Helemaal prima, ik teken ervoor!quote:Op zondag 1 juli 2012 17:02 schreef Klonk het volgende:
Om een antwoord op de TT te geven: in ieder geval een weekje met lekker zomerweer de komende week, niet debiel warm, gewoon lekker zomer
niet dus,vanaf donderdag buien en Vrijdag koeler met buiige regen en onweerquote:Op zondag 1 juli 2012 17:02 schreef Klonk het volgende:
Om een antwoord op de TT te geven: in ieder geval een weekje met lekker zomerweer de komende week, niet debiel warm, gewoon lekker zomer
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boerenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:11 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
niet dus,vanaf donderdag buien en
[ afbeelding ]
ik mag het hopenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boeren
Lente dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boeren
En dat is precies de zomer die de meeste mensen willenquote:
En bovendien de 8ste is pas a.s. Zondag, tot die tijd gewoon lekker zomerweer, dus niet zeurenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:11 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
niet dus,vanaf donderdag buien en Vrijdag koeler met buiige regen en onweer[ afbeelding ]
De zomer is net 10 dagen oudquote:Op zondag 1 juli 2012 18:10 schreef Lemans24 het volgende:
Mooi hoor, een weekje stabiel (lente)weer, maar met zelden temperaturen boven de 25 graden, is deze zomer een lachertje.
Je zit op een weerforum, dan moet je weten dat de meteorologische zomer op 1 juni begint. We zijn op een derde, nog 62 dagen en het is herfst!quote:
Een hittegolf in de herfst is ook geen unicumquote:Op zondag 1 juli 2012 20:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je zit op een weerforum, dan moet je weten dat de meteorologische zomer op 1 juni begint. We zijn op een derde, nog 62 dagen en het is herfst!
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:quote:Op zondag 1 juli 2012 22:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een hittegolf in de herfst is ook geen unicum
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
Zij zei letterlijk:quote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.
Toen had ik twee weken zomervakantie, briljant was dat al mijn collega's hadden kutweer gehad en ik rond die tijd van het jaar lekker met de korte broek en t-shirt rond kunnen lopenquote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.
Oh nee, je hebt gelijk. Ik dacht dat het wel voorgekomen was.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
Een halo. Veel vocht in de atmosfeer, mogelijk regen binnenkort.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:26 schreef Crazy-M het volgende:
Zag vanmorgen een regenboog om de zon heen. Betekenis ?
Ben blij dat dat hier niet is... krijg je slaaptekort van.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:59 schreef Dven het volgende:
Vooruitzichten gaan hier wat vooruit
[ afbeelding ]
Vandaag aardig weer in Nederland heb ik gehoord? Hoe zit het met de lange termijn?
Lange terrasnachten?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ben blij dat dat hier niet is... krijg je slaaptekort van.
quote:Kijken we naar alle junimaanden met nul zomerse dagen en de groep junimaanden sinds 1980 die hooguit twee zomerse dagen hebben opgeleverd, dan krijgen we een groepje van veertien stuks. Van die groep leverden drie zomers een bovengemiddelde temperatuur op (waaronder 1999) en nog twee andere (de al hiervoor genoemde 1991 en 1967) een gemiddelde temperatuur. De negen resterende zomers bleven duidelijk koeler dan de norm. De ‘warmste’ zomer van deze negen kwam, om een idee te geven, niet hoger dan een 70e plaats als we alle zomers sinds 1901 van warm naar koud rangschikken. De overige acht uit deze groep staan op die lijst dus nóg lager.
14-19 's nachts, bedoelde ik natuurlijk...quote:Op maandag 2 juli 2012 11:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een triestigheid
Beginnen volgende week de Hondsdagen niet? Normaal is het dan altijd erg warm geloof ik...quote:Op maandag 2 juli 2012 11:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een triestigheid
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Klonk het volgende:
Klink ik teveel als een hippie als ik zeg dat jullie moeten genieten van het weer nu in plaats van acuut depressief te worden van slecht weer wat er aankomt?
Het is echt zalig buiten, geniet van de dag
Had er nou even een foto van gemaakt, want dat is altijd mooiquote:Op maandag 2 juli 2012 07:26 schreef Crazy-M het volgende:
Zag vanmorgen een regenboog om de zon heen. Betekenis ?
uit de wind en in de zon van een ijsje genietenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.
Maar dat het zeewater vrijwel nóóit warm wordt, het altijd te hard waait of bewolkt is, is wel frustrerend ja... Nederland is ideaal voor wandelen en fietsen, surfen en zeilen, maar verder?
Ik ben anders al aardig bruin van de Nederlandse zonquote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.
Maar dat het zeewater vrijwel nóóit warm wordt, het altijd te hard waait of bewolkt is, is wel frustrerend ja... Nederland is ideaal voor wandelen en fietsen, surfen en zeilen, maar verder?
Dat is ook een goede instelling.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
mensen die al gelijk bij 1 zonnestraaltje plat gaan liggenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Ik ben anders al aardig bruin van de Nederlandse zon
Vandaag ook weer heerlijk weer, weinig wind, zonnetje
Zeker!quote:Op maandag 2 juli 2012 19:08 schreef mazaru het volgende:
Het was vandaag toch hartstikke lekker weer!
Je hoeft niet altijd plat te liggen hoorquote:Op maandag 2 juli 2012 15:43 schreef andreas612 het volgende:
[..]
mensen die al gelijk bij 1 zonnestraaltje plat gaan liggen
Dat is mooi ruk.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:32 schreef Fredo55 het volgende:
Nog 2 dagen prima weer, donderdag tot zondag lijkt kletsnat te verlopen.
Meh... meestal hondenweer. Laatste jaren tussen half juli en half augustus alleen maar regen en niet zo'n hoge temperaturen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Beginnen volgende week de Hondsdagen niet? Normaal is het dan altijd erg warm geloof ik...
daaaag zomerquote:Koel zomerweer ligt op de loer
SOEST - Na een paar warme dagen lijkt het juli-weer vanaf het weekeinde geheel in te klappen. Op grond van de lange termijnverwachting van dinsdag tekent zich op de tiendaagse termijn een polaire noordwestelijke stroming af.
Daarin gaan de temperaturen onderuit naar waarden die op gemiddeld 16 graden komen te liggen. Ook nemen de neerslagkansen duidelijk toe en komt er een mogelijk zeer koele zeebries te staan. Die vooruitzichten zitten tot tegen half juli in de weerkaarten.
Voor het zover is, wachten op nog een paar vooral warme dagen. Vandaag stroomt met een zuidelijke wind steeds warmere lucht onze kant op. In het westen kan een spatje regen vallen, maar veel zal het niet zijn. De temperaturen liggen tussen 20 en 24 graden. Vanmiddag klaart het verder op. Morgen zijn er aanvankelijk nog wat wolkenvelden maar de zon komt er vaker en vaker aan te pas. De temperaturen lopen snel op. Het wordt 24 graden aan zee tot 28 landinwaarts. Er staat een warme zuidenwind.
Morgenavond is er kans op onweer vanuit het zuidwesten. Ook donderdag en de dagen erna blijft het warm met temperaturen tussen 20 en 25 graden. Wel neemt de buienkans wat toe maar schijnt ook de zon regelmatig. In of kort na het weekeinde lijkt zich een overgang af te tekenen naar koel zomerweer.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |