abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114010774
Ik gooide hem dicht met:
Vrienden van ons hebben onlangs zo'n aanhangfiets gekocht voor hun dochter, is dat iets groof?
pi_114011100
Hoi Mrien
Dat valt best mee, ik raad het zeker aan! Ik doe dat ook met me zoontje Henk en dochtertje Linda en we amuseren ons te pletter. Zonnige groetjes vanuit mijn huis!
pi_114011258
Groof, volgens mij heeft Rocka gewoon een zitje op een voordrager gezet. En die voordragers kun je gewoon los kopen. Geen idee of dat ook met dat gewicht kan,maar dat zou een fietsenmaker moeten weten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114011566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:54 schreef stoereboii het volgende:
Hoi Mrien
Dat valt best mee, ik raad het zeker aan! Ik doe dat ook met me zoontje Henk en dochtertje Linda en we amuseren ons te pletter. Zonnige groetjes vanuit mijn huis!
:')
pi_114011770
Whahaha, Kijk L zwaaien dan _O-

Groof, ik zag bij de Hema zo'n transport deel voor op je fiets! Even zoeken!

Kijk!

http://www.hema.nl/winkel(...)rtrek-%2841111040%29
en
http://www.hema.nl/winkel(...)zwart-%2841177173%29
en
http://www.hema.nl/winkel(...)zwart-%2841121784%29

Ik weet niet hoe stevig dat is, maar als je R. ook zo kunt bevestigen als L. dan ben je klaar toch? ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114023435
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:06 schreef mrien het volgende:

[..]

zo gaat het er toch aan toe in oud?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:59:52 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_114025062
Op zo'n transportdeel kan je denk ik niet zoveel kilo's vervoeren, daar is je fiets niet op gebouwd.

Zelfs de fiets van Rocka is daar officieel niet op gebouwd, maar dat is een speciale fiets, omdat het wiel daar anders in draait dan normaal.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:31:04 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_114026702
Huh?
Het is een frame dat 150kg kan dragen en uit 2 elkaar dragende stukken bestaat. Het kind zit dus op het frame en niet op de bagagedrager. Bagagedragers voorop zijn ongeschikt.

Welk wiel draait dan anders?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:38:49 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027094
Aha, dus jij hebt wel een voordrager Rocka, maar die is onderdeel van het frame? Nou snap ik em. Ik begreep al niet hoe jij voorop een stoeltje kon zetten als je die losse dragers niet volledig mag belasten.
pi_114027185
Mn nichtje is 4,5 (december 2007) en daar zijn ze net begonnen met haar mee te laten fietsen. Maar.goed.ligt er ook maar net aan wat,je precies moet fietsen.

Aan de andere kant, kennissen van mn ouders hebben nooit.een auto gehad en fietste de oudste (en jongste vast ook wel) op dr 4e ook al zelf.p
Nou is dat wel 24 jaar geleden ofzo, maar t zou moeten kunnen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:50:52 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114027817
Alleen speciale voordragers kunnen dat aan.. double dutch fietsen bijvoorbeeld.
Die heeft iemand hier in de buurt ook.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:17:26 #13
190853 RockabeIIa
pi_114029393
Yep, die heb ik dus ook ;)

http://youngfamily.vergel(...)id/double-dutch-n8r/
Effe link zo, iphonetroubs
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:33:13 #14
298315 SacreCoeur
pi_114030283
ik vraag me altijd af of die fiets niet heel zwaar is qua frame?
hij lijkt heel zwaar maar dat kan ook alleen aan het uiterlijk liggen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:08:27 #15
190853 RockabeIIa
pi_114042996
Fietst normaal. Met 2 bollo's erop is het wel zwaar :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 07:19:53 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_114048033
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Huh?
Het is een frame dat 150kg kan dragen en uit 2 elkaar dragende stukken bestaat. Het kind zit dus op het frame en niet op de bagagedrager. Bagagedragers voorop zijn ongeschikt.

Welk wiel draait dan anders?
Jij hebt toch zo'n fiets waarbij het dragende gedeelte vast zit aan het frame? Dat draait dus anders dan normaal. Niet over de grond, maar draaien van links naar rechts doet het wiel "anders".
Of eigenlijk niet het wiel, dat draait wel, maar het frame draait niet mee.

Ik heb toen ook naar die fiets gekeken omdat het me wat leek, maar kan met die fiets alsnog niet hier de poort uitkomen, dus het maakte niet uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114169725
Ik heb vandaag de bobike city gekocht voor voorop, eerst getest met meneertje en als hij hier nog uit kan klimmen is hij houdini!
Erg mooi stoeltje, maak nog wel even foto's van de week!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:21:03 #18
298315 SacreCoeur
pi_114171838
wij gaan (eindelijk) kijken voor een ander zitje voor achter (de laatste groep zeg maar voor 20kg +) nog aanraders?

Twijfel eigenlijk tussen yepp junior en bobike junior+.

hoe zit dat eigenlijk met yepp achterzitjes? gaan die nou wel of niet direct op de bagagedrager en is dit niet zwaar?
pi_114172808
Hoe zat dat ook alweer met helmpjes achterop? Daar zijn de meningen toch over verdeeld?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:53:08 #20
298315 SacreCoeur
pi_114173365
ik heb het nooit gedaan, waarom weet ik niet.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:52:09 #21
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_114246825
Ik ben heb een nieuwe fiets nodig, de fiets die ik nu heb vind ik niet stevig genoeg om een kind voorop en achterop te hebben, het zwabbert alle kanten op en ik vind het doodeng. Maar nu...een moederfiets of een bakfiets? Een bakfiets met 3 wielen lijkt mij ideaal, vooral in de winter, want als het al een klein beetje vriest durf ik niet meer met kinderen op de fiets omdat ik bang ben om onderuit te gaan.
Maar...ik ben zelf klein en weeg maar 50 kilo, is dat wel te doen op een bakfiets, ik ben bang dat het veel te zwaar is en niet eens fatsoenlijk een bocht doorkom, of zal dat wel meevallen?
  zondag 15 juli 2012 @ 21:58:40 #22
298315 SacreCoeur
pi_114247209
bij een 3 wieler lig je eerder plat dan een 2 wieler
Die van bakfiets.nl zijn niet zwaar vooral de korte niet & groot genoeg voor 2 kinderen.
pi_114249798
Wij hebben een 3 wiel bakfiets. En zeker met glad weer ben ik echt VEEEEEEEL stabieler dan alles op 2 wielen. Het fijne is ook dat ik heel makkelijk stapvoets kan fietsen. Erg handig met een zelf fietsende kleuter.

Wij hebben een Fietsfabriek F18, het kleine model 3 wielbakfiets dus. t_igger is ook maar 1.63 en 50kilo en die kan er prima bij. Hij stuurt heel soepel.

Ik ben in 5,5 jaar intensief bakfiets gebruik maar 2x om gegaan. Beide in het afgelopen half jaar. 1x omdat ik uit moest wijken voor een auto die me afsneed en toen ging ik met 1 voorwiel schuin de stoep op. En 1x omdat ons pleegkind van 11 volledig de verkeerde kant uit ging hangen toen ik schuin een drempel op wilde. Zolang je met je beide voorwielen tegelijk drempels en stoepjes opgaat is een 3 wiel fiets hartstikke stabiel.
pi_114249834
Ow ter vergelijk ik fiets minder op mijn gewone fiets dan op de bakfiets... en in die 5,5 jaar ben ik minimaal een keer of 10 omgevallen op mijn gewone fiets...
  maandag 16 juli 2012 @ 10:45:44 #25
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_114261586
Bedankt voor de reacties! Ik ga deze week eens kijken of ik ergens een proefritje kan maken.
pi_114261969
Ik heb nu een voorstoeltje gekregen van bobike, maar daar zat geen windscherm bij.
Het lijkt mij wel lekker voor mijn zoontje om dat te hebben, maar moet je perse van bobike zo'n windschermpje kopen, of zijn ze ook universeel verkrijgbaar?
pi_114262026
Dan moet je er 1 van bobike hebben, universeel zijn ze er niet en elk systeem is weer anders
pi_114262250
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:04 schreef mrien het volgende:
Dan moet je er 1 van bobike hebben, universeel zijn ze er niet en elk systeem is weer anders
Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..
pi_114307952
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..
De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.

Ik mag ook op zoek naar een bakfiets. Straks is het voor mij niet meer te doen om met 2 kleintjes op en neer naar school en psz enzo te gaan anders. We hebben van de week al een 3 wieler geprobeerd maar die fietste heel zwaar vond ik. Zelfs al zonder kinderen. Van de week proberen we een 2 wieler. Hoef er maar 2 kinderen in te hebben en dat kan in die prima. En die kan ik ook gewoon achter thuis krijgen. Dus voor nu heeft die de voorkeur.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114308797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.

Ik mag ook op zoek naar een bakfiets. Straks is het voor mij niet meer te doen om met 2 kleintjes op en neer naar school en psz enzo te gaan anders. We hebben van de week al een 3 wieler geprobeerd maar die fietste heel zwaar vond ik. Zelfs al zonder kinderen. Van de week proberen we een 2 wieler. Hoef er maar 2 kinderen in te hebben en dat kan in die prima. En die kan ik ook gewoon achter thuis krijgen. Dus voor nu heeft die de voorkeur.
En wij vroegen ons al af waar die andere gaatjes voor waren.. Al heb ik ook een steun waar maar 2 gaatjes in zitten. Het windscherm is in huis, ik ga straks even kijken of ik alles er stevig op kan krijgen, en het gewoon eens proberen..
pi_114326946
Zoals beloofd nog even een foto hoe de bevestiging aan het stoeltje zit

Dit is de schouderbevestiging, die bevestig je achter de schouders aan het stoeltje ipv tussen de beentjes

De schouderbanden, erg stevig en verschuiven niet. Ze zijn makkelijk strakker af te stellen

En even een foto van iets verder af, het midden stuk kun je hoger en lager instellen, ik heb hem aardig hoog zitten nu ;)
Het stuurtje vind hij trouwens erg leuk ^O^

Het stoeltje zelf is een stuk hoger dan de gewone bobike stoel. Met er in tillen merk ik dat ook wel, je moet hem wat hoger er in tillen.
Pluspunt vind ik ook nog de andere manier van hoe je de voetstepjes kunt vastmaken en kunt verschuiven, dat hoeft bij deze niet meer met de schroevendraaier maar je kunt het met een schuifje zo omhoog/omlaag zetten. De voetjes zelf kun je ook beter vastmaken tov de andere stoel
pi_115788668
Even kick voor Pessie
pi_115838734
Haai :W
Mijn man fietst op dit moment op een fiets die niet stevig genoeg is voor een kinderzitje voorop. Nu gaan we kijken voor een stevige herenfiets maar is er iets waar we op moeten letten? of elke goede merk is gewoon goed genoeg?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:23:31 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839180
Je hebt enkel een voorzitje? Want je zou ook kunnen kijken naar een achterzitje bij hem op de fiets. Wellicht goedkoper dan een compleet nieuwe fiets?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115839279
Mijn ukkie is pas 9 maanden..weet niet of ze te klein is voor een achterzitje?
hij wou al een tijdje een nieuwe fiets, hij fietst nu op die van mij en hij is hem wat klein vandaar!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:26:26 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839327
Nee hoor, als ze goed kan zitten maakt voor of achterop niet uit (en achterop gaat langer mee, voorop gaat tot 15 kilo).

Maar als hij toch een nieuwe fiets gaat kopen, maakt het niet zo heel veel uit :) Het is het overwegen waard, omdat het gewoon een stuk prettiger fietst :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115839954
Dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat ze op een voorzitje moest omdat ze te klein was voor achterop...Zijn ook alle merken stoeltjes zo ongeveer hetzelfde? Bobbike/Yepp?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:40:28 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839999
Ik heb zelf Bobike, omdat we daar toen mee begonnen en toen was er nog niet echt Yepp. En Ruben ging zodra hij goed kon zitten in een MaxiPlus achterop.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116579137
Ja :D gevonden...

Wij zijn dus nu aan het orienteren voor een achterzitje..
O. is nu ruim 14 kilo en past met goede schoenen (sandaaltjes gaat nog wel) niet meer in de voetsteuntjes..... Vind het wel ongelofelijk jammer dat het tijd is om naar achteren te verhuizen.. vind het zo gezellig met haar voorop...

Bobike? Yepp? Iemand aanraders?
We zagen bv verschil tussen bevestigen aan het fiestframe en aan de bagagedrager?

En fietstassen? Past dat nog? Want nu neem ik meestal een rugzak mee
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116579786
Ik heb de Yepp gekocht geen bekleding die nat word makkelijk te installeren en beschermers bij de voetjes. Die van mij gaat gewoon in met een blok tussen de bagagedrager knop aandraaien en klaar. Het is deze: http://www.tweewielerreus.nl/accessoires.php?fiets=872
pi_116583147
Hier ook de Yepp. Ik ben erg blij met de extra beschermers bij de voetjes, ondanks dat ik ook al normale jasbeschermers heb. Verder zitten de voetjes in de Yepp 'voetenbakjes' veel beter vast dan met de elastieken bandjes die op het voorzitje van Bobike zitten. Dat was overigens een krijgertje, anders had ik voor voorop ook voor de Yepp gegaan.
pi_116583351
Als ik nu voor een nieuw zitje zou kiezen voor achterop zou ik kiezen voor de bobike city. Ik vond hem er groter uitzien dan de gewone bobike en erg degelijk en betere bevestiging
pi_116585543
Tnxs! We gaan maar eens in de winkel kijken naar een Yepp en de Bobike City..

Geen bekleding is inderdaad een voordeel... zeker met de toekomst wanneer de fiets ws vaker buiten blijft staan ivm naar school brengen (inpandige berging dus buiten scheelt weer tijd)

Ik heb ook wel eens zitten nadenken over een helm... Zeker wanneer ze groter wordt en dus de fiets zwaarder... Lijkt mij wel een veilig idee.. Doen meerdere dit?
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 07:52:02 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_116591923
Mijn bobike heeft afneembare bekleding. Als het dreigt te regenen trek ik het eraf en stop het in mijn fietstas. Het vooropzitje heeft standaard een regenhoesje erbij. Heb nooit gesnapt waarom die er niet op zit op het achteropzitje. Had dat wel verwacht.

Ik zoek juist een achterzitje voor een bijna 7-jarige. Daar iemand al ervaring mee?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 september 2012 @ 07:59:43 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_116591970
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Lamb29 het volgende:
Tnxs! We gaan maar eens in de winkel kijken naar een Yepp en de Bobike City..

Geen bekleding is inderdaad een voordeel... zeker met de toekomst wanneer de fiets ws vaker buiten blijft staan ivm naar school brengen (inpandige berging dus buiten scheelt weer tijd)

Ik heb ook wel eens zitten nadenken over een helm... Zeker wanneer ze groter wordt en dus de fiets zwaarder... Lijkt mij wel een veilig idee.. Doen meerdere dit?
Aanrader :) En ik ga je niet vertellen waarom, want dan durf je niet meer te fietsen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 08:00:01 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_116591973
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:52 schreef Saffier het volgende:
Mijn bobike heeft afneembare bekleding. Als het dreigt te regenen trek ik het eraf en stop het in mijn fietstas. Het vooropzitje heeft standaard een regenhoesje erbij. Heb nooit gesnapt waarom die er niet op zit op het achteropzitje. Had dat wel verwacht.

Ik zoek juist een achterzitje voor een bijna 7-jarige. Daar iemand al ervaring mee?
Bobike junior zie ik de meesten mee fietsen :) Zo'n inklapbaar ding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116593370
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 07:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Aanrader :) En ik ga je niet vertellen waarom, want dan durf je niet meer te fietsen ;)
Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 09:46:31 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_116593403
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?
Hier een bobike maxi plus, al vanaf het moment dat Ruben goed kon zitten en dergelijke. Pas toen Jochem kwam heb ik een voorzitje erbij aangeschaft, ook van Bobike. Overigens heeft mijn achterversie (voorversie wordt niet meer gebruikt en staat in V&A) een regenhoes :)

Beide jongens hebben overigens een kinderhelm, een van puky en de ander weet ik niet welk merk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116593435
Ik zag ergens dat sommige kinderzitjes een helmuitsparing hebben... Das dus even iets om in de gaten te houden of een helm kan bij het zitje... Tnxs!
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 10:54:13 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_116594945
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef Lamb29 het volgende:
Ik zag ergens dat sommige kinderzitjes een helmuitsparing hebben... Das dus even iets om in de gaten te houden of een helm kan bij het zitje... Tnxs!
Bij de bobike zitten ze hier met hun hoofd boven het zitje, dus geen uitsparing nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116596321
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht, en wil daar ook maar zitjes bij. Dat betekent wel dat ik een voor- én een achterzitje nodig heb. En ik wil ook nog iets combineren met fietstassen of een mandje of zo aan m'n stuur, want ik neem vaak werk mee naar huis. En ik wil stoeltjes die makkelijk van de fiets af kunnen, zodat ik ze alleen mee hoef te nemen als ik de kinderen ook daadwerkelijk moet vervoeren.

Pietje is nu ruim 7 maanden, nog erg jong, maar hij kan zelf gaan zitten. Kan hij dan (voor ritje van 5 min naar kdv) al in een fietsstoeltje? Of is dat toch nog niet veilig?
pi_116596542
Mijn mand moest van mijn fiets af toen ik het voorstoeltje ging gebruiken. Allebei zaten ze aan de stuurpen en dat paste niet. Weet niet of er andere oplossingen zijn?

Achterstoeltje van Bobike kun je er volgens mij niet zonder gereedschap afhalen. Voorstoeltje wel, dat gaat heel simpel.
Met een meidenkwartet
pi_116596859
Ik heb een voorzitje en een krat voorop de fiets en dat gaat prima. Ik kan alleen geen zware dingen er meer in vervoeren als Sofie op de fiets zit. Dan wordt het te zwaar aan mijn stuur.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 september 2012 @ 12:41:37 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_116598005
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Mijn mand moest van mijn fiets af toen ik het voorstoeltje ging gebruiken. Allebei zaten ze aan de stuurpen en dat paste niet. Weet niet of er andere oplossingen zijn?

Achterstoeltje van Bobike kun je er volgens mij niet zonder gereedschap afhalen. Voorstoeltje wel, dat gaat heel simpel.
Die van mij wel :) Die werd gewisseld tussen mijn fiets en de fiets van mijn ex :) Je moet alleen wel telkens de voetsteuntjes ook losdraaien, dat is het meeste werk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 13:06:43 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116598623
@Bleie, ik zou het echt niet doen, maar dat is mijn mening. Ik vind dat je echt pas met min 9 maanden met een kind moet gaan fietsen, het is niet voor niets dat dat advies er is. En ik ken enge verhalen van kindjes die wel meegingen en nog (te) klein waren. :X

@Lamb, wij hebben ook een helmpje voor Aline, ze komt niet zonder op de fiets, ook niet achterop. Op een eigen fietsje tzt krijgt ze ook een helm als deze te klein is geworden.
Hier hadden we de fiets net opgehaald, dus zat ie nog niet helemaal strak afgesteld, maar nu zit ie rechter op dr hoofd. ;) En het is een heel licht ding, ze heeft er geen last van.

pi_116598675
Juud: zeker zeggen hoor. Ik twijfel ook enorm, en zou het alleen doen voor het stukje naar de creche. Maar toch, misschien nog maar even 2 maandjes wachten.

Tot nu toe nog geen helmpjes hier trouwens, maar daar moet ook maar eens verandering in komen, met is toch wel veel veiliger.
pi_116599012
Ahh kijk fijn zo'n foto Juud! Je ziet het zo weinig nog op straat helaas... Daarom nooit bewust bij stil gestaan... Ws zaterdag even op pad... Helmpje & Fietszitje uitzoeken.. Had op marktplaats gekeken maar daar is het aanbod helaas wat karig...

Ik ben overigens pas vrij laat begonnen met fietsen met O. Ik denk voor het eerst toen ze een maand of 14 was.. en pas echt meer de laatste maanden
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116599107
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:45 schreef Bleie het volgende:
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht, en wil daar ook maar zitjes bij. Dat betekent wel dat ik een voor- én een achterzitje nodig heb. En ik wil ook nog iets combineren met fietstassen of een mandje of zo aan m'n stuur, want ik neem vaak werk mee naar huis. En ik wil stoeltjes die makkelijk van de fiets af kunnen, zodat ik ze alleen mee hoef te nemen als ik de kinderen ook daadwerkelijk moet vervoeren.

Pietje is nu ruim 7 maanden, nog erg jong, maar hij kan zelf gaan zitten. Kan hij dan (voor ritje van 5 min naar kdv) al in een fietsstoeltje? Of is dat toch nog niet veilig?
Hier op het cb kijken ze niet meer naar die 9 maanden grens. Ze kijken of je kindje zelf kan gaan zitten. Nu zijn sommige daar heel laat mee maar dan kijken ze hoe stevig ze zitten. Leander ging bv ook al heel vroeg zelf zitten en mocht toen ook mee op de fiets. Matthias kan door zijn been nu niet meer goed los zitten dus die gaat me voorlopig niet mee op de fiets.
pi_116602340
Cas hebben we pas mee op de fiets sinds hij een maand of 11 is, ik heb een Batavus BUB fiets en een krat voorop. Zo kunnen er toch wat dingen mee voor onderweg :)
pi_116622828
Bleie, tip: kijk goed naar de combi achterzitje en fiets-tassen. Voor je het weet gaat je fiets achterover.

Juud, onze oudste wil graag een helm voor zijn verjaardag. Voor op de fiets, want dat is stoer. Dus die krijgt er als het goed is eentje. Maar ik heb er eerlijk gezegd nooit aan gedacht om de jongens een helm op te zetten als ze bij mij op de fiets zitten. Misschien toch maar doen.
pi_122229237
Schopje

Dit jaar kan ik weer meedoen met het fietsenplan op mijn werk, erg prettig altijd
Ik heb nu een moederfiets van Batavus en die bevalt me goed.
Opties zijn deze inwisselen en een nieuw model kiezen, of wat anders bedenken

Nu zit ik met het feit dat ik de jongste veel vervoer in de fietskar vanwege de weersomstandigheden en z'n gezondheid. De fietskar is niet echt ideaal de laatste tijd, zeker niet omdat ze met z'n 2-en regelmatig aan het ruzie maken zijn nu en ik dan geen zicht heb op wat er gebeurd.

Ik zit nu dus af en toe te denken aan een bakfiets, maar vraag me een beetje af of dat nog reëel zal zijn nu de oudste 4,5 is.

Situatie:
• Oudste, nu 4,5. Jongste nu 2
• Op werkdagen gaat oudste met taxi naar BSO, ik moet haar dus sowieso een tijd op de fiets vervoeren op deze dagen
• Jongste gaat dan met mij mee naar de creche, oudste wordt door mijn man gebracht
• De jongste past nog goed voorop, maar voor hoelang nog.
• De oplossing die ik nu zoek is sowieso voor een paar jaar, ook als de jongste naar school zou gaan
• Ik heb zelf geen eigen auto, dus afhankelijk van de fiets
• Ruimte in de garage is aanwezig, dat is geen probleem gelukkig

Als nadelen zie ik op dit moment in ieder geval:
• bakfiets krijg ik niet in de fietskelder op m'n werk, dus buiten laten staan dan (fietskar past wel naar beneden)
• altijd gebonden aan de bakfiets, dus geen "gewone" fiets meer.
• nog niet duidelijk of bakfiets zou kunnen via het fietsplan, moet ik nog uitzoeken

Wie denkt er even met mij mee?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:51:12 #62
190853 RockabeIIa
pi_122229723
Zoek eens terug naar mijn fiets, joh.
De ideale oplossing!
pi_122230340
Niet voor dit moment Rocka, ik wil de jongste bij mist oid (waar hij niet goed tegen kan) graag overdekt vervoeren
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:11:10 #64
190853 RockabeIIa
pi_122231014
Hmmm, wat lastig
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:11:38 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_122231045
Mrien, kan je de oudste niet gewoon achterop je fiets doen en de jongste in de fietskar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:17:16 #66
190853 RockabeIIa
pi_122231476
Dan kan ze of de kar niet vastmaken of het zitje niet, vermoed ik...
pi_122232303
Kan wel, maar als het regent niet zo praktisch. En na zwemles vind ze (en wij ook) het ook wel fijn om warmer in de fietskar te zitten
pi_122233783
Kun je niet de bakfiets en doen en ergens via marktplaats een simpele fiets bijhalen voor een paar tientjes?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:57:05 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_122234484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Dan kan ze of de kar niet vastmaken of het zitje niet, vermoed ik...
Fietskar maak je hier lager vast dan het zitje en levert hier geen probleem op.

na zwemles is het inderdaad wel prettig om warmer te zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122234694
Je hebt toch ook van die hele smalle bakfietsen? dan zitten de kindjes tegenover elkaar i.p.v naast elkaar die kan je ook overkappen? die zou dan eventueel ook in de fietsgarage naar beneden kunnen denk ik ? Kom zo even niet op een bepaald merk.

Deze lijkt me niet heel breed :

En deze zal niet breder zijn dan een fietskar dat is het denk ook maar dan voorop i.p.v achterhangend.

[ Bericht 55% gewijzigd door Sam1993 op 29-01-2013 22:07:20 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122245023
Gazelle heeft een bakfiets waarvan je de bak kan inklappen, misschien is dat iets?
pi_122246115
Lijkt me echt doodeng fietsen, zo'n bakfiets :@
pi_122247713
Nee hoor, alleen de eerste vijf minuten. (En als het zo glad is als afgelopen week)
pi_122249368
Een 3 wieler heeft dan ook mijn voorkeur ;)
Maar ik heb inmiddels een paar adresjes waar ik eens kan proberen, dat gaan we dan maar doen ook :)
pi_122251773
Ik zou echt voor een tweewieler gaan hoor. Die zijn echt ook stabiel, en fietsen een stuk fijner dan driewielers.
pi_122260203
Driewielers zijn minder stabiel dan tweewielers hoor :Y Er is ooit een kassa-test geweest waaruit dat naar voren kwam. misschien de moeite van het opzoeken waard?

En ik gok dat het niet alleen om de breedte gaat bij het plaatsen in de fietskelder. Een bakfiets is ook flink an het egwicht als je die zo'n hellinkje af moet rijden :X
pi_122260824
En de helling is erg smal ;)
Ik ga eens zoeken stiemie!
pi_122262142
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:16 schreef mrien het volgende:
En de helling is erg smal ;)
Ik ga eens zoeken stiemie!
Ik heb 'm even opgezocht:
pi_123068148
Yepp voorzitje doen ? Of zonde van het geld ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_123068868
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:47 schreef kleinzusje het volgende:
Yepp voorzitje doen ? Of zonde van het geld ?
Die is fijn. Hebben wij ook.
pi_123092794
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:12 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Die is fijn. Hebben wij ook.
Thx !

Vind je 75 euro mooi voor 2e hands (incl. windscherm) ?

[ Bericht 6% gewijzigd door kleinzusje op 19-02-2013 21:50:04 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_126038756
Even een vraag. Gisteren een nieuwe fiets bestelt i.c.m yepp voorzitje en windscherm maar nu zit ik me dus de hele tijd af te vragen zo'n slaaprol is dat nu echt handig zou ik die moeten nabestellen? Het lijkt me dat als je de bandjes goed afgesteld hebt ze toch niet met hun hoofdje daarop kunnen belanden? En als wij de planning hebben om de hele dag met de fiets te gaan nemen we de fietskar mee. Toch blijf ik twijfelen.
pi_126039035
Ik vond m onzin en wij hebben hem nooit gemist. Maar wij zijn ook ontaard genoeg om het zonder windscherm te doen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:52:55 #84
100412 mefke79
komt goed!
pi_126042376
Vanyel ik ben al net zo ontaard als jij en dat gaat al bijna 3 jaar prima.
pi_126042476
Hier nog 1
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:33:43 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126049938
Sluit aan. ...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:12:25 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126050176
Ik heb ook nooit een windscherm gehad, maar zo'n slaaprol lijkt me toch wel handig. Ik kan me toch wel herinneren dat ik bij iets langere tochten met mijn hand een slapend hoofdje was aan het ondersteunen.

Ik zag laatst voor het eerst zo'n slaaprol en toen dacht ik meteen dat het jammer was dat ze die toen nog niet hadden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126050606
Ha, het topic gevonde sam ;). Betere zoekkwaliteiten dan ik heb.
Ik heb inmiddels via marktplaats een bobike stoeltje en windscherm gekocht, geen slaaprol maar die stonden ook los op MP... Dus als ze nou vaak in slaap valt koop ik die wel los :) Geen yepp... Is wel mooier maar vond ik toch wat te prijzig voor iemand die niet vaak fietst :X
pi_126051754
Aanhangfietsje, is dat wat?
De jongste van bijna 4 wil heel graag meefietsen, ze fietst op een 12,5 inch fietsje, anders kan ze niet bij de grond en zelf opstappen enzo. Maar de oudste van bijna 6 fietst tegenwoordig redelijk goed zelf. Maar net 2 kinderen tegelijk vind ik wel erg spannend nog...
Ik zag dat je die fietsjes in heel wat verschillende prijsklassen hebt en er zit ook nogal wat verschil in de stabiliteit enzo. Iemand wijze raad, of gewoon niet doen?
Fake it till you make it...
pi_126051882
Vrienden van mij hebben er 1 maar amper gebruikt geloof ik
Zal ik vragen of ze hem nog hebben anders?
pi_126052320
Vragen mag altijd
pi_126059935
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:48 schreef Nijna het volgende:
Vragen mag altijd
Weet niet waar je woont in Maastricht staat er 1 voor n tientje te koop
pi_126064568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:17 schreef Nijna het volgende:
Aanhangfietsje, is dat wat?
De jongste van bijna 4 wil heel graag meefietsen, ze fietst op een 12,5 inch fietsje, anders kan ze niet bij de grond en zelf opstappen enzo. Maar de oudste van bijna 6 fietst tegenwoordig redelijk goed zelf. Maar net 2 kinderen tegelijk vind ik wel erg spannend nog...
Ik zag dat je die fietsjes in heel wat verschillende prijsklassen hebt en er zit ook nogal wat verschil in de stabiliteit enzo. Iemand wijze raad, of gewoon niet doen?
Die aanhangfiets zou dan voor je 6 jarige zijn?
Ik heb nl wel eens gekeken naar zo'n aanhang-ding maar zag er toen volgens mij alleen vanaf 16 inch en dan is voor een (of in ieder geval mijn) 4 jarige te groot.

Ik ben benieuwd. Het leek me altijd wel handig.
Met een meidenkwartet
pi_126068043
Sam, dat is wat ver weg vanuit Drenthe ;). Maar bedankt voor de tip, ik zit ook al even op marktplaats te kijken.

Cathmar, die aanhangfiets zou voor mn bijna 4 jarige zijn, in elk geval tot de tijd dat ze zelf fatsoenlijk de 16 inch fiets op en af kan en ik het vertrouwen heb dat ze goed luistert.
Mn bijna 6 jarige kan ik prima mee samen fietsen, maar 2 kinderen tegelijk daarvoor heb ik zelf te weinig ogen in mn hoofd. Want dan moet je voor 3 kijken ipv voor 2 ;).

Ik wil er dus ook niet de hoofdprijs voor betalen, het is echt ter overbrugging zeg maar.
pi_127320633
:W

Is dit wat met een dreumes van 18 maanden en 12 kilo's?
http://www.fietspunt.nl/n(...)ty.html#.Uas4KuuFdpc

Ik heb een gazelle met fietstassen achter
  zondag 2 juni 2013 @ 21:54:47 #97
30252 Soempie
Procreating
pi_127336864
Hier zit M. ook achter in een zitje en dat gaat prima, bitterend. Of bedoel je dat niet? Wij hebben alleen een yepp.

Zo een:

Fietstassen kunnen dan denk ik alleen met een verlengde bagagedrager, denk ik?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_127337876
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:54 schreef Soempie het volgende:
Hier zit M. ook achter in een zitje en dat gaat prima, bitterend. Of bedoel je dat niet? Wij hebben alleen een yepp.

Zo een:

[ afbeelding ]

Fietstassen kunnen dan denk ik alleen met een verlengde bagagedrager, denk ik?
Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..
pi_127341238
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:10 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..
Serieus?!
Hier bobike, maar daar past Floris nu nog steeds in. En hij is bijna 3.
Moet wel nog steeds een achterstoel hebben voor m. Kan ik tenminste met ze gaan fietsen.
pi_127342551
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:12 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Serieus?!
Hier bobike, maar daar past Floris nu nog steeds in. En hij is bijna 3.
Moet wel nog steeds een achterstoel hebben voor m. Kan ik tenminste met ze gaan fietsen.
Ja als ze een jasje of een vestje aanheeft moet ik ze groter maken en dan is er denk nog 3 cm over ofzo.. Ik baal er echt enorm van in de bobike had ze echt veel meer plek nog maar ik wilde zo graag die yepp en wil hem eigenlijk ook nog voor achter maar nu twijfel ik dus wel een beetje en ze is ook helemaal niet zo lang. 76 cm maar.
  maandag 3 juni 2013 @ 07:29:33 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_127347975
Sam mijn peuter van 104 cm krijgen we nog in die bandjes van de yepp dus je doet iets niet goed. En andere zoon is ruim 10 cm langer dan jouw dochter en voor hem zitten ds bandjes ongeveer halverwege. Je weet dat als je de gespen aan de voorkant verschuift, ook aan de achterkant even moet schuiven zodat dat weer steak zit?
pi_127347987
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:41 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ja als ze een jasje of een vestje aanheeft moet ik ze groter maken en dan is er denk nog 3 cm over ofzo.. Ik baal er echt enorm van in de bobike had ze echt veel meer plek nog maar ik wilde zo graag die yepp en wil hem eigenlijk ook nog voor achter maar nu twijfel ik dus wel een beetje en ze is ook helemaal niet zo lang. 76 cm maar.
Dot is 92 cm oid en die past nog in de yepp hoor. Met winterjas zitten de bandjes op hun max, maar in zomerkleren hebben we nog best veel speling. Maar ik dacht ook altijd dat ze er bijna uitgegroeid was. Als ze meer rechtop gaan zitten, passen ze weer beter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127348599
Hier ook een 1m+ peuter die nog prima in de voorstoel van de Yepp past, alleen is ze denk ik te zwaar onderhand. Dus ik moet op zoek naar een achterzitje. Dat wordt ook weer een Yepp denk ik. Effe internet afstruinen :D
pi_127348850
Als het moet krijg ik Leander van ook 104 cm ook nog vast in het Yepp voorzitje. Zelfs met winterjas aan. Hij is idd wel te zwaar jaar qua lengte kan het nog.
pi_127348879
Ik durf niet met een voorzitje te fietsen daarom wil ik de bobike kopen voor achterop. Ik moet alleen weten of het met fietstassen gaat en of het makkelijk van een naar de andere fiets te verplaatsen.
pi_127348974
Ook hier past de peuter nog in het Yepp voorzitje.

Wij hebben vorige week een nieuwe bakfiets aangeschaft. Het is uiteindelijk een Babboe City geworden. Wat ben ik blij dat we weer een bakfiets hebben!! Wat een heerlijkheid is dat toch :Y
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_127348994
Dan zit ze gewoon niet recht genoeg denk ik. Ben iedere keer met die bandjes aan het kloten maar ik ben ook alleen een 3 punt riempje gewend dat zal ook veel verschil zijn zo ineens denk ik.
pi_127349049
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:56 schreef bitterend het volgende:
Ik durf niet met een voorzitje te fietsen daarom wil ik de bobike kopen voor achterop. Ik moet alleen weten of het met fietstassen gaat en of het makkelijk van een naar de andere fiets te verplaatsen.
Volgens mij kunnen ze vrij makkelijk overgezet worden, althans dat zei mijn fietsenmaker.
Je moet dan wel 2 bevestigingsdingen hebben.
En voor de fietstassen werd gezegd dat je dan een fietsendragerverlenger nodig heb (zei hier iemand anders ook geloof ik).
Waren de vragen die ik ook had :D
pi_127349071
:D

Ok super! is de fietsendragerverlenger ook online te koop?

Dan bestel ik de hele meuk samen en kan ik met haar ook op mijn vrije dagen fietsen *O*
pi_127349417
Uhm geen idee :?
Vast wel :D
  maandag 3 juni 2013 @ 09:42:40 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_127349626
Die verlenger zal vast ook wel online te koop zijn.

Ik heb voor mijn verjaardag nu een Junior gekregen, dus heb een voorzitje (met slaaprol en scherm) en een MaxiPlus ter overname :) Voor met beugel, achter zonder beugel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127349742
Is het moeilijk te bevestigen allemaal? ik heb een link op youtube gevonden en hem naar mijn man gestuurd met de vraag of hij het ziet zitten :D anders ga ik morgen langs de fieswinkel koop ik alles daar en monteren ze het ter plekke!
  maandag 3 juni 2013 @ 09:57:46 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_127349934
Nee, is absoluut niet moeilijk :) Denk dat je het zelf ook wel zult kunnen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127350075
Fijn dankje :D
  maandag 3 juni 2013 @ 10:11:08 #115
100412 mefke79
komt goed!
pi_127350211
Ik heb de combi Yepp achterzitje met easyfix (dus direct op de bagagedrager), een bagagedragerverlenger xl en fietstassen en dat alles op een Bloom. Dat gaat, maar dan moet je geen kilo's achter in je fietstassen laden. Dan krijg je namelijk zelfs een Bloom aan het steigeren.
Officieel moet het ook zonder de verlenger kunnen, maar dan zitten ze wat verder naar voren en als snel met hun knietjes onder je zal/bovenbenen klem. Met de verlenger kun je het stoeltje precies ver genoeg naar achteren monteren dat het geen probleem is. De fietstas hangt op mijn originele bagagedrager, dat past dan allemaal net met de beenbeschermer van de Yepp.
pi_127350369
Fijn om te weten thanks!

Nee ik wil alleen een jasje/klein tas met drinken bijvoorbeeld mee nemen in de fietstas dus geen boodschappen..ik ben geen ervaren fietser dus hoop dat ik dit wel zou aandurven zo :@ ik heb trouwens geen moederfiets maar gewoon een Gazellatje
pi_127351187
Wat is het verschil tussen al die stoelen??
Bobike Maxi Fietsstoeltje
Bobike City Fietsstoeltje
Bobike Tour Fietsstoeltje
pi_127351240
Let met die bagagedrager verlenger erop dat je fiets niet te zwaar wordt en gaat steigeren...
Er zijn ook fietstassen te koop die je kan combineren met fietsstoel, die hebben ook een soort "verlengertje" erbij zitten. Maar ik vind het maar kleine pruttasjes, mijn boodschappentasje (en niet eens zo overdreven groot) past er niet in als 'ie vol zit, komt ook doordat het stoeltje erboven zit en ze daardoor niet helemaal open kunnen.
Zodra ze allebei goed zelf fietsen gaat t stoeltje eraf en koop ik weer van die enorme tassen ;). Kan ik ook weer fatsoenlijk boodschappen doen op de fiets.
pi_127352790
Ik heb een krat voorop de fiets, en mijn fietstassen staan in de berging.
*poef* nu is het weg
pi_127353123
oh dat is ook een idee!
pi_127359040
Ik heb een yepp achterzitje met bagageverlenger.. maar daar heb ik kinderfietstassen op gedaan ipv grote. Dat scheelt zeker met dat steigeren!

En ook hang ik vaak een rugzak op de voorkant.. Hengsels om het stuur en daarna om de stang draaien en vastklikken :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_127360231
Ik heb besteld! een roze Bobike city *O*
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:25:44 #123
272504 Gits
kimmidoll
pi_127412074
Kan je je kind leren zelfstandig te fietsen op twee wielen ook uitbesteden :?

Zo ja, waar?
pi_127412176
Lijkt mij een heel geschikte opa-taak :D
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:29:39 #125
272504 Gits
kimmidoll
pi_127412194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:29 schreef Lamb29 het volgende:
Lijkt mij een heel geschikte opa-taak :D
ooooooooooooooooooooooooooooooow jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

goeie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#blij

:)
pi_127485896
nou ik ben er achter wat het probleem was met de bandjes... of naja eigenlijk met mezelf de fiets op de standaard hebben als je je kind erin zet is dus niet handig. De fiet sstond te schuin waardoor ze dan niet recht in het stoeltje zit en de bandjes dus ''tekort'' zijn. Vandaag kleiner gemaakt en pas prima. gelukkig!
pi_127596539
Is een een groot verschil in gebruiksgemak/comfort tussen bobike en yepp voorstoeltjes, waardoor de een boven de ander te prefereren is?
Het is de bedoeling om het stoeltje regelmatig tussen mijn fiets en die van man te verplaatsen, dat kan toch gewoon als we elk zo'n adapterding hebben?
  maandag 10 juni 2013 @ 08:24:19 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_127609945
Ik heb de Bobike stoeltjes nooit gebruikt, maar ik heb de Yepp gekozen omdat die met 1 handeling te wisselen zijn tussen fietsen, omdat ze minder ver naar achter komen (dus minder ver richting jouw zadel) en omdat ik het materiaal er prettiger vond uitzien.
  maandag 10 juni 2013 @ 08:57:02 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_127610288
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:21 schreef Mineola het volgende:
Is een een groot verschil in gebruiksgemak/comfort tussen bobike en yepp voorstoeltjes, waardoor de een boven de ander te prefereren is?
Het is de bedoeling om het stoeltje regelmatig tussen mijn fiets en die van man te verplaatsen, dat kan toch gewoon als we elk zo'n adapterding hebben?
Bij bobike moet je dan wel de voetbevestiging op beide fietsen hebben, weet niet hoe dat met een yepp zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127610562
Bij voorstoeltjes toch niet? Je kan.zo het stoeltje overzetten als je beide een adapter hebt.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 juni 2013 @ 09:22:36 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_127610578
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij voorstoeltjes toch niet? Je kan.zo het stoeltje overzetten als je beide een adapter hebt.
Voorstoeltje wel ja (ik denk voornamelijk in achterstoeltje, omdat die verreweg het fijnst fietsen :P)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juni 2013 @ 09:32:47 #132
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127610724
Yepp stoeltje kan je in een beweging, met 1 hand van de ene naar de andere fiets overzetten, ideaal :) Man brengt S. op de fiets naar kvd, laat het stoeltje daar staan en aan het eind van de dag neem ik hem in het stoeltje op de fiets mee naar huis. Adapter kost een tientje ofzo, dus wij hebben er ook nog eentje op onze reservefiets gezet. Handig voor opa/oma/oppas :)
Oude (on)bekende.
pi_127610821
Hier ook voor het voorstoeltje op beide fietsen een Yepp-adapter en wisselen is super-easy. Ook mijn ouders hebben een adapter voor als Minke daar komt logeren.

En nu moet ik echt een achterstoeltje gaan zoeken. o|O
pi_127610864
Het grote nadeel aan de Bobike stoeltjes is dat een een schroevendraaier nodig hebt om de voetensteunen naar beneden om omhoog te zetten. Bij Yepp gaat dat echt 100x makkelijker.

Achteraf had ik Yepp moeten hebben. Maar We hebben Bobike gedaan.

Overzetten is wel heel makkelijker. De voorstoel iig. Achterstoel is niet over te zetten. Weet niet hoe dat bij Yepp zit.
pi_127610866
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Voorstoeltje wel ja (ik denk voornamelijk in achterstoeltje, omdat die verreweg het fijnst fietsen :P)
Mineola vraagt toch over voorstoeltjes?
*poef* nu is het weg
pi_127611064
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Yepp stoeltje kan je in een beweging, met 1 hand van de ene naar de andere fiets overzetten, ideaal :) Man brengt S. op de fiets naar kvd, laat het stoeltje daar staan en aan het eind van de dag neem ik hem in het stoeltje op de fiets mee naar huis. Adapter kost een tientje ofzo, dus wij hebben er ook nog eentje op onze reservefiets gezet. Handig voor opa/oma/oppas :)
Kijk, dat is dus onze situatie over een paar maandjes, goed om te lezen!

Bedankt allemaal, het wordt waarschijnlijk dan een yepp (vond ik ook comfortabeler uit zien idd) voorstoeltje over een tijdje. Achter lijkt me nog wat voorbarig met een baby van bijna 8 maanden :)
pi_127611326
Ik heb een achterstoeltje van Yepp met ik geloof easyfit en dat is een kwestie van knop draaien er af halen op andere bagagedrager zetten weer aandraaien en klaar. Geen gekloot met adapters of schroevendraaier :7
  maandag 10 juni 2013 @ 11:13:36 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_127612973
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Mineola vraagt toch over voorstoeltjes?
Daar las ik gewoon domweg overheen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 juni 2013 @ 11:14:40 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_127613011
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:53 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus onze situatie over een paar maandjes, goed om te lezen!

Bedankt allemaal, het wordt waarschijnlijk dan een yepp (vond ik ook comfortabeler uit zien idd) voorstoeltje over een tijdje. Achter lijkt me nog wat voorbarig met een baby van bijna 8 maanden :)
Wij zijn dus juist meteen voor achter gegaan. Fietst vele malen prettiger vanwege achterop in plaats van knieën stoten voorop en de stoeltjes gaan langer mee ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127613598
Ik heb zojuist ook een Yepp voor achterop besteld.... wel met zadelbuis-bevsestiging, want dat moest van man :D Ben benieuwd!
pi_127613763
Achterstoeltje werd mij afgeraden voor mini van 9 maanden door de fietsenmaker. Omdat ze nog zo klein zijn en nog wel eens in slaap kunnen vallen bijvoorbeeld, je kunt ze dan echt niet in de gaten houden :). Nu is mijn mini ook wel echt een mini, bobike voorstoeltje is eigenlijk nog te groot. Schuift heen en weer als ik bocht om ga...
  maandag 10 juni 2013 @ 17:14:35 #142
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_127624770
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Wij zijn dus juist meteen voor achter gegaan. Fietst vele malen prettiger vanwege achterop in plaats van knieën stoten voorop en de stoeltjes gaan langer mee ;)
Maar voor is wel heel gezellig! Heerlijk, samen kijken, wijzen, een kus op zo'n verwaaid hoofdje O+ We hebben alleen een enkele keer ruzie over wie mag sturen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 11-06-2013 09:11:49 ]
Oude (on)bekende.
pi_127643047
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:14 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Maar voor is wel veel gezellig! Heerlijk, samen kijken, wijzen, een kus op zo'n verwaaid hoofdje O+ We hebben alleen een enkele keer ruzie over wie mag sturen :+
Op alle punten herkenning :+
pi_127646305
Juist heerlijk is dat!... Vind het nog steeds jammer dat mijn dame niet meer paste voor!
Al kan ik ondertussen ook dat gekriebel in mijn zij of opmerkingen zoals 'Mama ik duw jou wel!' O+ erg waarderen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_127652755
Mijn peuter van drie zit nog voorop bij mijn man. Past prima en is zo gezellig O+
Eens kijken tot welk gewicht het mag...
Met een meidenkwartet
pi_127652794
Sofie past niet echt meer voorop
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 00:01 schreef Lamb29 het volgende:
Juist heerlijk is dat!... Vind het nog steeds jammer dat mijn dame niet meer paste voor!
Al kan ik ondertussen ook dat gekriebel in mijn zij of opmerkingen zoals 'Mama ik duw jou wel!' O+ erg waarderen
Van de week deed Sofie mijn t-shirt omhoog op de rug. "even kietelen mama"

[ Bericht 1% gewijzigd door kaatjejannie op 11-06-2013 13:34:50 ]
*poef* nu is het weg
  dinsdag 11 juni 2013 @ 09:22:42 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_127652972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:10 schreef Cathmar het volgende:
Mijn peuter van drie zit nog voorop bij mijn man. Past prima en is zo gezellig O+
Eens kijken tot welk gewicht het mag...
15 kilo geloof ik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127653775
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:22 schreef Troel het volgende:

[..]

15 kilo geloof ik :)
Ah. Nog 2 kilo te gaan. Dat duurt nog wel even. Thanks
Met een meidenkwartet
pi_127654595
Ik heb een Halfordsstoeltje achter. Bevalt op zich prima, alleen is het er bijna niet af te krijgen, omdat mijn zadel heel laag staat (ben vrij klein), en dan komen de stangen van het stoeltje er niet goed langs. Dat is meestal niet erg, alleen vorige week had ik een lekke band, die pas bij de tweede keer plakken heel bleef ( |:( ), dus toen moest het er twee keer achter elkaar af.

En ik moet nog steeds eens een dubbele standaard op mijn fiets laten zetten zodat ik wat beter met twee kinderen durf te fietsen - vooral op en af vind ik namelijk best eng, omdat mijn fiets op de standaard nogal scheef staat.
pi_127660929
Mijne is nu 16.6 kilo...het zitje begon te kraken haha.... Was al een 2de handsje dus ik vertrouwde het niet helemaal meer.. :+

Bleie ik heb een dubbel standaard en dat scheelt inderdaad heel veel.. Maar de fiets loslaten durf ik nog steeds niet.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_128271121
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:39 schreef Lijnloos het volgende:
Hier ook voor het voorstoeltje op beide fietsen een Yepp-adapter en wisselen is super-easy. Ook mijn ouders hebben een adapter voor als Minke daar komt logeren.
Ik heb net een Yepp besteld, dank voor de adviezen, maar ik bedenk me nu net: als dat wisselen zo makkelijk is, wordt dat stoeltje dan niet ook heel makkelijk van je fiets gejat? Ik woon helaas niet zo lieflijk dat iedereen van elkaar spullen afblijft, en de fietsen staan altijd buiten.
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:41:47 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_128271610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

Ik heb net een Yepp besteld, dank voor de adviezen, maar ik bedenk me nu net: als dat wisselen zo makkelijk is, wordt dat stoeltje dan niet ook heel makkelijk van je fiets gejat? Ik woon helaas niet zo lieflijk dat iedereen van elkaar spullen afblijft, en de fietsen staan altijd buiten.
Er is vast wel een mogelijkheid om een slotje eraan te maken toch? Bobike heeft dat wel, dus zullen de andere merken ook wel hebben :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128271881
Geen idee, ik heb het stoeltje nog niet van dichtbij gezien. Als een slotje de oplossing is, prima.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 juni 2013 @ 10:55:42 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128271935
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

[..]

volgens de Yepp handleidingen:

Zorg ervoor dat de Yepp Mini te allen tijde is vergrendeld door het geïntegreerde slot in de "lock" positie te draaien met de bijbehorende sleutel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:10:19 #155
100412 mefke79
komt goed!
pi_128272353
Inderdaad, er zit een slot aan de onderkant van de Yepp. Als je em op slot zet kan ie er niet afgejat worden. Extra veiligheid, al hebben wij het nog nooit gebruikt. Als ik em al wilde vastleggen had ik het sleuteltje nooit bij me, dus dan maar gewoon van de fiets af en aan de ketting gelegd.
pi_128272945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

volgens de Yepp handleidingen:

Zorg ervoor dat de Yepp Mini te allen tijde is vergrendeld door het geïntegreerde slot in de "lock" positie te draaien met de bijbehorende sleutel
Oh kijk, daar had ik best naar kunnen zoeken! :@ bedankt!
  maandag 29 juli 2013 @ 10:46:29 #157
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129462326
Heeft er iemand ervaring met de Batavus Stabilo als moederfiets?
  maandag 29 juli 2013 @ 11:23:31 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_129463373
quote:
11s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:34 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb zojuist ook een Yepp voor achterop besteld.... wel met zadelbuis-bevsestiging, want dat moest van man :D Ben benieuwd!
Ik heb hem ook besteld en inmiddels ontvangen *O* ook met zadelbuisbevestiging.
Online een stuk goedkoper dan in de winkel.
Ik vind de Yepp ook makkelijker omdat je geen kussentje nodig hebt omdat het zo al lekker zit.
Rayen 2½ jaar!
pi_129475781
Ervaringen gevraagd!

Ik ben over een poosje jarig en ik denk aan een nieuwe fiets. Ik heb namelijk echt zo'n stadsbarrel en ik wil heel graag met F fietsen. Hij is nu nog wat jong voor een stoeltje aan het stuur, maar op mijn volgende verjaardag is hij al bijna anderhalf (whut?! :o ).

Op MP staan een aantal Sparta Amazones en die zien er best fijn uit, ook qua ruimte tussen de stangen om er een goed kettingslot omheen te kunnen slingeren. Als ik google kom ik wel positieve ervaringen tegen, ook als ik hier op Fok zoek. Maar dat zijn allemaal best oude posts en intussen zijn er natuurlijk weer nieuwe hypermoderne fietsen op de markt.
Ik bedoel dus deze deze:

Heeft iemand deze (gehad) en is dit nog steeds een fijne fiets?
pi_129477664
Ik heb er toevallig zaterdag ook een gekocht via mp! Fietst heel fijn, maar veel ervaring heb ik er dus nog niet mee... Wel wat zwaarder dan gewend en ik moet even aan het bredere stuur wennen, maar de ruimte is zo lekker. Zeker nu ik weer zwanger ben :D
  maandag 29 juli 2013 @ 21:44:57 #161
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_129485280
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:51 schreef Suikertante het volgende:
Ervaringen gevraagd!

Ik ben over een poosje jarig en ik denk aan een nieuwe fiets. Ik heb namelijk echt zo'n stadsbarrel en ik wil heel graag met F fietsen. Hij is nu nog wat jong voor een stoeltje aan het stuur, maar op mijn volgende verjaardag is hij al bijna anderhalf (whut?! :o ).

Op MP staan een aantal Sparta Amazones en die zien er best fijn uit, ook qua ruimte tussen de stangen om er een goed kettingslot omheen te kunnen slingeren. Als ik google kom ik wel positieve ervaringen tegen, ook als ik hier op Fok zoek. Maar dat zijn allemaal best oude posts en intussen zijn er natuurlijk weer nieuwe hypermoderne fietsen op de markt.
Ik bedoel dus deze deze:
[ afbeelding ]

Heeft iemand deze (gehad) en is dit nog steeds een fijne fiets?
Ik heb deze! Al jaren eigenlijk niet meer nodig, maar ik heb nog geen andere fiets, dus ik fiets er nog steeds op. Ik heb zelfs het voorzitje er nog steeds opzitten, omdat ik dat gebruik voor boodschappen en het zitje toch niet in de weg zit. Ik wil hem best verkopen, of ruilen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_129487631
Oh! Ik stuur je even een PM.
  donderdag 18 december 2014 @ 11:40:58 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147701320
Schopje... ik wil graag een moederfiets aanschaffen, waar moet ik op letten? Ben totaal niet thuis in deze materie :@,.
KuikenGuppy
pi_147702622
Of hij lekker fietst? :+

Ik heb eigenlijk vooral gekeken of hij stabiel was, hoeveel ruimte er was om een kinderzitje te hebben en dan ook nog op te stappen en het uiterlijk van de fiets :') Ik ben uitgekomen op de Bloom. Het schijnt dat sommige moederfietsen heel zwaar fietsen. Dat vond ik bij de gazelle wel meevallen, al is hij wel flink zwaarder dan een gewone fiets.

[ Bericht 2% gewijzigd door .Sparkling. op 18-12-2014 15:24:08 ]
E.
  donderdag 18 december 2014 @ 12:46:09 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147702881
Ik vond ze geen van alle prettig fietsen op de gazelle bloom na.
Ik zou testritjes maken. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147703613
Inderdaad, testritjes maken.
Ik heb via MP gekeken wat me wat leek en toen ging ik daar een rondje fietsen, het fietste goddelijk maar ik zag het niet gebeuren in de stad op zo'n hoog gevaarte.
Nu heb ik een lage veel zwaardere fiets maar het zwaartepunt zit voor mij beter, ofzo. Dat kan iemand anders dus ook niet voor jou voelen.
pi_147705867
Ik heb ook de Bloom! Heb wat testritjes gemaakt en 'm toen tweedehands gekocht.

Ik vind 'm niet zwaar fietsen, maar hij gaat niet erg hard, zeg maar. Hij is wel wat zwaar met tillen idd. Ik heb ook op het vastzetten van het stuur gelet - de Amazone heeft een veer en dat wilde ik juist niet.
Home is where the O+ is...
pi_147707441
Hebben jullie ook zo ruzie met dat stuurslot eraf halen? Dat gaat zo vreselijk zwaar en ik kan de kracht niet zetten door de voetensteunen die ook precies op die hoogte zitten. Heel irritant :(
E.
pi_147707627
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:25 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben jullie ook zo ruzie met dat stuurslot eraf halen? Dat gaat zo vreselijk zwaar en ik kan de kracht niet zetten door de voetensteunen die ook precies op die hoogte zitten. Heel irritant :(
Ja, dat gaat idd niet altijd lekker! Ik krijg voor m'n verjaardag een achterzitje, dat gaat van de zomer wel helpen. Maar tot die tijd is het nog ff prutsen.
Home is where the O+ is...
pi_147707668
Ik heb een puch eleganze. Zat zon veer bij om het stuur vast te zetten maar (8> heeft daar een haakje voor gemaakt! Verder een heerlijke fiets vind ik. Ik ben vrij lang en vond andere te klein
  zaterdag 20 december 2014 @ 06:51:50 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147766864
Wat is trouwens handiger: baby voorop (lijkt me gezelliger en handig bij tegenwind met regen :+) of achterop (lijkt me stabieler)?
KuikenGuppy
pi_147766984
Ik zou starten met voorop. Kleine kindjes willen nog wel in slaap vallen en als ze dan achterop zitten is dat niet echt handig. Voorop kun je ze dan nog enigszins ondersteunen, achterop is dat veel lastiger te doen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:46:42 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147767238
Goed punt! Kan dat met hetzelfde zitje?
KuikenGuppy
pi_147767281
Nee joh!
Voorzitjes zijn kleiner en kunnen maar tot een kilo of 15.
  zaterdag 20 december 2014 @ 08:56:58 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147767315
Maar dat is kuiken al bijna :o
KuikenGuppy
pi_147767573
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 08:56 schreef Burdie het volgende:
Maar dat is kuiken al bijna :o
Mijn vierjarige zat er tot kort geleden nog wel eens in. Gezellig joh, een voorstoeltje. Lekker liedjes zingen en dieren kijken.

Ik heb geen moederfiets dus geen tips daar over.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:32:19 #177
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_147767596
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 06:51 schreef Burdie het volgende:
Wat is trouwens handiger: baby voorop (lijkt me gezelliger en handig bij tegenwind met regen :+) of achterop (lijkt me stabieler)?
Ik moest gelijk aan Herman Finkers denken, die vertelde dat ze twee kindjes hadden genomen, heel bewust, eentje voor hem en eentje voor haar om achter te schuilen bij wind en regen :')

Verder geen nuttige bijdrage :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 20 december 2014 @ 09:47:09 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147767743
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:32 schreef Klonk het volgende:

[..]

Ik moest gelijk aan Herman Finkers denken, die vertelde dat ze twee kindjes hadden genomen, heel bewust, eentje voor hem en eentje voor haar om achter te schuilen bij wind en regen :')

Verder geen nuttige bijdrage :P
Daarom willen wij ook graag nog een tweede :P
KuikenGuppy
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:01:59 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147767875
Ons Yepp voorzitje kan maar tot 13kg dacht ik :+. Nja, nog 1.8kg te gaan :Y)
pi_147794883
Volgens de site kan het yepp voorzitje tot 15 kilo maar ik vind het nu soms echt al zwaar worden om haar erin te tillen. Het is zo hoog en ze begint echt lang te worden, heb iedere keer ruzie met haar benen en het stuur :')
Maar goed, moet nog maar even want hij is nog geen jaar oud. En het is ook wel heel gezellig, kletsen en kusjes geven op haar hoofd terwijl ik fiets O+
E.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 09:30:04 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148237067
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:32 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb een puch eleganze. Zat zon veer bij om het stuur vast te zetten maar (8> heeft daar een haakje voor gemaakt! Verder een heerlijke fiets vind ik. Ik ben vrij lang en vond andere te klein
Deze wilde ik inderdaad, tot ik op de Gazelle Bloom ging zitten... dus die is het geworden O+.
Ik kan niet wachten tot ik hem op kan halen *O*.
KuikenGuppy
pi_148237137
Leuk, Burdie!

Wij hebben een yepp besteld! I gaat nu sinds anderhalve maand echt zelfstandig zitten en ze zit ook goed stevig, dus het kan. Ik heb er zo'n zin in! Ik ben echt een enorme fietsfan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:26:14 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148265192
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 10:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Volgens de site kan het yepp voorzitje tot 15 kilo maar ik vind het nu soms echt al zwaar worden om haar erin te tillen. Het is zo hoog en ze begint echt lang te worden, heb iedere keer ruzie met haar benen en het stuur :')
Maar goed, moet nog maar even want hij is nog geen jaar oud. En het is ook wel heel gezellig, kletsen en kusjes geven op haar hoofd terwijl ik fiets O+
Ik had echt nog niet nagedacht over het maximale gewicht :o :') Is meestal niet zo'n issue hier.

Maar idd, het begint wel wat zwaar tillen te worden. Maar dat heb je achterop ook natuurlijk. En ik vind het nog véél te gezellig voorop O+
pi_148274100
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik had echt nog niet nagedacht over het maximale gewicht :o :') Is meestal niet zo'n issue hier.

Maar idd, het begint wel wat zwaar tillen te worden. Maar dat heb je achterop ook natuurlijk. En ik vind het nog véél te gezellig voorop O+
Ik ook! Kletsen en kusjes op haar achterhoofd geven O+
Volgens mij kan Eva qua gewicht ook nog eeuwen in het voorstoeltje hoor, weet haar gewicht niet maar dat zal krap 10 kilo zijn denk ik :D
E.
pi_148274109
Ik zie nu dat ik mezelf gewoon herhaal. Nou ja, kletsen en kusjes geven dus :+
E.
pi_148274787
Ik laat deze week het achterzitje erop zetten. Dan kan ik kiezen haha
pi_151702779
Grote schop voor dit topic. Ik wil tzt graag kijken naar een bakfiets en was op zoek naar ervaringen. Ik ga uiteraard tzt ook proefritjes maken en uitproberen en weet ik het, maar het is wel fijn om een klein beetje de bomen in het bos te kunnen zien.

Ik hoor wisselende verhalen over het aantal wielen van de bakfiets, de een zweert bij een gewone fiets-constructie maar dan langer, de ander zweert juist weer bij een driewieler-constructie. Wat zijn jullie ervaringen? Voordelen/nadelen van beiden?

Mijn lief en ik zijn allebei 1.68m, is er dan nog verschil in bakfietsen of sturen of weet ik wat? Wat is aan te raden voor niet al te lange mensen en wat niet?

Hoe zit dat met zo'n babyschelpding, vanaf wanneer mag een baby daarin? Of kan dat ook in een maxi-cosi?

Hmm das zo'n beetje t belangrijkste wat in me opkomt nu, hopelijk kan iemand zn bakfietslicht erover laten schijnen :D
pi_151702792
t gaat er strakjes trouwens om, om 3 kinderen te kunnen vervoeren erin, een baby, eentje van 4,5 en eentje van 6.
pi_151703110
Wij hebben sinds kort een bakfiets. Een tweedehands Babboe Big, een driewieler, vijf versnellingen. Ik heb eerst wat testritjes gemaakt en een tweewieler viel meteen af voor mij. Dat blijft niet staan uit zichzelf, en met al dat gewicht er in vond ik dat te eng/instabiel/kwetsbaar. Nu kunnen de jongens wiebelen wat ze willen, die bak blijft wel staan, erg prettig. Het was de eerste dag even wennen omdat je een stuk meer ruimte inneemt dan met een gewone fiets, maar eenmaal onder de knie fietst het heel prettig en makkelijk. En ik vind het zo fijn dat de kindjes bij slecht weer gewoon droog en beschut zitten (ik heb (nog) geen rijbewijs, dus de fiets is mijn voornaamste vervoermiddel).

Wij zijn er nog niet over uit of we gaan voor een babyschelp of de maxicosi in de bak zetten. Dat laatste voelt wat veiliger voor mij, maar mogelijk ook onpraktisch (want steeds in en uit de auto tillen dus, en ook een stuk breder dan die schelp) dus als anderen daar ervaringen over hebben lees ook ik dat graag.

Ik denk idd dat wat fijn is heel persoonlijk is. Ik ben best een tikje een angsthaas in het verkeer, dus voor mij is de veiligheid van een driewieler veel waard. Mijn vriendinnetje heeft een tweewieler omdat ze dat veel lichter vindt rijden. Testritten maken waar je maar kan is absoluut een goed idee! :)
pi_151703248
Mignonne, je oudste gaat ook snel zelf op de fiets kunnen? Snap wel dat je de optie wilt hebben dat ze alle 3 er in kunnen. Mijn kinderen fietsen al vanaf 4 gewoon zelf naar school en ik zie ze niet in een bakfiets klimmen. Vooral mijn oudste zou het met haar gewicht ook wel echt zwaar maken. (25 kg dacht ik).

Geen bakfiets tips. Groot fan van de fietskar hier. (Inklapbaar, licht, ook als wagen te gebruiken, kan mee in de auto etc)
Met een meidenkwartet
pi_151703297
thanks!

Ja het is idd een beetje dubbel, ik hoor verhalen over de driewielers dat je er het gevoel van krijgt dat je omvalt als je door de bocht gaat, dat kan ik me best voorstellen. Anderzijds is idd wat jij benoemt een beetje mijn twijfel bij een tweewieler, de stabiliteit. Als mijn meiden nu allebei een omkijken omdat ze geroepen worden door iemand dan flikker ik om :') láát dat dus alsjeblieft vooral mensen }:| als zo'n kind zich met snelheid omdraait op de fiets rukt dat de hele fiets uit balans ;(
Maargoed, met een baby erbij en dus nog 2 grote kinderen en eventueel boodschappen en zulks vind k stabiliteit wel veel waard. Onze gastouder heeft een driewieler en is daar weer erg enthousiast over. (wel electrisch want vaak 6 kinders tegelijk :P )
pi_151703302
Mijn oudste fietst al lang zelf, maar als hij zoals eergisteren gewond raakt op een springkussen en niet zelf kan fietsen is het toch fijn dat hij ook in die bak past ;)
pi_151703350
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste fietst al lang zelf, maar als hij zoals eergisteren gewond raakt op een springkussen en niet zelf kan fietsen is het toch fijn dat hij ook in die bak past ;)
Snap ik! Au ook. Niet leuk.
Zie ook voordelen. Vanochtend ineens een lekke band bij mijn grote dame. Dus ze liep naar school.
Met een meidenkwartet
pi_151703386
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:18 schreef Cathmar het volgende:
Mignonne, je oudste gaat ook snel zelf op de fiets kunnen? Snap wel dat je de optie wilt hebben dat ze alle 3 er in kunnen.

Geen bakfiets tips. Groot fan van de fietskar hier. (Inklapbaar, licht, ook als wagen te gebruiken, kan mee in de auto etc)
Klopt hoor, maar grotere stukken wil ik de optie hebben om haar niet zelf te laten fietsen. Bovendien vind ik het nu nog niet erg handig dat ze haar fiets dan op school zou moeten laten staan. Overigens fietst ze nog niet zelf.

Maar het gaat mij voornamelijk om het vervoeren van een baby ;) ik moet beide kinderen toch dagelijks afleveren en ophalen op school, een baby mag pas vanaf 9/10 maanden mee op de gewone fiets. We kunnen op zich wel gaan lopen van en naar school maar heel praktisch vind ik dat niet. Hetzelfde geldt voor boodschappen doen enzo. Op zich kunnen we gaan lopen maar dan heb ik 2 ongeleide projectielen een baby in draagdoek en een (of waarschijnlijk 2) zware tassen met boodschappen, dat trekt de neuroot in mij niet zo. Ik ben dan liever mobieler met een bakfiets. Maar goed, t gaat me dus voornamelijk om vervoeren van baby en als bonus de andere 2 en boodschappen er ook graag bij.
pi_151703392
Mijn duo zit nu nog in een stoeltje voorop en achterop op mn oma-fiets :D :')
  woensdag 15 april 2015 @ 10:25:49 #196
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703410
Ik heb een gazelle cabby :D en ze kunnen er alle 3 in.
en ik vind het ook fijn dat de maxicosi er op kan :D

Ik vond een 3 wieler ook eng omdat de wegen hier ongelijk zijn.
En ik merk niet veel van het bewegen van ze

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703426
Tja. Kom ik weer. In mijn fietskar kan ik de kinderen laten zitten als ik de supermarkt in loop en voor een week boodschappen kwijt in de bergruimte. Maar tot zover. Ik snap je. Een bakfiets is veel sexier :)
Met een meidenkwartet
pi_151703448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt hoor, maar grotere stukken wil ik de optie hebben om haar niet zelf te laten fietsen. Bovendien vind ik het nu nog niet erg handig dat ze haar fiets dan op school zou moeten laten staan. Overigens fietst ze nog niet zelf.

Maar het gaat mij voornamelijk om het vervoeren van een baby ;) ik moet beide kinderen toch dagelijks afleveren en ophalen op school, een baby mag pas vanaf 9/10 maanden mee op de gewone fiets. We kunnen op zich wel gaan lopen van en naar school maar heel praktisch vind ik dat niet. Hetzelfde geldt voor boodschappen doen enzo. Op zich kunnen we gaan lopen maar dan heb ik 2 ongeleide projectielen een baby in draagdoek en een (of waarschijnlijk 2) zware tassen met boodschappen, dat trekt de neuroot in mij niet zo. Ik ben dan liever mobieler met een bakfiets. Maar goed, t gaat me dus voornamelijk om vervoeren van baby en als bonus de andere 2 en boodschappen er ook graag bij.
Ja, exact onze overwegingen ook. Ik kreeg al bijna een paniekaanval van het idee dat ik hier zou zitten met drie kinderen en geen kant op kon, omdat geen vervoer, ieks :'( :')

Mijn jongetjes vinden de bak ook echt zo enorm leuk. Zitten ze samen alles om zich heen te observeren, stiekeme grapjes met elkaar te maken, het is echt enorm gezellig in die bak O+
pi_151703453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
Mijn duo zit nu nog in een stoeltje voorop en achterop op mn oma-fiets :D :')
Zwaar he? ;(
pi_151703458
Wij hebben een elektrische babboe tweewieler, maar ik zou als ik opnieuw mocht kiezen écht voor een driewieler gaan. Met L alleen gaat het nog wel, maar als er eens een vriendje meegaat, moet ik ze per rit minstens tien keer tot stilzitten manen, anders slingeren we de weg over.
pi_151703462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:
Tja. Kom ik weer. In mijn fietskar kan ik de kinderen laten zitten als ik de supermarkt in loop en voor een week boodschappen kwijt in de bergruimte. Maar tot zover. Ik snap je. Een bakfiets is veel sexier :)
Ik vond het niet fijn dat ik geen zicht heb op de kindjes.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:30:08 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703485
In een bakfiets kan je ze ook laten zitten hoor :D
Fietskar vind ik zo eng, ik heb ze ook om zien vallen tijdens fietsen enz
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:28 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben een elektrische babboe tweewieler, maar ik zou als ik opnieuw mocht kiezen écht voor een driewieler gaan. Met L alleen gaat het nog wel, maar als er eens een vriendje meegaat, moet ik ze per rit minstens tien keer tot stilzitten manen, anders slingeren we de weg over.
oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebt :D

maar hmm dat bevestigt dus wel een beetje mn beeld erbij. Ik zwalk nu echt over de weg soms met mn fiets omdat ze van alles aan het aanwijzen zijn ofzo :'( en dan bewegen ze nog niet eens heel woest verder. Een bakfiets nodigt wel meer uit tot bewegen natuurlijk.

Hoe bevalt het electrische? Heb je het echt nodig of heb je het idee dat je ook prima zonder had gekund?
pi_151703513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Zwaar he? ;(
echt hè :') gisteren nog, roept een vriendinnetje ze terwijl ik nét de bocht om ging. Gelukkig draaiden de meiden allebei naar rechts en ik ging linksom de bocht in, als ze allebei naar links hadden gedraaid dan was k om gegaan :')
pi_151703539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt hè :') gisteren nog, roept een vriendinnetje ze terwijl ik nét de bocht om ging. Gelukkig draaiden de meiden allebei naar rechts en ik ging linksom de bocht in, als ze allebei naar links hadden gedraaid dan was k om gegaan :')
Succes over een paar maanden als je buik dikker is :') Toestanden ;(
pi_151703572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:32 schreef L-E het volgende:

[..]

Succes over een paar maanden als je buik dikker is :') Toestanden ;(
dan ga k wel lopen denk ik :P
pi_151703603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

dan ga k wel lopen denk ik :P
Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zit O+
pi_151703615
Overigens ga ik nu met de bakfiets naar de markt. Alles wat ik wil kopen past er in namelijk O+
pi_151703619
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zit O+
_O- :D

E. mag nog steeds in het voorzitje gelukkig :') 14 kilo weegt ze nu, kenbest :Y)
pi_151703623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebt :D

maar hmm dat bevestigt dus wel een beetje mn beeld erbij. Ik zwalk nu echt over de weg soms met mn fiets omdat ze van alles aan het aanwijzen zijn ofzo :'( en dan bewegen ze nog niet eens heel woest verder. Een bakfiets nodigt wel meer uit tot bewegen natuurlijk.

Hoe bevalt het electrische? Heb je het echt nodig of heb je het idee dat je ook prima zonder had gekund?

Een elektrische zou ik dan weer echt aanraden. Maar da's vooral omdat ik de keuze heb tussen auto en fiets. Ik kies nu veel sneller voor de fiets. Ik moet zo'n 3 km over de zeedijk (heuveltje op en af ook nog) en als het ook maar een beetje waait, trap je je verloren op een gewone fiets. Op de elektische kost het echt niks geen moeite. Je moet enkel zorgen dat de trappers in beweging blijven, maar kracht hoef je niet te zetten.
pi_151703675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

Een elektrische zou ik dan weer echt aanraden. Maar da's vooral omdat ik de keuze heb tussen auto en fiets. Ik kies nu veel sneller voor de fiets. Ik moet zo'n 3 km over de zeedijk (heuveltje op en af ook nog) en als het ook maar een beetje waait, trap je je verloren op een gewone fiets. Op de elektronische kost het echt niks geen moeite. Je moet enkel zorgen dat de trappers in beweging blijven, maar kracht hoef je niet te zetten.
Ik pak nu dus veel vaker de fiets.
Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?
Misschien ook maar ns een proefrit daarmee gaan doen dan. Had je jouw fiets nieuw of tweedehands?
pi_151703678
En een bakfiets is niet sexy mensen. Niet.
pi_151703700
Moppert die cabby, wordt die stof niet heel zompig en nattig enzo als het flink geregend heeft?
pi_151703716
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Nee dat sowieso niet idd, yuppenspul :') ;(
maar goed, ik verplaats me wel veel liever per fiets dan per auto dus hmm keuzes keuzes.
pi_151703773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?
Misschien ook maar ns een proefrit daarmee gaan doen dan. Had je jouw fiets nieuw of tweedehands?
Vind ik wel. :)

Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo. :D
pi_151703795
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Dat zal me echt mn reet roesten. O+
pi_151703814
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo. :D
te hard! :D hahahaha
goeie deal dus!

quote:

[..]

Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nog :') :D
  woensdag 15 april 2015 @ 10:43:01 #218
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
Moppert die cabby, wordt die stof niet heel zompig en nattig enzo als het flink geregend heeft?
Nee :D en ik heb er de bijpassende afdekhoes en dan is hij echt kurdroog :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703841
quote:

[..]

en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?
  woensdag 15 april 2015 @ 10:45:45 #220
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703860

Plaatje bij het praatje
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:45 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje bij het praatje
ohja idd. En heb je dr ook iets van een huif bij of dat nie?

Voordeel van een tweewieler zou wel weer zijn dat ie in de schuur past. Een driewieler past niet in de schuur hier gok ik.
pi_151703903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

te hard! :D hahahaha
goeie deal dus!

[..]

Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nog :') :D
Da's lief. Onwaar, maar lief.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:48:17 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703918
Ja! die heb ik er ook bij. en je krijgt er dan 2.
1 voor met maxicosi en 1 voor zonder.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?
Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*

Geen idee nog dus. :')
pi_151703941
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*

Geen idee nog dus. :')
:D haha ben benieuwd wat je kiest straks!
pi_151704000
Volgens mij hebben ze me bij Babboe zien fietsen :o :+

quote:
De Babboe Big bakfiets is een topkwaliteit bakfiets voor een betaalbare prijs. Nooit meer slingerend met een kindje voor- en achterop en de boodschappen aan het stuur door het verkeer.

https://www.babboe.nl/productinformatie/bakfiets/babboe-big.html
pi_151705661
quote:

[..]

Dat O+ Maar ik wilde het wel even kenbaar maken he, dat mensen niet denken dat kinderen&bakfiets libidoverhogend is, voor wiedanook. Scheelt weer teleurstelling.

Ik wilde ook electrisch. En toen vond ik 'm net als die oma veel te hard gaan :@ :') Dus dat hebben we maar niet gedaan :')
pi_151705838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat O+ Maar ik wilde het wel even kenbaar maken he, dat mensen niet denken dat kinderen&bakfiets libidoverhogend is, voor wiedanook. Scheelt weer teleurstelling.

Ik wilde ook electrisch. En toen vond ik 'm net als die oma veel te hard gaan :@ :') Dus dat hebben we maar niet gedaan :')
hoe dan?! :o
  woensdag 15 april 2015 @ 12:05:59 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151706024
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg

Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 15 april 2015 @ 12:09:10 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_151706120
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben op de fiets gestapt met M. in de draagdoek op mijn buik. Ondanks dat het echt verafschuwd wordt. Het ging hartstikke prima, en ik denk dat ik het gewoon blijf doen voor die kleine stukjes naar het kdv.
disclaimer
pi_151706202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe dan?! :o
Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al? :@
pi_151707401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg

Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
Ik heb een croozer duo. Meisjes zaten er in vanaf 7/8 maanden. Maar er kan een hangmatje of babyschaal in. Voordeel ivm babymee is ook de bergruimte.
Met een meidenkwartet
pi_151708480
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al? :@
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje. Die van ons heeft drie standen gelukkig, op de hardste mag ik niet van N., vindt ie levensgevaarlijk. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151708814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:45 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje bij het praatje
Oh! Zoiets heb ik eens uitgeprobeerd, wat een heldending was dat O+ Maar die prijs :X :X :X

quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje.
Haha ja, zie je bij het stoplicht vaak, zo'n fiets die er met oma vitale vijftiger vandoor gaat en de rest bijna omver rijdt.
pi_151709102
Wij hebben een electrische bakfiets met 2 wielen. Bevalt prima, qua bochten is hij wat flexibeler dan een driewieler is mijn ervaring.
Eerste keer vond ik het wel even vreemd fietsen, vooral omdat je het voorwiel niet kan zien.
Of je trapondersteuning wil, zal ik van de afstand aflaten hangen die je ermee moet fietsen. Wij hebben het wel en met de lichtste ondersteuning dan voelt het al als op een gewone fiets. En dan zijn er nog 11 standen over om het trappen heel licht te laten zijn.
Er zit een bankje in waar 2 meiden van 6 prima konden zitten en geen last hadden van de maxicosi voorin in de adapters.
  woensdag 15 april 2015 @ 15:10:25 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151710616
Wat ik ook kan waarderen aan de cabby is dat er 3 gordels inzitten.
als je kind alleen in het midden zit heb je toch een gordel
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151743381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D haha ben benieuwd wat je kiest straks!
Ik heb ff snel naar zo'n schaal gekeken en die kun je van 2 tot 8 maanden gebruiken of zo? Da's van augustus tot januari. Ik vermoed dat ik in die maanden niet heel veel zal fietsen. :+
pi_151745840
Ik heb een fietskar gehad (Croozer duo) em een babboe bakfiets

Fietskar:
handig, ook in te klappen maar eigenlijk nooit gedaan. Hangmatje ideaal voor kleine baby, gedaan vanaf 6 weken oud.
daarna overgegaan naar een peuter zitje, met ondersteuning in de nek en rug. Erg ideaal.

Bakfiets
3 wieler van Babboe. Niet elektrisch en dat was wel handiger geweest denk ik. Moest dagelijks een flinke heuvel over en dat was wel heel pittig
Inmiddels ook verkocht omdat ik een auto moest kopen :)
pi_153840862
Mijn man is op zoek naar een nieuwe fiets. Waar ook een kinderzitje voorop moet kunnen, later een kinderzitje achterop, dubbele standaard, stuurslot. Maar wel een herenfiets dus. Iemand tips?
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:09:27 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153842026
Een herenfiets als in met stang? Ik zie niet helemaal voor me hoe dat handig is met voor en achter een kind in de kinderstoel :+

Is een damesfiets met groot frame niet fijner, wellicht?
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:11:34 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_153842094
We zouden sowieso van de bewoordingen "herenfiets" en "damesfiets" af moeten :')
disclaimer
pi_153842182
Www.daddybike.com

Hatseflats. Papafiets.
pi_153849054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:

Ik vond de fietskar ideaal, als het koud was gooide ik er een extra dekentje bij. Ik gebruikte een hangmatje, wat volgens de beschrijving niet is om mee te fietsen. Als de kar omver gaat is het niet veilig genoeg denk ik... Maar het ging dus prima. Maar er zijn ook fietskarren waar je de maxicosi in kan zetten, ik heb geen idee of dat met die van ons kan. En je hebt van die babyschalen die je kan gebruiken.

We gaan onze fietskar trouwens verkopen. Mocht iemand interesse hebben, het is een chariot cougar 2.
Af te halen in Emmen. Prijs zijn we nog even over aan het nadenken.
Foto's heb ik nog niet online, zo ver was ik nog niet ;).
pi_153899930
Ik hoor eigenlijk niet in OUD, maar ik heb gisteren iets gezien waar ik vreselijk van geschrokken ben. Maar ik durfde er niks van te zeggen.

Mijn buren zijn hun 5-jarige aan het leren fietsen. Het kindje is geboren met maar één oogje en met het andere oogje ziet het ongeveer 5% ... Ze waren op de stoep aan het oefenen en in nog geen minuut botste het tegen wel drie obstakels aan (een tuinhekje, een lantaarnpaal, een fiets die rondslingerde). Hoor ik de ouders heel droog zeggen: wel goed voor je kijken.

Ik vind het een eng idee dat een praktisch blind kind leert fietsen. Je zult het maar onder je auto krijgen, toch? Of ben ik nou een aanstellerig ei?
pi_153900262
Blinden doen het idd niet perse heel goed in het verkeer. Maarre, ze wonen naast je, knoop er eens een gesprek over aan? :)
  zondag 28 juni 2015 @ 13:37:09 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153901404
En volgens mij rijdt elk kind dat net leert fietsen overal tegen aan. Nou ja, de mijne kan heul goed op haar driewieler fietsen maar die fietst ook zo de greppel in. En die ziet prima.
pi_153901487
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:37 schreef Kyara het volgende:
En volgens mij rijdt elk kind dat net leert fietsen overal tegen aan. Nou ja, de mijne kan heul goed op haar driewieler fietsen maar die fietst ook zo de greppel in. En die ziet prima.
Mijne keek ook overal behalve vóór zich. :')

Maar ja, Aural, begin een gesprek met de buren, misschien is het zicht verbeterd. Dat weten zij alleen, wij niet ;)
  zondag 15 november 2015 @ 17:43:00 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157572391
Ja flinke kick maar ik heb toch een moederfiets vraag.

Ik ga meedoen aan het fietsplan op het werk en dan heel gezond naar het station fietsen ipv in de auto zitten :7

Ik heb een knieprobleem waardoor ik mij niet zo stevig op de fiets vind zitten als voorheen -O-
Een moederfiets leek me qua stabiliteit daarom nog steeds de beste oplossing als ik Ollie ook mee wil nemen achterop.

Ik hoor graag welke fiets jullie hebben en waarom ie wel of niet prettig is.

Oh en sinds mijn stuit probleem na de bevalling zit ik op mijn huidige fiets totaal niet lekker. Dus als iemand tips heeft voor fluweelzachte zadels hoor ik die ook graag :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 november 2015 @ 17:57:16 #249
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157572771
Een verende zadelpen verloste mij van een hoop stuit problemen op de fiets. Die zat niet standaard op mijn fiets en heb ik er dus op laten zetten. Wel eventueel rekening houden met je frame maat dan, het zadel kan dan niet meer op de laagste stand.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 15 november 2015 @ 18:42:29 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157573828
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Ja flinke kick maar ik heb toch een moederfiets vraag.

Ik ga meedoen aan het fietsplan op het werk en dan heel gezond naar het station fietsen ipv in de auto zitten :7

Ik heb een knieprobleem waardoor ik mij niet zo stevig op de fiets vind zitten als voorheen -O-
Een moederfiets leek me qua stabiliteit daarom nog steeds de beste oplossing als ik Ollie ook mee wil nemen achterop.

Ik hoor graag welke fiets jullie hebben en waarom ie wel of niet prettig is.

Oh en sinds mijn stuit probleem na de bevalling zit ik op mijn huidige fiets totaal niet lekker. Dus als iemand tips heeft voor fluweelzachte zadels hoor ik die ook graag :P
De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.

Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 15 november 2015 @ 18:59:39 #251
244125 laziness
pi_157574325
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 18:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.

Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Ja maar dat prijskaartje heb ik dan weer even niet met een nieuw huis. Bovendien wordt je er lui van ben ik bang :+
pi_157574980
Ik heb een BSP en ben d'r blij mee. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157575307
Ik heb bewust geen moeder fiets. Mijn gewone fiets is veel lichter dan een moeder fiets en rijdt (vind ik) veel fijner. Heb nu nog een stoeltje voor en achterop maar dat duurt nog maar een jaartje.
Ollie zit toch ook niet heel lang meer achterop?
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2015 @ 19:35:27 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_157575652
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
disclaimer
pi_157575748
Als ik nu een nieuwe mamafiets zou kopen dan werd het een 28inch en elektrisch.
pi_157576194
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
Mijn grote zit juist altijd voorop. Niet in een stoeltje, maar op een zadel. Kost ook best een hoop ruimte.

Ik heb een gazelle nl, al een jaar op 5. Die is nogal zwaar. Dat fietst wel stabiel, maar je sleept je een ongeluk als je ermee moet lopen of als je m, met kind erop, van de standaard haalt of erop zet.
pi_157596470
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moederfiets komt uit 2014 maar dat ding is echt heel, heel veel zwaarder dan een gewone fiets hoor :o
Ik heb Eva sinds een paar maanden achterop en ik sta iedere keer te puffen en te trekken om dat ding van de plek te krijgen. Zelfs leeg is hij gewoon niet eens te tillen, onding.. Ik heb een bloom trouwens :D
E.
pi_161247760
Lentekick!

Ik wil een fiets. Ik heb er een, een mountainbike, en dat is stevig trappen hier. Dus nu ben ik op zoek naar een electrische fiets, die ik ook hier in heuvelig Oslo kan gebruiken. De normale el-fietsen hier zijn heel degelijk maar niks geschikt voor kinderzitjes. Dus ik ben op de NL´se markt aan het kijken. Maar ik vraag me af of die motoren ook de heuvel hier aankunnen..?

Ik wil dus een motortje, en ruimte voor kinderzitjes. Het hoeft niet per se een moederfiets te zijn, maar wel een waar je met gemak een voorzitje op kan zetten, en er dan zelf ook nog tussen kan. Met mijn Gazelle uit 1996 vind ik dat erg onprettig.

Laziness, welke fiets heb jij uiteindelijk gekocht? Het lijkt er op dat je naar hetzelfde op zoek was als ik.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:02:15 #259
244125 laziness
pi_161249378
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
pi_161249556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef laziness het volgende:
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
Huh, hoe ik daar dan weer bij kwam :? _O-
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:58:25 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161273656
Room, je bent nu zwanger toch? Ik vond zelfs met een echte moederfiets (Sparta Amazone) de ruimte tussen voorzitje en niet-zwangere buik al vrij krap...

Dus een gewone fiets laat helemaal weinig ruimte denk ik.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:14:24 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_161273983
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
disclaimer
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:40:10 #263
73386 Fazz
onderweg
pi_161274474
F zit bij mijn moeder ook al tijden achterop :) Zij vind voorop te eng/onstabiel en hij vind het achterop ook heel leuk O+

Niet zwanger met een zitje voor op vind ik af en toe al een uitdaging op mijn 'gewone' fiets, met dikke buik lijkt het me echt niet passen!
pi_161274569
Is een moederstuur niet iets? Apart stuur dat je op je eigen fiets monteert, daarmee heb je als het goed is veel meer ruimte over tussen je zadel en kinderzitje.
pi_161274844
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:07:28 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_161274963
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
disclaimer
pi_161275068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:14:06 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_161275091
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo _O-
disclaimer
pi_161275131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:21:41 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_161275255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd af :D Ik zal het eens proberen te observeren :+
disclaimer
pi_161275288
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:25:35 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_161275348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
disclaimer
pi_161275433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
pi_161277528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
Die zijn er nu toch elektrisch?
pi_161277547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Met jouw huidige slanke lijf. Zou dat jouw ook makkelijk lukken.
pi_161277598
Elektrische fietsen vind ik van die gevaarlijke dingen :o. Ze zijn zo zwaar en gaan voor je het weet zo hard ineens. Lijkt me, zeker met kind erop, niet handelbaar. Als je valt heb je mogelijk een zwaar ding op je liggen. Daarnaast verwacht het medeverkeer niet zo'n snelheid, vooral niet met kind erbij.
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:35:39 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161277932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

+1 :')
pi_161277968
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die zijn er nu toch elektrisch?
Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.

Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
pi_161278041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ja, bij F ging dat ook prima qua op en afstappen. Toen had ik een bobike stoeltje (ook met een gewone fiets).
Bij E had ik een ander stoeltje (yepp) en daar heb ik 1x mee gefietst, was te hoog ofzo, kwam veel meer naar me toe. Daar had het me dus nooit mee gelukt, niet zwanger vond ik het al niks
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:10:23 #280
244125 laziness
pi_161278620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.

Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
Ik heb een knie probleem dus bij een fiets uitje op mijn werk kreeg ik een elektrische fiets. Het is even 5 minuten inderdaad aanvoelen (ik schoot wel ff flink vooruit) maar daarna acht ik het niet gevaarlijk met kind. Je schakelt zelf mee met hoeveel ondersteuning je wilt dus je bent er zelf bij om het veilig te houden.
Ik kan het je aan raden.
pi_161279078
Mijn vriend heeft een elektrische fiets waarmee hij drie keer in de week naar zijn werk fietst (25 km verderop). Daarvoor heeft hij zijn eigen fiets laten ombouwen. Hij fietst er ook regelmatig mee met I in het voorzitje, dat gaat zonder problemen.

Ik gebruik zijn fiets ook wel eens en ik zie geen enkel probleem voor wat betreft het fietsen met kind. Vooral als je wegfietst van het stoplicht of zo is het heerlijk, net alsof iemand je een duwtje in de rug geeft. Je komt gewoon net wat makkelijker weg vanuit stilstand en als je fietst houd je gemakkelijker een constante snelheid.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet hoger dan stand 4 (van de 9) durf te gaan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161280187
quote:

[..]

Ik heb geen idee. Maar een transporter model zou ook een stabiel voorwiel moeten hebben. Kennen ze in Norge alleen achterzitjes?
pi_161280799
quote:

[..]

Ja ik snap het, dat was ook mijn reden van testen/overwegen. En je kunt natuurlijk wel de hoeveelheid trapondersteuning instellen. Vond het alleen met mijn verdere conditie niet een goed idee vanwege het (slecht verdeelde) gewicht. Al is het met kind erop sowieso al topzwaar.

Heb je wel eens naar een driewieler/trike gekeken? Zit lager, comfortabeler, stabieler en beter vol te houden. Kun je wel alleen achter een kinderzitje gebruiken, niet voor. Maar echt hellingen klimmen kan dan wel weer zwaar zijn, vooral voor je knieën.

[ Bericht 3% gewijzigd door Unihipili op 08-04-2016 15:44:30 ]
pi_161280992
Dat is geen doen hier, laag zitten. Dan kom je geen berg op. Het stadsfietsidee is al op de grens van onmogelijk, in elk geval zonder motor. Bij ons nieuwe huis is het een stuk vlakker dus vandaar dat ik een stadsfiets wel durf te overwegen naast mijn mb.

Hier alleen achterzitjed idd, F-R.

Maar wat je zei Mignonne is natuurlijk wel waar, qua zadelhoogte en gemak. Mijn zadel in NL staat eigenlijk iets te hoog en daardoor kom ik lastig mn fiets op met voorzitje. Als ik en el-opoefiets koop en t zadel laag houd is het miss wel te doen. De voorop-tijd is sowieso korter dan achterop natuurlijk.

Vanaf wanneer is het in NL gebruikelijk im achterop te gaan trouwens?
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:45:14 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_161281029
Als broer/zus voorop gaat? :D
Nee, ik meen dat het voorzitje tot 15 kilo mag. Dus met een jaar of 3?
disclaimer
pi_161281037
Oh ja oeps ik had het heuvelachtige gemist :D was al aan het editen.

Dan zou ik opletten waar de accu zit voor de verdeling van het gewicht. In het frame bijv. Geen idee hoe talrijk de keuze daarin tegenwoordig is. En goede maat en afstelling van de fiets.. Dat kan al heel veel schelen. Geen idee hoe lang je bent enzo.

Denkfouten nogsteeds voorbehouden, hoofd = stuk. Daarnaast geen ervaring met kinderzitjes enzo :').

[ Bericht 29% gewijzigd door Unihipili op 08-04-2016 16:14:07 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:36:11 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161282064
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Op een gegeven moment vond ik het echt loodzwaar om peuter voorop te zwaaien. Elin ging rond 2 over (maargoed, ik was toen ook enorm zwanger dus dat maakte het tillen extra zwaar), ze was toen denk ik een kilo of 13. En ze worden dan ook lang dus ze zat gewoon niet meer goed in het voorzitje.
pi_161282428
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geloof dat Daan rond een jaar of 2 maar achteren ging(kilo of 13?). Toen werd het wat zwaar om zo hoog voorop te tillen en ik vond het wel fijn om iets meer ruimte te hebben..

Sinds 2 weken zit hij weer voorop. Ik heb nog een stoeltje achterop voor als er vriendjes mee willen, maar hij zit op een zadel die op mijn stang zit. Hij zit liever voorop. En ik versta zijn verhalen van school op weg naar huis veel beter nu hij voor zit. :D
pi_161282431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd af :D Ik zal het eens proberen te observeren :+
Mijn vriend houd zn fiets iets schuin en schuift dan zo zn been over de stang :)
pi_161282499
quote:

[..]

Ik geloof dat mijn man eerst zijn knie over de stang doet en dan kan de rest er wel achteraan.. Maar niet achterom zwaaiend meer inderdaad :P
pi_161284122
quote:

[..]

Mijn man fietst op een dames fiets sinds hij een kind achterop heeft
*poef* nu is het weg
pi_161284224
Lol. Zie de reclame van de drieling van interpolis onderaan het topic. Hoe krijg je die én grote zus mee op de fiets? :D
pi_161284298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Lol. Zie de reclame van de drieling van interpolis onderaan het topic. Hoe krijg je die én grote zus mee op de fiets? :D
Tijd voor een fietskar of bakfiets dan.
pi_161338624
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
S. 2014
J. 2016
  zondag 10 april 2016 @ 21:49:24 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161339249
Schijnbaar bevestig je de tassen achter het zitje op de XL drager GM. Er zijn evt wat plaatjes op Google te vinden, misschien helpt dat iets? :)
pi_161339290
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:49 schreef GotC het volgende:
Schijnbaar bevestig je de tassen achter het zitje op de XL drager GM. Er zijn evt wat plaatjes op Google te vinden, misschien helpt dat iets? :)
Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.
S. 2014
J. 2016
pi_161341799
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.

Ik had het zitje met een stang aan de zadelpin laten maken. Hij veerde boven de (gewone) bagagedrager. En daaronder pasten twee grote fietstassen. :7

Edit: dat was geen yepp. :@ ik had een bobike, volgens mij.

Ondertussen heb ik de tassen nog, maar is het zitje verkocht en heb ik een rugsteuntje achterop.
Professioneel gifmenger.
pi_161342418
Geloof dat wij dat hebben, incl gewone fiets tassen. Zal morgen foto zoeken! (Of heel mij herinneren ;) )
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161346172
Ik heb een gazelle bloom waar officieel zo'n yepp zitje direct op kan. Nu vind ik dat W te dicht tegen me aanzat (te ver naar voren) waardoor ik voor mijn gevoel echt bijna op haar schoot zit. Ik heb dus zo'n easyfit ding gekocht (eigenlijk de adapter om m mee op een andere fiets te krijgen). Daardoor zit ze iets meer naar achter, maar ook iets hoger. Mijn gewone fietstassen zitten er dan onder, op de oude bagagedrager zeg maar.. De voetsteunen gaan dan wel een stukje de fietstas in en de fietstas kan dan niet dicht. Maar zo is het toch het handigst. Zitje kan er makkelijk op en af. Ik laat m 's ochtends op t kdv en dan neemt mn man hem op de terugweg weer mee.
Wij hebben dus 1 achterzitje voor 2 fietsen. Dan heb ik als ik naar mijn werk fiets geen zitje meer op de fiets.
  maandag 11 april 2016 @ 11:11:13 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161346323
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.
Speciale Yepp tassen kopen, natuurlijk :+.
Wil je dr niet meer voorop hebben?
KuikenGuppy
pi_161354625
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ik! Ik ben met fiets naar de fietsenmaker gegaan en zei dat ik een achterzitje met fietstas wilden. Dat hebben zij even gemaakt :+
Ik heb een verlengde bagagedrager en het stoeltje dat vast zit aan mijn zadelpin volgens mij. Niet degene die je heel makkelijk kan bevestigen.
Ik heb een gazelle Bloom trouwens.
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')