abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151703462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:26 schreef Cathmar het volgende:
Tja. Kom ik weer. In mijn fietskar kan ik de kinderen laten zitten als ik de supermarkt in loop en voor een week boodschappen kwijt in de bergruimte. Maar tot zover. Ik snap je. Een bakfiets is veel sexier :)
Ik vond het niet fijn dat ik geen zicht heb op de kindjes.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:30:08 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703485
In een bakfiets kan je ze ook laten zitten hoor :D
Fietskar vind ik zo eng, ik heb ze ook om zien vallen tijdens fietsen enz
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703491
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:28 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben een elektrische babboe tweewieler, maar ik zou als ik opnieuw mocht kiezen écht voor een driewieler gaan. Met L alleen gaat het nog wel, maar als er eens een vriendje meegaat, moet ik ze per rit minstens tien keer tot stilzitten manen, anders slingeren we de weg over.
oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebt :D

maar hmm dat bevestigt dus wel een beetje mn beeld erbij. Ik zwalk nu echt over de weg soms met mn fiets omdat ze van alles aan het aanwijzen zijn ofzo :'( en dan bewegen ze nog niet eens heel woest verder. Een bakfiets nodigt wel meer uit tot bewegen natuurlijk.

Hoe bevalt het electrische? Heb je het echt nodig of heb je het idee dat je ook prima zonder had gekund?
:)
pi_151703513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Zwaar he? ;(
echt hè :') gisteren nog, roept een vriendinnetje ze terwijl ik nét de bocht om ging. Gelukkig draaiden de meiden allebei naar rechts en ik ging linksom de bocht in, als ze allebei naar links hadden gedraaid dan was k om gegaan :')
pi_151703539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt hè :') gisteren nog, roept een vriendinnetje ze terwijl ik nét de bocht om ging. Gelukkig draaiden de meiden allebei naar rechts en ik ging linksom de bocht in, als ze allebei naar links hadden gedraaid dan was k om gegaan :')
Succes over een paar maanden als je buik dikker is :') Toestanden ;(
pi_151703572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:32 schreef L-E het volgende:

[..]

Succes over een paar maanden als je buik dikker is :') Toestanden ;(
dan ga k wel lopen denk ik :P
pi_151703603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

dan ga k wel lopen denk ik :P
Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zit O+
pi_151703615
Overigens ga ik nu met de bakfiets naar de markt. Alles wat ik wil kopen past er in namelijk O+
pi_151703619
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik zwiep het hele voorzitje naar opzij als ik op mijn zadel klim. En Sticker die dan vrolijk ' Wiejjjj' roept alsof hij in de achtbaan zit O+
_O- :D

E. mag nog steeds in het voorzitje gelukkig :') 14 kilo weegt ze nu, kenbest :Y)
pi_151703623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh! ninja-edit! ik wou al vragen of je dr naam verandert hebt :D

maar hmm dat bevestigt dus wel een beetje mn beeld erbij. Ik zwalk nu echt over de weg soms met mn fiets omdat ze van alles aan het aanwijzen zijn ofzo :'( en dan bewegen ze nog niet eens heel woest verder. Een bakfiets nodigt wel meer uit tot bewegen natuurlijk.

Hoe bevalt het electrische? Heb je het echt nodig of heb je het idee dat je ook prima zonder had gekund?
:D

Een elektrische zou ik dan weer echt aanraden. Maar da's vooral omdat ik de keuze heb tussen auto en fiets. Ik kies nu veel sneller voor de fiets. Ik moet zo'n 3 km over de zeedijk (heuveltje op en af ook nog) en als het ook maar een beetje waait, trap je je verloren op een gewone fiets. Op de elektische kost het echt niks geen moeite. Je moet enkel zorgen dat de trappers in beweging blijven, maar kracht hoef je niet te zetten.
pi_151703675
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

:D

Een elektrische zou ik dan weer echt aanraden. Maar da's vooral omdat ik de keuze heb tussen auto en fiets. Ik kies nu veel sneller voor de fiets. Ik moet zo'n 3 km over de zeedijk (heuveltje op en af ook nog) en als het ook maar een beetje waait, trap je je verloren op een gewone fiets. Op de elektronische kost het echt niks geen moeite. Je moet enkel zorgen dat de trappers in beweging blijven, maar kracht hoef je niet te zetten.
Ik pak nu dus veel vaker de fiets.
Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?
Misschien ook maar ns een proefrit daarmee gaan doen dan. Had je jouw fiets nieuw of tweedehands?
pi_151703678
En een bakfiets is niet sexy mensen. Niet.
pi_151703700
Moppert die cabby, wordt die stof niet heel zompig en nattig enzo als het flink geregend heeft?
pi_151703716
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Nee dat sowieso niet idd, yuppenspul :') ;(
maar goed, ik verplaats me wel veel liever per fiets dan per auto dus hmm keuzes keuzes.
pi_151703773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Okay dus ook met minder dan 6 kinderen is dat wel het overwegen waard?
Misschien ook maar ns een proefrit daarmee gaan doen dan. Had je jouw fiets nieuw of tweedehands?
Vind ik wel. :)

Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo. :D
pi_151703795
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:37 schreef L-E het volgende:
Dat zal me echt mn reet roesten. O+
pi_151703814
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hebben m heel goedkoop tweedehands op de kip kunnen tokken. Van een oud vrouwtje geweest dat m na het overlijden van haar man had gekocht om lekker met dr hondje op pad te kunnen, maar ze vond m te hard gaan of zo. :D
te hard! :D hahahaha
goeie deal dus!

quote:

[..]

Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nog :') :D
  woensdag 15 april 2015 @ 10:43:01 #218
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
Moppert die cabby, wordt die stof niet heel zompig en nattig enzo als het flink geregend heeft?
Nee :D en ik heb er de bijpassende afdekhoes en dan is hij echt kurdroog :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703841
quote:

[..]

en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?
  woensdag 15 april 2015 @ 10:45:45 #220
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703860

Plaatje bij het praatje
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703892
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:45 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje bij het praatje
ohja idd. En heb je dr ook iets van een huif bij of dat nie?

Voordeel van een tweewieler zou wel weer zijn dat ie in de schuur past. Een driewieler past niet in de schuur hier gok ik.
pi_151703903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

te hard! :D hahahaha
goeie deal dus!

[..]

Ja maar hallo, jij rockt een vuilniswagen nog :') :D
Da's lief. Onwaar, maar lief.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:48:17 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151703918
Ja! die heb ik er ook bij. en je krijgt er dan 2.
1 voor met maxicosi en 1 voor zonder.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151703926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

en hoe ga je dat straks doen met je 2.0? ga je die in de cosi of in de schelp doen?
Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*

Geen idee nog dus. :')
pi_151703941
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Oh ja fuck. *Schrijft op ttd-lijstje*

Geen idee nog dus. :')
:D haha ben benieuwd wat je kiest straks!
pi_151704000
Volgens mij hebben ze me bij Babboe zien fietsen :o :+

quote:
De Babboe Big bakfiets is een topkwaliteit bakfiets voor een betaalbare prijs. Nooit meer slingerend met een kindje voor- en achterop en de boodschappen aan het stuur door het verkeer.
:')

https://www.babboe.nl/productinformatie/bakfiets/babboe-big.html
pi_151705661
quote:

[..]

Dat O+ Maar ik wilde het wel even kenbaar maken he, dat mensen niet denken dat kinderen&bakfiets libidoverhogend is, voor wiedanook. Scheelt weer teleurstelling.

Ik wilde ook electrisch. En toen vond ik 'm net als die oma veel te hard gaan :@ :') Dus dat hebben we maar niet gedaan :')
pi_151705838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat O+ Maar ik wilde het wel even kenbaar maken he, dat mensen niet denken dat kinderen&bakfiets libidoverhogend is, voor wiedanook. Scheelt weer teleurstelling.

Ik wilde ook electrisch. En toen vond ik 'm net als die oma veel te hard gaan :@ :') Dus dat hebben we maar niet gedaan :')
hoe dan?! :o
  woensdag 15 april 2015 @ 12:05:59 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151706024
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg

Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 15 april 2015 @ 12:09:10 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_151706120
Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben op de fiets gestapt met M. in de draagdoek op mijn buik. Ondanks dat het echt verafschuwd wordt. Het ging hartstikke prima, en ik denk dat ik het gewoon blijf doen voor die kleine stukjes naar het kdv.
disclaimer
pi_151706202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe dan?! :o
Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al? :@
pi_151707401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een fietskar? Zo'n ding bedoel ik: http://media10.dropshots.com/photos/769679/20110429/135115.jpg

Ik wil 'm eigenlijk voornamelijk gebruiken voor het halen en brengen naar het kinderdagverblijf. Dat is ongeveer 7 minuten fietsen bij ons vandaan. Net te ver om te lopen en te dichtbij om de auto te pakken.
Ik ben geen fan van een bakfiets, en het lijkt me handig dat we 'm dan los kunnen koppelen bij het kdv, zodat bijvoorbeeld ik kan brengen en man kan ophalen (omdat: wij gaan allebei met de fiets naar werk, dus kunnen we meteen door). Het gaat ook eigenlijk voornamelijk om de babyperiode. Ik zat eerst te denken aan een babymee, maar dit lijkt me toch veiliger en comfortabeler.
Ik heb een croozer duo. Meisjes zaten er in vanaf 7/8 maanden. Maar er kan een hangmatje of babyschaal in. Voordeel ivm babymee is ook de bergruimte.
Met een meidenkwartet
pi_151708480
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef L-E het volgende:

[..]

Nouja, het was echt zo'n geval van fietsgaatermetmoedervandoor, zeg maar. Ik had het gevoel geen controle te hebben. Ik ben geen held in het verkeer, zei ik dat al? :@
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje. Die van ons heeft drie standen gelukkig, op de hardste mag ik niet van N., vindt ie levensgevaarlijk. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151708814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:45 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]

Plaatje bij het praatje
Oh! Zoiets heb ik eens uitgeprobeerd, wat een heldending was dat O+ Maar die prijs :X :X :X

quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Ik snap best dat je dat ff kunt hebben. Vooral in het begin, dan krijg je echt ff zo'n zetje.
Haha ja, zie je bij het stoplicht vaak, zo'n fiets die er met oma vitale vijftiger vandoor gaat en de rest bijna omver rijdt.
pi_151709102
Wij hebben een electrische bakfiets met 2 wielen. Bevalt prima, qua bochten is hij wat flexibeler dan een driewieler is mijn ervaring.
Eerste keer vond ik het wel even vreemd fietsen, vooral omdat je het voorwiel niet kan zien.
Of je trapondersteuning wil, zal ik van de afstand aflaten hangen die je ermee moet fietsen. Wij hebben het wel en met de lichtste ondersteuning dan voelt het al als op een gewone fiets. En dan zijn er nog 11 standen over om het trappen heel licht te laten zijn.
Er zit een bankje in waar 2 meiden van 6 prima konden zitten en geen last hadden van de maxicosi voorin in de adapters.
  woensdag 15 april 2015 @ 15:10:25 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151710616
Wat ik ook kan waarderen aan de cabby is dat er 3 gordels inzitten.
als je kind alleen in het midden zit heb je toch een gordel
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151743381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D haha ben benieuwd wat je kiest straks!
Ik heb ff snel naar zo'n schaal gekeken en die kun je van 2 tot 8 maanden gebruiken of zo? Da's van augustus tot januari. Ik vermoed dat ik in die maanden niet heel veel zal fietsen. :+
pi_151745840
Ik heb een fietskar gehad (Croozer duo) em een babboe bakfiets

Fietskar:
handig, ook in te klappen maar eigenlijk nooit gedaan. Hangmatje ideaal voor kleine baby, gedaan vanaf 6 weken oud.
daarna overgegaan naar een peuter zitje, met ondersteuning in de nek en rug. Erg ideaal.

Bakfiets
3 wieler van Babboe. Niet elektrisch en dat was wel handiger geweest denk ik. Moest dagelijks een flinke heuvel over en dat was wel heel pittig
Inmiddels ook verkocht omdat ik een auto moest kopen :)
pi_153840862
Mijn man is op zoek naar een nieuwe fiets. Waar ook een kinderzitje voorop moet kunnen, later een kinderzitje achterop, dubbele standaard, stuurslot. Maar wel een herenfiets dus. Iemand tips?
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:09:27 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153842026
Een herenfiets als in met stang? Ik zie niet helemaal voor me hoe dat handig is met voor en achter een kind in de kinderstoel :+

Is een damesfiets met groot frame niet fijner, wellicht?
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:11:34 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_153842094
We zouden sowieso van de bewoordingen "herenfiets" en "damesfiets" af moeten :')
disclaimer
pi_153842182
Www.daddybike.com

Hatseflats. Papafiets.
pi_153849054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:05 schreef Mariposas het volgende:

Ik vond de fietskar ideaal, als het koud was gooide ik er een extra dekentje bij. Ik gebruikte een hangmatje, wat volgens de beschrijving niet is om mee te fietsen. Als de kar omver gaat is het niet veilig genoeg denk ik... Maar het ging dus prima. Maar er zijn ook fietskarren waar je de maxicosi in kan zetten, ik heb geen idee of dat met die van ons kan. En je hebt van die babyschalen die je kan gebruiken.

We gaan onze fietskar trouwens verkopen. Mocht iemand interesse hebben, het is een chariot cougar 2.
Af te halen in Emmen. Prijs zijn we nog even over aan het nadenken.
Foto's heb ik nog niet online, zo ver was ik nog niet ;).
Fake it till you make it...
pi_153899930
Ik hoor eigenlijk niet in OUD, maar ik heb gisteren iets gezien waar ik vreselijk van geschrokken ben. Maar ik durfde er niks van te zeggen.

Mijn buren zijn hun 5-jarige aan het leren fietsen. Het kindje is geboren met maar één oogje en met het andere oogje ziet het ongeveer 5% ... Ze waren op de stoep aan het oefenen en in nog geen minuut botste het tegen wel drie obstakels aan (een tuinhekje, een lantaarnpaal, een fiets die rondslingerde). Hoor ik de ouders heel droog zeggen: wel goed voor je kijken.

Ik vind het een eng idee dat een praktisch blind kind leert fietsen. Je zult het maar onder je auto krijgen, toch? Of ben ik nou een aanstellerig ei?
pi_153900262
Blinden doen het idd niet perse heel goed in het verkeer. Maarre, ze wonen naast je, knoop er eens een gesprek over aan? :)
  zondag 28 juni 2015 @ 13:37:09 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153901404
En volgens mij rijdt elk kind dat net leert fietsen overal tegen aan. Nou ja, de mijne kan heul goed op haar driewieler fietsen maar die fietst ook zo de greppel in. En die ziet prima.
pi_153901487
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 13:37 schreef Kyara het volgende:
En volgens mij rijdt elk kind dat net leert fietsen overal tegen aan. Nou ja, de mijne kan heul goed op haar driewieler fietsen maar die fietst ook zo de greppel in. En die ziet prima.
Mijne keek ook overal behalve vóór zich. :')

Maar ja, Aural, begin een gesprek met de buren, misschien is het zicht verbeterd. Dat weten zij alleen, wij niet ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 15 november 2015 @ 17:43:00 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157572391
Ja flinke kick maar ik heb toch een moederfiets vraag.

Ik ga meedoen aan het fietsplan op het werk en dan heel gezond naar het station fietsen ipv in de auto zitten :7

Ik heb een knieprobleem waardoor ik mij niet zo stevig op de fiets vind zitten als voorheen -O-
Een moederfiets leek me qua stabiliteit daarom nog steeds de beste oplossing als ik Ollie ook mee wil nemen achterop.

Ik hoor graag welke fiets jullie hebben en waarom ie wel of niet prettig is.

Oh en sinds mijn stuit probleem na de bevalling zit ik op mijn huidige fiets totaal niet lekker. Dus als iemand tips heeft voor fluweelzachte zadels hoor ik die ook graag :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 15 november 2015 @ 17:57:16 #249
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157572771
Een verende zadelpen verloste mij van een hoop stuit problemen op de fiets. Die zat niet standaard op mijn fiets en heb ik er dus op laten zetten. Wel eventueel rekening houden met je frame maat dan, het zadel kan dan niet meer op de laagste stand.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 15 november 2015 @ 18:42:29 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157573828
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 17:43 schreef laziness het volgende:
Ja flinke kick maar ik heb toch een moederfiets vraag.

Ik ga meedoen aan het fietsplan op het werk en dan heel gezond naar het station fietsen ipv in de auto zitten :7

Ik heb een knieprobleem waardoor ik mij niet zo stevig op de fiets vind zitten als voorheen -O-
Een moederfiets leek me qua stabiliteit daarom nog steeds de beste oplossing als ik Ollie ook mee wil nemen achterop.

Ik hoor graag welke fiets jullie hebben en waarom ie wel of niet prettig is.

Oh en sinds mijn stuit probleem na de bevalling zit ik op mijn huidige fiets totaal niet lekker. Dus als iemand tips heeft voor fluweelzachte zadels hoor ik die ook graag :P
De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.

Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 15 november 2015 @ 18:59:39 #251
244125 laziness
pi_157574325
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 18:42 schreef AwayTL het volgende:

[..]

De fietsenmaker had het er over dat de nieuwe elektrische mamafietsen nog steviger waren, dus stabieler.

Ik weet alleen niet of het nou een slap verkooppraatje was of niet
Ja maar dat prijskaartje heb ik dan weer even niet met een nieuw huis. Bovendien wordt je er lui van ben ik bang :+
pi_157574980
Ik heb een BSP en ben d'r blij mee. :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157575307
Ik heb bewust geen moeder fiets. Mijn gewone fiets is veel lichter dan een moeder fiets en rijdt (vind ik) veel fijner. Heb nu nog een stoeltje voor en achterop maar dat duurt nog maar een jaartje.
Ollie zit toch ook niet heel lang meer achterop?
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2015 @ 19:35:27 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_157575652
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
disclaimer
pi_157575748
Als ik nu een nieuwe mamafiets zou kopen dan werd het een 28inch en elektrisch.
pi_157576194
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
De moederfietsen anno 2015 zijn net zo zwaar als een gewone fiets. Het voordeel is de extra ruimte bij het stuur. Maar ik neem aan dat jij je zoon niet meer voorop zet, dus kun je net zo goed een transportfiets kopen. Die zijn goedkoper en hebben ook het fijne stabiele standaard en de stuurblokkering die mamafietsen zo fijn maken ;)
Mijn grote zit juist altijd voorop. Niet in een stoeltje, maar op een zadel. Kost ook best een hoop ruimte.

Ik heb een gazelle nl, al een jaar op 5. Die is nogal zwaar. Dat fietst wel stabiel, maar je sleept je een ongeluk als je ermee moet lopen of als je m, met kind erop, van de standaard haalt of erop zet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_157596470
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:35 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn moederfiets komt uit 2014 maar dat ding is echt heel, heel veel zwaarder dan een gewone fiets hoor :o
Ik heb Eva sinds een paar maanden achterop en ik sta iedere keer te puffen en te trekken om dat ding van de plek te krijgen. Zelfs leeg is hij gewoon niet eens te tillen, onding.. Ik heb een bloom trouwens :D
E.
pi_161247760
Lentekick!

Ik wil een fiets. Ik heb er een, een mountainbike, en dat is stevig trappen hier. Dus nu ben ik op zoek naar een electrische fiets, die ik ook hier in heuvelig Oslo kan gebruiken. De normale el-fietsen hier zijn heel degelijk maar niks geschikt voor kinderzitjes. Dus ik ben op de NL´se markt aan het kijken. Maar ik vraag me af of die motoren ook de heuvel hier aankunnen..?

Ik wil dus een motortje, en ruimte voor kinderzitjes. Het hoeft niet per se een moederfiets te zijn, maar wel een waar je met gemak een voorzitje op kan zetten, en er dan zelf ook nog tussen kan. Met mijn Gazelle uit 1996 vind ik dat erg onprettig.

Laziness, welke fiets heb jij uiteindelijk gekocht? Het lijkt er op dat je naar hetzelfde op zoek was als ik.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:02:15 #259
244125 laziness
pi_161249378
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
pi_161249556
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef laziness het volgende:
Há room, ik zocht geen elektrische fiets. Geen heuvels in de randstad :P
Ik ben voor de Gazelle Bloom gegaan met een ander zadel dan wat er standaard op zit.
Hij is hartstikke licht trouwens. Ik had een fiets uit de jaren '90 dus wat een verademing de vele versnellingen etc.
Ollie zit trouwens nog regelmatig achterop. Sommige stukken zijn me echt nog te druk met hem op een eigen fiets in de stad.
Huh, hoe ik daar dan weer bij kwam :? _O-
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:58:25 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161273656
Room, je bent nu zwanger toch? Ik vond zelfs met een echte moederfiets (Sparta Amazone) de ruimte tussen voorzitje en niet-zwangere buik al vrij krap...

Dus een gewone fiets laat helemaal weinig ruimte denk ik.
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:14:24 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_161273983
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
disclaimer
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:40:10 #263
73386 Fazz
onderweg
pi_161274474
F zit bij mijn moeder ook al tijden achterop :) Zij vind voorop te eng/onstabiel en hij vind het achterop ook heel leuk O+

Niet zwanger met een zitje voor op vind ik af en toe al een uitdaging op mijn 'gewone' fiets, met dikke buik lijkt het me echt niet passen!
pi_161274569
Is een moederstuur niet iets? Apart stuur dat je op je eigen fiets monteert, daarmee heb je als het goed is veel meer ruimte over tussen je zadel en kinderzitje.
pi_161274844
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat O. al wel in een achterzitje kan, zeker tegen de tijd dat de zwangere buik echt in de weg gaat zitten. Hoogzwanger met voorzitje gaat volgens mij zelfs op de ruimste moederfiets lastig/niet.
Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:07:28 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_161274963
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb een sparta amzone. Voor de liefhebbers hij is te koop. Maar paste er met zwangere buik nog makkelijk tussen.
Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
disclaimer
pi_161275068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Nu had jij natuurlijk ook niet zo'n enorme buik, dat scheelt misschien :D maar ik heb de ruimste moederfiets die verkrijgbaar is en ik heb zo al moeite met snel op/afstappen. Ja, als je eenmaal zit past het makkelijk, maar het gevaarlijkst is juist het niet goed er op of af komen...
Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:14:06 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_161275091
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb een omafiets en had een zitje voor en achterop. Heb tot 38 weken de meiden op de fiets op school gehaald en gebracht. Geen moeite met op en afstappen. Zal ook wel te maken hebben met de hoogte van je zadel en stuur tov elkaar ofzo.
volgens mij heb ik gewoon een debiele opstaptechniek ofzo _O-
disclaimer
pi_161275131
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:21:41 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_161275255
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ach, ik heb ooit 1 keer toen ik net het voorstoeltje vervangen had voor achterstoeltje het idee gehad dat ik wel met zo'n beenzwaai af kon stappen :') dat ging niet :+
Zonder kind gelukkig.
hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd af :D Ik zal het eens proberen te observeren :+
disclaimer
pi_161275288
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:25:35 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_161275348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb op mijn oude gazelle een voorstoeltje gezet toen we in NL waren, en dat vond ik heel naar. Als ik eenmaal zat en fietste, ging het wel, maar het opstappen en wegrijden vond ik niet prettig. Ik kan ook nét niet bij de grond. Ik merk ook dat het jaren geleden is dat ik op een stadsfiets heb gereden. Nu mountainbike ik alleen maar, en ik voelde me ineens heel zwabberig op zo'n fiets waar je rechtop op zit.

O kan zeker wel achterop nu, maar ik wil een fiets waar over een tijdje twee kindjes op kunnen. En omdat ik soms ook bergopwaarts op zal moeten stappen, wil ik wel wat ruimte hebben tussen mij en kind voorop.

Ik zit naar dees te kijken, die lijkt me vrij ruim voorop, beetje omafiets model: https://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/cnctd-e-go.htm

En anders is er dit lellike ding, met een soort verschoven stuur. Zo'n stuur geeft natuurlijk op elke fiets wel extra ruimte voorop: https://www.fietsenwinkel(...)ectric-n7-2016-dames
Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
disclaimer
pi_161275433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die laatste lijkt me dan ideaal, maar ik geef je gelijk: wat een gedrocht ;( _O-
Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
pi_161277528
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat stuur kan je dus verruimen en ook weer terugzetten naar normaal. En dan ziet ie er denk ik ietsjes minder lellik uit.

Liefst wil ik een ouderwetse opoefiets, maar das niks leuk hier :N
Die zijn er nu toch elektrisch?
pi_161277547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Met een voorzitje ja?
Met jouw huidige slanke lijf. Zou dat jouw ook makkelijk lukken.
pi_161277598
Elektrische fietsen vind ik van die gevaarlijke dingen :o. Ze zijn zo zwaar en gaan voor je het weet zo hard ineens. Lijkt me, zeker met kind erop, niet handelbaar. Als je valt heb je mogelijk een zwaar ding op je liggen. Daarnaast verwacht het medeverkeer niet zo'n snelheid, vooral niet met kind erbij.
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:35:39 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161277932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

+1 :')
pi_161277968
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:13 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die zijn er nu toch elektrisch?
Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.

Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
pi_161278041
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ja, bij F ging dat ook prima qua op en afstappen. Toen had ik een bobike stoeltje (ook met een gewone fiets).
Bij E had ik een ander stoeltje (yepp) en daar heb ik 1x mee gefietst, was te hoog ofzo, kwam veel meer naar me toe. Daar had het me dus nooit mee gelukt, niet zwanger vond ik het al niks
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:10:23 #280
244125 laziness
pi_161278620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik zie het ja! Toffe dingen wel. En zitje achterop lukt dan prima natuurlijk. Maar is dat voorop een beetje te doen? Er zijn hier weinig fietspaden, dus ik kan niet zwalken bij het opstappen.

Unihipili, Ik wil bergop kunnen fietsen zonder te moeten douchen er na. Heuvel af gaat hier sowieso met een noodvaart. Fietsen doe je hier liefst op de stoep wat er zijn zeer weinig fietspaden. Als je het als trapondersteuning gebruikt, dan valt de vaart toch wel mee? Of gaan ze echt heel hard?
Ik heb een knie probleem dus bij een fiets uitje op mijn werk kreeg ik een elektrische fiets. Het is even 5 minuten inderdaad aanvoelen (ik schoot wel ff flink vooruit) maar daarna acht ik het niet gevaarlijk met kind. Je schakelt zelf mee met hoeveel ondersteuning je wilt dus je bent er zelf bij om het veilig te houden.
Ik kan het je aan raden.
pi_161279078
Mijn vriend heeft een elektrische fiets waarmee hij drie keer in de week naar zijn werk fietst (25 km verderop). Daarvoor heeft hij zijn eigen fiets laten ombouwen. Hij fietst er ook regelmatig mee met I in het voorzitje, dat gaat zonder problemen.

Ik gebruik zijn fiets ook wel eens en ik zie geen enkel probleem voor wat betreft het fietsen met kind. Vooral als je wegfietst van het stoplicht of zo is het heerlijk, net alsof iemand je een duwtje in de rug geeft. Je komt gewoon net wat makkelijker weg vanuit stilstand en als je fietst houd je gemakkelijker een constante snelheid.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet hoger dan stand 4 (van de 9) durf te gaan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161280187
quote:

[..]

Ik heb geen idee. Maar een transporter model zou ook een stabiel voorwiel moeten hebben. Kennen ze in Norge alleen achterzitjes?
pi_161280799
quote:

[..]

Ja ik snap het, dat was ook mijn reden van testen/overwegen. En je kunt natuurlijk wel de hoeveelheid trapondersteuning instellen. Vond het alleen met mijn verdere conditie niet een goed idee vanwege het (slecht verdeelde) gewicht. Al is het met kind erop sowieso al topzwaar.

Heb je wel eens naar een driewieler/trike gekeken? Zit lager, comfortabeler, stabieler en beter vol te houden. Kun je wel alleen achter een kinderzitje gebruiken, niet voor. Maar echt hellingen klimmen kan dan wel weer zwaar zijn, vooral voor je knieën.

[ Bericht 3% gewijzigd door Unihipili op 08-04-2016 15:44:30 ]
pi_161280992
Dat is geen doen hier, laag zitten. Dan kom je geen berg op. Het stadsfietsidee is al op de grens van onmogelijk, in elk geval zonder motor. Bij ons nieuwe huis is het een stuk vlakker dus vandaar dat ik een stadsfiets wel durf te overwegen naast mijn mb.

Hier alleen achterzitjed idd, F-R.

Maar wat je zei Mignonne is natuurlijk wel waar, qua zadelhoogte en gemak. Mijn zadel in NL staat eigenlijk iets te hoog en daardoor kom ik lastig mn fiets op met voorzitje. Als ik en el-opoefiets koop en t zadel laag houd is het miss wel te doen. De voorop-tijd is sowieso korter dan achterop natuurlijk.

Vanaf wanneer is het in NL gebruikelijk im achterop te gaan trouwens?
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:45:14 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_161281029
Als broer/zus voorop gaat? :D
Nee, ik meen dat het voorzitje tot 15 kilo mag. Dus met een jaar of 3?
disclaimer
pi_161281037
Oh ja oeps ik had het heuvelachtige gemist :D was al aan het editen.

Dan zou ik opletten waar de accu zit voor de verdeling van het gewicht. In het frame bijv. Geen idee hoe talrijk de keuze daarin tegenwoordig is. En goede maat en afstelling van de fiets.. Dat kan al heel veel schelen. Geen idee hoe lang je bent enzo.

Denkfouten nogsteeds voorbehouden, hoofd = stuk. Daarnaast geen ervaring met kinderzitjes enzo :').

[ Bericht 29% gewijzigd door Unihipili op 08-04-2016 16:14:07 ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:36:11 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161282064
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Op een gegeven moment vond ik het echt loodzwaar om peuter voorop te zwaaien. Elin ging rond 2 over (maargoed, ik was toen ook enorm zwanger dus dat maakte het tillen extra zwaar), ze was toen denk ik een kilo of 13. En ze worden dan ook lang dus ze zat gewoon niet meer goed in het voorzitje.
pi_161282428
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik geloof dat Daan rond een jaar of 2 maar achteren ging(kilo of 13?). Toen werd het wat zwaar om zo hoog voorop te tillen en ik vond het wel fijn om iets meer ruimte te hebben..

Sinds 2 weken zit hij weer voorop. Ik heb nog een stoeltje achterop voor als er vriendjes mee willen, maar hij zit op een zadel die op mijn stang zit. Hij zit liever voorop. En ik versta zijn verhalen van school op weg naar huis veel beter nu hij voor zit. :D
pi_161282431
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe doen vaders dat eigenlijk met zo'n stang en een achterzitje, vraag ik me altijd af :D Ik zal het eens proberen te observeren :+
Mijn vriend houd zn fiets iets schuin en schuift dan zo zn been over de stang :)
pi_161282499
quote:

[..]

Ik geloof dat mijn man eerst zijn knie over de stang doet en dan kan de rest er wel achteraan.. Maar niet achterom zwaaiend meer inderdaad :P
pi_161284122
quote:

[..]

Mijn man fietst op een dames fiets sinds hij een kind achterop heeft
*poef* nu is het weg
pi_161284224
Lol. Zie de reclame van de drieling van interpolis onderaan het topic. Hoe krijg je die én grote zus mee op de fiets? :D
pi_161284298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Lol. Zie de reclame van de drieling van interpolis onderaan het topic. Hoe krijg je die én grote zus mee op de fiets? :D
Tijd voor een fietskar of bakfiets dan.
pi_161338624
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
S. 2014
J. 2016
  zondag 10 april 2016 @ 21:49:24 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161339249
Schijnbaar bevestig je de tassen achter het zitje op de XL drager GM. Er zijn evt wat plaatjes op Google te vinden, misschien helpt dat iets? :)
pi_161339290
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:49 schreef GotC het volgende:
Schijnbaar bevestig je de tassen achter het zitje op de XL drager GM. Er zijn evt wat plaatjes op Google te vinden, misschien helpt dat iets? :)
Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.
S. 2014
J. 2016
pi_161341799
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Moeders met een yepp achterop, Hebben jullie nog fietstassen en zo ja welke? Ik heb expres zo'n verlengde bagagedrager gekocht want dat was handig en kon je de fietstassen erop zetten... Nu heb ik echt geen XL fietstassen maar dat past echt niet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had het zitje met een stang aan de zadelpin laten maken. Hij veerde boven de (gewone) bagagedrager. En daaronder pasten twee grote fietstassen. :7

Edit: dat was geen yepp. :@ ik had een bobike, volgens mij.

Ondertussen heb ik de tassen nog, maar is het zitje verkocht en heb ik een rugsteuntje achterop.
Professioneel gifmenger.
pi_161342418
Geloof dat wij dat hebben, incl gewone fiets tassen. Zal morgen foto zoeken! (Of heel mij herinneren ;) )
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161346172
Ik heb een gazelle bloom waar officieel zo'n yepp zitje direct op kan. Nu vind ik dat W te dicht tegen me aanzat (te ver naar voren) waardoor ik voor mijn gevoel echt bijna op haar schoot zit. Ik heb dus zo'n easyfit ding gekocht (eigenlijk de adapter om m mee op een andere fiets te krijgen). Daardoor zit ze iets meer naar achter, maar ook iets hoger. Mijn gewone fietstassen zitten er dan onder, op de oude bagagedrager zeg maar.. De voetsteunen gaan dan wel een stukje de fietstas in en de fietstas kan dan niet dicht. Maar zo is het toch het handigst. Zitje kan er makkelijk op en af. Ik laat m 's ochtends op t kdv en dan neemt mn man hem op de terugweg weer mee.
Wij hebben dus 1 achterzitje voor 2 fietsen. Dan heb ik als ik naar mijn werk fiets geen zitje meer op de fiets.
  maandag 11 april 2016 @ 11:11:13 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161346323
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja dat is idd het idee, maar voor mijn gevoel moet je dan dwergtassen hebben... Ga nog wel eens op zoek.
Speciale Yepp tassen kopen, natuurlijk :+.
Wil je dr niet meer voorop hebben?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')