Huizenprijzen in Berlijn en Hamburg zitten wel leuk in de lift trouwens.quote:
Waarom gaat niet iedere Nederlander naar Duitsland verhuizen eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:00 schreef GSbrder het volgende:
In Duitsland kan je voor een lagere koopprijs een groter huis kopen. Maar hoeveel eigen geld moeten die mensen meenemen en hoeveel zijn de maandelijkse lasten?
In Duitsland zijn auto's ook 20% goedkoper. Tsja, de prijs van gelijkheid, zullen we maar zeggen.
Die treurige steden en dorpen zullen enkel de nekslag betekenen voor ons o zo gezellige volkje.quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom gaat niet iedere Nederlander naar Duitsland verhuizen eigenlijk?
AOW en bijstand.quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom gaat niet iedere Nederlander naar Duitsland verhuizen eigenlijk?
Werkende, huizenbezittende en autorijdende Nederlanders zijn vrijwel zonder uitzondering voordeliger uit in Duitsland.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En de Nederlanders die niet van die regelingen gebruik maken?
Waarom vertrekken die dan niet gewoon richting Duitsland?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkende, huizenbezittende en autorijdende Nederlanders zijn vrijwel zonder uitzondering voordeliger uit in Duitsland.
Omdat geld niet gelukkig maakt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom vertrekken die dan niet gewoon richting Duitsland?
Maar hoe zit dat dan met die rijkeren die beweren richting het buitenland te vertrekken als zij zwaarder belast gaan worden?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat geld niet gelukkig maakt.
Veel Nederlanders hebben liever een duurder huis, een kleinere auto en een lager loon als ze dan in een dorp of stad met Nederlanders wonen.
Rijkeren schijnen inderdaad massaal de grens over te vluchten als ze daardoor een paar duizend euro op jaarbasis besparen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met die rijkeren die beweren richting het buitenland te vertrekken als zij zwaarder belast gaan worden?
Ik heb daar meermaals over gelezen hier op fok. Of waren dat loze kreten dan?
Voor minstens 90% loze kreten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met die rijkeren die beweren richting het buitenland te vertrekken als zij zwaarder belast gaan worden?
Nee. Dat de ene groep het niet doet wil niet zeggen dat een andere groep het ook niet doet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat voor trieste klootzak moet je trouwens wel niet zijn om voor een paar knaken te verkassen naar het buitenland.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor minstens 90% loze kreten.
De groenheid van het gras van de buren valt vaak iets tegen
Natuurlijk zijn dat loze kreten, het is allemaal bangmakerij. De mensen die dat roepen zijn dezelfden die riepen dat het licht uit zou gaan als Nederland 'nee' zou zeggen bij het referendum over de Europese grondwet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of waren dat loze kreten dan?
Wat is er triest aanquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor trieste klootzak moet je trouwens wel niet zijn om voor een paar knaken te verkassen naar het buitenland.
Ik denk dat een beter vergelijk zou zijn: de mensen die roepen dat de onderlaag bij lagere uitkering in opstand zou komen en dat men met een hoge nivellering zich wapent tegen criminaliteit.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat loze kreten, het is allemaal bangmakerij. De mensen die dat roepen zijn dezelfden die riepen dat het licht uit zou gaan als Nederland 'nee' zou zeggen bij het referendum over de Europese grondwet.
Ach de enkeling die het doet ben je vermoedelijk ook liever kwijt dan rijk. Laat ze dan maar lekker vanuit België klagen over alles.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor trieste klootzak moet je trouwens wel niet zijn om voor een paar knaken te verkassen naar het buitenland.
Niks mis met emigreren. Maar als je dat louter uit financiele overwegingen doet, dan ben je in mijn optiek nogal een oppervlakkig, simplistisch kutfiguur.quote:
Is er eigenlijk wel concreet bewijs dat er zo'n vlucht naar het buitenland zal ontstaan als de lasten van de rijkeren gaan toenemen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee. Dat de ene groep het niet doet wil niet zeggen dat een andere groep het ook niet doet.
Daarnaast zal voor een groeiende groep mensen geld wél een rol gaan spelen als dat evenwicht nog verder opschuift ten faveure van Duitsland of België.
Achja, dat zeggen meer hersenloze jaloerse klootzakjes zolang ze zelf nergens aan hoeven bij te dragen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met emigreren. Maar als je dat louter uit financiele overwegingen doet, dan ben je in mijn optiek nogal een oppervlakkig, simplistisch kutfiguur.
Het staat die lui vrij hoor, daar niet van. Maar ik mag dergelijke types gewoon niet. Ken er toevallig eentje, en dat is zo'n typische zeik-klootzaak die op verjaardagen zitten de zeiken over de hoge belastingdruk. Zielig stuk stront.
Ja, kapitaalvlucht. dus minder investeringen wat je terug vindt in minder banen en lagere lonen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is er eigenlijk wel concreet bewijs dat er zo'n vlucht naar het buitenland zal ontstaan als de lasten van de rijkeren gaan toenemen?
Want ik hoor het wel veel, maar bewijs dat het idd plaats vindt, heb ik nooit ergens gezien.
Ik denk dat die vlucht reuze zal meevallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |