quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eeuwig zonde dat zo'n prachtige Europese stad door de hordes barbaren uit het Oosten onder de terreur van de Islam is gebracht.
Ik vind die andere clip toch leuker.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De versie zoals ik me op MTV kan herinneren![]()
En zze hebben de grootste en meest belangrijke bibliotheek van de wereld in Constantinopel afgefikt. Met rijkdommem, schatten en geheimen van de laatste 25000 jaar. Afgefikt in uren door de barbaren uit mongolie.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eeuwig zonde dat zo'n prachtige Europese stad door de hordes barbaren uit het Oosten onder de terreur van de Islam is gebracht.
Je moet toch toegeven dat die Ottomaanse marsmuziek echt geweldig is. Daar kan West-Europese marsmuziek niet tegen op.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar het ging pas echt bergafwaarts met de stad door die kruistochtliedenquote:en in 330 werd Byzantium officieel herdoopt als Nova Roma, maar de stad werd al snel beter bekend onder de naam Konstantinoupolis (Grieks voor stad van Constantijn, in het Nederlands Constantinopel).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Constantinopelquote:In 1204 werd de stad echter ingenomen door de kruisvaarders van de Vierde Kruistocht en werd ze door hen grondig geplunderd. (zie Beleg en val van Constantinopel (1204)) De meeste in eeuwen verzamelde schatten, waarvan vele nog uit het keizerlijke Rome afkomstig waren, werden naar West-Europa versleept, vernietigd of omgesmolten
----------
Sinds de plundering was de stad flink verarmd en slaagde ze er ook niet meer in om de handelsroutes rond de Zwarte Zee te beheersen, waar vroeger haar grootste inkomsten vandaan kwamen. Hiermee begon het verval en er werd niet veel meer gebouwd en hele wijken raakten zelfs verlaten
Het is allemaal beter geworden vergeleken met vroeger. Volgens mij heb je het communistische tijdperk niet meegemaakt. Dat was echt een dramaquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:54 schreef Bortecinem het volgende:
Douaniers heb je ook in andere (ex-Ottomaanse) landen, maar nergens is het zo erg als in Bulgarije. Maar ik heb verder gewoon helemaal niks met dat land en de mensen. Zelfs Servië was beter dan Bulgarije toen ik er was.
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is allemaal beter geworden vergeleken met vroeger. Volgens mij heb je het communistische tijdperk niet meegemaakt. Dat was echt een drama
Yawn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Ik had ook zo een indrukwekkende en schrikbarende reportage gezien uit diezelfde tijd.
Um, nee. Dat was in Alexandrië. Constantinopel is geplunderd door de Christenen, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:57 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
En zze hebben de grootste en meest belangrijke bibliotheek van de wereld in Constantinopel afgefikt. Met rijkdommem, schatten en geheimen van de laatste 25000 jaar. Afgefikt in uren door de barbaren uit mongolie.
Ja, mijn leven wordt dagelijks zuur gemaakt door Turkenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
irrealistisch maar die anti turkije houding van wilders bevalt me wel
al 1500 jaar zijn turken (ze komen oorspronkelijk uit west China, dat je dat weet) bezig het native Europeanen het leven zuur te maken, daar moeten we ons fel tegen blijven verzetten, tot in de lengte van dagen
Ja, het filmpje zegt veel in een taal die ik niet begrijp.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.
Dit filmpje zegt trouwens ook veel.
Die tijd heb ik bewust meegemaakt. Ook de tentenkampen bij Edirne waar de vluchtelingen opgevangen werden. Iemand probeerde zowat voor onze auto te springen om er een eind aan te makenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet het, vooral voor de Turken. Een deel van mijn familie in Turkije woont in een wijk met allemaal Turkse en Pomakse migranten uit Bulgarije die zijn gevlucht voor het communisme, en de verhalen die ze mij hebben verteld zijn echt niet niks.
Dit filmpje zegt trouwens ook veel.
Ja precies zitten zich altijd maar met Nederland te bemoeien en de zwaksten uit hun samenleving Europa in te sturen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
al 1500 jaar zijn turken (ze komen oorspronkelijk uit west China, dat je dat weet) bezig het native Europeanen het leven zuur te maken, daar moeten we ons fel tegen blijven verzetten, tot in de lengte van dagen
Just for your information, het beleg van Wenen is al een tijdje geleden hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
Nee, dat hebben de Indo-Europese Nederlanders/Germanen al gedaan toen ze vanuit Oost-Europa/Centraal-Azië Europa binnenvielen en het plunderden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:10 schreef Outlined het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |