Helemaal prima, ik teken ervoor!quote:Op zondag 1 juli 2012 17:02 schreef Klonk het volgende:
Om een antwoord op de TT te geven: in ieder geval een weekje met lekker zomerweer de komende week, niet debiel warm, gewoon lekker zomer
niet dus,vanaf donderdag buien en Vrijdag koeler met buiige regen en onweerquote:Op zondag 1 juli 2012 17:02 schreef Klonk het volgende:
Om een antwoord op de TT te geven: in ieder geval een weekje met lekker zomerweer de komende week, niet debiel warm, gewoon lekker zomer
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boerenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:11 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
niet dus,vanaf donderdag buien en
[ afbeelding ]
ik mag het hopenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boeren
Lente dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
Niet zo negatief, enkele graden onder normaal is waarschijnlijk nog altijd 20+ en een buitje is ook goed, scheelt geklaag van de boeren
En dat is precies de zomer die de meeste mensen willenquote:
En bovendien de 8ste is pas a.s. Zondag, tot die tijd gewoon lekker zomerweer, dus niet zeurenquote:Op zondag 1 juli 2012 18:11 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
niet dus,vanaf donderdag buien en Vrijdag koeler met buiige regen en onweer[ afbeelding ]
De zomer is net 10 dagen oudquote:Op zondag 1 juli 2012 18:10 schreef Lemans24 het volgende:
Mooi hoor, een weekje stabiel (lente)weer, maar met zelden temperaturen boven de 25 graden, is deze zomer een lachertje.
Je zit op een weerforum, dan moet je weten dat de meteorologische zomer op 1 juni begint. We zijn op een derde, nog 62 dagen en het is herfst!quote:
Een hittegolf in de herfst is ook geen unicumquote:Op zondag 1 juli 2012 20:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je zit op een weerforum, dan moet je weten dat de meteorologische zomer op 1 juni begint. We zijn op een derde, nog 62 dagen en het is herfst!
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:quote:Op zondag 1 juli 2012 22:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een hittegolf in de herfst is ook geen unicum
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
Zij zei letterlijk:quote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.
Toen had ik twee weken zomervakantie, briljant was dat al mijn collega's hadden kutweer gehad en ik rond die tijd van het jaar lekker met de korte broek en t-shirt rond kunnen lopenquote:Op maandag 2 juli 2012 00:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar een flink warme periode zoals vorig jaar eind september/begin oktober dat was wel lekker.
Oh nee, je hebt gelijk. Ik dacht dat het wel voorgekomen was.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland is het nog nooit voorgekomen:
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
Een halo. Veel vocht in de atmosfeer, mogelijk regen binnenkort.quote:Op maandag 2 juli 2012 07:26 schreef Crazy-M het volgende:
Zag vanmorgen een regenboog om de zon heen. Betekenis ?
Ben blij dat dat hier niet is... krijg je slaaptekort van.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:59 schreef Dven het volgende:
Vooruitzichten gaan hier wat vooruit
[ afbeelding ]
Vandaag aardig weer in Nederland heb ik gehoord? Hoe zit het met de lange termijn?
Lange terrasnachten?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ben blij dat dat hier niet is... krijg je slaaptekort van.
quote:Kijken we naar alle junimaanden met nul zomerse dagen en de groep junimaanden sinds 1980 die hooguit twee zomerse dagen hebben opgeleverd, dan krijgen we een groepje van veertien stuks. Van die groep leverden drie zomers een bovengemiddelde temperatuur op (waaronder 1999) en nog twee andere (de al hiervoor genoemde 1991 en 1967) een gemiddelde temperatuur. De negen resterende zomers bleven duidelijk koeler dan de norm. De ‘warmste’ zomer van deze negen kwam, om een idee te geven, niet hoger dan een 70e plaats als we alle zomers sinds 1901 van warm naar koud rangschikken. De overige acht uit deze groep staan op die lijst dus nóg lager.
14-19 's nachts, bedoelde ik natuurlijk...quote:Op maandag 2 juli 2012 11:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een triestigheid
Beginnen volgende week de Hondsdagen niet? Normaal is het dan altijd erg warm geloof ik...quote:Op maandag 2 juli 2012 11:37 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een triestigheid
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:52 schreef Klonk het volgende:
Klink ik teveel als een hippie als ik zeg dat jullie moeten genieten van het weer nu in plaats van acuut depressief te worden van slecht weer wat er aankomt?
Het is echt zalig buiten, geniet van de dag
Had er nou even een foto van gemaakt, want dat is altijd mooiquote:Op maandag 2 juli 2012 07:26 schreef Crazy-M het volgende:
Zag vanmorgen een regenboog om de zon heen. Betekenis ?
uit de wind en in de zon van een ijsje genietenquote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.
Maar dat het zeewater vrijwel nóóit warm wordt, het altijd te hard waait of bewolkt is, is wel frustrerend ja... Nederland is ideaal voor wandelen en fietsen, surfen en zeilen, maar verder?
Ik ben anders al aardig bruin van de Nederlandse zonquote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik accepteer al jaren dat de zomers in Nederland kut zijn, vind alleen die statistieken leuk. Voor mooi weer ga ik naar het buitenland.
Maar dat het zeewater vrijwel nóóit warm wordt, het altijd te hard waait of bewolkt is, is wel frustrerend ja... Nederland is ideaal voor wandelen en fietsen, surfen en zeilen, maar verder?
Dat is ook een goede instelling.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
mensen die al gelijk bij 1 zonnestraaltje plat gaan liggenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Ik ben anders al aardig bruin van de Nederlandse zon
Vandaag ook weer heerlijk weer, weinig wind, zonnetje
Zeker!quote:Op maandag 2 juli 2012 19:08 schreef mazaru het volgende:
Het was vandaag toch hartstikke lekker weer!
Je hoeft niet altijd plat te liggen hoorquote:Op maandag 2 juli 2012 15:43 schreef andreas612 het volgende:
[..]
mensen die al gelijk bij 1 zonnestraaltje plat gaan liggen
Dat is mooi ruk.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:32 schreef Fredo55 het volgende:
Nog 2 dagen prima weer, donderdag tot zondag lijkt kletsnat te verlopen.
Meh... meestal hondenweer. Laatste jaren tussen half juli en half augustus alleen maar regen en niet zo'n hoge temperaturen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Beginnen volgende week de Hondsdagen niet? Normaal is het dan altijd erg warm geloof ik...
daaaag zomerquote:Koel zomerweer ligt op de loer
SOEST - Na een paar warme dagen lijkt het juli-weer vanaf het weekeinde geheel in te klappen. Op grond van de lange termijnverwachting van dinsdag tekent zich op de tiendaagse termijn een polaire noordwestelijke stroming af.
Daarin gaan de temperaturen onderuit naar waarden die op gemiddeld 16 graden komen te liggen. Ook nemen de neerslagkansen duidelijk toe en komt er een mogelijk zeer koele zeebries te staan. Die vooruitzichten zitten tot tegen half juli in de weerkaarten.
Voor het zover is, wachten op nog een paar vooral warme dagen. Vandaag stroomt met een zuidelijke wind steeds warmere lucht onze kant op. In het westen kan een spatje regen vallen, maar veel zal het niet zijn. De temperaturen liggen tussen 20 en 24 graden. Vanmiddag klaart het verder op. Morgen zijn er aanvankelijk nog wat wolkenvelden maar de zon komt er vaker en vaker aan te pas. De temperaturen lopen snel op. Het wordt 24 graden aan zee tot 28 landinwaarts. Er staat een warme zuidenwind.
Morgenavond is er kans op onweer vanuit het zuidwesten. Ook donderdag en de dagen erna blijft het warm met temperaturen tussen 20 en 25 graden. Wel neemt de buienkans wat toe maar schijnt ook de zon regelmatig. In of kort na het weekeinde lijkt zich een overgang af te tekenen naar koel zomerweer.
quote:
in elkgeval windstilquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is nu lekker weer omgeving Arnhem
zaterdag lijkt nog redelijk... ik heb een bbq gepland op zondagquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Beuh, ik zou net zaterdag wat leuks gaan doen (buiten, of course), al weken geleden afgesproken...
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is nu lekker weer omgeving Arnhem
Lijkt tenminste niet heel nat te worden...dat is alles wat ik wil...quote:
Zou HAARP bezig zijn :-P ;-)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef Klonk het volgende:
is het nu al de 3de of 4de week op rij dat Donderdag de warmste dag van de week lijkt te worden, wel opvallend
Ik heb mijn alu hoedje maar vast weer opgezet...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef Klonk het volgende:
is het nu al de 3de of 4de week op rij dat Donderdag de warmste dag van de week lijkt te worden, wel opvallend
Hoe laat heb je je bus gewassen? Hier in Eindhoven begint het te betrekken nl.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef Klonk het volgende:
Ik wil nog even doorgeven dat het vanmiddag gaat regenen, waarom ik dat weet, heel simpel ik ga mijn taxibus vanmiddag wassen en als ik dat ga doen regent het over het algemeen binnen een paar uur
Rond half 4 en sindsdien is het hier in noord Limburg ook bewolkt aan het rakenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:25 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hoe laat heb je je bus gewassen? Hier in Eindhoven begint het te betrekken nl.
Waar is dat?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:46 schreef tomaat52 het volgende:
Heerlijk weer om bootjes te gaan kijken.![]()
[ afbeelding ]
Olietanker vastgelopen op de IJssel - Millingen aan de Rijnquote:
"Probeer om te draaien".quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:46 schreef tomaat52 het volgende:
Heerlijk weer om bootjes te gaan kijken.![]()
[ afbeelding ]
Bij Millingen a/d Rijn splitst de Rijn (duh) zich in de Waal en het Pannerdens Kanaal. De IJssel begint pas een paar kilometer verderop bij Arnhem.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:54 schreef Fredo55 het volgende:
Olietanker vastgelopen op de IJssel - Millingen aan de Rijn
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65086.0
Hier tegen Zeeland aan net een kort maar hevig buitje, binnen 3 minuten was het weer weg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef lipjes het volgende:
Wat denken jullie blijft het droog in zuid-holland, regio drechtsteden
Wil eingelijk wel eens de lucht in
Eens! ik slaap echt verrot de laatste tijdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind het aantal plaknachten gehalte tot nu toe wel erg veel dit jaar.
Echt vies warm 's nachts..
Valt me ook op ja, vooral vannacht was het warm.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die warmte zit na zo'n korte tijd al in je muren, kun je je raam openzetten maar helpt weinig.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Rond die tijd gewoon een bui boven Gouda toch?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:33 schreef marcel-o het volgende:
werd goed donker rond half 8. (gouda)
was alleen niet veel te zien op de radar
Volgens mij is donderdag wat dat betreft nog beterquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:43 schreef Fredo55 het volgende:
KNMI:
[ afbeelding ]
Noemenswaardiger is de buienkans van morgenmiddag. Progtemps worden behoorlijk onstabiel en HiRLAM laat ook een paar buien ontstaan. Onweerskansen zijn morgen terug te vinden in INDECS voor de westelijke helft van het land met waardes rond de 60-70%. Wat daarbij opvalt is dat de conditionele kans op >50 ontladingen rond de 40-50% ligt.
Dit is voor donderdag, of volgende week woensdag? Zie namelijk Mittwoch 11-07-2012 staanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
donderdag wellicht leuke buien....
Speedy, graaf maar een kuil voor een zwembad...dat water komt wel![]()
[ afbeelding ]
dank je. Is genoeg héquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef INViCTuS het volgende:
Eerste is voor donderdag, 2e is het totaal aan neerslag t/m 11/07
Ja inderdaad. Als we er nou heerlijke zomerdagen met blauwe luchten en 28 graden voor kregen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat maar komenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
donderdag wellicht leuke buien....
[ afbeelding ]
Speedy, graaf maar een kuil voor een zwembad...dat water komt wel![]()
[ afbeelding ]
Dit dus, overdag valt de temperatuur tegen, 's avonds klaar het(natuurlijk)eventjes op, zon staat op m'n kamer en presto, 24/25 graden op m'n kamer, ook al is het buiten 18 graden. Zet ik snachts vervolgens mijn raam open, zie ik de temperatuur kelderen naar 20 graden ; ik doe het raam dicht en binnen een half uur is het weer 23 gradenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die warmte zit na zo'n korte tijd al in je muren, kun je je raam openzetten maar helpt weinig.
Dat zelfde heb ik met mijn airco. Die staat op 16 graden te blazen (koude lucht en ontvochtigt) op he momend dat ik in de ochtend uitzet voel ik de warmte van het platedak op mij neer dalen :-(quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit dus, overdag valt de temperatuur tegen, 's avonds klaar het(natuurlijk)eventjes op, zon staat op m'n kamer en presto, 24/25 graden op m'n kamer, ook al is het buiten 18 graden. Zet ik snachts vervolgens mijn raam open, zie ik de temperatuur kelderen naar 20 graden ; ik doe het raam dicht en binnen een half uur is het weer 23 graden![]()
22 graden hier.quote:
Misschien een kaasje in het zuid westen... Morgen ziet er beter uit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:20 schreef byah het volgende:
nou ik weet niet hoe het met de voorspellingen van vandaag zit, maar ik heb zo'n koppijn, kan alleen maar onweer betekenen.
Erg hè? Zeiken over vieze warmte, bij 23 graden, in de zomer, ik snap er niks van.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Dven het volgende:
Wat kom je in dit topic eigenlijk vooral een hoop gezeik tegen zeg, potdomme
Ja, volgens mij zijn ze er bovengemiddeld veel. Echt verschrikkelijk dit weer. Als het warm is is het meteen vieze kutwarmte, en voor de rest is het koud. Ik heb dat koude toch echt veel liever. Laat het maar weer winter worden, heb het helemaal gehad met de zomer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We kunnen niet allemaal in Bulgarije, waar het stralend weer is, wonenquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Dven het volgende:
Wat kom je in dit topic eigenlijk vooral een hoop gezeik tegen zeg, potdomme
Wees maar lekker ironisch, maar het is gewoon kutweerquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Erg hè? Zeiken over vieze warmte, bij 23 graden, in de zomer, ik snap er niks van.
Is het onder 20 dan wordt er geklaagd dat het te koud is, is het boven de 20 dan klagen jullie dat het te warm isquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal in Bulgarije, waar het stralend weer is, wonen
Onzin, als het in NL 22 graden is met open weer dan is het perfect en dat wordt hier dan ook gepost. Vandaag is het 25 graden en zwaar bewolkt: ouderwets broeierig zomerweer in NL dus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Is het onder 20 dan wordt er geklaagd dat het te koud is, is het boven de 20 dan klagen jullie dat het te warm is
Geen onzin, iedere dag komen er klagers voorbij. klagen klagen klagen klagenquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, als het in NL 22 graden is met open weer dan is het perfect en dat wordt hier dan ook gepost. Vandaag is het 25 graden en zwaar bewolkt: ouderwets broeierig zomerweer in NL dus.
Waar zijn die foto's dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:59 schreef lipjes het volgende:
Gisteravond vanuit de luchtballon een prachtige bui gezien die toen boven rotterdam hing
incl foto's
Hier nu ook weer vakkundig dichtgesmeerd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:14 schreef Poeke het volgende:
Paar wolkjes; geen probleem. Maar hier in Eindhoven hebben we de hele ochtend nog geen zon gezien. Het is hier echt flink bewolkt, maar wel warm. Eigenlijk zou de temperatuur 17 graden moeten zijn of zo.
Minder bewolking/metingen aan kust vallen vaak hoger uit dan werkelijke temperatuurquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:19 schreef Klonk het volgende:
opvallend dat het aan de kust het warmst is
27 tegen 25 in het oosten
tof!quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:54 schreef lipjes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat zouden ze moeten zijn
Succes met snuiven...quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:45 schreef Rabieluh het volgende:
Er ontstaat zowaar een lijntje in Frankrijk.
Wij werden zelfs op een gegeven moment naar die bui toe gezogen, dat was dan wel weer erg stoerquote:
Het schild zal de boel open splijten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik gok dat het lijntje nog voor de grens helemaal uit elkaar valt..
quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:48 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Het schild zal de boel open splijten.
Joh, je bent gewoon niks meer gewend. Dit is toch ideaal zomerweer? 25 graden, zon, heel klein beetje wind. En lekker doordeweeks, hebben die kantoorpikkies weer wat te klagenquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef MissHobje het volgende:
In Utrecht wel een beetje klef weer, maar de zon begint door te breken, meteen pokke warm
Viel nogal tegen inderdaad... Desalniettemin heb ik de koppaking goed lek.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:48 schreef Scrummie het volgende:
Zon? Geen zon gezien. Alleen maar plakkerig warm hier.
Hoe krijg je dat dan voor elkaar?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:04 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Viel nogal tegen inderdaad... Desalniettemin heb ik de koppaking goed lek.
Ze had het over Utrecht. Stralende middag hebben we hier gehad! Niks plakkerig ook meer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:48 schreef Scrummie het volgende:
Zon? Geen zon gezien. Alleen maar plakkerig warm hier.
Ik had een zeiknatte rug tijdens de rijles.quote:
Bij breda splitst het zich richting noordzee en duitserland.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:23 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie dat ding z'n best doen in Breda.
Hier hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Hier begint het te waaien ineens, ik dacht een naderende bui, maar op de radar niks in de buurt.
Activiteit gaat er zowat uit, vooruit kijken is dus zinloos.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:52 schreef DennisDeBengel het volgende:
Rond 22:00 komt er best een joekel aan volgens buienradar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |