abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114141349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 07:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als je even kijkt naar de inleg aan premies in de pensioenfondsen over de jaren, snap jij toch hopelijk ook wel dat al dat geld dáár niet enkel vandaan komt? Dat groeide lekker doordat ze kozen voor lekker goed renderende Griekse en Spaanse staatsobligaties, in plaats van die suffe Duitse en Nederlandse, want stél je toch eens voor dat hun klanten (wij) moesten vertellen dat met die minieme inleg, er in 30 à 35 eigenlijk geen voldoende vermogen is op te bouwen om na je 60e nóg 30 jaar leuk van te leven. En ach, Griekenland en Spanje waren lid van de EU, en dus ingedekt. Nou, daar komen we nu met zijn allen mooi mee op de koffie, stelletje hebzuchtige dromers die we waren/zijn.
Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?
pi_114141362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jij iemand een mongooltje noemen _O-

Vrijwel dit hele forum is opgelucht wanneer hun mening niet overeenkomt met die van jou. Dat is nl. een teken dat iemand op de goede weg zit. Ik ken geen grotere lul op dit forum dan jij :')
Alsof ik me iets aantrek van een pothead zonder carrieremogelijkheden met een uitzichtloos leven in de marge :D
pi_114141369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is nog niet bekend, maar gezien het feit dat minstens 20 banken aan dit soort fraude deden een behoorlijk aantal.

Wl je dat fraude vervolgt wordt of mogen bankiers letterlijk alles doen waar ze zin in hebben?
Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n plan _O_
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:18:44 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141376
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n plan _O_
Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114141381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, leuk. Waarom zijn er hervormingen nodig als we al wetten tegen fraude hebben?
Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.

quote:
Laten we eens beginnen met de bestaande wetten uitvoeren.
Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?
pi_114141385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sorry, ik heb daar part nog deel aan. Ik heb nog nooit een beslissing genomen voor een pensioenfonds, en ik ga er uberhaupt niet van uit dat er voor mij een staatspensioen zal zijn. Ga anderen lastigvallen met je beschuldigingen, niet mij. Ik heb een prive pensioen waarbij ik heel saai op stabiliteit gekozen heb ipv megahoge rendementen.

Heb je nog een mening over die fraude of mogen bankiers frauderen zoveel ze willen, zolang de pensioenpot maar vol blijft?
Wat is een staatspensioen?? Of bedoel je de AOW? Da's wat anders dan het pensioen waar jij verplicht aan meedoet via je werkgever. Overigens kan je via bijvoorbeeld een OR, wel degelijk enige invloed uitoefenen op de keuze van de pensioenpartner voor een bedrijf, en dan specifiek over de details die zo'n overeenkomst kunnen maken of breken. Ik stel me zo voor dat zeg de kantinejuf (en met haar het gros van de Nederlandse werknemers) zich er niet voor interesseert, maar da's iets anders dan geen invloed uit kunnen oefenen.

En nee, ik ben geen voorstander van frauderen, of het breken van welke wet dan ook. Gedogen heb ik overigens ook een broertje dood aan. Maar de schuldigen in dit verhaal, zijn in aflopende vorm wat mij betreft

A) de pensioenfondsen, die als groot-aandeelhouders de macht hadden om dit al veel eerder te stoppen, wat ze nu eindelijk in de VS doen, zo is laatst het beloningsplan van ik meen citigroup getorpedeerd door de aandeelhouders, omdat het wederom absurd hoog was.
B) de directieleden van de banken
C) jan publiek die er van mee heeft lopen profiteren door zelf gekozen onwetendheid.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114141388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?
Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.
pi_114141397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze heren ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114141400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lees mijn post eens voor je als een complete idioot overkomt. De serious fraud act 2006 is een mooi beginpunt. Een andere rate opgeven dan de echte is fraude. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
De serious fraud act behandeld nog geen fractie van de bankierswereld. Als dat je enige argument is, dan sta je mooi voor lul. Ik wacht nog even af op bronnen die aantonen waarmee je bankiers in pakweg Nederland zou willen vervolgen.
pi_114141407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze heren ;)
En moet je nagaan hoeveel mensen er in absolute welvaart leven door dit soort mensen omdat ze een lening kregen die ze eigenlijk niet mochten. Dubbeltje valt twee kanten op he.
pi_114141410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?
Minder in griekse staatsobligaties, omdat ten tijde van de drachme ze heel wat risicovoller waren als nu. Overigens konden die pensioenfondsen toen nog zonder geneuzel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geld investeren in de grote defensie-conglomeraten en mijnbouw bedrijven die overal in Afrika zaken deden met dictators enzo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:22:08 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.

[..]
De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.

quote:
Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?
Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.

Waarom ben je zo'n enorme fan van fraudeurs eigenlijk? Ben je ook fan van drugsdealers en inbrekers, of dat dan weer niet?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:25:34 #138
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141441
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.
Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen. Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.

En ik verwacht inderdaad dat een overgrote meerderheid de wet heeft gebroken ja.
pi_114141503
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.
Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolging :')

quote:
Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.

Waarom ben je zo'n enorme fan van fraudeurs eigenlijk? Ben je ook fan van drugsdealers en inbrekers, of dat dan weer niet?
Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?
pi_114141518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen.
Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.

quote:
Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.
Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.

quote:
En ik verwacht inderdaad dat een overgrote meerderheid de wet heeft gebroken ja.
Dan moeten we maar afwachten he.
pi_114141527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Indien ze bij B de wetten overtreden, prima, aanpakken. Wil je wetten aannemen omdat het rechtsysteem niet deugd, prima. Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon :')
Derde post van mij in dit topic Viajero.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:16 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141539
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolging :')

[..]

Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?
Precies andersom. Ik ben waarschijnlijk de grootste kapitalist die hier rondloopt. Daarom ben ik ook doodziek van de honderden miljarden staatssteun aan de banken. Als je het over communisme wilt hebben, we hebben op dit moment een zeer sterk communistische banksector.

Voor de zoveeste keer, omdat je het niet wilt begrijpen:

Dit heeft niets met jaloezie te maken. Ik bewonder mensen als Bill Gates en Richard Branson enorm, en gun ze al hun miljarden. Ik ben voor een flat rate tax van 10 a 15 %. Maar ik ben fel tegen staatssteun aan bedrijven, en ik ben fel tegen het tolereren van criminaliteit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:39:01 #143
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141566
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.

[..]
Trol.

quote:
Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.

[..]
Ja, graag.

quote:
Dan moeten we maar afwachten he.
Inderdaad. We zullen zien. Waarschijnlijk gebeurt er toch niets, en worden een paar zondebokken aangewezen terwijl de rest vrolijk verder fraudeert.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:40:57 #144
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141587
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Derde post van mij in dit topic Viajero.
Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:49:03 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141693
Bedenk trouwens ook even dat dit niet het eerste bankschandaal is. bij het Payment Protection Insurance schandaal hebben banken bewust mensen opgelicht, en de enige sanctie is dat ze een deel van de buit moeten teruggeven...
pi_114141722
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..

Daar heb je geen wet voor nodig.

Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:57:32 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114141810
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:51 schreef breapbreap het volgende:

[..]

Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.
Een Godwin ten gunste van de dieven. Waarom in godsnaam?
pi_114142105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?
Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:16:33 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114142152
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .
En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:18:18 #150
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114142194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?
Doe aangifte. Ga met je 'stapels bewijzen' naar de pers en laat ze er een enorm verhaal van maken. Stuur mails naar kamerleden.

Janken op een forum of een of andere kneuterpetitie tekenen zet niet echt zoden aan de dijk. De 'stapels bewijzen' aan de autoriteiten overdragen is dan veel vruchtbaarder.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')