Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je even kijkt naar de inleg aan premies in de pensioenfondsen over de jaren, snap jij toch hopelijk ook wel dat al dat geld dáár niet enkel vandaan komt? Dat groeide lekker doordat ze kozen voor lekker goed renderende Griekse en Spaanse staatsobligaties, in plaats van die suffe Duitse en Nederlandse, want stél je toch eens voor dat hun klanten (wij) moesten vertellen dat met die minieme inleg, er in 30 à 35 eigenlijk geen voldoende vermogen is op te bouwen om na je 60e nóg 30 jaar leuk van te leven. En ach, Griekenland en Spanje waren lid van de EU, en dus ingedekt. Nou, daar komen we nu met zijn allen mooi mee op de koffie, stelletje hebzuchtige dromers die we waren/zijn.
Alsof ik me iets aantrek van een pothead zonder carrieremogelijkheden met een uitzichtloos leven in de margequote:Op vrijdag 13 juli 2012 02:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jij iemand een mongooltje noemen![]()
Vrijwel dit hele forum is opgelucht wanneer hun mening niet overeenkomt met die van jou. Dat is nl. een teken dat iemand op de goede weg zit. Ik ken geen grotere lul op dit forum dan jij
Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n planquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend, maar gezien het feit dat minstens 20 banken aan dit soort fraude deden een behoorlijk aantal.
Wl je dat fraude vervolgt wordt of mogen bankiers letterlijk alles doen waar ze zin in hebben?
Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je wil een heksenjacht ontketenen op basis van een 20 tal banken en je eigen onderbuikgevoelens jegens bankiers, klinkt goed doordacht hoor, zo`n plan
Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, leuk. Waarom zijn er hervormingen nodig als we al wetten tegen fraude hebben?
Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?quote:Laten we eens beginnen met de bestaande wetten uitvoeren.
Wat is een staatspensioen?? Of bedoel je de AOW? Da's wat anders dan het pensioen waar jij verplicht aan meedoet via je werkgever. Overigens kan je via bijvoorbeeld een OR, wel degelijk enige invloed uitoefenen op de keuze van de pensioenpartner voor een bedrijf, en dan specifiek over de details die zo'n overeenkomst kunnen maken of breken. Ik stel me zo voor dat zeg de kantinejuf (en met haar het gros van de Nederlandse werknemers) zich er niet voor interesseert, maar da's iets anders dan geen invloed uit kunnen oefenen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Sorry, ik heb daar part nog deel aan. Ik heb nog nooit een beslissing genomen voor een pensioenfonds, en ik ga er uberhaupt niet van uit dat er voor mij een staatspensioen zal zijn. Ga anderen lastigvallen met je beschuldigingen, niet mij. Ik heb een prive pensioen waarbij ik heel saai op stabiliteit gekozen heb ipv megahoge rendementen.
Heb je nog een mening over die fraude of mogen bankiers frauderen zoveel ze willen, zolang de pensioenpot maar vol blijft?
Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom noem je het opsporen en veroordelen van criminelen die voor miljarden gefraudeerd hebben een heksenjacht?
Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze herenquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:11 schreef Plantagehouder het volgende:
Welke wet hebben deze mensen overtreden?
De serious fraud act behandeld nog geen fractie van de bankierswereld. Als dat je enige argument is, dan sta je mooi voor lul. Ik wacht nog even af op bronnen die aantonen waarmee je bankiers in pakweg Nederland zou willen vervolgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lees mijn post eens voor je als een complete idioot overkomt. De serious fraud act 2006 is een mooi beginpunt. Een andere rate opgeven dan de echte is fraude. Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
En moet je nagaan hoeveel mensen er in absolute welvaart leven door dit soort mensen omdat ze een lening kregen die ze eigenlijk niet mochten. Dubbeltje valt twee kanten op he.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misdaden tegen de menselijkheid, enig idee hoeveel mensen berooid zijn achter gelaten door deze heren
Minder in griekse staatsobligaties, omdat ten tijde van de drachme ze heel wat risicovoller waren als nu. Overigens konden die pensioenfondsen toen nog zonder geneuzel over maatschappelijk verantwoord ondernemen geld investeren in de grote defensie-conglomeraten en mijnbouw bedrijven die overal in Afrika zaken deden met dictators enzo.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar waarin belegden de pensioenfondsen dan hun gelden in de vele jaren voordat de euro ingevoerd werd?
De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat banken binnen de marge van de wet opereerden, en die hervormingen ook bedoeld zijn de hebzucht van Jan Modaal te beteugelen, maar dat gaat er niet in bij jou.
[..]
Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.quote:Prima, kom dan alleen niet zeiken over 2 jaar dat de helft van de o zo criminele bankiers gewoon blijft zitten. Deal?
Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen. Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat niet alle bankiers gefraudeerd hebben en daarom crimineel zijn. Jij denkt van wel. Wij verschillen daarover van mening; ik zie liever de ware schuldigen gepakt worden, jij wil ieder mens die ruikt naar rechts kapitalisme opknopen aan de hoogste boom.
Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolgingquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
De top van Barclays is afgetreden omdat ze binnen de wet beleven? De Serious Fraud Office geeft aan dat er wetten zijn overtreden terwijl dat niet zo is? Sorry, maar de waarheid ontkennen gaat echt niet helpen.
Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?quote:Deal. Maar dan wel alle wetten naar de letter van de wet uitvoeren. Niet dat dat ooit gaat gebeuren natuurlijk.
Waarom ben je zo'n enorme fan van fraudeurs eigenlijk? Ben je ook fan van drugsdealers en inbrekers, of dat dan weer niet?
Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, ik herhaal telkens dat ik wil dat er onderzocht wordt wat gebeurd is, en dat schuldigen gestraft worden. En wordt dan keihard door jou aangevallen.
Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.quote:Waarom ben je zo fanatiek tegen het aanpakken van criminelen? Dit is de eerste post van jou waarin je uberhaupt aangeeft dat schuldigen gestraft moeten worden, maar daar moest je wel eerst flink voor in een hoek gedrukt worden, je was er eerst nog van overtuigd dat alle bankiers per definitie onschuldig zijn.
Dan moeten we maar afwachten he.quote:En ik verwacht inderdaad dat een overgrote meerderheid de wet heeft gebroken ja.
Derde post van mij in dit topic Viajero.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Indien ze bij B de wetten overtreden, prima, aanpakken. Wil je wetten aannemen omdat het rechtsysteem niet deugd, prima. Maar mensen vervolgen omdat ze geen enkele wet hebben overtreden is gewoon
Precies andersom. Ik ben waarschijnlijk de grootste kapitalist die hier rondloopt. Daarom ben ik ook doodziek van de honderden miljarden staatssteun aan de banken. Als je het over communisme wilt hebben, we hebben op dit moment een zeer sterk communistische banksector.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof een aftreden je ontslaat van rechtsvervolging
[..]
Waarom leg jij mensen woorden in de mond eigenlijk? Komt dat omdat je gewoon anti-kapitalisme bent en groot fan van het communisme?
Trol.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je roept op tot een heksenjacht tegen bankiers, want bankiers zijn slecht. Enige nuance heb ik nog niet in je posts kunnen bespeuren.
[..]
Ja, graag.quote:Ik zou het topic nog eens teruglezen, dan zal je zien dat ik al veel eerder zeg dat de ware schuldigen gepakt dienen te worden. Heb je er overheen gelezen? Wil ik nog wel voor je opzoeken zo hoor.
[..]
Inderdaad. We zullen zien. Waarschijnlijk gebeurt er toch niets, en worden een paar zondebokken aangewezen terwijl de rest vrolijk verder fraudeert.quote:Dan moeten we maar afwachten he.
Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Derde post van mij in dit topic Viajero.
Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Alsje zelf niet kan bedenken hoe verkeerd het is wat bankiers doen met manipulatie etc van rentes en markten..
Daar heb je geen wet voor nodig.
Sowieso wetten zijn deels overbodig.. je kan prima inschatten wanneer iets verkeerd is.
Een Godwin ten gunste van de dieven. Waarom in godsnaam?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:51 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Ah, das gesundes Volksempfinden! Blijkt inderdaad tot prima resultaten te leiden.
Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom val je dan zo fanatiek iedereen aan die om vervolging van criminelen vraagt?
En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik val niemand aan die om vervolging van criminelen vraagt. Ik val iedereen aan die vraagt om vervolging van bankiers .
Doe aangifte. Ga met je 'stapels bewijzen' naar de pers en laat ze er een enorm verhaal van maken. Stuur mails naar kamerleden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
En je hebt nog steeds niet door dat er stapels bewijzen zijn van fraude en opichting, waar tot nu toe nauwelijks iets mee gedaan wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |