Waarom naar Mongolië? Doe het dan helemaal goed en stuur ons direct terug naar Siberië, het echte thuisland van de Turken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Eindelijk na 5 eeuwen gaan we aan de slag met de reconquista van Byzantium.Terug naar Mongolië die indringers.
Je zit er 1100 jaar naast.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zit er 1100 jaar naast.
Dat was mijn vraag helemaal niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:26 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Byzantium noemen we dat in europa ja dat klopt.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Eindelijk na 5 eeuwen gaan we aan de slag met de reconquista van Byzantium.Terug naar Mongolië die indringers.
Ja, dit is een beter plan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:33 schreef Compatibel het volgende:
[..]![]()
Iedereen terug naar Afrika, daar komt de mens immers vandaan!
Bulgarije.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat ik nou net in Bulgaars gebied zitten. Vandaar dat het daar goed toeven is
500 jaar is acceptabel, bij Spanje ging het immers ook.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:33 schreef Compatibel het volgende:
[..]![]()
Iedereen terug naar Afrika, daar komt de mens immers vandaan!
Turken zitten al in Europa, de Balkan & Anatolië sinds zo'n 1000 jaar (of langer).quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
500 jaar is acceptabel, bij Spanje ging het immers ook.
Byzantijnse rijk dan. En die stad heet gewoon Constantinopel.quote:
Constantinopel. Of bedoel je dat het slecht naamswijziging betrof?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zit er 1100 jaar naast.
Die stad heet inderdaad zo sinds 330.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Byzantijnse rijk dan. En die stad heet gewoon Constantinopel.
quote:Istanbul was Constantinople
Now it's Istanbul, not Constantinople
Been a long time gone, Constantinople
Now it's Turkish delight on a moonlit night
Every gal in Constantinople
Lives in Istanbul, not Constantinople
So if you've a date in Constantinople
She'll be waiting in Istanbul
Even old New York was once New Amsterdam
Why they changed it I can't say
People just liked it better that way
So take me back to Constantinople
No, you can't go back to Constantinople
Why did Constantinople get the works?
That's nobody's business but the Turks
Istanbul (Istanbul)
Istanbul (Istanbul)
Even old New York was once New Amsterdam
Why they changed it I can't say
People just liked it better that way
Istanbul was Constantinople
Now it's Istanbul, not Constantinople
So take me back to Constantinople
No, you can't go back to Constantinople
Byzantiumquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Byzantijnse rijk dan. En die stad heet gewoon Constantinopel.
Ja eeuwig zonde dat zo'n prachtige Europese stad door de hordes barbaren uit het Oosten onder de terreur van de Islam is gebracht.quote:
Douaniers heb je ook in andere (ex-Ottomaansequote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hater! Maar dat wordt vooral veroorzaakt door de douaniers
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eeuwig zonde dat zo'n prachtige Europese stad door de hordes barbaren uit het Oosten onder de terreur van de Islam is gebracht.
Ik vind die andere clip toch leuker.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De versie zoals ik me op MTV kan herinneren![]()
En zze hebben de grootste en meest belangrijke bibliotheek van de wereld in Constantinopel afgefikt. Met rijkdommem, schatten en geheimen van de laatste 25000 jaar. Afgefikt in uren door de barbaren uit mongolie.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eeuwig zonde dat zo'n prachtige Europese stad door de hordes barbaren uit het Oosten onder de terreur van de Islam is gebracht.
Je moet toch toegeven dat die Ottomaanse marsmuziek echt geweldig is. Daar kan West-Europese marsmuziek niet tegen op.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar het ging pas echt bergafwaarts met de stad door die kruistochtliedenquote:en in 330 werd Byzantium officieel herdoopt als Nova Roma, maar de stad werd al snel beter bekend onder de naam Konstantinoupolis (Grieks voor stad van Constantijn, in het Nederlands Constantinopel).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Constantinopelquote:In 1204 werd de stad echter ingenomen door de kruisvaarders van de Vierde Kruistocht en werd ze door hen grondig geplunderd. (zie Beleg en val van Constantinopel (1204)) De meeste in eeuwen verzamelde schatten, waarvan vele nog uit het keizerlijke Rome afkomstig waren, werden naar West-Europa versleept, vernietigd of omgesmolten
----------
Sinds de plundering was de stad flink verarmd en slaagde ze er ook niet meer in om de handelsroutes rond de Zwarte Zee te beheersen, waar vroeger haar grootste inkomsten vandaan kwamen. Hiermee begon het verval en er werd niet veel meer gebouwd en hele wijken raakten zelfs verlaten
Het is allemaal beter geworden vergeleken met vroeger. Volgens mij heb je het communistische tijdperk niet meegemaakt. Dat was echt een dramaquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:54 schreef Bortecinem het volgende:
Douaniers heb je ook in andere (ex-Ottomaanse) landen, maar nergens is het zo erg als in Bulgarije. Maar ik heb verder gewoon helemaal niks met dat land en de mensen. Zelfs Servië was beter dan Bulgarije toen ik er was.
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is allemaal beter geworden vergeleken met vroeger. Volgens mij heb je het communistische tijdperk niet meegemaakt. Dat was echt een drama
Yawn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Ik had ook zo een indrukwekkende en schrikbarende reportage gezien uit diezelfde tijd.
Um, nee. Dat was in Alexandrië. Constantinopel is geplunderd door de Christenen, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:57 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
En zze hebben de grootste en meest belangrijke bibliotheek van de wereld in Constantinopel afgefikt. Met rijkdommem, schatten en geheimen van de laatste 25000 jaar. Afgefikt in uren door de barbaren uit mongolie.
Ja, mijn leven wordt dagelijks zuur gemaakt door Turkenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
irrealistisch maar die anti turkije houding van wilders bevalt me wel
al 1500 jaar zijn turken (ze komen oorspronkelijk uit west China, dat je dat weet) bezig het native Europeanen het leven zuur te maken, daar moeten we ons fel tegen blijven verzetten, tot in de lengte van dagen
Ja, het filmpje zegt veel in een taal die ik niet begrijp.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.
Dit filmpje zegt trouwens ook veel.
Die tijd heb ik bewust meegemaakt. Ook de tentenkampen bij Edirne waar de vluchtelingen opgevangen werden. Iemand probeerde zowat voor onze auto te springen om er een eind aan te makenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.
Dit filmpje zegt trouwens ook veel.
Ja precies zitten zich altijd maar met Nederland te bemoeien en de zwaksten uit hun samenleving Europa in te sturen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
al 1500 jaar zijn turken (ze komen oorspronkelijk uit west China, dat je dat weet) bezig het native Europeanen het leven zuur te maken, daar moeten we ons fel tegen blijven verzetten, tot in de lengte van dagen
Just for your information, het beleg van Wenen is al een tijdje geleden hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
Nee, dat hebben de Indo-Europese Nederlanders/Germanen al gedaan toen ze vanuit Oost-Europa/Centraal-Azië Europa binnenvielen en het plunderden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
read the book, see the film, buy the videogamequote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
Auw, auw, mijn historisch gevoel!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Ja precies zitten zich altijd maar met Nederland te bemoeien en de zwaksten uit hun samenleving Europa in te sturen.
Met hun lange vingers te wijzen terwijl turkije meer en ergere genocides op zijn naam heeft zijn dan alle blanke in de geschieden samen.
turkije is sowieso een bijeengeraapt zooitje van staatjes en volkeren, het zou voor iedereen beter zijn als Byzantium weer terug komt bij zijn Europese gemeenschap.
Wat een kutfilm was dat zeg.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
read the book, see the film, buy the videogame
[ afbeelding ]
Damn..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die tijd heb ik bewust meegemaakt. Ook de tentenkampen bij Edirne waar de vluchtelingen opgevangen werden. Iemand probeerde zowat voor onze auto te springen om er een eind aan te maken
uit je nek kletsen is een favoriete bezigheid in jouw dimensie ?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Met hun lange vingers te wijzen terwijl turkije meer en ergere genocides op zijn naam heeft zijn dan alle blanke in de geschieden samen.
Jezus nou. Het boek was prima, waarom dat zwamverhaal over voetbal gebruiken in plaats van gewoon Dolf's wens om een toernooi te gaan bekijken?quote:
Het filmpje was dan ook vooral voor ACT-F bedoeld, die de (ondertiteling) wel begrijpt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:13 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja, het filmpje zegt veel in een taal die ik niet begrijp.
Inderdaad, het boek sprak enorm tot mijn verbeelding als kind zijnde. Dan weet je dat een film altijd tegenvalt. Ik ging van het ergste uit, maar het was nog erger dan dat ik al dacht.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jezus nou. Het boek was prima, waarom dat zwamverhaal over voetbal gebruiken in plaats van gewoon Dolf's wens om een toernooi te gaan bekijken?
heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, dat hebben de Indo-Europese Nederlanders/Germanen al gedaan toen ze vanuit Oost-Europa/Centraal-Azië Europa binnenvielen en het plunderden.
'Indo-Europese invasie', zoek maar op.quote:
Pfff. Liever turks dan paaps. Zoek maar uit waar die uitdrukking vandaan komt. Dat zo'n met de Spaanse Furie heulende katholieke limburger als Wilders probeert Nederland weer onderdeel te maken van het Heilige Roomse Rijk is duidelijk. Wat een mafkees. Heb je dan tachtig jaar voor geknokt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
Gelukkig kwamen de Islamitische edelmannen rechtvaardigheid brengen:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:59 schreef Bluesdude het volgende:
Extreemrechts en rare rechtse lieden hebben een drang de kruistochten nog eens over te doen.
Bijv na 1700 jaar de naam Byzantium weer willen invoeren
Dit schrijft wiki:
[..]
Maar het ging pas echt bergafwaarts met de stad door die kruistochtlieden
Wiki
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Constantinopel
http://uu.academia.edu/Ro(...)t_in_de_geschiedenisquote:In de namiddag reed Mehmet de Veroveraar op een wit paard de stad binnen. Bij deHaghia Sophia steeg hij af, raapte stof op van de grond en strooide dat op zijn hoofd uitdeemoed voor God. In de enorme kerk hadden zich duizenden angstige Grieken verzameld.In een film die in het historisch museum Panorama 1453 vertoond wordt, zien we hoe de(blonde!) bevolking van Constantinopel sidderend bijeen staat wanneer Mehmet de HaghiaSophia bereikt. Dan maakt de sultan een verzoenend gebaar en zegt op vriendelijke toon datniemand iets te vrezen heeft. De gezichten ontspannen en al snel durft men weer te lachen.In werkelijkheid verliep het wel even anders. Omdat de stad zich niet had overgegeven,moest deze volgens het destijds vigerend oorlogsrecht drie dagen geplunderd worden. Deinwoners, de asielzoekers in de Haghia Sophia incluis, werden gedood of in slavernij weg-gevoerd.
EN door de moslims 2 eeuwen later en nooit meer vrijgegeven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. Dat was in Alexandrië. Constantinopel is geplunderd door de Christenen, hoor.
quote:Of in het jaar 642 door de Arabieren onder kalief Omar toen hij Egypte veroverde. Volgens de legende gaf hij volgend order, ingegeven door generaal Amr ibn al-As: "Ofwel zijn de boeken in strijd met de Koran en in dat geval is het ketterij, en anders zijn ze in overeenstemming met de Koran en dus overbodig." De boekrollen zouden toen het
Erm, no? Dat was nog steeds de bibliotheek/het museum in Alexandrie. En die werd eerst afgefikt door Ceasar (per ongeluk) en later door christenen (per opzet). Ben jij altijd dronken of zo?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:57 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
En zze hebben de grootste en meest belangrijke bibliotheek van de wereld in Constantinopel afgefikt. Met rijkdommem, schatten en geheimen van de laatste 25000 jaar. Afgefikt in uren door de barbaren uit mongolie.
Ja, en de papen hebben dat gedaan bij de bibliotheken van de Maya/Inca/Azteken. En vraag de mensen in Warschau wat de Duitsers deden met bibliotheken in die stad.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
EN door de moslims 2 eeuwen later en nooit meer vrijgegeven.
Afin in Alexandrie was het ook gezellig dankzij de islam, net zoals we nu kunnen zien in Timboektoe of paar jaar geleden in Afghanistan:
[..]
Dat zijn ze naar mijn mening zelfs nooit geweest.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef De_Guidance het volgende:
In Timboektoe worden islamitische heiligdommen vernietigd door extremisten.
Vraag me steeds meer af in hoeverre dat Al-Qeida nog islamitisch genoemd kan worden.
Die denken dat mohammed de echte god was he en dat ze alles moeten doen wat hij ook deed. Beetje rondjes lopen in de woestijn etc etc.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef De_Guidance het volgende:
Vraag me steeds meer af in hoeverre dat Al-Qeida nog islamitisch genoemd kan worden.
Ik vroeg jou niks gezien er enkel diarree uitkomt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:57 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Die denken dat mohammed de echte god was he en dat ze alles moeten doen wat hij ook deed. Beetje rondjes lopen in de woestijn etc etc.
Alles wat productief is, is tegen hun geloof omdat mohammed dat ook niet deed. raar maar waar.
Dat zijn ze nooit geweest. Wakker worden wereldquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef De_Guidance het volgende:
Iemand die het doorzietquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zijn ze naar mijn mening zelfs nooit geweest.
Je snapt er weer eens niks van he. In die bibliotheek in Alexandria die door de turken is afgefikt lagen schatten en geheimen opgeslagen van de afgelopen 25000 jaar. Van samenlevingen die veel geavanceerder als de egyptenaren waren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, en de papen hebben dat gedaan bij de bibliotheken van de Maya/Inca/Azteken. En vraag de mensen in Warschau wat de Duitsers deden met bibliotheken in die stad.
Als je het over boekverbrandingen wilt hebben tenminste.
Nee hij zou subsidie krijgen en een buurthuis.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:47 schreef sp3c het volgende:
in Nederland zou die Omar 30 uur taakstraf krijgen
Ik snap ook echt serieus niet waarom anderen er zoveel moeite mee hebben dat in te zienquote:
Wat is eigenlijk het bezwaar tegen het herinvoeren van het kalifaat en de islam net als het katholicisme want centraler regelen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |