abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 november 2015 @ 18:59:39 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157574325
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 18:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.

Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Ja maar dat prijskaartje heb ik dan weer even niet met een nieuw huis. Bovendien wordt je er lui van ben ik bang :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157574980
Ik heb een BSP en ben d'r blij mee. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157575307
Ik heb bewust geen moeder fiets. Mijn gewone fiets is veel lichter dan een moeder fiets en rijdt (vind ik) veel fijner. Heb nu nog een stoeltje voor en achterop maar dat duurt nog maar een jaartje.
Ollie zit toch ook niet heel lang meer achterop?
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2015 @ 19:35:27 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_157575652
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
disclaimer
pi_157575748
Als ik nu een nieuwe mamafiets zou kopen dan werd het een 28inch en elektrisch.
pi_157576194
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
Mijn grote zit juist altijd voorop. Niet in een stoeltje, maar op een zadel. Kost ook best een hoop ruimte.

Ik heb een gazelle nl, al een jaar op 5. Die is nogal zwaar. Dat fietst wel stabiel, maar je sleept je een ongeluk als je ermee moet lopen of als je m, met kind erop, van de standaard haalt of erop zet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157596470
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
Mijn moederfiets komt uit 2014 maar dat ding is echt heel, heel veel zwaarder dan een gewone fiets hoor :o
Ik heb Eva sinds een paar maanden achterop en ik sta iedere keer te puffen en te trekken om dat ding van de plek te krijgen. Zelfs leeg is hij gewoon niet eens te tillen, onding.. Ik heb een bloom trouwens :D
E.
pi_161247760
Lentekick!

Ik wil een fiets. Ik heb er een, een mountainbike, en dat is stevig trappen hier. Dus nu ben ik op zoek naar een electrische fiets, die ik ook hier in heuvelig Oslo kan gebruiken. De normale el-fietsen hier zijn heel degelijk maar niks geschikt voor kinderzitjes. Dus ik ben op de NL´se markt aan het kijken. Maar ik vraag me af of die motoren ook de heuvel hier aankunnen..?

Ik wil dus een motortje, en ruimte voor kinderzitjes. Het hoeft niet per se een moederfiets te zijn, maar wel een waar je met gemak een voorzitje op kan zetten, en er dan zelf ook nog tussen kan. Met mijn Gazelle uit 1996 vind ik dat erg onprettig.

Laziness, welke fiets heb jij uiteindelijk gekocht? Het lijkt er op dat je naar hetzelfde op zoek was als ik.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:02:15 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161249378
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161249556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef laziness het volgende:
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
Huh, hoe ik daar dan weer bij kwam :? _O-
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:58:25 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161273656
Room, je bent nu zwanger toch? Ik vond zelfs met een echte moederfiets (Sparta Amazone) de ruimte tussen voorzitje en niet-zwangere buik al vrij krap...

Dus een gewone fiets laat helemaal weinig ruimte denk ik.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:14:24 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_161273983
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
disclaimer
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:40:10 #263
73386 Fazz
onderweg
pi_161274474
F zit bij mijn moeder ook al tijden achterop :) Zij vind voorop te eng/onstabiel en hij vind het achterop ook heel leuk O+

Niet zwanger met een zitje voor op vind ik af en toe al een uitdaging op mijn 'gewone' fiets, met dikke buik lijkt het me echt niet passen!
pi_161274569
Is een moederstuur niet iets? Apart stuur dat je op je eigen fiets monteert, daarmee heb je als het goed is veel meer ruimte over tussen je zadel en kinderzitje.
pi_161274844
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:07:28 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_161274963
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
disclaimer
pi_161275068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
:)
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:14:06 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_161275091
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo _O-
disclaimer
pi_161275131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo _O-
Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
:)
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:21:41 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_161275255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd af :D Ik zal het eens proberen te observeren :+
disclaimer
pi_161275288
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:25:35 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_161275348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
disclaimer
pi_161275433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
pi_161277528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
Die zijn er nu toch elektrisch?
pi_161277547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
Met jouw huidige slanke lijf. Zou dat jouw ook makkelijk lukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')