abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114010774
Ik gooide hem dicht met:
Vrienden van ons hebben onlangs zo'n aanhangfiets gekocht voor hun dochter, is dat iets groof?
pi_114011100
Hoi Mrien
Dat valt best mee, ik raad het zeker aan! Ik doe dat ook met me zoontje Henk en dochtertje Linda en we amuseren ons te pletter. Zonnige groetjes vanuit mijn huis!
pi_114011258
Groof, volgens mij heeft Rocka gewoon een zitje op een voordrager gezet. En die voordragers kun je gewoon los kopen. Geen idee of dat ook met dat gewicht kan,maar dat zou een fietsenmaker moeten weten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114011566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:54 schreef stoereboii het volgende:
Hoi Mrien
Dat valt best mee, ik raad het zeker aan! Ik doe dat ook met me zoontje Henk en dochtertje Linda en we amuseren ons te pletter. Zonnige groetjes vanuit mijn huis!
:')
pi_114011770
Whahaha, Kijk L zwaaien dan _O-

Groof, ik zag bij de Hema zo'n transport deel voor op je fiets! Even zoeken!

Kijk!

http://www.hema.nl/winkel(...)rtrek-%2841111040%29
en
http://www.hema.nl/winkel(...)zwart-%2841177173%29
en
http://www.hema.nl/winkel(...)zwart-%2841121784%29

Ik weet niet hoe stevig dat is, maar als je R. ook zo kunt bevestigen als L. dan ben je klaar toch? ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_114023435
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:06 schreef mrien het volgende:

[..]

:')
zo gaat het er toch aan toe in oud?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:59:52 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_114025062
Op zo'n transportdeel kan je denk ik niet zoveel kilo's vervoeren, daar is je fiets niet op gebouwd.

Zelfs de fiets van Rocka is daar officieel niet op gebouwd, maar dat is een speciale fiets, omdat het wiel daar anders in draait dan normaal.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:31:04 #9
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_114026702
Huh?
Het is een frame dat 150kg kan dragen en uit 2 elkaar dragende stukken bestaat. Het kind zit dus op het frame en niet op de bagagedrager. Bagagedragers voorop zijn ongeschikt.

Welk wiel draait dan anders?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:38:49 #10
100412 mefke79
komt goed!
pi_114027094
Aha, dus jij hebt wel een voordrager Rocka, maar die is onderdeel van het frame? Nou snap ik em. Ik begreep al niet hoe jij voorop een stoeltje kon zetten als je die losse dragers niet volledig mag belasten.
pi_114027185
Mn nichtje is 4,5 (december 2007) en daar zijn ze net begonnen met haar mee te laten fietsen. Maar.goed.ligt er ook maar net aan wat,je precies moet fietsen.

Aan de andere kant, kennissen van mn ouders hebben nooit.een auto gehad en fietste de oudste (en jongste vast ook wel) op dr 4e ook al zelf.p
Nou is dat wel 24 jaar geleden ofzo, maar t zou moeten kunnen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:50:52 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114027817
Alleen speciale voordragers kunnen dat aan.. double dutch fietsen bijvoorbeeld.
Die heeft iemand hier in de buurt ook.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:17:26 #13
190853 RockabeIIa
pi_114029393
Yep, die heb ik dus ook ;)

http://youngfamily.vergel(...)id/double-dutch-n8r/
Effe link zo, iphonetroubs
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:33:13 #14
298315 SacreCoeur
pi_114030283
ik vraag me altijd af of die fiets niet heel zwaar is qua frame?
hij lijkt heel zwaar maar dat kan ook alleen aan het uiterlijk liggen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 00:08:27 #15
190853 RockabeIIa
pi_114042996
Fietst normaal. Met 2 bollo's erop is het wel zwaar :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 07:19:53 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_114048033
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Huh?
Het is een frame dat 150kg kan dragen en uit 2 elkaar dragende stukken bestaat. Het kind zit dus op het frame en niet op de bagagedrager. Bagagedragers voorop zijn ongeschikt.

Welk wiel draait dan anders?
Jij hebt toch zo'n fiets waarbij het dragende gedeelte vast zit aan het frame? Dat draait dus anders dan normaal. Niet over de grond, maar draaien van links naar rechts doet het wiel "anders".
Of eigenlijk niet het wiel, dat draait wel, maar het frame draait niet mee.

Ik heb toen ook naar die fiets gekeken omdat het me wat leek, maar kan met die fiets alsnog niet hier de poort uitkomen, dus het maakte niet uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_114169725
Ik heb vandaag de bobike city gekocht voor voorop, eerst getest met meneertje en als hij hier nog uit kan klimmen is hij houdini!
Erg mooi stoeltje, maak nog wel even foto's van de week!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:21:03 #18
298315 SacreCoeur
pi_114171838
wij gaan (eindelijk) kijken voor een ander zitje voor achter (de laatste groep zeg maar voor 20kg +) nog aanraders?

Twijfel eigenlijk tussen yepp junior en bobike junior+.

hoe zit dat eigenlijk met yepp achterzitjes? gaan die nou wel of niet direct op de bagagedrager en is dit niet zwaar?
pi_114172808
Hoe zat dat ook alweer met helmpjes achterop? Daar zijn de meningen toch over verdeeld?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:53:08 #20
298315 SacreCoeur
pi_114173365
ik heb het nooit gedaan, waarom weet ik niet.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:52:09 #21
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_114246825
Ik ben heb een nieuwe fiets nodig, de fiets die ik nu heb vind ik niet stevig genoeg om een kind voorop en achterop te hebben, het zwabbert alle kanten op en ik vind het doodeng. Maar nu...een moederfiets of een bakfiets? Een bakfiets met 3 wielen lijkt mij ideaal, vooral in de winter, want als het al een klein beetje vriest durf ik niet meer met kinderen op de fiets omdat ik bang ben om onderuit te gaan.
Maar...ik ben zelf klein en weeg maar 50 kilo, is dat wel te doen op een bakfiets, ik ben bang dat het veel te zwaar is en niet eens fatsoenlijk een bocht doorkom, of zal dat wel meevallen?
  zondag 15 juli 2012 @ 21:58:40 #22
298315 SacreCoeur
pi_114247209
bij een 3 wieler lig je eerder plat dan een 2 wieler
Die van bakfiets.nl zijn niet zwaar vooral de korte niet & groot genoeg voor 2 kinderen.
pi_114249798
Wij hebben een 3 wiel bakfiets. En zeker met glad weer ben ik echt VEEEEEEEL stabieler dan alles op 2 wielen. Het fijne is ook dat ik heel makkelijk stapvoets kan fietsen. Erg handig met een zelf fietsende kleuter.

Wij hebben een Fietsfabriek F18, het kleine model 3 wielbakfiets dus. t_igger is ook maar 1.63 en 50kilo en die kan er prima bij. Hij stuurt heel soepel.

Ik ben in 5,5 jaar intensief bakfiets gebruik maar 2x om gegaan. Beide in het afgelopen half jaar. 1x omdat ik uit moest wijken voor een auto die me afsneed en toen ging ik met 1 voorwiel schuin de stoep op. En 1x omdat ons pleegkind van 11 volledig de verkeerde kant uit ging hangen toen ik schuin een drempel op wilde. Zolang je met je beide voorwielen tegelijk drempels en stoepjes opgaat is een 3 wiel fiets hartstikke stabiel.
pi_114249834
Ow ter vergelijk ik fiets minder op mijn gewone fiets dan op de bakfiets... en in die 5,5 jaar ben ik minimaal een keer of 10 omgevallen op mijn gewone fiets...
  maandag 16 juli 2012 @ 10:45:44 #25
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_114261586
Bedankt voor de reacties! Ik ga deze week eens kijken of ik ergens een proefritje kan maken.
pi_114261969
Ik heb nu een voorstoeltje gekregen van bobike, maar daar zat geen windscherm bij.
Het lijkt mij wel lekker voor mijn zoontje om dat te hebben, maar moet je perse van bobike zo'n windschermpje kopen, of zijn ze ook universeel verkrijgbaar?
pi_114262026
Dan moet je er 1 van bobike hebben, universeel zijn ze er niet en elk systeem is weer anders
pi_114262250
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:04 schreef mrien het volgende:
Dan moet je er 1 van bobike hebben, universeel zijn ze er niet en elk systeem is weer anders
Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..
pi_114307952
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik eens opzoeken welk type ik precies heb, en op zoek naar een windscherm. Het stoeltje is ook al flink wat jaren oud, dus hopen dat er nog wat voor te vinden is dan..
De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.

Ik mag ook op zoek naar een bakfiets. Straks is het voor mij niet meer te doen om met 2 kleintjes op en neer naar school en psz enzo te gaan anders. We hebben van de week al een 3 wieler geprobeerd maar die fietste heel zwaar vond ik. Zelfs al zonder kinderen. Van de week proberen we een 2 wieler. Hoef er maar 2 kinderen in te hebben en dat kan in die prima. En die kan ik ook gewoon achter thuis krijgen. Dus voor nu heeft die de voorkeur.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114308797
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:50 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

De windschermen zijn al die tijd zelfde gebleven. Daar waar je je stoeltje in hangt zeg maar zitten ook 2 gaatjes waar je het windscherm in kan klikken.

Ik mag ook op zoek naar een bakfiets. Straks is het voor mij niet meer te doen om met 2 kleintjes op en neer naar school en psz enzo te gaan anders. We hebben van de week al een 3 wieler geprobeerd maar die fietste heel zwaar vond ik. Zelfs al zonder kinderen. Van de week proberen we een 2 wieler. Hoef er maar 2 kinderen in te hebben en dat kan in die prima. En die kan ik ook gewoon achter thuis krijgen. Dus voor nu heeft die de voorkeur.
En wij vroegen ons al af waar die andere gaatjes voor waren.. Al heb ik ook een steun waar maar 2 gaatjes in zitten. Het windscherm is in huis, ik ga straks even kijken of ik alles er stevig op kan krijgen, en het gewoon eens proberen..
pi_114326946
Zoals beloofd nog even een foto hoe de bevestiging aan het stoeltje zit

Dit is de schouderbevestiging, die bevestig je achter de schouders aan het stoeltje ipv tussen de beentjes

De schouderbanden, erg stevig en verschuiven niet. Ze zijn makkelijk strakker af te stellen

En even een foto van iets verder af, het midden stuk kun je hoger en lager instellen, ik heb hem aardig hoog zitten nu ;)
Het stuurtje vind hij trouwens erg leuk ^O^

Het stoeltje zelf is een stuk hoger dan de gewone bobike stoel. Met er in tillen merk ik dat ook wel, je moet hem wat hoger er in tillen.
Pluspunt vind ik ook nog de andere manier van hoe je de voetstepjes kunt vastmaken en kunt verschuiven, dat hoeft bij deze niet meer met de schroevendraaier maar je kunt het met een schuifje zo omhoog/omlaag zetten. De voetjes zelf kun je ook beter vastmaken tov de andere stoel
pi_115788668
Even kick voor Pessie
pi_115838734
Haai :W
Mijn man fietst op dit moment op een fiets die niet stevig genoeg is voor een kinderzitje voorop. Nu gaan we kijken voor een stevige herenfiets maar is er iets waar we op moeten letten? of elke goede merk is gewoon goed genoeg?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:23:31 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839180
Je hebt enkel een voorzitje? Want je zou ook kunnen kijken naar een achterzitje bij hem op de fiets. Wellicht goedkoper dan een compleet nieuwe fiets?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115839279
Mijn ukkie is pas 9 maanden..weet niet of ze te klein is voor een achterzitje?
hij wou al een tijdje een nieuwe fiets, hij fietst nu op die van mij en hij is hem wat klein vandaar!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:26:26 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839327
Nee hoor, als ze goed kan zitten maakt voor of achterop niet uit (en achterop gaat langer mee, voorop gaat tot 15 kilo).

Maar als hij toch een nieuwe fiets gaat kopen, maakt het niet zo heel veel uit :) Het is het overwegen waard, omdat het gewoon een stuk prettiger fietst :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115839954
Dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat ze op een voorzitje moest omdat ze te klein was voor achterop...Zijn ook alle merken stoeltjes zo ongeveer hetzelfde? Bobbike/Yepp?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:40:28 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839999
Ik heb zelf Bobike, omdat we daar toen mee begonnen en toen was er nog niet echt Yepp. En Ruben ging zodra hij goed kon zitten in een MaxiPlus achterop.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116579137
Ja :D gevonden...

Wij zijn dus nu aan het orienteren voor een achterzitje..
O. is nu ruim 14 kilo en past met goede schoenen (sandaaltjes gaat nog wel) niet meer in de voetsteuntjes..... Vind het wel ongelofelijk jammer dat het tijd is om naar achteren te verhuizen.. vind het zo gezellig met haar voorop...

Bobike? Yepp? Iemand aanraders?
We zagen bv verschil tussen bevestigen aan het fiestframe en aan de bagagedrager?

En fietstassen? Past dat nog? Want nu neem ik meestal een rugzak mee
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116579786
Ik heb de Yepp gekocht geen bekleding die nat word makkelijk te installeren en beschermers bij de voetjes. Die van mij gaat gewoon in met een blok tussen de bagagedrager knop aandraaien en klaar. Het is deze: http://www.tweewielerreus.nl/accessoires.php?fiets=872
pi_116583147
Hier ook de Yepp. Ik ben erg blij met de extra beschermers bij de voetjes, ondanks dat ik ook al normale jasbeschermers heb. Verder zitten de voetjes in de Yepp 'voetenbakjes' veel beter vast dan met de elastieken bandjes die op het voorzitje van Bobike zitten. Dat was overigens een krijgertje, anders had ik voor voorop ook voor de Yepp gegaan.
pi_116583351
Als ik nu voor een nieuw zitje zou kiezen voor achterop zou ik kiezen voor de bobike city. Ik vond hem er groter uitzien dan de gewone bobike en erg degelijk en betere bevestiging
pi_116585543
Tnxs! We gaan maar eens in de winkel kijken naar een Yepp en de Bobike City..

Geen bekleding is inderdaad een voordeel... zeker met de toekomst wanneer de fiets ws vaker buiten blijft staan ivm naar school brengen (inpandige berging dus buiten scheelt weer tijd)

Ik heb ook wel eens zitten nadenken over een helm... Zeker wanneer ze groter wordt en dus de fiets zwaarder... Lijkt mij wel een veilig idee.. Doen meerdere dit?
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 07:52:02 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_116591923
Mijn bobike heeft afneembare bekleding. Als het dreigt te regenen trek ik het eraf en stop het in mijn fietstas. Het vooropzitje heeft standaard een regenhoesje erbij. Heb nooit gesnapt waarom die er niet op zit op het achteropzitje. Had dat wel verwacht.

Ik zoek juist een achterzitje voor een bijna 7-jarige. Daar iemand al ervaring mee?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 september 2012 @ 07:59:43 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_116591970
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:49 schreef Lamb29 het volgende:
Tnxs! We gaan maar eens in de winkel kijken naar een Yepp en de Bobike City..

Geen bekleding is inderdaad een voordeel... zeker met de toekomst wanneer de fiets ws vaker buiten blijft staan ivm naar school brengen (inpandige berging dus buiten scheelt weer tijd)

Ik heb ook wel eens zitten nadenken over een helm... Zeker wanneer ze groter wordt en dus de fiets zwaarder... Lijkt mij wel een veilig idee.. Doen meerdere dit?
Aanrader :) En ik ga je niet vertellen waarom, want dan durf je niet meer te fietsen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 08:00:01 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_116591973
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 07:52 schreef Saffier het volgende:
Mijn bobike heeft afneembare bekleding. Als het dreigt te regenen trek ik het eraf en stop het in mijn fietstas. Het vooropzitje heeft standaard een regenhoesje erbij. Heb nooit gesnapt waarom die er niet op zit op het achteropzitje. Had dat wel verwacht.

Ik zoek juist een achterzitje voor een bijna 7-jarige. Daar iemand al ervaring mee?
Bobike junior zie ik de meesten mee fietsen :) Zo'n inklapbaar ding.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116593370
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 07:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Aanrader :) En ik ga je niet vertellen waarom, want dan durf je niet meer te fietsen ;)
Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 09:46:31 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_116593403
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ai dat klinkt niet fijn! Welke hebben jullie?
Hier een bobike maxi plus, al vanaf het moment dat Ruben goed kon zitten en dergelijke. Pas toen Jochem kwam heb ik een voorzitje erbij aangeschaft, ook van Bobike. Overigens heeft mijn achterversie (voorversie wordt niet meer gebruikt en staat in V&A) een regenhoes :)

Beide jongens hebben overigens een kinderhelm, een van puky en de ander weet ik niet welk merk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116593435
Ik zag ergens dat sommige kinderzitjes een helmuitsparing hebben... Das dus even iets om in de gaten te houden of een helm kan bij het zitje... Tnxs!
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 10:54:13 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_116594945
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef Lamb29 het volgende:
Ik zag ergens dat sommige kinderzitjes een helmuitsparing hebben... Das dus even iets om in de gaten te houden of een helm kan bij het zitje... Tnxs!
Bij de bobike zitten ze hier met hun hoofd boven het zitje, dus geen uitsparing nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116596321
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht, en wil daar ook maar zitjes bij. Dat betekent wel dat ik een voor- én een achterzitje nodig heb. En ik wil ook nog iets combineren met fietstassen of een mandje of zo aan m'n stuur, want ik neem vaak werk mee naar huis. En ik wil stoeltjes die makkelijk van de fiets af kunnen, zodat ik ze alleen mee hoef te nemen als ik de kinderen ook daadwerkelijk moet vervoeren.

Pietje is nu ruim 7 maanden, nog erg jong, maar hij kan zelf gaan zitten. Kan hij dan (voor ritje van 5 min naar kdv) al in een fietsstoeltje? Of is dat toch nog niet veilig?
pi_116596542
Mijn mand moest van mijn fiets af toen ik het voorstoeltje ging gebruiken. Allebei zaten ze aan de stuurpen en dat paste niet. Weet niet of er andere oplossingen zijn?

Achterstoeltje van Bobike kun je er volgens mij niet zonder gereedschap afhalen. Voorstoeltje wel, dat gaat heel simpel.
Met een meidenkwartet
pi_116596859
Ik heb een voorzitje en een krat voorop de fiets en dat gaat prima. Ik kan alleen geen zware dingen er meer in vervoeren als Sofie op de fiets zit. Dan wordt het te zwaar aan mijn stuur.
*poef* nu is het weg
  maandag 10 september 2012 @ 12:41:37 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_116598005
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:52 schreef Cathmar het volgende:
Mijn mand moest van mijn fiets af toen ik het voorstoeltje ging gebruiken. Allebei zaten ze aan de stuurpen en dat paste niet. Weet niet of er andere oplossingen zijn?

Achterstoeltje van Bobike kun je er volgens mij niet zonder gereedschap afhalen. Voorstoeltje wel, dat gaat heel simpel.
Die van mij wel :) Die werd gewisseld tussen mijn fiets en de fiets van mijn ex :) Je moet alleen wel telkens de voetsteuntjes ook losdraaien, dat is het meeste werk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 13:06:43 #55
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116598623
@Bleie, ik zou het echt niet doen, maar dat is mijn mening. Ik vind dat je echt pas met min 9 maanden met een kind moet gaan fietsen, het is niet voor niets dat dat advies er is. En ik ken enge verhalen van kindjes die wel meegingen en nog (te) klein waren. :X

@Lamb, wij hebben ook een helmpje voor Aline, ze komt niet zonder op de fiets, ook niet achterop. Op een eigen fietsje tzt krijgt ze ook een helm als deze te klein is geworden.
Hier hadden we de fiets net opgehaald, dus zat ie nog niet helemaal strak afgesteld, maar nu zit ie rechter op dr hoofd. ;) En het is een heel licht ding, ze heeft er geen last van.

pi_116598675
Juud: zeker zeggen hoor. Ik twijfel ook enorm, en zou het alleen doen voor het stukje naar de creche. Maar toch, misschien nog maar even 2 maandjes wachten.

Tot nu toe nog geen helmpjes hier trouwens, maar daar moet ook maar eens verandering in komen, met is toch wel veel veiliger.
pi_116599012
Ahh kijk fijn zo'n foto Juud! Je ziet het zo weinig nog op straat helaas... Daarom nooit bewust bij stil gestaan... Ws zaterdag even op pad... Helmpje & Fietszitje uitzoeken.. Had op marktplaats gekeken maar daar is het aanbod helaas wat karig...

Ik ben overigens pas vrij laat begonnen met fietsen met O. Ik denk voor het eerst toen ze een maand of 14 was.. en pas echt meer de laatste maanden
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116599107
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:45 schreef Bleie het volgende:
Ik heb net een nieuwe fiets gekocht, en wil daar ook maar zitjes bij. Dat betekent wel dat ik een voor- én een achterzitje nodig heb. En ik wil ook nog iets combineren met fietstassen of een mandje of zo aan m'n stuur, want ik neem vaak werk mee naar huis. En ik wil stoeltjes die makkelijk van de fiets af kunnen, zodat ik ze alleen mee hoef te nemen als ik de kinderen ook daadwerkelijk moet vervoeren.

Pietje is nu ruim 7 maanden, nog erg jong, maar hij kan zelf gaan zitten. Kan hij dan (voor ritje van 5 min naar kdv) al in een fietsstoeltje? Of is dat toch nog niet veilig?
Hier op het cb kijken ze niet meer naar die 9 maanden grens. Ze kijken of je kindje zelf kan gaan zitten. Nu zijn sommige daar heel laat mee maar dan kijken ze hoe stevig ze zitten. Leander ging bv ook al heel vroeg zelf zitten en mocht toen ook mee op de fiets. Matthias kan door zijn been nu niet meer goed los zitten dus die gaat me voorlopig niet mee op de fiets.
pi_116602340
Cas hebben we pas mee op de fiets sinds hij een maand of 11 is, ik heb een Batavus BUB fiets en een krat voorop. Zo kunnen er toch wat dingen mee voor onderweg :)
pi_116622828
Bleie, tip: kijk goed naar de combi achterzitje en fiets-tassen. Voor je het weet gaat je fiets achterover.

Juud, onze oudste wil graag een helm voor zijn verjaardag. Voor op de fiets, want dat is stoer. Dus die krijgt er als het goed is eentje. Maar ik heb er eerlijk gezegd nooit aan gedacht om de jongens een helm op te zetten als ze bij mij op de fiets zitten. Misschien toch maar doen.
pi_122229237
Schopje

Dit jaar kan ik weer meedoen met het fietsenplan op mijn werk, erg prettig altijd
Ik heb nu een moederfiets van Batavus en die bevalt me goed.
Opties zijn deze inwisselen en een nieuw model kiezen, of wat anders bedenken

Nu zit ik met het feit dat ik de jongste veel vervoer in de fietskar vanwege de weersomstandigheden en z'n gezondheid. De fietskar is niet echt ideaal de laatste tijd, zeker niet omdat ze met z'n 2-en regelmatig aan het ruzie maken zijn nu en ik dan geen zicht heb op wat er gebeurd.

Ik zit nu dus af en toe te denken aan een bakfiets, maar vraag me een beetje af of dat nog reëel zal zijn nu de oudste 4,5 is.

Situatie:
• Oudste, nu 4,5. Jongste nu 2
• Op werkdagen gaat oudste met taxi naar BSO, ik moet haar dus sowieso een tijd op de fiets vervoeren op deze dagen
• Jongste gaat dan met mij mee naar de creche, oudste wordt door mijn man gebracht
• De jongste past nog goed voorop, maar voor hoelang nog.
• De oplossing die ik nu zoek is sowieso voor een paar jaar, ook als de jongste naar school zou gaan
• Ik heb zelf geen eigen auto, dus afhankelijk van de fiets
• Ruimte in de garage is aanwezig, dat is geen probleem gelukkig

Als nadelen zie ik op dit moment in ieder geval:
• bakfiets krijg ik niet in de fietskelder op m'n werk, dus buiten laten staan dan (fietskar past wel naar beneden)
• altijd gebonden aan de bakfiets, dus geen "gewone" fiets meer.
• nog niet duidelijk of bakfiets zou kunnen via het fietsplan, moet ik nog uitzoeken

Wie denkt er even met mij mee?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:51:12 #62
190853 RockabeIIa
pi_122229723
Zoek eens terug naar mijn fiets, joh.
De ideale oplossing!
pi_122230340
Niet voor dit moment Rocka, ik wil de jongste bij mist oid (waar hij niet goed tegen kan) graag overdekt vervoeren
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:11:10 #64
190853 RockabeIIa
pi_122231014
Hmmm, wat lastig
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:11:38 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_122231045
Mrien, kan je de oudste niet gewoon achterop je fiets doen en de jongste in de fietskar?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:17:16 #66
190853 RockabeIIa
pi_122231476
Dan kan ze of de kar niet vastmaken of het zitje niet, vermoed ik...
pi_122232303
Kan wel, maar als het regent niet zo praktisch. En na zwemles vind ze (en wij ook) het ook wel fijn om warmer in de fietskar te zitten
pi_122233783
Kun je niet de bakfiets en doen en ergens via marktplaats een simpele fiets bijhalen voor een paar tientjes?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:57:05 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_122234484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Dan kan ze of de kar niet vastmaken of het zitje niet, vermoed ik...
Fietskar maak je hier lager vast dan het zitje en levert hier geen probleem op.

na zwemles is het inderdaad wel prettig om warmer te zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122234694
Je hebt toch ook van die hele smalle bakfietsen? dan zitten de kindjes tegenover elkaar i.p.v naast elkaar die kan je ook overkappen? die zou dan eventueel ook in de fietsgarage naar beneden kunnen denk ik ? Kom zo even niet op een bepaald merk.

Deze lijkt me niet heel breed :

En deze zal niet breder zijn dan een fietskar dat is het denk ook maar dan voorop i.p.v achterhangend.

[ Bericht 55% gewijzigd door Sam1993 op 29-01-2013 22:07:20 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122245023
Gazelle heeft een bakfiets waarvan je de bak kan inklappen, misschien is dat iets?
pi_122246115
Lijkt me echt doodeng fietsen, zo'n bakfiets :@
pi_122247713
Nee hoor, alleen de eerste vijf minuten. (En als het zo glad is als afgelopen week)
pi_122249368
Een 3 wieler heeft dan ook mijn voorkeur ;)
Maar ik heb inmiddels een paar adresjes waar ik eens kan proberen, dat gaan we dan maar doen ook :)
pi_122251773
Ik zou echt voor een tweewieler gaan hoor. Die zijn echt ook stabiel, en fietsen een stuk fijner dan driewielers.
pi_122260203
Driewielers zijn minder stabiel dan tweewielers hoor :Y Er is ooit een kassa-test geweest waaruit dat naar voren kwam. misschien de moeite van het opzoeken waard?

En ik gok dat het niet alleen om de breedte gaat bij het plaatsen in de fietskelder. Een bakfiets is ook flink an het egwicht als je die zo'n hellinkje af moet rijden :X
pi_122260824
En de helling is erg smal ;)
Ik ga eens zoeken stiemie!
pi_122262142
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:16 schreef mrien het volgende:
En de helling is erg smal ;)
Ik ga eens zoeken stiemie!
Ik heb 'm even opgezocht:
pi_123068148
Yepp voorzitje doen ? Of zonde van het geld ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_123068868
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:47 schreef kleinzusje het volgende:
Yepp voorzitje doen ? Of zonde van het geld ?
Die is fijn. Hebben wij ook.
pi_123092794
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:12 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Die is fijn. Hebben wij ook.
Thx !

Vind je 75 euro mooi voor 2e hands (incl. windscherm) ?

[ Bericht 6% gewijzigd door kleinzusje op 19-02-2013 21:50:04 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_126038756
Even een vraag. Gisteren een nieuwe fiets bestelt i.c.m yepp voorzitje en windscherm maar nu zit ik me dus de hele tijd af te vragen zo'n slaaprol is dat nu echt handig zou ik die moeten nabestellen? Het lijkt me dat als je de bandjes goed afgesteld hebt ze toch niet met hun hoofdje daarop kunnen belanden? En als wij de planning hebben om de hele dag met de fiets te gaan nemen we de fietskar mee. Toch blijf ik twijfelen.
pi_126039035
Ik vond m onzin en wij hebben hem nooit gemist. Maar wij zijn ook ontaard genoeg om het zonder windscherm te doen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:52:55 #84
100412 mefke79
komt goed!
pi_126042376
Vanyel ik ben al net zo ontaard als jij en dat gaat al bijna 3 jaar prima.
pi_126042476
Hier nog 1
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:33:43 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126049938
Sluit aan. ...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:12:25 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126050176
Ik heb ook nooit een windscherm gehad, maar zo'n slaaprol lijkt me toch wel handig. Ik kan me toch wel herinneren dat ik bij iets langere tochten met mijn hand een slapend hoofdje was aan het ondersteunen.

Ik zag laatst voor het eerst zo'n slaaprol en toen dacht ik meteen dat het jammer was dat ze die toen nog niet hadden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126050606
Ha, het topic gevonde sam ;). Betere zoekkwaliteiten dan ik heb.
Ik heb inmiddels via marktplaats een bobike stoeltje en windscherm gekocht, geen slaaprol maar die stonden ook los op MP... Dus als ze nou vaak in slaap valt koop ik die wel los :) Geen yepp... Is wel mooier maar vond ik toch wat te prijzig voor iemand die niet vaak fietst :X
pi_126051754
Aanhangfietsje, is dat wat?
De jongste van bijna 4 wil heel graag meefietsen, ze fietst op een 12,5 inch fietsje, anders kan ze niet bij de grond en zelf opstappen enzo. Maar de oudste van bijna 6 fietst tegenwoordig redelijk goed zelf. Maar net 2 kinderen tegelijk vind ik wel erg spannend nog...
Ik zag dat je die fietsjes in heel wat verschillende prijsklassen hebt en er zit ook nogal wat verschil in de stabiliteit enzo. Iemand wijze raad, of gewoon niet doen?
Fake it till you make it...
pi_126051882
Vrienden van mij hebben er 1 maar amper gebruikt geloof ik
Zal ik vragen of ze hem nog hebben anders?
pi_126052320
Vragen mag altijd
pi_126059935
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:48 schreef Nijna het volgende:
Vragen mag altijd
Weet niet waar je woont in Maastricht staat er 1 voor n tientje te koop
pi_126064568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:17 schreef Nijna het volgende:
Aanhangfietsje, is dat wat?
De jongste van bijna 4 wil heel graag meefietsen, ze fietst op een 12,5 inch fietsje, anders kan ze niet bij de grond en zelf opstappen enzo. Maar de oudste van bijna 6 fietst tegenwoordig redelijk goed zelf. Maar net 2 kinderen tegelijk vind ik wel erg spannend nog...
Ik zag dat je die fietsjes in heel wat verschillende prijsklassen hebt en er zit ook nogal wat verschil in de stabiliteit enzo. Iemand wijze raad, of gewoon niet doen?
Die aanhangfiets zou dan voor je 6 jarige zijn?
Ik heb nl wel eens gekeken naar zo'n aanhang-ding maar zag er toen volgens mij alleen vanaf 16 inch en dan is voor een (of in ieder geval mijn) 4 jarige te groot.

Ik ben benieuwd. Het leek me altijd wel handig.
Met een meidenkwartet
pi_126068043
Sam, dat is wat ver weg vanuit Drenthe ;). Maar bedankt voor de tip, ik zit ook al even op marktplaats te kijken.

Cathmar, die aanhangfiets zou voor mn bijna 4 jarige zijn, in elk geval tot de tijd dat ze zelf fatsoenlijk de 16 inch fiets op en af kan en ik het vertrouwen heb dat ze goed luistert.
Mn bijna 6 jarige kan ik prima mee samen fietsen, maar 2 kinderen tegelijk daarvoor heb ik zelf te weinig ogen in mn hoofd. Want dan moet je voor 3 kijken ipv voor 2 ;).

Ik wil er dus ook niet de hoofdprijs voor betalen, het is echt ter overbrugging zeg maar.
pi_127320633
:W

Is dit wat met een dreumes van 18 maanden en 12 kilo's?
http://www.fietspunt.nl/n(...)ty.html#.Uas4KuuFdpc

Ik heb een gazelle met fietstassen achter
  zondag 2 juni 2013 @ 21:54:47 #97
30252 Soempie
Procreating
pi_127336864
Hier zit M. ook achter in een zitje en dat gaat prima, bitterend. Of bedoel je dat niet? Wij hebben alleen een yepp.

Zo een:

Fietstassen kunnen dan denk ik alleen met een verlengde bagagedrager, denk ik?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_127337876
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 21:54 schreef Soempie het volgende:
Hier zit M. ook achter in een zitje en dat gaat prima, bitterend. Of bedoel je dat niet? Wij hebben alleen een yepp.

Zo een:

[ afbeelding ]

Fietstassen kunnen dan denk ik alleen met een verlengde bagagedrager, denk ik?
Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..
pi_127341238
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:10 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik hoop dat Lisa nog even in haar voorstoeltje past we hebben hem pas 1 maand nu ook van Yepp maar ik merk dat die schouderbandjes echt heel klein zijn staan nu al bijna op de max..
Serieus?!
Hier bobike, maar daar past Floris nu nog steeds in. En hij is bijna 3.
Moet wel nog steeds een achterstoel hebben voor m. Kan ik tenminste met ze gaan fietsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')