abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119442563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:06 schreef truedestiny het volgende:
Ik zag iemand laatst een spel spelen en ben benieuwd wat het is. Dit is wat ik er een beetje van mee kreeg.

Je vliegt steeds rond met een poppetje dat wormen(?) schiet. Je hebt hartjes en als die op zijn is het klaar en je krijgt steeds spullen waarmee je karakter sterker wordt.
één of ander eind baas was een lelijke voet die je dood probeerde te stampen.
Binding of Isaac
deal with it
pi_119442595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:02 schreef RTB het volgende:

[..]

Binding of Isaac
Dank u. :D
pi_119518305
Ik zoek een kaartspel! Volgens mij heb ik het een jaar of 10 geleden gespeeld, voor zover ik het me kan herinneren ging het in het spel om het snelste een (fiets)reis af te leggen. Het was dus echt een apart te koop kaartspel, volgens mij in een passend (klein) transparant plastic doosje. Volgens mij waren de plaatjes erop vaak in het groen.. Er waren dan kaarten van "je band is lek, ...." etc etc. Vreemd genoeg geeft google bij "fietsreis kaartspel" geen enkel nuttig resultaat.

Als ik in een ander topic moet zijn hoor ik het graag :)

Meteen gevonden :') Het was deze http://www.bol.com/nl/p/stap-op-spel/1004004000008410/.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_119539156
Hier dan nog maar een keertje:
Ik ben op zoek naar een oude PC game, misschien waren er meer van dezelfde serie.
Het was een soort klaslokaal en je kon van alles leren, bv biologie of de planeten, verkeersborden, romeinse cijfers dacht ik.
Ik dacht dat de naam iets was met educatie of educatief.
Het is echt voor kinderen bedoeld.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:54:06 #205
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_119563498
Edupakket?

Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_119804825
Ik zoek de naam van een educatief rekenspel met op de cover een muis. Je moest een mysterie oplossen en onderweg allemaal rekendingen doen.

Edit: Op Windows btw. Was toen Windows 2000 volgens mij. ;)
pi_119807466
De schatkist van muis?
pi_119813685
Nee, die is het niet. Iets volwassener. Soort Sherlock Holmes uiterlijk had die mui, met vergrootglas.
  maandag 3 december 2012 @ 23:23:20 #209
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119903151
Vroeger op de pc en psx had je veel futurische racespellen. Ik zoek er eentje die op een van die systemen was, maar welke weet ik niet meer :P

Het had:

- een racebaan, niet een open gebied
- speelde zich af in de toekomst, beeeeeeetje trashy en donker en lelijk
- heel misschien van planeet tot planeet
- auto's met wielen, niks wat zweeft :P
- erg arcade
- mogelijk met het slopen van je tegenstander

Het is niet:
- Vigilante 8
- Ridge/Rage Racer
- WipeOut
- Rollcage
- Destruction Derby
- Carmageddon
- Twisted Metal
- etc :P

Ik meen me vaak de wat donkerdere kleuren, en rood te herinneren :P Niet echt flashy. Heel misschien had het iets zoals death of blood in de naam..?

Erg vaag ja. Kan iemand wat games uit dat tijdperk opnoemen? :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_119904607
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Mirel het volgende:
Vroeger op de pc en psx had je veel futurische racespellen. Ik zoek er eentje die op een van die systemen was, maar welke weet ik niet meer :P

Het had:

- erg arcade

Het is niet:
- Vigilante 8
- Ridge/Rage Racer
- WipeOut
- Rollcage
- Destruction Derby
- Carmageddon
- Twisted Metal

Ik meen me vaak de wat donkerdere kleuren, en rood te herinneren :P Niet echt flashy. Heel misschien had het iets zoals death of blood in de naam..?

Rock n roll racing?

It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
  dinsdag 4 december 2012 @ 00:16:27 #211
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_119905185
@Mirel

..of Rock & Roll Racing 2 - Red Asphalt

Zo niet, kijk dan even hier tussen:
http://www.mobygames.com/(...)at/offset,125/so,1d/
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 4 december 2012 @ 07:48:55 #212
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_119907601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:04 schreef Xandecs het volgende:
Ik zoek de naam van een educatief rekenspel met op de cover een muis. Je moest een mysterie oplossen en onderweg allemaal rekendingen doen.

Edit: Op Windows btw. Was toen Windows 2000 volgens mij. ;)

:?

:?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 4 december 2012 @ 08:35:49 #213
87680 Mirel
pi_119907973
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:59 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Rock n roll racing?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:16 schreef BdR het volgende:
@Mirel

JA.

Thanks!
pi_119908078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:16 schreef BdR het volgende:
@Mirel

RnR racing, wat een briljant spel is dat! Deel 2 heb ik nooit gespeeld, maar dat heeft niets met het origineel te maken, die sfeer van RnR-racing is helemaal weg...
pi_120139385
Hallo,
Ik heb me maar even aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ben al heel lang opzoek naar een PC spelletje die ik vroeger altijd speelde.
Volgens mij zat hij op zo'n verzamelcd'tje. met allerlei spelletjes erop.
Het gaat over een wezen die zijn soortgenoten moet redden uit een soort slachterij. de wezens die de slachterij bewaakten liepen krom en hadden geweren bij zich. Het spel had heel veel acties onder de F knoppen zitten. Bij bepaalde knoppen kon hij ook geluidjes of scheten laten.
Verder weet ik niet zo heel veel meer van het spelletje.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
pi_120139409
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:14 schreef nagellakje het volgende:
Hallo,
Ik heb me maar even aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ben al heel lang opzoek naar een PC spelletje die ik vroeger altijd speelde.
Volgens mij zat hij op zo'n verzamelcd'tje. met allerlei spelletjes erop.
Het gaat over een wezen die zijn soortgenoten moet redden uit een soort slachterij. de wezens die de slachterij bewaakten liepen krom en hadden geweren bij zich. Het spel had heel veel acties onder de F knoppen zitten. Bij bepaalde knoppen kon hij ook geluidjes of scheten laten.
Verder weet ik niet zo heel veel meer van het spelletje.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Abe's Oddysee of Abe's Exodus
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_120139422
Ja dat is hem! Nu ik de naam zie weet ik het weer
Dankjewel!
pi_120146410
quote:
Het geheime nummer inderdaad. :D Herinner het me meteen weer. Zat in een groter PC hoesje, maar dat is inderdaad het spel dat ik zocht. Super bedankt. :D

Alleen een beejte jammer dat dat niet meer werkt op W7. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Xandecs op 10-12-2012 13:23:42 ]
  maandag 10 december 2012 @ 13:24:25 #219
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_120146726
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef Mirel het volgende:

Het had:

- erg arcade

Het is niet:
- Vigilante 8
- Ridge/Rage Racer
- WipeOut
- Rollcage
- Destruction Derby
- Carmageddon
- Twisted Metal

Excessive Speed wellicht?
Robert Moog died for our synths
  maandag 10 december 2012 @ 16:10:21 #220
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_120152760
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:24 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Excessive Speed wellicht?
[ afbeelding ]
Hij had het antwoord al, blijkt om RocknRoll racing te gaan.
pi_120153437
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:48 schreef Xandecs het volgende:
Nee, die is het niet. Iets volwassener. Soort Sherlock Holmes uiterlijk had die mui, met vergrootglas.
Is dit niet Redcat?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120198098
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:25 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Is dit niet Redcat?
Nee, het was Het Geheime Nummer. Redcat had ik vroeger ook ja. :D Maar thanks voor het meedenken.
pi_120432942
Hallo, ik ben op zoek naar een computerspel dat ik vroeger met mijn broers speelde. We speelden dit ongeveer 10 jaar geleden. Ik weet nog dat de naam van het spel met het woord 'Ancient' begon, en dat er een half naakte engel op de cover stond. In het spel kon je forten en schepen bouwen, en dan had je kleine schepen voor transport en grotere schepen voor gevechten met de tegenstanders, dat waren volgens mij barbaren.

Het is in ieder geval geen Anno spel.

Meer herinner ik me niet meer, alvast bedankt !
pi_120436930
Ancient Conquest?
pi_120442328
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:54 schreef MesaJJB het volgende:
Ancient Conquest?
JAAA Dat was em! echt super bedankt, ik zocht hier nietnormaal lang naar!
pi_120722826
Dit is een spel voor een of ander Sega systeem.

Het was een side scrolling beat-em-up, je liep in ieder geval van links naar rechts en je moest vijanden verslaan, en als je het eerste level voorbij was moest je wegrennen van een robot of iets dergelijks.
En dat ging dan helemaal in 3D perspectief, je keek van voren en je zag het robot ding achter je rennen.

Je kon dit ook met z'en tweeën spelen.

Ik weet dat het vaag klinkt, maar dit is alles wat ik nog weet. :')
Masturbatie is goed voor de prostaat.
  maandag 24 december 2012 @ 16:42:21 #227
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120722865
Cyborg Justice?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120735109
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:42 schreef Id_do_her het volgende:
Cyborg Justice?
Nee ;(
  maandag 24 december 2012 @ 21:21:09 #229
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_120736469
@MuffinKillerzz: Contra: Hard Corps op de SEGA Megadrive, wegrennen van een robot in 3D vanaf 5:20
tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_120736859
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:21 schreef BdR het volgende:
@MuffinKillerzz: Contra: Hard Corps op de SEGA Megadrive, wegrennen van een robot in 3D vanaf 5:20
Ja, deze was het _O_ _O_ _O_
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:06:35 #231
87680 Mirel
pi_120857346
Ik had vroeger demo CDs van de Kruidvat, waar een game van EA op stond. Het leek een klein beetje op de Strike helikopter series van games (Nuclear Strike, Desert Strike etc), maar het speelde zich af in de toekomst. Het was echter ook niet Future Cop LAPD. Het zag er volgens mij wel mooier uit dan de Strike series, maar het was denk ik isometrisch en niet volledig 3D zoals Future Cop LAPD.

Weet iemand waar ik het over heb? :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:43:43 #232
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_120870854
@Mirel: Was het wel een actie schietspel net als Desert Strike? En uit welk jaar is het ongeveer?

Gokje.. Crusader No Remorse of Warhammer 40.000?
tv not rot brain..
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:54:36 #233
87680 Mirel
pi_120904602
Nee, te oud. Het was wel met een vliegtuig/ruimteschip. Die zag er uit als een UFO, plat, schotel. Met de voorkant eruit 'gehapt' zoals de pacman vorm. Weet je trouwens in Fallout New Vegas het companionscherm? Dat je in een cirkelvorm allemaal knoppen hebt? Volgens mij zat er zoiets in, rondom het schip wat je bestuurde. Alleen waren het dan losse knoppen zoals de nummers op de klok, niet een hele cirkel gevuld met dingen zoals in fallout:
pi_121099349
Er was vroeger (begin jaren 90) op de Nederlandse tv (ik meen RTL4) een of ander kinderprogramma waarbij je kon inbellen en je de kans kreeg een spel te besturen, volgens mij via je telefoon oid. Het spel was een platformer dat zich afspeelde in een huis, je was een kereltje wat van de zolder naar de benedenverdieping moest komen langs hindernissen, aan het eind wachtte een spook als eindbaas. Ik heb geen idee of het uberhaubt een echt spel was of hoe het programma heette, maar ik vroeg me altijd af of het echt speelbaar was, of dat er met onze goedgelovige kinderhersenen werd gespeeld.

Nog een: iets later kan ik me een goedkope PC versie van super mario herinneren. Het speelde veel lulliger dan het origineel, had wel betere graphics dan de NES, en zat ook vager in elkaar met totaal andere levels. "PC super mario" in google levert wel wat games op, maar niet de game die ik zoek.
  donderdag 3 januari 2013 @ 06:09:48 #235
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_121100317
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 03:06 schreef Kiyoaki het volgende:
...
Nog een: iets later kan ik me een goedkope PC versie van super mario herinneren. Het speelde veel lulliger dan het origineel, had wel betere graphics dan de NES, en zat ook vager in elkaar met totaal andere levels. "PC super mario" in google levert wel wat games op, maar niet de game die ik zoek.
Great Gianna sisters?
Ik ben inmiddels overleden
pi_121100981
quote:
Er was vroeger (begin jaren 90) op de Nederlandse tv (ik meen RTL4) een of ander kinderprogramma waarbij je kon inbellen en je de kans kreeg een spel te besturen, volgens mij via je telefoon oid. Het spel was een platformer dat zich afspeelde in een huis, je was een kereltje wat van de zolder naar de benedenverdieping moest komen langs hindernissen, aan het eind wachtte een spook als eindbaas. Ik heb geen idee of het uberhaubt een echt spel was of hoe het programma heette, maar ik vroeg me altijd af of het echt speelbaar was, of dat er met onze goedgelovige kinderhersenen werd gespeeld.
Dat herinner ik me ook wel; maar dat stelde volgens mij echt geen reet voor, drie keer springen en drie keer schieten ofzo. Zat je echt naar de TV te kijken en ondertussen hoorde je de hele tijd tuuuuuut omdat iedereen altijd lang op die knop aan het drukken was...
  donderdag 3 januari 2013 @ 11:03:05 #237
87680 Mirel
pi_121104113
Hugo?
  donderdag 3 januari 2013 @ 17:34:36 #238
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_121118689
quote:
Ben ook wel benieuwd eigenlijk, er staat me vaag iets van bij dat zoiets ooit op Sky Channel of Telekids was. Er is nu idd alleen wat te vinden over Hugo, maar dat zegt me eigenlijk weinig, zie afbeeldingen.. Overigens, zo'n computerspelletje via de telefoon was volgens mij totaal niet speelbaar ivm vertraging op de lijn (zelf nooit gespeeld dus ik gok maar wat).
quote:
Misschien deze onofficiele Mario voor MSDOS uit 1994?
http://www.wieringsoftware.nl/mario/

[ Bericht 9% gewijzigd door BdR op 03-01-2013 17:41:21 ]
tv not rot brain..
pi_121123759
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:34 schreef BdR het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd eigenlijk, er staat me vaag iets van bij dat zoiets ooit op Sky Channel of Telekids was. Er is nu idd alleen wat te vinden over Hugo, maar dat zegt me eigenlijk weinig, zie afbeeldingen.. Overigens, zo'n computerspelletje via de telefoon was volgens mij totaal niet speelbaar ivm vertraging op de lijn (zelf nooit gespeeld dus ik gok maar wat).

[..]

Misschien deze onofficiele Mario voor MSDOS uit 1994?
http://www.wieringsoftware.nl/mario/
Nee het was niet hugo, het was een side scroller.

Die mario klopt volgens mij wel, leuk om nog eens te spelen.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:34:36 #240
391381 DuchessHerzen
Nee, geen pics
pi_121223992
Eigenlijk denk ik dat niemand dit spel kent, maar ik ga het toch vragen hier. :P Ik had dus vroeger een spel voor de PC. In dat spel stond een beer centraal die met zijn hond en, als ik het me goed herinner, zijn slak in een huisje woonde. Erg kenmerkend van dit spel was dat je elke dag iets specifieks kon doen, afhankelijk van welke dag het was. Op zondag kon je schelpen tellen, op maandag naar de radio luisteren, op vrijdag het huis versieren enzovoort. Ten slotte weet ik nog dat er op zolder twee schapen woonden, waar de beer volgens mij niets van wist.
Ben benieuwd of iemand hier dit spel ook nog heeft gespeeld. :)
pi_121229229
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:34 schreef DuchessHerzen het volgende:
Eigenlijk denk ik dat niemand dit spel kent, maar ik ga het toch vragen hier. :P Ik had dus vroeger een spel voor de PC. In dat spel stond een beer centraal die met zijn hond en, als ik het me goed herinner, zijn slak in een huisje woonde. Erg kenmerkend van dit spel was dat je elke dag iets specifieks kon doen, afhankelijk van welke dag het was. Op zondag kon je schelpen tellen, op maandag naar de radio luisteren, op vrijdag het huis versieren enzovoort. Ten slotte weet ik nog dat er op zolder twee schapen woonden, waar de beer volgens mij niets van wist.
Ben benieuwd of iemand hier dit spel ook nog heeft gespeeld. :)
Iets meer info zou handig zijn! Over hoe lang geleden spreek je? Hoe zag het spel eruit (was het al 3D?) speelde je het via Windows, en zo ja, welke windows? :)
Conscience do cost.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:53:57 #242
391381 DuchessHerzen
Nee, geen pics
pi_121229307
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Iets meer info zou handig zijn! Over hoe lang geleden spreek je? Hoe zag het spel eruit (was het al 3D?) speelde je het via Windows, en zo ja, welke windows? :)
Uhm, dat is denk ik wel een jaartje of 6/7 geleden, was nog geen 3D en speelde het met Windows XP. Het was echt zo'n typisch spel voor kleine kindjes
pi_121553195
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door STING op 15-01-2013 18:51:14 ]
pi_121618547
rare sting, je kon uberhaupt gewoon de link weghalen, maar nee, hele lap text weg -__-/ , beetje levenloos.
pi_121623784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:12 schreef MeYouUs het volgende:
rare sting, je kon uberhaupt gewoon de link weghalen, maar nee, hele lap text weg -__-/ , beetje levenloos.
Lees anders eerst waar dit topic is voor je gaat zeuren...
pi_121623843
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:12 schreef MeYouUs het volgende:
Uhm, dit topic gaat over het zoeken naar spellen. Stel je herinnert je nog van vroeger een spel, maar geen idee hoe het heette. Dat kun je hier vragen. Om misschien weer te kopen, eindelijk weer te kunnen slapen, want het lag op het puntje van je tong, etc.

Dus niet wat jij deed.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_121759050
Thanks Pheno dat is duidelijk. Mijn excuses.
pi_121791016
Op zoek naar een spel

Het was een oorlog spel waar ik de helikopter was en de basis van de vijand moest vernietigen.
Het spel speelt zich alleen in de lucht af. Ook kwamen er vliegtuigen van de vijand die jij moet vernietigen . Als je missies voltooide kon je een betere helikopter kiezen.

dit is het enige wat ik nog herinner ,speelde het toen ik klein was.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:27:54 #249
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121791175
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:21 schreef swekdolfijn het volgende:
Op zoek naar een spel

Het was een oorlog spel waar ik de helikopter was en de basis van de vijand moest vernietigen.
Het spel speelt zich alleen in de lucht af. Ook kwamen er vliegtuigen van de vijand die jij moet vernietigen . Als je missies voltooide kon je een betere helikopter kiezen.

dit is het enige wat ik nog herinner ,speelde het toen ik klein was.
Op welk systeem? En zag je het van boven of was het echt een 3D spel?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_121791191
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:27 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Op welk systeem? En zag je het van boven of was het echt een 3D spel?
pc , zag het van boven ja
  zondag 20 januari 2013 @ 11:58:34 #251
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_121792059
En hoe lang geleden was het ongeveer?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_121797042
Desert / jungle / urban strike? Ik weet niet of die ook op de pc had, speelde deze zelf op de megadrive.
  zondag 20 januari 2013 @ 14:56:44 #253
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_121799903
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:28 schreef swekdolfijn het volgende:

[..]

pc , zag het van boven ja
"toen ik klein was" dat kan elk jaar betekenen.. Maar ik doe een gokje Swiv 3D
tv not rot brain..
pi_121802972
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:56 schreef BdR het volgende:

[..]

"toen ik klein was" dat kan elk jaar betekenen.. Maar ik doe een gokje Swiv 3D
nee is 'm niet , ziet er iets moderner uit en je kan niet door een hele wereld vliegen alleen links of rechts binnen het scherm.
  zondag 20 januari 2013 @ 22:23:32 #255
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_121824121
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:47 schreef swekdolfijn het volgende:

[..]

nee is 'm niet , ziet er iets moderner uit en je kan niet door een hele wereld vliegen alleen links of rechts binnen het scherm.
Airstrike 3D?

of het vergelijkbare spel Air Assault 2?
tv not rot brain..
pi_121838088
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef BdR het volgende:

[..]

Airstrike 3D?

of het vergelijkbare spel Air Assault 2?
airstrike 3d is het, thx :)
pi_122188108
Ik ben even de titel kwijt van een recent aangekondigd spel. Ik kan me een free-roam wereld herinneren die deed denken aan GTAIV en de hoofdpersoon moest hacken/inbreken in verschillende apparaten (een telefoon, digitaal deurtoegangpaneel etc) om bijvoorbeeld een gebouw in te komen. Het hele spel draait om zulke situaties, iemand een idee?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_122192475
Fallout 3 / New Vegas?
pi_122194860
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben even de titel kwijt van een recent aangekondigd spel. Ik kan me een free-roam wereld herinneren die deed denken aan GTAIV en de hoofdpersoon moest hacken/inbreken in verschillende apparaten (een telefoon, digitaal deurtoegangpaneel etc) om bijvoorbeeld een gebouw in te komen. Het hele spel draait om zulke situaties, iemand een idee?
Watch Dogs
deal with it
pi_122194947
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:37 schreef zatoichi het volgende:
Fallout 3 / New Vegas?
Nee, het is veel recenter. Volgens mij Ag ik een preview trailer een half jaar geleden. Het speelt zich tegenwoordig af, geen alternatief scenario zoals in fallout.
pi_122195190
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:15 schreef RTB het volgende:

[..]

Watch Dogs
^O^ thanks
pi_122459789
Ik zoek niet één spel, maar een heleboel tegelijkertijd. Vroeger (ik had ze in de periode '97-'00, maar weet niet hoe lang ze al in omloop waren) had je van die verzamel-cd's vol met shareware-versies van allerlei oude games. Ik had bijvoorbeeld eentje van de serie 'The Best of Select Games Special'. Er was er eentje met alleen maar games voor Dos en Windows 3.x. Dit soort cd's:

Maar niet specifiek deze, ik had deel 7 volgens mij. Met daarop geweldige DOS-games zoals Tyrian en simpele spelletjes zoals WinWar:

(maar dan een oudere versie)

Veel van de DOS-games waren voor hun tijd al oud volgens mij (jaren '80), bijvoorbeeld Grand Prix van Hole in the Wall, een F1-manager:

Deze specifieke cd heb ik niet meer, en ik kan er niks over vinden. Ik ben toch wel benieuwd welke games er nu verder precies op stonden, zodat ik die nog eens kan opzoeken. Weet iemand of er nog ergens een overzicht te vinden is van welke games er allemaal op die cd's stonden? Of is er misschien een held die de cd bezit en de lijst kan uittypen? Ik weet dat dat wat veel gevraagd is. :@

Natuurlijk kun je dit soort oude meuk tegenwoordig met bakken tegelijkertijd downloaden via de bekende kanalen, maar ik ben vooral benieuwd naar de games die ik vroeger speelde.
pi_122466907
Ik zoek een spel wat ik vroeger altijd op de Playstation 2 speelde. Je was een gevangene en je moest in een soort film allemaal mensen afslachten en heel sneaky doen.

Dat is het enige wat ik nog weet.
Pogo dancing!
  maandag 4 februari 2013 @ 16:22:40 #264
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_122467913
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:59 schreef Crocodi1e het volgende:
Ik zoek een spel wat ik vroeger altijd op de Playstation 2 speelde. Je was een gevangene en je moest in een soort film allemaal mensen afslachten en heel sneaky doen.

Dat is het enige wat ik nog weet.
Manhunt
  maandag 4 februari 2013 @ 20:57:21 #265
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_122482140
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:23 schreef Vasilevski het volgende:
Ik had bijvoorbeeld eentje van de serie 'The Best of Select Games Special' .. ik had deel 7 volgens mij.
Zie deze post op fok -> V&A / [TK/TR] *UPDATE* Veel spullen te koop/te ruil

Vraag die TS of hij het hoesje nog heeft, de post is wel 5 jaar oud maar wie weet..
tv not rot brain..
  maandag 4 februari 2013 @ 21:19:13 #266
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_122483559
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:57 schreef BdR het volgende:

[..]

Zie deze post op fok -> V&A / [TK/TR] *UPDATE* Veel spullen te koop/te ruil

Vraag die TS of hij het hoesje nog heeft, de post is wel 5 jaar oud maar wie weet..
Die TS:
laatste bezoek: 1380 dagen geleden.

Denk niet dat hij binnenkort nog terugkomt. :P
pi_122831351
Ik ben op zoek naar de titel van een game die ik een aantal jaren geleden online speelde. Het ging om een gratis te downloaden game, waarbij het erom ging dat je, net zoals bij worms, met verschillende wapens je tegenstanders neerschoot als het ware. het enige verschil was dat je volgens mij op een wagentje zat. bovendien kon je upgrades verdienen door potjes te winnen. Ik weet niet meer precies hoe de characters eruit zagen, maar het waren dan ook van die bergachtige landschappen waar je ook gaten in kon schieten zeg maar. Is geen hele goede beschrijving maar dit is wat ik nog weet. Hopelijk weet iemand wat ik bedoel? Thanks!
pi_122831620
scorched earth?

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_122831795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:27 schreef sandros12 het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een game die ik een aantal jaren geleden online speelde. Het ging om een gratis te downloaden game, waarbij het erom ging dat je, net zoals bij worms, met verschillende wapens je tegenstanders neerschoot als het ware. het enige verschil was dat je volgens mij op een wagentje zat. bovendien kon je upgrades verdienen door potjes te winnen. Ik weet niet meer precies hoe de characters eruit zagen, maar het waren dan ook van die bergachtige landschappen waar je ook gaten in kon schieten zeg maar. Is geen hele goede beschrijving maar dit is wat ik nog weet. Hopelijk weet iemand wat ik bedoel? Thanks!
Klinkt als scorched earth wat ik heel vroeger op de pc speelde, maar dat was veel eerder en zeker niet online (voor de rest klopt de beschrijving wel, dus het zal wel een variant hierop zijn).
pi_122832009
Nee die is t niet volgens mij... in mijn beleving zag het er iets cartoonier uit en was het 2d. Bovendien werden was het best kleurrijk volgens mij...
pi_122833085
Gunbound?
pi_122838027
JAAAA Gunbound!! Dat is m inderdaad! Thanks!
pi_123005619
Ik zoek een spel van lang geleden. Het was denk ik zo tussen 1996 - 1998. Het was een Nederlands spel voor Windows. Je kon meerdere spellen spelen, maar het spel wat het meest in mijn geheugen staat gaat als volgt:

Je hebt een soort van dierenwinkel en in die dierenwinkel verkoop je een soort van rare beestjes. Deze beestjes hebben ook een naam maar die kan ik mij niet helemaal herinneren. (Was iets van furmels ofzo...) Dan kwam er een mannetje aan de deur die een beschrijving gaf van een beestje die hij wou. Dus dan zei hij iets van:
Ik zoek er een met sluik zwart haar, een kleine neus en roze stippen.

Daarna moest je de juiste aanklikken en ging dat beestje tevreden mee met zijn nieuwe eigenaar..
Een klein detail is nog dat dat mannetje aan het eind telkens wat anders zei, o.a.
"Beter één furmel in de hand dan tien in de lucht!"

Wie kan mij helpen :'( :'(
  zondag 17 februari 2013 @ 20:57:26 #274
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_123005786
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:55 schreef extra_velden het volgende:
Ik zoek een spel van lang geleden. Het was denk ik zo tussen 1996 - 1998. Het was een Nederlands spel voor Windows. Je kon meerdere spellen spelen, maar het spel wat het meest in mijn geheugen staat gaat als volgt:

Je hebt een soort van dierenwinkel en in die dierenwinkel verkoop je een soort van rare beestjes. Deze beestjes hebben ook een naam maar die kan ik mij niet helemaal herinneren. (Was iets van furmels ofzo...) Dan kwam er een mannetje aan de deur die een beschrijving gaf van een beestje die hij wou. Dus dan zei hij iets van:
Ik zoek er een met sluik zwart haar, een kleine neus en roze stippen.

Daarna moest je de juiste aanklikken en ging dat beestje tevreden mee met zijn nieuwe eigenaar..
Een klein detail is nog dat dat mannetje aan het eind telkens wat anders zei, o.a.
"Beter één furmel in de hand dan tien in de lucht!"

Wie kan mij helpen :'( :'(
Ik ken het niet maar het klinkt geniaal.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_123005817
Dat was het ook...
pi_123040612
Ik zoek een spel van nog niet zo lang geleden.

het was een online game
waar je met een monster/dier moest vechten tegen andere monsters/dieren
beetje pokemon maar mooier en was volgens mij 3D

Alvast bedankt
pi_123046577
Hallo, ik zoek een spel van een lange tijd geleden dat mijn broer altijd speelde. Weet niet precies op wat voor platform dat was, maar het lijkt dat het draaide op MS-DOS oid?

Het was in een soort schaakbord setting, zwart/witte vakken maar dan vanaf de zijkant gezien. Waar je met allerlei figuren en monsters (?) en karikaturen. Volgens mij moest je dan de tegenstander uitschakelen op de een of andere manier met die figuurtjes.

Bij voorbaat dank!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:01:44 #278
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_123079009
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:53 schreef BuisGruis het volgende:
Hallo, ik zoek een spel van een lange tijd geleden dat mijn broer altijd speelde. Weet niet precies op wat voor platform dat was, maar het lijkt dat het draaide op MS-DOS oid?

Het was in een soort schaakbord setting, zwart/witte vakken maar dan vanaf de zijkant gezien. Waar je met allerlei figuren en monsters (?) en karikaturen. Volgens mij moest je dan de tegenstander uitschakelen op de een of andere manier met die figuurtjes.

Bij voorbaat dank!
Battlechess?
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:12:04 #279
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_123079392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:01 schreef DoofenSchmirz het volgende:

[..]

Battlechess?
Was niet vd zijkant gezien :@

-edit-
En sorry van de anderen weet ik zelf ook niet welke games jullie bedoelen
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:50:50 #280
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_123157158
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:53 schreef BuisGruis het volgende:

Bij voorbaat dank!
misschien Archon Ultra?
http://www.mobygames.com/game/dos/archon-ultra/screenshots
tv not rot brain..
pi_123194996
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zoek een strategy spel met het bouwen van een beschaving of basis die een fantasy of middeleeuwen setting heeft. het liefst een redelijk nieuw spel.
pi_123195229
Heroes of Might & Magic komt bij zo een twee drie boven borrelen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123195256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:01 schreef DoofenSchmirz het volgende:

[..]

Battlechess?
Nope, die kwam ik ook al vaker tegen tijdens mijn zoektochten
pi_123195282
quote:
Jammer genoeg niet, misschien was het dan toch misschien op de Commodore, het zag er wel beter uit. Was ook met een soort van cartoon figuren, misschien ook met klassieke monsters zoals heksen, weerwolven, vampiers en dergelijke.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:44:47 #285
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_123201261
@BuisGruis: Okee, ook niet één van de andere Archon games?
http://www.mobygames.com/game-group/archon-series

Zo nee, dan is er denk ik toch een preciezere omschrijving en een (geschat) jaartal en op welk platform het was (pc, amiga etc.) nodig.. Of evt. een paint?
tv not rot brain..
pi_123206063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:26 schreef Kingleon het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zoek een strategy spel met het bouwen van een beschaving of basis die een fantasy of middeleeuwen setting heeft. het liefst een redelijk nieuw spel.
Eigenlijk niet het goede topic, maar ik zou als ik jou was eens kijken naar de Settlers serie.
deal with it
  zondag 24 februari 2013 @ 22:36:26 #287
87680 Mirel
pi_123305155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:06 schreef Mirel het volgende:
Ik had vroeger demo CDs van de Kruidvat, waar een game van EA op stond. Het leek een klein beetje op de Strike helikopter series van games (Nuclear Strike, Desert Strike etc), maar het speelde zich af in de toekomst. Het was echter ook niet Future Cop LAPD. Het zag er volgens mij wel mooier uit dan de Strike series, maar het was denk ik isometrisch en niet volledig 3D zoals Future Cop LAPD.

Weet iemand waar ik het over heb? :P
Gevonden! :D Op reddit is er r/tipofmytongue, kreeg na een paar uur al antwoord :)
pi_123326515
Dit spel had ik vroeger op een cd-rom waar zo'n 40 van die spelletjes zoals: Raymann, Sonic Knockles etc. op stonden.
Hier was ook een spelletje waar je met deze vos door een level moest lopen en waarbij je een zwaard had en hiermee piraten en andere wezens moest vermoorden.
Ook ontplofte er wel eens wat in dit spel. Je kon ook nog gouden munten als punten pakken.
Ook kon je later i.p.v. een zwaard bijvoorbeeld een revolver hebben.
Is denk ik al wel zo'n 10 jaar oud.
Wie weet hoe dit spel heet? Of nog beter wie weet welke cd-rom met 40 van die verschillende spellen ik bedoel?
Digo
  maandag 25 februari 2013 @ 15:41:04 #289
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_123328988
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:27 schreef Tropanzia het volgende:
Dit spel had ik vroeger op een cd-rom waar zo'n 40 van die spelletjes zoals: Raymann, Sonic Knockles etc. op stonden.
Hier was ook een spelletje waar je met deze vos door een level moest lopen en waarbij je een zwaard had en hiermee piraten en andere wezens moest vermoorden.
Ook ontplofte er wel eens wat in dit spel. Je kon ook nog gouden munten als punten pakken.
Ook kon je later i.p.v. een zwaard bijvoorbeeld een revolver hebben.
Is denk ik al wel zo'n 10 jaar oud.
Wie weet hoe dit spel heet? Of nog beter wie weet welke cd-rom met 40 van die verschillende spellen ik bedoel?

Zie ook je andere topic :P ik denk dat het deze is
pi_123329029
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:36 schreef Mirel het volgende:

[..]

Gevonden! :D Op reddit is er r/tipofmytongue, kreeg na een paar uur al antwoord :)
Ja vond ik ook een tof spel deze :P vooral die intro waar ze dan al die bedrijven noemen :')
  maandag 25 februari 2013 @ 16:30:18 #292
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_123329141
en ook ik zoek een spelleke,
tis al wel een oud spel.
het is een strategie spel, ( zoiets als red alert)
je had per spel 2 teams, ( volgens mij kon je het niet tegen iemand anders dan de PC spelen)
elke team had een kleur , blauw of rood
waar je bij generals ( en bijna elk ander spel) gebouwen moest bouwen,
staan er die al in het level,
( je moet dan een gebouw veroveren dat of nog niet in gebruik is, of van de vijand veroveren )
dan heb jij dat gebouw in bezit, en krijgen de tanks, auto, poppetje jou kleur ipv de tegenstander.

ik hoop dat iemand het weet
mee bekant vangde gin haas.
pi_123329316
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:30 schreef kawa4 het volgende:
en ook ik zoek een spelleke,
tis al wel een oud spel.
het is een strategie spel, ( zoiets als red alert)
je had per spel 2 teams, ( volgens mij kon je het niet tegen iemand anders dan de PC spelen)
elke team had een kleur , blauw of rood
waar je bij generals ( en bijna elk ander spel) gebouwen moest bouwen,
staan er die al in het level,
( je moet dan een gebouw veroveren dat of nog niet in gebruik is, of van de vijand veroveren )
dan heb jij dat gebouw in bezit, en krijgen de tanks, auto, poppetje jou kleur ipv de tegenstander.

ik hoop dat iemand het weet
Misschien Z?

Of de opvolger :P

maandag 25 februari 2013 @ 16:36:56 #294
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_123329447
quote:
_O_ _O_ _O_
bedankt
*O* *O* *O*
mee bekant vangde gin haas.
pi_123329553
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:26 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Zie ook je andere topic :P ik denk dat het deze is
Hey, bedankt. Dat is hem inderdaad.
Digo
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:43:42 #296
53151 T42
Pinball Wizard
pi_123371656
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:26 schreef Kingleon het volgende:
age of empires?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:14:22 #297
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_123387991
Ergens tussen 1995 en 1999 (gok ik) had ik een gratis cd van OMO. Met een spel wat ik helemaal geweldig vond. Je liep rond met een poppetje (en hondje?) en moest onderweg vuilbeesten ofzo neerschieten. Was een vrij groot spel in mijn herinnering :P

Iemand enig idee hoe dat spel heette? Volgens mij is het een vrij onbekend spel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mender op 26-02-2013 22:24:51 ]
pi_123394174
Titus the fox?
-nee-
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:58:42 #299
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123399006
Hallon,

Ik zoek een spel dat je vroeger voor de SEGA had, je speelde met een tank dat vanaf boven werd bekeken. Er was ook een level waar je een hele grote robospider als baas had.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

gr
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  woensdag 27 februari 2013 @ 09:00:30 #300
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_123399040
quote:
Dat game! Helemaal kapot gespeeld, thx voor het terughalen van oude herinneringen!
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')