Oke.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Achja, dat zeggen meer hersenloze jaloerse klootzakjes zolang ze zelf nergens aan hoeven bij te dragen.
Waar is het bewijs voor een revolutiequote:Op woensdag 11 juli 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is er eigenlijk wel concreet bewijs dat er zo'n vlucht naar het buitenland zal ontstaan als de lasten van de rijkeren gaan toenemen?
Want ik hoor het wel veel, maar bewijs dat het idd plaats vindt, heb ik nooit ergens gezien.
Ik denk dat die vlucht reuze zal meevallen
Welke revolutie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar is het bewijs voor een revolutie?
Natuurlijk maar ook in bijv. Limburg betaal je 2 ton voor zo'n piepklein rijtjeshuisje en dat is echt geen geweldige locatie.quote:Locatie is ook een factor natuurlijk.
Bijna 800 woningen voor 150.000 of minder met meer dan 100m2 woonoppervlak.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Scorpie
[..]
Natuurlijk maar ook in bijv. Limburg betaal je 2 ton voor zo'n piepklein rijtjeshuisje en dat is echt geen geweldige locatie.
Ja, dus er is geen bewijs. Oke, dankjewel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, kapitaalvlucht. dus minder investeringen wat je terug vindt in minder banen en lagere lonen.
Die mensen hebben het heel erg slecht. Lever nu je geld in bij de SP om deze mensen te helpenquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:07 schreef Nielsch het volgende:
Stem eerlijk ammehoela![]()
![]()
![]()
![]()
Tranentrekkend verhaal van ouderen die keihard zijn getroffen
Denken dat je bij andere partijen je geld niet kwijt bent....................quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen hebben het heel erg slecht. Lever nu je geld in bij de SP om deze mensen te helpenGeef omdat je wil dat het eerlijker moet!
Dus, nu zorgen dat de mensen die er niet voor gespaard/betaald hebben het wel goed hebben en wie onze rekeningen betaalt zien we dan wel weer. Ik zeg doen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niels en Scorpie hebben blijkbaar niet door dat er ook veel ouderen zijn wiens inkomen ver onder de armoedegrens ligt (bijstandsniveau).
Weet jij dan hoe het allemaal zit en dat deze mensen door hun eigen schuld dat overkomen is? Heel knap. Op de site van te Telegraaf zitten ook duizenden wijsneuzen die zo uit een bericht van 200 woorden de levensgeschiedenis van honderdduizenden kunnen lezen. Het zijn allemaal losers cq profiteurs, en onze glimlachende vriend gaat het voor ons oplossen met de heggenschaar.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dus, nu zorgen dat de mensen die er niet voor gespaard/betaald hebben het wel goed hebben en wie onze rekeningen betaalt zien we dan wel weer. Ik zeg doen.
Dus door mijn geld af te nemen los je alle problemen op? Dat is wel top - ook buiten mijn schuld niet?quote:Op zondag 15 juli 2012 01:17 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Weet jij dan hoe het allemaal zit en dat deze mensen door hun eigen schuld dat overkomen is? Heel knap. Op de site van te Telegraaf zitten ook duizenden wijsneuzen die zo uit een bericht van 200 woorden de levensgeschiedenis van honderdduizenden kunnen lezen. Het zijn allemaal losers cq profiteurs, en onze glimlachende vriend gaat het voor ons oplossen met de heggenschaar.
De vraag is wat vriendelijk is. Hen die succes hebben dit ontnemen - in financieel opzicht - en hen die niet succesvol zijn hiermee compenseren? Succes is een straf? Wees blij met wat je had wordt het dan. Klassenstrijd is de ergste vorm van straf zoals jij het stelt.quote:In NL is het liberalisme zo ver heen dat de SP een vriendelijke optie is. Bij een realistischere optie zouden wat vrinden van onze Mark pijn gaan voelen. Wees blij met wat je hebt. Klassenstrijd is de ergste vorm van oorlog.
Beste vriend, het woord economie is afgeleid van een huishouden. Zolang je de scherpe kantjes eraf kan slijpen en de structuur (arbeidsproductiviteit met name) kan verbeteren gaat alles goed. Begin je met strijd dan gaan de succesvolle mensen ten onder aan de mislukten. Puur omdat de verschillen niet zo groot zijn, en de succesvolle mensen te decadent.quote:Op zondag 15 juli 2012 01:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dus door mijn geld af te nemen los je alle problemen op? Dat is wel top - ook buiten mijn schuld niet?
[..]
De vraag is wat vriendelijk is. Hen die succes hebben dit ontnemen - in financieel opzicht - en hen die niet succesvol zijn hiermee compenseren? Succes is een straf? Wees blij met wat je had wordt het dan. Klassenstrijd is de ergste vorm van straf zoals jij het stelt.
Kameraad, volgens mij ben je of zo slim dat niemand je begrijpt, of zo vaag - ik ben je kwijt in ieder geval. Snap niet waar je heen wilt met strijd, snap niet wat je bedoelt met scherpe kantjes, snap niet wat je bedoelt dat economie is afgeleid van huishouden en waarom succesvolle mensen te decadent zijn. Misschien bedoel je trots?quote:Op zondag 15 juli 2012 02:26 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Beste vriend, het woord economie is afgeleid van een huishouden. Zolang je de scherpe kantjes eraf kan slijpen en de structuur (arbeidsproductiviteit met name) kan verbeteren gaat alles goed. Begin je met strijd dan gaan de succesvolle mensen ten onder aan de mislukten. Puur omdat de verschillen niet zo groot zijn, en de succesvolle mensen te decadent.
Bron: vandale.nlquote:eco·no·mie (de; v)
1 zuinigheid
2 de wetenschap die het menselijk streven naar welvaart tot voorwerp heeft
3 (meervoud: economieën) het geheel van de financiële voorzieningen, de handel en industrie van een land: nieuwe economie rond 2000 opgekomen term voor bedrijven die actief zijn op het gebied van internet, mobiele telefonie enz.
Kan ook iets met het tijdstip te maken gehad hebben.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:01 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kameraad, volgens mij ben je of zo slim dat niemand je begrijpt, of zo vaag - ik ben je kwijt in ieder geval. Snap niet waar je heen wilt met strijd, snap niet wat je bedoelt met scherpe kantjes, snap niet wat je bedoelt dat economie is afgeleid van huishouden en waarom succesvolle mensen te decadent zijn. Misschien bedoel je trots?
[..]
Bron: vandale.nl
Dat klopt. Immers, toen dat gebeurde was de vrijheid van mensen zodanig beperkt dat zij niet meer efficiënt werkten. Vrijheid is hierbij de kern.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Goed voorbeeld is het Romeinse rijk waar in de loop van de tijd de kleine boeren en ambachtslieden werden vervangen door grootgrondbezitters en slaven. Weg was de slagkracht van het Romeinse volk.
Verreweg de meeste mensen zouden vrijwillig heel wat minder geven dan dat ze nu geven. Dat is dus de logische reden waarom het niet vrijwillig is.quote:Het is triest dat de SP niet inziet dat mensen liever zelf hun geld uitgeven, in plaats van dat een overheid dat voor hen doet.
Dwang is geoorloofd als de ambitie anders niet waargemaakt kan worden?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verreweg de meeste mensen zouden vrijwillig heel wat minder geven dan dat ze nu geven. Dat is dus de logische reden waarom het niet vrijwillig is.
Zoiets ja, ben al klaar maar nu met een vervolgtraject bezig naast mijn werk.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alexander, studeer jij geschiedenis?
Hoe kun je in mijn verhaal lezen dat vrijheid er ook maar iets mee te maken heeft? Ons begrip vrijheid is ook niet zomaar toe te passen op de Romeinse samenleving. Het gaat over welk sociaal-economisch systeem het beste werkt, en met wat voor acties je je eigen graf graaft. Ieder systeem brengt haar eigen doodgravers voort, niet alleen het kapitalisme.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:26 schreef PowerData het volgende:
[..]
Dat klopt. Immers, toen dat gebeurde was de vrijheid van mensen zodanig beperkt dat zij niet meer efficiënt werkten. Vrijheid is hierbij de kern.
De SP streeft naar minder vrijheid voor de mens, en meer gelijkheid. Hierbij gaat zij er vanuit dat mensen aan de bodem van de samenleving moeten worden geholpen, eventueel ten koste van de top van de samenleving.
Het is triest dat de SP niet gelooft dat de bodem van de samenleving, of zelfs de middenklasse, zélf iets kan doen. Het is triest dat de SP niet inziet dat mensen liever zelf hun geld uitgeven, in plaats van dat een overheid dat voor hen doet.
Ook is het duidelijk dat de SP eigenlijk absoluut niet n aar gelijkheid streeft. Gelijkheid betekent in mijn ogen dat mensen gelijk behandelt worden, dat de één niet belangrijker of beter is dan de ander. Dat betekent dat mensen die 66 jaar zijn niet belangrijker zijn dan mensen met een inkomen van 150.000+ en daarom maar wat extra geld van hen af mogen pakken.
Het is duidelijk dat de SP, naast het praktisch onmogelijke programma, ook hun waarden niet op een rijtje heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |