Echt top he? Spannende koers. En Gesink tot het laatst toe gevochtenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Prima koers gereden. Sowieso beste Nederlander vandaag.
Met pijlquote:
Anders herkennen we hem natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zonder pijl heb je er dan ook niets aan.
Ja, er zijn meer mensen in beeld.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Anders herkennen we hem natuurlijk niet.
Hoop ik echt!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:57 schreef knep het volgende:
Hopelijk heeft de Gees deze vorm ook in de Vuelta of kan ie er nog wat bijdoen.
Ik dacht eerste dat het die vrouw was die ook op de foto staat.quote:
Was iig weer veel beter dan aan het einde van de tour.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:57 schreef knep het volgende:
Hopelijk heeft de Gees deze vorm ook in de Vuelta of kan ie er nog wat bijdoen.
Graag. Goed topic!quote:Op zondag 29 juli 2012 08:48 schreef Steven184 het volgende:
Kunnen we dit topic niet verplaatsen naar het wielrennen-subforum
Is dus ook handig voor de UCIquote:Op zondag 29 juli 2012 10:17 schreef Redefine het volgende:
Dit is niet het fan topic. Dit is het Gesink whereabouts topic
Ik vind dit een goed idee, want het is erg interessant om ook niet tijdens de Tour te weten waar Gesink is.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:42 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij ook een goed idee.
Al liep er volgens mij in SPT ook wel een 'Gesink-fan topic' misschien, maar nou ja...
Wat een service dat de NOS meewerkt om Gesink ook tijdens de Vuelta in de gaten te kunnen houden, moet wel dé reden zijn voor deze livestream!quote:De Vuelta a España is van 18 augustus tot en met 9 september elke dag live te zien op de website van de NOS. Met commentaar van Joris van den Berg, Gio Lippens en Sebastiaan Timmerman.
Dit dus, er zal wel moeten gekeken of er de juiste keuzes zijn gemaakt. Hoewel zijn beenbreuk vast heeft meegespeeld in dat hij zijn absolute topvorm niet heeft kunnen bereiken, zijn juist zijn prestaties in het echte hooggebergte minder geworden. Dan liever een Gesink zoals in 2010 die minder is in tijdrijden, maar in het hooggebergte met de wereldtop mee kan.quote:Op zondag 9 september 2012 20:05 schreef Chiappucci het volgende:
Hij heeft prima constant gepresteerd gedurende deze 3 weken, dus ben wel tevreden dat hij weer een meer dan acceptabel niveau heeft gehaald na z'n beenbreuk. Maar meer dan 12 minuten verliezen op Contador en zo'n 11 minuten op Valverde en Rodríguez doet toch pijn.
Die tijdrijden werden altijd al steeds beter, niet alleen dit jaar. Ook in de jaren 2009 en 2010 reed hij betere tijdritten dan hij daarvoor deed. Hij was alleen nog wat wisselvallig daarin en die wisselvalligheid is nu compleet weg.quote:Op zondag 9 september 2012 20:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit dus, er zal wel moeten gekeken of er de juiste keuzes zijn gemaakt. Hoewel zijn beenbreuk vast heeft meegespeeld in dat hij zijn absolute topvorm niet heeft kunnen bereiken, zijn juist zijn prestaties in het echte hooggebergte minder geworden. Dan liever een Gesink zoals in 2010 die minder is in tijdrijden, maar in het hooggebergte met de wereldtop mee kan.
^ Al die ronderenners werken er snoeihard voor, ook Andy Schleck. Evans is trouwens een echt toptalent met een VO2 max van 87.quote:Op zondag 9 september 2012 21:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die tijdrijden werden altijd al steeds beter, niet alleen dit jaar. Ook in de jaren 2009 en 2010 reed hij betere tijdritten dan hij daarvoor deed. Hij was alleen nog wat wisselvallig daarin en die wisselvalligheid is nu compleet weg.
Denk niet dat het ene ten koste hoeft te zijn gegaan van het ander. Ik denk alleen wel dat zijn klimbasis het meest heeft geleden onder die veel mindere winter. Daarnaast is het bij Gesink sowieso nooit echt vanzelf gekomen. Hij werkt er verdomd hard voor. Je ziet dat het verschil tussen topvorm en geen vorm bij dat soort renners een stuk minder groot is dan bij de echte super getalenteerden, genre Andy Schleck, Freire. Iemand als Evans, toch ook niet enorm getalenteerd, moet het ook hebben van zijn constantheid door het hele seizoen heen.
Sanchez kan ie hebben, Evans wordt wéér een jaartje ouder. Van de overgeblevenen kan er ook zomaar nog eentje door de mand vallen. Het kan best, als hij écht goed is en geen pech kent. Maar op papier zijn er misschien een paar betere kandidaten ja.quote:Op zondag 9 september 2012 22:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Als contador een goede winter met koersen in het voorjaar heeft gaat echt niemand hem bedreigen in de Tour. Of Andy moet zichzelf heel goed bijeen geraapt hebben. 6e plek voor Gesink was denk ik ook het hoogst haalbare.
Met een goede winter zie ik hem volgend jaar in de Tour ook geen top5 rijden als Froome, Contador, Schleck, Wiggins, Evans, Nibali, Sanchez enzo ook een normale voorbereiding hebben. Maar lijkt me geen schande. Mooi voor de bollen gaan en kijken wat voor klassement eruit rolt.
Eens dat niemand Contador écht zal kunnen bedreigen. Maar zelfs als Andy Schleck op zijn sterkst is, denk ik niet dat hij daadwerkelijk een bedreiging wordt voor Alberto.quote:Op zondag 9 september 2012 22:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Als contador een goede winter met koersen in het voorjaar heeft gaat echt niemand hem bedreigen in de Tour. Of Andy moet zichzelf heel goed bijeen geraapt hebben. 6e plek voor Gesink was denk ik ook het hoogst haalbare.
Met een goede winter zie ik hem volgend jaar in de Tour ook geen top5 rijden als Froome, Contador, Schleck, Wiggins, Evans, Nibali, Sanchez enzo ook een normale voorbereiding hebben. Maar lijkt me geen schande. Mooi voor de bollen gaan en kijken wat voor klassement eruit rolt.
Zoals elke renner heeft Gesink zijn uitschieters naar boven en naar beneden, maar soms wordt er bij hem verwacht dat hij van zo'n uitschieter naar boven snel even zijn standaard niveau kan maken.quote:Op zondag 9 september 2012 22:51 schreef JC14 het volgende:
En Gesink op topniveau moet toch wel sterker zijn dan een Evans, ( die er steeds meer doorheen begint te zakken ) Nibali en Sanchez, of vergis ik me nu énorm in de kwaliteiten van Robert?
wat een geweldige bijdrage, aan een topic dat al 4mnd stil was... Held!quote:
wat erg, slaap je er slecht van?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
wat een geweldige bijdrage, aan een topic dat al 4mnd stil was... Held!![]()
Wow!quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:02 schreef heywoodu het volgende:
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar hij was in de aanval, dus niks doen was geen optie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vond hem deze 2e etappe niet eens slecht, het is dat Wiggens er een flink klap op gaf, en een tempoversnelling is niet Gesink zijn ding, en als dat ook nog in de laatste kilometer gebeurt dan is er ook geen tijd meer om te herstellen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:09 schreef DeeBee het volgende:
Ook al ben ik fan, het is ondertussen toch niet al te best hoe Gesink presteert...
Lijkt toch niet meer z'n oude niveau te kunnen benaderen, wat de oorzaak daar dan ook van is...
Goeie!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Aardige eerste week van de Giro, binnen een minuut op de derde plaats:
[ afbeelding ]
je herkent hem niet met deze helm op maar goed dat er een pijl en naambordje bij staatquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Aardige eerste week van de Giro, binnen een minuut op de derde plaats:
[ afbeelding ]
Gewoon in de groep met nibali.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:23 schreef RichardRichard het volgende:
Waar zit gesink nu? groep nibali of groep wiggins?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:08 schreef DeeBee het volgende:
In ieder geval nog vol strijdlust, maar wat een pech weer vandaag...pff...
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:32 schreef ajacied4lf het volgende:
Sorry, maar ergens vind ik het ook grappig
Sorryquote:
Eens. En dát is topsport. Jíj hebt niks gewonnen, omdat jij niet goed genoeg was je ketting brak. En dat vinden wé onverdiend.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:59 schreef Redefine het volgende:
De Gesink criticasters zullen het wel weer zo weten te draaien dat het aan zijn mentaliteit ligt. "Als je echt goed bent overkomt je dit niet".Ik hoor het ze zo zeggen
Wat was dit jammer zeg. Had het hem zo gegund. Sommige dingen zijn gewoon zo onverdiend
Echt, vind het zo sneu. Die jongen heeft toch ongelofelijk veel pechquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:59 schreef Redefine het volgende:
De Gesink criticasters zullen het wel weer zo weten te draaien dat het aan zijn mentaliteit ligt. "Als je echt goed bent overkomt je dit niet".Ik hoor het ze zo zeggen
Wat was dit jammer zeg. Had het hem zo gegund. Sommige dingen zijn gewoon zo onverdiend
Ja en dit soort dramatiek maakt sport ook juist weer mooi, hoe zuur het ook is. Als hij nu iets groots wint, maakt dat het extra mooi.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eens. En dát is topsport. Jíj hebt niks gewonnen, omdat jij niet goed genoeg was je ketting brak. En dat vinden wé onverdiend.
Hij rijdt Nibali en de rest op 10 minuten vrijdagquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:37 schreef Marcoss het volgende:
We zullen deze posts met plezier teruglezen als hij vrijdag alle frustratie eruit gooit en wint na een indrukwekkende solo over de Gavia en de Stelvio
Ja en de twee dagen erna is hij buschauffeur.quote:
Hij zou denk ideaal zijn als meesterknecht ja. Wat rubbereend ook zegt, rijdt hij een vrij constant tempo. En over het algemeen ook vrij constant in rondes. Verder lijkt het mij ook wel iemand die kan werken voor een ander.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij de nieuwe Gesink zou ik eerder voor de positie van meesterknecht bij een topper gaan. Dan kan je nog steeds sporadisch voor ritzeges gaan en af en toe eens rijden voor een eigen klassement in een kortere rittenwedstrijd, maar de druk is waarschijnlijk aanzienlijk minder.
Nu rijdt hij constant in de (Nederlandse) schijnwerpers, zich richtend op doelen die eigenlijk alleen maar haalbaar lijken mits serieus wat bijval. Vroeger kon hij zelf dingen afdwingen, nu lijkt dat er niet meer in te zitten, of toch niet meer op WT-niveau. Of toch niet als zijn huidige niveau permanent is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |