abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114057257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Achja, dat zeggen meer hersenloze jaloerse klootzakjes zolang ze zelf nergens aan hoeven bij te dragen.
Oke.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:17:00 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114057665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Is er eigenlijk wel concreet bewijs dat er zo'n vlucht naar het buitenland zal ontstaan als de lasten van de rijkeren gaan toenemen?
Want ik hoor het wel veel, maar bewijs dat het idd plaats vindt, heb ik nooit ergens gezien.

Ik denk dat die vlucht reuze zal meevallen :)
Waar is het bewijs voor een revolutie :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_114057744
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar is het bewijs voor een revolutie :P?
Welke revolutie?

En nog steeds ben ik wel benieuwd naar bewijs voor een vlucht aan rijke mensen naar het buitenland bij hogere lasten voor die groep, maar je draait er omheen door te pogen naar een ander punt te gaan. Slapjes
pi_114066814
Hoewel de partij niet helemaal perfect is heb de knoop toch maar eens doorgehakt. Ik ben lid geworden. De partij kan alle steun gebruiken in de strijd tegen het neoliberalisme.
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:43:33 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114071123
@Scorpie

quote:
Locatie is ook een factor natuurlijk.
Natuurlijk maar ook in bijv. Limburg betaal je 2 ton voor zo'n piepklein rijtjeshuisje en dat is echt geen geweldige locatie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf woensdag 11 juli 2012 @ 18:45:17 #231
13368 NiGeLaToR
pi_114074030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Scorpie

[..]

Natuurlijk maar ook in bijv. Limburg betaal je 2 ton voor zo'n piepklein rijtjeshuisje en dat is echt geen geweldige locatie.
Bijna 800 woningen voor 150.000 of minder met meer dan 100m2 woonoppervlak.
Probeer het nog eens...
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:50:45 #232
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114074265
Niet die gemeente van Noord-Limburg die ik in gedachten had (welke dat is vertel ik niet). ;)
Een gemeente die niets bijzonders te bieden heeft maar waar je toch 2 ton betaalt voor een simpele rijtjeswoning. In ieder geval 2 jaar geleden nog. Mogelijk zijn de prijzen wat gedaald. Ik hoop het want het is toch beter dat de zeepbeel langzaam leegloopt dan dat die barst, nietwaar?
#NoDAPL
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:47:08 #234
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_114086133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, kapitaalvlucht. dus minder investeringen wat je terug vindt in minder banen en lagere lonen.
Ja, dus er is geen bewijs. Oke, dankjewel.
pi_114116967
Nee, idd, niet voor holbewoners.
pi_114194695
quote:
Die mensen hebben het heel erg slecht. Lever nu je geld in bij de SP om deze mensen te helpen _O_ Geef omdat je wil dat het eerlijker moet!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:42:54 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114201977
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die mensen hebben het heel erg slecht. Lever nu je geld in bij de SP om deze mensen te helpen _O_ Geef omdat je wil dat het eerlijker moet!
Denken dat je bij andere partijen je geld niet kwijt bent....................

[ Bericht 3% gewijzigd door Ferdo op 14-07-2012 21:34:44 (Tandje minder mag ook wel.) ]
  zaterdag 14 juli 2012 @ 21:20:15 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114207443
Niels en Scorpie hebben blijkbaar niet door dat er ook veel ouderen zijn wiens inkomen ver onder de armoedegrens ligt (bijstandsniveau). :)
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 00:44:39 #239
13368 NiGeLaToR
pi_114215903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niels en Scorpie hebben blijkbaar niet door dat er ook veel ouderen zijn wiens inkomen ver onder de armoedegrens ligt (bijstandsniveau). :)
Dus, nu zorgen dat de mensen die er niet voor gespaard/betaald hebben het wel goed hebben en wie onze rekeningen betaalt zien we dan wel weer. Ik zeg doen. :|W
pi_114216865
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dus, nu zorgen dat de mensen die er niet voor gespaard/betaald hebben het wel goed hebben en wie onze rekeningen betaalt zien we dan wel weer. Ik zeg doen. :|W
Weet jij dan hoe het allemaal zit en dat deze mensen door hun eigen schuld dat overkomen is? Heel knap. Op de site van te Telegraaf zitten ook duizenden wijsneuzen die zo uit een bericht van 200 woorden de levensgeschiedenis van honderdduizenden kunnen lezen. Het zijn allemaal losers cq profiteurs, en onze glimlachende vriend gaat het voor ons oplossen met de heggenschaar.

In NL is het liberalisme zo ver heen dat de SP een vriendelijke optie is. Bij een realistischere optie zouden wat vrinden van onze Mark pijn gaan voelen. Wees blij met wat je hebt. Klassenstrijd is de ergste vorm van oorlog.
  FOK!fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 01:25:14 #241
13368 NiGeLaToR
pi_114217068
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:17 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Weet jij dan hoe het allemaal zit en dat deze mensen door hun eigen schuld dat overkomen is? Heel knap. Op de site van te Telegraaf zitten ook duizenden wijsneuzen die zo uit een bericht van 200 woorden de levensgeschiedenis van honderdduizenden kunnen lezen. Het zijn allemaal losers cq profiteurs, en onze glimlachende vriend gaat het voor ons oplossen met de heggenschaar.
Dus door mijn geld af te nemen los je alle problemen op? Dat is wel top - ook buiten mijn schuld niet?

quote:
In NL is het liberalisme zo ver heen dat de SP een vriendelijke optie is. Bij een realistischere optie zouden wat vrinden van onze Mark pijn gaan voelen. Wees blij met wat je hebt. Klassenstrijd is de ergste vorm van oorlog.
De vraag is wat vriendelijk is. Hen die succes hebben dit ontnemen - in financieel opzicht - en hen die niet succesvol zijn hiermee compenseren? Succes is een straf? Wees blij met wat je had wordt het dan. Klassenstrijd is de ergste vorm van straf zoals jij het stelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 15-07-2012 01:37:22 ]
pi_114218107
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 01:25 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dus door mijn geld af te nemen los je alle problemen op? Dat is wel top - ook buiten mijn schuld niet?

[..]

De vraag is wat vriendelijk is. Hen die succes hebben dit ontnemen - in financieel opzicht - en hen die niet succesvol zijn hiermee compenseren? Succes is een straf? Wees blij met wat je had wordt het dan. Klassenstrijd is de ergste vorm van straf zoals jij het stelt.
Beste vriend, het woord economie is afgeleid van een huishouden. Zolang je de scherpe kantjes eraf kan slijpen en de structuur (arbeidsproductiviteit met name) kan verbeteren gaat alles goed. Begin je met strijd dan gaan de succesvolle mensen ten onder aan de mislukten. Puur omdat de verschillen niet zo groot zijn, en de succesvolle mensen te decadent.
  FOK!fotograaf zondag 15 juli 2012 @ 14:01:47 #243
13368 NiGeLaToR
pi_114227110
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 02:26 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

Beste vriend, het woord economie is afgeleid van een huishouden. Zolang je de scherpe kantjes eraf kan slijpen en de structuur (arbeidsproductiviteit met name) kan verbeteren gaat alles goed. Begin je met strijd dan gaan de succesvolle mensen ten onder aan de mislukten. Puur omdat de verschillen niet zo groot zijn, en de succesvolle mensen te decadent.
Kameraad, volgens mij ben je of zo slim dat niemand je begrijpt, of zo vaag - ik ben je kwijt in ieder geval. Snap niet waar je heen wilt met strijd, snap niet wat je bedoelt met scherpe kantjes, snap niet wat je bedoelt dat economie is afgeleid van huishouden en waarom succesvolle mensen te decadent zijn. Misschien bedoel je trots?

quote:
eco·no·mie (de; v)
1 zuinigheid
2 de wetenschap die het menselijk streven naar welvaart tot voorwerp heeft
3 (meervoud: economieën) het geheel van de financiële voorzieningen, de handel en industrie van een land: nieuwe economie rond 2000 opgekomen term voor bedrijven die actief zijn op het gebied van internet, mobiele telefonie enz.
Bron: vandale.nl
pi_114230348
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:01 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Kameraad, volgens mij ben je of zo slim dat niemand je begrijpt, of zo vaag - ik ben je kwijt in ieder geval. Snap niet waar je heen wilt met strijd, snap niet wat je bedoelt met scherpe kantjes, snap niet wat je bedoelt dat economie is afgeleid van huishouden en waarom succesvolle mensen te decadent zijn. Misschien bedoel je trots?

[..]

Bron: vandale.nl
Kan ook iets met het tijdstip te maken gehad hebben. ;) Economie is als woord afgeleid van oikos, Grieks voor huis en nomos voor wetten. Vandaar de opmerking over huishouden.

Mensen met veel geld zijn vaak decadent omdat ze het uitgeven aan zaken die veel duurder zijn dan nodig is gegeven de intrinsieke gebruikswaarde van het product. Dit omdat ze vanuit hun subjectieve blik veel waarde hechten aan een sportwagen, een privé zwembad, een abstract schilderij en dergelijke. Vanuit het standpunt van de menselijke economie is dit echter verspilling, en niet te handhaven als er andere mensen waarvan de primaire behoeften niet vervuld worden. Daarom kan ingegrepen worden om door middel van belastingen en herverdeling het geld van decadente goederen weg te halen en te gebruiken voor sociale woningbouw en dergelijke.

Doe je dat niet dan wakker je tegenstellingen aan. Zeker met de huidige op consumptie gerichte cultuur waarin mensen veel van hun eigenwaarde ontlenen aan de spullen die zij bezitten. Wil je als land sterk staan dan zul je de tegenstellingen moeten verminderen en het consumeren van decadente goederen ontmoedigen. Ongetwijfeld zullen er dan mensen zijn die vinden dat de subjectieve voorkeuren van individuen en klassen belangrijker zijn, maar is schadelijk voor het land als geheel.

Goed voorbeeld is het Romeinse rijk waar in de loop van de tijd de kleine boeren en ambachtslieden werden vervangen door grootgrondbezitters en slaven. Weg was de slagkracht van het Romeinse volk.
pi_114232328
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Goed voorbeeld is het Romeinse rijk waar in de loop van de tijd de kleine boeren en ambachtslieden werden vervangen door grootgrondbezitters en slaven. Weg was de slagkracht van het Romeinse volk.
Dat klopt. Immers, toen dat gebeurde was de vrijheid van mensen zodanig beperkt dat zij niet meer efficiënt werkten. Vrijheid is hierbij de kern.

De SP streeft naar minder vrijheid voor de mens, en meer gelijkheid. Hierbij gaat zij er vanuit dat mensen aan de bodem van de samenleving moeten worden geholpen, eventueel ten koste van de top van de samenleving.
Het is triest dat de SP niet gelooft dat de bodem van de samenleving, of zelfs de middenklasse, zélf iets kan doen. Het is triest dat de SP niet inziet dat mensen liever zelf hun geld uitgeven, in plaats van dat een overheid dat voor hen doet.

Ook is het duidelijk dat de SP eigenlijk absoluut niet n aar gelijkheid streeft. Gelijkheid betekent in mijn ogen dat mensen gelijk behandelt worden, dat de één niet belangrijker of beter is dan de ander. Dat betekent dat mensen die 66 jaar zijn niet belangrijker zijn dan mensen met een inkomen van 150.000+ en daarom maar wat extra geld van hen af mogen pakken.
Het is duidelijk dat de SP, naast het praktisch onmogelijke programma, ook hun waarden niet op een rijtje heeft.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
  zondag 15 juli 2012 @ 19:38:40 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114240122
quote:
Het is triest dat de SP niet inziet dat mensen liever zelf hun geld uitgeven, in plaats van dat een overheid dat voor hen doet.
Verreweg de meeste mensen zouden vrijwillig heel wat minder geven dan dat ze nu geven. Dat is dus de logische reden waarom het niet vrijwillig is.
#NoDAPL
  zondag 15 juli 2012 @ 19:49:42 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114240557
Alexander, studeer jij geschiedenis?
#NoDAPL
  zondag 15 juli 2012 @ 20:24:23 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_114242072
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verreweg de meeste mensen zouden vrijwillig heel wat minder geven dan dat ze nu geven. Dat is dus de logische reden waarom het niet vrijwillig is.
Dwang is geoorloofd als de ambitie anders niet waargemaakt kan worden?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_114244992
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alexander, studeer jij geschiedenis?
Zoiets ja, ben al klaar maar nu met een vervolgtraject bezig naast mijn werk.
pi_114245763
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:26 schreef PowerData het volgende:

[..]

Dat klopt. Immers, toen dat gebeurde was de vrijheid van mensen zodanig beperkt dat zij niet meer efficiënt werkten. Vrijheid is hierbij de kern.

De SP streeft naar minder vrijheid voor de mens, en meer gelijkheid. Hierbij gaat zij er vanuit dat mensen aan de bodem van de samenleving moeten worden geholpen, eventueel ten koste van de top van de samenleving.
Het is triest dat de SP niet gelooft dat de bodem van de samenleving, of zelfs de middenklasse, zélf iets kan doen. Het is triest dat de SP niet inziet dat mensen liever zelf hun geld uitgeven, in plaats van dat een overheid dat voor hen doet.

Ook is het duidelijk dat de SP eigenlijk absoluut niet n aar gelijkheid streeft. Gelijkheid betekent in mijn ogen dat mensen gelijk behandelt worden, dat de één niet belangrijker of beter is dan de ander. Dat betekent dat mensen die 66 jaar zijn niet belangrijker zijn dan mensen met een inkomen van 150.000+ en daarom maar wat extra geld van hen af mogen pakken.
Het is duidelijk dat de SP, naast het praktisch onmogelijke programma, ook hun waarden niet op een rijtje heeft.
Hoe kun je in mijn verhaal lezen dat vrijheid er ook maar iets mee te maken heeft? Ons begrip vrijheid is ook niet zomaar toe te passen op de Romeinse samenleving. Het gaat over welk sociaal-economisch systeem het beste werkt, en met wat voor acties je je eigen graf graaft. Ieder systeem brengt haar eigen doodgravers voort, niet alleen het kapitalisme.

Wat de SP (denk ik) wil is een samenleving die intrinsiek beter is voor iedereen, zonder acht te slaan op de subjectieve gevoelens van mensen die liever zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven. Dat heeft niks te maken met het feit dat mensen zelf niets zouden kunnen doen, maar alles met het feit dat je als collectief sommige zaken gewoon beter kan regelen (mits je de staat goed kan controleren). Je vrijheid ontleen je dan aan het feit dat je in een land leeft met een zeer goede kwaliteit van leven, sociale harmonie en met een duurzame toekomst voor je kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')