Ik snap wat je bedoelt, en er zit ergens wel een punt, maar dat maakt dus elke (toenmalige)jeugdspeler, of die nou bij GBA of bij Ajax speelt een (eigen)jeugdspeler van Ajax. Klopt imo niet helemaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, aangezien dat samenwerkingsverband er niet meer is.
Maar alle goede spelers die meekonden in de Ajaxfilosofie zijn niet voor niets allemaal met promotie van GBA naar Ajax overgeheveld. Dus GBA was gewoon een opleidingscentrum voor Ajax
Dat mag je voor jezelf bepalen. Dan kan je ook gewoon er niet op reageren ipv met deze onzin aan te komen want dat maakt de discussie zeker niet boeiender.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat deed ik wel, maar het is gewoon geen boeiende discussie meer.
Vertonghen kwam bijvoorbeeld op zijn 14equote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, en er zit ergens wel een punt, maar dat maakt dus elke (toenmalige)jeugdspeler, of die nou bij GBA of bij Ajax speelt een (eigen)jeugdspeler van Ajax. Klopt imo niet helemaal.
Als ze nou al op hun 10e oid naar Ajax waren overgestapt had ik je gelijk gegeven, maar het is toch pas op hun 16e gebeurd. Getraind door Ajaxtrainers of niet doet er imo niet toe.
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:01 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat mag je voor jezelf bepalen. Dan kan je ook gewoon er niet op reageren ipv met deze onzin aan te komen want dat maakt de discussie zeker niet boeiender.
Maar wel gaan janken als er hier "trolls" komen. Wie moet het dan niet zo serieus nemen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.
Hij is in 2003 overgekomen, dat maakt hem dus 16 jaar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Vertonghen kwam bijvoorbeeld op zijn 14e
RW Oberhausen uit, altijd lastigquote:
Vertonghen is 3/4 jaar lang opgeleid door Ajax zelf, dat vind ik wel eigen jeugd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je moet eens proberen om jezelf wat minder serieus te nemen. Het is een internetforum over voetbal, get over it.
Hoe dan ook: opgeleid bij GBA is jeugd van GBA. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:05 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hij is in 2003 overgekomen, dat maakt hem dus 16 jaar.
[..]
RW Oberhausen uit, altijd lastig
Hij is in 2003 overgestapt. Toen was hij 16.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:05 schreef Tyron het volgende:
[..]
Vertonghen is 3/4 jaar lang opgeleid door Ajax zelf, dat vind ik wel eigen jeugd.
Weet ik?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hij is in 2003 overgestapt. Toen was hij 16.
Dan heeft hij dus geen 3/4 jaar jeugdopleiding gehad.quote:
Hij ging naar het eerste in het seizoen 2006/2007, dus jawel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan heeft hij dus geen 3/4 jaar jeugdopleiding gehad.
Dus tussen zijn 18e en 20e deed hij de jeugdopleiding?quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Hij debuteerde in het seizoen 2006/2007, dus jawel.
Nee tussen zijn 16de en 19de.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dus tussen zijn 18e en 20e deed hij de jeugdopleiding?
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.quote:
Is het ook. Tenzij je als A junior in Jong PSV/Ajax/andere club speelt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.
Ligt eraan hoe oud je bent, naar mijn mening. Het is JONG Ajax he. Ik vind dat daar de jonkies horen te spelen, al gebeurt dat overal anders.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zodra je in het tweede speelt, ben je geen jeugd meer. Jeugd is tot en met de A. Althans, zo zie ik dat.
Zoals ik de discussie inderdaad al begon. Het aantal spelers dat echt de hele jeugdopleiding (of in ieder geval vanaf de C/D-jeugd) doorloopt bij de club waar ze debuteren in de eredivisie is op één hand te tellen in het linkerrijtje.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Maar goed, dan moeten we dus concluderen dat er nog steeds weinig jeugdproducten van PSV doorbreken. Tamata is geen jeugdproduct, Locadia niet, Zoet niet.
Depay wel, maar die heeft ook een Sparta verleden.
Al is PSV samen met Ajax wel goed bezig de jeugdopleidingen van andere BVO's te plunderen.
Dat is overal zo.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zoals ik de discussie inderdaad al begon. Het aantal spelers dat echt de hele jeugdopleiding (of in ieder geval vanaf de C/D-jeugd) doorloopt bij de club waar ze debuteren in de eredivisie is op één hand te tellen in het linkerrijtje.
Precies. Dat zeg ik dus. In het rechterrijtje gebeurt het alleen vaker, omdat het gat tussen de jeugd en het eerste soms kleiner is.quote:
Klopt, zo heeft bijna geen een club die.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Maar goed, dan moeten we dus concluderen dat er nog steeds weinig jeugdproducten van PSV doorbreken. Tamata is geen jeugdproduct, Locadia niet, Zoet niet.
Depay wel, maar die heeft ook een Sparta verleden.
Al is PSV samen met Ajax wel goed bezig de jeugdopleidingen van andere BVO's te plunderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |