abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113956934
Een populair idee is toch wel dat van 'nice guys finish last'. Dat houdt in dat 'aardige mannen' minder succesvol zijn op relatie- en seksueel vlak. De 'nice guys' zijn volgens deze idee over het algemeen niet zo agressief/assertief, extrovert en dominant zijn als van mannen wordt verwacht, gedrag dat vanuit evolutionair perspectief (al dan niet onbewust) verlangd werd/wordt door vrouwen aangezien het deel uitmaakt leiderschapskwaliteiten.

Wat betreft het primitieve deel van het vrouwelijk brein, zijn zulke 'bad boys' met leiderschapskwaliteiten aantrekkelijk omdat ze de nakomelingen en de vrouw zelf kunnen verzorgen. 'Nice guys' die meer altruïstisch, minder assertief, minder dominant en meer introvert zijn, zijn volgens dat idee minder aantrekkelijk.

Wat zijn de meningen hierover? Zijn 'nice guys' inderdaad minder succesvol met vrouwen, of zelfs helemaal niet (aanvankelijk van hoe introvert etc. ze waren)? Of is deze theorie in jullie mening onzin?
pi_113957198
Zit al een kwartier na te denken maar ik heb geen eenduidig antwoord :')
pi_113957200
Ligt eraan wat voor type vrouw je zoekt.

Zoek je een muurbloempje dan kun je prima een nerd zijn, zoek je een Playmate dan zul je inderdaad een dikke portemonnee, een grote bek en een best uiterlijk moeten hebben. Soort zoekt soort noemen ze dat.

Maar aangezien praktisch iedere vent "het lekkere wijf" wil hebben wil het nog weleens fout gaan tussen wens en werkelijkheid. Idem dito voor vrouwen trouwens: praktisch iedere vrouw zoekt een kopie van Johnny Depp of Brad Pitt, maar zal uiteindelijk toch voor flink minder moeten settelen.

Dus uiteindelijk: ja, nice guys finish last. Simpelweg omdat succesvolle mensen de luxe hebben niet aardig hoeven te moeten doen om toch alles gedaan te krijgen wat ze willen.
pi_113957210
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:14 schreef TimMer1981 het volgende:
Ligt eraan wat voor type vrouw je zoekt.

Zoek je een muurbloempje dan kun je prima een nerd zijn, zoek je een Playmate dan zul je inderdaad een dikke portemonnee, een grote bek en een best uiterlijk moeten hebben. Soort zoekt soort noemen ze dat.

Maar aangezien praktisch iedere vent "het lekkere wijf" wil hebben wil het nog weleens fout gaan tussen wens en werkelijkheid. Idem dito voor vrouwen trouwens: praktisch iedere vrouw zoekt een kopie van Johnny Depp of Brad Pitt, maar zal uiteindelijk toch voor flink minder moeten settelen.
Dit klinkt wel heel kort door de bocht
pi_113957218
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:15 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel kort door de bocht
31 jaar levenservaring; doe ermee wat je wilt. ;)
pi_113957228
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:16 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

31 jaar levenservaring; doe ermee wat je wilt. ;)
nou ikke 29 jaar :P
nee maar het klinkt net alsof iedereen maar bij elkaar is omdat ze niet beter kunnen krijgen maar wel willen...
  maandag 9 juli 2012 @ 03:17:44 #7
28588 BaBy-G
mini me...
pi_113957232
Klopt! Ik ben een teringlijer en ik neuk me suf :')
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  maandag 9 juli 2012 @ 03:20:35 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113957248
Ik denk dat het niet eens zo zeer gaat om of iemand vriendelijk en/of zachtaardig is, maar over hoe assertief en zelfverzekerd iemand is. Dat kan je ook op een oprecht vriendelijke manier zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_113957423
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:17 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

nou ikke 29 jaar :P
nee maar het klinkt net alsof iedereen maar bij elkaar is omdat ze niet beter kunnen krijgen maar wel willen...
Dat is niet het geval; het belangrijkste punt is: soort zoekt soort. Hoe meer je te bieden hebt, hoe meer je kunt vragen. En de meeste mensen vragen meer dan ze zelf kunnen bieden.
  maandag 9 juli 2012 @ 06:58:16 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_113957841
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 02:50 schreef Marx1990 het volgende:
Een populair idee is toch wel dat van 'nice guys finish last'. Dat houdt in dat 'aardige mannen' minder succesvol zijn op relatie- en seksueel vlak. De 'nice guys' zijn volgens deze idee over het algemeen niet zo agressief/assertief, extrovert en dominant zijn als van mannen wordt verwacht, gedrag dat vanuit evolutionair perspectief (al dan niet onbewust) verlangd werd/wordt door vrouwen aangezien het deel uitmaakt leiderschapskwaliteiten.

Wat betreft het primitieve deel van het vrouwelijk brein, zijn zulke 'bad boys' met leiderschapskwaliteiten aantrekkelijk omdat ze de nakomelingen en de vrouw zelf kunnen verzorgen. 'Nice guys' die meer altruïstisch, minder assertief, minder dominant en meer introvert zijn, zijn volgens dat idee minder aantrekkelijk.

Wat zijn de meningen hierover? Zijn 'nice guys' inderdaad minder succesvol met vrouwen, of zelfs helemaal niet (aanvankelijk van hoe introvert etc. ze waren)? Of is deze theorie in jullie mening onzin?
Als je 'nice guys' leest als 'saai' dan snap je waarom vrouwen liever voor de minder 'nice guys' gaat.

Bedenk je eens hoe het voor jou zou voelen als een vrouw helemaal verlegen wordt als ze bij je in de buurt komt, als een vrouw alles voor jou wil doen, altijd met cadeautjes aankomt en vooral geen eigen mening heeft maar álles goed vindt wat jij ook goed vindt. Op de vraag: wat vindt jij leuk krijg je als antwoord: wat jij leuk vindt. Daarnaast wordt je elke dag gestalkt met 20 smsjes en 10 telefoontjes en betaalt ze elke rekening in elke restaurant of bar.

Hoe lang zou je het daarmee uithouden?

Ik niet heel lang. Ontmoet je daarna een vrouw met een eigen mening, iemand waar je wat moeite voor moet doen, dan is dat ineens een stuk interessanter.

Je hoeft dus geen lul te zijn maar je moet een vrouw niet zien als de enige invulling in je leven. heel cliché maar ze moet een aanvulling op jouw interessante leven zijn :) De vrouw in kwestie wil dan deel uitmaken van jouw interessante leven. Niet als invulling dienen voor je hersendode leventje.

;)

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:43 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat is niet het geval; het belangrijkste punt is: soort zoekt soort. Hoe meer je te bieden hebt, hoe meer je kunt vragen. En de meeste mensen vragen meer dan ze zelf kunnen bieden.
Een interessant leven kun je ook hebben zonder een hoop poen en een saai leven kun je ook hebben als je zwemt in het geld.
Op een paar golddiggers na vallen vrouwen toch echt meer voor uitstraling van een man dan op zijn dikke auto.
Dat sommige mannen hun auto écht als pikverlenger hebben om daar uitstraling van te krijgen... tja....

;)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_113957963
Neuh, denk dat de meeste vrouwen, uiteindelijk toch liever met een aardige man trouwt dan een 'badboy'.
En aardige mannen hoeven niet perse minder succesvol te zijn toch? Ligt weer aan hun persoonlijkheid verder.
pi_113958259
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 03:20 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat het niet eens zo zeer gaat om of iemand vriendelijk en/of zachtaardig is, maar over hoe assertief en zelfverzekerd iemand is. Dat kan je ook op een oprecht vriendelijke manier zijn.
Dit. Ik krijg best wel aandacht en ben niet te beroerd om op iemand af te stappen, maar ik word zelden geassocieerd met klootzakkerig gedrag. Dat sluit dan wel weer aan op wat iemand anders zei, ik ben dan ook niet geïnteresseerd in vrouwen die op van die 'bad boys' vallen. Echter ook niet in de muurbloempjes, er is dus gewoon een grijs gebied waar heel veel mensen in vallen.

Té aardige jongens komen inderdaad minder aan hun trekken. De vraag is of ze dat ook wel willen. Bovendien zijn die vaak ook echt niet assertief genoeg. Maar volgens mij is hun aandeel in de populatie niet zo groot.
pi_113958303
Het is gewoon een feit dat nice guys achterin de rij staan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 9 juli 2012 @ 08:30:42 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_113958356
Moeten we nou op basis van stereotypen ("nice guy", "bad boy") een discussie voeren?

Ik zou het interessanter vinden als TS met een case aankwam.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_113958489
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 07:29 schreef Angel-Joy het volgende:
Neuh, denk dat de meeste vrouwen, uiteindelijk toch liever met een aardige man trouwt dan een 'badboy'.
En aardige mannen hoeven niet perse minder succesvol te zijn toch? Ligt weer aan hun persoonlijkheid verder.
Dat wel. De dame in kwestie zal vervolgens na een paar jaar wanneer haar kerel haar volgens eigen zeggen te weinig aandacht geeft wel weer met de bad boy in bed duiken en vreemdgaan. Dat dan weer wel.
pi_113958497
Nice guys finish last net zoals iedereen die (nog) geen verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven en geluk neemt last finished.

Nice guys/girls zijn over het algemeen personen die zoveel en zo vaak mogelijk willen laten zien hoeveel ze wel niet voor een ander over hebben (vooral dan in de liefde/romantische zin) terwijl je ze daar (onbewust) van alles voor terug willen; ze willen dat iemand anders hun leven voor hen leuk maakt. Ze plaatsen zich in een slachtofferrol omdat ze niemand hebben terwijl het werkelijk gemis is dat ze zichzelf eigenlijk niet accepteren en niet goed genoeg vinden.

Natuurlijk zijn er ook mannen en vrouwen die 'vallen' op typische nice guys/girls; je weet dat je dan iemand hebt die naar je pijpen zal dansen.

Ze zouden er meer aan hebben die moeite op een positieve manier in zichzelf te investeren, zichzelf de moeite waard gaan vinden, grote kans dat ze dan ineens een stuk aantrekkelijker zijn ook ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  maandag 9 juli 2012 @ 08:49:43 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113958545
nice guys putten de pussy on a pedestal, en verder wat canillas zegt minus de zweverigheid.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113958624
Kan wel kloppen, ik heb de vrouwen in bosjes achter me aan rennen en ja ik ben niet de meest prettige persoon ter wereld.
  maandag 9 juli 2012 @ 09:05:22 #19
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_113958704
Als je alleen nice guys en bad guys zou hebben misschien, maar zo zwart-wit is het niet natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:25:47 #20
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_113958963
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 08:56 schreef Ffleamig het volgende:
Kan wel kloppen, ik heb de vrouwen in bosjes achter me aan rennen en ja ik ben niet de meest prettige persoon ter wereld.
Eens, ook waanzin waarmee ik wegkom.
What can change the nature of a man?
pi_113959187
Nee, de nice guys die hier bedoeld worden zijn gewoon gasten zonder ruggegraat die de echte nice guys een slechte naam geven :'(
Prins der kikkers
  maandag 9 juli 2012 @ 09:44:28 #22
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_113959223
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 08:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is gewoon een feit dat nice guys achterin de rij staan.
pi_113959249
Ik dacht dat ze daarmee bedoelde dat je de vrouw eerst klaar laat komen alvorens je dit zelf doet als man zijnde.... nice guy finishes last ....
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:48:17 #24
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_113959295
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:45 schreef Casos het volgende:
Ik dacht dat ze daarmee bedoelde dat je de vrouw eerst klaar laat komen alvorens je dit zelf doet als man zijnde.... nice guy finishes last ....
Is ook niet goed als je dat iedere keer doet.
Bij seks moet jij stiekem op de eerste plaats komen dan pas zij.
What can change the nature of a man?
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:49:10 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_113959312
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:45 schreef Casos het volgende:
Kijk, daar houden vrouwen van ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')