M'n overnachtingsplekken staan ongeveer wel vast, de wegen ernaartoe niet zozeer. Applecross lijkt me echt zoiets wat ik bezoek als het weer het toelaatquote:
Ja ze moet morgen om 8 uur in de ochtendquote:Op zondag 1 juli 2012 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wordt iig de eerste 3 dagen prima weer. Alleen een beetje frips in de ochtend
Applecross zou ik sowieso pakken. op de weg naar Skye kom je ook langs het kasteel uit Highlanderquote:Op zondag 1 juli 2012 21:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
M'n overnachtingsplekken staan ongeveer wel vast, de wegen ernaartoe niet zozeer. Applecross lijkt me echt zoiets wat ik bezoek als het weer het toelaat
Mwoah, eerste les, zal allemaal wel loslopenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja ze moet morgen om 8 uur in de ochtend
Joah, zal allemaal wel goedkomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, eerste les, zal allemaal wel loslopen
Dank voor de tip in elk gevalquote:Op zondag 1 juli 2012 21:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Applecross zou ik sowieso pakken. op de weg naar Skye kom je ook langs het kasteel uit Highlander
[ afbeelding ]
ben benieuwd. ik ga zelf zeker ook een keer die kant op maar niet op een naked die nog geen 200km op een tank kanquote:Op zondag 1 juli 2012 21:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dank voor de tip in elk gevalhou het sowieso in gedachten.
Een volbeladen Alp zuipt ook aardig hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ben benieuwd. ik ga zelf zeker ook een keer die kant op maar niet op een naked die nog geen 200km op een tank kan
Beiden. Eerste helft kamperen, laatste helft B&B's e.d.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef Salatrel het volgende:
wat voor accomodatie heb je? tentje of youthhostels? B+B?
Ik hou er zelf eerder een beetje rekening mee dat ik de laatste dagen geen zin meer heb om het tentkamp op te bouwen/af te brekenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef Salatrel het volgende:
nice. er zijn volgens mij best veel youthhostels waar je voor 2 tientjes per nacht een bed hebt. voor mij zou het belangrijkste een stopcontact zijn om alle shit op te laden
naast het bed natuurlijk.
vergeet je zwembroek niet
Ik zou zelf een 250 weer erg weinig vinden. Een GSX-R 750 is ook wel leuk. Ziet er even stoer uit als de 1000, maar net iets kleiner. Ik zou rond de 500-700 gaan zitten. Kawasaki heeft in die range ook wel wat leuks volgens mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:11 schreef stoeltafel het volgende:
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.
De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?
Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/
Is het model uit 98'.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:35 schreef JK het volgende:
Is dat een nieuwe GSXF (a.k.a. zwangere walvis) of het oude model?
het oude model heeft een carburateurmodificatie gehad, de motor viel dan bijv. uit als je bij het verkeerslicht hard in de remmen ging. Maargoed, die startte wel altijd probleemloos... PRI is in principe alleen om gewoon de carburateur te vullen, dus op de een of andere manier was hij dus leeggetrokken.
Ik heb van het weekend mn eerste ritje op een motor gemaakt, was een 250 cc. Had les op een Kawa 500-ER. Dan heb je echt het idee dat je op een brommertje zit hoor. Ik zou toch minimaal voor 500-600 cc gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:57 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou zelf een 250 weer erg weinig vinden. Een GSX-R 750 is ook wel leuk. Ziet er even stoer uit als de 1000, maar net iets kleiner. Ik zou rond de 500-700 gaan zitten. Kawasaki heeft in die range ook wel wat leuks volgens mij.
Die lijkt me erg handig, maar ik vind 140 E wat prijzig voor een slotquote:Op zondag 1 juli 2012 19:16 schreef ikookhier het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is erg handig,kan je ook gewoon als los schijfslot gebruiken
Ja is dat dus die zwangere walvis of de oude? '98 is wel het omslagpunt geweest qua model, maar volgens mij heb je ook nog wel overjarige oudjes die in '98 op kenteken zijn gezet.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is het model uit 98'.
Ja hij staat normaal gewoon op ON.
Als de brandstoffilter vervuild is dan zou die dus daarop ook niet moeten vullen.
quote:Op maandag 2 juli 2012 12:01 schreef JK het volgende:
[..]
Ja is dat dus die zwangere walvis of de oude? '98 is wel het omslagpunt geweest qua model, maar volgens mij heb je ook nog wel overjarige oudjes die in '98 op kenteken zijn gezet.
Je moet wel heel veel zooi in je tank hebben wil een filter niets meer doorgeven..en dan zou Pri idd niet werken. Maargoed, het kan van alles zijn....
Hoe lang had je niet gereden? Kan zijn dat een deel van de benzine uit je carb is verdampt waardoor alleen het zwaardere deel in de carb is blijven zitten. Schijnt ie ook slecht op te starten.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is het model uit 98'.
Ja hij staat normaal gewoon op ON.
Als de brandstoffilter vervuild is dan zou die dus daarop ook niet moeten vullen.
Hij heeft alleen zaterdag en zondag stil gestaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe lang had je niet gereden? Kan zijn dat een deel van de benzine uit je carb is verdampt waardoor alleen het zwaardere deel in de carb is blijven zitten. Schijnt ie ook slecht op te starten.
Hij heeft de afgelopen dagen niet afgedekt gestaan, maar toch zou dat normaal gesproken geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef stinkie het volgende:
Staat ie droog? Mijn GSX deed het ook niet best in de regen. Liep de boel vol en stopte er wel eens een (of meer) cilinders. Starten gaat dan ook niet best. Zodra ie weer droog was geen enkel probleem
Dat zijn geen GSX'n. Mijn Honda en Yamaha hadden er ook geen probleem mee. De GSX wel.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen dagen niet afgedekt gestaan, maar toch zou dat normaal gesproken geen probleem moeten zijn.
Als ik kijk naar de yamaha van mijn vader die staat nooit afgedekt, en de honda van mijn broer ook niet.
Die doen het altijd.
Zal er wel verschil in zitten.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat zijn geen GSX'n. Mijn Honda en Yamaha hadden er ook geen probleem mee. De GSX wel.
Als ik er van uit ga dat je carbs hebt (denk het wel want je noemt de choke) zijn de vlotternaalden de 1e verdachte.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:39 schreef whY... het volgende:
edit: zondag lag er opeens een plasje benzine!bleken de overloopslangetjes te druppelen, ff aangezet choke open en toen stopte het druppelen, iemand een oorzaak?
Ach verrek, is ook zo. heeft idd maar 3 standen.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:12 schreef whY... het volgende:
Het kraantje kan niet dicht, nu lekt hij overigens niet maar het was toch al de bedoeling een zaterdagje te knutselen dus dan kwam dat ook aan de beurt. Ik denk gewoon vervuiling hij heeft alweer redelijk wat km's gemaakt.
Sorry, ik zal het niet meer doenquote:Op maandag 2 juli 2012 21:18 schreef Cocktailprikker het volgende:
Weet niet of je het écht door had SD maar we zwaaiden net
vanaf Ewijksebrug tot ik die politieauto inhaaldequote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sorry, ik zal het niet meer doen![]()
Waaro?
Ghehe, check editquote:Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
vanaf Ewijksebrug tot ik die politieauto inhaalde
Ik wilde je nog voorbij steken en links naar men koetje wijzen, dan had je het wel gesnapt denk ik. Laatste stukje deed ik expres niet nee, ik weet namelijk dat die kattenogen daar de weg namelijk snijden (2 > 1 baan) en ben nog niet zon ofroadheld als jijquote:Op maandag 2 juli 2012 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe, check edit![]()
Ik had uiteraard niet door dat jij het was, durfde je het laatste stukkie op het klaverblad niet?
Whehe, ik heb nergens offroad gereden; ik gooide hem ervoor omdat ik er een pesthekel aan heb als ze mijn favo bochtje vernaggelen door in de ankers te gaan net ervoor; je kan daar zo lekker platquote:Op maandag 2 juli 2012 22:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik wilde je nog voorbij steken en links naar men koetje wijzen, dan had je het wel gesnapt denk ik. Laatste stukje deed ik expres niet nee, ik weet namelijk dat die kattenogen daar de weg namelijk snijden (2 > 1 baan) en ben nog niet zon ofroadheld als jij
Jah, en je deed ook de doorgetrokken streep, natnekjequote:Op maandag 2 juli 2012 22:47 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey, ik zat tot de laatste vrachtwagen die je er voorbij reed gewoon achter je héHet is idd verders een heel lekker bochtje!
Nah, dat was 300 meter vóór jequote:Op maandag 2 juli 2012 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Klopt, even goed om me heen gekeken en zag geen pliesie binnen 200 meter![]()
Was vorige week bijna men rbw kwijt. Haalde met ik gok 180+ in een 60 zone een onderkoffer politiebusje in.
WoepsToen ik ineens sirenes hoorde en zwaailichten achter me zag netjes 50 blijven rijden en uiteindelijk toch maar gestopt bij de eerste mogelijkheid. Preek over motorrijders uit vangrails krabben, eerlijk blijven, pfoe, daar bleef het bij.
Gas geven op het rechte stuk als je geirriteerd uit je werk komt, toch maar niet meer doen
Ik zit zelfs te overwegen om een YBR 125 of Rebel 250 te kopen als extra naast de GSF600, voornamelijk vanwege het gebruik zo rond de 1 op 35. Zou zo'n 125cc ding best nog wel eens willen proberen. Het rijdt 120, maar ik vind het toch eng om zoiets aan te schaffen zonder ervaring erop. Wil nog wel een beetje weg kunnen komen natuurlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:11 schreef stoeltafel het volgende:
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.
De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?
Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/
Ik heb injectie en ook gewoon choke.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:49 schreef vannelle het volgende:
Als ik er van uit ga dat je carbs hebt (denk het wel want je noemt de choke) zijn de vlotternaalden de 1e verdachte.
Dit is een Suzuki dealer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:59 schreef Salatrel het volgende:
wat voor pannekoek is dat dat je pas 20 juli terecht kanals ik hier de motorzaak bel dat mijn motor stuk is en nagekeken moet worden zegt ie niet eens wanneer ik terecht kan maar vraagt ie of ik hem zelf kom brengen of dat hij de motor even op moet komen halen
en dat is niet eens een merkdealer
Merkdealers zijn niet zo service gerichtquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:59 schreef Salatrel het volgende:
wat voor pannekoek is dat dat je pas 20 juli terecht kanals ik hier de motorzaak bel dat mijn motor stuk is en nagekeken moet worden zegt ie niet eens wanneer ik terecht kan maar vraagt ie of ik hem zelf kom brengen of dat hij de motor even op moet komen halen
en dat is niet eens een merkdealer
Hadden we daar laatst niet een topic over?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:55 schreef weerstandje het volgende:
Heeft iemand ervaring met motor jeans
Zoiets
Ik moet nog een motorbroek maar twijfel over de veiligheid.
lijkt me wel relaxt bijv. als je naar feestjes gaat ofzo, hoef je je niet weer om te kleden
0.5 mm remvoering remt net zo goed als 5 mmquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:04 schreef Dekatria het volgende:
Hangt er vanaf watvoor feestjes weerstand bezoekt
Vanmiddag laatste stuk grote onderhoud gedaan aan de Alp voor volgende week, remblokken voor. Had het ook niet later moeten doen... bij 1 blok waren de inkepingen al half verdwenen
Typisch geval van style over substance wmb.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hadden we daar laatst niet een topic over?
[edit]
Yeeeeeeeep!![]()
Textiel motorbroek
Ongetwijfeld, maar ik moet er in het buitenland 3000+km mee toe vanaf volgende weekquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
0.5 mm remvoering remt net zo goed als 5 mm
pleur hem op MF; dat zal hem lerenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
Deze mongool kwam tussendoor nadat ik klaar was met lessen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat natuurlijke selectie haar gang mag gaan
Ik geef je groot gelijkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik moet er in het buitenland 3000+km mee toe vanaf volgende weekhang ik er liever meteen even nieuwe onder.
Mjah, en 'style' tussen dikke vette aanhalingstekens, want de meeste modellen zijn zo modieus als een juten aardappelzak.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Typisch geval van style over substance wmb.
Met kenteken en al, BAM!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pleur hem op MF; dat zal hem leren
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseyequote:
Geniaal - op badslippersquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zo te zien kruising neerboscheweg -> snelweg A73 - ijpenbroelweg -> Hoogelandseweg te Nijmegen Alleen is de flits kast nu gekleurd ipv wit.....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseye
Ik heb er ook een. Werkt prima, met enigszins lekker weer, ik gok vanaf een graad of 15, is het op de fiets best lekker. Waait net wat door zonder dat het gaat tochten. Daaronder wordt het toch echt te koud en daarbij regent het er natuurlijk dwars doorheen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:55 schreef weerstandje het volgende:
Heeft iemand ervaring met motor jeans
Zoiets
Ik moet nog een motorbroek maar twijfel over de veiligheid.
lijkt me wel relaxt bijv. als je naar feestjes gaat ofzo, hoef je je niet weer om te kleden
Hij is zo te zien al een tijdje wel klaar met lessenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij kan nog wel een lesje over kleding gebruiken, methinksquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hij is zo te zien al een tijdje wel klaar met lessen
Precies! bij zo'n outfit hoort toch op z'n minst nog een korte broekquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij kan nog wel een lesje over kleding gebruiken, methinks
Nijmegen, zal eens zoeken op MFquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseye
Je notificatie is succesvol toegevoegd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:27 schreef Dekatria het volgende:
Nu we het toch hebben over MF, even spammen
Je bent niet de enige die zoiets wil doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:27 schreef Dekatria het volgende:
Nu we het toch hebben over MF, even spammen
in mijn werkkleding met pak aan was het anders warm zatquote:
Jammer dat ik bezig met met m'n scriptie en de motor bij de garage staat voor een nieuwe kettingsetquote:
Dank! En zeker doenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die zoiets wil doen.
Ik wil voor ons moeder (die heeft MS) ook nog een keer door europa gaan touren om geld en aandacht te verzamelen voor Stichting MS.
Echter eerst voldoende ervaring kweken.
Maar goed bezig
Idee is dan werkelijk elk land in europa af te gaan, meedere grote steden per land.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dank! En zeker doenenig idee welke landen het zouden worden?
Volgens mij niet, nee.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:37 schreef Tankiej het volgende:
Nee, niet in een parkeervak zetten waar je voor moet betalen. Dat heb ik trouwens bij m'n theorie gehad, jij niet?
Ik parkeer m'n motor altijd gewoon op de stoep als er verder alleen betaalde parkeerplaatsen zijn, maar wel zo dat er nog genoeg ruimte over blijft voor rolstoelers/rollators etc.
Met die expansie van de EU steeds heb je dan wel aardig wat tijd nodig jaquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Idee is dan werkelijk elk land in europa af te gaan, meedere grote steden per land.
En dan daar gewoon een aantal maanden voor uittrekken.
Klopt, maar zorgt wel voor de meeste aandachtquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met die expansie van de EU steeds heb je dan wel aardig wat tijd nodig jamaar supertof!
Natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt wel voor de meeste aandacht
Waarom zou je niet mee kunnen rijden dan? Ziekjes?quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:24 schreef Paxlie het volgende:
Hopelijk kan ik zondag meerijden met mijn motorclub. Zou best vercrackt zijn als ik als bestuurslid niet mee kan rijden
Ik vond het gisteren al niet te doen in t-shirt, vandaag is het nog warmerquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:11 schreef Anne het volgende:
Ik vond 't met mijn T-shirt al warm. Het wordt echt tijd voor een doorwaai-jas, maar jammer genoeg heet de motorwereld kleine meisjes nog niet echt welkom. Veel jassen beginnen vanaf maat 34 en da's al te groot.
Kinderkleding = vormloosquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vond het gisteren al niet te doen in t-shirt, vandaag is het nog warmerWordt morgen wat, bruiloft
Misschien raar, maar al aan een grote kindermaat gedacht (hihi)
werk, bruiloft, sport. Dankzij werk al anderhalve week niet kunnen sportenquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mee kunnen rijden dan? Ziekjes?
Hier welquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:34 schreef Vinniiee het volgende:
9 van de 10x doet de airco het alleen niet
Kantoor met arko dus. Alle Ramen Kunnen Open.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:54 schreef lipjes het volgende:
Airco, wat is dat?
Zit hier op kantoor met een ventilator op mijn bureau aan
Hier kan maar 1 raam openquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kantoor met arko dus. Alle Ramen Kunnen Open.
Buiten is het warmer als binnen, slecht planquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kantoor met arko dus. Alle Ramen Kunnen Open.
Alles kan openquote:
Gewoon iemand anders de schuld geven.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zit er niet op te wachten dat ik net in mijn officiele eerste week een rekening van een raam ontvang
Doorluchten helpt beter dan je denktquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:06 schreef lipjes het volgende:
Buiten is het warmer als binnen, slecht plan
Ja, maar als er maar 1 raam open staat omdat de rest te koppig is om hem open te zetten gaat het niet veel helpenquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Doorluchten helpt beter dan je denkt
In andere jaargetijden ben ik ook 200x liever buiten bezig als binnen. Daar heb je speciaal spul voor, dat heet kledingquote:
Mooi. Ik wil je niet meer horen klagen over het weer icm je werk.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In andere jaargetijden ben ik ook 200x liever buiten bezig als binnen. Daar heb je speciaal spul voor, dat heet kleding
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Mooi. Ik wil je niet meer horen klagen over het weer icm je werk.
Ik ben machinist; dan stap je wat minder vaak uit om te helpenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:14 schreef Vinniiee het volgende:
Mooi werk lijkt me dat. al ben ik een koukleum, dus in de winter ga ik liever binnen staan/zitten
Kraanmachinist, maar ik speel met alles wat diesel zuiptquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
Machinist van wat?
Is dit Trico in Rotterdam?
Je kan zelfs nog een stukkie gravelhappen met de Twinquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Faalhazen met je kantoorbaantjes![]()
Mijn werkplek;
[ afbeelding ]
zonnebril en bakken, all day long
Verplicht zelfs, maar het is gebroken puin, en er ligt mij teveel ijzer tussen om voor de lol effe wat strepen te trekkenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kan zelfs nog een stukkie gravelhappen met de Twin
Constructie's in elkaar vissen was toen ik nog in de verhuur zat één van mijn favo klussen met de kraanquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:02 schreef Paxlie het volgende:
Als werken met mijn handen net zoveel op leverde als hetgeen ik nu doe werkte ik met mijn handen. Wat dat betreft erg jammer dat mijn vaders staalconstructiebedrijf naar de shit ging (compleet buiten zijn macht, al had hij agressiever kunnen acteren (maar dat had tegen directe familie gemoeten))
Ah, daar valt weinig te hijsen dusquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:10 schreef Paxlie het volgende:
Mijn vader deed de montage en spoot de filterkasten. Hij bouwde vooral filterkasten voor Donaldson Torit. Dat zijn die filters die ook gebruikt worden in de tractorpulling, maar dan met een machine eromheen
Ik vond het erg tof werk in ieder geval. Helaas was er gedoe met zijn zwager (lang verhaal) en had hij niet de ballen om die er gewoon keihard uit te flikkeren. Als ik nu terugkijk had ik destijds het bedrijf in moeten gaan en gewoon die baan over moeten nemen. Had een hoop gezeik gescheeld en waarschijnlijk was het bedrijf dan nu nog succesvol
Misschien op vrijdagmiddag na werktijd wel!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, daar valt weinig te hijsen dus
Ik was koning met de gasheftruck, geen idee of dat teltquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, daar valt weinig te hijsen dus
Iedere dagquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien op vrijdagmiddag na werktijd wel!
Da's fors! Hoe lang is dat geleden?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Iedere dag
Altijd 3 kratten bier in de koelkast, er werkten 5 mensen
Ik drink geen bierquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien op vrijdagmiddag na werktijd wel!
Heftrucks zijn een hulpmiddeltje, verreikers zijn al niet leuk, een heftruck is redelijk saai (vind ik). Ik werk daar met een 21 tons hydro met vorkenbord, had ik nog nooit op gedraaid, vond er weinig aan, nu ben ik er een weekje of wat mee aan het rommelen en kan ik er aardig mee uit de voeten, is op zich wel grappig, al moet ik er niet aan denken om dat dagelijks te doen for a living.. ik wil hijsen, en hoe groter hoe mooierquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik was koning met de gasheftruck, geen idee of dat telt
Daarna een baantje als gritstraler, uiteindelijk uit de kabine en helpen met spullen draaien en verf klaarzetten, wederom ook koning op de (nog zwaardere) heftruck. Wel ooit een keer een muur eruit gereden, maar anders kregen we het niet uit de kabine, dus niet mijn schuld
Heftruck rijden is geil als je alles zo snel doet dat de chauffeurs bang worden voor hun vrachtwagen. Ik en mijn baas maakten er een sport van. Mooie was ook dat onze straat een enorme geul had, dus je kwam met een pestgang aan en het leek erop als je die vrachtwagen ging piercen. Dan BAM, lepels komen omhoog en alles past precies.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Heftrucks zijn een hulpmiddeltje, verreikers zijn al niet leuk, een heftruck is redelijk saai (vind ik). Ik werk daar met een 21 tons hydro met vorkenbord, had ik nog nooit op gedraaid, vond er weinig aan, nu ben ik er een weekje of wat mee aan het rommelen en kan ik er aardig mee uit de voeten, is op zich wel grappig, al moet ik er niet aan denken om dat dagelijks te doen for a living.. ik wil hijsen, en hoe groter hoe mooier
Zeker 8 jaar, die kratten gingen niet leeg trouwensquote:
Met dit weer lijkt me het nog wel uit te houden ja, maar zodra heb gaat regenen, onweren, hagelen en sneeuwen moet je snel naar binnen (of overdekt zitten)quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
komt ook voor, maar ik ben ingehuurd om een bedrijf te verhuizen mbv duwbakken en pontons. Inmiddels is de boel verhuisd, en mocht ik blijven om de nieuwe werf in te delen. (lees: hun teringzooi op te ruimen)![]()
Best grappig werk, zeker met dit weer. Ik hoop ermee klaar te zijn voor het najaar
Jij zit toch lekker achter het glas in je kraan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
Faalhazen met je kantoorbaantjes![]()
Mijn werkplek;
[ afbeelding ]
zonnebril en bakken, all day long
Hij zit niet 8 uur per dag (of langer) in zijn kraan. Sowieso is ie niet heel de dag met de kraan bezig.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jij zit toch lekker achter het glas in je kraan?Soooo close to being outside, maar toch net niet
Vandaag tussen 11.00 en 14.00 wordt in heumen (Maas en waal kanaal) de nieuwe sluisdeur in gehangen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Heftrucks zijn een hulpmiddeltje, verreikers zijn al niet leuk, een heftruck is redelijk saai (vind ik). Ik werk daar met een 21 tons hydro met vorkenbord, had ik nog nooit op gedraaid, vond er weinig aan, nu ben ik er een weekje of wat mee aan het rommelen en kan ik er aardig mee uit de voeten, is op zich wel grappig, al moet ik er niet aan denken om dat dagelijks te doen for a living.. ik wil hijsen, en hoe groter hoe mooier
Oh, de voordelen van een topkoffertquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:00 schreef Skv het volgende:
Ketting binnen die ik eergisteren had besteld. Voelt robuust aan maar is wel achterlijk zwaar (4,5 kg). Nog even een transportatiemanier verzinnen. Om m'n middel zou wel kunnen, maar dat zit niet echt relaxed.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Oh, de voordelen van een topkoffert
Thanks!quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:40 schreef Dekatria het volgende:
Zadeltas wellicht? Mooie brommert trouwens
Ik heb gelukkig wel een kabelslot gekocht met als sluiting een schijfremslot. Kan altijd nog kiezen om alleen het schijfremslot mee te nemen. Die is al een stuk compacter. Rugzak moet ik nog een keer kopen. Ga het eerst wel even proberen met een oude eastpak.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:44 schreef Dekatria het volgende:
Anders kan je 'm altijd nog in je rugzak doen... al vind ik het zelf totaal niet lekker rijden met een rugzak.
Ik gok een BMW X3/X5 of Audi Q5/Q7, te weinig detail om het goed te zienquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:26 schreef Dekatria het volgende:
Nu kom je overal klootzakken tegen, maar gister had ik er toch eentjeeenbaansweg met middenberm, ik wil de bocht (waar twee putdeksels inliggen) goed aansnijden, gebeurt er opeens dit.
[ afbeelding ]
Bleef ook nog naast me zitten, en drukte me bijna van de weg af om uiteindelijk toch te remmen en achter me te blijven.
Bonuspunten voor degene die raadt in watvoor merk auto deze gek reedje kunt het al raden zonder het plaatje gezien te hebben
quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:56 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik gok een BMW X3/X5 of Audi Q5/Q7, te weinig detail om het goed te zien
Mag van mij wel gaan stortregenen, ja. Was vorige week ook blitzkriegonwehr onderweg (met iets van 25mm in 2 uurquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:32 schreef Anne het volgende:
Ik ga straks volgens mij precies op tijd naar huis. Daarna komen er namelijk wat donkerblauwe wolkjes met veel rood aan volgens buienradar. Woehoe.
Kunnen mijn zoontjes niet een keer komen kijken op de kraan? Stelletje Petrolheads zijn gek op dat soort dingen. 2 weken terug heeft oudste zelfs de sluis in Gouda mogen bedienenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik drink geen bier
[..]
Kontkuip. Enorme bergruimte heb ik daarquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:00 schreef Skv het volgende:
Ketting binnen die ik eergisteren had besteld. Voelt robuust aan maar is wel achterlijk zwaar (4,5 kg). Nog even een transportatiemanier verzinnen. Om m'n middel zou wel kunnen, maar dat zit niet echt relaxed.
Ja, ik helaas niet (zie foto iets hierboven).quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
Kontkuip. Enorme bergruimte heb ik daar
Rij dan ook gewoon door, droog wegdek wat boeien dan die putdeksels.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:26 schreef Dekatria het volgende:
Nu kom je overal klootzakken tegen, maar gister had ik er toch eentjeeenbaansweg met middenberm, ik wil de bocht (waar twee putdeksels inliggen) goed aansnijden, gebeurt er opeens dit.
[ afbeelding ]
Bleef ook nog naast me zitten, en drukte me bijna van de weg af om uiteindelijk toch te remmen en achter me te blijven.
Bonuspunten voor degene die raadt in watvoor merk auto deze gek reedje kunt het al raden zonder het plaatje gezien te hebben
meer bochtjes pakkenquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Wat doen jullie tegen platte banden? Dus slijtage op de middelste deel van de banden waardoor hij platter wordt.
I've got a lot of choices, ik heb 2 kranen ter beschikking, maar ook de optie om binnen in de loods werk te gaan doenquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:13 schreef Vinniiee het volgende:
M
[..]
Met dit weer lijkt me het nog wel uit te houden ja, maar zodra heb gaat regenen, onweren, hagelen en sneeuwen moet je snel naar binnen (of overdekt zitten)
Bijna elke kraan heeft een ernstig grote zijdeur, en tevens kun je de voorruit omhoog doen zodat hij boven je hoofd in de cabine komt te zitten, kun je lekker onderuitgezakt met je voetje door de ruit in je stoel hangen; gas op standje 'auto' en slingeren met die meukquote:Op donderdag 5 juli 2012 08:34 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jij zit toch lekker achter het glas in je kraan?Soooo close to being outside, maar toch net niet
Dat zijn de leukere klussies; waarschijnlijk met 2 flinke machines; kweenie wattie weegt, maar zo hoog lukt denk ik alleen met minimaal 2 500 tonners. Of misschien met een drijvende bok, dat kan ook.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:06 schreef bwt het volgende:
[..]
Vandaag tussen 11.00 en 14.00 wordt in heumen (Maas en waal kanaal) de nieuwe sluisdeur in gehangen.
deur van 15 meter hoog moet tussen 2 pijlers van 25 meter hoog gezet wrden.
http://bit.ly/MWZri9
Hmja, op zich wel, maar niet waar ik nu zit..quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
Kunnen mijn zoontjes niet een keer komen kijken op de kraan? Stelletje Petrolheads zijn gek op dat soort dingen. 2 weken terug heeft oudste zelfs de sluis in Gouda mogen bedienen
Prutser, dat laat je je toch niet gebeuren manquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:26 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe kopenquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Wat doen jullie tegen platte banden? Dus slijtage op de middelste deel van de banden waardoor hij platter wordt.
Mensen met haast in Audi's zijn tot alles in staat, blijkt welquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Prutser, dat laat je je toch niet gebeuren man![]()
Only if you let themquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mensen met haast in Audi's zijn tot alles in staat, blijkt wel
Niet zo heel lang geleden een witte Seat.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Al eens iemand te grazen genomen met je waterfles?
quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Al eens iemand te grazen genomen met je waterfles?
Nu heb ik weer een nieuwequote:Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet zo heel lang geleden een witte Seat.
Ervanuitgaande dat zwart min is zal blauw wel plus zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:47 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb voor m'n R1 spiegels met richtingaanwijzers gekocht. Nu heb ik een blauwe en zwarte draad, weet iemand welke plus en min is?
Nee, reed Kleine Smurf bijna de vangrail in, omdattie zonodig vanaf de invoegstrook meteen de linkerbaan op moest zonder fatsoenlijk te kijken, en daarna kreeg ik als excuus een middelvingertje van hem en begon 'ie gek te doen.. heb ik effe meegedaanquote:
LED's?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:47 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb voor m'n R1 spiegels met richtingaanwijzers gekocht. Nu heb ik een blauwe en zwarte draad, weet iemand welke plus en min is?
Een collega van m'n vader is op zo'n manier op de Intensive Care beland - ze reed op de linkerbaan, gozert voegt in, gaat direct naar de linkerstrook, ziet de file voor hem en gaat direct in de ankers. Daar gaat je 2 seconden ruimtequote:Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, reed Kleine Smurf bijna de vangrail in, omdattie zonodig vanaf de invoegstrook meteen de linkerbaan op moest zonder fatsoenlijk te kijken, en daarna kreeg ik als excuus een middelvingertje van hem en begon 'ie gek te doen.. heb ik effe meegedaan![]()
Andere weggebruikers hadden zelfs onze kentekens doorgegeven aan de popo, die belden me later
Anne zat gewoon tussen hem en de vangrail in, ze kon zich er nog net tussenuit remmenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een collega van m'n vader is op zo'n manier op de Intensive Care beland - ze reed op de linkerbaan, gozert voegt in, gaat direct naar de linkerstrook, ziet de file voor hem en gaat direct in de ankers. Daar gaat je 2 seconden ruimte![]()
Dat is nu onderhand al een half jaar geleden, ze is nu nog aan het revalideren. En dan nog heeft ze geluk gehad... het was gewoon een moordaanslag.
Wat zei de pliesie verder nog?
kewl, eerst effe testen, kan niet fout; LED's doen het domweg niet als je de draadjes verwisseltquote:
Een aantekening bij jou en niet bij hem? Puntje bij het paaltje word jij dus nog harder genaaid ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anne zat gewoon tussen hem en de vangrail in, ze kon zich er nog net tussenuit remmenEen sorry gebaar was genoeg geweest om zijn debiele aktie recht te breien.
Politie gaf aan er niet veel mee te kunnen omdat het een verhaal uit 2e hand was, maar dat er wel een aantekening werd gemaakt wegens gevaarlijk rijgedrag.. ze gaan hun goddeloze gang maar![]()
Die flapdrol konden ze niet te pakken krijgen omdat het een leasebak was (voorspelbaar), maar ze zouden wel de leasemij. attenderen op het gedrag van hun cliënt.
Shit, hadden ze dat niet morgenavond kunnen doen? Wil vering nog af laten stellen, maar had bruiloft vandaag.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:08 schreef Mirgeam het volgende:
Gratis veringafstelling bij hyperpro apeldoorn vanavond, wil ik wel heen maar dan moet het niet stortregenen![]()
Lijkt wel mee te vallen
Ik heb serieuze twijfels bij het feit dat ze dat gaan registreren, daar ze het niet zelf hebben geconstateerd, dus zodra ze dat op enigerlei wijze tegen mij zouden willen gebruiken veegt elke derderangs advocaat dat in een fractie van een seconde onder de mat. Ik bennie bangquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Een aantekening bij jou en niet bij hem? Puntje bij het paaltje word jij dus nog harder genaaid ook
Heb je enig idee wat je allemaal nog aan je motor kunt verhapstukken qua zithouding?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:50 schreef Vinniiee het volgende:
Mede-FOK!'ers, spijtig genoeg moet ik jullie mededelen dat ik mijn GS moet verkopen.
Ik loop al een aantal weken bij de fysio, en vanmorgen had ik weer een behandeling voor mijn rug. Na de behandeling had ik er vrijwel geen last meer van. Zodra ik op 10 minuten op de motor zat voelde ik mijn rug weer, dus er zit weinig anders op.
Er ligt nog een SBK-stuur te wachten voor montage, maar ik vrees dat de zithouding daardoor niet veel beter wordt.
Dit doet toch wel een beetje pijn
Iemand van MF kwam ook met het idee van de vering. Jammer dat ik net die afstelavond heb gemist gisteren. Al is waarschijnlijk mijn achterschokbreker dus kadoek, hij maakt een sissend geluid. Gaat wel lekker veel mis zo vlak voor Luxemburgquote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat je allemaal nog aan je motor kunt verhapstukken qua zithouding?![]()
Risers, je SBK-stuur, zadel aanpassen, verstelbare steppies, idd je vering fatsoenlijk afstellen; opties zijn eindeloos![]()
Misschien zit je wel gewoon verkeerd, of te krampacthig![]()
Mjah, allemaal op te lossen problemen, maar basis lijkt me dat je eens overlegt met je fysio over wat er mis gaat in je rug, dan kun je daarna spijkers met koppen gaan slaan, dwz; je huidige motor aanpassen, of idd een motor aanschaffen waar je beter op zit/past.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Iemand van MF kwam ook met het idee van de vering. Jammer dat ik net die afstelavond heb gemist gisteren. Al is waarschijnlijk mijn achterschokbreker dus kadoek, hij maakt een sissend geluid. Gaat wel lekker veel mis zo vlak voor Luxemburg
Ik heb een SBK-kit liggen, alleen de remleiding is te kort (ook die meegeleverd is). Eventuele risers heb ik ook nog wel liggen. Hoe zou ik mijn zadel aan moeten passen dan? Lager of juist hoger? Verstelbare steppies al gekocht, maar die passen niet ivm uitlaatdemper en middenbok.
Je was je motor voor jezelf toch? Ik maak ze nooit schoon voor de dealerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:04 schreef Vinniiee het volgende:
Denk het ook ja. Vanmiddag maar even kijken of ik dat SBK stuur erop kan knutselen.
Is het netjes om hem te wassen als je naar een dealer gaat voor kettingset vervangen?
Ja dan gaan ze er zorgvuldiger mee omquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:04 schreef Vinniiee het volgende:
Denk het ook ja. Vanmiddag maar even kijken of ik dat SBK stuur erop kan knutselen.
Is het netjes om hem te wassen als je naar een dealer gaat voor kettingset vervangen?
Kweenie, mijn brommer komt niet bij een dealerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:04 schreef Vinniiee het volgende:
Ik heb die van mij niet gewassen voordat ik haar naar de garage gebracht om de kettingset te wisselenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:04 schreef Vinniiee het volgende:
Meer en harder sturenquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Schrik er niet van hoe duur een motor huren isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:48 schreef The6thgate het volgende:
Denk dat ik maandag eens op jacht ga naar een jas en broek.Nu ik eindelijk m'n rijbewijs heb ik wil ik toch wel eens gaan rijdenBinnenkort even een dagje een motor huren om eens te kunnen touren.
Ja waarom is dat zo verschrikkelijk duur? Omdat die dingen nogal eens omvallen ofzo?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:47 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schrik er niet van hoe duur een motor huren is
Waar moet je op rekenen ongeveer?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:47 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Schrik er niet van hoe duur een motor huren is
tussen de 60 en 125 euro per dag afhankelijk van type. vaak zit er ook een max aan aantal km dat je mag rijden (bijbetalen per extra gereden kilometer) en uiteraard flink eigen risico in geval van schadequote:
Wil sowieso een naked 600 dus zo'n 80/90 zat ik al aan te denken. Probleem is dat ik eigenlijk geen motor kan stallen bij m'n huis en het budget dat ook nog niet direct toe laat. Maar toch erg sterke kriebels om te willen rijdenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tussen de 60 en 125 euro per dag afhankelijk van type. vaak zit er ook een max aan aantal km dat je mag rijden (bijbetalen per extra gereden kilometer) en uiteraard flink eigen risico in geval van schade
Tijdens het wegrijden viel je niks op?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:47 schreef weerstandje het volgende:
Vandaag eerste echte ritje gemaakt op mijn motor
Ik had er alleen zo veel zin in dat ik was vergeten de spiegels er op te zetten![]()
Gelukkig kwam ik er op het eind van de straat al achter
Neequote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tijdens het wegrijden viel je niks op?
Kabelltje van de dagteller loskoppelenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tussen de 60 en 125 euro per dag afhankelijk van type. vaak zit er ook een max aan aantal km dat je mag rijden (bijbetalen per extra gereden kilometer) en uiteraard flink eigen risico in geval van schade
Die van mij is niet gepoetst afgeleverdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:48 schreef Anne het volgende:
Natuurlijk is het netjes. Maar het is ook netjes als zij de brommer gepoetst weer afleveren! Doen ze vaak bij auto's toch ook?
Hoe heb je het gedaan? het is vaak een kwestie van volhouden; pompen tot je druk hebt, rem inhouden, nippel los, helemaal inknijpen, nippel dicht, hendel los en dan weer pompen, ingeknepen houden, nippel los, enz, enz, enz.. En zorgen dat je reservoirtje vol blijft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:41 schreef Vinniiee het volgende:
Als ik had geweten dat het geen eindeloze ketting was geweest, had ik het ook wel zelf kunnen doen inderdaad. Maar ik mag niet klagen, voor 165 euro zat het erop incl. nieuwe kentekenplaathouder.
Ook SBK set erop gebouwd. Krijg nu mijn remmen niet ontlucht. Iemand in de omgeving van Apeldoorn die me kan helpen? Moet voor maandag gebeurt zijn, anders heb ik een probleem (lees: geen vervoer naar werk).
Da's dom, andersom is beter want diesel is goekoper.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:29 schreef stinkie het volgende:
Behalve dat ik benzine in een diesel gooide![]()
![]()
Andersom, lekker rokenquote:Op zondag 8 juli 2012 10:28 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij kun je nog altijd beter benzine in een diesel gooien dan andersom
Ik heb het gedaan zoals jij zegt. Ik heb inderdaad een T-stuk zitten onder de kroonplaat, daar zal wel lucht blijven zitten ofzo. Ik krijg totaal geen druk. Heb geluk, vandaag kan ik even naar iemand toe met zo'n vacuümsysteem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe heb je het gedaan? het is vaak een kwestie van volhouden; pompen tot je druk hebt, rem inhouden, nippel los, helemaal inknijpen, nippel dicht, hendel los en dan weer pompen, ingeknepen houden, nippel los, enz, enz, enz.. En zorgen dat je reservoirtje vol blijft.
Heel vaak zit er halverwege een T-stukkie in de leiding; één leiding vanaf de hendel/pomp naar beneden, dan wordt hij bij de vork gesplitst en gaan er een linker- en een rechter leiding naar beneden. Bij dat T-stuk wil wel eens heel eigenwijze lucht blijven zitten.
Niemand in de buurt met een vacuüm systeempje? daarmee is het 10 minuten werk met één vinger in je neus
Dáárom laat men vaak het T-stuk vervallen, en trek je gewoon 2 (RVS)leidingen door naar de rempomp, en dan vastzetten met een langere banjobout, heb ik ook![]()
Defensief, en rustig aan dan maar hequote:Op zondag 8 juli 2012 13:06 schreef Vinniiee het volgende:
Nog half uurtje en dan vertrek ik maar. Tis maar 5km, maar moet alleen met de achterrem rijden én in de regen
Nee, F1, verkeerde topicquote:
Geluktquote:Op zondag 8 juli 2012 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Defensief, en rustig aan dan maar he
quote:Heb gisteren de SBK-stuur gemonteerd, met een langere remleiding naar het verdeelstuk. Kreeg hem maar niet ontluchtMotorzaken natuurlijk nét dicht, maar via het GSX-R topic een man gevonden die mij vandaag wel even wilde helpen
![]()
Dus vandaag door de stromende regen naar hem toe gereden (5km) met alleen de achterremDaar aangekomen hem op de brug gezet, en proberen te ontluchten dmv vacuümsetje. Lukte niet, hij bleef maar lucht aanzuigen
Dus na wat aanklooien een leiding van hem erop gezet, olie gevuld, leidingen ontlucht, BAM dikke remdruk
De langere leiding die dus meegeleverd was, bleek een lek in te zitten
Tijdelijk dus even een leiding van die man lenen, en nieuwe remleidingen bestellen. Chapeau voor die man :}
Wat mijn rugklachten betreft: zit trouwens nu letterlijk rechtop, veel rechterop kan het volgens mij niet, alleen benen misschien minder gebogen, maar daar komen mijn rugklachten denk ik niet vandaan. Dus ik denk dat ik de GS toch niet hoef te verkopenWe zullen het morgen zien tijdens het woon-werk ritje
Of de koppakking.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
Klepseals versleten, of de zuigerveren.
Beetje zoals hier:quote:
Dan heb je wel meer problemen als alleen olieverbruikquote:
Ik ook, ze zitten een beetje te vagineren in het devhok denk ikquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
ik ook niet.
en ik kreeg een quote alert
Lame, maar wel typisch MF.quote:
Denk het ookquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, ze zitten een beetje te vagineren in het devhok denk ik
Feli's!, sorry voor het weerquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Danger.Mouse het volgende:
Hotseflots, gisteren mijn rijbewijs gehaald!
Zo naar het gemeentehuis voor de aanvraag van het rijbewijs
Nu nog een motor kopen
Nice, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Danger.Mouse het volgende:
Nu nog een motor kopen
Feli, 25Kw of onbeperkt ?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Danger.Mouse het volgende:
Nu nog een motor kopen
Ik had al een motor voor ik mijn rijbewijs hadquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd
Moest zelf ook nog op zoek naar een motor toen ik mijn rijbewijs heb gehaald, verstandigste keus denk ik zo
Een supersport. Aangezien ik nog 2 jaar op 25 kW moet, heb ik tijd zat om fatsoenlijk motor te leren rijden zonder meteen een raket onder m'n reet te hebbenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Feli's!, sorry voor het weer![]()
Maar je hebt toch nog geen brommer![]()
Wat moet het gaan worden?
Nee, het is Danny die daar mee bezig is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, ze zitten een beetje te vagineren in het devhok denk ik
Tip; koop geen SS op 25Kw, dan sta je zooooo voor lul bij het verkeerslichtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:22 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Een supersport. Aangezien ik nog 2 jaar op 25 kW moet, heb ik tijd zat om fatsoenlijk motor te leren rijden zonder meteen een raket onder m'n reet te hebben![]()
Mooiste supersports op dit moment vind ik de 2007 Kawasaki ZX-6R of een 2005-2006 Honda CBR 600 RR. Dat wordt nog een zoektocht
Ah ok, had nog niet gezocht naar een topicquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, het is Danny die daar mee bezig is.
DM bij quotes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iemand thuis een BBQ wil houden mag hij zelf toch wel bepalen wie er komenquote:
Makkie, ik kwam pas aan het drievoudige, omdat ik C heb, moest ik medisch even ontleed worden op eigen kostenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:27 schreef Danger.Mouse het volgende:
Dure gemeente: ¤54 voor een rijbewijs :/
Dat zei je er niet bijquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:37 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Als iemand thuis een BBQ wil houden mag hij zelf toch wel bepalen wie er komen
Overigens kan ik best iemand meebrengen voor de rit, denk dat dat geen probleem is
Lijkt me vrij logisch dat dat via PM gaatquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:37 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Als iemand thuis een BBQ wil houden mag hij zelf toch wel bepalen wie er komen
Overigens kan ik best iemand meebrengen voor de rit, denk dat dat geen probleem is
Gisteren nog door een verfrissende hoosbui geredenquote:
Waarom voor wel goedgekeurde knippers maar achter niet? Volgens mij mogen geïntegreerde knoppers officieel sowieso niet ivm minimale afstand enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:26 schreef Gokhan03 het volgende:
En nog geintegreerde knipperlichten aan de voorkant gekocht. Dus de niet-uitstekende-led-knipperlichten. Wel met E-keur uiteraard.
Achterlamp wil ik ook met geintegreerde knipperlichten kopen. Moet nog even uitzoeken waar ik die kan kopen.
Mivv heeft nette en goedkope dempersquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:39 schreef Vinniiee het volgende:
260 euro valt wel mee voor een dempertje, er zijn duurdere
Dot 4 is geschikt voor op straat. Dot 5.1 is dunner en kan tegen hogere temps maar veel meer kans op lekkage. Ten minste dit las ik op internetquote:Maar waarom dot 3/4 remvloeistof? Is dat niet een beetje weinig voor een SS?
Dat kan kloppen. Ook lees ik iets over dat het gedoogd is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Waarom voor wel goedgekeurde knippers maar achter niet? Volgens mij mogen geïntegreerde knoppers officieel sowieso niet ivm minimale afstand enzo.
Hmm oke, wist ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mivv heeft nette en goedkope dempers
[..]
Dot 4 is geschikt voor op straat. Dot 5.1 is dunner en kan tegen hogere temps maar veel meer kans op lekkage. Ten minste dit las ik op internet
[..]
Dat kan kloppen. Ook lees ik iets over dat het gedoogd is.
Kurkdroog aangekomen, echter waaide het wel aardig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:49 schreef Gokhan03 het volgende:
Met dit weer op de motor. Ben blij dat ik een waterdicht textiel pak heb. Handschoenen waren wel doorweekt maargoed.
Is mijn motor ook eens schoon
Pics?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:40 schreef Javi het volgende:
ff meelezen voordat dit topic sluit.
ik rij op een '07 superduke.
Hahah hoelaat is vanochtend en waar?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:10 schreef lipjes het volgende:
wat klaagt iedereen toch over die regen, was kurkdroog vanochtend
Hoewel ik denk da tik vanmiddag wel nat ga worden
Brabant, Regio moerdijk naar etten-leur.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:14 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah hoelaat is vanochtend en waar?
In omgeving Amsterdam had je niet eens 30 meter zicht door de regen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |