SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 07-07-2012 17:33:39 ]There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Het is altijd CAPS lock day.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:09 schreef Barretje80 het volgende:
mweh.. CAPS lock day was vorige week!
Ik ben altijd bruin (maar heb helaas ook kroeshaarquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:10 schreef Sarabi het volgende:
Bruin worden hoeft voor mij niet zo nodig, ben lief voor mijn huid
succes!!! heel goed van jequote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
Hier geen onweer graag, ik moet zo voor het eerst naar de dietist. En dat is 10 km fietsen
Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!'quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:
Mijn man haalt gelukkig geen chips inhuis.. Mar die is zelf ook aan het afvallen. Hij zit nu op -18, alleen door gezonde te eten en regelmatig naar zijn werk te fietsen
Ja we gaan nog weg!quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:50 schreef Soempie het volgende:
rhubarbje, lekker vakantie!Ga je nog weg? En nu zou ik bijna redenen geven om wel gewoon lekker die halve zak chips op te eten en te genieten van de cocktails.
Maarja, voor mij geldt dan: zo blijf ik bezig, want er is elke week wel een gelegenheid voor alcohol en hapjes of vette hap.![]()
Aan de andere kant, begin van je vakantie...![]()
Wel lief bedoeld waarschijnlijk, maarquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!'Trekt hij een andere zak tevoorschijn: 'hoezo, deze lust je wel!'.
![]()
En laatst kwam hij ook al met een behoorlijk calorierijk toetje om te vieren dat ik zo goed bezig was met gezond eten en afvallen.Gelukkig vond ik het niet lekker.
Zou bijna denken dat ik met een feeder ben getrouwd.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmm, hoezo heeft vakantie te maken met " niet dieeten?"
Zo heb je ook: ben ongesteld, het is pinksteren, het is kerst, het is warm, het is koud, voel mij niet lekker, de zon komt op in het oosten...
Het is gewoon zonde, als je 5 kg kwijt bent geraakt door gezond te doen, dat teniet te doen door 2 week vakantie.
Knopke in ut kopke
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb van de week voor mezelf opgeschreven wat ik wel of niet van plan ben voor de vakantie. Ik heb het allemaal we aardig in mijn hoofd zitten, maar ik vond de opdracht van Beck wel fijn om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten:
- Voor onderweg gewoon de normale hoeveelheid brood en tussendoortjes klaar maken en niet zakken witte puntjes met een flinke bak rundvleessalade.
- alleen appels en worteltjes bij mijn voeten als extra'tjes mocht er toch vervelingstrek ontstaan
- geen enorme zak snoep voor de kinderen, maar van te voren een paar kleine zakjes met een paar snoepjes erin maken voor ze. En dan ook echt voor hen! (desnoods leg ik ze achterin de kofferbak zodat ze niet voor het grijpen liggen
- veel water mee!
en dan tijdens de vakantie zelf:
- ik mag best eens een ijsje, maar niet elke dag
- als ik een ijsje plan, dan een salade maken voor de lunch
- niet standaard een pain au chocolat als ontbijt, gewoon lekker kwark of yoghurt, en de brinta gaat mee!
- matig met vlees, liever wat meer groente
- elke dag een flink aantal baantjes trekken in hete zwembad of de rivier
- als de weg (bergop?) en de temperatuur het toe laat gaan hardlopen, zo niet elke dag minstens een half uurtje wandelen
- matig m brood, een verse pain complet of pain de campagne is superlekker, maar daarom hoef je het nog niet in 1 keer op te eten
- niet elke keer bij de supermarkt een fles YOP (drinkyoghurt) kopen en onderweg naar de camping leegklokken. (Dit doen we eig altijd wel, het is echt lekker, maar totale onzin natuurlijk)
Dit is dus wat er in mijn dieetschrift staat. Verder ben ik van plan om mijn receptenschrift mee te nemen zodat ik daar ook alle lekkere dingen die ik de laatste tijd bij elkaar gezocht heb kan koken.
Ik ben heel erg benieuwd. Het streven is om op zijn minst gelijk te blijven, maar zou het stiekem wel fijn vinden als er op twee weken nog wat vanaf gegaan is.
En met een opmerking als 'je mag toch ook wel eens even lekker leven' gaat voor mij niet op. Dan ben je in mijn ogen te veel bezig met dieten ipv met je levensstijl/eetstijl aan te passen. En ik heb gelukkig op dit moment echt het gevoel dat ik mijn manier van leven en eten structureel heb aangepast en aangepakt en dat ik eten (en leven) op. Deze manier echt nog heel lang vol kan houden dus ik hoef ook niet meer of anders te gaan eten om het gevoel te hebben 'lekker te leven'.
Ik ben overigens wel heel blij dat ik niks met drank heb en ik dus die verleiding absoluut niet heb.
Oh, en nog even-0,8 deze week, en dat in mijn menstruatie week!
![]()
Ik zou me er nog geen dag aan kunnen houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.
ik ook...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.
Maar als je langzamer loopt ben je toch ook langer onderwegquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:56 schreef Isabeau het volgende:
20 minuten wandelen bij flink doorstappen is 140 kcal als je 85 kilo weegt. Met hakjes zal dat een stuk langzamer gaan en zit je nog maar op 70 kcal verbruik. Daar kan je niet echt op los gaan op vakantie hoor
Ja, precies.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:49 schreef rhubarbje het volgende:
Nou op zich vind ik het wel heel slim om na te denken over hoe je het wil doen zodat keuzes op het moment zelf misschien makkelijker te maken zijn
Dat lijkt mij ook heerlijk als iemand fruit op tafel zet op een verjaardag! (of een andere gezelligheid)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, precies.
En ik snap de opmerking van uniekhoorn ook wel. Soms associeer ik bepaalde situaties met (ongezond) eten en dat is prima, als het maar niet te vaak voorkomt.
Zo wilde ik altijd hapjes/ chips/ enz op tafel hebben als er vrienden langs komen. Zo van: eten = gezellig.En dat komt dan toch vaak neer op vette(re) dingen. Als er dan meerdere keren per week vrienden langskomen, dan gaat dat niet werken. Nu heb ik al een paar weken dat ik bijvoorbeeld fruit neerzet en dat ging net zo hard op.
![]()
En hier is het in de vakantie ook altijd makkelijker. Daarnaast lopen we altijd lange stukken, waardoor het afvallen nog harder gaat. Dit jaar helaas niet op vakantie.
Wat goed!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef marcb1974 het volgende:
Vanochtend op mijn weegschaal gaat staan. Ik zit nu op het laagste niveau (voor zover ik weet) in minimaal 2 jaar. Over 3 kilo passeer ik een grens en over 5 kom ik op het gewicht terug waar ik lang gezeten heb. (wat toen ook al veels te zwaar was, maar oke).
En ook de fysio ging goed gisteren, kan langzaam aan weer iets meer bewegen
Netjes hoor. Ik zit gewoon een kilo boven je.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag de dag:
O. 3 boterhammen. 1 kipsate, 1 kaas en 1 tomaten
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. yoghurt met aardbeien
D. Taco's
T. 4 stukjes sushi
Daarbij weeg ik volgens mijn weegschaal vandaag 64kgNog maar 9kg te gaan (en ja... ik ben een kleine opdonder. Het is een realistisch doel)
Als je hier al gestressed van raakt...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
quote:
Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]![]()
Het is nu echt veel te warm voor op de hometrainer, maar wandelen is ook zo saai. Het gaat zo langzaam.
Maar hardlopen kan niet, vanwege die waardeloze beenvliesontsteking.![]()
Heeft iemand andere benen voor mij?
Ik vind het echt heel slim wat je doetquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef Brighteyes het volgende:
Als je hier al gestressed van raakt...Is dit echt heel anders dan de richtlijnen die jij van je dietiste kreeg over wat je ongeveer moet eten overdag?
Ik zie het niet als planning, zo voelt het ook niet. Meer een overdenking van bepaalde dingen die ik standaard doe op vakantie die ik nu niet meer wil doen. En van te voren mijn keuzes overwegen helpt mij heel erg is de afgelopen weken gebleken.
Maar wandelen is zo saai.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doen
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Poppetje88 het volgende:
Nog maar eens...: IK DOE MEE
[ afbeelding ]
Inmiddels door 5 dagen vakantie terug bij af (2kg er aan)![]()
Welkom! En ik had ook zo'n groot getal, maar zit nu op de helft en dat voelt echt reuze goedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:49 schreef ejiraM het volgende:
Oh, ik wil ook meedoen als steuntje in de rug! Heb een ticker gemaakt, en het is wel heel veel als ik het zo zie![]()
Vind het gewoon te moeilijk om gezond voor mezelf te koken en een gezond ritme aan te houden..
[ afbeelding ]
Ik wil nu tot het eind van de zomer proberen een constant ritme aan te leren met twee broodmaaltijden en een warme maaltijd op een dag. Daarna wil ik me meer gaan focussen op écht gezond en minder eten..
je hebt ontbijt en lunch geskipt?!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik heb vandaag geleerd dat ik moet ontbijten of lunchen voordat ik op het strand ga zitten. Ging bijna omver
Nou ja, geskipt, ik had als ontbijt 1 banaan en 1 bosperzik, en dat was rond 11 uur.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je hebt ontbijt en lunch geskipt?!
nou ik ben braaf gaan zwemmen!
Jammer dat het uit een pakje komt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:07 schreef summer2bird het volgende:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_31514.htm
Lemon pie, die ga ik straks bakken
en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zoquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik snap sowieso niet wat er zo erg is aan dingen "uit een pakje".
Er zit vaak de juiste kruidencombinatie in en bijv. de juiste rijstsoort, maar voor de rest moet je het gewoon allemaal zelf maken.
waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:25 schreef summer2bird het volgende:
De magnetron maaltijden die ik krijg zijn helemaal vers bereid trouwens
We hadden laatst een meeting met de koks daar.
Zelfs de toetjes zijn zonder e nummers
Ik had gisteren gevulde paprika met spaghetti en uiensaus.
Lekkah
Opgenomenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?
oh ik dacht dat je daar klaar mee wasquote:
Als je er eentje aangemaakt hebt dan heb je op jouw pagina ook een "edit" mogelijkheid. Het hier afgebeelde plaatje verandert dan mee.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Hoe worden die tickers eigenlijk geüpdatet?
Nee heur, nog 3 jaar te gaanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je daar klaar mee was
quote:
Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zo
ik ben ook echt geen pakjes fan
ik vind dat een flinke opname hoor een die langer dan drie jaar duurt...quote:
Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.
En 100x lekkerder natuurlijk.
Dat kanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.
En bijv. satésaus maak ik nooit zelf ... daar heb je echt een waslijst aan ingrediėnten voor nodig.
Dan maar iets minder lekker.
Vierkazensaus uit een pakje vind ik trouwens wel lekkerder dan zelfgemaakte. Zelfgemaakte vind ik echt veel te romig.
satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) sausquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Satesaus is zo makkelijk!
Pindakaas, water, koffiemelk of wat gewone melk, scheut sojasaus, ketjap! Bruine suiker!, zout, peper, sambal...
Dat is de basis, je kan het aanvullen met djahe, komijn e.d. ook lekker
Zou je mij ook nog toe willen voegen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Poppetje88 en ejiraM in de OP gezet.
Hoe worden die tickers eigenlijk geüpdatet?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:31 schreef rhubarbje het volgende:
satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) saus![]()
wij gebruiken een zakje met een soort pindapoeder van de toko en daar zitten ook al wat kruiden in
daarbij dan wat je zelf lekker vind om het zoeter/zouter/pittiger etc te maken
wij eten op zich ook redelijk zout arm.. voeg nooit zout toe (ook niet als ik bijv pasta kook) en als je dan ergens eet waar een zakje gebruikt is, is het niet te eten zo zout
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef Soempie het volgende:
Isabeau, begrijp ik nu goed dat je elke week een ander dieet probeert?
De grafiekjes zijn nog beter.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef rhubarbje het volgende:
die tickers zijn wel cool en motiverend denk ik! tof!
Ah, vandaar een tijdje terug die post over het Wallstreet dieet en dergelijke. Beoordeel je de diėten ook hier? En welke beviel tot nu toe het best?quote:
ik gok dan een Indonesiėr het niet met je eens is hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]er gaat wel degelijk pindakaas in satésaus
Of je moet zelf je pinda's willen fijnmalen, maar mijn pindakaas bestaat al enkel en alleen uit fijngemalen pinda's.
Fijngemalen geroosterde pinda's. Wat exact hetzelfde is als pindakaas zonder toevoegingen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik gok dan een Indonesiėr het niet met je eens is hoor
Ik vind ze allemaal tot nu toe niet echt goedquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:36 schreef Soempie het volgende:
Ah, vandaar een tijdje terug die post over het Wallstreet dieet en dergelijke. Beoordeel je de diėten ook hier? En welke beviel tot nu toe het best?
Maar zijn de meeste dieten geen zeswekenplan ofzo?quote:
Varieert van 1 week tot de rest van je levenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef ejiraM het volgende:
Maar zijn de meeste dieten geen zeswekenplan ofzo?
Ja, das waar, maar de meesten die ik ken (1 kilo per week, Sonja, South beach) bestaan uit meerdere weken 'streng', waarvan ik me dan afvraag of je na 1 week al effect hebt?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Varieert van 1 week tot de rest van je levenIk doe maar 5 dagen.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
maar doe je dan al die verschillende gewoon puur voor de lol?
Heb je een soort van favoriet? *benieuwd isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Het maakt absoluut niet uit welk dieet je kiest, als je je er maar aan houdtZe zijn in wezen allemaal gebaseerd op minder energie-inname, de één wat drastischer dan de ander. Er is niets magisch aan afvallen. Minder energie in dan je verbruikt = afvallen.
ah ja klinkt wel als een leuk idee om het boeiend te houdenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]en ik was even al mijn motivatie kwijt, moest iets verzinnen om me weer wat 'bij de les' te houden en dit werkt dus even
Zelfgemaakte pizaa, altijd goed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Sarabi het volgende:
Wij eten vanavond pizza
Wel alles zelfgemaakt dus dan heb je nog een beetje een idee wat je binnen krijgt.
Ik heb denk ik op mijn 17e mijn eerste dieetboek gekocht en daarna iets van gemiddeld 1 per jaar of zo. Tot mijn 30ste. Dus ik heb een stapeltje boeken in de kast waar ik amper iets mee heb gedaan. Ze alleen aanschaffen hielp niet om af te vallenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:48 schreef lezzer het volgende:
Heb je een soort van favoriet? *benieuwd is
Dat vroeg iemand anders alzie ik nu ik terug lees.
Maar, hoe kom je dan aan die recepten, zoek je dat online op?
Zelfgemaakt is altijd lekkerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Sarabi het volgende:
Wij eten vanavond pizza
Wel alles zelfgemaakt dus dan heb je nog een beetje een idee wat je binnen krijgt.
Ja, dat bedoelde ik!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:08 schreef rhubarbje het volgende:
indiaas bedoel je?
ik vind dat ook niet echt lekker
ik ben sowieso niet van heel veel aziatische keukens terwijl mijn lief ze bijna altijd lekker vind
quote:Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh LS.... WELCOME TO THE DARK SIDE!!!
Ik vond deze echt heel goed te eten:quote:Op zondag 8 juli 2012 09:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lieverds, ik eet al een week "slecht". Niet dieettechnisch, want puur onder de streep valt het qua caloos allemaal wel mee, maar ik voel me als het gewoon ongezond. Mijn lijf schreeuwt om groente zakmazeggen.
Nu ben ik een carnivoor. Ik eet vlees en DAARBIJ wat groentjes, dus ik voel mijn nu een beetje inspiratieloos.
Hebben jullie een tip voor een lekker gerecht waar de vitamines uitdruipen? (Het hoeft niet eens perse dieetverantwoord te zijn, als het maar GEZOND is.)
quote:Op zondag 8 juli 2012 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
En hier ook nog evenen
doen hoor!
Ik ging net voor de 30 minuten non-stop hardlopen en dat ging me zo lekker af dat het er 32 geworden zijn, precies 5km rond!
woahquote:Op zondag 8 juli 2012 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
En hier ook nog evenen
doen hoor!
Ik ging net voor de 30 minuten non-stop hardlopen en dat ging me zo lekker af dat het er 32 geworden zijn, precies 5km rond!
maak een lekkere salade of een soep?quote:Op zondag 8 juli 2012 09:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lieverds, ik eet al een week "slecht". Niet dieettechnisch, want puur onder de streep valt het qua caloos allemaal wel mee, maar ik voel me als het gewoon ongezond. Mijn lijf schreeuwt om groente zakmazeggen.
Nu ben ik een carnivoor. Ik eet vlees en DAARBIJ wat groentjes, dus ik voel mijn nu een beetje inspiratieloos.
Hebben jullie een tip voor een lekker gerecht waar de vitamines uitdruipen? (Het hoeft niet eens perse dieetverantwoord te zijn, als het maar GEZOND is.)
Dat wilde ik ook net gaan zeggen.quote:Op maandag 9 juli 2012 09:59 schreef helicopter het volgende:
7 ons in een week is toch helemaal niet slecht? Zeker als je bedenkt dat je voor een kg vet ongeveer 7000kcal moet verbranden. Dat zou betekenen dat je iedere dag ongeveer 700kcal meer hebt verbrand dan je binnen hebt gekregen. Lijkt mij een prima resultaat!
Over een paar dagen is het vast wel weer helemaal goed.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:10 schreef Barreltje het volgende:
hmppff..
![]()
2 weken parijs en het resultaat van 3 maanden "lijnen/dieten/whatever"is weg
Dat klinkt alsof je er een super tijd hebt gehadquote:Op maandag 9 juli 2012 10:10 schreef Barreltje het volgende:
hmppff..
![]()
Gewoon de draad weer oppakken. Waarschijnlijk vliegt het er weer af. Zoals al gezegd is het mogelijk een heleboel vocht.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:10 schreef Barreltje het volgende:
hmppff..
![]()
Misschien eet je wel juist te weinigquote:Op maandag 9 juli 2012 10:13 schreef helicopter het volgende:
Ik ga er ook weer serieus tegenaan. Overdag gaat het allemaal prima, maar de avonden zijn echt mijn valkuil. Het begint bij het avondeten en het kost ook erg veel moeite om niet te snoepen na het eten.![]()
Lastige is dat ik geen idee heb wanneer ik vol zit of zou moeten zitten. Ik kijk meestal maar naar wat mijn man eet en probeer niet meer te eten dan hij.Eigenlijk zou ik gewoon minder moeten eten dan hij, ik ben sowieso al 16cm kleiner.
Maar eten is zo ontzettend lekker.
(mopper)
Flinke vent van 1,86m, zeker niet te slank. Hij eet echt niet te weinig.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien eet je wel juist te weinig
Je kan wel naar jouw man kijken, maar wie zegt dat hij goed eet?
mja geen idee..quote:Op maandag 9 juli 2012 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Helemaal wegDat kan toch niet in 2 weken! Zoveel kan je nooit gegeten hebben. Daar zit neem ik aan ook veel niet vet bij (vocht, tijdje niet naar de wc geweest etc).
dat welquote:Op maandag 9 juli 2012 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof je er een super tijd hebt gehad
quote:Op maandag 9 juli 2012 10:20 schreef Isabeau het volgende:
En je lichaam heeft de glycogeen voorraad weer mooi aangevuldDat scheelt ook met gemak meer dan een kilo. Dat kom je eigenlijk altijd wel aan als je een weekje iets meer eet dan je lichaam verbruikt.
Eén week weer minder eten dan je lichaam verbruikt en het is grotendeels weer weg.
Ik maak eten voor 2-3 personen. 1/3 is voor mij, 2/3 voor mijn vriend. Ik probeer wel redelijk mager te koken, maar als ik te mager kook krijg ik 's avonds weer honger en dat schiet dus niet op. En mijn vriend mag ook absoluut niet afvallen, die is al graatmager.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:13 schreef helicopter het volgende:
Ik ga er ook weer serieus tegenaan. Overdag gaat het allemaal prima, maar de avonden zijn echt mijn valkuil. Het begint bij het avondeten en het kost ook erg veel moeite om niet te snoepen na het eten.![]()
Lastige is dat ik geen idee heb wanneer ik vol zit of zou moeten zitten. Ik kijk meestal maar naar wat mijn man eet en probeer niet meer te eten dan hij.Eigenlijk zou ik gewoon minder moeten eten dan hij, ik ben sowieso al 16cm kleiner.
Maar eten is zo ontzettend lekker.
(mopper)
Doe eens een eetlijstje danquote:Op maandag 9 juli 2012 10:17 schreef helicopter het volgende:
[..]
Flinke vent van 1,86m, zeker niet te slank. Hij eet echt niet te weinig.![]()
![]()
Ik eet gewoon echt teveel.
Ja, idd. Want nu ik mijn reactie eens teruglees weet ik niet of het wel zo relevant is voor iemand die het gevoel van vol zitten niet herkent.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Doe eens een eetlijstje dankunnen we tenminste gericht feedback geven.
Eetlijstje is alleen zinvol als ik er bij zet hoeveel gram ik (bij het avondeten) eet en dat weet ik niet zo precies.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Doe eens een eetlijstje dankunnen we tenminste gericht feedback geven.
Dit is in ieder geval zeker niet teveel hoor.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:52 schreef helicopter het volgende:
[..]
Eetlijstje is alleen zinvol als ik er bij zet hoeveel gram ik (bij het avondeten) eet en dat weet ik niet zo precies.Ik zal er vanavond eens op letten.
Of eigenlijk weet ik het vandaag wel ongeveer:
O: 2 geroosterde sneetjes met halvajam
T: banaan, 2 koffie met ieder 1 zakje poedermelk en een zoetje
L: 3 sneetjes: 2x kipfilet, 1x kaas
T: 1 kiwi, 30 gram noten
D: bord sla (sla/paprika/komkommer, beetje dressing) + 1/4 gehakttaart
(taart is gemaakt met: 1 pakje koopmans deeg voor hartige taart, 300gr rundergehakt, 200gr champignons, blikje mais, bosje lente ui, 1 ui, 2 eieren, 2 lepels bloem en 100ml magere melk, paprikapoeder, boel knoflook. Variatie op dit recept)
Morgen iets slankers als avondeten, dit was nog over van zaterdag.![]()
Dat vind ik ook. Misschien is calorieėn gaan tellen een optie zodat Helicopter beter leert hoeveel ze eet.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit is in ieder geval zeker niet teveel hoor.
Ik hou van deeg, dus krijgt mijn hartige taart een deksel.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helicoper, hoe groot is jouw bakblik in vredesnaam? Ik gebruik maar 6 plakjes deeg voor een hartige taart. Dat eten we wel in 1 x op trouwens dus 2 plakjes voor mij en 4 voor mijn vriend terwijl jij nu 2,5 plakje eet dus dat is ook niet schokkend. Je zou mager gehakt kunnen nemen maar zo heel veel calo's krijg je vanavond niet eens binnen volgens mij. Ik zou blijven eten van de salade tot je vol zit, dat kan weinig kwaad mits je echt maar een beetje dressing gebruikt. Of een deel van de paprika en komkommer voor vanavond bewaren. 's Avonds eten is heus niet slecht hoor, zo lang je niet snoept maar iets verstandigs neemt. Ik heb gisteren lekker aardbeien op, niets mis mee.
Geroosterd brood verteer je sneller en daardoor krijg je sneller honger. Klopt het dat je geen zuivel eet? Ik weet het niet zeker maar volgens mij tikt koffiemelk best aan. Maar dat zou je moeten opzoeken, ik drink het niet.
Ik ga er trouwens maar vanuit dat je naast die 2 bakken koffie alleen water drinkt, en dat je brood bruin is
Ik weet dat wel ongeveer. Ik heb al vaak mijn calorietjes geteld en ik weet dus ook waar het probleem zit: in het avondeten. Misschien is dat van vanavond prima, maar dat moet ik ook zo zien te houden.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Misschien is calorieėn gaan tellen een optie zodat Helicopter beter leert hoeveel ze eet.
waar is de like knopquote:
like we de aflezing nog kunnen zien als we op de weegschaal staanquote:
Hier buik+tieten.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
like we de aflezing nog kunnen zien als we op de weegschaal staan
Bij mij zit er dan de buik voor!
Gaat dat dan goed bij jou? Ik heb ook vanalles van die meuk liggen, maar raak het eigenlijk nooit aan.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb net een therapeutische fitnessset gekocht
[ afbeelding ]
dan hoef ik niet naar die koleresportschool
ik moet het doen, voor m'n rug...quote:Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef helicopter het volgende:
[..]
Gaat dat dan goed bij jou? Ik heb ook vanalles van die meuk liggen, maar raak het eigenlijk nooit aan.Ik gebruik maar als excuus dat ik toch bijna elke dag aan het klussen ben.
En natuurlijk hardloop en gewoon onwijs goed ben enzo.
Je kan het sowieso niet lezen als je voeten eropstaanquote:Op maandag 9 juli 2012 16:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 juli 2012 16:53 schreef FUFR het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 juli 2012 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haat aan die ' prachtige spreuken' en aanverwant gezeik op facebook trouwens.
nope, maar wel magnetronfolie?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:04 schreef helicopter het volgende:
Oeh, heb je een goeie sportbh?
(visuals...)
hoax, je mag tot 01-11 wel mijn abo gebruiken?quote:Op maandag 9 juli 2012 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb net een therapeutische fitnessset gekocht
[ afbeelding ]
dan hoef ik niet naar die koleresportschool
de onze eerlijk gezegd ook hoor, heeft zelfs geheugens om mij er op te wijzen dat er niks af is.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Mijn digitale weegschaal geeft de stand nog aan als ik er al afgestapt ben. Ik kan hem anders ook niet lezen. Omdat ie onder de radiator staat![]()
welk deel van "ik haat sportscholen" snap je niet?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:21 schreef FUFR het volgende:
[..]
hoax, je mag tot 01-11 wel mijn abo gebruiken?
zien!quote:
hey!quote:Op maandag 9 juli 2012 17:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
welk deel van "ik haat sportscholen" snap je niet?
als ik op jouw kaart sport kun jij er niet op sporten, da's niet delen, da's afschuivenquote:Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef FUFR het volgende:
[..]
hey!iets met gegeven paard en gedeelde smart combi
ik niet, geen ruimte voor in de woonkamer en mijn imago in de buurt is al apart genoegquote:Op maandag 9 juli 2012 17:27 schreef marcb1974 het volgende:
Sporten jullie wel eens met een wiiI? Mijn fysio vindt dat ik er 1 kopen moet. En zit er nog aan te denken ook.
Met de Wii bedoel je?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:27 schreef marcb1974 het volgende:
Sporten jullie wel eens met een wiiI? Mijn fysio vindt dat ik er 1 kopen moet. En zit er nog aan te denken ook.
kudt, plan misluktquote:Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als ik op jouw kaart sport kun jij er niet op sporten, da's niet delen, da's afschuiven
Omdat ik vooral balans oefeningen nodig heb op het moment. Door zware rugproblemen is de sportschool (nog lang) geen optie en zou dit een goed alternatief zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
ik niet, geen ruimte voor in de woonkamer en mijn imago in de buurt is al apart genoeg
Maar hoezo vindt je fysio dat je een wii moet kopen? Heeft ie aandelen in nintendo?
Die ja. En helaas zit 'normaal' sporten er nog lang niet in.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met de Wii bedoel je?
Ik zou gewoon lekker op de normale manier gaan sporten, grote kans dat je er een paar keer op speelt en daarna nooit meer.
En sporten/bewegen onder begeleiding van de fysio?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat ik vooral balans oefeningen nodig heb op het moment. Door zware rugproblemen is de sportschool (nog lang) geen optie en zou dit een goed alternatief zijn.
[..]
Die ja. En helaas zit 'normaal' sporten er nog lang niet in.
Ik kamp met hetzelfde probleem en ik kan je zo dertig balansoefeningen geven waar je geen Wii bij nodig hebt. Mijn fysio leert me die ook gewoon?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat ik vooral balans oefeningen nodig heb op het moment. Door zware rugproblemen is de sportschool (nog lang) geen optie en zou dit een goed alternatief zijn.
[..]
Die ja. En helaas zit 'normaal' sporten er nog lang niet in.
Dat doe ik nu 2 keer per week, dit zou als aanvulling zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En sporten/bewegen onder begeleiding van de fysio?
Heb ik ook, maar als aanvulling dus.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kamp met hetzelfde probleem en ik kan je zo dertig balansoefeningen geven waar je geen Wii bij nodig hebt. Mijn fysio leert me die ook gewoon?
Oke, ik zou het zonde van het geld vinden (+ grote kans dat je de oefeningen net verkeerd doet en meer last krijgt).quote:Op maandag 9 juli 2012 17:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat doe ik nu 2 keer per week, dit zou als aanvulling zijn.
[..]
Heb ik ook, maar als aanvulling dus.
Hm, als je van je fysio gewoon oefeningen mee krijgt en die elke dag doet heb je imo geen aanvulling nodig, gewoon doen wat de fysio je leert en veel lopen, dan krijg je genoeg bewegingquote:Op maandag 9 juli 2012 17:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat doe ik nu 2 keer per week, dit zou als aanvulling zijn.
[..]
Heb ik ook, maar als aanvulling dus.
Meer last geeft mijn lichaam gelukkig heel snel aan. Dan is de pijn er vrijwel directquote:Op maandag 9 juli 2012 17:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oke, ik zou het zonde van het geld vinden (+ grote kans dat je de oefeningen net verkeerd doet en meer last krijgt).
Ik heb ook van alles liggen en heb er misschien in totaal 20 min iets mee gedaan. Zo'n bal (tweequote:Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef helicopter het volgende:
Gaat dat dan goed bij jou? Ik heb ook vanalles van die meuk liggen, maar raak het eigenlijk nooit aan.Ik gebruik maar als excuus dat ik toch bijna elke dag aan het klussen ben.
En natuurlijk hardloop en gewoon onwijs goed ben enzo.
Ik denk dat het best motiverend kan zijnquote:Op maandag 9 juli 2012 17:27 schreef marcb1974 het volgende:
quote:Op maandag 9 juli 2012 20:42 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb net mn haar kort geknipt.
Ik zei steeds, als ik klaar ben met afvallen knip ik m´n haar in een bob. En ik wil er het liefst dan ook een kleurtje doorheen.
Nu is het zomer en ik dacht, waarom wachten als je dat wilt? Dus nu gewoon gedaan, lekker!
quote:Op maandag 9 juli 2012 18:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook van alles liggen en heb er misschien in totaal 20 min iets mee gedaan. Zo'n bal (tweewant ik kwam er één tegen in een mooiere kleur), gewichtjes, van die rekbanden, een oefenmatje en een springtouw. Ik voel me wel fitter als ik er even naar kijk!
Kijk, daar gaat het om Yppy!quote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef YPPY het volgende:
Hihi, twee ballen is wel meer in evenwicht!
Alle regels van de plaatselijke sportschool zijn weer verbroken. Ondanks mijn brave inzet niet het beloofde fitheidsniveau omhoog. *paniek piew* Gelukkig had ik daar al op gerekend, maar de trainers geloofden me niet. Nu wel.gelukkig wel mijn persoonlijke doel behaald: een lager vetpercentage.
Zo is dat! En ze vonden het maar vreemd dat wel mijn hartslag en belastbaarheid verbeterd zijn. Hihi.quote:
Bulk eten (je volstoppen met groente dus), alles in balans (dus ook voldoende vet, volkorenproducten), veel drinken en genoeg bewegen. Dat zijn zo'n beetje de ' regels' tegen opstipatie. En sommige mensen zweren bij iets als gedroogde pruimen, glas lauw water op de nuchtere maag ed.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:40 schreef Barretje80 het volgende:
iemand nog poep-trucs?
ga ik weer gezond eten raak ik verstopt! jah zo lijken die kilo's er wel aan te zitten jah!
geobstipeerd dan, neem ik aanquote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kiwi's op de nuchtere maag hoor ik in OUD van de geconstipeerde zwangeren ook veel.
Kan allebei toch?quote:
Couscous duurt 5 minuten... half kopje couscous aanvullen met half kopje heeft water, 5 minuten wellen, doorroeren klaarquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:38 schreef lezzer het volgende:
Damn, ik wil ook z'n doos
Maak je die couscous dan de avond van te voren ofzo?
haha ja, maar ik vreet ook echt alles hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Surimi bah bah wat vies!Er zijn dus echt mensen die dat lekker vinden.
Maar leuke doos, SQ!
een paar keer???quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:00 schreef summer2bird het volgende:
Mwh.
Ik heb zondag mijn hoofd een paar keer nogal hard gestoten.
En tering zeg, hoofdpijn, misselijk, duizelig. Blergh.
Sporten gebeurt denk ik vandaag niet. ()
Looking goodquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
In plaats van een lijstje zeg ik het met plaatjes
(beetje donkere plaatjes vanwege het zomerse Hollandse weer)
Ontbijt:
[ afbeelding ]
Yoghurt, muesli, kiwi's en nectarines (fruit was een beetje overrijp, dus wat meer dan normaal)
En mijn vet hippe lunchdoos, onderdeel van op weg naar de 80 in 30 dagen project
[ afbeelding ]
In de losse bakjes zit surimi en augurkjes, in het midden een mix van gele en groene paprika, couscous en een ei
[ afbeelding ]
En aan de andere kant plakjes komkommer en aardbeien.
Ik vond het echt leuk om te doen, ik denk ook zeker dat het me gaat helpen wat gevarieerder en bewuster te lunchen
www.kidsatlunch.nlquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat een coole doos! Waar heb je die vandaan?
Ohquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Couscous duurt 5 minuten... half kopje couscous aanvullen met half kopje heeft water, 5 minuten wellen, doorroeren klaar
heb je je kop tegen de muur geramd?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:11 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Jups, ik denk zo'n 10 a 15 keer
En ik overdrijf niet.
Ik heb dit wel eens eerder gehad, dat mijn lichaam erop reageert. Vorige keer had ik enorme felle steken in mij. Hoofd, nu is dat veel minder
Misselijkheid is wel enorm
Grapjequote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]dat ik nu opgenomen ben, betekent niet dat ik volledig gestoord ben geworden he
waar heb je die doos gekocht?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
In plaats van een lijstje zeg ik het met plaatjes
(beetje donkere plaatjes vanwege het zomerse Hollandse weer)
Ontbijt:
[ afbeelding ]
Yoghurt, muesli, kiwi's en nectarines (fruit was een beetje overrijp, dus wat meer dan normaal)
En mijn vet hippe lunchdoos, onderdeel van op weg naar de 80 in 30 dagen project
[ afbeelding ]
In de losse bakjes zit surimi en augurkjes, in het midden een mix van gele en groene paprika, couscous en een ei
[ afbeelding ]
En aan de andere kant plakjes komkommer en aardbeien.
Ik vond het echt leuk om te doen, ik denk ook zeker dat het me gaat helpen wat gevarieerder en bewuster te lunchen
Oh hihiquote:
Naja, je wordt natuurlijk niet voor drie jaar opgenomen als je 100% sane bent denk ikquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh hihi![]()
Ik reageerde zo omdat sommigen echt denken dat wanneer je opgenomen wordt, je in een soort gekkenhuis komt dat rechtstreeks uit one flew over the chocoo's nest komt
Dan zou ik wel heeeel langzaam afvallen (geen sport oid)
Zat al af te vragen hoe ik het moest zeggen, maar dit dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
en eerlijk is eerlijk, ik vind dit een heerlijk topic voor de motivatie en alles, maar kop-tegen-muur-ram verhalen, purgeerverhalen, en andere vormen van zelfmutilatie lijken hier toch door de jaren heen een soort rode draad te zijn?
Ik kan daar in ieder geval niet mee omgaan, dan weten jullie dat als ik niet met oohs en ahw's en goeden tips reageer
I'm with you, ik heb echt geen idee wat ik met dat soort verhalen aan moet, in deze context (!!), en lees er dan ook overheen zonder op te reageren over het algemeen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
en eerlijk is eerlijk, ik vind dit een heerlijk topic voor de motivatie en alles, maar kop-tegen-muur-ram verhalen, purgeerverhalen, en andere vormen van zelfmutilatie lijken hier toch door de jaren heen een soort rode draad te zijn?
Ik kan daar in ieder geval niet mee omgaan, dan weten jullie dat als ik niet met oohs en ahw's en goeden tips reageer
ik wil net zeggen, ik vind jou toch wel een mod met een hoog knuffelgehalte vaakquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I'm with you, ik heb echt geen idee wat ik met dat soort verhalen aan moet, in deze context (!!), en lees er dan ook overheen zonder op te reageren over het algemeen.
In een andere context met het hele verhaal eromheen kan ik best kuskjekroel doen als mensen het echt moeilijk hebben, maar hier zo tussen neus en lippen door kan envooral wil ik er eig niks mee.
He, nee joh. Dan zou je hier toch niet kunnen reageren? Mijn beste vriendin heeft ook een paar jaar in een soort gelijke situatie als jij gezeten, ik heb daar echt geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh hihi![]()
Ik reageerde zo omdat sommigen echt denken dat wanneer je opgenomen wordt, je in een soort gekkenhuis komt dat rechtstreeks uit one flew over the chocoo's nest komt
Dan zou ik wel heeeel langzaam afvallen (geen sport oid)
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik wil net zeggen, ik vind jou toch wel een mod met een hoog knuffelgehalte vaak
Dat was geen steek onder water, dat was gewoon mijn houding jegens dit soort verhalen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Goed.
Ik zal voortaan nergens meer op reageren hier, aangezien zo deze keer ook weer een flinke steek onder water uitgedeeld wordt.
Ik zal alleen posten als ik ga sporten of ben afgevallen, ik laat jullie wel fijn met rust verder.
Oh nee, zo bedoel ik mijn reactie helemaal niet!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Goed.
Ik zal voortaan nergens meer op reageren hier, aangezien zo deze keer ook weer een flinke steek onder water uitgedeeld wordt.
Ik zal alleen posten als ik ga sporten of ben afgevallen, ik laat jullie wel fijn met rust verder.
nou ja, precies dat. Vroeger wist je nog zo lekker weinig van elkaar en kwamen zulke dingen er alleen in een goed gesprek uit, tegenwoordig staat het ganse internet er mee vol en ik lees zo veel drama op een dag dat ik het gewoon echt niet meer kan handelen, ik kan niet tegen iedereen die een drama online gooit bergen medeleven tonen, dan heb ik er een dagtaak aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
I try... vewy vewy hard.
![]()
Kom nu zelf met een off-topic verhaal, maar ik ga in het najaar een training doen om een beetje aan mezelf te werken en sleutelen en er werd in de folder expliciet gezegd dat het geen groepstherapie is en ik heb ook heel eerlijk tegen de meneer die het kennismakings-gesprek deed gezegd dat ik dat echt helemaal prima vind. Ik kom daar voor mezelf, omdat ik aan mezelf wil werken en ik hoef even niet het hele levensverhaal van de andere mensen in de groep te weten.
Ik merk dat ik daar soms sws wel moeite mee begin te krijgen. Iedereen pleurt zijn verhaal overal maar neer, en zeker met het hele facebook gebeuren lijkt het een soort 'ik moet wel reageren, want men moet zien dat ik gereageerd heb, anders dan is het net alsof ik niet geinteresseerd ben'-race te worden. Beetje uit automatisme op de like-knop drukken om te laten weten dat je dingen gelezen hebt.
/rant
Dat is niet lomp, dat is dat geval het aardigste wat je voor die poster/user kunt doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat vind ik dan ook weer lomp. Dus help
Het is wel duidelijk dat ik geen facebook heb, want ik heb die neiging echt nooitquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik merk dat ik daar soms sws wel moeite mee begin te krijgen. Iedereen pleurt zijn verhaal overal maar neer, en zeker met het hele facebook gebeuren lijkt het een soort 'ik moet wel reageren, want men moet zien dat ik gereageerd heb, anders dan is het net alsof ik niet geinteresseerd ben'-race te worden. Beetje uit automatisme op de like-knop drukken om te laten weten dat je dingen gelezen hebt.
/rant
Duidelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat ik geen facebook heb, want ik heb die neiging echt nooitIk reageer wanneer ik wil reageren en waar ik niets op te zeggen heb, daar eh...zeg ik niets op.
SQ, ik begrijp wat je bedoelt, maar veel mensen met fors overgewicht hebben ook nog psychische problemen die het afvallen bemoeilijken/belemmeren. Dus in die zin past dat wel hier. En dat 'psychische problemen' bedoel ik niet heel zwaar, maar met een flink misvormd zelfbeeld, veel stress of lichte depressie kan je ook al gigantische problemen met eten krijgen. Maar misschien is het toch handiger om dat in een ander topic te bespreken (of met vriendinnen) en dit topic met name te laten waar het voor bedoeld is: gezond eten, meer bewegen en af en toe lekker theeleuten.
Er komt een dag dat je deze reactie in een heel ander licht gaat zien.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Duidelijk.
Aangezien het ook niet wenselijk is om in wat voor forum dan ook dit te bespreken, en veel mensen blijkbaar veel last ervaren als ik misselijk ben zonder duidelijk de reden er neer te zetten, zal ik alleen posten of ik gesport ben en of ik afgevallen ben.
Ik hoop dat jullie nog enigszins een leuke dag hebben.
Ik dacht serieus gisteren dat je zwanger was toen je aangaf dat je misselijk was door omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Duidelijk.
Aangezien het ook niet wenselijk is om in wat voor forum dan ook dit te bespreken, en veel mensen blijkbaar veel last ervaren als ik misselijk ben zonder duidelijk de reden er neer te zetten, zal ik alleen posten of ik gesport ben en of ik afgevallen ben.
Semi lollige opmerkingen mag je best maken, vind ik ook grappigquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht serieus gisteren dat je zwanger was toen je aangaf dat je misselijk was door omstandigheden.![]()
En wilde er dus nog een semi-lollige opmerking over maken ook tot ik me realiseerde dat dat wrsch helemaal niet kon.
Verder ben ik het wel met Lucky eens ik vind het ook vreemd dat je deze klachten hebt dat daar nie serieus naar gekeken wordt.
lees eens wat topics door.. en jouw posts.. en schrijf eens op hoe vaak je ziek/zwak en misselijk bent.. het zalje verbazen..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Semi lollige opmerkingen mag je best maken, vind ik ook grappig
En het speelt pas weer echt sinds zondag, die klachten
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
lees eens wat topics door.. en jouw posts.. en schrijf eens op hoe vaak je ziek/zwak en misselijk bent.. het zalje verbazen..![]()
Ik heb het in de reguliere handel nooit gevonden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Is er ook cruesli verkrijgbaar zonder suiker, iemand een winkel/merk als tip?
Ik vind het zo vervelend dat er maar overal suiker in zit. Cruesli zou best goed vullen, maar ik wil echt, echt geen onnodige suiker in mijn eten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik heb het in de reguliere handel nooit gevonden.
De beste vond ik nog Jordans met noten.
-ik weet eigenlijk niet meer waarom, moet ik even opzoeken-
Dat vond ik ook, tot ik de muesli met vruchten en noten van de Lidl vond. Die is echt geniaal, en prettig geprijsd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:52 schreef miss_sly het volgende:
Muesli vind ik niets. Ik hou juist van het krokante van cruesli. Hmm, zal nog eens bij de biologische supermarkt kijken, dan. En andere opties voor in de yoghurt? Ander fruit lijkt het meest logisch, uiteraard
vruchten en noten maken het natuurlijk wel knapperiger, niet zo bij nagedacht. Ik vind die gewone vlokken-muesli echt niets aan om te eten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, tot ik de muesli met vruchten en noten van de Lidl vond. Die is echt geniaal, en prettig geprijsd.
Ik ook niet, echt goor. En het moet ook niet te lang intrekken, brr.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vruchten en noten maken het natuurlijk wel knapperiger, niet zo bij nagedacht. Ik vind die gewone vlokken-muesli echt niets aan om te eten.
Avond van te voren maken, in de koelkast zetten en 's morgens smullenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik hou juist van zompige muesli, ik laat het ook altijd een uur intrekken 's morgens
ja, dat heb ik al vaker gehoord hier, maar een uurke is voor mij voldoendequote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Avond van te voren maken, in de koelkast zetten en 's morgens smullen
(en als je het wilt googlen, het heet overnight oats)
quote:10-07-2012 @ 12:22:04
(beta) : Stormqueen heeft zojuist een van jouw posts gequote in topic "Lifestyle / [Dieetclub] #421 HAHA IK BEN AL BRUIN!".
Nou, idd, ik dacht al: hou op! toen ik deze weer zagquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
ja dat is nieuw, ik wist niet hoe snel ik het uit moest zetten
en, heb je 'm al uit?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, idd, ik dacht al: hou op! toen ik deze weer zag
Het is verstandig te bedenken dat dit een openbaar forum is. Niet alleen de leuke lieve mensen die hier reageren lezen dit, maar de hele wereld kan het lezen (als ze NL-sprekenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ik kan hem niet vindenquote:
quote:'TVP' in plaats van 'Volg Topic'
Verandert de tekst 'volg topic' in de volgtopicknop, uit nostalgische overweging, in 'TVP'
TVPquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vindenIk heb deze wel aangezet:
[..]
In de DM die je krijgt zie je links onderin het "instellingen" icoontje, even aanklikken en quote-notificaties uitzettenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan hem niet vindenIk heb deze wel aangezet:
[..]
Briljantquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Uit
En als je het topic niet meer wilt volgen kan je op "kuttopic" klikken
jep, je krijgt een notificatie als iemand je quote, kijk maarquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:34 schreef Joene het volgende:
Wat als je dus quote krijgt de ander een berichtje ?
die knop zie ik nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Uit
En als je het topic niet meer wilt volgen kan je op "kuttopic" klikken
Ik kreeg een DM elke keer als iemand mij citeerde. Onhandig!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:34 schreef Joene het volgende:
Wat als je dus quote krijgt de ander een berichtje ?
Dat krijg je automagisch als je kiest voor TVP ipv Volg Topic.quote:
irritant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg een DM elke keer als iemand mij citeerde. Onhandig!
Ah datquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat krijg je automagisch als je kiest voor TVP ipv Volg Topic.
Vraag me af hoe lang nogquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind die quote DM's vooralsnog wel handig eigenlijk.
TVP en kuttopic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |