Deze dagen zijn bijna precies hetzelfde als mijne. Je gaat ook voor die Aelmeretics he?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:03 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Rug: deadlift, BOR, chinup, pulldowns (close of wide grip is up to you, ik varieer ze, vind ze beide lekker)
Biceps: barbell curls, hammer curls
Borst: BP, incline BP, DB flies, pec deck of cable crossovers (varieer ik, soms doe ik ze beide, lekker hard gaan op de pecs)
Triceps: pushdown, skullcrushers superset met CGBP
Gooi d'r meteen wat brinta doorheenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:19 schreef BigSmurf het volgende:
Een ode aan degene die zei dat ik pindakaas in een melk-banaan shake moest gooien. Goddelijk.
Not sure wat Aelmeretics zijn, als je Almeersthetics bedoelt, tuurlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Deze dagen zijn bijna precies hetzelfde als mijne. Je gaat ook voor die Aelmeretics he?
Wat voor verhoudingen houd je aan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:19 schreef BigSmurf het volgende:
Een ode aan degene die zei dat ik pindakaas in een melk-banaan shake moest gooien. Goddelijk.
Was de kwark vergeten. Maak vrijwel elke avond een shake met 500 gr kwark, 250 - 400 ml melk, fruit (banaan, bosbessen, aardbeien, perzik, maar net wat we over hebben of wat eigenlijk een beetje overrijp is) en dan met banaan gooi ik er dan nu ook nog een dikke eetlepel pindakaas bij. En dat tik ik dan zo tussen 8 en 12 weg, elke keer een beker (gemiddeld 4 - 5).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:26 schreef Mandamo het volgende:
[..]
Wat voor verhoudingen houd je aan?
500ml melk
banaan
2 theelepels pindakaas
zoiets?
Ooit geprobeerd, nooit meer. Hou het gewoon bij brood, ook al eet je dat soms met tegenzin weg, brinta/havermout is niks voor mij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:20 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Gooi d'r meteen wat brinta doorheen
Hmm nee, geen whey. Neem dat alleen na een training eigenlijk, en soms 's ochtends als "ontbijt" als ik haast heb, met melk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:43 schreef Luchtkoker het volgende:
Geen whey nog doorheen? Is exact wat ik in de bulk deed, maar dan nog met whey/caseine/beide erdoorheen.
Bedankt! Nee ik doe het inderdaad niet goed, ik ga zo alvast een planning maken voor morgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:14 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Kokosmelk
Olijfolie over je eten sprenkelen
Advocado?
1900 te kort komen terwijl je al op je eiwit niveau zit is wel erg veel hoor, ik zou eens kijken of je dat beter kan verdelen natuurlijk
Hmm dat ga ik ook een keer proberen! Wel wat minder van alles, want ik hoef niet zoveel cals weg te werken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Was de kwark vergeten. Maak vrijwel elke avond een shake met 500 gr kwark, 250 - 400 ml melk, fruit (banaan, bosbessen, aardbeien, perzik, maar net wat we over hebben of wat eigenlijk een beetje overrijp is) en dan met banaan gooi ik er dan nu ook nog een dikke eetlepel pindakaas bij. En dat tik ik dan zo tussen 8 en 12 weg, elke keer een beker (gemiddeld 4 - 5).
[..]
Ooit geprobeerd, nooit meer. Hou het gewoon bij brood, ook al eet je dat soms met tegenzin weg, brinta/havermout is niks voor mij.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:19 schreef BigSmurf het volgende:
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik echt met volle teugen kan genieten van mijn Chocolade whey/melk/brinta shakequote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
Ooit geprobeerd, nooit meer. Hou het gewoon bij brood, ook al eet je dat soms met tegenzin weg, brinta/havermout is niks voor mij.
En hoe.quote:
Ieder z'n smaak, ik krijg het echt moeilijk weg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik echt met volle teugen kan genieten van mijn Chocolade whey/melk/brinta shake
Hangt er wel van af waar je het koopt natuurlijk. Bodyenfitshop.nl heb je 4.5 kilo voor 55 euro. Blijft nog steeds het goedkoopste eiwit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik whey zal aanschaffen. Ik vind het zo duur
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hangt er wel van af waar je het koopt natuurlijk. Bodyenfitshop.nl heb je 4.5 kilo voor 55 euro. Blijft nog steeds het goedkoopste eiwit.
En als je 1 scoop van 25 gram per dag neemt, doe je 90 180 dagen met zo'n emmer. Dan is het best wel goedkoop, 18 9 euro per maand.
Haha 500mlquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:50 schreef Sapstengel het volgende:
Weet niet of jullie deze al kennen:
"2x per week injecteert Dennis 500ml testosteron". Flinke spuit moet dat zijn.
Dat is waarquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hangt er wel van af waar je het koopt natuurlijk. Bodyenfitshop.nl heb je 4.5 kilo voor 55 euro. Blijft nog steeds het goedkoopste eiwit.
En als je 1 scoop van 25 gram per dag neemt, doe je 90 dagen met zo'n emmer. Dan is het best wel goedkoop, 18 euro per maand.
Nog beter!quote:
Ik heb die van de Liddl hier nog wel liggen, heb het nog steeds niet opgehangen!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:47 schreef Warsaw het volgende:
Iemand hier nog een pull-up/chin-up bar te koop? Of een dip station? Zoniet, waar kan ik die het beste halen?
Ik vind brinta ook niet te vreten, maar doe nu al 2 weken sochtends een shake met 250 ml melk, flinke schep whey en een zakje brinta banaan smaak. Dan vind ik het wel te doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon wegtikken die handel! Het is ook niet mijn favoriete maaltijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik ook een keer proberen! Wel wat minder van alles, want ik hoef niet zoveel cals weg te werken.
Heb vandaag voor het eerst havermout geprobeerd, wat een smakeloze zooi zegachja alles voor het goede doel
Daarom ben ik blij met mijn pot Wheyquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:40 schreef Stereotomy het volgende:
Het argument van anti-granen Paleo luitjes dat granen niet te vreten zijn wordt wel vaak aangewend.Eerlijk is eerlijk: granen los zijn doorgaans niet te vreten. Denk aan:
Droog tarwebrood (en hier zitten al eieren en boter in verwerkt!), droog roggebrood
Havermout in water
Brinta in water, of desnoods melk.
Brood wordt pas lekker met beleg, havermout wordt pas lekker met melk, en met wat suiker/honing/zoetstof of fruit erin, Brinta idem.
Granen zelf zijn niet zo fantastisch, qua smaak.
Je weet dat granen voornamelijk complex carbs zijn en whey -> eiwit toch?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:47 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij met mijn pot Whey
Voor de smaak, en dan heb ik alvast wat eiwitten binnenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Je weet dat granen voornamelijk complex carbs zijn en whey -> eiwit toch?
Ik eet af en toe een weetabixje zonder iets. Net een hap zand, maar wel het meest "clean".
Ah, duidelijk. Misverstandje!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:11 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Voor de smaak, en dan heb ik alvast wat eiwitten binnen
Als whey te duur voor je is heb je een probleem aan je inkomstenkant waar je wat aan moet doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hmm dat ga ik ook een keer proberen! Wel wat minder van alles, want ik hoef niet zoveel cals weg te werken.
Heb vandaag voor het eerst havermout geprobeerd, wat een smakeloze zooi zegachja alles voor het goede doel
Dit is wel redelijk compleet, eventueel nog creatine. Maar dit hoort iemand zoals jij die al zolang meepost toch ook wel te weten Fanta?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:25 schreef BigSmurf het volgende:
- Starting Strength (Rippetoe)
- B&F whey perfection (aanvulling op voeding, geen vervanging!)
- Multivitamine van het Kruitvat
Iedereen kan tijd vinden voor driemaal per week 1,5 uur sporten, dus laat 'm een gym zoeken met genoeg losse gewichten en een squatrek en gewoon gaan met die banaan.
Ikzelf vind whey onnodig. Het is niet voor niets een supplement en dus zeker niet noodzakelijk. Zolang jij met voeding genoeg aan je benodigde voedingswaardes komt is het ''dure'' whey niet benodigd om te groeien.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Jongeren die de voeding op orde hebben, hebben vaak maximaal creatine in het lichaam door het vlees enz.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:46 schreef Luchtkoker het volgende:
Creatine is zo ongeveer het meest bewezen en tevens een van de goedkoopste supplementen op de markt. Whey is discutabel als je anderzijds genoeg gevarieerde eiwitten binnen krijgt, inderdaad.
Lees tegenwoordig ook positieve verhalen in van die glossy's.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:19 schreef SunTzu het volgende:
Ben de laatste tijd veel meiden aan het aansporen om te gaan krachttrainen maar weet eigenlijk niet of ik ze mijn 3 split schema zou kunnen laten doen met herhalingen van 8,6,4 of meer repetities?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om eerlijk te zijn las ik wel vaker over die rippetoe schema's en verhalen heen, omdat ik meer gefocust was op andere schema's.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Dit is wel redelijk compleet, eventueel nog creatine. Maar dit hoort iemand zoals jij die al zolang meepost toch ook wel te weten Fanta?
Doe je zelf ook aan krachttrainen zo ja, wat voor schema heb jij?quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:34 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn las ik wel vaker over die rippetoe schema's en verhalen heen, omdat ik meer gefocust was op andere schema's.
Maar goed ik geef het door. En ja ik weet ook wel hoe je een basis eetschemaatje maakt enzo maar niet precies hoeveel hij boven onderhoud moet eten. Hij beweegt ook onregelmatig naar mijn weten, weet niet hoeveel hij loopt enzo. Dus weet ook niet wat zijn energie verbruik is. Daar kan ik dan een schema op aanpassen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:33 schreef SunTzu het volgende:
Wat een schatje...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel dat het mijn plicht is om het straatbeeld een beetje op te schonen.quote:
Er zit toch nog wat broscience in je achterhoofdquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:37 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik voel dat het mijn plicht is om het straatbeeld een beetje op te schonen.
Maarre iemand een idee of ik haar gewoon mijn 3 daags splitschema zou kunnen laten doen? (8, 6, 4) Of hebben vrouwen toch meer herhalingen nodig?
Ik heb even een kutperiode gehad ( dakloos geworden etc ( kan altijd wel ergens heen, maar geen eigen huis meer ) en kan nu ook niet sporten..over een maand word ik geopereerd. Maar sinds mijn 15e KT gedaan. Begeleid door deze dame.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:34 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Doe je zelf ook aan krachttrainen zo ja, wat voor schema heb jij?
Ok ok, slechte periodes zijn altijd een goede motivatie om harder te knallenquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:41 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik heb even een kutperiode gehad ( dakloos geworden etc ( kan altijd wel ergens heen, maar geen eigen huis meer ) en kan nu ook niet sporten..over een maand word ik geopereerd. Maar sinds mijn 15e KT gedaan. Begeleid door deze dame.
[ afbeelding ]
Maar als ik alles weer op een rijtje heb ga ik zeker weer KT doen, ik loop nu alleen hard buiten en wat thuisoefeningen met dumbells. Maarja daar haal ik niet alles uit.
Ja sommige dingen zijn inderdaad broscience ik wil haar gewoon laten squatten en deadliftenquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Er zit toch nog wat broscience in je achterhoofdGewoon keihard laten gaan op de gewichten, voor hen gelden dezelfde principes als voor ons, alleen gaat het ons iets makkelijker af ivm meer natuurlijke test.
Zeker zodra die kans er is dan lukt het wel..en ja 1 voordeel ben wel 5 kg afgevallen door alles ( en er mocht wel wat af) XDquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:44 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ok ok, slechte periodes zijn altijd een goede motivatie om harder te knallen
[..]
Ja sommige dingen zijn inderdaad broscience ik wil haar gewoon laten squatten en deadliften![]()
En niet alleen haar maar ik wil een hele harem verzamelen in het krachthonk.
Ik zit weer te dagdromen
Ik zou de deadlift niet aanraden denk ik. Het is een oefening die toch wat afschrikt, vrij weinig visible gains heeft (come@me haters), relatief hoog ligt qua blessuregevoeligheid en waarvan zijn reputatie de oefening voorbij gaat. Dit is de andere zijde van het 'curlmonkey spectrum', deadlifts zijn overrated.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:44 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ok ok, slechte periodes zijn altijd een goede motivatie om harder te knallen
[..]
Ja sommige dingen zijn inderdaad broscience ik wil haar gewoon laten squatten en deadliften![]()
Ik zit weer te dagdromen
Ze pakt wel de core en glutes met deadliften, glutes mmmmm...quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:56 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik zou de deadlift niet aanraden denk ik. Het is een oefening die toch wat afschrikt, vrij weinig visible gains heeft (come@me haters), relatief hoog ligt qua blessuregevoeligheid en waarvan zijn reputatie de oefening voorbij gaat. Dit is de andere zijde van het 'curlmonkey spectrum', deadlifts zijn overrated.
Ik doe ze zelf, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben van mening dat het meer een oefening is voor stabilisatie en coordinatie en dat soort dingen, en niet zozeer om een 'strak lichaam te krijgen' (ie esthetiek).
Squatten is uiteraardin het kwadraat. Laat die glutes maar lekker werken.
Volgens mij zijn deadlifts er puur en alleen voor om je sterk te maken. Echt groeien doe je er denk ik niet van (hooguit je lats en traps misschien in het begin), maar je hebt het wel nodig om je core en rug sterk genoeg te maken lijkt mequote:Op woensdag 4 juli 2012 00:56 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik zou de deadlift niet aanraden denk ik. Het is een oefening die toch wat afschrikt, vrij weinig visible gains heeft (come@me haters), relatief hoog ligt qua blessuregevoeligheid en waarvan zijn reputatie de oefening voorbij gaat. Dit is de andere zijde van het 'curlmonkey spectrum', deadlifts zijn overrated.
Ik doe ze zelf, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben van mening dat het meer een oefening is voor stabilisatie en coordinatie en dat soort dingen, en niet zozeer om een 'strak lichaam te krijgen' (ie esthetiek).
Squatten is uiteraardin het kwadraat. Laat die glutes maar lekker werken.
Gewoon lekker mee laten doen. Ik heb ook een vriendin die regelmatig meedoet, en bij haar zie je na een paar maanden al resultaat, in tegenstelling tot die vrouwtjes met de story op de fietsquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:44 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik zit weer te dagdromen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |