Maar een gezonde discussie kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:42 schreef samthegreat5 het volgende:
99.999, het punt is gewoon dat er hier in DEF een heleboel ex-militairen, als ook actief dienend personeel aanwezig is. Dat zijn de mensen die kunnen beoordelen of ze hun werk nog goed kunnen uitvoeren met het huidige budget en wat ze liever anders zouden willen zien. Dus als leek zeggen ''maar dat kan met een stuk minder geld ook'' heeft geen nut in het gezelschap van professionals.
Dat klopt. Maar bij een ongenuanceerde constatering als de volgende getuigt het niet erg van respect voor een professionele mening.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:46 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar een gezonde discussie kan nooit kwaad.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:09 schreef 99.999 het volgende:
Oh, maar dat kan met een stuk minder geld ook. Sterker nog het zal met minder geld moeten gaan gebeuren want er gaat gewoon nog stevig verder gesneden worden in Defensie.
Tja, meest waarschijnlijk politieke grootspraak. Maar het klopt naar mijn mening wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:56 schreef Cobra4 het volgende:
Hillen vreest veiligheid door bezuinigingen Defensie
AMSTERDAM - Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) vreest dat de veiligheid van Nederland in het geding komt als er nog meer wordt gesneden in de begroting van Defensie.
Dat zei hij dinsdagavond in Nieuwsuur.
Hillen vindt dat er altijd rekening moet worden gehouden met terroristische aanslagen of cyberaanvallen. "Er is nog ontzettend veel onrust. Je kan niet zeggen dat de wereld veilig is", betoogde Hillen. "Als we nog verder teruggaan, zijn we niet meer veilig."
Hij vergeleek de uitgaven van Defensie onder meer met de stijging van de kosten in de zorg. "Alleen de zorgstijging tijdens deze kabinetsperiode is al twee keer mijn hele defensiebegroting.''
''We zijn niet ziek geworden. Die stijging lijkt alsof we in de afgelopen jaren doodziek zijn geworden."
Rollator
Hillen schetste een situatie waarin alle Nederlanders een rollator hebben, maar dat het land vervolgens wel bezet wordt.
"Dan hebben we niets aan die rollators", aldus de minister die verder ontkende dat de Joint Strike Fighter een 'speeltje' voor hem is. Hillen vindt het niet kunnen dat andere politieke partijen dat woord in de mond nemen, terwijl de toestellen de veiligheid van Nederland moeten waarborgen.
Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)gingen-defensie.html
ja, het is echt zwaar beroerd gesteld met het huishoudboekje van de overheid. De belastingen gaan stijgen en de uitgaven moeten dalen. Als we in 2017 het tekort weggewerkt willen hebben (en daar lijkt redelijke consensus over te zijn) moet naast de plannen van Rutte-1 en Kunduz er nog meer dan 20 miljard weggewerkt worden. Dat ga je niet redden door uitgavenposten op voorhand te ontzien.quote:
Ik zie dat dan eerder als een vorm van beroepsblindheidquote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:42 schreef samthegreat5 het volgende:
99.999, het punt is gewoon dat er hier in DEF een heleboel ex-militairen, als ook actief dienend personeel aanwezig is. Dat zijn de mensen die kunnen beoordelen of ze hun werk nog goed kunnen uitvoeren met het huidige budget en wat ze liever anders zouden willen zien. Dus als leek zeggen ''maar dat kan met een stuk minder geld ook'' heeft geen nut in het gezelschap van professionals.
Als je het geld anders en slimmer inzet moet dat toch echt kunnen. Ik snap dat het aantrekkelijk is om voor je denkkader vast te houden aan de bestaande kaders maar in een tijd van vrij dramatische bezuinigingen kan dat helaas niet altijd...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar bij een ongenuanceerde constatering als de volgende getuigt het niet erg van respect voor een professionele mening.
[..]
Hij zou pas een pleefiguur zijn wanneer hij dit niet zou zeggen. Een minister van Defensie moet voor zijn mensen opkomen en altijd de lobby tegen extra bezuinigingen warmhouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 06:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hillen slaat de spijker op zijn kop, goed dat hij dat durft te zeggen.
Om even aan te geven hoe het hier op Volkel is, van de pakweg 1400 man blijven er iets meer dan 1000 over en op mijn afdeling alleen al gaan er 2 van de 7 man weg terwijl we wel worden geacht hetzelfde werk uit te voeren. Iets wat in de praktijk vrijwel onmogelijk is. En dit is puur het gevolg van de laatste bezuinigingen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:16 schreef 99.999 het volgende:
Mensen die al jaren in een vast patroon zitten bij een werkgever en daarnaast al een aantal bezuinigingsrondes hebben meegemaakt zullen altijd de stelling ondersteunen dat die volgende bezuinigingsronde niet meer kan. Daarom is het juist in deze discussies goed wanneer je wat afstand kan nemen, met een frisse blik zeg maar.
Het alternatief is met de kaasschaaf doormodderen. Ik neem aan dat jij beseft dat Defensie, hoe mooi dat ook voor ze zou zijn, niet aan extra bezuinigingen ontkomt?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:13 schreef AchJa het volgende:
Dat alom bejubelde specialiseren hebben we het meerdere malen over gehad en gaat niet werken en is ruim duurder dan nu als je het goed wil doen.
Valt er nog wat te halen dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het alternatief is met de kaasschaaf doormodderen. Ik neem aan dat jij beseft dat Defensie, hoe mooi dat ook voor ze zou zijn, niet aan extra bezuinigingen ontkomt?
Valt er niet veel meer te halen in andere sectorenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het alternatief is met de kaasschaaf doormodderen. Ik neem aan dat jij beseft dat Defensie, hoe mooi dat ook voor ze zou zijn, niet aan extra bezuinigingen ontkomt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet waar je werkt 99.999 maar is jouw bedrijfsleiding/ bedrijfstop ook net zo onvoorspelbaar en idioot als een vrouw op rode wasdag?
In plaats van weer met de botte bijl te gaan hakken zou men in Den Haag nu eindelijk eens een antwoord moeten geven op de vraag wat men nu wil met Defensie op basis van de situatie in de wereld. Een keuze. Maar politici zijn slecht in moeilijke keuzes maken. Dan en alleen dan kan je de krijgsmacht laten specialiseren.How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
* Kuch * onderzeebootbestrijding.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:42 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat de klussen opknappen die je niet meer kunt omdat dat ihkv specialisatie is afgestoten? Een ander land?
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Valt er niet veel meer te halen in andere sectoren?
Zolang er nog uitgaven op de begroting staan is er nog wat te halen. Hoe lullig dat ook voelt.quote:
Uiteindelijk zal dat inderdaad moeten. Maar is dat heel anders dan nu het geval is? Welke grotere taken kunnen we nog helemaal zelfstandig uitvoeren?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:42 schreef AchJa het volgende:
En wie gaat de klussen opknappen die je niet meer kunt omdat dat ihkv specialisatie is afgestoten? Een ander land?
Ik denk dat je daar uiteindelijk verder mee komt dan met de kaasschaaf, ja het doet gignatisch veel pijn maar dat doet keer op keer een nieuwe bezuinigingsronde ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef paintmeester het volgende:
Specialiseren is misschien helemaal geen slecht idee.
Je zou de krijgsmacht meer specifiek kunnen toespitsen op land, lucht of maritiem optreden. Niet met de kaasschaaf maar met de hakbijl dus onderdelen afstoten. Daar zit meer brood in dan specialiseren op vage termen zoals, infanterie of de bekende logistiek![]()
Kleinere schaal maar het is niet veel beter (ook publieke sector). Na een organisatieontwikkeling zijn we gekanteld en nu gaan we doorontwikkelenquote:Het probleem is echter dat bij de politiek elke lange termijnvisie ontbreekt. Men weet gewoon niet wat men met de krijgsmacht aanmoet of omdat ze de feitenkennis niet hebben of omdat net als met een hele hoop andere onderwerpen, ze in de Haagse werkelijkheid leven.
De afgelopen 10 jaar is Defensie al 5 keer gewisseld van "topmanagement - beleidsmakers" en elke keer mogen we weer een nieuwe weg inslaan op basis van de "flavour of the day".![]()
[spoiler]De flavour of the day is nu maritiem optreden - piraterij bestrijding, let maar eens op hoe vaak de KM in het nieuws komt. Enkele jaren hiervoor, toen we in Afghanistan zaten draaide de KL PR machine over toeren en waren zij de flavour of the day[/spoiler]
Ik weet niet waar je werkt 99.999 maar is jouw bedrijfsleiding/ bedrijfstop ook net zo onvoorspelbaar en idioot als een vrouw op rode wasdag?
Helemaal eensquote:In plaats van weer met de botte bijl te gaan hakken zou men in Den Haag nu eindelijk eens een antwoord moeten geven op de vraag wat men nu wil met Defensie op basis van de situatie in de wereld. Een keuze. Maar politici zijn slecht in moeilijke keuzes maken. Dan en alleen dan kan je de krijgsmacht laten specialiseren.
Je beseft dan ook dat wij met onze specialisatie klussen voor andere landen moeten opknappen? En dat betekent dus gigantisch veel mankracht en middelen in die specialisatie stoppen. Ergo net zo duur zo niet duurder dan nu.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal dat inderdaad moeten. Maar is dat heel anders dan nu het geval is? Welke grotere taken kunnen we nog helemaal zelfstandig uitvoeren?
Met wat? Die vier subs en wegbezuinigde marpat?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
* Kuch * onderzeebootbestrijding.
Waar ik eigenlijk op doelde waren was het wegbezuinigen van de Orions, onder het mantra: "dat zullen de Britten wel overnemen", die vervolgens dezelfde capaciteit even later ook de deur uit hebben gedaan. Dus de argumentatie (van sommigen) dat bepaalde taken aan andere landen kunnen worden overgelaten vind ik een zeer risicovolle houding.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met wat? Die vier subs en wegbezuinigde marpat?
Oké, op die manier.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar ik eigenlijk op doelde waren was het wegbezuinigen van de Orions, onder het mantra: "dat zullen de Britten wel overnemen", die vervolgens dezelfde capaciteit even later ook de deur uit hebben gedaan. Dus de argumentatie (van sommigen) dat bepaalde taken aan andere landen kunnen overlaten vind ik een zeer risicovolle houding.
Om nog maar niet te spreken over het feit dat ''Hé Deutschland, wir dürfen sicher wohl eben euere tanks leihen um mit zu spielen ja!?'' op het moment dat zij ze zelf nodig zullen hebben niet echt getuigt van inzet..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar ik eigenlijk op doelde waren was het wegbezuinigen van de Orions, onder het mantra: "dat zullen de Britten wel overnemen", die vervolgens dezelfde capaciteit even later ook de deur uit hebben gedaan. Dus de argumentatie (van sommigen) dat bepaalde taken aan andere landen kunnen worden overgelaten vind ik een zeer risicovolle houding.
als je van die 20 miljard al van plan bent om 5% weg te halen bij Defensie (bovenop wat er daar al bezuinigd wordt om dat doel te halen) terwijl dat maar 1% van je begroting behelst, zit je m.i. op het verkeerde pad. ALS je al van plan bent om bij Defensie te bezuinigen, doe dat dan naar rato.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja, het is echt zwaar beroerd gesteld met het huishoudboekje van de overheid. De belastingen gaan stijgen en de uitgaven moeten dalen. Als we in 2017 het tekort weggewerkt willen hebben (en daar lijkt redelijke consensus over te zijn) moet naast de plannen van Rutte-1 en Kunduz er nog meer dan 20 miljard weggewerkt worden. Dat ga je niet redden door uitgavenposten op voorhand te ontzien.
En het doelbewust negeren van de veiligheidsfeiten binnen en buiten Europa is geen vorm beroepsblindheid? Even voor de duidelijkheid: ik werk al 12 jaar niet meer voor Hare Majesteit. Ik verdien een redelijke boterham in de commerciele dienstverlening. Mijn binding met Defensie anno 2012 is nul. Ik maak me zorgen over mijn veiligheid en de veiligheid van mijn kinderen in de toekomst. Ik geloof niet dat het nog eens 60 jaar vrede blijft omdat we bijna niemand meer niemand in onze omgeving hebben die niet bewust een oorlog op ons grondgebied hebben meegemaakt. Ik geloof dat de enige manier om te waarborgen dat we vrede en een goed inkomen houden bestaat uit het op de been houden van een stevige defensiemacht. We hoeven geen leger op koloniale grootte te hebben, maar wat we nu hebben is niet eens genoeg om het verkeer te regelen als de stoplichten er mee kappen omdat we geen brandstof meer hebben om energiecentrales te stoken. Niet dat dat dan nog nodig is, want we hebben dan ook geen verkeer meer.quote:[..]
Ik zie dat dan eerder als een vorm van beroepsblindheid.
Mensen die al jaren in een vast patroon zitten bij een werkgever en daarnaast al een aantal bezuinigingsrondes hebben meegemaakt zullen altijd de stelling ondersteunen dat die volgende bezuinigingsronde niet meer kan. Daarom is het juist in deze discussies goed wanneer je wat afstand kan nemen, met een frisse blik zeg maar.
Nou, dat is inderdaad nog een ander risico. We bezuinigen nu vrolijk van alles weg en in het Haagse denkt men wel van alles te kunnen gaan bestellen als het weer nodig is. Daar zitten alleen wel twee risicos aan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over het feit dat ''Hé Deutschland, wir dürfen sicher wohl eben euere tanks leihen um mit zu spielen ja!?'' op het moment dat zij ze zelf nodig zullen hebben niet echt getuigt van inzet...
Mijn onderdeel, het Korps Nationale Reserve, is er in sommige punten op vooruit gegaan. Door de bezuinigingen willen veel partijen de Nationale Reserve eenheden uitbreiden, danwel een breder taakpakket geven. Ook de indeling van de bataljons onder de gevechtsbrigades heeft positieve gevolgen, oa het meedraaien met grote oefeningen (Falcon Autumn, Peregrine Sword). Echter moeten ook wij alle voortuigen gaan poolen, loopt de levering van PGU achter, is er vaak nauwelijks Klasse 5 beschikbaar en lopen wij nog met verouderd materiaal rond. Daarnaast heeft een bataljonsstaf nu 6 cie's onder zich, die vaak op verschillende kazernes zitten. Dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de werkdruk/verdeling en communicatie.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:53 schreef Heatseeker het volgende:
Voor de mensen wie nu dienen.
Hoe erg is het met de bezuinigingen op jouw onderdeel? Waar merken jullie het vooral?
Toen ik vanaf 2005 t/m 2009 soldaat was, was het toen nog niet zo aan de hand. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu ervoor staat.
Wat was Klasse 5 ook alweer? Maar shit hé, je merkt het dus behoorlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:02 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Mijn onderdeel, het Korps Nationale Reserve, is er in sommige punten op vooruit gegaan. Door de bezuinigingen willen veel partijen de Nationale Reserve eenheden uitbreiden, danwel een breder taakpakket geven. Ook de indeling van de bataljons onder de gevechtsbrigades heeft positieve gevolgen, oa het meedraaien met grote oefeningen (Falcon Autumn, Peregrine Sword). Echter moeten ook wij alle voortuigen gaan poolen, loopt de levering van PGU achter, is er vaak nauwelijks Klasse 5 beschikbaar en lopen wij nog met verouderd materiaal rond. Daarnaast heeft een bataljonsstaf nu 6 cie's onder zich, die vaak op verschillende kazernes zitten. Dit lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de werkdruk/verdeling en communicatie.
Munitie. Vanaf september worden er 2 bataljons (het 40e en 50e (mijn)) opgeheven en de cie's die daarin zaten worden bij het 10e en 20e ingedeeld. Bezetting is geloof ik nog wel aardig. Denk toch zeker wel 80-90%. Alleen worden er al tijden geen mensen meer voor voertuigen opgeleid, wat betekent dat we zeker op de 4 tonners soms een tekort aan chauffeurs hebben. Reguliere instroom uit AMO loopt volgens mij nog wel aardig.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Wat was Klasse 5 ook alweer? Maar shit hé, je merkt het dus behoorlijk.
En qua bezetting? Toen ik ging was er een redelijke leegloop van met name de ervaren jongens. Hoe staat het daar mee?
Fuck, en ik kon toen geen 4-tonner rijbewijs krijgen omdat alles vol zat in Oirschot.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Munitie. Vanaf september worden er 2 bataljons (het 40e en 50e (mijn)) opgeheven en de cie's die daarin zaten worden bij het 10e en 20e ingedeeld. Bezetting is geloof ik nog wel aardig. Denk toch zeker wel 80-90%. Alleen worden er al tijden geen mensen meer voor voertuigen opgeleid, wat betekent dat we zeker op de 4 tonners soms een tekort aan chauffeurs hebben. Reguliere instroom uit AMO loopt volgens mij nog wel aardig.
Ik zit bij de KM, een kleine greep:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:53 schreef Heatseeker het volgende:
Voor de mensen wie nu dienen.
Hoe erg is het met de bezuinigingen op jouw onderdeel? Waar merken jullie het vooral?
Toen ik vanaf 2005 t/m 2009 soldaat was, was het toen nog niet zo aan de hand. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het nu ervoor staat.
Sjee dat zuigt eieren, hoe hou je het nog vol.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik zit bij de KM, een kleine greep:
- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.
- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.
- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis.![]()
- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.
- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.
Ik zit aan mijn dienverplichting tot 2017quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:04 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Sjee dat zuigt eieren, hoe hou je het nog vol.
Bevalt verder je taak wel? Is er nog tijd voor geintje en zo?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik zit aan mijn dienverplichting tot 2017
Jahoor en tijd voor geintjes is er altijd!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:09 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Bevalt verder je taak wel? Is er nog tijd voor geintje en zo?
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Ik weet nog wel dat een paar jaar geleden beter ging. Al hadden we (KL Artillerie) wel hoge druk vanuit Uruzgan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:10 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Jahoor en tijd voor geintjes is er altijd!
Alleen af en toe super frustrerend
U hoort het 99.999quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik zit bij de KM, een kleine greep:
- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.
- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.
- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis.![]()
- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek helaas. we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.
- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.
Ik heb vorige week maar eens m'n lederen handschoenen besteld, nooit gekregen bij uitreiking van m'n ooff psu..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:02 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik zit bij de KM, een kleine greep:
- KPU is nog steeds een drama, lange levertijden, slechte kwaliteit en nog steeds een hoop kleding niet beschikbaar. Als we personeel in groen moeten kleden moeten we dat via een heel (omslachtig) traject regelen omdat men erg moeilijk doet over pakketrechten.
Niet alleen voor groene voertuigen.quote:- Onderhoud van materieel is een drama. Voor groene voertuigen zijn er onvoldoende reserveonderdelen waardoor reparaties niet meer inhouden dan pleister plakken. Met andere woorden, de meeste voertuigen die we gerepareerd terug krijgen staan een maand later weer bij de garage. Inmiddels is 50% van ons groene wagenpark (m.u.v. lease) onbruikbaar.
Voor de leek: IO: incidenteel onderhoud. BO: Benoemd Onderhoud en het laatste is droog op een werf voor een aantal maanden.quote:- Vaartuigen (GBW, KBW en KV) worden zo vaak ingezet dat deze snel slijten. De bestedingstop van de DMO ijlt nog steeds na waardoor er geen onderdelen, mensen zijn voor het onderhoud. Het is inmiddels meer de regel dat vaartuigen van IO meteen maar overgaan in BO en je deze maanden langer (bij enkele zelfs langer dan een jaar) op de werf moet houden. Waardoor de vaartuigen die wel operationeel zijn nog meer moeten varen. Vrienden van mij gaan voor het derde jaar op rij 8 maanden van huis.![]()
Wij hebben genoeg KPL's TD aan boord, alleen jammer dat er daarvan 6 hori zijn..quote:- Onderbezetting, niet onderdeel specifiek helaas. we moeten de show runnen met anderhalve paardenkop waardoor een deel van het werk domweg niet uitgevoerd kan worden. Het is gaten met gaten vullen, ik word bijvoorbeeld over 3 maanden overgeplaatst, de verwachting is dat mijn huidige functie tot april vacature blijft.
Klopt, ik weet van ons dat er één de dienst uitgaat, één uit dienst wilt en één de dienst uit gaat als hij geen knappe functie kan krijgen. En van mijn VVO zijn er sowieso al 3 de dienst uit..quote:- Gigantische uitstroom van jongeren met name de matrozen, KPL's en jonge officieren (<31). Veel lui zijn er klaar mee en gaan buiten de poort kijken. De onzekerheid en steeds verslechterde arbeidsvoorwaarden jaagt men letterlijk het hol uit.
Om nog toe te voegen:quote:
Wie?quote:
En einde onderzeedienst.? WTF!?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:14 schreef Schild het volgende:
Beetje lang verhaal om te plaatsen, dus alleen een linkje;
http://www.prodef.nl/Variant-G
Einde van CLAS is in zicht.
Er is nog nergens gekozen voor variant G, die spin hebben die lui van Prodef eraan gegegeven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:14 schreef Schild het volgende:
Beetje lang verhaal om te plaatsen, dus alleen een linkje;
http://www.prodef.nl/Variant-G
Einde van CLAS is in zicht.
Was er ook niet een einde alles scenario?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is nog nergens gekozen voor variant G, die spin hebben die lui van Prodef eraan gegegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |