abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:01:24 #1
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113817114
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 07-07-2012 17:33:39 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:01:44 #2
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113817121
Sorry, moest even. O-)
/kinderachtige bui
pi_113817391
mweh.. CAPS lock day was vorige week! :{w

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_113817416
Lol!
Mijn bruin word missie begint morgen!
Ik ga volgende week even wat minder op de kilo's letten.. Het is vakantie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_113817435
Bruin worden hoeft voor mij niet zo nodig, ben lief voor mijn huid O+
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:14:01 #6
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113817541
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:09 schreef Barretje80 het volgende:
mweh.. CAPS lock day was vorige week! :{w
Het is altijd CAPS lock day. *)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:10 schreef Sarabi het volgende:
Bruin worden hoeft voor mij niet zo nodig, ben lief voor mijn huid O+
Ik ben altijd bruin (maar heb helaas ook kroeshaar }:|).
Al ben ik in de winter meer grijzig bruin.

Bijna al die caloriearme maaltijden op voedingcentrum.nl bevatten ingrediėnten die ik niet lust ... was ik maar een minder moeilijke eter. -O-
pi_113817675
Hier geen onweer graag, ik moet zo voor het eerst naar de dietist. En dat is 10 km fietsen :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_113817836
Yeah 4 kilo minder.. Dit weer + post bezorgen = goed voor de lijn (of voor vochtverlies :') ) *O*
pi_113818265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
Hier geen onweer graag, ik moet zo voor het eerst naar de dietist. En dat is 10 km fietsen :X
succes!!! heel goed van je
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_113818342
HAHA LEKKER LEUK VOOR JE :6
My salvation lies in your love..
pi_113818457
he bah ik voel me een dikke blob vandaag :')
ik heb (heel stom) een programma gekeken net over vliegvelden en zo en deze aflevering ging over dikke mensen die niet mee mochten of een extra stoel moesten kopen
en nu voel ik me ook kei dik :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:38:29 #12
30252 Soempie
Procreating
pi_113818603
Maar je hebt vast niet een halve zak chips weggewerkt, zoals ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:39:50 #13
30252 Soempie
Procreating
pi_113818670
En daarna boos op m'n man dat hij chips heeft gekocht. Gelukkig alleen maar in m'n eigen hoofd. :') Kon ook nog wel bedenken dat ik toch echt zelf degene ben die die zak open trekt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_113818783
nee maar dat was ik wel van plan :P
mijn vakantie is vandaag begonnen *O* en mijn lief had chips gekocht en ik spullen voor cocktails
maar nu durf ik niet meer :')

ik ga mijn anxiety maar weg proberen te werken op mijn mini stepmachine
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113818940
Mijn man haalt gelukkig geen chips inhuis.. Mar die is zelf ook aan het afvallen. Hij zit nu op -18, alleen door gezonde te eten en regelmatig naar zijn werk te fietsen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:50:10 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_113819147
rhubarbje, lekker vakantie! *O* Ga je nog weg? En nu zou ik bijna redenen geven om wel gewoon lekker die halve zak chips op te eten en te genieten van de cocktails.
Maarja, voor mij geldt dan: zo blijf ik bezig, want er is elke week wel een gelegenheid voor alcohol en hapjes of vette hap. :@

Aan de andere kant, begin van je vakantie... :Y)
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:53:02 #17
30252 Soempie
Procreating
pi_113819304
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:
Mijn man haalt gelukkig geen chips inhuis.. Mar die is zelf ook aan het afvallen. Hij zit nu op -18, alleen door gezonde te eten en regelmatig naar zijn werk te fietsen
Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!' ^O^ Trekt hij een andere zak tevoorschijn: 'hoezo, deze lust je wel!'.
:|W

En laatst kwam hij ook al met een behoorlijk calorierijk toetje om te vieren dat ik zo goed bezig was met gezond eten en afvallen. :X Gelukkig vond ik het niet lekker.

Zou bijna denken dat ik met een feeder ben getrouwd.
pi_113819638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:50 schreef Soempie het volgende:
rhubarbje, lekker vakantie! *O* Ga je nog weg? En nu zou ik bijna redenen geven om wel gewoon lekker die halve zak chips op te eten en te genieten van de cocktails.
Maarja, voor mij geldt dan: zo blijf ik bezig, want er is elke week wel een gelegenheid voor alcohol en hapjes of vette hap. :@

Aan de andere kant, begin van je vakantie... :Y)
Ja we gaan nog weg!
misschien dat ik er later nog wat van neem maar niet nu
want dan doe ik het omdat ik me rot voel over mijn dikke kont en dat is niet echt constructief :P
als mijn happy vakantiegevoel weer terug komt dan wel :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113826638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!' ^O^ Trekt hij een andere zak tevoorschijn: 'hoezo, deze lust je wel!'.
:|W

En laatst kwam hij ook al met een behoorlijk calorierijk toetje om te vieren dat ik zo goed bezig was met gezond eten en afvallen. :X Gelukkig vond ik het niet lekker.

Zou bijna denken dat ik met een feeder ben getrouwd.
Wel lief bedoeld waarschijnlijk, maar :') :') :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:23:48 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113829773
Uhmm, hoezo heeft vakantie te maken met " niet dieeten?"
Zo heb je ook: ben ongesteld, het is pinksteren, het is kerst, het is warm, het is koud, voel mij niet lekker, de zon komt op in het oosten...

Het is gewoon zonde, als je 5 kg kwijt bent geraakt door gezond te doen, dat teniet te doen door 2 week vakantie.
Knopke in ut kopke :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113833759
@ uniekhorn.. helemaal waar!
maar er moet wel een beetje geleefd worden ;)

ik heb me hier in parijs ook niet echt aan een "levensstijl" gehouden.. vooral de wijn is een " spelbreker " :P de dagelijkse 4 ons groente en 2 stuks fruit lukt ook niet helemaal :N

maar ik heb wel veel gebruik gemaakt van de " extra beweging" van Beck :P
OF de bus nemen naar het hotel OF 20 minuten wandelen :D Al is wandelen op hakschoenen nog niet mijn favoriete bezigheid en zijn mijn voeten vooral erg blij dat ze morgen avond in sneakers mogen :P

zolang het een maar door het ander gecompenseerd wordt denk ik dan :D :@ :D

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_113838834
20 minuten wandelen bij flink doorstappen is 140 kcal als je 85 kilo weegt. Met hakjes zal dat een stuk langzamer gaan en zit je nog maar op 70 kcal verbruik. Daar kan je niet echt op los gaan op vakantie hoor :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:06:26 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113838891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmm, hoezo heeft vakantie te maken met " niet dieeten?"
Zo heb je ook: ben ongesteld, het is pinksteren, het is kerst, het is warm, het is koud, voel mij niet lekker, de zon komt op in het oosten...

Het is gewoon zonde, als je 5 kg kwijt bent geraakt door gezond te doen, dat teniet te doen door 2 week vakantie.
Knopke in ut kopke :)
_O_

Ik heb van de week voor mezelf opgeschreven wat ik wel of niet van plan ben voor de vakantie. Ik heb het allemaal we aardig in mijn hoofd zitten, maar ik vond de opdracht van Beck wel fijn om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten:

- Voor onderweg gewoon de normale hoeveelheid brood en tussendoortjes klaar maken en niet zakken witte puntjes met een flinke bak rundvleessalade.
- alleen appels en worteltjes bij mijn voeten als extra'tjes mocht er toch vervelingstrek ontstaan
- geen enorme zak snoep voor de kinderen, maar van te voren een paar kleine zakjes met een paar snoepjes erin maken voor ze. En dan ook echt voor hen! (desnoods leg ik ze achterin de kofferbak zodat ze niet voor het grijpen liggen
- veel water mee!

en dan tijdens de vakantie zelf:
- ik mag best eens een ijsje, maar niet elke dag
- als ik een ijsje plan, dan een salade maken voor de lunch
- niet standaard een pain au chocolat als ontbijt, gewoon lekker kwark of yoghurt, en de brinta gaat mee!
- matig met vlees, liever wat meer groente
- elke dag een flink aantal baantjes trekken in hete zwembad of de rivier
- als de weg (bergop?) en de temperatuur het toe laat gaan hardlopen, zo niet elke dag minstens een half uurtje wandelen
- matig m brood, een verse pain complet of pain de campagne is superlekker, maar daarom hoef je het nog niet in 1 keer op te eten
- niet elke keer bij de supermarkt een fles YOP (drinkyoghurt) kopen en onderweg naar de camping leegklokken. (Dit doen we eig altijd wel, het is echt lekker, maar totale onzin natuurlijk)

Dit is dus wat er in mijn dieetschrift staat. Verder ben ik van plan om mijn receptenschrift mee te nemen zodat ik daar ook alle lekkere dingen die ik de laatste tijd bij elkaar gezocht heb kan koken.

Ik ben heel erg benieuwd. Het streven is om op zijn minst gelijk te blijven, maar zou het stiekem wel fijn vinden als er op twee weken nog wat vanaf gegaan is. ;)

En met een opmerking als 'je mag toch ook wel eens even lekker leven' gaat voor mij niet op. Dan ben je in mijn ogen te veel bezig met dieten ipv met je levensstijl/eetstijl aan te passen. En ik heb gelukkig op dit moment echt het gevoel dat ik mijn manier van leven en eten structureel heb aangepast en aangepakt en dat ik eten (en leven ;) ) op. Deze manier echt nog heel lang vol kan houden dus ik hoef ook niet meer of anders te gaan eten om het gevoel te hebben 'lekker te leven'.

Ik ben overigens wel heel blij dat ik niks met drank heb en ik dus die verleiding absoluut niet heb.

Oh, en nog even *O* -0,8 deze week, en dat in mijn menstruatie week! :s)

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 06-07-2012 08:11:44 ]
pi_113838919
Klinkt goed BE, het is ws ook een recept tot afvallen daar je @vakantie meer beweegt vermoed ik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_113838977
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_

Ik heb van de week voor mezelf opgeschreven wat ik wel of niet van plan ben voor de vakantie. Ik heb het allemaal we aardig in mijn hoofd zitten, maar ik vond de opdracht van Beck wel fijn om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten:

- Voor onderweg gewoon de normale hoeveelheid brood en tussendoortjes klaar maken en niet zakken witte puntjes met een flinke bak rundvleessalade.
- alleen appels en worteltjes bij mijn voeten als extra'tjes mocht er toch vervelingstrek ontstaan
- geen enorme zak snoep voor de kinderen, maar van te voren een paar kleine zakjes met een paar snoepjes erin maken voor ze. En dan ook echt voor hen! (desnoods leg ik ze achterin de kofferbak zodat ze niet voor het grijpen liggen
- veel water mee!

en dan tijdens de vakantie zelf:
- ik mag best eens een ijsje, maar niet elke dag
- als ik een ijsje plan, dan een salade maken voor de lunch
- niet standaard een pain au chocolat als ontbijt, gewoon lekker kwark of yoghurt, en de brinta gaat mee!
- matig met vlees, liever wat meer groente
- elke dag een flink aantal baantjes trekken in hete zwembad of de rivier
- als de weg (bergop?) en de temperatuur het toe laat gaan hardlopen, zo niet elke dag minstens een half uurtje wandelen
- matig m brood, een verse pain complet of pain de campagne is superlekker, maar daarom hoef je het nog niet in 1 keer op te eten
- niet elke keer bij de supermarkt een fles YOP (drinkyoghurt) kopen en onderweg naar de camping leegklokken. (Dit doen we eig altijd wel, het is echt lekker, maar totale onzin natuurlijk)

Dit is dus wat er in mijn dieetschrift staat. Verder ben ik van plan om mijn receptenschrift mee te nemen zodat ik daar ook alle lekkere dingen die ik de laatste tijd bij elkaar gezocht heb kan koken.

Ik ben heel erg benieuwd. Het streven is om op zijn minst gelijk te blijven, maar zou het stiekem wel fijn vinden als er op twee weken nog wat vanaf gegaan is. ;)

En met een opmerking als 'je mag toch ook wel eens even lekker leven' gaat voor mij niet op. Dan ben je in mijn ogen te veel bezig met dieten ipv met je levensstijl/eetstijl aan te passen. En ik heb gelukkig op dit moment echt het gevoel dat ik mijn manier van leven en eten structureel heb aangepast en aangepakt en dat ik eten (en leven ;) ) op. Deze manier echt nog heel lang vol kan houden dus ik hoef ook niet meer of anders te gaan eten om het gevoel te hebben 'lekker te leven'.

Ik ben overigens wel heel blij dat ik niks met drank heb en ik dus die verleiding absoluut niet heb.

Oh, en nog even *O* -0,8 deze week, en dat in mijn menstruatie week! :s)

Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning. :@
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_113839638
quote:
8s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning. :@
Ik zou me er nog geen dag aan kunnen houden. :D :@
Maar mijn vakanties zien er ook wat anders uit. Een half uur wandelen zou voor mij een erg luie vakantiedag zijn. :D Daarbij gaan we meestal naar verweggistan en eet je gewoon wat er voorhanden is. In Aziė is groente en fruit meestal niet zo'n probleem, maar op Cuba kwamen we soms niet verder dan sperziebonen uit blik. :') Dit jaar willen we naar Myanmar en aangezien de bevolking straatarm is, denk ik dat het met het doel "niet te veel eten" wel goedkomt. O-)
Daarbij hou ik niet van rijst en daardoor is vakantie naar Aziė altijd dus redelijk "light" voor mij.
Crashing might hurt your health.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:12:59 #27
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_113839713
Ik ga niet naar Frankrijk dit jaar, dus ook geen planning. #lookingonthebrightsideoflife

Maar godver wat wil ik graag lekker kamperen met zijn viertjes. Ik ga gewoon lekker extra werken. :+

Op vakantie trek ik elke dag baantjes trouwens, doe ik regelmatig de bodybalance routine, en kom ik zelden tot nooit meer dan 0.5 kilo aan in 3 weken. En dan eet ik gewoon waar ik zin in heb. *)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:16:33 #28
30252 Soempie
Procreating
pi_113841070
Ik ben sowieso niet streng op dieet, dus als er een gelegenheid is, dan doe ik gewoon mee. En daar kan bijvoorbeeld de eerste avond van de vakantie best bijhoren. Zoals gister met de chips komt vrijwel niet voor. Ik had denk ik al maanden geen chips meer gegeten. Ik ga de fout in met het avondeten. :|W

Ik wil gewoon graag normaal en gezond eten. En dat betekent niet dat ik alles maar moet laten staan wat slecht is. Voor een keer kan het gerust wel. :Y)

En 't gaat steeds beter. Als m'n man nou ook nog eens mee zou werken. :P Hoe gaat dat bij jullie?
pi_113841207
Ik val juist altijd af op vakantie.
Dit jaar hebben we een eigen zwembad dus wil elke dag wat baantjes zwemmen en we hebben koks dus die kunnen wel rekening houden met wat ik wil eten en dat dan heerlijk klaar maken. ik drink zelden en ga juist altijd helemaal los op vers sap en fruit terwijl ik mezelf daar in NL altijd toe moet dwingen
en als we dan eens uit eten gaan pak ik gewoon waar ik zin in heb. We zijn in azie dus friet en hamburgers zullen het niet zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door rhubarbje op 06-07-2012 10:30:54 ]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113841357
quote:

[..]

ik ook... :@

Wij gaan all-in. Er is heel veel fruit en rauwkost. Het is ook echt niet dat ik mezelf elke dag vol prop
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:43:08 #31
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113841733
Ik vind het een geniale planning juist! Dat is het voordeel van kamperen, je kunt gewoon normaal doen. Ik kan me de Yop uit Frankrijk ook nog goed herinneren O+ Toen ik klein was ging ik voor de vakantie naar de markt met mijn moeder en dan mocht ik snoepjes voor een bepaald bedrag uitkiezen. Die deed ze in een trommel en daar moest ik dan de hele reis mee doen. Had zij geen gezeik en ik leerde plannen, ging prima!

We gaan nu een auto rondreis door Polen doen. Dat betekent dus iedere middag en avond uit eten. De Polen zijn niet zo van de slanke lijn, veel varkensvlees en deegwaren. Ik vraag meestal wel een gemengde salade bij het avondeten. Het voordeel is dat ik daar weinig tussendoortjes nodig heb. Elke dag wel een ijsje maar ik ben het meest tevreden met een raket en thuis eet ik ook met gemak 2-3 ijsjes per dag.
Voor de heenreis heb ik lekker fruit, yoghurtdrink en normale boterhammen mee. Daarnaast heb ik voor de hele vakantie sultana's en ontbijtkoek bij me. Het is voor mij heel belangrijk dat ik altijd iets voor handen heb voor het geval ik me flauw voel en het komt nou eenmaal voor dat je in een museum bent en dus een uurtje later eet ofzo.
Voorheen kocht ik altijd cruesli in Polen maar nu neem ik braaf mijn eigen muesli mee.
Spoilers!
pi_113841936
Nou op zich vind ik het wel heel slim om na te denken over hoe je het wil doen zodat keuzes op het moment zelf misschien makkelijker te maken zijn

maar ik ben niet van de lijstjes en regels, ik doe dit hele ding meer op gevoel
zodra ik het gevoel krijg dat iets niet mag (ook van mezelf) word ik opstandig
ik haat ook plannen wat ik morgen eet dus dat doe ik ook nooit en dat wil dan niet automatisch zeggen dat het dan wat ongezonds is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113842771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:56 schreef Isabeau het volgende:
20 minuten wandelen bij flink doorstappen is 140 kcal als je 85 kilo weegt. Met hakjes zal dat een stuk langzamer gaan en zit je nog maar op 70 kcal verbruik. Daar kan je niet echt op los gaan op vakantie hoor :7
Maar als je langzamer loopt ben je toch ook langer onderweg :D
Niet dat 140 kcal veel is maar toch

Op de camping waar wij heengaan hebben ze een fitnessruimte _O_
Verder moet ik veel eenpansgerechten gaan maken, want we hebben maar één gaspitje mee :P Ik heb een allerhande meegenomen gisteren en daar stonden aardig wat leuke ideeen in
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:28:45 #34
30252 Soempie
Procreating
pi_113843285
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:49 schreef rhubarbje het volgende:
Nou op zich vind ik het wel heel slim om na te denken over hoe je het wil doen zodat keuzes op het moment zelf misschien makkelijker te maken zijn

Ja, precies. :Y

En ik snap de opmerking van uniekhoorn ook wel. Soms associeer ik bepaalde situaties met (ongezond) eten en dat is prima, als het maar niet te vaak voorkomt.

Zo wilde ik altijd hapjes/ chips/ enz op tafel hebben als er vrienden langs komen. Zo van: eten = gezellig. 8)7 En dat komt dan toch vaak neer op vette(re) dingen. Als er dan meerdere keren per week vrienden langskomen, dan gaat dat niet werken. Nu heb ik al een paar weken dat ik bijvoorbeeld fruit neerzet en dat ging net zo hard op. :Y)

En hier is het in de vakantie ook altijd makkelijker. Daarnaast lopen we altijd lange stukken, waardoor het afvallen nog harder gaat. Dit jaar helaas niet op vakantie. -O-
pi_113843337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:28 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, precies. :Y

En ik snap de opmerking van uniekhoorn ook wel. Soms associeer ik bepaalde situaties met (ongezond) eten en dat is prima, als het maar niet te vaak voorkomt.

Zo wilde ik altijd hapjes/ chips/ enz op tafel hebben als er vrienden langs komen. Zo van: eten = gezellig. 8)7 En dat komt dan toch vaak neer op vette(re) dingen. Als er dan meerdere keren per week vrienden langskomen, dan gaat dat niet werken. Nu heb ik al een paar weken dat ik bijvoorbeeld fruit neerzet en dat ging net zo hard op. :Y)

En hier is het in de vakantie ook altijd makkelijker. Daarnaast lopen we altijd lange stukken, waardoor het afvallen nog harder gaat. Dit jaar helaas niet op vakantie. -O-
Dat lijkt mij ook heerlijk als iemand fruit op tafel zet op een verjaardag! (of een andere gezelligheid) :D Vooral in de zomer :9
pi_113843417
Dat is nou zo'n punt hč! Dan komen er mensen langs, zet ik wat vettigs op tafel, eet ik het zelf bijna in m'n eentje op :')
pi_113843646
Ik kan mij nu nog maar 1x per week wegen, de weegschaal staat bij mijn ouders :')
Maar dat maakt niks uit, is zelfs beter :)
Gisteren heb ik een mc flurry gehad (die nieuwe :9 )
Was wel lekker, maar zoo fout :')
Ach ja, nieuwe dag, nieuwe kansen *O*
Twiddel
pi_113843696
ik wil ook altijd wat op tafel zetten maar dat eet ik zelf toch niet op want ik durf niet goed te eten waar andere bij zijn :@
feestjes of zo zijn voor mij dus ook geen valkuil
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:12:10 #39
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113847191
Vanochtend op mijn weegschaal gaat staan. Ik zit nu op het laagste niveau (voor zover ik weet) in minimaal 2 jaar. Over 3 kilo passeer ik een grens en over 5 kom ik op het gewicht terug waar ik lang gezeten heb. (wat toen ook al veels te zwaar was, maar oke).

En ook de fysio ging goed gisteren, kan langzaam aan weer iets meer bewegen *O*
pi_113848847
IEEEEEW Quinoa gemixt met zoete dingen is echt goooor :r
pi_113849138
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef marcb1974 het volgende:
Vanochtend op mijn weegschaal gaat staan. Ik zit nu op het laagste niveau (voor zover ik weet) in minimaal 2 jaar. Over 3 kilo passeer ik een grens en over 5 kom ik op het gewicht terug waar ik lang gezeten heb. (wat toen ook al veels te zwaar was, maar oke).

En ook de fysio ging goed gisteren, kan langzaam aan weer iets meer bewegen *O*
Wat goed! :D Mooie mijlpalen
Met kleine stapjes komen we er *O*
pi_113853213
Vandaag de dag:
O. 3 boterhammen. 1 kipsate, 1 kaas en 1 tomaten
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. yoghurt met aardbeien
D. Taco's
T. 4 stukjes sushi

Daarbij weeg ik volgens mijn weegschaal vandaag 64kg *O* Nog maar 9kg te gaan (en ja... ik ben een kleine opdonder. Het is een realistisch doel)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:06:45 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113855097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag de dag:
O. 3 boterhammen. 1 kipsate, 1 kaas en 1 tomaten
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. yoghurt met aardbeien
D. Taco's
T. 4 stukjes sushi

Daarbij weeg ik volgens mijn weegschaal vandaag 64kg *O* Nog maar 9kg te gaan (en ja... ik ben een kleine opdonder. Het is een realistisch doel)
Netjes hoor. Ik zit gewoon een kilo boven je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113855503
Minus een kilo en ik heb geen overgewicht meer :) (dus nog een weekje officieel dik denk ik) Die laatste kilo's zijn vooral een ijdelheidsiets. Dus misschien moet ik eens naar Slank gaan.
pi_113856724
Succes in Slank met je lijstjes, CotS! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:57:08 #46
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113857634
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:41 schreef Isabeau het volgende:
:D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:15:03 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_113858473
:')
disclaimer
pi_113858863
quote:
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:29:36 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113859096
Doei CotS! Success met de laatste kilo's!

quote:

[..]

Als je hier al gestressed van raakt... ;) Is dit echt heel anders dan de richtlijnen die jij van je dietiste kreeg over wat je ongeveer moet eten overdag?

Ik zie het niet als planning, zo voelt het ook niet. Meer een overdenking van bepaalde dingen die ik standaard doe op vakantie die ik nu niet meer wil doen. En van te voren mijn keuzes overwegen helpt mij heel erg is de afgelopen weken gebleken.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:35:36 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113859308
:o Sorry! Ik ben voorbarig zie ik nu! Ik lees half en zag Isa's post. :@
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:03:34 #51
30252 Soempie
Procreating
pi_113860334
_O-
pi_113860973
* DancingPhoebe lolde
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_113861031
Nog maar eens...: IK DOE MEE

Inmiddels door 5 dagen vakantie terug bij af (2kg er aan) :D :(
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:32:22 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113861170
quote:
_O-

Het is nu echt veel te warm voor op de hometrainer, maar wandelen is ook zo saai. Het gaat zo langzaam :').
Maar hardlopen kan niet, vanwege die waardeloze beenvliesontsteking. }:|
Heeft iemand andere benen voor mij? O-)
pi_113861252
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

_O-

Het is nu echt veel te warm voor op de hometrainer, maar wandelen is ook zo saai. Het gaat zo langzaam :').
Maar hardlopen kan niet, vanwege die waardeloze beenvliesontsteking. }:|
Heeft iemand andere benen voor mij? O-)
Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doen :D
pi_113861356
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef Brighteyes het volgende:

Als je hier al gestressed van raakt... ;) Is dit echt heel anders dan de richtlijnen die jij van je dietiste kreeg over wat je ongeveer moet eten overdag?

Ik zie het niet als planning, zo voelt het ook niet. Meer een overdenking van bepaalde dingen die ik standaard doe op vakantie die ik nu niet meer wil doen. En van te voren mijn keuzes overwegen helpt mij heel erg is de afgelopen weken gebleken.
Ik vind het echt heel slim wat je doet :Y Waar het bij mij (standaard) altijd fout gaat is: planning :')
En dit zou mij ook een enorm goed handvat geven!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:39:16 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113861371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doen :D
Maar wandelen is zo saai. :'( En ik ben m'n mp3-speler kwijt, dus ik moet het ook nog doen zonder muziek.
Maar ik ga wel even wandelen ... maar wel maximaal een uur. :(
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:58:06 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113861945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Poppetje88 het volgende:
Nog maar eens...: IK DOE MEE
[ afbeelding ]

Inmiddels door 5 dagen vakantie terug bij af (2kg er aan) :D :(
:W
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:49:40 #59
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113863940
Oh, ik wil ook meedoen als steuntje in de rug! Heb een ticker gemaakt, en het is wel heel veel als ik het zo zie :@ ;( Vind het gewoon te moeilijk om gezond voor mezelf te koken en een gezond ritme aan te houden..

;( Ik wil nu tot het eind van de zomer proberen een constant ritme aan te leren met twee broodmaaltijden en een warme maaltijd op een dag. Daarna wil ik me meer gaan focussen op écht gezond en minder eten..
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_113864029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:49 schreef ejiraM het volgende:
Oh, ik wil ook meedoen als steuntje in de rug! Heb een ticker gemaakt, en het is wel heel veel als ik het zo zie :@ ;( Vind het gewoon te moeilijk om gezond voor mezelf te koken en een gezond ritme aan te houden..

[ afbeelding ]

;( Ik wil nu tot het eind van de zomer proberen een constant ritme aan te leren met twee broodmaaltijden en een warme maaltijd op een dag. Daarna wil ik me meer gaan focussen op écht gezond en minder eten..
Welkom! En ik had ook zo'n groot getal, maar zit nu op de helft en dat voelt echt reuze goed ;) Je moet immers ooit een keer beginnen.
pi_113866867
zo.. onderweg naar huis..
het zal me benieuwen wat het resultaat is morgen ochtend :D

stiekem hoop ik dat er toch wat AF is gegaan :) :@

zondag wel meteen naar de sportschool en een afspraak maken voor een fitplan.. die laatste 10 kilo moet er af kunnen in een half jaar :P ( en dan nog 6 kilo te gaan :P )

vrijdag 6 juli 2012 @ 22:55:19 #62
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113872995
Oke, ik heb vandaag geleerd dat ik moet ontbijten of lunchen voordat ik op het strand ga zitten. Ging bijna omver :X
pi_113873458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik heb vandaag geleerd dat ik moet ontbijten of lunchen voordat ik op het strand ga zitten. Ging bijna omver :X
je hebt ontbijt en lunch geskipt?!

nou ik ben braaf gaan zwemmen! *O*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:39:28 #64
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113875284
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je hebt ontbijt en lunch geskipt?!

nou ik ben braaf gaan zwemmen! *O*
Nou ja, geskipt, ik had als ontbijt 1 banaan en 1 bosperzik, en dat was rond 11 uur.

Oeh, zwemmen is lekker :)
pi_113875600
Oeh niet zo handig
maar goed dat weet je zelf vast ook wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 09:18:23 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_113883918
Ik ben zwaar afwezig doordat ik vakantie heb en dus amper achter mijn pc zit, maar BE, jouw "planning" ziet er heel verstandig en fijn uit, eigenlijk. Ik probeer ook wel m'n ritme vast te houden hoor, ontbijt, lunch en avondeten is sowieso wel haalbaar. Tussendoortjes haal ik vaak niet, omdat we veel op weg zijn.

Morgen vertrek ik als begeleider op ponykamp t/m vrijdag. Aangezien daar weinig rekening gehouden wordt met mijn dieet, neem ik zelf bijna alles mee. Dus sowieso volkoren brood, mijn eigen beleg, 3/5 dagen mijn eigen avondeten (de andere dagen zijn frietjes en bbq, dat mag ik wel hebben, als ik dan maar gewoon lekker veel salade bij een paar frietjes doe en van de bbq niet de worsten neem, maar de biefstukjes). Ik rijd dan sowieso elke dag twee keer paard en poets dus ook vier keer per dag een paard. Er is ook een dropping, huifkartocht, waterspellenmiddag, enz... Mijn kCal's verbrand ik wel :)

Zo, nu ga ik ontbijten. Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_113884136
Je krijgt vast heel veel beweging, Tink :Y En ik zou niet op 'biefstuk' rekenen op een ponykamp voor kinderen :D Tenzij het een Bloemendaals ponykamp is of zo. Een kippenbout is denk ik de meest verstandige optie tussen zaken als speklapjes, worstjes en hamburgers, dus ik hoop dat ze kip hebben.

Dr. Phil gaat komende week bij mij in de herhaling qua 5-dagen dieetplan, want het bleek afgelopen week wat onuitvoerbaar en ik had domweg heel slecht gepland. En twee keer ergens anders eten waarvan 1x barbecue hielp ook niet mee. Daarbij kom ik er net achter dat de vertaler echt waardeloos werk heeft geleverd :D Het maaltijdplan in het boek staat ook gewoon op het internet...in het Engels. En daar zag ik pas hoe de vertaler diverse keren de plank flink mis slaat _O-

Grutten bleken geen groats te zijn maar grits en dat is griesmeel en dat was al veel logischer bij een ontbijtje O-)
Over de rest van de vertaling hier maar te zwijgen :X
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:04:56 #68
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113892012
Poppetje88 en ejiraM in de OP gezet.
Hoe worden die tickers eigenlijk geüpdatet?
pi_113892093
Twiddel
pi_113892364
quote:
Jammer dat het uit een pakje komt.
pi_113892433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jammer dat het uit een pakje komt.
Pff. Zo kan je op alles wel wat zeggen he :P
Twiddel
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:21:56 #72
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113892534
Ik snap sowieso niet wat er zo erg is aan dingen "uit een pakje".
Er zit vaak de juiste kruidencombinatie in en bijv. de juiste rijstsoort, maar voor de rest moet je het gewoon allemaal zelf maken.
pi_113892629
De magnetron maaltijden die ik krijg zijn helemaal vers bereid trouwens *O*
We hadden laatst een meeting met de koks daar.
Zelfs de toetjes zijn zonder e nummers :)

Ik had gisteren gevulde paprika met spaghetti en uiensaus.
Lekkah :9
Twiddel
pi_113892766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik snap sowieso niet wat er zo erg is aan dingen "uit een pakje".
Er zit vaak de juiste kruidencombinatie in en bijv. de juiste rijstsoort, maar voor de rest moet je het gewoon allemaal zelf maken.
en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zo

ik ben ook echt geen pakjes fan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113892775
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:25 schreef summer2bird het volgende:
De magnetron maaltijden die ik krijg zijn helemaal vers bereid trouwens *O*
We hadden laatst een meeting met de koks daar.
Zelfs de toetjes zijn zonder e nummers :)

Ik had gisteren gevulde paprika met spaghetti en uiensaus.
Lekkah :9
waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113892791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?
Opgenomen ;)
Twiddel
pi_113892867
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Opgenomen ;)
oh ik dacht dat je daar klaar mee was
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113892881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:

Als je er eentje aangemaakt hebt dan heb je op jouw pagina ook een "edit" mogelijkheid. Het hier afgebeelde plaatje verandert dan mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_113892888
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh ik dacht dat je daar klaar mee was
Nee heur, nog 3 jaar te gaan :P
Twiddel
pi_113892899
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:33 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee heur, nog 3 jaar te gaan :P
:o wtf dat is lang!!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113892925
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:o wtf dat is lang!!
Nee hoor, waarom? :)
Twiddel
pi_113892995
Zie het als een soort van begeleid wonen ;)
Twiddel
pi_113893308
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zo

ik ben ook echt geen pakjes fan
Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.

En 100x lekkerder natuurlijk.
pi_113894041
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:34 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee hoor, waarom? :)
ik vind dat een flinke opname hoor een die langer dan drie jaar duurt...

Ik dacht ik ga even lezen in de zon en laat ik dat nou Niet recht voor mijn huis doen maar eerst ff een half uurtje lopen naar een parkje
kom ik hier: zon weg en het gras staat zo hoog dat het net een jungle is :')
En ik ga ook nog op een mierenhoop zitten en ben mijn flesje water vergeten
gezond doen is hard werk :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:21:26 #85
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113894282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.

En 100x lekkerder natuurlijk.
Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.
En bijv. satésaus maak ik nooit zelf ... daar heb je echt een waslijst aan ingrediėnten voor nodig.
Dan maar iets minder lekker.
Vierkazensaus uit een pakje vind ik trouwens wel lekkerder dan zelfgemaakte. Zelfgemaakte vind ik echt veel te romig.
pi_113894328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:21 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.
En bijv. satésaus maak ik nooit zelf ... daar heb je echt een waslijst aan ingrediėnten voor nodig.
Dan maar iets minder lekker.
Vierkazensaus uit een pakje vind ik trouwens wel lekkerder dan zelfgemaakte. Zelfgemaakte vind ik echt veel te romig.
Dat kan :Y alleen bij dat laatste zou ik dan gewoon voor andere ingredienten kiezen.
Maar voor een taart heb je geen gigantische waslijst aan ingredienten nodig en daar reageerde ik op.
pi_113894453
Ik heb ook de pest aan pakjes en zakjes.

Ik heb dusdanig de pest aan alles wat maar aan ons eten wordt toegevoegd, dat ik Allinsonbrood koop. Maar dat bleek de laatste tijd heel veel te lijken op gewoon brood en wat schetst mijn verbazing toen ik net op het etiket keek? Mijn idiote supermarkt heeft besloten er zoveel mogelijk gewoon brood van te maken en er nog steeds Allinson op te plakken :{ Ik ga maar eens naar een bakker vragen om Allinsonbrood.

Er zitten nu zomaar 2 broodverbetermiddelen in terwijl allinson toch echt staat voor: volkorenmeel, water, bakkersgist en zout.
pi_113895825
Ik vind sausjes uit pakjes vooral heel erg zout..

Maar wij eten geloof ik redelijk zoutarm, ik voeg vaak geen zout toe...
En sinds ik zelf een knoflooksausje in elkaar draai vind ik die uit flesjes helemaal niet meer naar knoflook smaken...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:12:48 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113896044
Satesaus is zo makkelijk!
Pindakaas, water, koffiemelk of wat gewone melk, scheut sojasaus, ketjap! Bruine suiker!, zout, peper, sambal...
Dat is de basis, je kan het aanvullen met djahe, komijn e.d. ook lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113896777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Satesaus is zo makkelijk!
Pindakaas, water, koffiemelk of wat gewone melk, scheut sojasaus, ketjap! Bruine suiker!, zout, peper, sambal...
Dat is de basis, je kan het aanvullen met djahe, komijn e.d. ook lekker
satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) saus :P ;)

wij gebruiken een zakje met een soort pindapoeder van de toko en daar zitten ook al wat kruiden in
daarbij dan wat je zelf lekker vind om het zoeter/zouter/pittiger etc te maken

wij eten op zich ook redelijk zout arm.. voeg nooit zout toe (ook niet als ik bijv pasta kook) en als je dan ergens eet waar een zakje gebruikt is, is het niet te eten zo zout
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:31:35 #91
30252 Soempie
Procreating
pi_113896781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Poppetje88 en ejiraM in de OP gezet.
Zou je mij ook nog toe willen voegen? :@

Of moet ik een andere code gebruiken?

Vanmorgen gewogen en de afgelopen dagen niks eraf, maar gelukkig ook niets erbij (ondanks bier, chips en vette hap). Ben er wel tevreden over. *O*

Lijstje vandaag:
O: 2 volk. crackers met hagelslag
T: glas sinaasappelsap
L: 4 volk. boterham. 2 pindakaas 2 appelstroop
T: niks
D: witlof/ fruitsalade, stuk stokbrood (kwart) en een tartaartje.
T: yoghurt.

:Y)
pi_113896832
die tickers zijn wel cool en motiverend denk ik! tof!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:32:59 #93
30252 Soempie
Procreating
pi_113896845
Isabeau, begrijp ik nu goed dat je elke week een ander dieet probeert?
pi_113896881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:31 schreef rhubarbje het volgende:

satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) saus :P ;)

wij gebruiken een zakje met een soort pindapoeder van de toko en daar zitten ook al wat kruiden in
daarbij dan wat je zelf lekker vind om het zoeter/zouter/pittiger etc te maken

wij eten op zich ook redelijk zout arm.. voeg nooit zout toe (ook niet als ik bijv pasta kook) en als je dan ergens eet waar een zakje gebruikt is, is het niet te eten zo zout
:D er gaat wel degelijk pindakaas in satésaus :D Of je moet zelf je pinda's willen fijnmalen, maar mijn pindakaas bestaat al enkel en alleen uit fijngemalen pinda's.
pi_113896891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef Soempie het volgende:
Isabeau, begrijp ik nu goed dat je elke week een ander dieet probeert?
:Y
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:34:21 #96
30252 Soempie
Procreating
pi_113896904
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef rhubarbje het volgende:
die tickers zijn wel cool en motiverend denk ik! tof!
De grafiekjes zijn nog beter. :D Alhoewel ik nu een -vrijwel- recht lijntje in m'n grafiek heb, beetje jammer.

zaterdag 7 juli 2012 @ 17:36:41 #97
30252 Soempie
Procreating
pi_113897008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, vandaar een tijdje terug die post over het Wallstreet dieet en dergelijke. Beoordeel je de diėten ook hier? En welke beviel tot nu toe het best?
pi_113897018
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D er gaat wel degelijk pindakaas in satésaus :D Of je moet zelf je pinda's willen fijnmalen, maar mijn pindakaas bestaat al enkel en alleen uit fijngemalen pinda's.
ik gok dan een Indonesiėr het niet met je eens is hoor :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113897150
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik gok dan een Indonesiėr het niet met je eens is hoor :P
Fijngemalen geroosterde pinda's. Wat exact hetzelfde is als pindakaas zonder toevoegingen.
Indonesiėrs gebruiken ook gewoon pindakaas.
pi_113897268
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:36 schreef Soempie het volgende:

Ah, vandaar een tijdje terug die post over het Wallstreet dieet en dergelijke. Beoordeel je de diėten ook hier? En welke beviel tot nu toe het best?
Ik vind ze allemaal tot nu toe niet echt goed :D Het dieet van Dr. Phil gaat de komende week in de herhaling, omdat het afgelopen week niet echt te volgen was. De vertaling in het boek is....waardeloos. Ik heb nu de Engelse lijst online gevonden. Stuk beter. Want een vertaler die van 'pork' kip weet te maken :N (en nog tig andere rare fouten)
pi_113897295
ik vind met pindakaas dat het een vette en dikke saus word
terwijl met gemalen pinda spullie van de toko vind ik het dichter bij de saus die je in azie krijgt komt

maar ja ieder zijn voorkeur
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113897481
ik eet gewoon helemaal geen pindasaus..

maar wel pindakaas op brood :9

zaterdag 7 juli 2012 @ 18:15:16 #103
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113898222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar zijn de meeste dieten geen zeswekenplan ofzo? :o
pi_113898438
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef ejiraM het volgende:
Maar zijn de meeste dieten geen zeswekenplan ofzo? :o
Varieert van 1 week tot de rest van je leven :+ Ik doe maar 5 dagen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:26:36 #105
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113898540
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Varieert van 1 week tot de rest van je leven :+ Ik doe maar 5 dagen.
Ja, das waar, maar de meesten die ik ken (1 kilo per week, Sonja, South beach) bestaan uit meerdere weken 'streng', waarvan ik me dan afvraag of je na 1 week al effect hebt? :9 Maar misschien dat elke week een ander ook prima werkt ;)
pi_113898594
Het maakt absoluut niet uit welk dieet je kiest, als je je er maar aan houdt ;) Ze zijn in wezen allemaal gebaseerd op minder energie-inname, de één wat drastischer dan de ander. Er is niets magisch aan afvallen. Minder energie in dan je verbruikt = afvallen.
pi_113898844
maar doe je dan al die verschillende gewoon puur voor de lol?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113898963
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
maar doe je dan al die verschillende gewoon puur voor de lol?
:Y en ik was even al mijn motivatie kwijt, moest iets verzinnen om me weer wat 'bij de les' te houden en dit werkt dus even :@
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:24:26 #109
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113900307
Nou, vanaf nu ga ik proberen om elke avond (behalve op SAS-dagen :6) een avondmaal te eten dat maximaal 700 kc bevat.
En ik begin vanavond.
Blijft handig, sites zoals voedingscentrum.nl en ah.nl waar de kc staan aangegeven per eenpersoonsportie.
pi_113901051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Het maakt absoluut niet uit welk dieet je kiest, als je je er maar aan houdt ;) Ze zijn in wezen allemaal gebaseerd op minder energie-inname, de één wat drastischer dan de ander. Er is niets magisch aan afvallen. Minder energie in dan je verbruikt = afvallen.
Heb je een soort van favoriet? *benieuwd is :)
Dat vroeg iemand anders al :@ zie ik nu ik terug lees.

Maar, hoe kom je dan aan die recepten, zoek je dat online op?
pi_113901148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y en ik was even al mijn motivatie kwijt, moest iets verzinnen om me weer wat 'bij de les' te houden en dit werkt dus even :@
ah ja klinkt wel als een leuk idee om het boeiend te houden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113901346
Wij eten vanavond pizza :9
Wel alles zelfgemaakt dus dan heb je nog een beetje een idee wat je binnen krijgt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:59:37 #113
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113901503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Sarabi het volgende:
Wel alles zelfgemaakt dus dan heb je nog een beetje een idee wat je binnen krijgt.
Zelfgemaakte pizaa, altijd goed. :Y
Dat had ik laatst ook gedaan. Er heel lang over gedaan, want alles moest ongeveer in even grote stukjes gesneden worden en even ver uit elkaar liggen op de pizza (OCD }:|), dus daar heel lang mee bezig geweest.
Doet m'n oven het niet meer. _O- :'(
pi_113901544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:48 schreef lezzer het volgende:

Heb je een soort van favoriet? *benieuwd is :)
Dat vroeg iemand anders al :@ zie ik nu ik terug lees.

Maar, hoe kom je dan aan die recepten, zoek je dat online op?
Ik heb denk ik op mijn 17e mijn eerste dieetboek gekocht en daarna iets van gemiddeld 1 per jaar of zo. Tot mijn 30ste. Dus ik heb een stapeltje boeken in de kast waar ik amper iets mee heb gedaan. Ze alleen aanschaffen hielp niet om af te vallen :X Ik was eigenlijk gewoon benieuwd naar de diėten in die boeken en ik probeer of "week 1" te volgen als dat er is of het standaard dieetplan.
pi_113901632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Sarabi het volgende:
Zelfgemaakt is altijd lekker *O*

Wij hebben iets met varkenshaas en gorgonzola. En morgen wilde mijn vriend dus per se Indisch (als in 'uit India') eten, nou, vooruit dan maar. Het is de enige keuken waar ik niet warm voor loop.
pi_113901812
indiaas bedoel je? :P
ik vind dat ook niet echt lekker

ik ben sowieso niet van heel veel aziatische keukens terwijl mijn lief ze bijna altijd lekker vind
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113901895
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:08 schreef rhubarbje het volgende:
indiaas bedoel je? :P
ik vind dat ook niet echt lekker

ik ben sowieso niet van heel veel aziatische keukens terwijl mijn lief ze bijna altijd lekker vind
Ja, dat bedoelde ik! :D Ik kan het woord niet eens correct onthouden O-)
  zondag 8 juli 2012 @ 09:13:11 #118
30252 Soempie
Procreating
pi_113916492
Vandaag een verjaardag en geen plan van aanpak. Ik vind het best slim van je BE om vooraf te bedenken wat je van jezelf mag en wat niet.

Ik heb hierbij besloten dat ik wel een taartje mag, maar verder niks. :Y)

Madame_Paon, bedankt voor het toevoegen. :)
pi_113916663
Lieverds, ik eet al een week "slecht". Niet dieettechnisch, want puur onder de streep valt het qua caloos allemaal wel mee, maar ik voel me als het gewoon ongezond. Mijn lijf schreeuwt om groente zakmazeggen.

Nu ben ik een carnivoor. Ik eet vlees en DAARBIJ wat groentjes, dus ik voel mijn nu een beetje inspiratieloos.

Hebben jullie een tip voor een lekker gerecht waar de vitamines uitdruipen? (Het hoeft niet eens perse dieetverantwoord te zijn, als het maar GEZOND is.)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 8 juli 2012 @ 09:57:29 #120
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113916849
Ik moet toegeven dat ik de aantrekkelijkheid van de kapsalon nu begrijp. Wij hadden gisteren kipshoarma, ovenfrietjes, 30+ kaas, yoghurtknoflooksaus en salade op de kapsalon manier bereid en het was goed binnen te houden. Ik had dat nooit gedacht omdat de combi zo oprecht ranzig klinkt. Als je er een extra vette draai aan geeft is het ongetwijfeld godenvoer als je te veel gezopen hebt :Y)
Spoilers!
pi_113916901
Oh LS.... WELCOME TO THE DARK SIDE!!!

pi_113916936
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

_O-

zondag 8 juli 2012 @ 10:09:02 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113916979
quote:

^O^

Gelukkig heb ik een (on)gezond wantrouwen tegen shoarmazaken en zal ik dus nooit in die valkuil trappen. Maar ik moest het een keer proberen, dan maar op mijn manier.
Niet eens bewust zo gezond eigenlijk. Kip want ik lust geen shoarma, ovenfriet want geen frituur, yoghurtknoflooksaus want lekkerder, veel salade want lekker, milner omdat ik de jonge 48+ smeltkaas was vergeten. Dat laatste was wel jammer, ik geloof inmiddels dat een berg gesmolten kaas over mijn eten het echt lekkerder maakt 8-)
Spoilers!
  zondag 8 juli 2012 @ 10:22:07 #124
30252 Soempie
Procreating
pi_113917116
quote:

:D >:)
  zondag 8 juli 2012 @ 10:23:46 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113917132
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lieverds, ik eet al een week "slecht". Niet dieettechnisch, want puur onder de streep valt het qua caloos allemaal wel mee, maar ik voel me als het gewoon ongezond. Mijn lijf schreeuwt om groente zakmazeggen.

Nu ben ik een carnivoor. Ik eet vlees en DAARBIJ wat groentjes, dus ik voel mijn nu een beetje inspiratieloos.

Hebben jullie een tip voor een lekker gerecht waar de vitamines uitdruipen? (Het hoeft niet eens perse dieetverantwoord te zijn, als het maar GEZOND is.)
Ik vond deze echt heel goed te eten:

Quinoa pilav
Ingrediėnten
1 kleine ui
1 dunn prei
1 kleine courgette
1 eetlepel olie
1 theelepel kerrie
1 theelepel gemberpoeder
200 gram quinoa
½ groentebouillontablet

Bereiding

Maak de groente schoon.
Snijd de ui in snippers, de prei in ringen en de courgette in blokjes.
Fruit de ui in de olie met de kerrie en het gemberpoeder glazig.
Doe er de quinoa bij en roer tot alle korreltjes glanzen.
Voeg de prei, de courgette en de bouillontablet toe en schenk er krap 3 dl water bij.
Breng dit aan de kook en laat de quinoa met een deksel op de pan in 12-15 minuten gaar worden.

Menusuggestie
Lekker met geroerbakte reepjes varkensschnitzel.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:24:25 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113917138
En hier ook nog even *) en *O* doen hoor!
Ik ging net voor de 30 minuten non-stop hardlopen en dat ging me zo lekker af dat het er 32 geworden zijn, precies 5km rond! *O*
pi_113917146
BE _O_ I bow down to thee!
pi_113917293
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net voor de 30 minuten non-stop hardlopen en dat ging me zo lekker af dat het er 32 geworden zijn, precies 5km rond! *O*
^O^

pi_113918442
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:24 schreef Brighteyes het volgende:
woah _O_ Super gedaan joh!
pi_113921171
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

maak een lekkere salade of een soep?
of een koude pasta salade vol met groenten

of deze:
Grill groenten die je lekker vind (ik neem meestal: rode uit, gewone ui, courgette, aubergine, cherrytomaatjes en paprika) met een beetje olie en knoflook en wat kruiden naar keuze (ik neem vaak komijn, paprika poeder, cajenne en wat peper) 20/25 minuten in de oven op 220 ongeveer
(als je de aubergine gebruikt eerst even voor behandelen met zout wat je 20/30 minuten in laat trekken dat trekt het vocht er uit en daarna de stukken af deppen met keukenpapier)
Couscous (koken volgens het pak maar in bouillon ipv water)
mixen met je groenten en wat gebakken noten (bijvoorbeeld amandelen of pijnboompitten)
alles nog even op smaak brengen met de kruiden die je eerder gebruikt hebt en smakelijk
snel klaar en volgens mij best gezond
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_113958293
Ik haat ongesteld zijn/worden! Na echt een week weer goed aan de gang te zijn geweest. 7 ons eraf. En ik had op meer gehoopt. Hopen dat de weegschaal volgende week een dubbele klapper maakt.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_113959476
7 ons in een week is toch helemaal niet slecht? Zeker als je bedenkt dat je voor een kg vet ongeveer 7000kcal moet verbranden. Dat zou betekenen dat je iedere dag ongeveer 700kcal meer hebt verbrand dan je binnen hebt gekregen. Lijkt mij een prima resultaat! ^O^
pi_113959582
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:59 schreef helicopter het volgende:
7 ons in een week is toch helemaal niet slecht? Zeker als je bedenkt dat je voor een kg vet ongeveer 7000kcal moet verbranden. Dat zou betekenen dat je iedere dag ongeveer 700kcal meer hebt verbrand dan je binnen hebt gekregen. Lijkt mij een prima resultaat! ^O^
Dat wilde ik ook net gaan zeggen.
^O^
  maandag 9 juli 2012 @ 10:10:11 #134
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113959698
hmppff..
}:|
2 weken parijs en het resultaat van 3 maanden "lijnen/dieten/whatever"is weg

-O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_113959725
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:10 schreef Barreltje het volgende:
hmppff..

-O-
Over een paar dagen is het vast wel weer helemaal goed.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:11:30 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113959733
quote:
hmppff..

-O-
Dat klinkt alsof je er een super tijd hebt gehad ^O^
Spoilers!
pi_113959734
Helemaal weg :? Dat kan toch niet in 2 weken! Zoveel kan je nooit gegeten hebben. Daar zit neem ik aan ook veel niet vet bij (vocht, tijdje niet naar de wc geweest etc).
pi_113959789
Ik ga er ook weer serieus tegenaan. Overdag gaat het allemaal prima, maar de avonden zijn echt mijn valkuil. Het begint bij het avondeten en het kost ook erg veel moeite om niet te snoepen na het eten. :%

Lastige is dat ik geen idee heb wanneer ik vol zit of zou moeten zitten. Ik kijk meestal maar naar wat mijn man eet en probeer niet meer te eten dan hij. :@ Eigenlijk zou ik gewoon minder moeten eten dan hij, ik ben sowieso al 16cm kleiner. :') Maar eten is zo ontzettend lekker. :( (mopper)
pi_113959849
quote:
hmppff..

-O-
Gewoon de draad weer oppakken. Waarschijnlijk vliegt het er weer af. Zoals al gezegd is het mogelijk een heleboel vocht.
Ik was in november na 12 dagen cruise 2,5 kg aangekomen. Binnen een week was het er weer af.
Dus: don't worry, kijk gewoon hoe het er over een week voor staat.
pi_113959862
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:13 schreef helicopter het volgende:
Ik ga er ook weer serieus tegenaan. Overdag gaat het allemaal prima, maar de avonden zijn echt mijn valkuil. Het begint bij het avondeten en het kost ook erg veel moeite om niet te snoepen na het eten. :%

Lastige is dat ik geen idee heb wanneer ik vol zit of zou moeten zitten. Ik kijk meestal maar naar wat mijn man eet en probeer niet meer te eten dan hij. :@ Eigenlijk zou ik gewoon minder moeten eten dan hij, ik ben sowieso al 16cm kleiner. :') Maar eten is zo ontzettend lekker. :( (mopper)
Misschien eet je wel juist te weinig ;)
Je kan wel naar jouw man kijken, maar wie zegt dat hij goed eet?
pi_113959885
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Misschien eet je wel juist te weinig ;)
Je kan wel naar jouw man kijken, maar wie zegt dat hij goed eet?
Flinke vent van 1,86m, zeker niet te slank. Hij eet echt niet te weinig. :D O+
Ik eet gewoon echt teveel. :@
  maandag 9 juli 2012 @ 10:18:56 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113959926
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Helemaal weg :? Dat kan toch niet in 2 weken! Zoveel kan je nooit gegeten hebben. Daar zit neem ik aan ook veel niet vet bij (vocht, tijdje niet naar de wc geweest etc).
mja geen idee..
zaterdag, zondag en vandaag op de weegschaal gaan staan en ik ben weer boven de 90 -O- ( das dus 3 kilo eraan in 2 weken :{ )
van het vliegen kan het niet zijn, ben met de trein gegaan..
mijn darmen zijn redelijk leeg, ik voel me niet verstopt offzo..

ik denk dat de franse wijn, de croissantjes en de pain au chocolade sneller gaan dan gedacht :o :@
  maandag 9 juli 2012 @ 10:19:50 #143
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113959943
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je er een super tijd hebt gehad ^O^
dat wel :Y O+

maar of het het (dieettechnisch) helemaal waard was .. :@ :X
pi_113959960
En je lichaam heeft de glycogeen voorraad weer mooi aangevuld ;) Dat scheelt ook met gemak meer dan een kilo. Dat kom je eigenlijk altijd wel aan als je een weekje iets meer eet dan je lichaam verbruikt.

Eén week weer minder eten dan je lichaam verbruikt en het is grotendeels weer weg.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:27:28 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113960111
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:20 schreef Isabeau het volgende:
En je lichaam heeft de glycogeen voorraad weer mooi aangevuld ;) Dat scheelt ook met gemak meer dan een kilo. Dat kom je eigenlijk altijd wel aan als je een weekje iets meer eet dan je lichaam verbruikt.

Eén week weer minder eten dan je lichaam verbruikt en het is grotendeels weer weg.

vanavond maar weer naar de sportschool dan :Y

en volgende week pas weer wegen :P
pi_113960162
Ik heb net voor het eerst havermoutpap zonder suiker of honing gehad en het viel me niets tegen. Misschien moet ik mezelf ook daar afwennen om suiker toe te voegen!
  maandag 9 juli 2012 @ 10:33:50 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113960247
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:13 schreef helicopter het volgende:

Ik maak eten voor 2-3 personen. 1/3 is voor mij, 2/3 voor mijn vriend. Ik probeer wel redelijk mager te koken, maar als ik te mager kook krijg ik 's avonds weer honger en dat schiet dus niet op. En mijn vriend mag ook absoluut niet afvallen, die is al graatmager.
Het punt is meer dat ik me met avondeten eigenlijk niet in hou zodat ik 's avonds niet snoep. Zo lang het avondeten maar gezond is. Als je al stopt met eten terwijl je nog honger hebt weet je natuurlijk wat er later gaat gebeuren ;)
Spoilers!
pi_113960268
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:17 schreef helicopter het volgende:

[..]

Flinke vent van 1,86m, zeker niet te slank. Hij eet echt niet te weinig. :D O+
Ik eet gewoon echt teveel. :@
Doe eens een eetlijstje dan :) kunnen we tenminste gericht feedback geven.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:35:41 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113960300
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, idd. Want nu ik mijn reactie eens teruglees weet ik niet of het wel zo relevant is voor iemand die het gevoel van vol zitten niet herkent.
Spoilers!
  maandag 9 juli 2012 @ 10:38:14 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113960362
Van ruziemaken val je ook af hadden we toch al een keer besloten? Wij hebben namelijk gisteren sparerib express besteld en ik had een kinder kipsatemenu met een portie gegratineerde aardappeltjes :@

We hadden echt geen energie meer en nog te veel dingen te doen, something had to give en dat was koken. Ruzie maken is best goed maar het kost zo veel tijd als je het goed doet :+

Edti: het fijne is wel dat we inmiddels 4 van de 6 appartementen voor de vakantie hebben uitgezocht. 1 is 110 vierkante meter, dat is groter dan ons huis!!! Een ander is in een kasteel O+
Spoilers!
pi_113960706
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Eetlijstje is alleen zinvol als ik er bij zet hoeveel gram ik (bij het avondeten) eet en dat weet ik niet zo precies. :P Ik zal er vanavond eens op letten.
Of eigenlijk weet ik het vandaag wel ongeveer:
O: 2 geroosterde sneetjes met halvajam
T: banaan, 2 koffie met ieder 1 zakje poedermelk en een zoetje
L: 3 sneetjes: 2x kipfilet, 1x kaas
T: 1 kiwi, 30 gram noten
D: bord sla (sla/paprika/komkommer, beetje dressing) + 1/4 gehakttaart
(taart is gemaakt met: 1 pakje koopmans deeg voor hartige taart, 300gr rundergehakt, 200gr champignons, blikje mais, bosje lente ui, 1 ui, 2 eieren, 2 lepels bloem en 100ml magere melk, paprikapoeder, boel knoflook. Variatie op dit recept)

Morgen iets slankers als avondeten, dit was nog over van zaterdag. O-)

[ Bericht 16% gewijzigd door helicopter op 09-07-2012 11:09:12 ]
pi_113960710
Klinkt wel goed Lucky_Strike!!

En ik heb nu voor mijzelf geen smoesjes meer over drukte vind ik. Dus ik moet nu ook echt even weer aan de bak. Net in ieder geval voor het eerst in 3 weken ofzo op maandagmorgen wezen sporten. En dat ging best lekker.. Nu alleen erop letten dat ik niet de rest van de dag toegeef aan lekkere trek
  maandag 9 juli 2012 @ 11:25:19 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113961598
Helicoper, hoe groot is jouw bakblik in vredesnaam? Ik gebruik maar 6 plakjes deeg voor een hartige taart. Dat eten we wel in 1 x op trouwens dus 2 plakjes voor mij en 4 voor mijn vriend terwijl jij nu 2,5 plakje eet dus dat is ook niet schokkend. Je zou mager gehakt kunnen nemen maar zo heel veel calo's krijg je vanavond niet eens binnen volgens mij. Ik zou blijven eten van de salade tot je vol zit, dat kan weinig kwaad mits je echt maar een beetje dressing gebruikt. Of een deel van de paprika en komkommer voor vanavond bewaren. 's Avonds eten is heus niet slecht hoor, zo lang je niet snoept maar iets verstandigs neemt. Ik heb gisteren lekker aardbeien op, niets mis mee.

Geroosterd brood verteer je sneller en daardoor krijg je sneller honger. Klopt het dat je geen zuivel eet? Ik weet het niet zeker maar volgens mij tikt koffiemelk best aan. Maar dat zou je moeten opzoeken, ik drink het niet.
Ik ga er trouwens maar vanuit dat je naast die 2 bakken koffie alleen water drinkt, en dat je brood bruin is ;)
Spoilers!
pi_113961704
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:52 schreef helicopter het volgende:

[..]

Eetlijstje is alleen zinvol als ik er bij zet hoeveel gram ik (bij het avondeten) eet en dat weet ik niet zo precies. :P Ik zal er vanavond eens op letten.
Of eigenlijk weet ik het vandaag wel ongeveer:
O: 2 geroosterde sneetjes met halvajam
T: banaan, 2 koffie met ieder 1 zakje poedermelk en een zoetje
L: 3 sneetjes: 2x kipfilet, 1x kaas
T: 1 kiwi, 30 gram noten
D: bord sla (sla/paprika/komkommer, beetje dressing) + 1/4 gehakttaart
(taart is gemaakt met: 1 pakje koopmans deeg voor hartige taart, 300gr rundergehakt, 200gr champignons, blikje mais, bosje lente ui, 1 ui, 2 eieren, 2 lepels bloem en 100ml magere melk, paprikapoeder, boel knoflook. Variatie op dit recept)

Morgen iets slankers als avondeten, dit was nog over van zaterdag. O-)
Dit is in ieder geval zeker niet teveel hoor.
  maandag 9 juli 2012 @ 11:41:39 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113962104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit is in ieder geval zeker niet teveel hoor.
Dat vind ik ook. Misschien is calorieėn gaan tellen een optie zodat Helicopter beter leert hoeveel ze eet.
Spoilers!
pi_113962443
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helicoper, hoe groot is jouw bakblik in vredesnaam? Ik gebruik maar 6 plakjes deeg voor een hartige taart. Dat eten we wel in 1 x op trouwens dus 2 plakjes voor mij en 4 voor mijn vriend terwijl jij nu 2,5 plakje eet dus dat is ook niet schokkend. Je zou mager gehakt kunnen nemen maar zo heel veel calo's krijg je vanavond niet eens binnen volgens mij. Ik zou blijven eten van de salade tot je vol zit, dat kan weinig kwaad mits je echt maar een beetje dressing gebruikt. Of een deel van de paprika en komkommer voor vanavond bewaren. 's Avonds eten is heus niet slecht hoor, zo lang je niet snoept maar iets verstandigs neemt. Ik heb gisteren lekker aardbeien op, niets mis mee.

Geroosterd brood verteer je sneller en daardoor krijg je sneller honger. Klopt het dat je geen zuivel eet? Ik weet het niet zeker maar volgens mij tikt koffiemelk best aan. Maar dat zou je moeten opzoeken, ik drink het niet.
Ik ga er trouwens maar vanuit dat je naast die 2 bakken koffie alleen water drinkt, en dat je brood bruin is ;)
Ik hou van deeg, dus krijgt mijn hartige taart een deksel. :P Toen had ik nog 1 plakje over en daar heb ik een hartje uit geneden en bovenop gelegd. *; (ik vind dat dat spul slecht te bewaren is in de diepvies als het pakje eenmaal open is, dus gebruik is het óf helemaal, of ik gooi een deel weg)

Mijn brood is (licht)bruin en ik drink inderdaad voornamelijk water verder. 's Avonds pak ik nog wel eens cola-light of ranja-light.

Overigens eet ik geroosterd brood 's morgens omdat bevroren brood zo hard is. :P En ik ga geen brood de avond te voren ontdooien, dan vind ik het écht niet lekker meer.

De koffiemelk is in totaal ongeveer 30kcal per dag. Ik dronk eerst cappu uit de automaat, maar daar ben ik maar mee gestopt toen ik zag hoeveel kcal ik ongemerkt binnenkreeg.
Verder eet ik wel zuivel, maar de ene dag meer dan de andere. Ik moet een beetje oppassen hoeveel ik binnenkrijg, ben lactose-intollerant en ik drink daarom al 20 jaar ( :o ) geen melk meer.
pi_113962517
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Misschien is calorieėn gaan tellen een optie zodat Helicopter beter leert hoeveel ze eet.
Ik weet dat wel ongeveer. Ik heb al vaak mijn calorietjes geteld en ik weet dus ook waar het probleem zit: in het avondeten. Misschien is dat van vanavond prima, maar dat moet ik ook zo zien te houden.

Overigens is er nog een halve taart over, omdat ik me zaterdag heb ingehouden. Ik lustte toen best nog een kwart. :9
  maandag 9 juli 2012 @ 11:59:27 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113962678
Ik dacht dat koffiemelk veel eviler was. Beter voor jou van niet ;)

Zou het werken om precies te koken wat je nodig hebt voor een maaltijd? Ik heb er vaak moeite mee om dingen te laten staan en blijf dan toch door eten. En als ik dat niet doe, blijf ik honger houden op een of andere manier.
Spoilers!
pi_113965219
Ik heb een belachelijke hoeveelheid eten voor m'n neus staan. Leuk dieet, maar denk niet dat ik het op krijg!

Koffiemelk valt idd wel mee en dan heb je geloof ik ook nog light versies ook.
pi_113971207
Van facebook:
  maandag 9 juli 2012 @ 16:15:18 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_113971737
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:03 schreef Isabeau het volgende:
Van facebook:
[ afbeelding ]
waar is de like knop :P
pi_113972135
Dan heb ik er ook nog 1:

maandag 9 juli 2012 @ 16:42:52 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_113972992
kunnen deze pareltjes gewoon op FB blijven? :'(
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 16:53:04 #164
102387 FUFR
schwung!
pi_113973488
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:03 schreef Isabeau het volgende:
Van facebook:
[ afbeelding ]
like we de aflezing nog kunnen zien als we op de weegschaal staan :')
Bij mij zit er dan de buik voor!
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_113973682
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:53 schreef FUFR het volgende:

[..]

Hier buik+tieten. :Y
  maandag 9 juli 2012 @ 16:58:14 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_113973724
ik heb net een therapeutische fitnessset gekocht :')

dan hoef ik niet naar die koleresportschool :D
disclaimer
pi_113973844
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:58 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]
Gaat dat dan goed bij jou? Ik heb ook vanalles van die meuk liggen, maar raak het eigenlijk nooit aan. :@ Ik gebruik maar als excuus dat ik toch bijna elke dag aan het klussen ben. O-) En natuurlijk hardloop en gewoon onwijs goed ben enzo. 8-)
  maandag 9 juli 2012 @ 17:01:42 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_113973890
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef helicopter het volgende:

[..]

Gaat dat dan goed bij jou? Ik heb ook vanalles van die meuk liggen, maar raak het eigenlijk nooit aan. :@ Ik gebruik maar als excuus dat ik toch bijna elke dag aan het klussen ben. O-) En natuurlijk hardloop en gewoon onwijs goed ben enzo. 8-)
ik moet het doen, voor m'n rug...
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:02:10 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_113973909
ik verheug me vooral op het gratis springtouw met sprongenteller :')
disclaimer
pi_113974012
Oeh, heb je een goeie sportbh? :D
(visuals... :D )
pi_113974208
quote:

[..]

Je kan het sowieso niet lezen als je voeten eropstaan :')!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:09:31 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113974212
quote:

[..]

_O-

Mijn digitale weegschaal geeft de stand nog aan als ik er al afgestapt ben. Ik kan hem anders ook niet lezen. Omdat ie onder de radiator staat :D
Spoilers!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:10:13 #173
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_113974243
Haat aan die ' prachtige spreuken' en aanverwant gezeik op facebook trouwens.
Spoilers!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:14:23 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_113974405
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haat aan die ' prachtige spreuken' en aanverwant gezeik op facebook trouwens.
O+
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:15:08 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_113974438
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:04 schreef helicopter het volgende:
Oeh, heb je een goeie sportbh? :D
(visuals... :D )
nope, maar wel magnetronfolie?
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:21:30 #176
102387 FUFR
schwung!
pi_113974704
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:58 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]
hoax, je mag tot 01-11 wel mijn abo gebruiken?
  maandag 9 juli 2012 @ 17:23:10 #177
102387 FUFR
schwung!
pi_113974768
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O-

Mijn digitale weegschaal geeft de stand nog aan als ik er al afgestapt ben. Ik kan hem anders ook niet lezen. Omdat ie onder de radiator staat :D
de onze eerlijk gezegd ook hoor, heeft zelfs geheugens om mij er op te wijzen dat er niks af is. :(
  maandag 9 juli 2012 @ 17:23:16 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_113974771
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:21 schreef FUFR het volgende:

[..]

hoax, je mag tot 01-11 wel mijn abo gebruiken?
welk deel van "ik haat sportscholen" snap je niet? O+
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:23:34 #179
102387 FUFR
schwung!
pi_113974781
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nope, maar wel magnetronfolie?
zien!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:25:12 #180
102387 FUFR
schwung!
pi_113974850
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

welk deel van "ik haat sportscholen" snap je niet? O+
hey! }:| iets met gegeven paard en gedeelde smart combi
  maandag 9 juli 2012 @ 17:27:15 #181
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113974943
Sporten jullie wel eens met een wiiI? Mijn fysio vindt dat ik er 1 kopen moet. En zit er nog aan te denken ook.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:29:28 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_113975029
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef FUFR het volgende:

[..]

hey! }:| iets met gegeven paard en gedeelde smart combi
als ik op jouw kaart sport kun jij er niet op sporten, da's niet delen, da's afschuiven :6

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:27 schreef marcb1974 het volgende:
Sporten jullie wel eens met een wiiI? Mijn fysio vindt dat ik er 1 kopen moet. En zit er nog aan te denken ook.
ik niet, geen ruimte voor in de woonkamer en mijn imago in de buurt is al apart genoeg :P

Maar hoezo vindt je fysio dat je een wii moet kopen? Heeft ie aandelen in nintendo?
disclaimer
pi_113975031
quote:
Met de Wii bedoel je?
Ik zou gewoon lekker op de normale manier gaan sporten, grote kans dat je er een paar keer op speelt en daarna nooit meer.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:31:55 #184
102387 FUFR
schwung!
pi_113975154
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als ik op jouw kaart sport kun jij er niet op sporten, da's niet delen, da's afschuiven :6
kudt, plan mislukt :(
  maandag 9 juli 2012 @ 17:39:58 #185
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113975481
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Stormqueen het volgende:

ik niet, geen ruimte voor in de woonkamer en mijn imago in de buurt is al apart genoeg :P

Maar hoezo vindt je fysio dat je een wii moet kopen? Heeft ie aandelen in nintendo?
Omdat ik vooral balans oefeningen nodig heb op het moment. Door zware rugproblemen is de sportschool (nog lang) geen optie en zou dit een goed alternatief zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Met de Wii bedoel je?
Ik zou gewoon lekker op de normale manier gaan sporten, grote kans dat je er een paar keer op speelt en daarna nooit meer.
Die ja. En helaas zit 'normaal' sporten er nog lang niet in.
pi_113975582
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Omdat ik vooral balans oefeningen nodig heb op het moment. Door zware rugproblemen is de sportschool (nog lang) geen optie en zou dit een goed alternatief zijn.

[..]

En sporten/bewegen onder begeleiding van de fysio?
  maandag 9 juli 2012 @ 17:49:16 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_113975802
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:39 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

[..]

Ik kamp met hetzelfde probleem en ik kan je zo dertig balansoefeningen geven waar je geen Wii bij nodig hebt. Mijn fysio leert me die ook gewoon?
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:52:33 #188
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113975941
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En sporten/bewegen onder begeleiding van de fysio?
Dat doe ik nu 2 keer per week, dit zou als aanvulling zijn.

quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik kamp met hetzelfde probleem en ik kan je zo dertig balansoefeningen geven waar je geen Wii bij nodig hebt. Mijn fysio leert me die ook gewoon?
Heb ik ook, maar als aanvulling dus.
pi_113975988
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

[..]

Oke, ik zou het zonde van het geld vinden (+ grote kans dat je de oefeningen net verkeerd doet en meer last krijgt).
  maandag 9 juli 2012 @ 17:55:17 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_113976050
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

[..]

Hm, als je van je fysio gewoon oefeningen mee krijgt en die elke dag doet heb je imo geen aanvulling nodig, gewoon doen wat de fysio je leert en veel lopen, dan krijg je genoeg beweging :Y
disclaimer
  maandag 9 juli 2012 @ 17:55:17 #191
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_113976051
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oke, ik zou het zonde van het geld vinden (+ grote kans dat je de oefeningen net verkeerd doet en meer last krijgt).
Meer last geeft mijn lichaam gelukkig heel snel aan. Dan is de pijn er vrijwel direct :')
Dat is niet extra schade gelukkig.

En het liefst zou ik ook weer naar de sportschool gaan. Maar roeien, steps, crosstrainer en de meeste gewichten mag ik niet doen. Fietsen doe ik buiten en lopen gaat nog moeilijk.
pi_113976709
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:00 schreef helicopter het volgende:

Ik heb ook van alles liggen en heb er misschien in totaal 20 min iets mee gedaan. Zo'n bal (twee :') want ik kwam er één tegen in een mooiere kleur), gewichtjes, van die rekbanden, een oefenmatje en een springtouw. Ik voel me wel fitter als ik er even naar kijk!
  maandag 9 juli 2012 @ 18:55:00 #193
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113978767
quote:
Ik denk dat het best motiverend kan zijn :) Ook omdat het je gewicht bijhoudt en alles. Nou weet ik niet hoe zwaar je bent, maar geloof dat er een maximumgewicht van 120 kg ofzo aan vast zit, dus let daar wel op. Als je het geld (ervoor over) hebt, denk ik dat het best een leuke motivatie kan zijn :9 Ik zou denk ik eerder met zo'n wii oefeningen gaan doen thuis, alhoewel dat natuurlijk wel wat extra werk is..
pi_113979863
Oef.
Ben net terug van de gymnastiek.
Heb een half uur geschommeld en een uur lopen tennisen tegen de muur en basketballen met mijzelf.

Ik moest stoppen, ben wegens omstandigheden erg misselijk :') En dat werd alleen maar erger 8)7
Maar ik heb het wel weer gedaan *O*
Twiddel
pi_113984324
Ik heb net mn haar kort geknipt.
Ik zei steeds, als ik klaar ben met afvallen knip ik m´n haar in een bob. En ik wil er het liefst dan ook een kleurtje doorheen.

Nu is het zomer en ik dacht, waarom wachten als je dat wilt? Dus nu gewoon gedaan, lekker!
  maandag 9 juli 2012 @ 20:58:11 #196
330855 ejiraM
for the greater good
pi_113985211
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:42 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb net mn haar kort geknipt.
Ik zei steeds, als ik klaar ben met afvallen knip ik m´n haar in een bob. En ik wil er het liefst dan ook een kleurtje doorheen.

Nu is het zomer en ik dacht, waarom wachten als je dat wilt? Dus nu gewoon gedaan, lekker!
*O* Misschien juist ook wel weer extra motivatie? :9

Ik heb vanmiddag foto's teruggekeken, dat werkt echt demotiverend ;( Vooral omdat ik ze niet bekeek met de gedachte van; ooh dat was leuk en ooh jaa toen deden we dat! Maar meer kijken naar hoe ik er toen uitzag.. Zo'n klein bescheiden buikje en nog denken (en horen!) dat ik dik was ;( Maar toen was mn bmi gewoon nog groen! :o
  maandag 9 juli 2012 @ 20:58:26 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113985222
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook van alles liggen en heb er misschien in totaal 20 min iets mee gedaan. Zo'n bal (twee :') want ik kwam er één tegen in een mooiere kleur), gewichtjes, van die rekbanden, een oefenmatje en een springtouw. Ik voel me wel fitter als ik er even naar kijk!
:D _O_
  maandag 9 juli 2012 @ 21:25:09 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_113986785
Hihi, twee ballen is wel meer in evenwicht!

Alle regels van de plaatselijke sportschool zijn weer verbroken. Ondanks mijn brave inzet niet het beloofde fitheidsniveau omhoog. *paniek piew* Gelukkig had ik daar al op gerekend, maar de trainers geloofden me niet. Nu wel. 8-) gelukkig wel mijn persoonlijke doel behaald: een lager vetpercentage. *O*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 9 juli 2012 @ 21:27:56 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_113986957
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef YPPY het volgende:
Hihi, twee ballen is wel meer in evenwicht!

Alle regels van de plaatselijke sportschool zijn weer verbroken. Ondanks mijn brave inzet niet het beloofde fitheidsniveau omhoog. *paniek piew* Gelukkig had ik daar al op gerekend, maar de trainers geloofden me niet. Nu wel. 8-) gelukkig wel mijn persoonlijke doel behaald: een lager vetpercentage. *O*
Kijk, daar gaat het om Yppy! :Y *O*
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:08:42 #200
1762 YPPY
Yppiaans
pi_114000181
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk, daar gaat het om Yppy! :Y *O*
Zo is dat! En ze vonden het maar vreemd dat wel mijn hartslag en belastbaarheid verbeterd zijn. Hihi. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_114000334
iemand nog poep-trucs?
:o

ga ik weer gezond eten raak ik verstopt! jah zo lijken die kilo's er wel aan te zitten jah!

pi_114000357
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:40 schreef Barretje80 het volgende:
iemand nog poep-trucs?
:o

ga ik weer gezond eten raak ik verstopt! jah zo lijken die kilo's er wel aan te zitten jah!
Bulk eten (je volstoppen met groente dus), alles in balans (dus ook voldoende vet, volkorenproducten), veel drinken en genoeg bewegen. Dat zijn zo'n beetje de ' regels' tegen opstipatie. En sommige mensen zweren bij iets als gedroogde pruimen, glas lauw water op de nuchtere maag ed.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:56:11 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114000453
Roosvicee laxo, op basis v pruimen wil ook nog wel eens helpen de boel soepel te maken.
pi_114000491
En misschien die poepthee van SQ?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:16:48 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114000618
Kiwi's op de nuchtere maag hoor ik in OUD van de geconstipeerde zwangeren ook veel. :Y
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:37:10 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_114000793
Kiwi en kersen, works like a charm!
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:38:27 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_114000808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
Kiwi's op de nuchtere maag hoor ik in OUD van de geconstipeerde zwangeren ook veel. :Y
geobstipeerd dan, neem ik aan :P
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:39:19 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_114000822
Een sigaret met espresso doet helemaal magie trouwens :7
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:45:16 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114000907
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

geobstipeerd dan, neem ik aan :P
Kan allebei toch? :@
Wiki: Constipatie (of obstipatie), in de spreektaal ook wel verstopping genoemd, is de medische term voor een vertraagde of moeizame defecatie (stoelgang).
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:47:37 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_114000941
Oh, ik was er altijd heilig van overtuigd dat het tegenovergestelden waren :')
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:29:44 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_114001556
In plaats van een lijstje zeg ik het met plaatjes :D
(beetje donkere plaatjes vanwege het zomerse Hollandse weer :') )

Ontbijt:

Yoghurt, muesli, kiwi's en nectarines (fruit was een beetje overrijp, dus wat meer dan normaal)

En mijn vet hippe lunchdoos, onderdeel van op weg naar de 80 in 30 dagen project :')

In de losse bakjes zit surimi en augurkjes, in het midden een mix van gele en groene paprika, couscous en een ei

En aan de andere kant plakjes komkommer en aardbeien.

Ik vond het echt leuk om te doen, ik denk ook zeker dat het me gaat helpen wat gevarieerder en bewuster te lunchen :D
disclaimer
pi_114001662
Damn, ik wil ook z'n doos :Y
Maak je die couscous dan de avond van te voren ofzo?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:44:01 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_114001754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:38 schreef lezzer het volgende:
Damn, ik wil ook z'n doos :Y
Maak je die couscous dan de avond van te voren ofzo?
Couscous duurt 5 minuten... half kopje couscous aanvullen met half kopje heeft water, 5 minuten wellen, doorroeren klaar :+
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:44:22 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_114001759
net even de kcals geteld, zijn er maar 450. Score!
disclaimer
pi_114001765
Surimi bah bah wat vies! :D Er zijn dus echt mensen die dat lekker vinden.

Maar leuke doos, SQ!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:46:07 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_114001790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Surimi bah bah wat vies! :D Er zijn dus echt mensen die dat lekker vinden.

Maar leuke doos, SQ!
haha ja, maar ik vreet ook echt alles hoor :') Als de surimi op is wordt het gerookte kip :9
disclaimer
pi_114001874
Kijk, gerookte kip vind ik dan weer wel heel erg :9~
pi_114001882
Misschien moet ik ook eens zo'n doos kopen, past wel bij mijn lunches van de laatste tijd :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 10-07-2012 10:46:22 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:54:05 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_114001922
je kan uiteraard alles in zo'n doos vrotten behalve soep :+
Kan ook walnootjes in de bakjes doen of eh, guacamole dip voor je worteltjes, of tuna salad, of tumtum... ( :') )
disclaimer
pi_114002063
Geen sport vandaag.

[ Bericht 87% gewijzigd door summer2bird op 10-07-2012 11:07:33 ]
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:01:45 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_114002106
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:00 schreef summer2bird het volgende:
Mwh.
Ik heb zondag mijn hoofd een paar keer nogal hard gestoten.
En tering zeg, hoofdpijn, misselijk, duizelig. Blergh.

Sporten gebeurt denk ik vandaag niet. ( :') )
een paar keer???
disclaimer
pi_114002108
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

Ontbijt:
[ afbeelding ]
Yoghurt, muesli, kiwi's en nectarines (fruit was een beetje overrijp, dus wat meer dan normaal)

En mijn vet hippe lunchdoos, onderdeel van op weg naar de 80 in 30 dagen project :')

[ afbeelding ]
In de losse bakjes zit surimi en augurkjes, in het midden een mix van gele en groene paprika, couscous en een ei

[ afbeelding ]

Ik vond het echt leuk om te doen, ik denk ook zeker dat het me gaat helpen wat gevarieerder en bewuster te lunchen :D
Looking good *O*
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:03:06 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114002138
Hey wat een coole doos! Waar heb je die vandaan?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:05:32 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_114002192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat een coole doos! Waar heb je die vandaan?
www.kidsatlunch.nl :D
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:06:21 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_114002209
ik wilde eigenlijk aan de bento, maar die zijn moeilijk te krijgen in Nederland, en daar moet je nog honderd accessoires bij kopen. Heb hier alleen het besteksetje bij gekocht.
disclaimer
pi_114002332
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Couscous duurt 5 minuten... half kopje couscous aanvullen met half kopje heeft water, 5 minuten wellen, doorroeren klaar :+
Oh :o
* lezzer heeft nog nooit couscous gemaakt, dus jah.
pi_114002360
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door summer2bird op 10-07-2012 11:05:22 ]
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:17:47 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114002520
Ik vind die lunchbox echt geniaal O+
Spoilers!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:18:20 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114002537
Zat je in een dwangbuis Summer? ;)
Spoilers!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:21:55 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_114002640
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Jups, ik denk zo'n 10 a 15 keer :P
En ik overdrijf niet.

Ik heb dit wel eens eerder gehad, dat mijn lichaam erop reageert. Vorige keer had ik enorme felle steken in mij. Hoofd, nu is dat veel minder :)
Misselijkheid is wel enorm :X
heb je je kop tegen de muur geramd?
disclaimer
pi_114002776
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zat je in een dwangbuis Summer? ;)
-O- dat ik nu opgenomen ben, betekent niet dat ik volledig gestoord ben geworden he ;)
Twiddel
pi_114002791
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door summer2bird op 10-07-2012 11:04:48 ]
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:27:45 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114002862
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:25 schreef summer2bird het volgende:

[..]

-O- dat ik nu opgenomen ben, betekent niet dat ik volledig gestoord ben geworden he ;)
Grapje *)
Spoilers!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:27:53 #234
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114002868
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

Ontbijt:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

waar heb je die doos gekocht? :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:28:18 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114002880
Ja SQ, waar heb je die doos gekocht eigenlijk?
Spoilers!
pi_114002972
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Grapje *)
Oh hihi :D :@

Ik reageerde zo omdat sommigen echt denken dat wanneer je opgenomen wordt, je in een soort gekkenhuis komt dat rechtstreeks uit one flew over the chocoo's nest komt :P

Dan zou ik wel heeeel langzaam afvallen (geen sport oid ;( )
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:31:22 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_114002992
ja jonge, lees dan!
www.kidsatlunch.nl
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:32:43 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_114003036
en eerlijk is eerlijk, ik vind dit een heerlijk topic voor de motivatie en alles, maar kop-tegen-muur-ram verhalen, purgeerverhalen, en andere vormen van zelfmutilatie lijken hier toch door de jaren heen een soort rode draad te zijn?
Ik kan daar in ieder geval niet mee omgaan, dan weten jullie dat als ik niet met oohs en ahw's en goeden tips reageer :@
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:33:29 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_114003058
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik reageerde zo omdat sommigen echt denken dat wanneer je opgenomen wordt, je in een soort gekkenhuis komt dat rechtstreeks uit one flew over the chocoo's nest komt :P

Naja, je wordt natuurlijk niet voor drie jaar opgenomen als je 100% sane bent denk ik :+
disclaimer
pi_114003130
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
en eerlijk is eerlijk, ik vind dit een heerlijk topic voor de motivatie en alles, maar kop-tegen-muur-ram verhalen, purgeerverhalen, en andere vormen van zelfmutilatie lijken hier toch door de jaren heen een soort rode draad te zijn?
Ik kan daar in ieder geval niet mee omgaan, dan weten jullie dat als ik niet met oohs en ahw's en goeden tips reageer :@
Zat al af te vragen hoe ik het moest zeggen, maar dit dus.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:01 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114003154
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
I'm with you, ik heb echt geen idee wat ik met dat soort verhalen aan moet, in deze context (!!), en lees er dan ook overheen zonder op te reageren over het algemeen.

In een andere context met het hele verhaal eromheen kan ik best kuskjekroel doen als mensen het echt moeilijk hebben, maar hier zo tussen neus en lippen door kan envooral wil ik er eig niks mee. Ik kom hier toch echt vml voor de afval/gezond leef-support en niet voor een algemene SC met allerhande zijtakken in persoonlijke verhalen. Beetje off-topic geneuzel daar gelaten natuurlijk.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:37:16 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_114003188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I'm with you, ik heb echt geen idee wat ik met dat soort verhalen aan moet, in deze context (!!), en lees er dan ook overheen zonder op te reageren over het algemeen.

In een andere context met het hele verhaal eromheen kan ik best kuskjekroel doen als mensen het echt moeilijk hebben, maar hier zo tussen neus en lippen door kan envooral wil ik er eig niks mee.
ik wil net zeggen, ik vind jou toch wel een mod met een hoog knuffelgehalte vaak *;
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:38:12 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114003212
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

He, nee joh. Dan zou je hier toch niet kunnen reageren? Mijn beste vriendin heeft ook een paar jaar in een soort gelijke situatie als jij gezeten, ik heb daar echt geen enkel probleem mee.

Ik blijf het wel heel vreemd vinden dat je blijft klagen over hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid en dat dat niet lijkt te verbeteren. Ik weet dat dat kan komen van AD maar het duurt volgens mij bij jou wel erg lang.
Spoilers!
pi_114003217
Goed.
Ik zal voortaan nergens meer op reageren hier, aangezien zo deze keer ook weer een flinke steek onder water uitgedeeld wordt.
Ik zal alleen posten als ik ga sporten of ben afgevallen, ik laat jullie wel fijn met rust verder.
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:38:42 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_114003237
Oh en nee, ik heb niks tegen offtopic, ik ben de koningin van offtopic, ik kan gewoon niet met enorme drama's omgaan. Ik heb dan de neiging om er lompe grappen over te gaan maken en meestal maak ik het er dan niet beter op, dus ik zal idd mijn best doen om er overheen te lezen. Maar dat vind ik dan ook weer lomp. Dus help :')
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:40:24 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114003299
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik wil net zeggen, ik vind jou toch wel een mod met een hoog knuffelgehalte vaak *;
:o :@ I try... vewy vewy hard. ;) :D

Kom nu zelf met een off-topic verhaal, maar ik ga in het najaar een training doen om een beetje aan mezelf te werken en sleutelen en er werd in de folder expliciet gezegd dat het geen groepstherapie is en ik heb ook heel eerlijk tegen de meneer die het kennismakings-gesprek deed gezegd dat ik dat echt helemaal prima vind. Ik kom daar voor mezelf, omdat ik aan mezelf wil werken en ik hoef even niet het hele levensverhaal van de andere mensen in de groep te weten.

Ik merk dat ik daar soms sws wel moeite mee begin te krijgen. Iedereen pleurt zijn verhaal overal maar neer, en zeker met het hele facebook gebeuren lijkt het een soort 'ik moet wel reageren, want men moet zien dat ik gereageerd heb, anders dan is het net alsof ik niet geinteresseerd ben'-race te worden. Beetje uit automatisme op de like-knop drukken om te laten weten dat je dingen gelezen hebt.

/rant
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:40:50 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_114003312
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Goed.
Ik zal voortaan nergens meer op reageren hier, aangezien zo deze keer ook weer een flinke steek onder water uitgedeeld wordt.
Ik zal alleen posten als ik ga sporten of ben afgevallen, ik laat jullie wel fijn met rust verder.
Dat was geen steek onder water, dat was gewoon mijn houding jegens dit soort verhalen.
Ik hoop ook oprecht dat het beter wordt voor je en dat je met je problemen om leert gaan. Ik weet alleen niet wat ik er mee aan moet. En dat wilde ik graag even kwijt, omdat je dan weet waarom ik er niet al te empathisch op reageer.
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:42:03 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114003352
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef summer2bird het volgende:
Goed.
Oh nee, zo bedoel ik mijn reactie helemaal niet! :o
Je mag van mij best reageren, maar ik weet alleen totaal niet waarom je opgenomen bent en dus kan ik ook niks met verhalen over opgesloten zijn en je hoofd 10-15 keer tegen een muur rammen. En ik voel me altijd wat lomp als ik daar dan niet op reageer, maar ik weet dan echt niet wat ik moet zeggen behalve dan dingen als 'zou je niet proberen normaal te doen' wat dan ook weer niet echt chicque is want je zit daar natuurlijk niet voor niks. :@
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:43:23 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_114003392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:o :@ I try... vewy vewy hard. ;) :D

Kom nu zelf met een off-topic verhaal, maar ik ga in het najaar een training doen om een beetje aan mezelf te werken en sleutelen en er werd in de folder expliciet gezegd dat het geen groepstherapie is en ik heb ook heel eerlijk tegen de meneer die het kennismakings-gesprek deed gezegd dat ik dat echt helemaal prima vind. Ik kom daar voor mezelf, omdat ik aan mezelf wil werken en ik hoef even niet het hele levensverhaal van de andere mensen in de groep te weten.

Ik merk dat ik daar soms sws wel moeite mee begin te krijgen. Iedereen pleurt zijn verhaal overal maar neer, en zeker met het hele facebook gebeuren lijkt het een soort 'ik moet wel reageren, want men moet zien dat ik gereageerd heb, anders dan is het net alsof ik niet geinteresseerd ben'-race te worden. Beetje uit automatisme op de like-knop drukken om te laten weten dat je dingen gelezen hebt.

/rant
nou ja, precies dat. Vroeger wist je nog zo lekker weinig van elkaar en kwamen zulke dingen er alleen in een goed gesprek uit, tegenwoordig staat het ganse internet er mee vol en ik lees zo veel drama op een dag dat ik het gewoon echt niet meer kan handelen, ik kan niet tegen iedereen die een drama online gooit bergen medeleven tonen, dan heb ik er een dagtaak aan.

Dat wil niet zeggen dat mensen het niet moeten posten ofzo, het kan heerlijk zijn om een uitlaatklep te hebben. Het enige wat ik wil zeggen is dat ik niet op iedereen wil/kan reageren in een empathische context.
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:44:34 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_114003425
Dus geen haat of harde gevoelens verder :P
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:44:49 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114003430
Als mensen niet al te erg aan het vissen zijn naar bepaalde opmerkingen heb ik er geen problemen mee. Ik heb hier pas ook een heel jankverhaal opgehangen over mijn moeder, ik vind dat een beetje offtopic best moet kunnen.
Dit is best een hecht topic (zo ervaar ik het iig) en wat mij betreft zijn jullie hier een soort vriendinachtige figuren geworden waar ik tegen aan kan lullen als de rest van de wereld werkt :+

Het is dus gewoon gezellig hier eigenlijk. En als je mensen wat beter leert kennen zet dat wel eens de deur open voor wat minder leuke onderwerpen. So be it. Zolang het maar niet constant is.
Spoilers!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:01:16 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114003927
Stilte...
Spoilers!
pi_114003987
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat vind ik dan ook weer lomp. Dus help :')
Dat is niet lomp, dat is dat geval het aardigste wat je voor die poster/user kunt doen. :)
pi_114004034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

/rant
Het is wel duidelijk dat ik geen facebook heb, want ik heb die neiging echt nooit :D Ik reageer wanneer ik wil reageren en waar ik niets op te zeggen heb, daar eh...zeg ik niets op.

SQ, ik begrijp wat je bedoelt, maar veel mensen met fors overgewicht hebben ook nog psychische problemen die het afvallen bemoeilijken/belemmeren. Dus in die zin past dat wel hier. En dat 'psychische problemen' bedoel ik niet heel zwaar, maar met een flink misvormd zelfbeeld, veel stress of lichte depressie kan je ook al gigantische problemen met eten krijgen. Maar misschien is het toch handiger om dat in een ander topic te bespreken (of met vriendinnen) en dit topic met name te laten waar het voor bedoeld is: gezond eten, meer bewegen en af en toe lekker theeleuten.
pi_114004233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat ik geen facebook heb, want ik heb die neiging echt nooit :D Ik reageer wanneer ik wil reageren en waar ik niets op te zeggen heb, daar eh...zeg ik niets op.

SQ, ik begrijp wat je bedoelt, maar veel mensen met fors overgewicht hebben ook nog psychische problemen die het afvallen bemoeilijken/belemmeren. Dus in die zin past dat wel hier. En dat 'psychische problemen' bedoel ik niet heel zwaar, maar met een flink misvormd zelfbeeld, veel stress of lichte depressie kan je ook al gigantische problemen met eten krijgen. Maar misschien is het toch handiger om dat in een ander topic te bespreken (of met vriendinnen) en dit topic met name te laten waar het voor bedoeld is: gezond eten, meer bewegen en af en toe lekker theeleuten.
Duidelijk.
Aangezien het ook niet wenselijk is om in wat voor forum dan ook dit te bespreken, en veel mensen blijkbaar veel last ervaren als ik misselijk ben zonder duidelijk de reden er neer te zetten, zal ik alleen posten of ik gesport ben en of ik afgevallen ben.

Ik hoop dat jullie nog enigszins een leuke dag hebben.
Twiddel
pi_114004283
summer2bird, misschien moet je nog leren om met feedback om te gaan en te begrijpen dat niet alles een persoonlijke aanval is. Niemand hier bedoelt het gemeen.
pi_114004384
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Duidelijk.
Aangezien het ook niet wenselijk is om in wat voor forum dan ook dit te bespreken, en veel mensen blijkbaar veel last ervaren als ik misselijk ben zonder duidelijk de reden er neer te zetten, zal ik alleen posten of ik gesport ben en of ik afgevallen ben.

Er komt een dag dat je deze reactie in een heel ander licht gaat zien.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:19:35 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114004391
Met mijn opmerking over de misselijkheid, hoofdpijn en duizeligheid bedoelde ik dat ik me daarmeer zorgen over zou maken als ik jou was. Dat was geen steek.
Spoilers!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:26:11 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114004609
quote:

[..]

Duidelijk.

Ik dacht serieus gisteren dat je zwanger was toen je aangaf dat je misselijk was door omstandigheden. :o :@
En wilde er dus nog een semi-lollige opmerking over maken ook tot ik me realiseerde dat dat wrsch helemaal niet kon.

Verder ben ik het wel met Lucky eens ik vind het ook vreemd dat je deze klachten hebt dat daar nie serieus naar gekeken wordt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:35:19 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114004868
ik vind het wel lastig om te bedenken waar mijn grenzen liggen
bv een vader/moeder/kind ernstig ziek ( of een studie die niet lekker loopt of perikelen op werk etc. :P ) wat z'n weerslag heeft op een eetpatroon moet kunnen..
maar een psychische stoornis die weerslag heeft op het eetgedrag, dat vind ik zoals anderen lastig om mee om te gaan.. het liefst zou ik ook willen roepen "DOE NORMAAL" maar dat is nou juist het probleem :P

just my 2 cents :P

ondertussen ben ik ook misselijk en heb nog steeds een plofbuik.. paracetamol helpt enigszins.. straks lekker aan de sla ( zoals gister voor lunch EN diner) en dan maar hopen dat het wat oplucht oid.. vanavond a werk maar even langs de supermarkt voor wat (gedroogde) pruimen .. en misschien toch ook maar een zwangerschapstest :? :@
pi_114004880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik dacht serieus gisteren dat je zwanger was toen je aangaf dat je misselijk was door omstandigheden. :o :@
En wilde er dus nog een semi-lollige opmerking over maken ook tot ik me realiseerde dat dat wrsch helemaal niet kon.

Verder ben ik het wel met Lucky eens ik vind het ook vreemd dat je deze klachten hebt dat daar nie serieus naar gekeken wordt.
Semi lollige opmerkingen mag je best maken, vind ik ook grappig :)

En het speelt pas weer echt sinds zondag, die klachten :P
Twiddel
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:36:52 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114004913
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Semi lollige opmerkingen mag je best maken, vind ik ook grappig :)

En het speelt pas weer echt sinds zondag, die klachten :P
lees eens wat topics door.. en jouw posts.. en schrijf eens op hoe vaak je ziek/zwak en misselijk bent.. het zalje verbazen.. :X
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:43:59 #263
5428 crew  miss_sly
pi_114005126
Ik wil ook proberen om hier mee te doen. De motivatie is prima, maar soms een klein schopje onder mijn kont is misschien wel fijn :+

Mijn ticker:

Ik werk niet echt met lijstjes, weet ook niet of ik dat wil. Mijn dag ziet er doorgaans zo uit:
O: bak yoghurt met aardbeien en/of banaan
L: 2 boterhammen met gebakken of gekookt ei of mager vleesbeleg, soms pindakaas
D: redelijk gevarieerd met groente en vlees, maar wel vaak volkoren pasta, rijst of couscous.

Tussendoortjes zijn wel een beetje een probleem nog.

Ow, en voor als er geen aardbeien meer zijn, wil ik graag cruesli. Muesli vind ik te droog, daar hou ik niet van. Is er ook cruesli verkrijgbaar zonder suiker, iemand een winkel/merk als tip?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114005280
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:36 schreef Barreltje het volgende:

[..]

lees eens wat topics door.. en jouw posts.. en schrijf eens op hoe vaak je ziek/zwak en misselijk bent.. het zalje verbazen.. :X
pi_114005299
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:43 schreef miss_sly het volgende:
Is er ook cruesli verkrijgbaar zonder suiker, iemand een winkel/merk als tip?
Ik heb het in de reguliere handel nooit gevonden.
De beste vond ik nog Jordans met noten.
-ik weet eigenlijk niet meer waarom, moet ik even opzoeken-
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:49:56 #266
5428 crew  miss_sly
pi_114005342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik heb het in de reguliere handel nooit gevonden.
De beste vond ik nog Jordans met noten.
-ik weet eigenlijk niet meer waarom, moet ik even opzoeken-
Ik vind het zo vervelend dat er maar overal suiker in zit. Cruesli zou best goed vullen, maar ik wil echt, echt geen onnodige suiker in mijn eten.
pi_114005368
Behalve echte muesli en havermout heb ik nog nooit een ontbijtgraan van welke variant dan ook zonder suiker gevonden.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:52:14 #268
5428 crew  miss_sly
pi_114005423
Muesli vind ik niets. Ik hou juist van het krokante van cruesli. Hmm, zal nog eens bij de biologische supermarkt kijken, dan. En andere opties voor in de yoghurt? Ander fruit lijkt het meest logisch, uiteraard :P
pi_114005487
http://nl.mymuesli.com/

Gisteren een eigen mix samengesteld, ben benieuwd :D
pi_114005493
Cruesli wordt nou net gemaakt met suiker. Dat dacht ik al, maar hier in deze blog zeggen ze dat ook (en het staat op internet, dus dan is het waar :P )
http://nl.mymuesli.com/blog/index.php/2011/05/mycruesli/
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 11:56:12 #271
5428 crew  miss_sly
pi_114005578
Dus krokant betekent suiker? -O-
Ik zal die site vanavond thuis even bekijken, op mijn werk is niet echt een goed idee ;)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:56:36 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114005592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:52 schreef miss_sly het volgende:
Muesli vind ik niets. Ik hou juist van het krokante van cruesli. Hmm, zal nog eens bij de biologische supermarkt kijken, dan. En andere opties voor in de yoghurt? Ander fruit lijkt het meest logisch, uiteraard :P
Dat vond ik ook, tot ik de muesli met vruchten en noten van de Lidl vond. Die is echt geniaal, en prettig geprijsd.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 12:01:09 #273
5428 crew  miss_sly
pi_114005746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, tot ik de muesli met vruchten en noten van de Lidl vond. Die is echt geniaal, en prettig geprijsd.
vruchten en noten maken het natuurlijk wel knapperiger, niet zo bij nagedacht. Ik vind die gewone vlokken-muesli echt niets aan om te eten.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:09:13 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_114005983
ik hou juist van zompige muesli, ik laat het ook altijd een uur intrekken 's morgens :9
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:10:59 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114006054
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

vruchten en noten maken het natuurlijk wel knapperiger, niet zo bij nagedacht. Ik vind die gewone vlokken-muesli echt niets aan om te eten.
Ik ook niet, echt goor. En het moet ook niet te lang intrekken, brr.
Spoilers!
pi_114006460
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik hou juist van zompige muesli, ik laat het ook altijd een uur intrekken 's morgens :9
Avond van te voren maken, in de koelkast zetten en 's morgens smullen O+
(en als je het wilt googlen, het heet overnight oats)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:22:04 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_114006500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Avond van te voren maken, in de koelkast zetten en 's morgens smullen O+
(en als je het wilt googlen, het heet overnight oats)
ja, dat heb ik al vaker gehoord hier, maar een uurke is voor mij voldoende :Y
disclaimer
pi_114006562
omg, SQ, ik krijg net deze DM:

quote:
10-07-2012 @ 12:22:04

(beta) : Stormqueen heeft zojuist een van jouw posts gequote in topic "Lifestyle / [Dieetclub] #421 HAHA IK BEN AL BRUIN!".
_O-
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:24:21 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_114006598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:23 schreef Isabeau het volgende:
omg, SQ, ik krijg net deze DM:

[..]

_O-
ja dat is nieuw, ik wist niet hoe snel ik het uit moest zetten :')
disclaimer
pi_114006614
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

ja dat is nieuw, ik wist niet hoe snel ik het uit moest zetten :')
Nou, idd, ik dacht al: hou op! toen ik deze weer zag :D
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:25:27 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_114006638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, idd, ik dacht al: hou op! toen ik deze weer zag :D
en, heb je 'm al uit? :')
disclaimer
pi_114006662
quote:

[..]

Duidelijk.

Het is verstandig te bedenken dat dit een openbaar forum is. Niet alleen de leuke lieve mensen die hier reageren lezen dit, maar de hele wereld kan het lezen (als ze NL-spreken :P ). Bedenk dat tot in het einde der (ICT-)tijden je posts vindbaar blijven via Google.
Dat hou ik altijd even in gedachten als ik twijfel of ik iets zal posten.
pi_114006720
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:25 schreef Stormqueen het volgende:

en, heb je 'm al uit? :')
Ik kan hem niet vinden :'( Ik heb deze wel aangezet:
quote:
'TVP' in plaats van 'Volg Topic'
Verandert de tekst 'volg topic' in de volgtopicknop, uit nostalgische overweging, in 'TVP'
*)
pi_114006749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

*)
TVP O+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:28:50 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_114006771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[..]

*)
In de DM die je krijgt zie je links onderin het "instellingen" icoontje, even aanklikken en quote-notificaties uitzetten ;)
disclaimer
pi_114006787
Uit O+

En als je het topic niet meer wilt volgen kan je op "kuttopic :') " klikken _O-
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:30:01 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_114006821
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Uit O+

Briljant O+
disclaimer
pi_114006862
Love it! *;
pi_114007059
Wat als je dus quote krijgt de ander een berichtje ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:35:39 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_114007109
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:34 schreef Joene het volgende:
jep, je krijgt een notificatie als iemand je quote, kijk maar
disclaimer
pi_114007110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:29 schreef Isabeau het volgende:
Uit O+

die knop zie ik niet :{
pi_114007113
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:34 schreef Joene het volgende:
Ik kreeg een DM elke keer als iemand mij citeerde. Onhandig!
pi_114007140
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef Joene het volgende:
die knop zie ik niet :{
Dat krijg je automagisch als je kiest voor TVP ipv Volg Topic.
pi_114007164
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kreeg een DM elke keer als iemand mij citeerde. Onhandig!
irritant.
pi_114007185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat krijg je automagisch als je kiest voor TVP ipv Volg Topic.
Ah dat :) ik heb idd gewoon volg topic.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:38:02 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_114007262
disclaimer
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:38:28 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114007281
Ik vind die quote DM's vooralsnog wel handig eigenlijk.

TVP en kuttopic O+
Spoilers!
pi_114007323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind die quote DM's vooralsnog wel handig eigenlijk.

TVP en kuttopic O+
Vraag me af hoe lang nog :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:39:41 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_114007343
heel fok over de flos _O-
disclaimer
pi_114007378

[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 10-07-2012 12:40:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')