Jawelquote:
Ben jij voor PSV?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
StandaardZegt de supporter van een club die 7 jaar op een kampioenschap moest wachten. Al verval ik nu wel in jouw niveau.
Staat in het ajax topic tochquote:
Vorig seizoen ja, ene DeNummer10 ofzo.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:05 schreef stevenmac26 het volgende:
Iemand gaf het in dit topic toch al aan dat het nooit wat zou worden met Matavz met aanvoer van Mertens en Wijnaldum
Van Bommel en Strootman = geen snelheid + creativiteit & wendbaarheidquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zou in de Eredivisie evt. kunnen gaan werken met Van Bommel ervoor, dat is afwachten hoe 'op' hij is.
Is hij zo slecht als menig niet-PSV'ers zegt dan wordt het uiteraard niks nee.
Oke, Depay,Ritzmaier en Locadio blijven bij Jong PSV spelen. 'T is goed.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:08 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dit is een beetje als met Ajacied422 op het terras zitten. Alle grote jongens krijgen een halve liter (veel jeugd stroomt door) en Ajacied krijgt een Shandy, omdat hij toch nog wel een beetje wil meetellen met de rest. En dan thuis vertellen dat hij bier heeft gedronken met z'n maten op t terras.
Ja, ik had het over verdedigend opzicht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van Bommel en Strootman = geen snelheid + creativiteit & wendbaarheid
Zeg ik hier ook al telkens, maar dan vragen ze opeens naar je leeftijd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Van 2 v/d 3 nog nooit gehoord, is maar afwachten hoe goed ze zijn dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Oke, Depay,Ritzmaier en Locadio blijven bij Jong PSV spelen. 'T is goed.
Locadia heet ie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Sowieso PSV dat met een blok van 2 CVM's wil gaan spelen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
snelheid hebben die gozers ook nodig in verdedigend opzichtquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ik had het over verdedigend opzicht.
Dat is geen noemenswaardig talent man.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Depay opzich welquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is geen noemenswaardig talent man.
4-3-3 met de punt naar voren toch? Mits Toivonen niet vertrekt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Sowieso PSV dat met een blok van 2 CVM's wil gaan spelen?![]()
Noem eens 3 Ajax talenten die ze buiten het Ajax topic kennen. Fisher en?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Van 2 v/d 3 nog nooit gehoord, is maar afwachten hoe goed ze zijn dus.
Mwa, met doordekken niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
snelheid hebben die gozers ook nodig in verdedigend opzicht
Depay op zich wel alleen die speelt toch niet omdat vorig seizoen Mertens zo nodig moest komen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat heeft Ajax hiermee te maken?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:12 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Noem eens 3 Ajax talenten die ze buiten het Ajax topic kennen. Fisher en?
Dat is waar, het zijn talenten, maar daar ging het ook niet om. Het ging erom dat er op een andere manier spelers (door) zijn gekomen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
is maar afwachten hoe goed ze zijn dus.
okeeequote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heel sterk is het inderdaad niet maar ik heb alle mensen die hier op PSV talenten afgeven wel horen stellen dat het bij hun wel goed is. En wat geeft je het recht denigrerend over PSV te doen als het bij je eigen ploeg niet aantoonbaar beter is?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat heeft Ajax hiermee te maken?
Je stelt me teleur LR.
--> stand op de ranglijst?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heel sterk is het inderdaad niet maar ik heb alle mensen die hier op PSV talenten afgeven wel horen stellen dat het bij hun wel goed is. En wat geeft je het recht denigrerend over PSV te doen als het bij je eigen ploeg niet aantoonbaar beter is?
Mee eens. Ritz en Locadia hebben nog nop laten zien voor de echie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Qua talent is Ajax de afgelopen jaren wel degelijk aantoonbaar beter, zie ons huidige elftal en hoeveel eigen jeugd er speelt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heel sterk is het inderdaad niet maar ik heb alle mensen die hier op PSV talenten afgeven wel horen stellen dat het bij hun wel goed is. En wat geeft je het recht denigrerend over PSV te doen als het bij je eigen ploeg niet aantoonbaar beter is?
Als PSV supporter geef ik dat ruiterlijk toe. PSV is pas sinds enkele jaren druk bezig met de jeugdopleiding en het is logisch dat het wat jaren duurt voor daar echte talenten uit komen. Daarbij is het achterland van Ajax natuurlijk ook gewoon groter (lees: meer fans, meer mensen die in het actieve fangebied wonen en dergelijke).quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Qua talent is Ajax de afgelopen jaren wel degelijk aantoonbaar beter, zie ons huidige elftal en hoeveel eigen jeugd er speelt.
Dat dit geen garantie is voor de toekomst, en dat PSV nu ook 3 grote talenten zou kunnen hebben wordt daarmee niet uitgesloten natuurlijk, maar het is logisch dat er twijfel is.
Deze. Laat die persoonlijke sneren lekker achterwege.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:19 schreef kapiteintje het volgende:
Serieus, welke boeler mod haalt mijn reactie weg?
Haal je die dwangbuis reactie dan ook weg? Ik zie niet in wat het verschil is?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Deze. Laat die persoonlijke sneren lekker achterwege.
Die is toch wegquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:20 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Haal je die dwangbuis reactie dan ook weg? Ik zie niet in wat het verschil is?
quote:Marc Overmars, de kersverse directeur voetbalzaken van Ajax, meldde dinsdagochtend dat hij naar andere opties gaat kijken op de rechtsbuitenpositie vanwege de hoge eisen van Heerenveen voor Narsingh. Hansma denkt echter dat er wel een oplossing is te vinden nu Narsingh zijn keuze tussen PSV en Ajax lijkt te hebben gemaakt. Hansma: 'PSV bood tot dusver meer dan Ajax en daar zullen we het over moeten hebben. Maar er zijn allerlei constructies denkbaar.'
Een Deen kopen, twee jaar in de jeugd laten spelen en dan doorschuiven naar het eerste zie ik niet echt als jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Qua talent is Ajax de afgelopen jaren wel degelijk aantoonbaar beter, zie ons huidige elftal en hoeveel eigen jeugd er speelt.
Dat dit geen garantie is voor de toekomst, en dat PSV nu ook 3 grote talenten zou kunnen hebben wordt daarmee niet uitgesloten natuurlijk, maar het is logisch dat er twijfel is.
Slim scouten is ook deels je opleiding.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
Trouwens, ik vind dat hele gezeur over jeugdopleiding toch altijd relatief. De meeste 'jeugdtalenten' zijn pas na hun 14e/15e bij de club gekomen. Dat is gewoon vroege scouting, geen opleiden.
Dat geldt voor PSV, maar net zo goed voor alle andere clubs. Het aantal topspelers dat doorbreekt bij de club waar hij in de F-jes begint, is op 1 hand te tellen in de top van de eredivisie.
Toch vinden de clubs dat wel en de Uefa etc.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Een Deen kopen, twee jaar in de jeugd laten spelen en dan doorschuiven naar het eerste zie ik niet echt als jeugd.
Nee hoor. Scouten is scouten. Dat heeft niets met opleiden te maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Slim scouten is ook deels je opleiding.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee hoor. Scouten is scouten. Dat heeft niets met opleiden te maken.
Je moet lezen.....Ik zeg dat juist PRECIES NIET.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:33 schreef Tyron het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle PSV'rs die nu dat armzalige jeugdopleiding volgen, geboren in Eindhoven zijn?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
Trouwens, ik vind dat hele gezeur over jeugdopleiding toch altijd relatief. De meeste 'jeugdtalenten' zijn pas na hun 14e/15e bij de club gekomen. Dat is gewoon vroege scouting, geen opleiden.
Dat geldt voor PSV, maar net zo goed voor alle andere clubs. Het aantal topspelers dat doorbreekt bij de club waar hij in de F-jes begint, is op 1 hand te tellen in de top van de eredivisie.
quote:
Natuurlijk niet! Anders kan Narsingh niet komenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef j0rdiiii het volgende:
Wat ik mij nog afvroeg trouwens, zet PSV de jaarcijfers altijd online of doen ze dat niet?
Ja, maar niet volledig opgeleid door die jeugdopleiding. Daarom vind ik het ook, zoals ik schreef, RELATIEF.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef Tyron het volgende:
[..]
Als je 2 jaar opgeleid wordt door een betere club, heb je dus 2 jaar in de jeugd gezeten en ben je een jeugdspeler. Kan er niks anders van maken, je bent geen "net-niet-opgeleide-speler".
Nee natuurlijk zijn ze niet volledig opgeleid, dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, maar niet volledig opgeleid door die jeugdopleiding. Daarom vind ik het ook, zoals ik schreef, RELATIEF.
Mijn god, heb je schurft in je ogen ofzo? Ik snap dat je hier komt om een beetje zielig te janken en te hakken op PSV-supporters, maar een beetje lezen kan geen kwaad.
Dat is natuurlijk onzin wat je hierin zegt, want de laatste jaren van de je opleiding zijn het belangrijkst.quote:De meeste 'jeugdtalenten' zijn pas na hun 14e/15e bij de club gekomen. Dat is gewoon vroege scouting, geen opleiden.
Dus Jetro Willems is ook PSV jeugd?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:39 schreef Tyron het volgende:
Dat is natuurlijk onzin wat je hierin zegt, want de laatste jaren van de je opleiding zijn het belangrijkst.
Nee, die heeft al zat wedstrijden in het eerste van Sparta gespeeld.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dus Jetro Willems is ook PSV jeugd?
Die is gekocht van Sparta en toen gelijk op de bank belandt? Of heeft hij een half jaartje met Jong PSV mee gedaan? Nee dat zie ik niet echt als jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:41 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dus Jetro Willems is ook PSV jeugd?
Ik ben dat met je eens. Absoluut geen PSV-jeugd. Maar dat vind ik van Eriksson ook, ook echt geen Ajax-jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:42 schreef Tyron het volgende:
[..]
Die is gekocht van Sparta en toen gelijk op de bank belandt? Of heeft hij een half jaartje met Jong PSV mee gedaan? Nee dat zie ik niet echt als jeugd.
Toch 2 jaar nog opgeleid.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben dat met je eens. Absoluut geen PSV-jeugd. Maar dat vind ik van Eriksson ook, ook echt geen Ajax-jeugd.
Maar wat is de grens dan? Wanneer is iemand wel eigen jeugd?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben dat met je eens. Absoluut geen PSV-jeugd. Maar dat vind ik van Eriksson ook, ook echt geen Ajax-jeugd.
Eigen jeugd/ Opgeleid van begin tot eind, dat noem ik eigen jeugd. Laten we dan een lijn zetten vanaf D of C, de vroege jaren waarin je het goed moet kunnen zien.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:45 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar wat is de grens dan? Wanneer is iemand wel eigen jeugd?
Het is niet de definitie van de FIFA, maar ik ben het met je eens. Minimaal vanaf een jaar of 12 bij de club.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Eigen jeugd/ Opgeleid van begin tot eind, dat noem ik eigen jeugd. Laten we dan een lijn zetten vanaf D of C, de vroege jaren waarin je het goed moet kunnen zien.
Als je op je 15e aangekocht wordt is het toch al moeilijk eigen jeugd te noemen.
Jeugd ja, eigen jeugd... nee.
Slaat eigenlijk nergens op, want in de B1 en de A1 leer je het meest. Vooral bij Ajax door de Next Gen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Eigen jeugd/ Opgeleid van begin tot eind, dat noem ik eigen jeugd. Laten we dan een lijn zetten vanaf D of C, de vroege jaren waarin je het goed moet kunnen zien.
Als je op je 15e aangekocht wordt is het toch al moeilijk eigen jeugd te noemen.
Jeugd ja, eigen jeugd... nee.
Ja, want alleen Ajax speelt Next Gen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Slaat eigenlijk nergens op, want in de B1 en de A1 leer je het meest. Vooral bij Ajax door de Next Gen bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, want alleen Ajax speelt Next Gen.
Kennelijk leer je niet het meest in de B en A, anders zou er niet gescout worden op jongere leeftijd.
Misschien dan niet nee.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:48 schreef Chase_Utley het volgende:
Dan is Jeroen Zoet bijvoorbeeld ook geen eigen jeugd van PSV. die kwam pas in de B junioren over van Veendam.
Locadia is ook geen PSV jeugd.
Maakt je nog geen eigen jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Tyron het volgende:
[..]Tuurlijk leer je lager ook wel, maar in de B en de A komt het ware talent naarboven en dat heeft goede ondersteuning nodig.
Nee. Het ware talent komt al veel eerder boven. Het wordt gefinetuned in de A en B, en voor die finetuning heb je goede ondersteuning nodig. Dat lijkt een nuanceverschil, maar is het niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Tyron het volgende:
[..]Tuurlijk leer je lager ook wel, maar in de B en de A komt het ware talent naarboven en dat heeft goede ondersteuning nodig.
Alderweireld en Vertonghen vind ik juist wel eigen jeugd. bij GBA werkte trainers van Ajax via de Ajax methode. Die zijn dus gewoon door Ajax gevormd bij GBA en later bij Ajax zelf. Eriksen en Fischer vind ik ook geen eigen jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Misschien dan niet nee.
Maar Alderweireld, Vertonghen, Eriksen, Fischer ook niet. En daar zul je er vast ook nog wel meer bij kunnen plakken dan.
Oftewel alle jeugd die bij GBA doorbreekt is dan ook Ajax jeugd?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:54 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Alderweireld en Vertonghen vind ik juist wel eigen jeugd. bij GBA werkte trainers van Ajax via de Ajax methode. Die zijn dus gewoon door Ajax gevormd bij GBA en later bij Ajax zelf. Eriksen en Fischer vind ik ook geen eigen jeugd.
Opgeleid door Ajax trainers.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Oftewel alle jeugd die bij GBA doorbreekt is dan ook Ajax jeugd?
Ze hebben inderdaad een samenwerking, maar het zijn toch echt belgen vanuit GBA.
Bij Utrecht hebben ze Philips TL-balken in de kleedkamers. Pieters is dus ook eigen jeugd....quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:54 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Alderweireld en Vertonghen vind ik juist wel eigen jeugd. bij GBA werkte trainers van Ajax via de Ajax methode. Die zijn dus gewoon door Ajax gevormd bij GBA en later bij Ajax zelf. Eriksen en Fischer vind ik ook geen eigen jeugd.
Ben benieuwd woensdag. Lichtstad derby.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:57 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Pff, lekker belangrijk dit allemaal
Morgen selectie compleet op Toivonen na
Nee, aangezien dat samenwerkingsverband er niet meer is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Oftewel alle jeugd die bij GBA doorbreekt is dan ook Ajax jeugd?
Ze hebben inderdaad een samenwerking, maar het zijn toch echt belgen vanuit GBA.
Jammer dat je niet serieus in de discussie mee doet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bij Utrecht hebben ze Philips TL-balken in de kleedkamers. Pieters is dus ook eigen jeugd....
Mooi, hoef ik jou niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bij Utrecht hebben ze Philips TL-balken in de kleedkamers. Pieters is dus ook eigen jeugd....
Dat deed ik wel, maar het is gewoon geen boeiende discussie meer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:59 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Jammer dat je niet serieus in de discussie mee doet.
Ik snap wat je bedoelt, en er zit ergens wel een punt, maar dat maakt dus elke (toenmalige)jeugdspeler, of die nou bij GBA of bij Ajax speelt een (eigen)jeugdspeler van Ajax. Klopt imo niet helemaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, aangezien dat samenwerkingsverband er niet meer is.
Maar alle goede spelers die meekonden in de Ajaxfilosofie zijn niet voor niets allemaal met promotie van GBA naar Ajax overgeheveld. Dus GBA was gewoon een opleidingscentrum voor Ajax
Dat mag je voor jezelf bepalen. Dan kan je ook gewoon er niet op reageren ipv met deze onzin aan te komen want dat maakt de discussie zeker niet boeiender.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat deed ik wel, maar het is gewoon geen boeiende discussie meer.
Vertonghen kwam bijvoorbeeld op zijn 14equote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en er zit ergens wel een punt, maar dat maakt dus elke (toenmalige)jeugdspeler, of die nou bij GBA of bij Ajax speelt een (eigen)jeugdspeler van Ajax. Klopt imo niet helemaal.
Als ze nou al op hun 10e oid naar Ajax waren overgestapt had ik je gelijk gegeven, maar het is toch pas op hun 16e gebeurd. Getraind door Ajaxtrainers of niet doet er imo niet toe.
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat mag je voor jezelf bepalen. Dan kan je ook gewoon er niet op reageren ipv met deze onzin aan te komen want dat maakt de discussie zeker niet boeiender.
Maar wel gaan janken als er hier "trolls" komen. Wie moet het dan niet zo serieus nemen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.
Hij is in 2003 overgekomen, dat maakt hem dus 16 jaar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Vertonghen kwam bijvoorbeeld op zijn 14e
RW Oberhausen uit, altijd lastigquote:
Vertonghen is 3/4 jaar lang opgeleid door Ajax zelf, dat vind ik wel eigen jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.
Hoe dan ook: opgeleid bij GBA is jeugd van GBA. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:05 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hij is in 2003 overgekomen, dat maakt hem dus 16 jaar.
[..]
RW Oberhausen uit, altijd lastig
Hij is in 2003 overgestapt. Toen was hij 16.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Vertonghen is 3/4 jaar lang opgeleid door Ajax zelf, dat vind ik wel eigen jeugd.
Weet ik?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hij is in 2003 overgestapt. Toen was hij 16.
Dan heeft hij dus geen 3/4 jaar jeugdopleiding gehad.quote:
Hij ging naar het eerste in het seizoen 2006/2007, dus jawel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan heeft hij dus geen 3/4 jaar jeugdopleiding gehad.
Dus tussen zijn 18e en 20e deed hij de jeugdopleiding?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij debuteerde in het seizoen 2006/2007, dus jawel.
Nee tussen zijn 16de en 19de.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dus tussen zijn 18e en 20e deed hij de jeugdopleiding?
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.quote:
Is het ook. Tenzij je als A junior in Jong PSV/Ajax/andere club speelt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.
Ligt eraan hoe oud je bent, naar mijn mening. Het is JONG Ajax he. Ik vind dat daar de jonkies horen te spelen, al gebeurt dat overal anders.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.
Zoals ik de discussie inderdaad al begon. Het aantal spelers dat echt de hele jeugdopleiding (of in ieder geval vanaf de C/D-jeugd) doorloopt bij de club waar ze debuteren in de eredivisie is op één hand te tellen in het linkerrijtje.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Maar goed, dan moeten we dus concluderen dat er nog steeds weinig jeugdproducten van PSV doorbreken. Tamata is geen jeugdproduct, Locadia niet, Zoet niet.
Depay wel, maar die heeft ook een Sparta verleden.
Al is PSV samen met Ajax wel goed bezig de jeugdopleidingen van andere BVO's te plunderen.
Dat is overal zo.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zoals ik de discussie inderdaad al begon. Het aantal spelers dat echt de hele jeugdopleiding (of in ieder geval vanaf de C/D-jeugd) doorloopt bij de club waar ze debuteren in de eredivisie is op één hand te tellen in het linkerrijtje.
Precies. Dat zeg ik dus. In het rechterrijtje gebeurt het alleen vaker, omdat het gat tussen de jeugd en het eerste soms kleiner is.quote:
Klopt, zo heeft bijna geen een club die.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Maar goed, dan moeten we dus concluderen dat er nog steeds weinig jeugdproducten van PSV doorbreken. Tamata is geen jeugdproduct, Locadia niet, Zoet niet.
Depay wel, maar die heeft ook een Sparta verleden.
Al is PSV samen met Ajax wel goed bezig de jeugdopleidingen van andere BVO's te plunderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |