quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:54 schreef stoereboii het volgende:
Hoi Mrien
Dat valt best mee, ik raad het zeker aan! Ik doe dat ook met me zoontje Henk en dochtertje Linda en we amuseren ons te pletter. Zonnige groetjes vanuit mijn huis!
Jij hebt toch zo'n fiets waarbij het dragende gedeelte vast zit aan het frame? Dat draait dus anders dan normaal. Niet over de grond, maar draaien van links naar rechts doet het wiel "anders".quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Huh?
Het is een frame dat 150kg kan dragen en uit 2 elkaar dragende stukken bestaat. Het kind zit dus op het frame en niet op de bagagedrager. Bagagedragers voorop zijn ongeschikt.
Welk wiel draait dan anders?
Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..quote:Op maandag 16 juli 2012 11:04 schreef mrien het volgende:
Dan moet je er 1 van bobike hebben, universeel zijn ze er niet en elk systeem is weer anders
De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..
En wij vroegen ons al af waar die andere gaatjes voor waren.. Al heb ik ook een steun waar maar 2 gaatjes in zitten. Het windscherm is in huis, ik ga straks even kijken of ik alles er stevig op kan krijgen, en het gewoon eens proberen..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.
Ik mag ook op zoek naar een bakfiets. Straks is het voor mij niet meer te doen om met 2 kleintjes op en neer naar school en psz enzo te gaan anders. We hebben van de week al een 3 wieler geprobeerd maar die fietste heel zwaar vond ik. Zelfs al zonder kinderen. Van de week proberen we een 2 wieler. Hoef er maar 2 kinderen in te hebben en dat kan in die prima. En die kan ik ook gewoon achter thuis krijgen. Dus voor nu heeft die de voorkeur.
Aanraderquote:Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Lamb29 het volgende:
Tnxs! We gaan maar eens in de winkel kijken naar een Yepp en de Bobike City..
Geen bekleding is inderdaad een voordeel... zeker met de toekomst wanneer de fiets ws vaker buiten blijft staan ivm naar school brengen (inpandige berging dus buiten scheelt weer tijd)
Ik heb ook wel eens zitten nadenken over een helm... Zeker wanneer ze groter wordt en dus de fiets zwaarder... Lijkt mij wel een veilig idee.. Doen meerdere dit?
Bobike junior zie ik de meesten mee fietsenquote:Op maandag 10 september 2012 07:52 schreef Saffier het volgende:
Mijn bobike heeft afneembare bekleding. Als het dreigt te regenen trek ik het eraf en stop het in mijn fietstas. Het vooropzitje heeft standaard een regenhoesje erbij. Heb nooit gesnapt waarom die er niet op zit op het achteropzitje. Had dat wel verwacht.
Ik zoek juist een achterzitje voor een bijna 7-jarige. Daar iemand al ervaring mee?
Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?quote:Op maandag 10 september 2012 07:59 schreef Troel het volgende:
[..]
AanraderEn ik ga je niet vertellen waarom, want dan durf je niet meer te fietsen
Hier een bobike maxi plus, al vanaf het moment dat Ruben goed kon zitten en dergelijke. Pas toen Jochem kwam heb ik een voorzitje erbij aangeschaft, ook van Bobike. Overigens heeft mijn achterversie (voorversie wordt niet meer gebruikt en staat in V&A) een regenhoesquote:Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?
Bij de bobike zitten ze hier met hun hoofd boven het zitje, dus geen uitsparing nodig.quote:Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef Lamb29 het volgende:
Ik zag ergens dat sommige kinderzitjes een helmuitsparing hebben... Das dus even iets om in de gaten te houden of een helm kan bij het zitje... Tnxs!
Die van mij welquote:Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Mijn mand moest van mijn fiets af toen ik het voorstoeltje ging gebruiken. Allebei zaten ze aan de stuurpen en dat paste niet. Weet niet of er andere oplossingen zijn?
Achterstoeltje van Bobike kun je er volgens mij niet zonder gereedschap afhalen. Voorstoeltje wel, dat gaat heel simpel.
Hier op het cb kijken ze niet meer naar die 9 maanden grens. Ze kijken of je kindje zelf kan gaan zitten. Nu zijn sommige daar heel laat mee maar dan kijken ze hoe stevig ze zitten. Leander ging bv ook al heel vroeg zelf zitten en mocht toen ook mee op de fiets. Matthias kan door zijn been nu niet meer goed los zitten dus die gaat me voorlopig niet mee op de fiets.quote:Op maandag 10 september 2012 11:45 schreef Bleie het volgende:
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht, en wil daar ook maar zitjes bij. Dat betekent wel dat ik een voor- én een achterzitje nodig heb. En ik wil ook nog iets combineren met fietstassen of een mandje of zo aan m'n stuur, want ik neem vaak werk mee naar huis. En ik wil stoeltjes die makkelijk van de fiets af kunnen, zodat ik ze alleen mee hoef te nemen als ik de kinderen ook daadwerkelijk moet vervoeren.
Pietje is nu ruim 7 maanden, nog erg jong, maar hij kan zelf gaan zitten. Kan hij dan (voor ritje van 5 min naar kdv) al in een fietsstoeltje? Of is dat toch nog niet veilig?
Fietskar maak je hier lager vast dan het zitje en levert hier geen probleem op.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Dan kan ze of de kar niet vastmaken of het zitje niet, vermoed ik...
Ik heb 'm even opgezocht:quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:16 schreef mrien het volgende:
En de helling is erg smal
Ik ga eens zoeken stiemie!
Die is fijn. Hebben wij ook.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:47 schreef kleinzusje het volgende:
Yepp voorzitje doen ? Of zonde van het geld ?
Thx !quote:
Weet niet waar je woont in Maastricht staat er 1 voor n tientje te koopquote:
Die aanhangfiets zou dan voor je 6 jarige zijn?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:17 schreef Nijna het volgende:
Aanhangfietsje, is dat wat?
De jongste van bijna 4 wil heel graag meefietsen, ze fietst op een 12,5 inch fietsje, anders kan ze niet bij de grond en zelf opstappen enzo. Maar de oudste van bijna 6 fietst tegenwoordig redelijk goed zelf. Maar net 2 kinderen tegelijk vind ik wel erg spannend nog...
Ik zag dat je die fietsjes in heel wat verschillende prijsklassen hebt en er zit ook nogal wat verschil in de stabiliteit enzo. Iemand wijze raad, of gewoon niet doen?
Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..quote:Op zondag 2 juni 2013 21:54 schreef Soempie het volgende:
Hier zit M. ook achter in een zitje en dat gaat prima, bitterend. Of bedoel je dat niet? Wij hebben alleen een yepp.
Zo een:
[ afbeelding ]
Fietstassen kunnen dan denk ik alleen met een verlengde bagagedrager, denk ik?
Serieus?!quote:Op zondag 2 juni 2013 22:10 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..
Ja als ze een jasje of een vestje aanheeft moet ik ze groter maken en dan is er denk nog 3 cm over ofzo.. Ik baal er echt enorm van in de bobike had ze echt veel meer plek nog maar ik wilde zo graag die yepp en wil hem eigenlijk ook nog voor achter maar nu twijfel ik dus wel een beetje en ze is ook helemaal niet zo lang. 76 cm maar.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Serieus?!
Hier bobike, maar daar past Floris nu nog steeds in. En hij is bijna 3.
Moet wel nog steeds een achterstoel hebben voor m. Kan ik tenminste met ze gaan fietsen.
Dot is 92 cm oid en die past nog in de yepp hoor. Met winterjas zitten de bandjes op hun max, maar in zomerkleren hebben we nog best veel speling. Maar ik dacht ook altijd dat ze er bijna uitgegroeid was. Als ze meer rechtop gaan zitten, passen ze weer beter.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:41 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ja als ze een jasje of een vestje aanheeft moet ik ze groter maken en dan is er denk nog 3 cm over ofzo.. Ik baal er echt enorm van in de bobike had ze echt veel meer plek nog maar ik wilde zo graag die yepp en wil hem eigenlijk ook nog voor achter maar nu twijfel ik dus wel een beetje en ze is ook helemaal niet zo lang. 76 cm maar.
Volgens mij kunnen ze vrij makkelijk overgezet worden, althans dat zei mijn fietsenmaker.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:56 schreef bitterend het volgende:
Ik durf niet met een voorzitje te fietsen daarom wil ik de bobike kopen voor achterop. Ik moet alleen weten of het met fietstassen gaat en of het makkelijk van een naar de andere fiets te verplaatsen.
ooooooooooooooooooooooooooooooow jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Bij bobike moet je dan wel de voetbevestiging op beide fietsen hebben, weet niet hoe dat met een yepp zit.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:21 schreef Mineola het volgende:
Is een een groot verschil in gebruiksgemak/comfort tussen bobike en yepp voorstoeltjes, waardoor de een boven de ander te prefereren is?
Het is de bedoeling om het stoeltje regelmatig tussen mijn fiets en die van man te verplaatsen, dat kan toch gewoon als we elk zo'n adapterding hebben?
Voorstoeltje wel ja (ik denk voornamelijk in achterstoeltje, omdat die verreweg het fijnst fietsenquote:Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Bij voorstoeltjes toch niet? Je kan.zo het stoeltje overzetten als je beide een adapter hebt.
Mineola vraagt toch over voorstoeltjes?quote:Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Voorstoeltje wel ja (ik denk voornamelijk in achterstoeltje, omdat die verreweg het fijnst fietsen)
Kijk, dat is dus onze situatie over een paar maandjes, goed om te lezen!quote:Op maandag 10 juni 2013 09:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Yepp stoeltje kan je in een beweging, met 1 hand van de ene naar de andere fiets overzetten, ideaalMan brengt S. op de fiets naar kvd, laat het stoeltje daar staan en aan het eind van de dag neem ik hem in het stoeltje op de fiets mee naar huis. Adapter kost een tientje ofzo, dus wij hebben er ook nog eentje op onze reservefiets gezet. Handig voor opa/oma/oppas
Daar las ik gewoon domweg overheenquote:Op maandag 10 juni 2013 09:42 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mineola vraagt toch over voorstoeltjes?
Wij zijn dus juist meteen voor achter gegaan. Fietst vele malen prettiger vanwege achterop in plaats van knieën stoten voorop en de stoeltjes gaan langer meequote:Op maandag 10 juni 2013 09:53 schreef Mineola het volgende:
[..]
Kijk, dat is dus onze situatie over een paar maandjes, goed om te lezen!
Bedankt allemaal, het wordt waarschijnlijk dan een yepp (vond ik ook comfortabeler uit zien idd) voorstoeltje over een tijdje. Achter lijkt me nog wat voorbarig met een baby van bijna 8 maanden
Maar voor is wel heel gezellig! Heerlijk, samen kijken, wijzen, een kus op zo'n verwaaid hoofdjequote:Op maandag 10 juni 2013 11:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij zijn dus juist meteen voor achter gegaan. Fietst vele malen prettiger vanwege achterop in plaats van knieën stoten voorop en de stoeltjes gaan langer mee
Op alle punten herkenningquote:Op maandag 10 juni 2013 17:14 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar voor is wel veel gezellig! Heerlijk, samen kijken, wijzen, een kus op zo'n verwaaid hoofdjeWe hebben alleen een enkele keer ruzie over wie mag sturen
Van de week deed Sofie mijn t-shirt omhoog op de rug. "even kietelen mama"quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:01 schreef Lamb29 het volgende:
Juist heerlijk is dat!... Vind het nog steeds jammer dat mijn dame niet meer paste voor!
Al kan ik ondertussen ook dat gekriebel in mijn zij of opmerkingen zoals 'Mama ik duw jou wel!'erg waarderen
15 kilo geloof ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:10 schreef Cathmar het volgende:
Mijn peuter van drie zit nog voorop bij mijn man. Past prima en is zo gezellig
Eens kijken tot welk gewicht het mag...
quote:Op maandag 10 juni 2013 09:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Yepp stoeltje kan je in een beweging, met 1 hand van de ene naar de andere fiets overzetten, ideaalMan brengt S. op de fiets naar kvd, laat het stoeltje daar staan en aan het eind van de dag neem ik hem in het stoeltje op de fiets mee naar huis. Adapter kost een tientje ofzo, dus wij hebben er ook nog eentje op onze reservefiets gezet. Handig voor opa/oma/oppas
Ik heb net een Yepp besteld, dank voor de adviezen, maar ik bedenk me nu net: als dat wisselen zo makkelijk is, wordt dat stoeltje dan niet ook heel makkelijk van je fiets gejat? Ik woon helaas niet zo lieflijk dat iedereen van elkaar spullen afblijft, en de fietsen staan altijd buiten.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:39 schreef Lijnloos het volgende:
Hier ook voor het voorstoeltje op beide fietsen een Yepp-adapter en wisselen is super-easy. Ook mijn ouders hebben een adapter voor als Minke daar komt logeren.
Er is vast wel een mogelijkheid om een slotje eraan te maken toch? Bobike heeft dat wel, dus zullen de andere merken ook wel hebbenquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:24 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net een Yepp besteld, dank voor de adviezen, maar ik bedenk me nu net: als dat wisselen zo makkelijk is, wordt dat stoeltje dan niet ook heel makkelijk van je fiets gejat? Ik woon helaas niet zo lieflijk dat iedereen van elkaar spullen afblijft, en de fietsen staan altijd buiten.
volgens de Yepp handleidingen:quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:24 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net een Yepp besteld, dank voor de adviezen, maar ik bedenk me nu net: als dat wisselen zo makkelijk is, wordt dat stoeltje dan niet ook heel makkelijk van je fiets gejat? Ik woon helaas niet zo lieflijk dat iedereen van elkaar spullen afblijft, en de fietsen staan altijd buiten.
Oh kijk, daar had ik best naar kunnen zoeken!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens de Yepp handleidingen:
Zorg ervoor dat de Yepp Mini te allen tijde is vergrendeld door het geïntegreerde slot in de "lock" positie te draaien met de bijbehorende sleutel
Ik heb hem ook besteld en inmiddels ontvangenquote:Op maandag 10 juni 2013 11:34 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb zojuist ook een Yepp voor achterop besteld.... wel met zadelbuis-bevsestiging, want dat moest van manBen benieuwd!
Ik heb deze! Al jaren eigenlijk niet meer nodig, maar ik heb nog geen andere fiets, dus ik fiets er nog steeds op. Ik heb zelfs het voorzitje er nog steeds opzitten, omdat ik dat gebruik voor boodschappen en het zitje toch niet in de weg zit. Ik wil hem best verkopen, of ruilen.quote:Op maandag 29 juli 2013 17:51 schreef Suikertante het volgende:
Ervaringen gevraagd!
Ik ben over een poosje jarig en ik denk aan een nieuwe fiets. Ik heb namelijk echt zo'n stadsbarrel en ik wil heel graag met F fietsen. Hij is nu nog wat jong voor een stoeltje aan het stuur, maar op mijn volgende verjaardag is hij al bijna anderhalf (whut?!).
Op MP staan een aantal Sparta Amazones en die zien er best fijn uit, ook qua ruimte tussen de stangen om er een goed kettingslot omheen te kunnen slingeren. Als ik google kom ik wel positieve ervaringen tegen, ook als ik hier op Fok zoek. Maar dat zijn allemaal best oude posts en intussen zijn er natuurlijk weer nieuwe hypermoderne fietsen op de markt.
Ik bedoel dus deze deze:
[ afbeelding ]
Heeft iemand deze (gehad) en is dit nog steeds een fijne fiets?
Ja, dat gaat idd niet altijd lekker! Ik krijg voor m'n verjaardag een achterzitje, dat gaat van de zomer wel helpen. Maar tot die tijd is het nog ff prutsen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:25 schreef .Sparkling. het volgende:
Hebben jullie ook zo ruzie met dat stuurslot eraf halen? Dat gaat zo vreselijk zwaar en ik kan de kracht niet zetten door de voetensteunen die ook precies op die hoogte zitten. Heel irritant
Mijn vierjarige zat er tot kort geleden nog wel eens in. Gezellig joh, een voorstoeltje. Lekker liedjes zingen en dieren kijken.quote:
Ik moest gelijk aan Herman Finkers denken, die vertelde dat ze twee kindjes hadden genomen, heel bewust, eentje voor hem en eentje voor haar om achter te schuilen bij wind en regenquote:Op zaterdag 20 december 2014 06:51 schreef Burdie het volgende:
Wat is trouwens handiger: baby voorop (lijkt me gezelliger en handig bij tegenwind met regen) of achterop (lijkt me stabieler)?
Daarom willen wij ook graag nog een tweedequote:Op zaterdag 20 december 2014 09:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik moest gelijk aan Herman Finkers denken, die vertelde dat ze twee kindjes hadden genomen, heel bewust, eentje voor hem en eentje voor haar om achter te schuilen bij wind en regen
Verder geen nuttige bijdrage
Deze wilde ik inderdaad, tot ik op de Gazelle Bloom ging zitten... dus die is het gewordenquote:Op donderdag 18 december 2014 15:32 schreef aapieannie het volgende:
Ik heb een puch eleganze. Zat zon veer bij om het stuur vast te zetten maarheeft daar een haakje voor gemaakt! Verder een heerlijke fiets vind ik. Ik ben vrij lang en vond andere te klein
Ik had echt nog niet nagedacht over het maximale gewichtquote:Op zondag 21 december 2014 10:31 schreef .Sparkling. het volgende:
Volgens de site kan het yepp voorzitje tot 15 kilo maar ik vind het nu soms echt al zwaar worden om haar erin te tillen. Het is zo hoog en ze begint echt lang te worden, heb iedere keer ruzie met haar benen en het stuur![]()
Maar goed, moet nog maar even want hij is nog geen jaar oud. En het is ook wel heel gezellig, kletsen en kusjes geven op haar hoofd terwijl ik fiets
Ik ook! Kletsen en kusjes op haar achterhoofd gevenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik had echt nog niet nagedacht over het maximale gewicht![]()
Is meestal niet zo'n issue hier.
Maar idd, het begint wel wat zwaar tillen te worden. Maar dat heb je achterop ook natuurlijk. En ik vind het nog véél te gezellig voorop
Snap ik! Au ook. Niet leuk.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef L-E het volgende:
Mijn oudste fietst al lang zelf, maar als hij zoals eergisteren gewond raakt op een springkussen en niet zelf kan fietsen is het toch fijn dat hij ook in die bak past
Klopt hoor, maar grotere stukken wil ik de optie hebben om haar niet zelf te laten fietsen. Bovendien vind ik het nu nog niet erg handig dat ze haar fiets dan op school zou moeten laten staan. Overigens fietst ze nog niet zelf.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:18 schreef Cathmar het volgende:
Mignonne, je oudste gaat ook snel zelf op de fiets kunnen? Snap wel dat je de optie wilt hebben dat ze alle 3 er in kunnen.
Geen bakfiets tips. Groot fan van de fietskar hier. (Inklapbaar, licht, ook als wagen te gebruiken, kan mee in de auto etc)
Ja, exact onze overwegingen ook. Ik kreeg al bijna een paniekaanval van het idee dat ik hier zou zitten met drie kinderen en geen kant op kon, omdat geen vervoer, ieksquote:Op woensdag 15 april 2015 10:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar grotere stukken wil ik de optie hebben om haar niet zelf te laten fietsen. Bovendien vind ik het nu nog niet erg handig dat ze haar fiets dan op school zou moeten laten staan. Overigens fietst ze nog niet zelf.
Maar het gaat mij voornamelijk om het vervoeren van een babyik moet beide kinderen toch dagelijks afleveren en ophalen op school, een baby mag pas vanaf 9/10 maanden mee op de gewone fiets. We kunnen op zich wel gaan lopen van en naar school maar heel praktisch vind ik dat niet. Hetzelfde geldt voor boodschappen doen enzo. Op zich kunnen we gaan lopen maar dan heb ik 2 ongeleide projectielen een baby in draagdoek en een (of waarschijnlijk 2) zware tassen met boodschappen, dat trekt de neuroot in mij niet zo. Ik ben dan liever mobieler met een bakfiets. Maar goed, t gaat me dus voornamelijk om vervoeren van baby en als bonus de andere 2 en boodschappen er ook graag bij.
Zwaar he?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:25 schreef mignonne het volgende:
Mijn duo zit nu nog in een stoeltje voorop en achterop op mn oma-fiets![]()
Ik vond het niet fijn dat ik geen zicht heb op de kindjes.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:
Tja. Kom ik weer. In mijn fietskar kan ik de kinderen laten zitten als ik de supermarkt in loop en voor een week boodschappen kwijt in de bergruimte. Maar tot zover. Ik snap je. Een bakfiets is veel sexier
oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebtquote:Op woensdag 15 april 2015 10:28 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben een elektrische babboe tweewieler, maar ik zou als ik opnieuw mocht kiezen écht voor een driewieler gaan. Met L alleen gaat het nog wel, maar als er eens een vriendje meegaat, moet ik ze per rit minstens tien keer tot stilzitten manen, anders slingeren we de weg over.
echt hèquote:
Succes over een paar maanden als je buik dikker isquote:Op woensdag 15 april 2015 10:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
echt hègisteren nog, roept een vriendinnetje ze terwijl ik nét de bocht om ging. Gelukkig draaiden de meiden allebei naar rechts en ik ging linksom de bocht in, als ze allebei naar links hadden gedraaid dan was k om gegaan
thanksquote:Op woensdag 15 april 2015 10:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Succes over een paar maanden als je buik dikker isToestanden
Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zitquote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:34 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zit
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebt![]()
maar hmm dat bevestigt dus wel een beetje mn beeld erbij. Ik zwalk nu echt over de weg soms met mn fiets omdat ze van alles aan het aanwijzen zijn ofzoen dan bewegen ze nog niet eens heel woest verder. Een bakfiets nodigt wel meer uit tot bewegen natuurlijk.
Hoe bevalt het electrische? Heb je het echt nodig of heb je het idee dat je ook prima zonder had gekund?
Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef -Spring het volgende:
[..]![]()
Een elektrische zou ik dan weer echt aanraden. Maar da's vooral omdat ik de keuze heb tussen auto en fiets. Ik kies nu veel sneller voor de fiets. Ik moet zo'n 3 km over de zeedijk (heuveltje op en af ook nog) en als het ook maar een beetje waait, trap je je verloren op een gewone fiets. Op de elektronische kost het echt niks geen moeite. Je moet enkel zorgen dat de trappers in beweging blijven, maar kracht hoef je niet te zetten.
Ik pak nu dus veel vaker de fiets.
Nee dat sowieso niet idd, yuppenspulquote:
Vind ik wel.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?
Misschien ook maar ns een proefrit daarmee gaan doen dan. Had je jouw fiets nieuw of tweedehands?
te hard!quote:Op woensdag 15 april 2015 10:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo.
Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nogquote:
Neequote:Op woensdag 15 april 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
Moppert die cabby, wordt die stof niet heel zompig en nattig enzo als het flink geregend heeft?
en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo.
ohja idd. En heb je dr ook iets van een huif bij of dat nie?quote:
Da's lief. Onwaar, maar lief.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
te hard!hahahaha
goeie deal dus!
[..]
Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nog![]()
Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*quote:Op woensdag 15 april 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*
Geen idee nog dus.
quote:De Babboe Big bakfiets is een topkwaliteit bakfiets voor een betaalbare prijs. Nooit meer slingerend met een kindje voor- en achterop en de boodschappen aan het stuur door het verkeer.
Datquote:
hoe dan?!quote:Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef L-E het volgende:
[..]
DatMaar ik wilde het wel even kenbaar maken he, dat mensen niet denken dat kinderen&bakfiets libidoverhogend is, voor wiedanook. Scheelt weer teleurstelling.
Ik wilde ook electrisch. En toen vond ik 'm net als die oma veel te hard gaan![]()
Dus dat hebben we maar niet gedaan
Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al?quote:
Ik heb een croozer duo. Meisjes zaten er in vanaf 7/8 maanden. Maar er kan een hangmatje of babyschaal in. Voordeel ivm babymee is ook de bergruimte.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg
Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje. Die van ons heeft drie standen gelukkig, op de hardste mag ik niet van N., vindt ie levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef L-E het volgende:
[..]
Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh! Zoiets heb ik eens uitgeprobeerd, wat een heldending was datquote:
Haha ja, zie je bij het stoplicht vaak, zo'n fiets die er met oma vitale vijftiger vandoor gaat en de rest bijna omver rijdt.quote:Op woensdag 15 april 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje.
Ik heb ff snel naar zo'n schaal gekeken en die kun je van 2 tot 8 maanden gebruiken of zo? Da's van augustus tot januari. Ik vermoed dat ik in die maanden niet heel veel zal fietsen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:49 schreef mignonne het volgende:
[..]haha ben benieuwd wat je kiest straks!
Ik vond de fietskar ideaal, als het koud was gooide ik er een extra dekentje bij. Ik gebruikte een hangmatje, wat volgens de beschrijving niet is om mee te fietsen. Als de kar omver gaat is het niet veilig genoeg denk ik... Maar het ging dus prima. Maar er zijn ook fietskarren waar je de maxicosi in kan zetten, ik heb geen idee of dat met die van ons kan. En je hebt van die babyschalen die je kan gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg
Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
Mijne keek ook overal behalve vóór zich.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:37 schreef Kyara het volgende:
En volgens mij rijdt elk kind dat net leert fietsen overal tegen aan. Nou ja, de mijne kan heul goed op haar driewieler fietsen maar die fietst ook zo de greppel in. En die ziet prima.
De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.quote:Op zondag 15 november 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Ja flinke kick maar ik heb toch een moederfiets vraag.
Ik ga meedoen aan het fietsplan op het werk en dan heel gezond naar het station fietsen ipv in de auto zitten![]()
Ik heb een knieprobleem waardoor ik mij niet zo stevig op de fiets vind zitten als voorheen![]()
Een moederfiets leek me qua stabiliteit daarom nog steeds de beste oplossing als ik Ollie ook mee wil nemen achterop.
Ik hoor graag welke fiets jullie hebben en waarom ie wel of niet prettig is.
Oh en sinds mijn stuit probleem na de bevalling zit ik op mijn huidige fiets totaal niet lekker. Dus als iemand tips heeft voor fluweelzachte zadels hoor ik die ook graag
Ja maar dat prijskaartje heb ik dan weer even niet met een nieuw huis. Bovendien wordt je er lui van ben ik bangquote:Op zondag 15 november 2015 18:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.
Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Mijn grote zit juist altijd voorop. Niet in een stoeltje, maar op een zadel. Kost ook best een hoop ruimte.quote:Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken
Mijn moederfiets komt uit 2014 maar dat ding is echt heel, heel veel zwaarder dan een gewone fiets hoorquote:Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken
Huh, hoe ik daar dan weer bij kwamquote:Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef laziness het volgende:
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
Met een voorzitje ja?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:59 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschienmaar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzoquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappenquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd afquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappendat ging niet
![]()
Zonder kind gelukkig.
Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrochtquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.
O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.
Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm
En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht![]()
Die zijn er nu toch elektrisch?quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.
Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier
Met jouw huidige slanke lijf. Zou dat jouw ook makkelijk lukken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschienmaar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
+1quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo
Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.quote:
Dat ja, bij F ging dat ook prima qua op en afstappen. Toen had ik een bobike stoeltje (ook met een gewone fiets).quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
Ik heb een knie probleem dus bij een fiets uitje op mijn werk kreeg ik een elektrische fiets. Het is even 5 minuten inderdaad aanvoelen (ik schoot wel ff flink vooruit) maar daarna acht ik het niet gevaarlijk met kind. Je schakelt zelf mee met hoeveel ondersteuning je wilt dus je bent er zelf bij om het veilig te houden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.
Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
Ik heb geen idee. Maar een transporter model zou ook een stabiel voorwiel moeten hebben. Kennen ze in Norge alleen achterzitjes?quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.
Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
Ja ik snap het, dat was ook mijn reden van testen/overwegen. En je kunt natuurlijk wel de hoeveelheid trapondersteuning instellen. Vond het alleen met mijn verdere conditie niet een goed idee vanwege het (slecht verdeelde) gewicht. Al is het met kind erop sowieso al topzwaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Op een gegeven moment vond ik het echt loodzwaar om peuter voorop te zwaaien. Elin ging rond 2 over (maargoed, ik was toen ook enorm zwanger dus dat maakte het tillen extra zwaar), ze was toen denk ik een kilo of 13. En ze worden dan ook lang dus ze zat gewoon niet meer goed in het voorzitje.quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Als broer/zus voorop gaat?
Nee, ik meen dat het voorzitje tot 15 kilo mag. Dus met een jaar of 3?
Ik geloof dat Daan rond een jaar of 2 maar achteren ging(kilo of 13?). Toen werd het wat zwaar om zo hoog voorop te tillen en ik vond het wel fijn om iets meer ruimte te hebben..quote:Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Als broer/zus voorop gaat?
Nee, ik meen dat het voorzitje tot 15 kilo mag. Dus met een jaar of 3?
Mijn vriend houd zn fiets iets schuin en schuift dan zo zn been over de stangquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd afIk zal het eens proberen te observeren
Ik geloof dat mijn man eerst zijn knie over de stang doet en dan kan de rest er wel achteraan.. Maar niet achterom zwaaiend meer inderdaadquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd afIk zal het eens proberen te observeren
Mijn man fietst op een dames fiets sinds hij een kind achterop heeftquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tijd voor een fietskar of bakfiets dan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Lol. Zie de reclame van de drieling van interpolis onderaan het topic. Hoe krijg je die én grote zus mee op de fiets?
Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.quote:Op zondag 10 april 2016 21:49 schreef GotC het volgende:
Schijnbaar bevestig je de tassen achter het zitje op de XL drager GM. Er zijn evt wat plaatjes op Google te vinden, misschien helpt dat iets?
Ik had het zitje met een stang aan de zadelpin laten maken. Hij veerde boven de (gewone) bagagedrager. En daaronder pasten twee grote fietstassen.quote:Op zondag 10 april 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Speciale Yepp tassen kopen, natuurlijkquote:Op zondag 10 april 2016 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.
Ik! Ik ben met fiets naar de fietsenmaker gegaan en zei dat ik een achterzitje met fietstas wilden. Dat hebben zij even gemaaktquote:Op zondag 10 april 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |