M'n overnachtingsplekken staan ongeveer wel vast, de wegen ernaartoe niet zozeer. Applecross lijkt me echt zoiets wat ik bezoek als het weer het toelaatquote:
Ja ze moet morgen om 8 uur in de ochtendquote:Op zondag 1 juli 2012 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wordt iig de eerste 3 dagen prima weer. Alleen een beetje frips in de ochtend
Applecross zou ik sowieso pakken. op de weg naar Skye kom je ook langs het kasteel uit Highlanderquote:Op zondag 1 juli 2012 21:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
M'n overnachtingsplekken staan ongeveer wel vast, de wegen ernaartoe niet zozeer. Applecross lijkt me echt zoiets wat ik bezoek als het weer het toelaat
Mwoah, eerste les, zal allemaal wel loslopenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja ze moet morgen om 8 uur in de ochtend
Joah, zal allemaal wel goedkomen.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, eerste les, zal allemaal wel loslopen
Dank voor de tip in elk gevalquote:Op zondag 1 juli 2012 21:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Applecross zou ik sowieso pakken. op de weg naar Skye kom je ook langs het kasteel uit Highlander
[ afbeelding ]
ben benieuwd. ik ga zelf zeker ook een keer die kant op maar niet op een naked die nog geen 200km op een tank kanquote:Op zondag 1 juli 2012 21:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dank voor de tip in elk gevalhou het sowieso in gedachten.
Een volbeladen Alp zuipt ook aardig hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ben benieuwd. ik ga zelf zeker ook een keer die kant op maar niet op een naked die nog geen 200km op een tank kan
Beiden. Eerste helft kamperen, laatste helft B&B's e.d.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:37 schreef Salatrel het volgende:
wat voor accomodatie heb je? tentje of youthhostels? B+B?
Ik hou er zelf eerder een beetje rekening mee dat ik de laatste dagen geen zin meer heb om het tentkamp op te bouwen/af te brekenquote:Op zondag 1 juli 2012 21:39 schreef Salatrel het volgende:
nice. er zijn volgens mij best veel youthhostels waar je voor 2 tientjes per nacht een bed hebt. voor mij zou het belangrijkste een stopcontact zijn om alle shit op te laden
naast het bed natuurlijk.
vergeet je zwembroek niet
Ik zou zelf een 250 weer erg weinig vinden. Een GSX-R 750 is ook wel leuk. Ziet er even stoer uit als de 1000, maar net iets kleiner. Ik zou rond de 500-700 gaan zitten. Kawasaki heeft in die range ook wel wat leuks volgens mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:11 schreef stoeltafel het volgende:
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.
De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?
Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/
Is het model uit 98'.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:35 schreef JK het volgende:
Is dat een nieuwe GSXF (a.k.a. zwangere walvis) of het oude model?
het oude model heeft een carburateurmodificatie gehad, de motor viel dan bijv. uit als je bij het verkeerslicht hard in de remmen ging. Maargoed, die startte wel altijd probleemloos... PRI is in principe alleen om gewoon de carburateur te vullen, dus op de een of andere manier was hij dus leeggetrokken.
Ik heb van het weekend mn eerste ritje op een motor gemaakt, was een 250 cc. Had les op een Kawa 500-ER. Dan heb je echt het idee dat je op een brommertje zit hoor. Ik zou toch minimaal voor 500-600 cc gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:57 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik zou zelf een 250 weer erg weinig vinden. Een GSX-R 750 is ook wel leuk. Ziet er even stoer uit als de 1000, maar net iets kleiner. Ik zou rond de 500-700 gaan zitten. Kawasaki heeft in die range ook wel wat leuks volgens mij.
Die lijkt me erg handig, maar ik vind 140 E wat prijzig voor een slotquote:Op zondag 1 juli 2012 19:16 schreef ikookhier het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is erg handig,kan je ook gewoon als los schijfslot gebruiken
Ja is dat dus die zwangere walvis of de oude? '98 is wel het omslagpunt geweest qua model, maar volgens mij heb je ook nog wel overjarige oudjes die in '98 op kenteken zijn gezet.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is het model uit 98'.
Ja hij staat normaal gewoon op ON.
Als de brandstoffilter vervuild is dan zou die dus daarop ook niet moeten vullen.
quote:Op maandag 2 juli 2012 12:01 schreef JK het volgende:
[..]
Ja is dat dus die zwangere walvis of de oude? '98 is wel het omslagpunt geweest qua model, maar volgens mij heb je ook nog wel overjarige oudjes die in '98 op kenteken zijn gezet.
Je moet wel heel veel zooi in je tank hebben wil een filter niets meer doorgeven..en dan zou Pri idd niet werken. Maargoed, het kan van alles zijn....
Hoe lang had je niet gereden? Kan zijn dat een deel van de benzine uit je carb is verdampt waardoor alleen het zwaardere deel in de carb is blijven zitten. Schijnt ie ook slecht op te starten.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is het model uit 98'.
Ja hij staat normaal gewoon op ON.
Als de brandstoffilter vervuild is dan zou die dus daarop ook niet moeten vullen.
Hij heeft alleen zaterdag en zondag stil gestaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe lang had je niet gereden? Kan zijn dat een deel van de benzine uit je carb is verdampt waardoor alleen het zwaardere deel in de carb is blijven zitten. Schijnt ie ook slecht op te starten.
Hij heeft de afgelopen dagen niet afgedekt gestaan, maar toch zou dat normaal gesproken geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef stinkie het volgende:
Staat ie droog? Mijn GSX deed het ook niet best in de regen. Liep de boel vol en stopte er wel eens een (of meer) cilinders. Starten gaat dan ook niet best. Zodra ie weer droog was geen enkel probleem
Dat zijn geen GSX'n. Mijn Honda en Yamaha hadden er ook geen probleem mee. De GSX wel.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hij heeft de afgelopen dagen niet afgedekt gestaan, maar toch zou dat normaal gesproken geen probleem moeten zijn.
Als ik kijk naar de yamaha van mijn vader die staat nooit afgedekt, en de honda van mijn broer ook niet.
Die doen het altijd.
Zal er wel verschil in zitten.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:51 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat zijn geen GSX'n. Mijn Honda en Yamaha hadden er ook geen probleem mee. De GSX wel.
Als ik er van uit ga dat je carbs hebt (denk het wel want je noemt de choke) zijn de vlotternaalden de 1e verdachte.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:39 schreef whY... het volgende:
edit: zondag lag er opeens een plasje benzine!bleken de overloopslangetjes te druppelen, ff aangezet choke open en toen stopte het druppelen, iemand een oorzaak?
Ach verrek, is ook zo. heeft idd maar 3 standen.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:12 schreef whY... het volgende:
Het kraantje kan niet dicht, nu lekt hij overigens niet maar het was toch al de bedoeling een zaterdagje te knutselen dus dan kwam dat ook aan de beurt. Ik denk gewoon vervuiling hij heeft alweer redelijk wat km's gemaakt.
Sorry, ik zal het niet meer doenquote:Op maandag 2 juli 2012 21:18 schreef Cocktailprikker het volgende:
Weet niet of je het écht door had SD maar we zwaaiden net
vanaf Ewijksebrug tot ik die politieauto inhaaldequote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sorry, ik zal het niet meer doen![]()
Waaro?
Ghehe, check editquote:Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
vanaf Ewijksebrug tot ik die politieauto inhaalde
Ik wilde je nog voorbij steken en links naar men koetje wijzen, dan had je het wel gesnapt denk ik. Laatste stukje deed ik expres niet nee, ik weet namelijk dat die kattenogen daar de weg namelijk snijden (2 > 1 baan) en ben nog niet zon ofroadheld als jijquote:Op maandag 2 juli 2012 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ghehe, check edit![]()
Ik had uiteraard niet door dat jij het was, durfde je het laatste stukkie op het klaverblad niet?
Whehe, ik heb nergens offroad gereden; ik gooide hem ervoor omdat ik er een pesthekel aan heb als ze mijn favo bochtje vernaggelen door in de ankers te gaan net ervoor; je kan daar zo lekker platquote:Op maandag 2 juli 2012 22:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik wilde je nog voorbij steken en links naar men koetje wijzen, dan had je het wel gesnapt denk ik. Laatste stukje deed ik expres niet nee, ik weet namelijk dat die kattenogen daar de weg namelijk snijden (2 > 1 baan) en ben nog niet zon ofroadheld als jij
Jah, en je deed ook de doorgetrokken streep, natnekjequote:Op maandag 2 juli 2012 22:47 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hey, ik zat tot de laatste vrachtwagen die je er voorbij reed gewoon achter je héHet is idd verders een heel lekker bochtje!
Nah, dat was 300 meter vóór jequote:Op maandag 2 juli 2012 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Klopt, even goed om me heen gekeken en zag geen pliesie binnen 200 meter![]()
Was vorige week bijna men rbw kwijt. Haalde met ik gok 180+ in een 60 zone een onderkoffer politiebusje in.
WoepsToen ik ineens sirenes hoorde en zwaailichten achter me zag netjes 50 blijven rijden en uiteindelijk toch maar gestopt bij de eerste mogelijkheid. Preek over motorrijders uit vangrails krabben, eerlijk blijven, pfoe, daar bleef het bij.
Gas geven op het rechte stuk als je geirriteerd uit je werk komt, toch maar niet meer doen
Ik zit zelfs te overwegen om een YBR 125 of Rebel 250 te kopen als extra naast de GSF600, voornamelijk vanwege het gebruik zo rond de 1 op 35. Zou zo'n 125cc ding best nog wel eens willen proberen. Het rijdt 120, maar ik vind het toch eng om zoiets aan te schaffen zonder ervaring erop. Wil nog wel een beetje weg kunnen komen natuurlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:11 schreef stoeltafel het volgende:
Als ik straks mijn rijbewijs heb wil ik misschien toch voor een motor gaan met wat minder ff gaan. Alleen ik kan maar twee modellen vinden in deze range vallen.
De Kawasaki250 en de Aprilla 250. Zijn er nog meer supersport motoren? Een vriend van mij heeft een Honda CBR600rr. Kan je met een 250cc nog een beetje mee komen?
Hier onderbouwen ze mijn verhaal http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/
Ik heb injectie en ook gewoon choke.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:49 schreef vannelle het volgende:
Als ik er van uit ga dat je carbs hebt (denk het wel want je noemt de choke) zijn de vlotternaalden de 1e verdachte.
Dit is een Suzuki dealer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:59 schreef Salatrel het volgende:
wat voor pannekoek is dat dat je pas 20 juli terecht kanals ik hier de motorzaak bel dat mijn motor stuk is en nagekeken moet worden zegt ie niet eens wanneer ik terecht kan maar vraagt ie of ik hem zelf kom brengen of dat hij de motor even op moet komen halen
en dat is niet eens een merkdealer
Merkdealers zijn niet zo service gerichtquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:59 schreef Salatrel het volgende:
wat voor pannekoek is dat dat je pas 20 juli terecht kanals ik hier de motorzaak bel dat mijn motor stuk is en nagekeken moet worden zegt ie niet eens wanneer ik terecht kan maar vraagt ie of ik hem zelf kom brengen of dat hij de motor even op moet komen halen
en dat is niet eens een merkdealer
Hadden we daar laatst niet een topic over?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:55 schreef weerstandje het volgende:
Heeft iemand ervaring met motor jeans
Zoiets
Ik moet nog een motorbroek maar twijfel over de veiligheid.
lijkt me wel relaxt bijv. als je naar feestjes gaat ofzo, hoef je je niet weer om te kleden
0.5 mm remvoering remt net zo goed als 5 mmquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:04 schreef Dekatria het volgende:
Hangt er vanaf watvoor feestjes weerstand bezoekt
Vanmiddag laatste stuk grote onderhoud gedaan aan de Alp voor volgende week, remblokken voor. Had het ook niet later moeten doen... bij 1 blok waren de inkepingen al half verdwenen
Typisch geval van style over substance wmb.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hadden we daar laatst niet een topic over?
[edit]
Yeeeeeeeep!![]()
Textiel motorbroek
Ongetwijfeld, maar ik moet er in het buitenland 3000+km mee toe vanaf volgende weekquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
0.5 mm remvoering remt net zo goed als 5 mm
pleur hem op MF; dat zal hem lerenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
Deze mongool kwam tussendoor nadat ik klaar was met lessen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat natuurlijke selectie haar gang mag gaan
Ik geef je groot gelijkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik moet er in het buitenland 3000+km mee toe vanaf volgende weekhang ik er liever meteen even nieuwe onder.
Mjah, en 'style' tussen dikke vette aanhalingstekens, want de meeste modellen zijn zo modieus als een juten aardappelzak.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Typisch geval van style over substance wmb.
Met kenteken en al, BAM!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
pleur hem op MF; dat zal hem leren
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseyequote:
Geniaal - op badslippersquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zo te zien kruising neerboscheweg -> snelweg A73 - ijpenbroelweg -> Hoogelandseweg te Nijmegen Alleen is de flits kast nu gekleurd ipv wit.....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseye
Ik heb er ook een. Werkt prima, met enigszins lekker weer, ik gok vanaf een graad of 15, is het op de fiets best lekker. Waait net wat door zonder dat het gaat tochten. Daaronder wordt het toch echt te koud en daarbij regent het er natuurlijk dwars doorheen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:55 schreef weerstandje het volgende:
Heeft iemand ervaring met motor jeans
Zoiets
Ik moet nog een motorbroek maar twijfel over de veiligheid.
lijkt me wel relaxt bijv. als je naar feestjes gaat ofzo, hoef je je niet weer om te kleden
Hij is zo te zien al een tijdje wel klaar met lessenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Danger.Mouse het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij kan nog wel een lesje over kleding gebruiken, methinksquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hij is zo te zien al een tijdje wel klaar met lessen
Precies! bij zo'n outfit hoort toch op z'n minst nog een korte broekquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:28 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij kan nog wel een lesje over kleding gebruiken, methinks
Nijmegen, zal eens zoeken op MFquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie waar het precies in de buurt is, maar planten in het desbetreffende regiotopic is meestal bullseye
Je notificatie is succesvol toegevoegd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:27 schreef Dekatria het volgende:
Nu we het toch hebben over MF, even spammen
Je bent niet de enige die zoiets wil doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:27 schreef Dekatria het volgende:
Nu we het toch hebben over MF, even spammen
in mijn werkkleding met pak aan was het anders warm zatquote:
Jammer dat ik bezig met met m'n scriptie en de motor bij de garage staat voor een nieuwe kettingsetquote:
Dank! En zeker doenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die zoiets wil doen.
Ik wil voor ons moeder (die heeft MS) ook nog een keer door europa gaan touren om geld en aandacht te verzamelen voor Stichting MS.
Echter eerst voldoende ervaring kweken.
Maar goed bezig
Idee is dan werkelijk elk land in europa af te gaan, meedere grote steden per land.quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dank! En zeker doenenig idee welke landen het zouden worden?
Volgens mij niet, nee.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:37 schreef Tankiej het volgende:
Nee, niet in een parkeervak zetten waar je voor moet betalen. Dat heb ik trouwens bij m'n theorie gehad, jij niet?
Ik parkeer m'n motor altijd gewoon op de stoep als er verder alleen betaalde parkeerplaatsen zijn, maar wel zo dat er nog genoeg ruimte over blijft voor rolstoelers/rollators etc.
Met die expansie van de EU steeds heb je dan wel aardig wat tijd nodig jaquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Idee is dan werkelijk elk land in europa af te gaan, meedere grote steden per land.
En dan daar gewoon een aantal maanden voor uittrekken.
Klopt, maar zorgt wel voor de meeste aandachtquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Met die expansie van de EU steeds heb je dan wel aardig wat tijd nodig jamaar supertof!
Natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt wel voor de meeste aandacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |