SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Madame_Paon op 07-07-2012 17:33:39 ]There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Het is altijd CAPS lock day.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:09 schreef Barretje80 het volgende:
mweh.. CAPS lock day was vorige week!
Ik ben altijd bruin (maar heb helaas ook kroeshaarquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:10 schreef Sarabi het volgende:
Bruin worden hoeft voor mij niet zo nodig, ben lief voor mijn huid
succes!!! heel goed van jequote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef marcb1974 het volgende:
Hier geen onweer graag, ik moet zo voor het eerst naar de dietist. En dat is 10 km fietsen
Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!'quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:
Mijn man haalt gelukkig geen chips inhuis.. Mar die is zelf ook aan het afvallen. Hij zit nu op -18, alleen door gezonde te eten en regelmatig naar zijn werk te fietsen
Ja we gaan nog weg!quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:50 schreef Soempie het volgende:
rhubarbje, lekker vakantie!Ga je nog weg? En nu zou ik bijna redenen geven om wel gewoon lekker die halve zak chips op te eten en te genieten van de cocktails.
Maarja, voor mij geldt dan: zo blijf ik bezig, want er is elke week wel een gelegenheid voor alcohol en hapjes of vette hap.![]()
Aan de andere kant, begin van je vakantie...![]()
Wel lief bedoeld waarschijnlijk, maarquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, ik zei dus gister blij: 'ah, mooi, je hebt chips gehaald die ik niet lust!'Trekt hij een andere zak tevoorschijn: 'hoezo, deze lust je wel!'.
![]()
En laatst kwam hij ook al met een behoorlijk calorierijk toetje om te vieren dat ik zo goed bezig was met gezond eten en afvallen.Gelukkig vond ik het niet lekker.
Zou bijna denken dat ik met een feeder ben getrouwd.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmm, hoezo heeft vakantie te maken met " niet dieeten?"
Zo heb je ook: ben ongesteld, het is pinksteren, het is kerst, het is warm, het is koud, voel mij niet lekker, de zon komt op in het oosten...
Het is gewoon zonde, als je 5 kg kwijt bent geraakt door gezond te doen, dat teniet te doen door 2 week vakantie.
Knopke in ut kopke
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb van de week voor mezelf opgeschreven wat ik wel of niet van plan ben voor de vakantie. Ik heb het allemaal we aardig in mijn hoofd zitten, maar ik vond de opdracht van Beck wel fijn om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten:
- Voor onderweg gewoon de normale hoeveelheid brood en tussendoortjes klaar maken en niet zakken witte puntjes met een flinke bak rundvleessalade.
- alleen appels en worteltjes bij mijn voeten als extra'tjes mocht er toch vervelingstrek ontstaan
- geen enorme zak snoep voor de kinderen, maar van te voren een paar kleine zakjes met een paar snoepjes erin maken voor ze. En dan ook echt voor hen! (desnoods leg ik ze achterin de kofferbak zodat ze niet voor het grijpen liggen
- veel water mee!
en dan tijdens de vakantie zelf:
- ik mag best eens een ijsje, maar niet elke dag
- als ik een ijsje plan, dan een salade maken voor de lunch
- niet standaard een pain au chocolat als ontbijt, gewoon lekker kwark of yoghurt, en de brinta gaat mee!
- matig met vlees, liever wat meer groente
- elke dag een flink aantal baantjes trekken in hete zwembad of de rivier
- als de weg (bergop?) en de temperatuur het toe laat gaan hardlopen, zo niet elke dag minstens een half uurtje wandelen
- matig m brood, een verse pain complet of pain de campagne is superlekker, maar daarom hoef je het nog niet in 1 keer op te eten
- niet elke keer bij de supermarkt een fles YOP (drinkyoghurt) kopen en onderweg naar de camping leegklokken. (Dit doen we eig altijd wel, het is echt lekker, maar totale onzin natuurlijk)
Dit is dus wat er in mijn dieetschrift staat. Verder ben ik van plan om mijn receptenschrift mee te nemen zodat ik daar ook alle lekkere dingen die ik de laatste tijd bij elkaar gezocht heb kan koken.
Ik ben heel erg benieuwd. Het streven is om op zijn minst gelijk te blijven, maar zou het stiekem wel fijn vinden als er op twee weken nog wat vanaf gegaan is.
En met een opmerking als 'je mag toch ook wel eens even lekker leven' gaat voor mij niet op. Dan ben je in mijn ogen te veel bezig met dieten ipv met je levensstijl/eetstijl aan te passen. En ik heb gelukkig op dit moment echt het gevoel dat ik mijn manier van leven en eten structureel heb aangepast en aangepakt en dat ik eten (en leven) op. Deze manier echt nog heel lang vol kan houden dus ik hoef ook niet meer of anders te gaan eten om het gevoel te hebben 'lekker te leven'.
Ik ben overigens wel heel blij dat ik niks met drank heb en ik dus die verleiding absoluut niet heb.
Oh, en nog even-0,8 deze week, en dat in mijn menstruatie week!
![]()
Ik zou me er nog geen dag aan kunnen houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.
ik ook...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Jezus wat een planning , ik zou al gestressed raken op vakantie alleen van die planning.
Maar als je langzamer loopt ben je toch ook langer onderwegquote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:56 schreef Isabeau het volgende:
20 minuten wandelen bij flink doorstappen is 140 kcal als je 85 kilo weegt. Met hakjes zal dat een stuk langzamer gaan en zit je nog maar op 70 kcal verbruik. Daar kan je niet echt op los gaan op vakantie hoor
Ja, precies.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:49 schreef rhubarbje het volgende:
Nou op zich vind ik het wel heel slim om na te denken over hoe je het wil doen zodat keuzes op het moment zelf misschien makkelijker te maken zijn
Dat lijkt mij ook heerlijk als iemand fruit op tafel zet op een verjaardag! (of een andere gezelligheid)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:28 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, precies.
En ik snap de opmerking van uniekhoorn ook wel. Soms associeer ik bepaalde situaties met (ongezond) eten en dat is prima, als het maar niet te vaak voorkomt.
Zo wilde ik altijd hapjes/ chips/ enz op tafel hebben als er vrienden langs komen. Zo van: eten = gezellig.En dat komt dan toch vaak neer op vette(re) dingen. Als er dan meerdere keren per week vrienden langskomen, dan gaat dat niet werken. Nu heb ik al een paar weken dat ik bijvoorbeeld fruit neerzet en dat ging net zo hard op.
![]()
En hier is het in de vakantie ook altijd makkelijker. Daarnaast lopen we altijd lange stukken, waardoor het afvallen nog harder gaat. Dit jaar helaas niet op vakantie.
Wat goed!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:12 schreef marcb1974 het volgende:
Vanochtend op mijn weegschaal gaat staan. Ik zit nu op het laagste niveau (voor zover ik weet) in minimaal 2 jaar. Over 3 kilo passeer ik een grens en over 5 kom ik op het gewicht terug waar ik lang gezeten heb. (wat toen ook al veels te zwaar was, maar oke).
En ook de fysio ging goed gisteren, kan langzaam aan weer iets meer bewegen
Netjes hoor. Ik zit gewoon een kilo boven je.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag de dag:
O. 3 boterhammen. 1 kipsate, 1 kaas en 1 tomaten
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. yoghurt met aardbeien
D. Taco's
T. 4 stukjes sushi
Daarbij weeg ik volgens mijn weegschaal vandaag 64kgNog maar 9kg te gaan (en ja... ik ben een kleine opdonder. Het is een realistisch doel)
Als je hier al gestressed van raakt...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:16 schreef Joene het volgende:
[..]
quote:
Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:32 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]![]()
Het is nu echt veel te warm voor op de hometrainer, maar wandelen is ook zo saai. Het gaat zo langzaam.
Maar hardlopen kan niet, vanwege die waardeloze beenvliesontsteking.![]()
Heeft iemand andere benen voor mij?
Ik vind het echt heel slim wat je doetquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef Brighteyes het volgende:
Als je hier al gestressed van raakt...Is dit echt heel anders dan de richtlijnen die jij van je dietiste kreeg over wat je ongeveer moet eten overdag?
Ik zie het niet als planning, zo voelt het ook niet. Meer een overdenking van bepaalde dingen die ik standaard doe op vakantie die ik nu niet meer wil doen. En van te voren mijn keuzes overwegen helpt mij heel erg is de afgelopen weken gebleken.
Maar wandelen is zo saai.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nope maar kan je wel een schop geven zodat je toch iets gaat doen
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Poppetje88 het volgende:
Nog maar eens...: IK DOE MEE
[ afbeelding ]
Inmiddels door 5 dagen vakantie terug bij af (2kg er aan)![]()
Welkom! En ik had ook zo'n groot getal, maar zit nu op de helft en dat voelt echt reuze goedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:49 schreef ejiraM het volgende:
Oh, ik wil ook meedoen als steuntje in de rug! Heb een ticker gemaakt, en het is wel heel veel als ik het zo zie![]()
Vind het gewoon te moeilijk om gezond voor mezelf te koken en een gezond ritme aan te houden..
[ afbeelding ]
Ik wil nu tot het eind van de zomer proberen een constant ritme aan te leren met twee broodmaaltijden en een warme maaltijd op een dag. Daarna wil ik me meer gaan focussen op écht gezond en minder eten..
je hebt ontbijt en lunch geskipt?!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:55 schreef marcb1974 het volgende:
Oke, ik heb vandaag geleerd dat ik moet ontbijten of lunchen voordat ik op het strand ga zitten. Ging bijna omver
Nou ja, geskipt, ik had als ontbijt 1 banaan en 1 bosperzik, en dat was rond 11 uur.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je hebt ontbijt en lunch geskipt?!
nou ik ben braaf gaan zwemmen!
Jammer dat het uit een pakje komt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:07 schreef summer2bird het volgende:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_31514.htm
Lemon pie, die ga ik straks bakken
en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zoquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik snap sowieso niet wat er zo erg is aan dingen "uit een pakje".
Er zit vaak de juiste kruidencombinatie in en bijv. de juiste rijstsoort, maar voor de rest moet je het gewoon allemaal zelf maken.
waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:25 schreef summer2bird het volgende:
De magnetron maaltijden die ik krijg zijn helemaal vers bereid trouwens
We hadden laatst een meeting met de koks daar.
Zelfs de toetjes zijn zonder e nummers
Ik had gisteren gevulde paprika met spaghetti en uiensaus.
Lekkah
Opgenomenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom krijg je magnetron maaltijden eigenlijk?
oh ik dacht dat je daar klaar mee wasquote:
Als je er eentje aangemaakt hebt dan heb je op jouw pagina ook een "edit" mogelijkheid. Het hier afgebeelde plaatje verandert dan mee.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Hoe worden die tickers eigenlijk geüpdatet?
Nee heur, nog 3 jaar te gaanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je daar klaar mee was
quote:
Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en een hoop zooi om het houdbaar te houden en de smaak af vlakken en zo
ik ben ook echt geen pakjes fan
ik vind dat een flinke opname hoor een die langer dan drie jaar duurt...quote:
Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Precies, en waarom een pakje gebruiken? Zelf maken is meestal net zo snel en makkelijk.
En 100x lekkerder natuurlijk.
Dat kanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Bepaalde kruidencombinaties kun je eigenlijk nergens vinden.
En bijv. satésaus maak ik nooit zelf ... daar heb je echt een waslijst aan ingrediënten voor nodig.
Dan maar iets minder lekker.
Vierkazensaus uit een pakje vind ik trouwens wel lekkerder dan zelfgemaakte. Zelfgemaakte vind ik echt veel te romig.
satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) sausquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Satesaus is zo makkelijk!
Pindakaas, water, koffiemelk of wat gewone melk, scheut sojasaus, ketjap! Bruine suiker!, zout, peper, sambal...
Dat is de basis, je kan het aanvullen met djahe, komijn e.d. ook lekker
Zou je mij ook nog toe willen voegen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Poppetje88 en ejiraM in de OP gezet.
Hoe worden die tickers eigenlijk geüpdatet?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:31 schreef rhubarbje het volgende:
satesaus met pindakaas is natuurlijk geen satesaus maar pinda(kaas) saus![]()
wij gebruiken een zakje met een soort pindapoeder van de toko en daar zitten ook al wat kruiden in
daarbij dan wat je zelf lekker vind om het zoeter/zouter/pittiger etc te maken
wij eten op zich ook redelijk zout arm.. voeg nooit zout toe (ook niet als ik bijv pasta kook) en als je dan ergens eet waar een zakje gebruikt is, is het niet te eten zo zout
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef Soempie het volgende:
Isabeau, begrijp ik nu goed dat je elke week een ander dieet probeert?
De grafiekjes zijn nog beter.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef rhubarbje het volgende:
die tickers zijn wel cool en motiverend denk ik! tof!
Ah, vandaar een tijdje terug die post over het Wallstreet dieet en dergelijke. Beoordeel je de diëten ook hier? En welke beviel tot nu toe het best?quote:
ik gok dan een Indonesiër het niet met je eens is hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]er gaat wel degelijk pindakaas in satésaus
Of je moet zelf je pinda's willen fijnmalen, maar mijn pindakaas bestaat al enkel en alleen uit fijngemalen pinda's.
Fijngemalen geroosterde pinda's. Wat exact hetzelfde is als pindakaas zonder toevoegingen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik gok dan een Indonesiër het niet met je eens is hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |