I was freaking out," Courtney said.

"Officials were talking to me in Italian, so Schumacher was the only one I could get any sense from.

"I was panicking because I couldn't move. He helped me out."

Courtney stared death in the face. For 10 terrifying seconds he was in a place that is the stuff of horror films.

"I had about 200m to think about hitting the wall," Courtney said.

"I hit the curb on the exit and the car went airborne.

"I just remember thinking whether or not I should hold on to the steering wheel or let it go.

"You can brake your wrist and all sorts of stuff gets caught in the steering wheel."

The crash cost Courtney his Formula One dream. He was laid up for a year.

"I was taken to hospital," Courtney said.

"I crashed at 67 Gs of force. It took me a year to recover. I couldn't walk without getting a migraine. Anything would set it off. Noise. Light. Anything. I walked around for a year in pain.

"If I didn't have that accident I would have won the the British Formula Ford championship and that would have given me a seat in that car the next year."

Many would have quit after the horrifying crash.

He had survived this one but what about the next? Demons needed to be slayed.

"This is the only thing I have ever wanted to do and I never thought about quitting," Courtney said.

"I got to test again the year after the crash but it cost me a Formula One drive.

"This is the only thing I can do but it did set me back. Mentally it was tough but it made me stronger."

This story that has a happy ending.

Had he not crashed, Courtney might today be racing against the likes of Fernando Alonso and Mark Webber.

But he might not have his beautiful wife Carys and his two children, Zara and Cadel.

"I am much happier with my life now," Courtney said. "Who knows where that path would have taken me.

" I now live in the best country in the world and have love all around me. I couldn't ask for more."

That's not quite true. There is one thing for which this racer boy longs.

"The V8 championship would mean a lot," Courtney said. "To win it would be mega.

"I grew up respecting Peter Brock and Craig Lowndes. To be able to emulate them would be a dream come true."

A dream that was born from a nightmare.
Kan iemand zich die crash voor de geest halen? Ik niet in elk geval en ik kan er ook geen filmpje van vinden op youtube.

2 Juli 2002 was een dinsdag. 7 juli was de GP van Engeland. Was dit bij een test? Zijn er uberhaupt beelden van? :@
vosss is de naam,
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:59:41 #98
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_115520267
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:55 schreef vosss het volgende:
Even wat anders, ik lees net dit verhaal:

[..]

Kan iemand zich die crash voor de geest halen? Ik niet in elk geval en ik kan er ook geen filmpje van vinden op youtube.

2 Juli 2002 was een dinsdag. 7 juli was de GP van Engeland. Was dit bij een test? Zijn er uberhaupt beelden van? :@
zegt mij niks. Heftig
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 18:01:33 #99
Maffe Fries
pi_115520331
het zegt me niks, maar het blijkt een testcrash op Monza te zijn geweest toen hij voor Jaguar testte. Niet het meest betrouwbare team in die tijd
pi_115520387
Ik las het net ja, test op Monza. Zullen dan wel geen beelden van zijn denk ik.

67G is een behoorlijk kneiter :X
Zeker in die tijd mag hij van geluk spreken. De huidige auto's zijn een stuk veiliger dan 10 jaar geleden lijkt me zo :)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')