Nee, ze willen een geen bezwaarsysteem net zoals in België. Iedereen is donor, mocht je dit niet willen dan kan je schriftelijk of online bezwaar indienenquote:Op maandag 3 september 2012 20:46 schreef De_existentialist het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer genuanceerd. Ik dacht dat het voorstel is dat iedereen thuis automatisch een formulier krijgt waarop je aan kan geven of je donor wil worden of niet. Wil je het niet, dan vink je dat gewoon aan op het formulier. Lijkt mij persoonlijk toch niet zo'n heel grote moeite. Pas als mensen na herhaaldelijke herinneringen nog steeds geen keuze hebben doorgegeven wordt je volgens mij automatisch als donor geregistreerd.
Oh, ik las zijn post verkeerd. Dit dus.quote:Op maandag 3 september 2012 20:54 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ze willen een geen bezwaarsysteem net zoals in België. Iedereen is donor, mocht je dit niet willen dan kan je schriftelijk of online bezwaar indienen
Ja daaromquote:
Kees Verhoevenquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:16 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Wie te stemmen nu Boris weg is?
Belangrijke punten voor mij drugsbeleid / internet....
Als je je studie niet afmaakt moet je sowieso al dokken trouwens.quote:Op maandag 3 september 2012 20:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
Die laatste categorie moet je niet te veel rekening mee houden, dat is toch echt hun eigen schuld. Dan moet je je studie maar afmaken. En als je een studie kiest met slechte beroepsperspectieven is dat ook echt je eigen verantwoordelijkheid. De overheid betaalt 80% omdat het een investering is die zich later moet uitbetalen, we kunnen niet elke jan doedel maar aan een papiertje helpen.
Als ik iemand niet zou stemmen is het Kees welquote:
Je zou toch wel een aantal keer een formulier thuis gestuurd krijgen waar je aan je keuze herinnerd wordt?quote:Op maandag 3 september 2012 20:54 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Nee, ze willen een geen bezwaarsysteem net zoals in België. Iedereen is donor, mocht je dit niet willen dan kan je schriftelijk of online bezwaar indienen
Precies, en wellicht dat men minder snel met de volgende fases in het leven begint? Ik kan me best voorstellen dat je nog even wacht met het kopen van een huis als je ook nog een schuld van ¤ 15.000 (of meer) hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:55 schreef Morthill het volgende:
Het gaat niet om problemen, het gaat om de koopkracht van afgestudeerden die enorm achteruit gaat. Als je 100 euro per maand extra kwijt bent om je schuld af te lossen, dan kom je vast niet in de problemen, maar het is nog steeds 100 euro minder die je te besteden hebt elke maand.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:10 schreef Yesse het volgende:
Leuk stuk met ergens toch wel een beetje waarheid: http://www.volkskrant.nl/(...)re-van-Clooney.dhtml
Een echt liberaal D66 dat inderdaad wat meer groen is zou tot in het oneindige der tijden mijn steun hebben. Het is jammer dat er juist steeds meer een andere koers wordt gevaren.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:10 schreef Yesse het volgende:
Leuk stuk met ergens toch wel een beetje waarheid: http://www.volkskrant.nl/(...)re-van-Clooney.dhtml
checkquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:38 schreef knnth het volgende:
Nog meer mensen een smsje van Pechtold gekregen?
Hier ook!quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:38 schreef knnth het volgende:
jupquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:38 schreef knnth het volgende:
Ja, hier ookquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:38 schreef knnth het volgende:
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:38 schreef knnth het volgende:
Volgens mij wordt het PVV programma dan ook alleen gelezen door niet-PVV'ers.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:47 schreef Mederiacvm het volgende:
Staat er dan überhaupt iets van waarde in het PVV-programma?
Vooralsnog heb ik enkel onhaalbare voorstellen gelezen (Nederland uit de EU, geen moskeeen in de bebouwde kom etc) en bashing van andere partijen...
Ik vraag me, dit lezende, dan af op wie de PVV zich dan richt: de eigen achterban zal zich er wel in herkennen en het hele verhaal steunen. Ieder (ander) weldenkend mens gelooft toch nooit dat ook maar 10% uitgevoerd kan worden om nog maar te zwijgen over het continu inhakken op de gevestigde partijen (meer specifiek maar niet beperkt tot D66)
Natuurlijkquote:Afgelopen weekend ben ik weer met D66 leden de straat op geweest. Wat een feest!
quote:De VVD pakt niet aan, maar schuift financiële problemen voor zich uit
opinie De VVD vat de eigen politieke leidraad samen met de adagia 'Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden' en 'Niet doorschuiven maar aanpakken'. Deze ferme taal staat in schril contrast met het VVD-verkiezingsprogramma. Daaruit blijkt dat de VVD de (al jaren handophoudende) bankensector niet aanpakt en de rekening wel degelijk doorschuift.
Wat de VVD wél wenst aan te pakken is een verzameling van uiteenlopende zaken, waaronder 'de bestuurlijke drukte in Nederland', 'overlast en crimineel gedrag', 'misbruik [van overheidsvoorzieningen] en diefstal' en 'landen die hun begroting niet op orde hebben' (citaten uit het VVD-verkiezingsprogramma).
Inzake de euro- en bankencrisis is de toon aanvankelijk even scherp: 'Landen die [hun overheidsfinanciën niet op orde brengen] worden beboet zoals vastgelegd in het Stabiliteits- en Groeipact. Heeft dat geen effect, dan zal het land uiteindelijk de eurozone moeten verlaten.' Of hoeven landen toch niet uit de euro? De liberalen schrijven immers ook: 'Als het bijvoorbeeld met het oog op het financiële risico voor Nederland goedkoper is om eurolanden te helpen met leningen uit een noodfonds, dan doen we dat.' Dat het 'Nederlands belang' voorop moet staan leidt tot de halfslachtige houding van de VVD: wel de euro redden of toch ook niet.
Het enige belang dat de VVD de afgelopen jaren door het steunen van de Europese noodfondsen gediend heeft, is echter dat van banken. Terwijl juist banken - geheel vrijwillig - onverantwoordelijke leningen aan de zuidelijke landen verstrekten. Het waren banken die daar (via rente-spreads) jarenlang van profiteerden, met hoge bonussen tot gevolg. En het zijn banken die nu door de noodfondsen gered worden. De honderden miljarden euro's uit deze fondsen komen niet terecht bij Zuid-Europese burgers, maar bij banken.
Zo werd tweederde van de Griekse schuld gecollectiviseerd voordat het kabinet het allang evidente erkende: Griekenland is failliet. Zo zal het ook gaan in de andere landen. De schulden worden gecollectiviseerd, waarna faillissement volgt. En dat terwijl de oplopende begrotingstekorten in Spanje en Ierland juist het gevolg zijn van de bankreddingen. De eurocrisis is dus in essentie een bankencrisis, geen overheidscrisis.
Het VVD-verkiezingsprogramma besteedt weinig aandacht aan banken. Een eigen vermogen van vier procent wordt genegeerd (slechts op de VVD-website staat de uit 2011 daterende zinsnede 'Kapitaaleisen zullen moeten worden aangescherpt'). De bankenbelasting - die moet tegengaan dat de impliciete overheidsverzekering banken aanzet tot onverantwoorde risico's - staat wel in het Lente-akkoord, maar niet in het VVD-verkiezingsprogramma.
Er wordt niets aangepakt. De VVD komt slechts met gratuite maatregelen waartoe de partij de afgelopen jaren ook geen enkel initiatief heeft genomen. Het programma pleit voor aanscherping van 'het financieel toezicht', het 'zo snel mogelijk' afbouwen van overheidssteun aan financiële instellingen en het tot die tijd schrappen van bankiersbonussen. Verdere uitleg ontbreekt. Echte hervormingen worden doorgeschoven: 'In de toekomst moet het mogelijk zijn zeer risicovolle activiteiten te scheiden van zogenoemde nutsfuncties van banken.'
Terug naar de euro, het centrale thema van deze verkiezingen. Het is een kwestie van tijd voordat de belastingbetaler de rekeningen van noodfondsen ESM en EFSF en van de ECB gepresenteerd krijgt: in totaal ruim 135 miljard euro. Door de nalatigheid van het kabinet van VVD en CDA schuift deze rekening door naar de burger en naar de volgende generaties. Banken blijven ondertussen hun hand ophouden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-voor-zich-uit.dhtml
Twee erbij, prima uitslag. Jammer voor Fatma.quote:
Weer een kleine winst, in Groningen beduidend slechter dan bij de Staten helaas. Maar goed, niet verliezen is al een prestatie deze verkiezingen als je geen VVD of PvdA heet, dus je moet al snel tevreden zijn.quote:
In ieder geval een kleine winst, waar ik eigenlijk bang was voor een klein verlies. Naast VVD is D66 de enige partij die wel goed scoort ondanks het Kunduz-akkoord.quote:
Nog steeds de 6e partijquote:Op donderdag 13 september 2012 07:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Geen slechte score vind ik, 12 zetels!
Nee ik was naar de lokale uitslagenavond in Eindhoven. Met alle andere partijen minus de SP. Ben flink zat geworden.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:50 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Twee erbij, prima uitslag. Jammer voor Fatma.
Was trouwens een mooi feestje, maar ben jou niet tegengekomen... was je er wel?
Klinkt als een gezelligere bedoeling dan in Groningenquote:Op donderdag 13 september 2012 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ik was naar de lokale uitslagenavond in Eindhoven. Met alle andere partijen minus de SP. Ben flink zat geworden.
Was het met D66 alleen of met de anderen?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:35 schreef Morthill het volgende:
[..]
Klinkt als een gezelligere bedoeling dan in Groningendat was echt treurig
Met alles en iedereen. Maar campagneteam en veel anderen waren richting Den Haag afgereisd, alleen mensen met verantwoordelijkheid in het dagelijks leven bleven in 050.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Was het met D66 alleen of met de anderen?
Voorkeursstemmen?quote:Op donderdag 13 september 2012 20:58 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is het voor Fatma Koser-Kaya helaas niet genoeg
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat ze gaat doen. Hoewel ze nog een kansje heeft als er D66'ers in het kabinet komen.
Ze had er meer dan 30.000 vorige keer, en je hebt er waarschijnlijk rond de 15.000 nodig om op voorkeursstemmen erin te komenquote:Op donderdag 13 september 2012 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou kunnen, al heb ik het idee dat de PvdA die vijver al tot de bodem heeft leeggedronken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |