abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126981127
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je snapt het punt niet

Ik zei dit over een hier als voorbeeld genoemde bron, wiens werk ik niet zou kennen en die als zo belangrijk werd gezien

[..]

En dit gezegd hebbende, er is helemaal geen technologie die geen eigen, aardse ontwikkelingsgeschiedenis kent die je aan kan wijzen als technologie buitgemaakt in Roswell
Ik snap je punt wel, maar ik vind het te simpel gedacht. Alsof een aap met een typemachine verantwoordelijk is voor de Encyclopedia Britannica die naast hem ligt, terwijl het evengoed kan zijn dat een bezoeker deze heeft achtergelaten. Bij gebrek aan bewijs dat de aap deze wel of niet heeft getypt kies jij voor wel, ik voor niet.

Bovendien is het absurd dat je denkt even te kunnen bepalen hoe je technologie als zijnde buitenaardse technologie kan herkennen. Het is wel vermakelijk om het je te zien proberen tho, als een aap met een typemachine. ;)
pi_126982589
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar ik vind het te simpel gedacht. Alsof een aap met een typemachine verantwoordelijk is voor de Encyclopedia Britannica die naast hem ligt, terwijl het evengoed kan zijn dat een bezoeker deze heeft achtergelaten. Bij gebrek aan bewijs dat de aap deze wel of niet heeft getypt kies jij voor wel, ik voor niet.

Bovendien is het absurd dat je denkt even te kunnen bepalen hoe je technologie als zijnde buitenaardse technologie kan herkennen. Het is wel vermakelijk om het je te zien proberen tho, als een aap met een typemachine. ;)
Hij bedoelt dat er een logische vooruitgang is in bepaalde technologieën.

Om bepaalde spullen te "reverse engineeren", heb je geen aanloop nodig via de voorbeelden die piet noemt, maar kom je vrij snel al uit op het uiteindelijke product. Dus als jij een alien computer aantreft, dan zal je die vrij snel kunnen namaken zonder de babystapjes van de uitvinding van de computer te hoeven doen. De computer laat een historie zien die al ver voor Roswell begon en tijdens en na Roswell niet ineens anders technieken is gaan gebruiken. De eerste (mechanische) computer van Babbage kun je nog herkennen in het basisprincipe van de huidige pentium i7. Je zou verwachten dat de ontdekking van een computer die blijkbaar interstellaire ruimtereizen mogelijk maakt en, volgens een aantal mensen ook daadwerkelijk aan de basis stond van onze technologie, ervoor zou zorgen dat de computer in de jaren '60 tot nu niet zo netjes evolueerde als nu het geval is, maar ergens een duidelijke sprong zou hebben moeten maken. Als nu de quantumcomputer in de jaren '50 uit was gekomen, had je een punt gehad.

Zelfde met de al genoemde piramides, er is een te mooi logisch verloop van de basis (een graf in de grond) tot de volledige piramide zonder dat daar een alien voor nodig is. Zo ook bij alle technologie die we tegenwoordig hebben, er is geen missing gap te vinden die niet verklaard kan worden zonder aliens.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_126982875
Producten als het woordenboek en encyclopedieen zijn geboren uit obsessie. Bij betere technologie is dit niet zoveel anders. Mensen zien dit vaak als een stukje overwinning van zichzelf als ze iets kunnen brengen waar de wereld iets aan heeft en beter is dan het oude. Het is niets meer of minder een gevolg van educatie en veel input. Ontwikkeling van nieuwe materialen en toepassingen ervoor. Aliens krediet geven is zoiet als God erbij halen als 't regent.

Die alien technologie theorie doet t goed in t algemene maar faalt hard bij t geven van concrete voorbeelden.
pi_126983027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:08 schreef The_stranger het volgende:
Zo ook bij alle technologie die we tegenwoordig hebben, er is geen missing gap te vinden die niet verklaard kan worden zonder aliens.
Je ziet dat je hier het ontbreken van bewijs als bewijs an sich aandraagt?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:17 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126984130
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, je snapt het duidelijk niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:41 #206
45206 Pietverdriet
pi_126984156
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Je ziet dat je hier het ontbreken van bewijs als bewijs an sich aandraagt?
Nope, dat doet hij niet
pi_126984231
Denken jullie dat er een verband is tussen Roswell en Mothman? Mothman verscheen pas na Roswell.

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:11:16 #208
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_126984713
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef firefly3 het volgende:
Denken jullie dat er een verband is tussen Roswell en Mothman? Mothman verscheen pas na Roswell.

[ afbeelding ]
rocky ook :)
pi_126984790
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:11 schreef huupia het volgende:

[..]

rocky ook :)
Ik denk dat het ufo gedoe een afleiding is van de regeringen om de aandacht af te houden van Mothman en 11 september.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_126985631
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je snapt het duidelijk niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, dat doet hij niet
Welles! :6
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:25:55 #211
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_126987220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:13 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ufo gedoe een afleiding is van de regeringen om de aandacht af te houden van Mothman en 11 september.
ufo's waren er al lang voor 11 sep 2001 en ook lang voor de mothman ten tonele verscheen dus ik zie d elink niet zo ....
pi_126990169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:16 schreef huupia het volgende:

[..]

je hebt het dus niet gehoord ( verbaast me ook niet )
Inderdaad. Stanton Friedman haalt ook gewoon de 5 wetenschappelijke onderzoeken aan over UFO's en er is nooit een skeptic of een debunker die ook maar 1 van die onderzoeken gelezen heeft.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:06:29 #213
45206 Pietverdriet
pi_126990241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Inderdaad. Stanton Friedman haalt ook gewoon de 5 wetenschappelijke onderzoeken aan over UFO's en er is nooit een skeptic of een debunker die ook maar 1 van die onderzoeken gelezen heeft.
Your point beeing?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:08:21 #214
45206 Pietverdriet
pi_126990282
En nogmaals. Welke technologie komt er van Aliens?
pi_126990364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een man die heel goed zijn huiswerk heeft gedaan. Zeer de moeite waard om naar hem te luisteren. Verplichte kost ook voor iedereen die in dit topic mee wil discussiëren over wat er gebeurt is in Roswell:

Al mensen geweest die de lezingen van deze man hebben bekeken?

Er zijn rondom Roswell een aantal death-bed testimonies geweest, waarbij militairen die betrokken waren bij Roswell vlak voor hun sterven of vlak voor een levensgevaarlijke operatie, hun bekentenis hebben gedaan tegenover hun familie.

Neem de man die vlak voor zijn open hart operatie tegen zijn dochter en zoon bekende (los van elkaar) dat hij aanwezig was bij Roswell en dat het verhaal van de vliegende schotel het echte verhaal was.

Maar goed, deze man zal natuurlijk wel gewoon een troll zijn en een apart gevoel voor humor hebben. Het is blijkbaar heel normaal volgens skeptici dat de laatste woorden die je uitspreekt naar je directe familie, die van bedrog en misleiding zijn.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 17:36:24 #216
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_126991101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar goed, deze man zal natuurlijk wel gewoon een troll zijn en een apart gevoel voor humor hebben. Het is blijkbaar heel normaal volgens skeptici dat de laatste woorden die je uitspreekt naar je directe familie, die van bedrog en misleiding zijn.
Die man hoeft geen trol te zijn. Maar wie zegt dat die zoon en dochter geen trollen zijn?
pi_126991650
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:36 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Die man hoeft geen trol te zijn. Maar wie zegt dat die zoon en dochter geen trollen zijn?
En dat zou wel heel begrijpelijk zijn? Je overleden vader die een lange staat van dienst had in het leger, na zijn dood nog even woorden in de mond leggen en hem zo belachelijk maken?

En er zijn meerdere death-bed confessions, dus blijkbaar zijn er dan meerdere trollende familieleden actief als het aankomt op Roswell.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:04:52 #218
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_126992087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 17:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En dat zou wel heel begrijpelijk zijn? Je overleden vader die een lange staat van dienst had in het leger, na zijn dood nog even woorden in de mond leggen en hem zo belachelijk maken?

En er zijn meerdere death-bed confessions, dus blijkbaar zijn er dan meerdere trollende familieleden actief als het aankomt op Roswell.
dat zijn een beetje de denkbeelden van de skepticus .... daar valt bijna niet tegen op te redeneren .

het enigste wat zij willen is dat je een stuk van een ufo op de tafel legt :')

getuigenverklaringen hebben voor hun geen enkele waarde .
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:13:43 #219
45206 Pietverdriet
pi_126992407
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:04 schreef huupia het volgende:

[..]

dat zijn een beetje de denkbeelden van de skepticus .... daar valt bijna niet tegen op te redeneren .

Ik zeg dat getuigenverklaringen geen bewijs zijn. Er zijn ook zat mensen die zeggen dat ze de duivel hebben gezien, sterker nog, de paus deed een exorcisme.
Dat is voor mij ook geen reden aan te nemen dat de duivel bestaat.
Het probleem is dat hearsay geen enkele waarde heeft over het algemeen.
pi_126992630
quote:

[..]

Dat mag na een eeuw sterk gewauwel zo langzamerhand weleens een keer gebeuren inderdaad. :)
pi_126993010
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:37 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Welles! :6
Nee hoor. Hij zegt dat een ontwikkeling normaal stapsgewijs gaat, dus bijvoorbeeld van 1 naar 2 naar drie naar 4 enzovoort. Als alien technologie gebruikt zou worden, dan zouden een aantal stappen overgeslagen worden, dan ga je b.v. van 1 naar 4.

Laat ik eens de auto als voorbeeld nemen: je ziet bij de auto dat in eerste instantie in feite gewonen koetsen van een motor werden voorzien. Al vrij snel werden specifieke auto's ontworpen. Vervolgens worden de motoren sterker en betrouwbaarder, en wordt er ook meer aandacht aan comfort en aerodynamica geschonken. Allemaal prima verklaarbaar vanuit een logische voortgang.
Als er in dit proces ergens alien technology gebruikt zou worden, dan zou je ergens een enorme stap voorwaarts gemaakt hebben. Bijvoorbeeld opeens een motor die 400.000 km mee kan gaan en enorm betrouwbaar is, terwijl je daarvoor al mazzel had als íe net 100.000 km deed.

(Hiermee zeg ik niiet dat iemand beweert dat bij auto's alien technology gebruikt is, maar ik gebruik het als analogie).
pi_126993135
Sorry beathoven maar ik vind jou ongeloof ivm dit onderwerp lachwekkend. Ga nou eens zitten haal diep adem en besef eens dat dit niet allemaal leugens en grapjes zijn.
When the power of love over comes the love of power, there will be peace
pi_126993301
quote:

[..]

De getuigenverklaringen van onder andere hooggeplaatst militair personeel bewijzen dat er een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen. Maar de "skeptici" durven dat niet eens toe te geven.

Echt hopeloos en zich ondertussen zogenaamd maar verstoppen achter de wetenschap en daarbij niet eens de wetenschappelijke UFO onderzoeken hebben gelezen.

Maar ze blijven stil als je ze vraagt of ze hun partner hebben onderworpen aan wetenschappelijke tests, toen de partner zei "ik hou van je". Je leven doorbrengen met 1 persoon waarmee je lief en leed deelt, dat is nogal een grote beslissing maar om een of andere reden is anekdotisch bewijs dan wel acceptabel.

Of als je de volgende case gebruikt dan draaien ze ook continu om de zaak heen:

Stel je komt thuis en je moeder is op haar neus geslagen door de buurman. Je moeder heeft dit gezien en ook meerdere andere buren wijzen die ene buurman aan als de dader. Wat doe jij?

Als we de denkpatronen van de skeptici volgen, dan zouden ze de "hearsay" van de moeder en de buren niet serieus nemen en dus niet de buurman aanspreken of de politie bellen. Er is immers geen wetenschappelijk bewijs. Maar als je deze case voorlegt aan de skeptici dan wringen ze zich in allerlei bochten om te ontkomen aan de conclusie dat "hearsay" wel degelijk kan meetellen in de bewijslast.

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-05-2013 18:49:49 ]
pi_126994598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij zegt dat een ontwikkeling normaal stapsgewijs gaat, dus bijvoorbeeld van 1 naar 2 naar drie naar 4 enzovoort. Als alien technologie gebruikt zou worden, dan zouden een aantal stappen overgeslagen worden, dan ga je b.v. van 1 naar 4.

Laat ik eens de auto als voorbeeld nemen: je ziet bij de auto dat in eerste instantie in feite gewonen koetsen van een motor werden voorzien. Al vrij snel werden specifieke auto's ontworpen. Vervolgens worden de motoren sterker en betrouwbaarder, en wordt er ook meer aandacht aan comfort en aerodynamica geschonken. Allemaal prima verklaarbaar vanuit een logische voortgang.
Als er in dit proces ergens alien technology gebruikt zou worden, dan zou je ergens een enorme stap voorwaarts gemaakt hebben. Bijvoorbeeld opeens een motor die 400.000 km mee kan gaan en enorm betrouwbaar is, terwijl je daarvoor al mazzel had als íe net 100.000 km deed.

(Hiermee zeg ik niiet dat iemand beweert dat bij auto's alien technology gebruikt is, maar ik gebruik het als analogie).
Je herhaalt simpelweg wat hij zegt.

Geef een aap een typemachine en hij kan schrijven stellen jullie. Geef een mens alien technologie en hij kan ineens van een 100K motor een 400K motor maken stellen jullie. Jullie projecteren je opgeblazen ego op de hele mensheid. Haal dat weg en dan leer je misschien mijn standpunt in deze discussie begrijpen. ;)
pi_126994646
Hoezo opgeblazen ego?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')