abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:28:26 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113608794


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:28:44 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113608810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:28 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Welke hond heb je? Ik zag op de vorige pagina een paar foto's, maar zat dacht ik niet zo'n hele grote tussen. Of ik heb het niet goed gezien ;)

Volgens mij zijn er wel rassen die van zichzelf best hanglippen en hangend vel hebben waardoor ze sneller kwijlen, zoals die Mastiff en Sint Bernard.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113610414
Ik geloof dat je op mijn reactie reageert, ik heb ook een kangal.
Daar heb ik al meerderen van gehad maar geen heeft ooit gekwijld, bij veel rassen fokken ze op dat droopy gezicht, het vervelende is dat het een teken is van door fokken, want laten we wel zijn het is ontzettend onhandig die grote lippen.
Maar goed heel veel honden kwijlen ook omdat ze doorlopend honger hebben, dus zodra jij een koekje pakt staat de hond al te kwijlen omdat die dat ook wel lust.
Dat heeft die van mij ook niet want die krijgt ruim een kilo vlees in 1 keer, vandaag nog een hele kip van 1400 gram, dus die heeft ook geen interesse in eten waardoor ze niet gaan kwijlen.
pi_113612864
Nog even laat de heide op geweest, er liepen veel konijntjes ( allemaal sneller dan de honden)

Tessa wou toch kijken of ze ook zo'n hol in kon.


Noukie ziet iets, maar is ze snel genoeg..... nee dus
  zondag 1 juli 2012 @ 08:12:17 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_113620287
Wij gaan vandaag ook op puppy bezoek! Benieuwd of ik wat leuke foto's kan maken! :D Even de kennismaking tussen beide pups afwachten! Al is hun puppy qua leeftijd nog wel een puppy, qua grootte......Die hebben dus een mastiff! :o
pi_113626071
Nog een paar dan omdat t kan :)

Deze zijn wel van toen t nog een ukkie was.

pi_113629834
Noukie en Tessa zien er uit alsof ze het erg naar hun zin hadden op de hei, lekker achter de konijntjes aan!

En wat was het een enorm schattig pluizepupje Furacao O+

Ons pupje is vandaag wezen kijken bij een heuse jachttraining. Ze vond het best heel spannend en leuk zo tussen de andere jonge honden van nog geen jaar, en hoewel ze geen ervaring had deed ze het niet slecht. Beter zelfs dan een aantal van de ervaren honden, omdat die lekker aan het puberen waren en niet zo'n zin hadden om te luisteren :P

Het enige dat Nori niet wilde was zwemmen, ze durft nog niet in het diepe waar ze niet met haar pootjes op de bodem kan. Alle andere oefeningen deed ze gelukkig wel heel keurig, zeker voor een hondje van amper 6 maand zonder ervaring O+ Hopelijk is er snel een plekje vrij of kan er iets geregeld worden zodat Nori in kan stromen bij een trainingsgroep. Als dat niet lukt moeten we nog een tijd wachten, en dat zou jammer zijn want het lijkt ons na vanochtend erg leuk om te gaan doen.

Een paar foto's van vanochtend:

Ze vond het best spannend en leuk, ze lette heel goed op wat de andere honden aan het doen waren elke keer:


Hier mocht ze even kennis maken met een kraai, die moest ze namelijk daarna gaan apporteren. Ze vond het super interessant en na tijdens de oefening uitgebreid gesnuffeld te hebben aan de kraai bracht ze hem uiteindelijk braaf naar de baas terug.


Hier zit ze op de voorgrond, met de andere retrievers op een rijtje. Het is een training met alleen retrievers, 1 flatcoated, 1 golden en verder alleen labradors. Net echt toch zo O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 juli 2012 @ 19:41:59 #8
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_113639858
Welkom bij de jachthondentraining Nori! Leuk dat Nori zo'n interesse heeft in de jacht! Een kraai is een echt puppyapport, als ze dat eenmaal willen apporteren, dan pakken ze later alles aan, tot aan muskusratten en meerkoeten aan toe. En dat zwemmen komt vanzelf, Lara zwom ook pas echt toen ze een maand of 9 oud was.

Wij hadden vandaag clubkampioenschappen op de hondenschool van de jacht. Lara heeft een C-diploma gehaald en was zelfs tweede bij de C-hondjes. Bij het markeren had ze een 0, terwijl ze voor een 10 had gemarkeerd in het hoge gras, daar hadden veel hondjes toch moeite mee. Maar Lara vond het te lang duren voordat ik afgetikt werd dat ze mocht vertrekken en bedacht zelf maar dat ze alvast die kant op ging. Nu stond de keurmeester ook naast me, in plaats van achter me wat gebruikelijk is, en op het moment dat ik haar hand mijn kant op zag komen, vertrok Lara. Ik had het idee dat ze dacht dat het voor haar het moment was om te vertrekken en ik kan haar niet meer stoppen binnen 5 meter, dus dat was een 0. Maar ik weet dat ze het kan en voor de andere B-onderdelen had ze een 10 en een 7 en ik ben sowieso trots op haar.

Met de tweede plek kregen we ook een runderschaamhaardummy en die viel gelijk goed in de smaak bij Lara. Bij de training probeert ze er die ook altijd uit te vissen, dus dat gaat een groot succes worden. Nu ligt ze te dromen en bij te komen van alle indrukken. We kunnen de komende tijd in ieder geval weer lekker samen trainen, want Lara heeft schoolvacantie tot eind november en dan gaan we weer aan de slag met de jachttraining. Maar eerst mag de de komende 24 uur voor pampus liggen om bij te komen. Kunnen we morgen ook met een gerust hart gaan werken, ze wil alleen maar slapen.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_113643367
Wat goed van Lara! Jammer van de 0, maar de rest wel heel netjes! Ze is al duidelijk heel wat stapjes verder dan onze Noortje :P

Ik ben nog helemaal niet thuis in het hele jachthondengebeuren, ik weet ook eigenlijk niets over de niveau's en wat ze allemaal precies moeten leren. Ik moet me nog maar eens goed gaan inlezen als we bericht krijgen dat we bij de training kunnen instromen. En als we mogen meedoen moeten we ook maar wat dingen aanschaffen zoals een runderschaamhaardummy ( :D wat een woord! :') ) en een jachtlijn en zo'n hip fluitje en zo.

Lara is een staande hond natuurlijk, krijgen die ook andere proeven en oefeningen als retrievers of is het allemaal hetzelfde? Hoe werken die niveau's eigenlijk? En wat zouden we zo'n beetje kunnen verwachten qua oefeningen die de hond moet kunnen? Ik hoop dat jij als ervaringsdeskundige er wat over kan vertellen, ik ben wel benieuwd namelijk :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 1 juli 2012 @ 21:55:53 #10
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_113647294
Het is een clubkampioenschap met KNJV-proeven, die zijn voor alle jachthonden hetzelfde, met dezelfde beoordeling. Het is wel zo dat een staande hond soms anders werkt dan een retriever.

In de spoiler staan de verschillende proeven uitgelegd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een C-diploma moet je voor proef A t/m E een voldoende halen,
Voor een B-diploma moet je voor proef A t/m H een voldoende halen,,
Voor een A-diploma moet je voor proef A t/m J een voldoende halen.

Wil je een B halen, maar haal je voor een C-onderdeel een 0, dan heb je helemaal niets gehaald.

Voor een proef krijg je een 10, 9, 8, 7, 6 of een 0. Zowat ieder commando wat je extra moet geven om je hond te laten doen wat de bedoeling is, kost een punt. Springt hij in, kan zo maar 2 punten aftrek opleveren, apport laten vallen/overpakken: punt aftrek.

Je basis is appel en steadiness... voor alle honden die op de jachttraining komen. Aan de ene kant wil je hun passie losmaken en ze plezier bijbrengen in het mogen werken voor je, maar aan de andere kant wil je dat ze netjes op hun beurt wachten en niet als een stelletje dolle koeien over het veld lopen. In een echte situatie zou dat het overige wild kunnen wegjagen. Dus: appel, gehoorzaamheid en steadyness.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er nu ruim 3 jaar jachttraining opzitten en sommige dingen had ik eerder willen weten, om daar gelijk mee te kunnen beginnen [zoals het kom voor- en zit-fluit signaal]. In het begin loop je voor je gevoel voor L*L met zo'n ding om je nek en ben je bang om te fluiten, maar het levert echt z'n vruchten af. Daar had ik graag vanaf dag 1 mee gewerkt, zodat ze niet beter had geweten. Nu leert ze het wel, maar het duurt langer. Bovendien is het een langhaar, dus eigenwijs en een taaie tante. Ik zeg altijd dat je haar op volle kracht tegen een muur kan gooien, en dan nog komt ze kwispelend op je afgerend met zo'n blik van: leuk hè baas?!. Zo zijn ze gelukkig niet allemaal.

Op school kunnen ze je vast nog veel meer vertellen [ik ook ongetwijfeld], en na een paar lessen begin je te zien waarvoor je het allemaal doet. Als je een beetje een idee hebt van wat de proeven nu inhouden, kan je ook eens naar een wedstrijd gaan kijken. In deze periode zijn er die genoeg, vaak ook bij jou in de buurt. Je hoeft daar geen hele dag rond de struinen, maar een uurtje of twee is vaak lang genoeg om alle C- en B-proeven een keer gezien te hebben. Als ze dat heul goed kunnen, ga je verder werken aan de A-onderdelen. Die heb ik niet beschreven, maar de basis ligt hiervoor bij de andere onderdelen.

Wil je nog meer weten, stel dan gerust je vragen. Ik ben helemaal blij met mijn jachthondje en onze vorderingen, en hoe meer zielen, hoe meer vreugde in de jachtwereld.

Heel veel plezier met Nori en de jachttraining.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_113649604
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:28 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja rassen met hangwangen kwijlen eerder.
Familie van ons heeft altijd New Foundlanders gehad.
Superhonden, maar inderdaad veel kwijl altijd op je kleren en behang...even schudden en waar niet ;-)
Ach als je dat weet van te voren en je wil heel graag zo'n hond, dan accepteer je dat er gewoon bij he :-)
Het bezoek moet maar wennen dat de honden er wonen dus zij hebben niks te zeggen :-P

Onze hond is 75cm hoog maar wel heel smal.
En wil gewoon op schoot hoor...wordt je echt bedolven!
(Hou ik ook niet lang vol hoor dat gewicht op mn schoot)
pi_113650154
Wow, Sjeekie, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik echt wat aan, goede tips om met Nori aan de slag te kunnen ^O^ Een paar dingen doet ze al heel goed. Kom voor (ons commando is kom hier) doet ze keurig, ze gaat ook heel netjes voor je zitten dan. Wachten op ons teken voor ze achter een apport aan mag doet ze heel netjes. Ook komt ze om de haverklap al speelgoed brengen, dus dat is uiteraard heel braaf. Af en blijven liggen leert ze al op de basiscursus die we ook doen, dat doet ze ook al heel redelijk. Ze kan ook 'hou vast' en 'los', soms probeer ik haar met 'hou vast' een dode muis o.i.d. (prooi van de poezen) te laten pakken, mee dragen en vervolgens los laten zodat ik hem kan weggooien.

Het probleem is wel een beetje dat we andere commando's gebruiken dan op de jachttraining. Voor apporteren gebruiken we 'zoek', voor voorkomen gebruiken we 'kom hier', dat soort dingetjes. Dat moeten we nu zo snel mogelijk veranderen zodat we het goed aan kunnen gaan leren. En daarnaast is gaan oefenen met een fluit ook een hele goede tip, ik denk dat ze dat heel snel door zal hebben (en stiekem vind ik het ook een vet stoer idee om een hond te hebben die met één fluitje prompt voor komt en gaat zitten :@ ). Zodra het mooi weer is beginnen we in ieder geval met zwemmen, we hebben een soort meertje vlak bij huis met een aflopend strandje, mijn man zei al dat hij wel met haar wilde oefenen in het water daar. Genoeg te doen dus nog en genoeg te leren voor ons Noortje!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 2 juli 2012 @ 00:44:24 #13
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113657386
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:29 schreef Czarina het volgende:

[..]

Ja rassen met hangwangen kwijlen eerder.
Familie van ons heeft altijd New Foundlanders gehad.
Superhonden, maar inderdaad veel kwijl altijd op je kleren en behang...even schudden en waar niet ;-)
Ach als je dat weet van te voren en je wil heel graag zo'n hond, dan accepteer je dat er gewoon bij he :-)
Het bezoek moet maar wennen dat de honden er wonen dus zij hebben niks te zeggen :-P

Onze hond is 75cm hoog maar wel heel smal.
En wil gewoon op schoot hoor...wordt je echt bedolven!
(Hou ik ook niet lang vol hoor dat gewicht op mn schoot)
Ahh dat klinkt echt geweldig O+
Ik heb dat kwijlen er ook wel voor over!
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 2 juli 2012 @ 09:23:16 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_113662668
Bezoekje gister was een succes! Ze mochten elkaar wel! Onze hond is vandaag helemaal uitgeteld. :') En in haar dolle speelbui heeft ze gister ook haar eerste dip in de vijver gehad. De tuin was puppy proof gemaakt, maar ze vond toch een gaatje! :D

Ohja, en ze verschillen maar 6 weken! :D Zou je bijna niet geloven!



  maandag 2 juli 2012 @ 16:19:11 #15
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_113676313
Oscar is nu bijna 9 maanden en begint zijn poot al omhoog te doen bij het plassen, luisterd weer prima reageerd goed op de comando's. En het allerfijnste het bijten is over =) hij doet het alleen nog heel zachtjes tijdens het borstelen, zo af en toe heeft hij vervelende buien maar ik vindt dat dat er ook gewoon bij hoort.
Maar stiekem toch meer een lurker.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:45:56 #16
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_113685055
@ Miss_Isis: het maakt niet uit welk commando je gebruikt. Als jij graag kom hier wilt gebruiken, moet je dat gewoon blijven doen. Zo lang je maar hetzelfde commando blijft gebruiken. Hetzelfde geld voor het fluiten, er zijn mensen die een half volkslied fluiten voor een commando, maar je moet wel hetzelfde deuntje afspelen iedere keer.

Hetzelfde geldt bij ons bijvoorbeeld voor het afliggen. De een gebruikt af, lig of neer en ik gebruik down. Het is maar net wat je zelf fijn vindt.

Voor apport zou ik wel apport gebruiken, zoek is echt een ander commando. Bij apport moeten ze zo veel mogelijk in een rechte lijn naar het apport toelopen en weer terugkomen. Dat gebruik je ook alleen als jij en je hond het apport hebben zien vallen [en je dus samen weet waar het ligt]. Dit gebruik je voornamelijk op open terrein [gras, hoog gras, maaiveld, lage begroeiing].

Bij zoek gaat het echt om een verloren zoek en heb je samen geen idee van waar het ligt en vaak is dit in een bos. Ze mogen dan zelf weten hoe ze het aanpakken en dus moeten dus ook echt zoeken. Hier zie je duidelijk het verschil tussen retrievers en staande honden. Retrievers zetten hun neus aan de grond en zigzaggen het bos in, net zo lang tot ze het apport gevonden hebben.

Staande honden racen eerst een eind het bos in via een rechte lijn, en komen dan zigzaggend weer terug om de prooi te zoeken. Geen succes gehad? Dan gaan ze de tweede keer nog verder het bos in. Lara houdt ervan om meters te maken en records te breken, die is altijd als een speer weg en voor je het weet zit ze weer voor je neus.

@ Bienelientjee: Race-Jacky O+.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_113685090
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:23 schreef Bienelientjee het volgende:
Bezoekje gister was een succes! Ze mochten elkaar wel! Onze hond is vandaag helemaal uitgeteld. :') En in haar dolle speelbui heeft ze gister ook haar eerste dip in de vijver gehad. De tuin was puppy proof gemaakt, maar ze vond toch een gaatje! :D

Ohja, en ze verschillen maar 6 weken! :D Zou je bijna niet geloven!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh wow, wat een leuk speelvriendje O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_113694573
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
@ Miss_Isis: het maakt niet uit welk commando je gebruikt. Als jij graag kom hier wilt gebruiken, moet je dat gewoon blijven doen. Zo lang je maar hetzelfde commando blijft gebruiken. Hetzelfde geld voor het fluiten, er zijn mensen die een half volkslied fluiten voor een commando, maar je moet wel hetzelfde deuntje afspelen iedere keer.

Hetzelfde geldt bij ons bijvoorbeeld voor het afliggen. De een gebruikt af, lig of neer en ik gebruik down. Het is maar net wat je zelf fijn vindt.

Voor apport zou ik wel apport gebruiken, zoek is echt een ander commando. Bij apport moeten ze zo veel mogelijk in een rechte lijn naar het apport toelopen en weer terugkomen. Dat gebruik je ook alleen als jij en je hond het apport hebben zien vallen [en je dus samen weet waar het ligt]. Dit gebruik je voornamelijk op open terrein [gras, hoog gras, maaiveld, lage begroeiing].

Bij zoek gaat het echt om een verloren zoek en heb je samen geen idee van waar het ligt en vaak is dit in een bos. Ze mogen dan zelf weten hoe ze het aanpakken en dus moeten dus ook echt zoeken. Hier zie je duidelijk het verschil tussen retrievers en staande honden. Retrievers zetten hun neus aan de grond en zigzaggen het bos in, net zo lang tot ze het apport gevonden hebben.

Staande honden racen eerst een eind het bos in via een rechte lijn, en komen dan zigzaggend weer terug om de prooi te zoeken. Geen succes gehad? Dan gaan ze de tweede keer nog verder het bos in. Lara houdt ervan om meters te maken en records te breken, die is altijd als een speer weg en voor je het weet zit ze weer voor je neus.

@ Bienelientjee: Race-Jacky O+.
Ja, zoek en apport moeten we inderdaad aanpassen omdat dat zo'n andere opdracht is bij de jacht. Vanavond al mee geoefend, Noortje keek helemaal verschrikt toen ik 'apport' zei in plaats van zoek, alsof ik haar een standje gaf ofzo :') Na twee keer had ze het gelukkig door en deed ze wat ze moest doen O+

We hebben helaas vanmiddag gehoord dat de training waar we gisteren waren om te kijken geen plek vrij kan maken, dus nu op zoek naar een andere. Hopelijk kunnen we wat leuks vinden in de buurt. We hebben al emailcontact met iemand daar over en dat klonk wel veelbelovend, alleen traint hij op de avond dat wij eigenlijk de jongehondencursus hebben. Nog even kijken hoe dat gaat dus, zien of we iets kunnen verschuiven. Ik ben wel super benieuwd hoe Nori het gaat doen als ze echt gaat oefenen, ze vindt het vast leuk O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:26:42 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_113705457
Lang geleden dat ik hier foto's gepost heb, maar hij is zo leuheuk.









I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_113706931
Wat een mooierd O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_113706971
Lachebekkie :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:08:32 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113716226
Boes heeft een bult op zijn oog, zou dat erg zijn?
Hij zit echt op zijn oog, niet aan de binnenkant en steekt ong. 1 cm uit.
Jaren geleden heeft hij ook zoiets gehad, toen is dat weggesneden en heeft hij daar veel last van gehad.
Dus nu willen we het eigenlijk laten zitten, hij heeft er verder geen last van.



All she wants and needs is just a little taste..
pi_113719002
Puppyfoto's! :D

Hier nog een van Boyo, die lekker handig een bot ligt te eten..

  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:27:49 #24
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113719456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:17 schreef FranticDJ het volgende:
Puppyfoto's! :D

Hier nog een van Boyo, die lekker handig een bot ligt te eten..

[ afbeelding ]
Superleuke hond O+
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:41:31 #25
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_113766187
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:26 schreef Harajuku. het volgende:
Lang geleden dat ik hier foto's gepost heb, maar hij is zo leuheuk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat ziet dat er heerlijk uit, zo aan het spelen! :D
pi_113783185
Haha, wat een blij ei Harajuku :D

En een leuke foto van Boyo, hij is echt al enorm groot zeg!

En wat een leuk hondje is Boes, wat is hij precies? Ik zou zeggen als hij geen last heeft van de bult en er niet aan krabt, mooi laten zitten. Onze Rani heeft ook een soort van wratje/bultje bij haar oog, zolang het niet enorm groeit en ze er geen last van heeft laten we dat ook gewoon voor wat het is.

Wij hebben inmiddels een hele leuke jachttraining gevonden voor Nori *O* We zijn vanavond wezen kijken en mochten meedoen met een groep oudere honden. Het was heel gezellig, laagdrempelig en Noortje vond het leuk! We kunnen vanaf volgende week op donderdag avond meedoen met een groep van Nori's leeftijd. Moeten we alleen nog even kijken of we de jongehondencursus om kunnen zetten naar een andere dag. Het zou zonde zijn als we dat niet af konden maken namelijk, want we hebben al betaald :P

Nori vanavond tussen de andere retrievers (dit is ook een training voor alleen retrievers, in deze groep zaten 6 labradors en een Toller):


En ze heeft (niet geheel vrijwillig) ook gezwommen! Mijn man stond aan de ene kant van de beek, Noortje zat aan een lange lijn en aan de andere kant had de trainer het uiteinde van de lange lijn vast. En dan is het een kwestie van trekken :P (wel zachtjes hoor, een Noortje heeft er niets aan over gehouden behalve een nat pak :+ )


En toen met nat pak en al nog even zit&blijf oefenen (begon eigenlijk als af&blijf, maar ja... :') ) Ze kon bijna een volle minuut blijven zitten met de baas 20 meter verderop de andere kant op kijkend!


Nu nog een jachtlijn, rolfluit en twee dummies aanschaffen en we zijn er helemaal klaar voor!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:14:31 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113802717
Leuk die foto's van de jachttraining! :D

Milo groeit aardig snel:

Binnen een week is hij groter dan de kruising york van mijn ouders. :)

en hij mocht mee naar schoonmoeders

De arme ziel had het zo warm in de auto en had zo'n dorst dat we hem zelfs 2 dopjes ijsthee hadden gegeven :') Sindsdien is hij niet weg te houden bij kleine flesjes. :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:13:22 #28
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_113808054
:D Wet dog! :D

Drup, drup...




Crazy, Wet, Fun Face!


Bal, Bal, Bal!


Wat hebbie daar?!


En nog zo'n snoet shot!

  donderdag 5 juli 2012 @ 15:16:38 #29
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113808204
Leuke foto's weer van iedereen! :) Boyo blijft geweldig haha :@
Gister vroeg iemand bij de vereniging waarom ik een kalf aan de lijn had :')
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113818082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:16 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Leuke foto's weer van iedereen! :) Boyo blijft geweldig haha :@
Gister vroeg iemand bij de vereniging waarom ik een kalf aan de lijn had :')
Hehe zulke grappige mensen altijd. Ik krijg wel eens te horen:, "Je moet op em gaan zitten! Dan hoef je niet te lopen!".

Arme Lobbes... het is nu veel te warm voor em ik moest ik em echt mee trekken omdat ie geen zin meer had. (Heeft ie sowieso wel een handje van als we bijna thuis zijn). Loopt ie daar achter me aan te sjokken... Ik voelde me bijna een dierenbeul... Gelukkig duurt het nooit heel lang en dan hobbelt ie weer naast me. Maar af en toe moet ie wat op adem komen...
pi_113818086
Haha ken ze allemaal..

Kalf aan de lijn.. Pony aan de lijn.. Daar kan je op rijden..

Als je er 3 op een dag hoort dan gaat dat best wel eens irriteren :')

Boyo heeft t ook erg warm idd.. En hij kan nog steeds niet in de tuin omdat die nog steeds een bouwplaats is.. (ok er zit behoorlijk wat schot in haha eind is in zicht..)
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:32:55 #32
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113818321
Ja dit weer is echt een ramp voor elke hond volgens mij.. gelukkig is het water hier in de beekjes nog schoon en kan Koda 's ochtendsvroeg nog even een frisse duik nemen, dan komt die de ochtend in ieder geval wel door. 's Middags doet die echt bijna niks, maar ik neem het hem ook niet kwalijk; ik geef namelijk niet echt het goede voorbeeld.. :@
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113853179
Begin augustus mogen we hem ophalen. :)

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:55:58 #34
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_113854621
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef WillieW het volgende:
Begin augustus mogen we hem ophalen. :)

[ afbeelding ]
Agossie! Helemaal voor pampus met z'n allen! O+
pi_113865588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:08 schreef Luxuria het volgende:
Boes heeft een bult op zijn oog, zou dat erg zijn?
Hij zit echt op zijn oog, niet aan de binnenkant en steekt ong. 1 cm uit.
Jaren geleden heeft hij ook zoiets gehad, toen is dat weggesneden en heeft hij daar veel last van gehad.
Dus nu willen we het eigenlijk laten zitten, hij heeft er verder geen last van.

[ afbeelding ]

Stomme vraag misschien, maar zou het ook een volgezogen teek kunnen zijn? Mijn hond had vorige week precies zo'n bult op z'n wang, wat dus ook een teek bleek.

Leuk hondje trouwens, een lhasa apso?
pi_113868153
leeftijd van Boes ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:39:48 #37
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113869164
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:24 schreef Busybee het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar zou het ook een volgezogen teek kunnen zijn? Mijn hond had vorige week precies zo'n bult op z'n wang, wat dus ook een teek bleek.

Leuk hondje trouwens, een lhasa apso?
Volgens mij niet, er is niks te zien. En zoiets heeft hij al eens eerder gehad op zijn oog, maar toen zat het meer aan de binnenkant en hadden ze het weggesneden.

We voelden pas trouwens nog twee bulten op zijn lichaam, volgens mij zijn dat vetbulten.

Het is een boomer ;) Kruising dus, maar vraag me niet tussen wat (hond van mijn ouders)..

[ Bericht 4% gewijzigd door Luxuria op 06-07-2012 21:45:12 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:40:02 #38
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113869183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:18 schreef JerryLee het volgende:
leeftijd van Boes ?
Hij is 10 jaar. Kan het daarmee te maken hebben?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:47:32 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113869571
Nog een paar foto's van hem :)

Hier is hij door een gat in de heg aan het spieken of de buurmeisjes er zijn :+


En ja hoor! Daar zijn ze *O*


Kon niet echt goede foto's maken want ze renden steeds heel snel weer weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Luxuria op 06-07-2012 22:23:04 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:55:49 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_113870025
Uwh, ik zie ze niet, die foto's...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:23:28 #41
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113871403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uwh, ik zie ze niet, die foto's...
Nu dan?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:32:53 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_113871873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 22:23 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nu dan?
Ja ^O^

Leuke foto's ook :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_113872685
Wat een leuke vrolijke fotos allemaal weer :-D

Ik hoorde op tv vandaag dat er een camping in Nederland is met thema "honden".
Met een hondenbar, hondenstrand en hondenanimatie team hihi.
Lijkt me best leuk.

Ik ben nog op zoek naar een zwembadje voor in de tuin voor de hond, maar die speciale hondenpools zijn veels te duur (60 euro!!).
Ik zag hierboven zo'n blauwe schelp, werkt dat goed?
Hoeveel cm is die in de lengte?
Als daar een barsoi in zou passen zou dat wel ideaal zijn denk ik...nagelbestendig :-)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:02:45 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113873377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef WillieW het volgende:
Begin augustus mogen we hem ophalen. :)

[ afbeelding ]
Border collies! O+ O+ O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113873596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:02 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Border collies! O+ O+ O+
Helemaal goed ;)

Als hij hier is, komen er natuurlijk ook wat foto's.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  zaterdag 7 juli 2012 @ 00:16:21 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113876785
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:06 schreef WillieW het volgende:

[..]

Helemaal goed ;)

Als hij hier is, komen er natuurlijk ook wat foto's.
Kijk ernaar uit O+

Ik ga de mijne nu uitlaten :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:52:52 #47
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:15:27 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113887095
Ik baal echt.
Ik wil zooo graag een Sint Bernard. Op internet ben ik al superveel informatie op aan het zoeken, foto's kijken, fokkers bekijken, op het Sint Bernardforum mee aan het lezen.
Het kriebelt ontzettend, maar het gaat nog wel een paar jaar duren voordat ik er een kan aanschaffen ;(
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:08:03 #49
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113888626
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:15 schreef Luxuria het volgende:
Ik baal echt.
Ik wil zooo graag een Sint Bernard. Op internet ben ik al superveel informatie op aan het zoeken, foto's kijken, fokkers bekijken, op het Sint Bernardforum mee aan het lezen.
Het kriebelt ontzettend, maar het gaat nog wel een paar jaar duren voordat ik er een kan aanschaffen ;(
Die vind ik ook zo vreselijk mooi :D
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:10:57 #50
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113888716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Die vind ik ook zo vreselijk mooi :D
Echt heerlijk, zo'n grote dikke vriendelijke lobbes :P
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:11:55 #51
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113888756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:10 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Echt heerlijk, zo'n grote dikke vriendelijke lobbes :P
Ze kwijlen wel ontzettend he! :9~
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113888816
St Bernards zijn leuk inderdaad O+

Mijn hond is deze zomer bij mijn ouders, ik kan er niet voor zorgen ivm stage.. Ik mis hem zo ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:16:02 #53
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113888914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:11 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ze kwijlen wel ontzettend he! :9~
Haha ja maar neem ik er maar voor lief bij :)
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:16:58 #54
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113888944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:13 schreef Njosnavelin het volgende:
St Bernards zijn leuk inderdaad O+

Mijn hond is deze zomer bij mijn ouders, ik kan er niet voor zorgen ivm stage.. Ik mis hem zo ;(
Dat is wel echt minder ja, als je je hond missen :{
Wonen je ouders ver bij je vandaan?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:18:40 #55
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113889003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha ja maar neem ik er maar voor lief bij :)
Mijn vader is echt zo'n poets freak, helemaal geobsedeerd met de vloer etc. schoon houden, moet je nagaan hoe geïrriteerd die is als Koda thuis komt nadat hij lekker heeft gezwommen in de beek :')

Ik heb Koda trouwens voor het eerst een eenden nekje voorgeschoteld gisteren, man wat vond die dat lekker :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113889125
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is wel echt minder ja, als je je hond missen :{
Wonen je ouders ver bij je vandaan?
Ja wel een eindje weg, zij wonen in de Randstad en ik in België ;)
Maar ik ga wel regelmatig een weekendje heen en weer deze zomer, en misschien dat ik in augustus zelf voor hem kan zorgen want dan loop ik stage dichtbij huis.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:27:18 #57
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113889202
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:18 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Mijn vader is echt zo'n poets freak, helemaal geobsedeerd met de vloer etc. schoon houden, moet je nagaan hoe geïrriteerd die is als Koda thuis komt nadat hij lekker heeft gezwommen in de beek :')

Ik heb Koda trouwens voor het eerst een eenden nekje voorgeschoteld gisteren, man wat vond die dat lekker :P
Haha dat zal wel helemaal een drama zijn dan :P

Ik heb gewoon ook al zin om mijn toekomstige hond heel goed en consequent op te gaan voeden :P Nu woon ik nog thuis en hebben we ook een hond, maar mijn ouders vonden het niet nodig om naar een puppycursus te gaan toendertijd...
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:31:57 #58
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113889326
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha dat zal wel helemaal een drama zijn dan :P

Ik heb gewoon ook al zin om mijn toekomstige hond heel goed en consequent op te gaan voeden :P Nu woon ik nog thuis en hebben we ook een hond, maar mijn ouders vonden het niet nodig om naar een puppycursus te gaan toendertijd...
Drama is een understatement vrees ik.. :')

Ik woon ook nog thuis, maar wij voeden de hond wel samen op, en mijn moeder en ik hebben 9 van de 10 keer ook dezelfde mening over hoe we het moeten aanpakken :P

Trouwens, een jongen bij mij uit de straat, zelfde leeftijd, is een paar weken geleden in elkaar geslagen na het uitgaan, en heeft een tijdje in coma gelegen. Hij is nu 2 weken thuis, en toen is zijn hond ook nog aangereden, die hebben ze moeten laten inslapen :'( Nu zag ik gister zijn zus lopen, met een klein, zwart, onbenullig huppelend klein mormeltje. Hebben ze een zwart labje van 9 weken thuis nu :D Diesel was de naam, volgens mij :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:36:06 #59
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113889445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Drama is een understatement vrees ik.. :')

Ik woon ook nog thuis, maar wij voeden de hond wel samen op, en mijn moeder en ik hebben 9 van de 10 keer ook dezelfde mening over hoe we het moeten aanpakken :P

Trouwens, een jongen bij mij uit de straat, zelfde leeftijd, is een paar weken geleden in elkaar geslagen na het uitgaan, en heeft een tijdje in coma gelegen. Hij is nu 2 weken thuis, en toen is zijn hond ook nog aangereden, die hebben ze moeten laten inslapen :'( Nu zag ik gister zijn zus lopen, met een klein, zwart, onbenullig huppelend klein mormeltje. Hebben ze een zwart labje van 9 weken thuis nu :D Diesel was de naam, volgens mij :P
Wow dat is wel heftig! Sommige mensen krijgen het echt flink te verduren.
Echt schattig altijd die puppy's :P

Dat is wel fijn dat jullie hezelfde over de opvoeding denken.
Ik wilde toen we die hond kregen, ook naar een puppycursus. Maarja, ik was toen 13 jaar en mijn ouders hadden de hond gekocht en vonden dat niet nodig.. Ik heb hem toen wel wat dingen aangeleerd, zitten, liggen, rollen, blaffen op commando, pootje. Maar hij luistert bijv. niet echt als hij ergens op gefocust is en wandelen is geen pretje, hij trekt erg en moet iedere 2 meter een half uur staan snuffelen, hij blaft om iedere scheet die hij buiten hoort en zo zijn er wel meer dingen.

Nu baal ik er nog steeds wel eens van. Als je een hond wil, geef dan ook een fatsoenlijke opvoeding.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:40:32 #60
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113889558
Opvoeding vind ik zeker wel belangrijk.

Koda is groter dan de gemiddelde hond die hier rond loopt, en hij heeft geen moeite met mij omver springen, dus bij kleine kinderen ook niet. Dat risico willen we liever niet lopen, dus voeden we hem, naar onze mening, zo goed mogelijk op :P

Je hebt er later ook alleen maar je voordeel mee trouwens, want dan heb je gewoon een stabiele hond die luistert naar de baas :P Gelukkig is Koda niet zo moeilijk, maar de puberteit heeft hij nu wel heel erg last van, wat een streken heeft die :P De schoenen van de kist pakken en ons vervolgens uitdagen, hij vindt het geweldig :D
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:42:06 #61
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113889603
Kijk trouwens hoe lief (van internet)! O+





All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:43:05 #62
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113889624
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Luxuria het volgende:
Kijk trouwens hoe lief (van internet)! O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:@ Mag ik wel opzoek naar een vriendin die van honden houdt :')
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:43:58 #63
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113889644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Opvoeding vind ik zeker wel belangrijk.

Koda is groter dan de gemiddelde hond die hier rond loopt, en hij heeft geen moeite met mij omver springen, dus bij kleine kinderen ook niet. Dat risico willen we liever niet lopen, dus voeden we hem, naar onze mening, zo goed mogelijk op :P

Je hebt er later ook alleen maar je voordeel mee trouwens, want dan heb je gewoon een stabiele hond die luistert naar de baas :P Gelukkig is Koda niet zo moeilijk, maar de puberteit heeft hij nu wel heel erg last van, wat een streken heeft die :P De schoenen van de kist pakken en ons vervolgens uitdagen, hij vindt het geweldig :D
Ja dat vind ik dus ook! Je hebt er alleen maar voordeel mee.
Wij hebben dan een redelijk kleine hond, dan valt de schade op zich nog mee. Maar zeker bij een grote hond moet je echt een goede opvoeding geven.
Zulke streken vind ik echt geweldig, zolang ze maar onschuldig blijven O+
Zijn jullie wel naar puppycursus geweest of geven jullie zelf de opvoeding?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:45:39 #64
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113889677
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

:@ Mag ik wel opzoek naar een vriendin die van honden houdt :')
Haha ja hier hetzelfde :P
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:49:25 #65
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113889752
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook! Je hebt er alleen maar voordeel mee.
Wij hebben dan een redelijk kleine hond, dan valt de schade op zich nog mee. Maar zeker bij een grote hond moet je echt een goede opvoeding geven.
Zulke streken vind ik echt geweldig, zolang ze maar onschuldig blijven O+
Zijn jullie wel naar puppycursus geweest of geven jullie zelf de opvoeding?
We hebben socialisatie cursus gedaan, puppy cursus, en doen nu de jonge honden cursus. Maar alles wat we daar leren, passen we dagelijks thuis toe, en hij pikt het heel snel op, dus ik denk niet dat we hierna nog verder gaan. :o
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113889896
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Luxuria het volgende:
Kijk trouwens hoe lief (van internet)! O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lief O+

Wij hebben ook nooit een puppycursus oid gedaan, maar voor een nieuwe hond zou ik het wel doen. Mijn hond luistert heel goed en kan veel commando's enzo, maar wat hij niet kan is netjes aan de lijn lopen en dat is wel heel vervelend.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:02:04 #67
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113890128
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:54 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Lief O+

Wij hebben ook nooit een puppycursus oid gedaan, maar voor een nieuwe hond zou ik het wel doen. Mijn hond luistert heel goed en kan veel commando's enzo, maar wat hij niet kan is netjes aan de lijn lopen en dat is wel heel vervelend.
Uit ervaring weet ik inderdaad dat dat echt heel vervelend is haha.
Ik denk dat het ook wel per ras verschilt hoe goed ze luisteren. Sommige rassen zullen uit zichzelf al beter luisteren en anderen hebben daar een goede opvoeding bij nodig denk ik.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113890195
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik inderdaad dat dat echt heel vervelend is haha.
Ik denk dat het ook wel per ras verschilt hoe goed ze luisteren. Sommige rassen zullen uit zichzelf al beter luisteren en anderen hebben daar een goede opvoeding bij nodig denk ik.
Haha trekt die van jullie ook?
Ja ik denk ook wel dat dat per ras verschilt, of in ieder geval per hond. Die van ons is nooit heel moeilijk geweest gelukkig (labrador kruising).
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:14:05 #69
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113890445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:04 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Haha trekt die van jullie ook?
Ja ik denk ook wel dat dat per ras verschilt, of in ieder geval per hond. Die van ons is nooit heel moeilijk geweest gelukkig (labrador kruising).
Ja er is niet echt normaal te lopen met hem :P
Of hij trekt heel erg, zeker in het begin, of hij moet iedere 2 meter stilstaan om te snuffelen en krijg je hem bijna niet meer mee.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113890531
Bij ons geeft ie ook nogal eens problemen met meelopen. Wat vooral irritant is dat ie nu door heeft dat ik sterker ben, dus gedwee meeloopt tot dat hij in de buurt is waar ie naar toe wilt en dan opeens op volle snelheid uitvalt. Al een paar brandblaartjes en kneuzingen aan mn handen aan overgehouden.
pi_113890618
Lobbes kon dat ook voor geen meter... altijd trekken tot je handen striemen hadden van de riem. Overal ruiken, pissen etc. Nu loopt ie goed mee netjes de riem is nooit meer strak. Met een "uh" corrigeer ik hem wanneer hij toch ergens weer wil pissen of ruiken. Hij komt dan eigenlijk altijd meteen wel mee. Behalve als er loopse hondjes zijn. Maarja....

Het heeft me nog verbaast hoe snel ik hem dat trekken eigenlijk heb kunnen afleren. Maar 1 ding blijft wel en dat is dat hij mijn vriend (volgens mij) als concurrent beschouwd. Niet dat hij hem ooit iets gedaan heeft ofzo. Dat idee heb ik omdat ie wel eens gek doet als ik mn vriend knuffel dan gaat ie zo zenuwachtig staan piepen. Hij wil altijd overal bijzijn en ook als lady aandacht krijgt wil hij het ook. Ik weet niet hoeveel foto's ik heb willen maken van lady waar uiteindelijk alleen een lobbes kop op staat. Maf beest..
pi_113890750
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:21 schreef CesarMilan het volgende:
Lobbes kon dat ook voor geen meter... altijd trekken tot je handen striemen hadden van de riem. Overal ruiken, pissen etc. Nu loopt ie goed mee netjes de riem is nooit meer strak. Met een "uh" corrigeer ik hem wanneer hij toch ergens weer wil pissen of ruiken. Hij komt dan eigenlijk altijd meteen wel mee. Behalve als er loopse hondjes zijn. Maarja....

Het heeft me nog verbaast hoe snel ik hem dat trekken eigenlijk heb kunnen afleren. Maar 1 ding blijft wel en dat is dat hij mijn vriend (volgens mij) als concurrent beschouwd. Niet dat hij hem ooit iets gedaan heeft ofzo. Dat idee heb ik omdat ie wel eens gek doet als ik mn vriend knuffel dan gaat ie zo zenuwachtig staan piepen. Hij wil altijd overal bijzijn en ook als lady aandacht krijgt wil hij het ook. Ik weet niet hoeveel foto's ik heb willen maken van lady waar uiteindelijk alleen een lobbes kop op staat. Maf beest..
_O-

Hoe hebben jullie het hem afgeleerd uiteindelijk? En hoe oud was hij toen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_113890887
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:16 schreef Furacao86 het volgende:
Bij ons geeft ie ook nogal eens problemen met meelopen. Wat vooral irritant is dat ie nu door heeft dat ik sterker ben, dus gedwee meeloopt tot dat hij in de buurt is waar ie naar toe wilt en dan opeens op volle snelheid uitvalt. Al een paar brandblaartjes en kneuzingen aan mn handen aan overgehouden.
Haha zo herkenbaar wat Lobbes eerst ook had was dat hij altijd een bepaalde voorkeur had voor bepaalde routes. En als de "splitsing" er dan aankwam ging meneertje er al vanuit dat we zijn favoriete route gingen lopen. Dus dan wilde ie kosten wat kost daarheen. En dan moest ik dus ca. 35 kilo de andere kant op slepen. Nu wil ie nog altijd wel een bepaalde kant op maar gaat ie voordat we bij de splitsing zijn me omhoog aan zitten kijken onder het lopen alsof ie wil zeggen: "Gaan we deze keer wel mijn kant op pleeeaaase?"
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:33:49 #74
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113890955
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:21 schreef CesarMilan het volgende:
Lobbes kon dat ook voor geen meter... altijd trekken tot je handen striemen hadden van de riem. Overal ruiken, pissen etc. Nu loopt ie goed mee netjes de riem is nooit meer strak. Met een "uh" corrigeer ik hem wanneer hij toch ergens weer wil pissen of ruiken. Hij komt dan eigenlijk altijd meteen wel mee. Behalve als er loopse hondjes zijn. Maarja....

Het heeft me nog verbaast hoe snel ik hem dat trekken eigenlijk heb kunnen afleren. Maar 1 ding blijft wel en dat is dat hij mijn vriend (volgens mij) als concurrent beschouwd. Niet dat hij hem ooit iets gedaan heeft ofzo. Dat idee heb ik omdat ie wel eens gek doet als ik mn vriend knuffel dan gaat ie zo zenuwachtig staan piepen. Hij wil altijd overal bijzijn en ook als lady aandacht krijgt wil hij het ook. Ik weet niet hoeveel foto's ik heb willen maken van lady waar uiteindelijk alleen een lobbes kop op staat. Maf beest..
Ik laat Koda wel gewoon ruiken, snuffelen en plassen hoor. Alleen niet langer dan 10 seconden. Het is tenslotte een reu, ik kan hem niet gaan afleren wat zijn instincten hem juist wel zeggen te doen :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:43:16 #75
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113891279
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:21 schreef CesarMilan het volgende:
Lobbes kon dat ook voor geen meter... altijd trekken tot je handen striemen hadden van de riem. Overal ruiken, pissen etc. Nu loopt ie goed mee netjes de riem is nooit meer strak. Met een "uh" corrigeer ik hem wanneer hij toch ergens weer wil pissen of ruiken. Hij komt dan eigenlijk altijd meteen wel mee. Behalve als er loopse hondjes zijn. Maarja....

Het heeft me nog verbaast hoe snel ik hem dat trekken eigenlijk heb kunnen afleren. Maar 1 ding blijft wel en dat is dat hij mijn vriend (volgens mij) als concurrent beschouwd. Niet dat hij hem ooit iets gedaan heeft ofzo. Dat idee heb ik omdat ie wel eens gek doet als ik mn vriend knuffel dan gaat ie zo zenuwachtig staan piepen. Hij wil altijd overal bijzijn en ook als lady aandacht krijgt wil hij het ook. Ik weet niet hoeveel foto's ik heb willen maken van lady waar uiteindelijk alleen een lobbes kop op staat. Maf beest..
Dat laatste heeft Boes ook. Hij is best jaloers.
Als ik een keer met een vriendje alleen thuis was en we zaten op de bank een beetje te kleffen, moest hij er meteen bij zijn en probeerde er zelfs tussen te springen.
Als bij ons thuis iemand jarig is en we feliciteren elkaar, staat hij er ook tussen te springen en te blaffen.
Als ik een speeltje van hem pak en die voor de grap ga aaien en zeg: ahhhhhh, dan komt hij er ook meteen op af gevlogen :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113891345
Wij gaan zo naar zuigersplasbos , met een golden retriever die op een labrador lijkt, (kaal geschoren ivm klitten). Moet twee keer kijken, anders roep ik Noukie naar Diesel. :D
Maar ze zullen wel lol hebben, veel water en dingen om te snuffelen.
pi_113891622
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik laat Koda wel gewoon ruiken, snuffelen en plassen hoor. Alleen niet langer dan 10 seconden. Het is tenslotte een reu, ik kan hem niet gaan afleren wat zijn instincten hem juist wel zeggen te doen :P
Haha ja ik ook maar soms wil hij dat ook doen in iemands voortuin. En dan kan ik dat gewoon niet maken... Lobbes ziet het verschil niet.. Maar in bermen etc. mag hij altijd gewoon z'n gang gaan hoor. Ik bedoel we gaan tenslotte wandelen voor hem, dan mag hij ook gewoon snuffelen en doen. Hier in de buurt is wel eens ruzie geweest omdat een hond ergens tegen een heggetje plaste. Tot slaans toe...

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:26 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

_O-

Hoe hebben jullie het hem afgeleerd uiteindelijk? En hoe oud was hij toen?
Ik denk een jaar of 5 of zo. Mijn vader ging toen nog heel vaak met hem weg en hij had toen een zo'n grote slipketting om. (Die had hij nog meegekregen van de vorige eigenaar). Maar Lobbes is toen al verschillende keren zo'n ketting kwijtgeraakt omdat ie dan zich gaat schudden en die ketting ergens in het water valt waar ie uitgelaten werd. Hij trok ook altijd z'n keel dicht toen... tot proesten toe. Ik had toen wel eens gehoord dat als ze zichzelf pijn doen dat ze alleen nog maar harder trekken. Of dat waar is weet ik niet maar met die theorie heb ik toen zo'n harnas gekocht voor em.

In het begin trok ie daarmee natuurlijk nog wel (Al had ik eigenlijk het idee dat het meteen al wat minder was). Maar ik heb hem telkens gecorrigeerd en dan eigenlijk vooral met geluiden zodat hij niet merkt of je boos bent of niet. (Meestal gebruik ik shhhhttt) En wat ik vooral heel erg gedaan heb (van Cesar Millan's show) is niet gaan voordat meneer rustig is.

Soms kwam het goed uit als ik iets vergeten was te pakken en hij dan helemaal klaar bij de deur stond met een teleurgestelde kop als hij merkte dat we niet gingen. En we dan niet gingen omdat ik nog iets moest pakken,was hij stukken rustiger..als ik weer bij hem was. Ik heb z'n riem gewoon open en bloot ergens neer gehangen waar hij hem altijd kan zien. Soms ook gewoon oppakken zonder reden... Niet elke keer als de riem tevoorschijn komt is het tijd om te wandelen. Hij heeft ook weleens met dat harnas rondgelopen zonder dat we gingen wandelen etc. Bij hem was vooral dat punt van we gaan nu het meest belangrijk denk ik.

Maar hij stond eerst altijd letterlijk als een dolle rodeo stier te springen als hij die riem zag, echt geen gezicht. Stootte die overal tegen aan, trok ie dingen omver etc. Of zijn riem raakte in de knoop met die van Lady en ja die weegt maar 7,5 kg.

Het is me trouwens nooit gelukt om Lady goed te laten meelopen hoor, die hond is zo verschrikkelijk eigenwijs. En nu hoort ze al jaren niets meer... ik heb geen idee hoe ik haar zou nog zou moeten corrigeren. (Die heeft trouwens om dezelfde reden ook een harnasje).
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 7 juli 2012 @ 14:54:57 #78
163650 Greys
pi_113891662
Biet op de cursus vandaag O+







IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_113892860
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat laatste heeft Boes ook. Hij is best jaloers.
Als ik een keer met een vriendje alleen thuis was en we zaten op de bank een beetje te kleffen, moest hij er meteen bij zijn en probeerde er zelfs tussen te springen.
Als bij ons thuis iemand jarig is en we feliciteren elkaar, staat hij er ook tussen te springen en te blaffen.
Als ik een speeltje van hem pak en die voor de grap ga aaien en zeg: ahhhhhh, dan komt hij er ook meteen op af gevlogen :P
Dat zal wel een beetje reu-eigen zijn dan... Lady heeft er geen last van in ieder geval. Eigenlijk is het niet goed... sommige honden draaien daarin door en mogen uiteindelijk alleen nog maar die ene persoon. Onze duitse herder reu had er jaren geleden ook wel een beetje last van...

Mijn vriend is juist streng voor Lobbes en die corrigeert hem altijd meteen. Met mensen die minder bekend zijn hier (op verjaardagen ofzo) gebeurd het ook niet. Lobbes zie je dan vooral als de hapjes op tafel staan *zucht*. -O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:55:03 #80
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113897642
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:32 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Dat zal wel een beetje reu-eigen zijn dan... Lady heeft er geen last van in ieder geval. Eigenlijk is het niet goed... sommige honden draaien daarin door en mogen uiteindelijk alleen nog maar die ene persoon. Onze duitse herder reu had er jaren geleden ook wel een beetje last van...

Mijn vriend is juist streng voor Lobbes en die corrigeert hem altijd meteen. Met mensen die minder bekend zijn hier (op verjaardagen ofzo) gebeurd het ook niet. Lobbes zie je dan vooral als de hapjes op tafel staan *zucht*. -O-
Het is inderdaad eigenlijk niet goed. Wij corrigeren hem ook altijd als hij dat jaloerse gedrag vertoont. Als je dat niet doet zou het idd best uit de hand kunnen lopen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_113899462
Nou Lobbes heeft weer pech, het kussentje bij de duim aan zn linkerpoot is helemaal ontstoken. Het is bijna 2x zo groot... Een grote bult iets boven het kussentje zelf. Hij loopt er nog gewoon op en ik heb nog geen gepiep gehoord ga hem nu maar in soda zetten...
pi_113900988


Labrador?

Graaaauwwwaterrrr



Twee labjes en een golden.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:32:29 #83
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113919958
De hond van een vriendin van mij O+ O+



's Ochtends hadden we broodjes afgebakken in de oven. Er was er eentje gevallen en hij was er meteen bij en weg was het broodje. Tien minuten later kwam zijn hele maaginhoud eruit :P

All she wants and needs is just a little taste..
pi_113949663
Kan ie er twee keer van genieten ;-)
pi_113949789
quote:
THANKS!!
pi_113949979
Loebes gisteren opgehaald bij mijn ouders oh heb hem vreselijk gemist. Zal morgen ofzo weer foto's online zetten.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 8 juli 2012 @ 23:12:42 #87
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113950062
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:54 schreef Greys het volgende:
Biet op de cursus vandaag O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Stoere Biet!
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:46 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Labrador?

Graaaauwwwaterrrr
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Twee labjes en een golden.
[ afbeelding ]
Heel vreemd, zo'n kale retriever :P
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:32 schreef Luxuria het volgende:
De hond van een vriendin van mij O+ O+

[ afbeelding ]

's Ochtends hadden we broodjes afgebakken in de oven. Er was er eentje gevallen en hij was er meteen bij en weg was het broodje. Tien minuten later kwam zijn hele maaginhoud eruit :P

[ afbeelding ]
Ridgeback! :@
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 9 juli 2012 @ 15:33:27 #88
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113969961
Ik heb Koda vandaag voor het eerst zelf zo'n eendenekje weg zien werken; wat vreemd! :D Hij wist eerst niet zo goed wat die er mee moest, hij zat er maar wat aan te likken, en opeens hoor je een bult gekraak en vervolgens was het hap slik weg :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Mauskoekwaus op 09-07-2012 16:11:59 ]
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113971299
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:33 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik heb Koda vandaag voor het eerst zelf zo'n eendenekje weg zien werken; wat vreemd! :D Hij wist eerst niet zo goed wat die er mee moest, hij zat er maar wat aan te likken, en opeens hoor je een bult gekraak en vervolgens was het hap slip weg :P
:D wel gauw een nieuwe aangetrokken? ;)

Onze Nori eet ook regelmatig eendennekken. Heb nu pas eendenkarkassen gekocht, die vindt ze ook geweldig! En ga binnenkort bij de poelier op de markt ook wat kippenkarkassen bestellen, die konden we gerust gratis krijgen zei hij en daar zit nog best wat vlees aan ^O^ Regelmatig een stuk pens of ander orgaanvlees voeren tegen de constipatie en Noortje vindt het heerlijk :Y)

Weer een boel leuke foto's allemaal. Actieve Biet! En een prachtige Ridgeback O+ En een hele lelijke (maar ongetwijfeld lieve) kale golden :D Ik vind dat altijd zo'n leuk topic om in te lurken met al die foto's.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:12:50 #90
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113974341
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:05 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

:D wel gauw een nieuwe aangetrokken? ;)

Onze Nori eet ook regelmatig eendennekken. Heb nu pas eendenkarkassen gekocht, die vindt ze ook geweldig! En ga binnenkort bij de poelier op de markt ook wat kippenkarkassen bestellen, die konden we gerust gratis krijgen zei hij en daar zit nog best wat vlees aan ^O^ Regelmatig een stuk pens of ander orgaanvlees voeren tegen de constipatie en Noortje vindt het heerlijk :Y)

Weer een boel leuke foto's allemaal. Actieve Biet! En een prachtige Ridgeback O+ En een hele lelijke (maar ongetwijfeld lieve) kale golden :D Ik vind dat altijd zo'n leuk topic om in te lurken met al die foto's.
Haha wat een typfout, zat zeker nog ergens anders met mijn hoofd, feestje van gisternacht denk ik :@
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 9 juli 2012 @ 17:17:14 #91
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113974523
:D
Ik voer liever kippennekken, eendennekken zijn zo vet. Zelfs Chico doet die hap slik weg zonder tanden :D En werkt ook bijna altijd bij diarree ^O^
Ik had een vriendin op visite, met 4 van haar hondjes.
Arousha was sneeeeeeeeeeel :D


En gekke bekken dat ze trokken :P


Echt voor het eerst ever dat een andere hond mijn Billy eruit liep, niet normaal, wat een racemonster, echt geweldig _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 9 juli 2012 @ 17:20:16 #92
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113974643
Hm, ik zal volgende keer als we weer voer ophalen eens vragen naar kippenekjes. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom we vanaf het begin af aan geen vlees hebben gevoerd.. Hij vindt het zo vreselijk lekker, doet het er goed op en het is misschien nog wel beter dan brokken! :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 9 juli 2012 @ 17:23:42 #93
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113974790
Dat zeiden we toch ook meteen al :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_113975036
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:17 schreef oh-oh het volgende:
:D
Ik voer liever kippennekken, eendennekken zijn zo vet.
en wilde eenden ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_113975037
Haha, net rondspringende konijntjes zo oh-oh, vooral die eerste foto!

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:20 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Hm, ik zal volgende keer als we weer voer ophalen eens vragen naar kippenekjes. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom we vanaf het begin af aan geen vlees hebben gevoerd.. Hij vindt het zo vreselijk lekker, doet het er goed op en het is misschien nog wel beter dan brokken! :)
Wel even opletten, kippennekjes zijn een stuk kleiner dan eendennekken. Ik weet niet hoe gulzig Koda is, maar Noortje kauwde niet maar slikte ze gewoon heel door toen ik er laatst eens eentje voerde. Niet zo handig want een uurtje later kwamen ze er geheel intact weer uit :') Dat heeft ze trouwens ook één keer met eendennekken gedaan, twee keer kauwen op het uiteinde en toen *slik* zo heel naar binnen (en later er dus ook weer zó uit). Ze lijkt wat eendennekken betreft wel geleerd te hebben, sindsdien kauwt ze die wel beter gelukkig. Kippennekken voer ik haar maar niet meer, die geef ik wel aan Puck. Noortje krijgt gewoon hele karkassen. Oh, en heb laats ook kalkoennekken besteld, die moet ik ook nog eens proberen. Heb goede hoop dat ze daar wel netjes op kauwt omdat ze groter zijn dan kippennekken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:17:46 #96
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114025973
Een van de buurmeisjes van Boes gaat steeds voor hem zitten of liggen, wat betekent dat? Dat ze zich onderdanig voor hem opstelt en Boes de baas/leider voor haar is? Die andere doet dat niet.
Boes weet niet goed wat hij ermee aanmoet haha.







Onderstaand speeltje was er in de winkel ook in andere kleuren. Maar die zwarte was een euro goedkoper dan die andere :D apart..


[ Bericht 1% gewijzigd door Luxuria op 10-07-2012 20:21:18 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114028570
Dat dat hondje onderdanig is.

Gisteren met Lobbes toch maar naar de DA geweest, het bleek dat hij een steenpuist heeft. Gelukkig niets ernstigs in ieder geval... Maakte me al zorgen, een hondje van familie kreeg op 9 jarige leeftijd ook een rare bult en een poos later hebben ze het beestje maar laten inslapen.
pi_114028705
oops dubbel..

[ Bericht 96% gewijzigd door CesarMilan op 10-07-2012 22:25:17 ]
pi_114085941
even weer is een foto van ons Loebesje
lekker naar buiten kijken.. (of had ik deze al gehad? :$)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:32:37 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114097766
Haha ik vind dat altijd zo leuk als ze zo lomp met die achterpoten zitten, Kees doet dat ook, de chinezen doen dat nooit, die zitten altijd zo heel netjes met de achterpoten :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:34:46 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114097800
Oh kiek, Chico op een Amsterdams terras laatst, lekker aan de cappuccino:

Kwaliteit van de foto zuigt, camera stond gek ingesteld, maar hijs toch grappig. Uren ligt die ouwe te slapen in de buggy in dat drukke Amsterdam, niks krijgt hem wakker.
Totdat de cappuccino op tafel komt, dan steekt ie zijn kop omhoog en gaat ie schuim lebberen :D O+
c_/
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:39:44 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114097897
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:40:22 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114097912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:34 schreef oh-oh het volgende:
Oh kiek, Chico op een Amsterdams terras laatst, lekker aan de cappuccino:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de foto zuigt, camera stond gek ingesteld, maar hijs toch grappig. Uren ligt die ouwe te slapen in de buggy in dat drukke Amsterdam, niks krijgt hem wakker.
Totdat de cappuccino op tafel komt, dan steekt ie zijn kop omhoog en gaat ie schuim lebberen :D O+
c_/
aaaaaach O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_114097923
Chico aan de cappu O+ En Boeboe huggin' O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_114097933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
even weer is een foto van ons Loebesje
lekker naar buiten kijken.. (of had ik deze al gehad? :$)
[ afbeelding ]
Haa leuke foto dit :D O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:16 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114098011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:39 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Oh doe ook een van mij geven ja O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:47:32 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114098084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh doe ook een van mij geven ja O+
Check O+

Hij lag gisteren ff bij me in bed. Gaat ie tegen me aan liggen ruften _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_114098119
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:49:39 #109
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_114098140
Lang geleden dat ik hier gekeken / gepost heb :)

Na men moeders overlijden 2.5 jaar terug is Gregor naar een tante gegaan, die heeft zelf een kruising labra/rottweiler, schat van een beest en dat ging al heel goed tussen die twee.

De foto hieronder is een maandje of 2 oud, ik had Gregor al lang niet gezien en het is toch wel echt te merken dat hij oud wordt :) Hij is nu bijna 14. Was even op bezoek bij men tante en in eerst instantie zag hij me niet eens, maar toen ik zen naam riep kwam ie als een dolle op me af rennen :D beetje stoeien daarna hehe. Hij begint steeds meer staar te krijgen (nee ligt nie aan die 2 haren voor zen ogen :') ) en tsja, hij wordt ouder hé. Je moet met wandelen wel opletten want hij kan ook zo iemand anders achterna lopen :X Maar toch over het algemeen doet ie het heel erg goed, Tara, de andere hond houdt hem wel jong :)

pi_114098190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:32 schreef oh-oh het volgende:
Haha ik vind dat altijd zo leuk als ze zo lomp met die achterpoten zitten, Kees doet dat ook, de chinezen doen dat nooit, die zitten altijd zo heel netjes met de achterpoten :D
Loebes kan alleen netjes zitten als hij er wat voor krijgt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114098208
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Haa leuke foto dit :D O+
Dankje :D
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:54:36 #112
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114098265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Lang geleden dat ik hier gekeken / gepost heb :)

Na men moeders overlijden 2.5 jaar terug is Gregor naar een tante gegaan, die heeft zelf een kruising labra/rottweiler, schat van een beest en dat ging al heel goed tussen die twee.

De foto hieronder is een maandje of 2 oud, ik had Gregor al lang niet gezien en het is toch wel echt te merken dat hij oud wordt :) Hij is nu bijna 14. Was even op bezoek bij men tante en in eerst instantie zag hij me niet eens, maar toen ik zen naam riep kwam ie als een dolle op me af rennen :D beetje stoeien daarna hehe. Hij begint steeds meer staar te krijgen (nee ligt nie aan die 2 haren voor zen ogen :') ) en tsja, hij wordt ouder hé. Je moet met wandelen wel opletten want hij kan ook zo iemand anders achterna lopen :X Maar toch over het algemeen doet ie het heel erg goed, Tara, de andere hond houdt hem wel jong :)

[ afbeelding ]
Oooh dat herinner ik me nog zo goed, is dat echt al 2 jaar geleden weer?
:*
Wat fijn, een Gregor update.
Tof dat ie zo een fijn nieuw huis heeft en dat je weet hoe het gaat met hem, en dat hij je nog kent.
Mooie leeftijd heeft hij al O+
Als je bij die foto even de achtergrond wegwerkt heb je echt een heel leuk plaatje van jullie samen om voor altijd te koesteren O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:32:24 #113
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:34 schreef oh-oh het volgende:
Oh kiek, Chico op een Amsterdams terras laatst, lekker aan de cappuccino:
[ afbeelding ]
Kwaliteit van de foto zuigt, camera stond gek ingesteld, maar hijs toch grappig. Uren ligt die ouwe te slapen in de buggy in dat drukke Amsterdam, niks krijgt hem wakker.
Totdat de cappuccino op tafel komt, dan steekt ie zijn kop omhoog en gaat ie schuim lebberen :D O+
c_/
Heb je die cappuccino daarna zelf nog opgedronken?? :X
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:33:20 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099283
Tuurlijk wel :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:34:18 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114099305
Baloe eet ook van mijn vork/likt van mijn ijsje. Boeiend :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:34:19 #116
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:33 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk wel :D
Dat is wel echte liefde, dan! O+
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:35:00 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114099329
Hell, Billy of Chico namen op Texel een hapje van mijn patatje maar de andere helft bleef in mijn hand, die ging ook gewoon mijn giechel in :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:36:23 #118
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:35 schreef Qwea het volgende:
Hell, Billy of Chico namen op Texel een hapje van mijn patatje maar de andere helft bleef in mijn hand, die ging ook gewoon mijn giechel in :P
:D Billeke was dat, Chico sliep alleen maar :D
Ze mogen idd ook van mijn ijsje likken hoor.
Behalve Sjon want die hapt je hele ijs in een hap weg, dus dat doen we mooi niet :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:38:19 #119
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099411
Ben ik de enige die dat een beetje vies vindt? :@
Ik bedoel, de hond van mijn ouders vroeger dronk uit het vijvertje en vrat haar eigen poep op als ze daar zin in had.
Schat van een beest, maar daar deel ik écht mijn ijsje niet mee! :D
pi_114099417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
Lang geleden dat ik hier gekeken / gepost heb :)

Na men moeders overlijden 2.5 jaar terug is Gregor naar een tante gegaan, die heeft zelf een kruising labra/rottweiler, schat van een beest en dat ging al heel goed tussen die twee.

De foto hieronder is een maandje of 2 oud, ik had Gregor al lang niet gezien en het is toch wel echt te merken dat hij oud wordt :) Hij is nu bijna 14. Was even op bezoek bij men tante en in eerst instantie zag hij me niet eens, maar toen ik zen naam riep kwam ie als een dolle op me af rennen :D beetje stoeien daarna hehe. Hij begint steeds meer staar te krijgen (nee ligt nie aan die 2 haren voor zen ogen :') ) en tsja, hij wordt ouder hé. Je moet met wandelen wel opletten want hij kan ook zo iemand anders achterna lopen :X Maar toch over het algemeen doet ie het heel erg goed, Tara, de andere hond houdt hem wel jong :)

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto van jullie O+ Goed om te horen dat hij het zo goed heeft bij je tante.

En wat oh-oh zegt, over de foto bewerken ^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:39:00 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:38 schreef Poem het volgende:
Ben ik de enige die dat een beetje vies vindt? :@
Ik bedoel, de hond van mijn ouders vroeger dronk uit het vijvertje en vrat haar eigen poep op als ze daar zin in had.
Schat van een beest, maar daar deel ik écht mijn ijsje niet mee! :D
Ja mijn honden zijn niet van zulke goorlappen hoor.
:P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:39:05 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_114099432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:38 schreef Poem het volgende:
Ben ik de enige die dat een beetje vies vindt? :@
Ik bedoel, de hond van mijn ouders vroeger dronk uit het vijvertje en vrat haar eigen poep op als ze daar zin in had.
Schat van een beest, maar daar deel ik écht mijn ijsje niet mee! :D
Baloe vreet echt geen stront en drinkt ook niet uit vijvers :P :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:42:47 #123
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099542
Dan is dat het verschil. :')
pi_114099560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:38 schreef Poem het volgende:
Ben ik de enige die dat een beetje vies vindt? :@
Ik bedoel, de hond van mijn ouders vroeger dronk uit het vijvertje en vrat haar eigen poep op als ze daar zin in had.
Schat van een beest, maar daar deel ik écht mijn ijsje niet mee! :D
Nee, ik vind dat ook vies. Al heeft dat niet alleen met stront vreten, of andere troep van de grond, je hebt je hond nooit 100% in de gaten. Zeker niet als je meer dan 1 hebt.
Ze krijgen van mij wel eens het laatste stukje ijs. Maar mogen echt niet aan mijn drinken of eten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:45:03 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099614
Ik heb er nog steeds niks van opgelopen hoor, er zijn wel viezere dingen in het leven denk ik :P
Ik weet overigens heus wel wat ze doen, als dr ooit es een per ongeluk stront eet buiten dan mag ie wel een hele poos met zn bakkes bij me uit de buurt blijven :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:46:11 #126
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er nog steeds niks van opgelopen hoor, er zijn wel viezere dingen in het leven denk ik :P
Ik weet overigens heus wel wat ze doen, als dr ooit es een per ongeluk stront eet buiten dan mag ie wel een hele poos met zn bakkes bij me uit de buurt blijven :P
Maar ze wassen zich toch ook tussen hun achterpoten en zo? :X
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:47:43 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:46 schreef Poem het volgende:

[..]

Maar ze wassen zich toch ook tussen hun achterpoten en zo? :X
Ze lopen echt niet de hele dag aan hun pik te likken hoor, dan is er iets mis met dat pikkie denk ik :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:49:05 #128
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ze lopen echt niet de hele dag aan hun pik te likken hoor, dan is er iets mis met dat pikkie denk ik :D
Het schijnt dat een hondenbek schoner is dan onze monden.
Toch vind ik het vies..
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:49:45 #129
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099751
_O- Mss neem je dan beter geen hond :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:51:39 #130
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef oh-oh het volgende:
_O- Mss neem je dan beter geen hond :D
Hoezo? Als ik een hond in huis heb, is het vanzelfsprekend om daar dagelijks mee te tongzoenen? Je kunt toch ook een hond hebben, zonder verder oraal contact en zo? :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:52:30 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114099835
Ik hoef echt niks in huis wat ik vies vind hoor :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114099837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef Poem het volgende:

[..]

Het schijnt dat een hondenbek schoner is dan onze monden.
Toch vind ik het vies..
Mensen zijn inderdaad viezer. ;) Niet druk om maken, als jij dat niet ziet zitten niet doen.
En anderen doen maar wat zij oke vinden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:58:34 #133
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_114099999
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:52 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Mensen zijn inderdaad viezer. ;) Niet druk om maken, als jij dat niet ziet zitten niet doen.
En anderen doen maar wat zij oke vinden.
Yess, jij snapt 'm!
Ik wil een hond voor de gezelligheid en niet voor intieme contacten. :P
pi_114104012
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef Poem het volgende:

[..]

Het schijnt dat een hondenbek schoner is dan onze monden.
Toch vind ik het vies..
Nouja schoner.... als het goed is komen over het algemeen minder verschillende soorten bacteriën voor in een hondenmond. Lobbes lebbert me weleens over het gezicht... Dat doet hij meestal onverwacht, sneaky bastard! Ik vind het niet zo'n ramp... Lady's lebbers lijken wel altijd schoner omdat ze maar een mini tong heeft, die ook wat minder nat is ofzo. Ik vind het eigenlijk gewoon cute als ze je een "kusje" komen geven.
pi_114105050
Leuke discussie hier over hondenspuug :9

Ik ben zelf best een beetje vies van mijn honden, en deel er ook echt mijn eten of drinken niet mee :D Als ik zie dat ze eerst op hun gemak hun eigen (of elkaars...) gat schoon lebberen, zonder pardon hun neus in de kont van één van de voorbij lopende katten proberen te duwen, buiten een lekker hapje schapen/konijnen/kippen/varkenspoep proberen te jatten, lopen te slepen met een door de katten gevangen dode muis, rat of mol en dan vervolgens in mijn gezicht proberen te likken... Nah, liever niet. Natuurlijk doen ze niet al die dingen achter elkaar in één dag, maar ik vind het idee gewoon smerig :') Ik gedoog alleen soms kleine, onderdanige likjes aan mijn kin omdat ik dat wel lief (en iets minder onsmakelijk) vind.

Misschien is het bij mij ook wel een beetje opvoeding dat ik het onsmakelijk vind, met name mijn moeder kan namelijk ook echt walgen van dat soort dingen. We hadden een keer een kennis met een jong kind op bezoek (jaar of 1,5) en dat jochie liep met z'n speen rond. Rani liep achter hem aan om te snuffelen, en ineens draaide dat jochie zich om en trok zo z'n speen uit z'n mond en duwt hem in Rani's bek. Rani sabbelde er een beetje verbouwereerd aan, en nog voordat iemand iets kon doen had dat kind de speen al weer in z'n eigen mond :D Mijn moeder ging bijna letterlijk over d'r nek :') De moeder van het kind vond het trouwens geen enkel probleem, was goed voor de weerstand vond ze :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114107261
Mijn hond is wel eens zijn pielemans aan t schoonmaken. Dus ik eet t daarna ook niet meer op. Maar hij krijgt wel vaak het laatste beetje ijs enzo :)

En over Texel gesproken nog anderhalve week :D
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:12:42 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114107296
Oeh Texel O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:14:30 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114107354
Zojuist waren de honden nog ff aan het spelen op de parkeerplaats van kantoor toen mn collega terugkwam. Billy is zo dol op haar, ze zei zelf meteen dat ze zich net als in Hachi voelde O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114107749
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:12 schreef oh-oh het volgende:
Oeh Texel O+
Jep ga er volgende week vrijdag heen.. Dus duim ff dat we goed weer hebben haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114109419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:22 schreef Miss_Isis het volgende:
Leuke discussie hier over hondenspuug :9

De moeder van het kind vond het trouwens geen enkel probleem, was goed voor de weerstand vond ze :+
Haha! Ze heeft wel gelijk!
http://www.nu.nl/gezondheid/2854763/hond-in-huis-gezond-baby.html
pi_114109988
quote:
Een hond in huis, ok. Maar ik weet niet of het delen van een fopspeen met de hond ook die positieve uitwerking op de gezondheid heeft :+

Maar toch, goed om te weten, als ik ooit nog eens kinderen krijg zullen ze wel super gezond worden met drie katten en drie honden in huis :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2012 @ 15:18:45 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_114110422
Mijn kinderen leven nog en die hebben wat foppies met de honden gedeeld.. ach, dochter van 13 heeft er ook een handje van om hondenkoekjes voor te proeven, is goed voor dr glanzende vacht :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:21:01 #143
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114110520
:D Thessa die is ook zo groot geworden hoor.
Ik zal es dat spaghetti filmpje zoeken , dat was echt echt erg _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114110613
Vroeger toen ik klein was deed ik ook wat minder moeilijk. Ik heb menig ijsje met de kat gedeeld (en was dan ook een erg gezond kind :P ). Maar tegenwoordig vind ik het toch een beetje een vies idee eigenlijk :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114110744
Een keer aan mijn hand of gezicht likken vind ik niet erg, maar eten delen noooo waaaaay. Niet na alles wat ik Punkie heb zien eten of likken. Slootwater, een kippenkarkas van twee maanden oud, ontelbare knaagdieren, haar kont, de vloer.... gruwelen. :')
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2012 @ 15:27:35 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_114110779
Yous steekt dr tong achter in je strot als je gaapt O+
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:34:31 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114111107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:27 schreef moussy het volgende:
Yous steekt dr tong achter in je strot als je gaapt O+
Kees ook :D
Sjonnie zoent dan weer alleen op commando, en Chico die zoent alleen mij.
Maar Kees is echt een afgrijselijke lebberdel, die steekt haar tong in iedereen, daarom mag die mij niet tongen _O-
Hier bijvoorbeeld, ik vind het echt afschuwelijk, maar Thessa dr ma vindt het prima, dus tja :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114111709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Kees ook :D
Sjonnie zoent dan weer alleen op commando, en Chico die zoent alleen mij.
Maar Kees is echt een afgrijselijke lebberdel, die steekt haar tong in iedereen, daarom mag die mij niet tongen _O-
Hier bijvoorbeeld, ik vind het echt afschuwelijk, maar Thessa dr ma vindt het prima, dus tja :')
Oh my... :X :D Dat ging mij toch echt iets te ver! Snoezig kindje, schattig hondje, maar de combinatie in dit filmpje... iew :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114111710
Onze herder at z'n eigen poep wel eens op... Onze jack russel die sprong in het water om een herten kadaver te gaan zitten eten wat daar half onder een steiger lag.. al weken.

Lobbes at een poos geleden met mijn vriend als getuige een muizen lijkje op wat in verre staat van ontbinding was.. Een hele poos mocht Lobbes niet in z'n buurt komen... _O-

Vooral met extra vatsige dingen ben je bijna altijd te laat om ze tegen te houden..daar houden ze extra van ofzo.

Ik kan me nog een bbq herinneren waarbij waar m'n oom aan het eten was en Lady bij hem op schoot zat. Geen idee hoe dat handig is.. maargoed ineens hapt ze zo de helft van z'n braadworst weg, brutaal als ze is. Mijn oom gaf er ook niets om en at gewoon rustig verder.. Je had de rest van de familie eens moeten horen... :+
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:48:27 #150
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114111752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:47 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oh my... :X :D Dat ging mij toch echt iets te ver! Snoezig kindje, schattig hondje, maar de combinatie in dit filmpje... iew :D
Ja ik vind dat ook echt smerig.
Maar ja, ik ben dr ma niet :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114112800
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Kees ook :D
Sjonnie zoent dan weer alleen op commando, en Chico die zoent alleen mij.
Maar Kees is echt een afgrijselijke lebberdel, die steekt haar tong in iedereen, daarom mag die mij niet tongen _O-
Hier bijvoorbeeld, ik vind het echt afschuwelijk, maar Thessa dr ma vindt het prima, dus tja :')
Haha, misschien maar goed dat kinderen niet overal goed over nadenken. :+ _O-
Achja echt "kwaad" kan het niet. Haha wel leuk voor later... :7
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:26 #152
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114113359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:07 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha, misschien maar goed dat kinderen niet overal goed over nadenken. :+ _O-
Achja echt "kwaad" kan het niet. Haha wel leuk voor later... :7
:') Tis drie jaar geleden of zo, ze groeien er nog niet overheen die twee smeerpijpjes.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114131055
Jeej Rocky komt dit weekend logeren :D
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:02:12 #154
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114152562
Ahw, Jacky's tandjes beginnen los te zitten! Zat net even te kijken in haar bek en kon er zo aan ééntje wiebelen! Wisseltijd! :D
pi_114154875
Ik ben best wel verdrietig. Rocky zou hier komen logeren. Maar m'n vader stak er weer eens een stokje voor. Mis dat hondje zo enorm en was zo blij dat hij hier een weekendje zou komen. :(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114296287


Aankomende vrijdag krijgen we een leuk logeetje en nog leuker, een border collie :)
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:58:23 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114306466
Leuk is die, veel plezier ermee, blijft ie lang?
Mijn logeetjes komen pas in september geloof ik, wel drie weken meteen.
Nog wat foto's van toen het nog mooi weer was.
Thessa fietst en de honden racen er achteraan met zn allen, dat vinden ze zooooo leuk :D

Billeke:

Chico:

In het veld met Angel:

Toen was het echt heet :P

Sjon gaat altijd panisch lopen doen als er van die knallen zijn tegen de vogels :')

In de trein :D

Hard aan het werk :')

Schattigheid:


[ Bericht 3% gewijzigd door oh-oh op 17-07-2012 10:56:46 ]
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114333103
Ze komt hier een weekje logeren en wanneer ze precies terug moet dat weten we nog niet. Maar enkele daagjes daarna mogen we onze eigen pup ophalen.

Ben echt ieder puppy boek al aan het doornemen. Ben echt te enthousiast
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114350809
@ Oh Oh: jij had toch zo'n trekker aan de lijn, misschien net als in amerika gaan pullen met hem? Kwam toevallig deze foto tegen, bij mijn zoek tocht naar trainings methodes....


Mijn kleine etterbak:


Miep muts:
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:33:29 #160
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114350832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:32 schreef afterburner het volgende:
@ Oh Oh: jij had toch zo'n trekker aan de lijn, misschien net als in amerika gaan pullen met hem? Kwam toevallig deze foto tegen, bij mijn zoek tocht naar trainings methodes....
[ afbeelding ]

Mijn kleine etterbak:
[ afbeelding ]

Miep muts:
[ afbeelding ]
:D Ik stuur hem wel op naar Amerika!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114350876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:33 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Ik stuur hem wel op naar Amerika!
Als je het juiste tuig koopt, mag je hem ook bij mij brengen, dan mag ie wel met de mijne mee trainen ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:38:43 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114350959
Je mag m zo hebben, ik ben m weer es aardig beu de laatste tijd _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114356011
Zo wat binnen foto's was net wat aan het proberen. maar na het weekend Texel foto's :D





Meneer baalt een beetje. We zijn al een paar dagen niet wezen zwemmen, maarja het is er ook niet echt weer voor geweest....
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:52:03 #164
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114366681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo wat binnen foto's was net wat aan het proberen. maar na het weekend Texel foto's :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Meneer baalt een beetje. We zijn al een paar dagen niet wezen zwemmen, maarja het is er ook niet echt weer voor geweest....
Vandaag is het wel lekker weer, Koda heeft al wel weer gezwommen vanmorgen :P Lekker de wubba halen, brengen en vervolgens weer halen :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:55:11 #165
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114366896
Ik lees hier en daar dat kots en diarree nog wel eens voorkomt bij puppies die tanden aan het wisselen zijn? De onze is in ieder geval flink haar tandjes aan het wisselen, maar volgens mij voelt ze zich er helemaal niet happy onder! Ze slaapt veel meer. En heeft vandaag beide (2x diarree en zojuist haar avondmaaltijdje eruit gegooid). Arm wijffie! ;(
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:57:07 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114367021
Oh, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wel van meer kwijlen en tippende oren en zo.

Iemand zin om zondag iets leuks met de hond te doen in Eindhoven?
Ik ga daar naar een leuk evenement dat we organiseren!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:59:14 #167
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114367170
Braken niet, maar dunne ontlasting heb ik ook wel is over gelezen, tijdens het wisselen. Ik denk dat je het nog even moet aanzien, desnoods even temperaturen?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:00:33 #168
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114367254
Bij braken of dunne poep ren ik sowieso nooit naar de da meteen hoor, bij een gezonde hond dan.
Ik kijk dat altijd ff aan, tempen is idd wel handig, maar door het wisselen kunnen ze wel wat verhoging hebben, net als kindjes :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:02:40 #169
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114367383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:00 schreef oh-oh het volgende:
Bij braken of dunne poep ren ik sowieso nooit naar de da meteen hoor, bij een gezonde hond dan.
Ik kijk dat altijd ff aan, tempen is idd wel handig, maar door het wisselen kunnen ze wel wat verhoging hebben, net als kindjes :D
Precies, maar kan die verhoging niet leiden tot het braken en/of de dunne ontlasting? :o
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:08:46 #170
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114367767
Ja, ze voelt in ieder geval niet warmer aan dan normaal. Dus verhoging heeft ze volgens mij niet. Misschien eens kijken of ik er een thermometer in kan krijgen later vandaag. En ze heeft vanochtend ook nog heel leuk gespeeld toen ze op bezoek was bij een andere hond thuis. Dus ze is nog zeker wel actief, maar slaapt ook wel extra.

Wel is haar tandvlees ook wat dikker aan de bovenkant en ze raakt wat geirriteerd als ik daar wil kijken (alsof het wat pijn doet). En boven mist ze ondertussen 2 tanden en 1 was er eerder al uit, maar daar is nu een nieuwe voor in de plaats al aan het komen!

Ze heeft in ieder geval genoeg knauwbotten, een bijtring en een bevroren vaatdoekje waar ze op bijt/ sabbelt. Gelukkig bijt ze (vooralsnog) niet op de meubels. :D
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:17:26 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114368290
Af en toe gewoon es tempen is sowieso handig. Opschrijven wat de temp normaal is, dan kun je mocht je hond zich ziek gedragen tenminste goed bepalen of ie dan al dan niet koorts heeft want dan weet je wat de temp is als ie gezond is ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114369874
Leuke fotos weer!
Jullie hebben vast veel bekijks in de trein.

Vraagje...
Snoepen jullie honden weleens poep?
Mihail betrap ik er wel eens op dat ie op het losloopveld een drol van een andere hond opeet :-/
Brrrr vies.
Iemand zei me dat dan het voedsel van die andere hond niet goed verteerd is waardoor het aantrekkelijk wordt voor andere honden om op te eten.
Ik probeer het te voorkomen maar soms is hij gewoon te snel.

Hij eet ook paardenvijgen maar daar ben ik minder vies van op de een of andere manier haha.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:44:26 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114369981
Paardenvijgen zijn wel gevaarlijker, het ontwormingsmiddel dat daar in kan zitten kan heel verkeerd vallen bij een hond. Ik heb geen poepeters gelukkig. Kees wil nog wel es rollen maar zelden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:49:03 #174
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_114370264
Hier ook een poepeten :{, je kan er ook vrij weinig aan doen hoor
Ik heb vanmiddag Oscar's bench opgeruimd en geruild voor een kussen in de gang, zijn bench werd beetje te krap en een grote past niet in de gang. Ik zal wel zien hoe het loopt hij ligt toch meestal in de kamer wat goed gaat
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_114402685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Oh, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wel van meer kwijlen en tippende oren en zo.

Iemand zin om zondag iets leuks met de hond te doen in Eindhoven?
Ik ga daar naar een leuk evenement dat we organiseren!
Oh damn, normaal had ik gezegd "ja leuk!" maar zit op Texel van t weekend.
Jammer hoor. Dan had ik je hondjes is in het echt kunnen zien.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114402706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Vandaag is het wel lekker weer, Koda heeft al wel weer gezwommen vanmorgen :P Lekker de wubba halen, brengen en vervolgens weer halen :P
Ja maar ik kan helaas niet altijd meteen naar het water als het lekker is ;) werk, verplichtingen enz.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:20:33 #177
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114403267
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh damn, normaal had ik gezegd "ja leuk!" maar zit op Texel van t weekend.
Jammer hoor. Dan had ik je hondjes is in het echt kunnen zien.
Ja heeeeeeeeeeeel jammer!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114404790
quote:
Snoepen jullie honden weleens poep?
Mihail betrap ik er wel eens op dat ie op het losloopveld een drol van een andere hond opeet :-/
Brrrr vies.
Iemand zei me dat dan het voedsel van die andere hond niet goed verteerd is waardoor het aantrekkelijk wordt voor andere honden om op te eten.
Ik probeer het te voorkomen maar soms is hij gewoon te snel.

Hij eet ook paardenvijgen maar daar ben ik minder vies van op de een of andere manier haha.
Mijn reu wilde als jonge pup ook wel eens poep eten, maar op advies van een kennis, ben ik hem af en toe stukjes banaan gaan geven en sindsdien eet ie geen poep meer. Het schijnt dat ze soms aan een bepaalde stof te kort komen en daardoor poep gaan eten. Die stof (kan er niet meer opkomen wat het nu was..) zit ook in banaan.

Mijn teef rolt graag door Frolic drollen... ook heel fijn. Als ik zie dat er rode poep ligt moet ik snel haar kort houden anders moet ze weer onder de douche.
pi_114404851
Loebes houd alleen van modder plassen...

Maar Rocky ging altijd in de poep van mijn paard liggen of rottende konijnen ofzo. Is echt bah!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:32:04 #180
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114405056
Onze rolt het liefst door de vogelpoep (deed onze vorige hond ook!). :D En we hebben een partij zwanen en dikke eenden rondwaggelen in de buurt. Die stronthopen die hun achterlaten vindt ze ook onweerstaanbaar! :') Maar dan om te eten....

Op dit moment ligt ze lekker in het zonnetje dat door het raam naar binnen schijnt. Gelukkig vandaag nog geen diarree gehad. Ze is echt helemaal van slag van die tandjes wisselen! Maar komt vanzelf weer goed!
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:39:19 #181
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114405249
:') Oh ja vogelpoeprollen, dat doet Kees ook wel es.
Gelukkig heb ik het haar binnen nu afgeleerd, sinds ze haar eigen persoonlijke vogelpoepmachine heeft _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114405921
Poep... ja daar zijn die van ons ook dol op. Gelukkig geen poep van andere honden (@Afterburner: de stof die ze daar uit halen die ook in banaan zit is kalium volgens mij) maar wel poep van de konijnen, de cavia's, de schapen, kippen, geiten en varkens. Rani vindt vooral kippenpoep en schapenpoep heerlijk om in te rollen en eet wel eens konijnenpoep, Puck rolt gelukkig nergens in maar is dol op konijnen- en caviapoep (ze wandelt er als ze de kans krijgt de hele tijd achter aan met haar neus onder de 'poepdispenser' totdat er iets uit valt :') ) en Nori zie ik wel eens stiekem een hap varkenspoep jatten. Oh, en kattenpoep heeft ook een bepaalde aantrekkingskracht schijnbaar.

Ik vind het behoorlijk smerig allemaal, maar gelukkig valt het de laatste tijd wel mee. Ze komen niet zo vaak bij de andere dieren in de wei dus hebben weinig kans keutels te jatten of lekker ergens in te rollen. Alleen de kippen lopen overal en nergens, en laten dus ook regelmatig wat achter, maar daar zijn de honden tegenwoordig een beetje op uitgekeken lijkt het. Gelukkig maar, want van al die poep vind ik kippenpoep het hardste stinken :X
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:23:58 #183
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114413804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:23 schreef afterburner het volgende:

[..]

Mijn reu wilde als jonge pup ook wel eens poep eten, maar op advies van een kennis, ben ik hem af en toe stukjes banaan gaan geven en sindsdien eet ie geen poep meer. Het schijnt dat ze soms aan een bepaalde stof te kort komen en daardoor poep gaan eten. Die stof (kan er niet meer opkomen wat het nu was..) zit ook in banaan.

Mijn teef rolt graag door Frolic drollen... ook heel fijn. Als ik zie dat er rode poep ligt moet ik snel haar kort houden anders moet ze weer onder de douche.
Zelfde stofje zit volgens mij ook in eierkoeken (?). Dat werd mij aangeraden :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_114447499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:23 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Zelfde stofje zit volgens mij ook in eierkoeken (?). Dat werd mij aangeraden :P
Haha ik ben blij dat ze dat hier niet doen... Het enige wat hier wel eens voorkomt is dat Lady overgeeft en Lobbes het op wil eten... bah!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:05:06 #185
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114449607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 02:14 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha ik ben blij dat ze dat hier niet doen... Het enige wat hier wel eens voorkomt is dat Lady overgeeft en Lobbes het op wil eten... bah!
_O- Sjon eet hier ook alle kots op, das alleen maar handig, scheelt schoonmaken ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114450199
Iedere keer als ik hier lees draait mijn maag om.. Brr de verhalen ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:43:48 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114450563
:D Jeez, echt, kinderen zijn smeriger hoor _O-
Kees at this moment:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114450727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:43 schreef oh-oh het volgende:
:D Jeez, echt, kinderen zijn smeriger hoor _O-
Kees at this moment:
[ afbeelding ]
:D
pi_114452169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:43 schreef oh-oh het volgende:
:D Jeez, echt, kinderen zijn smeriger hoor _O-
Kees at this moment:
[ afbeelding ]
Dan is het maar goed dat ik geen kinderen heb..

Toen loebes nog een pup was en nog niet zindelijk was was dat altijd een drempel die ik over moest om het op te ruimen. Vooral toen hij het een keer aan zijn darmen had owow heb wat staan kokhalzen..

Die kees haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114459853

Gekke Tessa.


Altijd heerlijk als ze rennen, flapoortjes.
pi_114462242
Jaaaa hier ook...kotseten (kattenkots als er weer eentje te snel gegeten heeft)
Ik zal hem eens banaan gaan geven, kijken of het scheelt.
Eierkoeken eet ik mooi zelf op :-P
Hij is dol op fruit dus dat lust hij vast ook wel, banaan.

Hij krijgt ook bij zijn brokken elke dag een blokje schapenvet met knoflook.
En soms wat yoghurt.
Lekker dat ie dat vindt!! Dan stinkt ie wel een uur naar knoflook maar ja (het houdt de vlooien weg).
En de vacht wordt er extra zacht en glanzend van.
pi_114470878
@oh-oh: Die hondjes van jou zijn echt maf... haha altijd als ik de foto's zo zie lijkt het me zo'n grappige, drukke (maar gezellige) bende bij jullie thuis.

Lobbes likt altijd uit de vaatwasser als de klep openstaat tijdens het inruimen allemaal oude etensresten yyyyummy! Hij weet dat het niet mag... en dan komt hij toch zo sneaky bij je staan en probeert ie het onopgemerkt toch te doen. Fruit zijn ze hier idd ook dol op.. maar vooral lekker fruit. Alles wat iets té droog is of buiten het seizoen (vooral mandarijnen) hoeven ze niet. Lady is vooral een kleine snob..
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:08:25 #193
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114505616
Jacky heeft vandaag haar nieuwe bench gekregen! (Die andere hadden wij te leen en is eigenlijk voor een kleinere hond, maar nu ze wat groter is geworden heeft ze haar eigen gekregen!) En volgens mij was ze er wel happy mee! Daarnet zat ze er vol trots in en om zich heen te kijken! :')
pi_114506487
Hihi grappig.

Mihail ligt graag in de bench, zijn holletje (met een deken erover zodat het echt een hol is)
De grootste maat reguliere bench, gaat net, neemt bijna heel de keuken in beslag :')
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:18:23 #195
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114509319
Ik heb nog nooit een bench gehad!
Mijn honden zijn binnen eigenlijk heel rustig. Buiten wel lekker actief, precies zoals het hoort :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114514734
Hij is heel rustig binnen dat wel, maar hij is jong en krijgt weleens kolder in zn kop....als we er niet bijzijn dan kunnen er gekke dingen gebeuren.
Toen hij een keer met zijn poten op het aanrecht stond (dat probeert ie niet eens als we wel thuis zijn) heeft ie de ontsteker van het gas ingeduwt...en ook nog ontstoken!!
Ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren...

Grote lomperik kan overal bij, dus toen hebben we toch de bench maar van zolder gehaald.
(en altijd de gaskraan dichtdraaien na het koken)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:57:54 #197
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114515605
Wel naar dat je zo goed moet opletten Czarina. Maargoed, liever dat dan uiteindelijk een afgebrand huis ofzo.

Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat met Milo. Ik ben vanuit huis voornamelijk kleine hondjes gewend. Die kunnen dus never nooit bij de tafel etc. Altijd makkelijk :). Milo groeit nu alleen super snel, ik merk al binnen een paar uur verschil :+. Nog even en hij kan dus bij de tafel en deurklinken etc. Nu kan hij voornamelijk alleen nog door het kattenluikje heen, maar daar hebben we ondertussen een babyhekje voor :')

Wel vindt hij de frisbee heel leuk:


Grote ballen mogen er ook wezen:


en hoog gras blijft het lekkerst liggen:
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  † In Memoriam † zondag 22 juli 2012 @ 10:13:25 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_114523179
Opgestapelde mandjes, een boxkleed om tussen te liggen en kussentjes, dat slaapt toch wel het beste!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 22 juli 2012 @ 10:17:35 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114523236
Yous <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 22 juli 2012 @ 10:25:12 #200
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114523342
Wat een lieverd monsterd! O+ (Let wel op teken bij dat hoge gras! Maar dat weet je vast al wel. Onze pup vind het ook heerlijk om door dat gras te rennen en te dollen. En ze had er al twee te pakken in de afgelopen maanden. Wij hadden ook nog bomen in de buurt. Ik weet niet precies waar die krengen allemaal zitten! Dus Jacky voelen we nu om de zoveel tijd ff na.)

En die tennisbal! :o :D

Ja, de onze krijgt nu ook die tafel fase. Ze is nu groot genoeg om er nu bij te komen. Dus we moeten 100% alert zijn! :')
  zondag 22 juli 2012 @ 11:14:27 #201
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_114524261
En de groetjes van Loebes en mij vanaf Texel..

I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 juli 2012 @ 12:30:33 #202
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114526015
Wij hebben net een lekkere wandeling gemaakt in het Ruigeplaatbos! :D Ze was er voor het eerst, dus alle nieuwe geuren (zeker de geuren van die buffel achtige beesten die daar rondlopen, die we helaas niet gezien hebben!) maakten haar helemaal dol en happy! :')

We durven haar alleen nog niet los te laten lopen. Dan gaat ze alle kanten op waarschijnlijk en raak je haar zo goed als kwijt! Eigenlijk zouden we ergens één of ander omheind hekwerk veld moeten hebben, waar we haar dan los kunnen laten. Maar nu nog even geen idee waar we dat kunnen vinden hier in de buurt.

Op een gegeven moment een groep van zo'n 5 honden tegen gekomen. Dat vond ze toch wel wat overweldigend. Nu ligt ze lekker voor pampus in huis! O+
pi_114535526
Oooooh heerlijk daar op Texel!

Hahahaha een megabal!!
pi_114561625

Ondertussen hebben we onze logee al een heel weekend en ze heeft al 4 dingen geleerd en je merkt dat ze daar ontzettend veel plezier in heeft.

En over 8 daagjes krijgen we onze eigen pup. Heb er helemaal zin in :)
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  maandag 23 juli 2012 @ 12:33:13 #205
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114561769
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En de groetjes van Loebes en mij vanaf Texel..

[ afbeelding ]
Ow mèn, jaloers!!!!!!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114561799
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 11:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En de groetjes van Loebes en mij vanaf Texel..

[ afbeelding ]
Prachtig :D
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114566120
Het is echt zo lekker hier. Morgen avond alweer naar huis :-(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114567439
Heerlijk in de zon vanmiddag op het veld




Paar standjes op de mobiel uitproberen:
sepia


vintage




spot rood/geel


pi_114567537
En een ren-serietje op de sportstand :-)
witte hond en fel zonlicht is vage fotos haha






pi_114597316
Levitatie ?

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_114598303
Vanavond naar huis..ik wil niet :( en Loebes ook niet.. denk ik :P


Deze is van gisterenavond.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:23:28 #212
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114598465
We hebben een kiesje gevonden! *O* Yeeee!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:27:58 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114598573
Czarina, mooooooi weer, de hond past ook zo goed bij je username O+
En arme Loebes, ik zou ook niet weg willen, zeker nu met dit weer niet. Hoe druk is het op Texel nu?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:37:24 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114598838
Wij hadden zondag die "show" voor een goed doel.
Met de trein naar Eindhoven, en het was leuk O+
Goede opkomst ook, heeeeeel veel honden die meededen aan de keuringen, veel meer dan gedacht.
Ik heb Billy en Kees laten keuren :P
Hondjes hebben lekker gesocialized:


Percy van Muis was er ook O+

Hindi mocht ook in de buggy:

Buiten kreeg Billy nog even privédoggydanceles :D

Oh ja, ze mochten op de foto voor een paar euro voor het goede doel.
Percy en Sjon samen :D

En Chico en zijn achterachterkleinzoon die er ook was O+

Billy zoals ik hem altijd zie, hij staat altijd zo rechtop tegen mijn been O+ ( dit is niet bij mij maar bij een vriendin van me toevallig, zij maakte de foto :D )


Op het station werden er nog foto's gemaakt van de honden _O-

Hoogtepunt van de dag voor de mormels :')

Was geslaagd, en Billy en Kees hadden mooie rapportjes, vooral Billy O+

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114599347
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:27 schreef oh-oh het volgende:
Czarina, mooooooi weer, de hond past ook zo goed bij je username O+
En arme Loebes, ik zou ook niet weg willen, zeker nu met dit weer niet. Hoe druk is het op Texel nu?
Behoorlijk druk maar het is weleens drukker geweest :-) normaal gaan we altijd buiten het hoog seizoen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:54:49 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114599402
Ik ben er altijd buiten het seizoen, vandaar dat ik het me afvraag :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114599575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Wij hadden zondag die "show" voor een goed doel.
Met de trein naar Eindhoven, en het was leuk O+
Goede opkomst ook, heeeeeel veel honden die meededen aan de keuringen, veel meer dan gedacht.
Ik heb Billy en Kees laten keuren :P
Hondjes hebben lekker gesocialized:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Percy van Muis was er ook O+
[ afbeelding ]
Hindi mocht ook in de buggy:
[ afbeelding ]
Buiten kreeg Billy nog even privédoggydanceles :D
[ afbeelding ]
Oh ja, ze mochten op de foto voor een paar euro voor het goede doel.
Percy en Sjon samen :D
[ afbeelding ]
En Chico en zijn achterachterkleinzoon die er ook was O+
[ afbeelding ]
Billy zoals ik hem altijd zie, hij staat altijd zo rechtop tegen mijn been O+ ( dit is niet bij mij maar bij een vriendin van me toevallig, zij maakte de foto :D )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het station werden er nog foto's gemaakt van de honden _O-
[ afbeelding ]
Hoogtepunt van de dag voor de mormels :')
[ afbeelding ]
Was geslaagd, en Billy en Kees hadden mooie rapportjes, vooral Billy O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Altijd leuk in eindhoven ;-)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:06:36 #218
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114599757
Mwah, wat een hoerige kutstad om met het ov te komen met buggy.
Dat dat nog bestaat op zo een groot station dat er geen liften zijn waar je zo ff in kan zeg :')

En een smerige enge zwerver op het station die persé de honden wilde aaien en dat die smerige Kees hem ook nog ging likken :r
Ik hoop er nu gewoon weer jaren niet te komen eigenlijk _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114600305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:06 schreef oh-oh het volgende:
Mwah, wat een hoerige kutstad om met het ov te komen met buggy.
Dat dat nog bestaat op zo een groot station dat er geen liften zijn waar je zo ff in kan zeg :')

En een smerige enge zwerver op het station die persé de honden wilde aaien en dat die smerige Kees hem ook nog ging likken :r
Ik hoop er nu gewoon weer jaren niet te komen eigenlijk _O-
Ik reis veel Met het OV in eindhoven want tja daar woon ik. Een lift niet nodig want mijn hond loopt zelf die trap op. Zwervers zitten helaas in iedere grote stad. Ik loop er meestal maar aan de andere kant langs :-)

En ik ben hier normaal ook nooit in het seizoen. Maar ben op familie bezoek hier. En dat ging ff niet anders dan nu gaan. Anders kwam het in de knel met mijn andere vakanties :-)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:31:29 #220
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114600444
Ik reis altijd met het OV en ik snap dus echt niet dat ze dat niet verbeteren in Eindhoven, echt debiel.
Je zal maar in een rolstoel zitten, en met een kinderwagen moet je toch ook overal kunnen komen?
Ook niet eens een roltrap naar boven vanaf die perrons ( en nergens in en uitcheck palen, alleen bij de ingang van het station, ook dat is echt vrij primitief :D ) , want dan rij je de buggy nog zo de roltrap op.
Met overstappen op Eindhoven is dat dus echt een drama, no way dat je je aansluiting haalt, want ik moest nu dus eerst wachten tot er iemand mee kwam met de lift, en dan helemaal buitenom lopen.
Op de terugweg kon ik wel naar boven met de roltrap, Billy loopt die gewoon op, en de rest zat in de buggy.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114604391
Er zijn liften hoor die zijn achter het loket een beetje raar dus. Maar ze gaan verbouwen en dan komen er meer roltrappen en liften voor mensen in een rolstoel is het Idd niet handig. Dus over een tijd hebben we ook een modern station. :-)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:39:05 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114604478
Ja je kan er niet alleen in, dat zeg ik, je moet dus eerst iemand van het personeel halen, en die gaan dan met je met die liften, en dan moet je door een hele rare gang en helemaal aan de verkeerde kant naar buiten en zo. Gedoe, echt waar!
Die vrouw zei idd ook dat ze gingen verbouwen en dat dat rond 2015 af zou zijn :')
Mss dat ik daarna wel weer es ga dan :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114629707
Watch at youre own risk !!!
Ik ben niet verantwoordelijk voor
eventuele traumatische gevolgen
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:01:44 #224
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114633542
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:57:51 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_114641781
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_114641981
Hij moet nodig weer geschoren worden! :6
pi_114648521
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:57 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_114661479
Gisteren nog even naar het nestje geweest en een uurtje met alle pups gespeeld. Dan is dit het resultaat :)





Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  donderdag 26 juli 2012 @ 01:02:34 #229
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114667412
Aaah lief, is dat ook degene die jullie hebben uitgezocht?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114671848
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 01:02 schreef monsterd. het volgende:
Aaah lief, is dat ook degene die jullie hebben uitgezocht?
We hebben geen voorkeur, want ze zien er allemaal bijna hetzelfde uit. De fokker beslist nu welke we mee mogen nemen en dit gaat op karakter.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114674369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:44 schreef WillieW het volgende:

[..]

We hebben geen voorkeur, want ze zien er allemaal bijna hetzelfde uit. De fokker beslist nu welke we mee mogen nemen en dit gaat op karakter.
Maar hebben jullie ook geen voorkeur wat betreft karakter juist? Dat je met één meer een klik voelt dan de anderen?
Wel hele lieve pups O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_114674434
Ik heb vannacht gedroomd dat mijn hond was doodgebeten :'(
Werd opeens huilend wakker en toen realiseerde ik me pas dat het een droom was.
Mijn hond logeert deze zomer bij mijn moeder omdat ik er niet goed voor kan zorgen ivm stage. Ik heb hem nu 3 weken niet gezien en mis hem zo erg..
Maarja het is alweer bijna september :)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  † In Memoriam † donderdag 26 juli 2012 @ 14:16:59 #233
7074 moussy
kuttekop
pi_114680557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:50 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Maar hebben jullie ook geen voorkeur wat betreft karakter juist? Dat je met één meer een klik voelt dan de anderen?
Wel hele lieve pups O+
dat zou ik wel hebben, vooral als je de mogelijkheid hebt om er uitgebreid mee te kunnen spelen en zo.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:40:26 #234
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_114681404
Wij hadden toendertijd ook keuze uit zo'n 6 pups. Eigenlijk vrij snel, tijdens het spelen, hadden we onze keuze al gemaakt. Maar bv. een puppy die al begon te janken toen moederhond even het huis in liep, die kozen we dan bewust niet. We dachten allebei eigenlijk. Oh, zou dat een huilertje worden? Niet dat we dat nu ooit zullen weten. :D Maar het sprak ons gewoon niet aan.
pi_114682692
Ik mocht kiezen uit 3 pups maar wist het niet. Toen degene maar gepakt die altijd het meest actief was. En actief is hij nu nog steeds. Soms heel vermoeiend maar wel heel leuk :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114702706
14 jaartjes geleden toen we Lady gingen uitkiezen bij de fokker hebben we ook de actiefste gepakt. De actiefste en degene die het meest reageerde op ons en daar was toen een hele hoop verschil in bij dat nestje. Vraag me altijd af hoe het met haar broertjes en zusjes gaat en of die nog leven.
pi_114713664
Toen wij Nori kregen bepaalde de fokker welke pup naar welk gezin ging. Bij de kennismaking (pups waren toen net 2 weken oud) hebben we met haar een uitgebreid gesprek gehad over wat we wilden met de pup: een teefje, rustige huishond voor in een redelijk drukke gezinssituatie, moest goed en relaxed om kunnen gaan met de andere (huis)dieren en honden, in de toekomst eventueel met kleine kinderen en liefst een hond met fokpotentie.

Tijdens de wekelijkse bezoekjes aan het nest had ik uiteindelijk zelf ook drie favorieten (van de zeven teefjes) waarvan ik dacht dat ze goed bij ons zouden passen qua karakter. Met zeven weken deden alle hondjes onder toezicht van de fokster en de fokster van de moeder- en vaderhond (= eigenaresse hondenschool) een uitgebreide puppy-gedragstest en aan de hand daarvan, plus hun ontwikkeling en gedrag tot die tijd werden ze gekoppeld aan hun baasjes. Wij kregen één van de pups toegewezen die ik zelf ook al op het oog had, en daar waren we heel tevreden mee. De twee andere hondjes die ik op het oog had bleken iets te 'zacht' voor in een druk gezin zoals het onze, en één van die twee had ook een schoonheidsfoutje (wit teentje).

We zijn echt super blij met onze Nori, en ik heb van alle andere baasjes ook alleen maar positieve geluiden gehoord over hun hondje. De meeste gezinnen kregen wel een pup toegewezen waar ze al tijdens de bezoekjes een soort van klik mee leken te hebben. Medio september is er een grote terugkomdag voor alle pups uit Nori's nest en voor alle honden van de fokker waar Nori's vader en moeder vandaan komen. Ik hoop dat ik daar bij kan zijn, het lijkt me heel leuk om al haar zusjes en broertjes weer te zien. Plus natuurlijk de halfbroers en zussen, oma's, opa's, ooms, tantes, etc.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:51:31 #238
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114722988
Wij hadden geluk dat Koda er nog was, hij was al aan een ander gezin beloofd, alleen die hadden plannen met Koda waar de mevrouw waar we hem weg hebben het niet mee eens was. Koda zou dan een cliniclowntje worden in het ziekenhuis, en dan zou hij dus erg beperkt te eten krijgen omdat hij anders té groot zou worden. (dan snap ik sowieso al niet waarom ze dan voor een kruising Lab x Dog gaan.. :'))

Ik had het wel leuk gevonden, 1 van je pups die voor zo'n mooi iets ingezet zou kunnen worden, maar de hond zou dan geen vrijheid kennen en niet met andere honden mogen spelen. Dat wou die mevrouw niet, dus besloot ze Koda als enige pup van de 12 aan te bieden op marktplaats. Ik geloof ergens nog steeds dat het ''zo bedoeld'' was, als jullie snappen wat ik bedoel :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_114728141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij hadden geluk dat Koda er nog was, hij was al aan een ander gezin beloofd, alleen die hadden plannen met Koda waar de mevrouw waar we hem weg hebben het niet mee eens was. Koda zou dan een cliniclowntje worden in het ziekenhuis, en dan zou hij dus erg beperkt te eten krijgen omdat hij anders té groot zou worden. (dan snap ik sowieso al niet waarom ze dan voor een kruising Lab x Dog gaan.. :'))

Ik had het wel leuk gevonden, 1 van je pups die voor zo'n mooi iets ingezet zou kunnen worden, maar de hond zou dan geen vrijheid kennen en niet met andere honden mogen spelen. Dat wou die mevrouw niet, dus besloot ze Koda als enige pup van de 12 aan te bieden op marktplaats. Ik geloof ergens nog steeds dat het ''zo bedoeld'' was, als jullie snappen wat ik bedoel :P
Beperkt te eten krijgen? Wut? Het is geen goudvis. :')
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:12:43 #240
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114728174
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef K.Weenie het volgende:

[..]

Beperkt te eten krijgen? Wut? Het is geen goudvis. :')
Ja ik begreep het ook niet. Maakt me verder niks uit, ben blij dat wij hem hebben :D
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2012 @ 19:28:09 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_114730688
gaat dat om een x duitse dog dan, want dan is het niet zo "gek" om beperkt eten te geven, oftewel gebeurt wel vaker.

http://www.whgdierenartse(...)ond%20nader%20bekeke kijk maar bij het stukje over groeipijnen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:39:13 #242
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114731117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 19:28 schreef moussy het volgende:
gaat dat om een x duitse dog dan, want dan is het niet zo "gek" om beperkt eten te geven, oftewel gebeurt wel vaker.

http://www.whgdierenartse(...)ond%20nader%20bekeke kijk maar bij het stukje over groeipijnen.
Ja klopt, daar hebben wij dus ook rekening mee gehouden, maar die mensen ging het om het feit dat het geen grote hond mocht zijn, dus wouden ze hem klein houden door een bepaalde brok, of een bepaalde hoeveelheid te geven. Als het geen grote hond mocht worden, dan neem je toch geen Labrador, laat staan een kruising Lab x Duitse/Deense (ik weet het nooit zeker.. :P) dog?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:14:18 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114732473
Dit is Mara. Kruizing herder. Opgevangen uit Spanje. Zou als ze daar gebleven was afgemaakt worden, maar dat was gewoon niet de bedoeling. Dus ik heb haar opgevangen in Nederland. Ze is hier al sinds eind februari. Ze was erg apathisch toen ze hier aan kwam, omdat ze zolang in een asiel had gezeten en waarschijnlijk een hoop heeft meegemaakt. Langzaam maar beetje bij beetje komt er steeds meer uit haar. Ik woon zo goed als in het bos, dus ze heeft hier een prachtige omgeving om in te lopen. Dit is de eerste keer dat ik de zorg heb over een hond, dus leer zelf ook een hoop over hoe om te gaan met de zorg van een hond. Nadeel is dat er een hoop verschillende meningen zijn over hoe je met een hond moet omgaan en hoe je er voor moet zorgen. Dus ook wel verwarrend.







pi_114733167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:14 schreef TechXP het volgende:
Dit is Mara. Kruizing herder. Opgevangen uit Spanje. Zou als ze daar gebleven was afgemaakt worden, maar dat was gewoon niet de bedoeling. Dus ik heb haar opgevangen in Nederland. Ze is hier al sinds eind februari. Ze was erg apathisch toen ze hier aan kwam, omdat ze zolang in een asiel had gezeten en waarschijnlijk een hoop heeft meegemaakt. Langzaam maar beetje bij beetje komt er steeds meer uit haar. Ik woon zo goed als in het bos, dus ze heeft hier een prachtige omgeving om in te lopen. Dit is de eerste keer dat ik de zorg heb over een hond, dus leer zelf ook een hoop over hoe om te gaan met de zorg van een hond. Nadeel is dat er een hoop verschillende meningen zijn over hoe je met een hond moet omgaan en hoe je er voor moet zorgen. Dus ook wel verwarrend.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze heeft een lief koppie O+ Vooral die laatste foto vind ik haar lief op staan :)

Is het de bedoeling dat ze jouw hond blijft of vang je haar alleen tijdelijk op?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:42:44 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114733565
Wat een verhalen over alle puppiekeuzes.

Een van de honden van mijn ouders, spikey heb ik via marktplaats gevonden. Er stond geeneens een foto bij. Alleen dat hij destijds 8 maanden oud was, over alle papieren beschikte en dat je een bench erbij kreeg. En dat allemaal voor in totaal 100 euro. Verder wisten we dat het een kruising york boomer was. Nou was ik zo aan het zeuren over een hond dat mijn moeder zei dat ik maar moest mailen dat we 50 euro boden. Zijn die mensen nog mee akkoord gegaan ook! Uiteindelijk bleek spikey van een oud vrouwtje te zijn. Zij kon er niet meer voor zorgen wegens gezondheidsklachten en dus kwam hij terecht bij haar dochter die ook een hele dierentuin in huis had. Onder andere wat labradors inclusief nestje met puppies en fretten en vogels als ik het me goed herinner. Eind goed, spikey is al 8 jaar bij ons :).

De andere hond van mijn ouders is gekocht op een markt in polen voor omgerekend 20 euro. Ze zat gewoon met andere pups in een doos, eigenlijk veels te jong om mee te nemen; hooguit een week of 4, maar anders zouden de pups verzopen worden... Pola is ondertussen 5, wel lastig van karakter wat betreft andere honden en angst maar dat heeft met haar leeftijd te maken waarop we haar kregen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:49:11 #246
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114733815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:32 schreef Miss_Isis het volgende:
Ze heeft een lief koppie O+ Vooral die laatste foto vind ik haar lief op staan :)

Is het de bedoeling dat ze jouw hond blijft of vang je haar alleen tijdelijk op?
Ze mag hier altijd blijven. Heeft jaren in een asiel gezeten in Spanje. En omstandigheden daar in asielen zijn niet zoals hier in NL. Dus was geen prettig leven. Dus ze verdient ook wel een forever home.
pi_114734007
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ze mag hier altijd blijven. Heeft jaren in een asiel gezeten in Spanje. En omstandigheden daar in asielen zijn niet zoals hier in NL. Dus was geen prettig leven. Dus ze verdient ook wel een forever home.
Oh, dat is vast fijn voor haar. Lekker wonen bij het bos, en niet meer van baasje hoeven te veranderen na haar onaangename verleden :)

Hoe bevalt het jou als hondeneigenaar? Het lijkt mij persoonlijk nogal een opgave om van geen ervaring met honden naar eigenaar van een volwassen hond met moeilijk verleden te gaan. Loop je nog tegen bepaalde (onverwachte, of leuke, of minder leuke) dingen aan?

En ongerelateerd en misschien een rare vraag, maar ik vroeg het me ineens af... Hoe doe je dat met haar voer? Als principieel veganist lijkt het me raar om ineens vlees(producten) in huis te hebben voor een hond. Of is dat toch anders?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 21:03:47 #248
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114734449
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 27 juli 2012 20:53 schreef [
Hoe bevalt het jou als hondeneigenaar? Het lijkt mij persoonlijk nogal een opgave om van geen ervaring met honden naar eigenaar van een volwassen hond met moeilijk verleden te gaan. Loop je nog tegen bepaalde (onverwachte, of leuke, of minder leuke) dingen aan?
Het is voor mij nog erg lastig inschatten wanneer ik naar de dierenarts moet gaan. Ik kwam laatst met een lijstje van dingen die mij zorgen baarde, maar bleek volgens dierenarts niets om zorgen over te maken. Maar dat leer je ook wel... daarnaast liever voor niets naar dierenarts dan te laat naar een dierenarts gaan.

Ik weet nog niet of deze hond een erg trauma heeft. Ze is erg rustig en lief. Kan goed met kinderen. En is gemakkelijk in omgang. Ik ken wel andere spaanse honden die erg bang zijn en waar je erg vertrouwen van moet winnen eerst. Deze hond was gewoon erg apathisch. Maar een trauma kan er in zitten en kan er mss ooit eens uitkomen. Dus ik waak nog wel met hoe ze reageert op andere honden enzo. Dat wisselt nu nogal. Soms blaffen en grommen. En meestal negeren.

Ik ken overigens een hoop mensen met honden. Veel daarvan runnen een opvang. Dus er is gelukkig wel veel kennis paraat mocht ik vragen hebben. Dat scheelt, hoewel de meningen soms wel verdeeld zijn ;)

quote:
En ongerelateerd en misschien een rare vraag, maar ik vroeg het me ineens af... Hoe doe je dat met haar voer? Als principieel veganist lijkt het me raar om ineens vlees(producten) in huis te hebben voor een hond. Of is dat toch anders?
Honden zijn heel goed veganistisch te voeden. Een van de oudse honden ter wereld at ook veganistisch. Honden zijn dan ook omnivoor. Echt opportunisten, dus die eten alles zo een beetje wel. Ze halen ook niet specifiek iets uit vlees ofzo qua stoffen. Dat is een verschil met katten, waar het wat lastiger ligt (niet onmogelijk). Er zijn ook honden met vleesallergieen en daardoor is er sowieso dieetvoer op de markt zonder vlees welke heel duur is. Maar er zijn ook 'gewone' merken die veganistisch hondenvoer maken. Denk de bekendste is Yarrah. Die heeft biologisch vleesvoer, maar ook biologisch vegetarisch/veganistisch voer. Ik koop het veganistische voer. Ze vangt alleen soms wel vliegen, dus helemaal veganistisch is ze ook weer niet ;)
pi_114737044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het is voor mij nog erg lastig inschatten wanneer ik naar de dierenarts moet gaan. Ik kwam laatst met een lijstje van dingen die mij zorgen baarde, maar bleek volgens dierenarts niets om zorgen over te maken. Maar dat leer je ook wel... daarnaast liever voor niets naar dierenarts dan te laat naar een dierenarts gaan.

Ik weet nog niet of deze hond een erg trauma heeft. Ze is erg rustig en lief. Kan goed met kinderen. En is gemakkelijk in omgang. Ik ken wel andere spaanse honden die erg bang zijn en waar je erg vertrouwen van moet winnen eerst. Deze hond was gewoon erg apathisch. Maar een trauma kan er in zitten en kan er mss ooit eens uitkomen. Dus ik waak nog wel met hoe ze reageert op andere honden enzo. Dat wisselt nu nogal. Soms blaffen en grommen. En meestal negeren.

Ik ken overigens een hoop mensen met honden. Veel daarvan runnen een opvang. Dus er is gelukkig wel veel kennis paraat mocht ik vragen hebben. Dat scheelt, hoewel de meningen soms wel verdeeld zijn ;)
Fijn dat ze het goed doet bij je en geen ernstige problemen lijkt te hebben. Ik kan me voorstellen dat het erg bevredigend kan zijn om haar op te zien bloeien en minder apathisch te zien worden nu in een veilige omgeving. Dat vind ik ook één van de leukste dingen van mijn asiel en opvangdieren (cavia's, konijnen, katten): het relaxen en opbloeien in een nieuwe omgeving met lekker veel liefde, aandacht, ruimte en gezelschap :)

quote:
[..]

Honden zijn heel goed veganistisch te voeden. Een van de oudse honden ter wereld at ook veganistisch. Honden zijn dan ook omnivoor. Echt opportunisten, dus die eten alles zo een beetje wel. Ze halen ook niet specifiek iets uit vlees ofzo qua stoffen. Dat is een verschil met katten, waar het wat lastiger ligt (niet onmogelijk). Er zijn ook honden met vleesallergieen en daardoor is er sowieso dieetvoer op de markt zonder vlees welke heel duur is. Maar er zijn ook 'gewone' merken die veganistisch hondenvoer maken. Denk de bekendste is Yarrah. Die heeft biologisch vleesvoer, maar ook biologisch vegetarisch/veganistisch voer. Ik koop het veganistische voer. Ze vangt alleen soms wel vliegen, dus helemaal veganistisch is ze ook weer niet ;)
Ik wist niet dat je honden veganistisch kunt voeden, is er lange termijn onderzoek gedaan naar de gezondheidseffecten van veganistische voeding voor honden (en katten)? Onze drie honden eten alleen maar rauw (biologisch) vlees en soms een ei of hapje fruit. Ze krijgen KVV (kant en klaar mengsel van rauw vlees met orgaanvlees en bot) en een deel BARF (stukken dood beest, in ons geval vooral kipkarkassen, eendenkarkassen en kalkoennekken en orgaanvlees zoals runderpens of kippenlever/hart/niertjes). Ze hoeven daar maar weinig van te eten omdat ze er heel veel voedingsstoffen uit kunnen halen, produceren weinig ontlasting en blijven perfect in conditie. Ik heb ook nog nooit gehoord van honden die allergisch zijn voor vlees (wel voor bepaalde vleessoorten zoals rund of kip uiteraard). Ik ben heel benieuwd naar het effect van een veganistisch dieet voor honden en katten. Voor honden kan ik me nog voorstellen dat het mogelijk is, voor katten vind ik het wel héél onnatuurlijk gelet op hun normale dieet.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 22:14:21 #250
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114738077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 21:56 schreef Miss_Isis het volgende:

Fijn dat ze het goed doet bij je en geen ernstige problemen lijkt te hebben. Ik kan me voorstellen dat het erg bevredigend kan zijn om haar op te zien bloeien en minder apathisch te zien worden nu in een veilige omgeving. Dat vind ik ook één van de leukste dingen van mijn asiel en opvangdieren (cavia's, konijnen, katten): het relaxen en opbloeien in een nieuwe omgeving met lekker veel liefde, aandacht, ruimte en gezelschap :)
Ja inderdaad.

quote:
Ik wist niet dat je honden veganistisch kunt voeden, is er lange termijn onderzoek gedaan naar de gezondheidseffecten van veganistische voeding voor honden (en katten)?
Het is een kleine markt, dus er is weinig onderzoek op dat vlak geweest. Er was iig jaren terug een duits onderzoek en vegetarisch hondenvoer scoorde toen beter dan gewoon blikvoer e.d. Hondenvoer gebaseerd op rauwe voeding scoorde het beste. Ik heb nu Yarrah, maar had ook AMIdog voer en dat is ontwikkeld door dierenartsen. Er is wel goed over nagedacht mbt wat honden nodig hebben. Er zijn ook wel merken op de markt geweest die te weinig voedingsstoffen erin deden.
Amerikaanse instantie die bepaalt of bepaald voer op de markt mag oordeelde iig dat vegan voeren van honden / katten kan mits genoeg en voldoende stoffen in het voer toegevoegd waren. Denk aan taurine e.d.

Ik ken veel mensen die hond vega voeden. En daar is het nooit echt een probleem. Bij katten vaak wat lastiger, omdat die veel vocht halen uit het voer. En het vega voer op de markt is meestal brokken. Natvoer is er niet zoveel. Dus er zijn ook daar vaak problemen nog mbt nieren. Maar dat heeft ook te maken met dat door fok vele rassen daar overgevoelig zijn.

quote:
Ik heb ook nog nooit gehoord van honden die allergisch zijn voor vlees (wel voor bepaalde vleessoorten zoals rund of kip uiteraard).
Ik ook niet, maar zag er hier en daar mensen over praten, omdat ze ook vegavoer kochten. Zag dat bv. bij reacties op zooplus.nl staan enzo. Maar het is niet zo gek, omdat in vlees veel bewerking wordt gedaan. En mensen kopen bv. dan rauw vlees bij slager waar het dus al bewerkt is. En dan kunnen er ook stoffen in komen die niet zo goed zijn voor honden en daardoor er erg sterk op reageren.

Honden eten al eeuwen ook met de pot mee. En vroeger was de pot veel meer vegetarisch/veganistisch, dus wat dat betreft is er ook wel meer bekend over honden en vegavoer. Katten hebben vooral geleefd bij boerderijen en leefde van wat ze vingen. Ze zijn nog maar vrij kort in die zin fulltime huisdier en daardoor is er ook minder kennis. Alleen zowel het vleesvoer als het vegavoer gaat over zeer bewerkte eiwitten e.d. met toegevoegde stoffen, dus de term veganistisch doet suggereren dat de katten groenten en fruit eten, maar het verschilt niet zoveel van het commerciele voer, want daar zit ook veel plantaardige stoffen in en weinig echt vlees.

quote:
Ik ben heel benieuwd naar het effect van een veganistisch dieet voor honden en katten. Voor honden kan ik me nog voorstellen dat het mogelijk is, voor katten vind ik het wel héél onnatuurlijk gelet op hun normale dieet.
Ik sluit het niet uit voor katten. Er zijn wel wat kleine onderzoekjes gedaan en dat is meestal positief. Maar ik benadruk wel aan mensen die katten vegan voeren dat ze wel het goed moeten uitbalanseren en evt. regelmatig bij dierenarts checken ivm nieren.
pi_114758112
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 22:14 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

[..]

Het is een kleine markt, dus er is weinig onderzoek op dat vlak geweest. Er was iig jaren terug een duits onderzoek en vegetarisch hondenvoer scoorde toen beter dan gewoon blikvoer e.d. Hondenvoer gebaseerd op rauwe voeding scoorde het beste. Ik heb nu Yarrah, maar had ook AMIdog voer en dat is ontwikkeld door dierenartsen. Er is wel goed over nagedacht mbt wat honden nodig hebben. Er zijn ook wel merken op de markt geweest die te weinig voedingsstoffen erin deden.
Amerikaanse instantie die bepaalt of bepaald voer op de markt mag oordeelde iig dat vegan voeren van honden / katten kan mits genoeg en voldoende stoffen in het voer toegevoegd waren. Denk aan taurine e.d.

Ik ken veel mensen die hond vega voeden. En daar is het nooit echt een probleem. Bij katten vaak wat lastiger, omdat die veel vocht halen uit het voer. En het vega voer op de markt is meestal brokken. Natvoer is er niet zoveel. Dus er zijn ook daar vaak problemen nog mbt nieren. Maar dat heeft ook te maken met dat door fok vele rassen daar overgevoelig zijn.

[..]

Ik ook niet, maar zag er hier en daar mensen over praten, omdat ze ook vegavoer kochten. Zag dat bv. bij reacties op zooplus.nl staan enzo. Maar het is niet zo gek, omdat in vlees veel bewerking wordt gedaan. En mensen kopen bv. dan rauw vlees bij slager waar het dus al bewerkt is. En dan kunnen er ook stoffen in komen die niet zo goed zijn voor honden en daardoor er erg sterk op reageren.

Honden eten al eeuwen ook met de pot mee. En vroeger was de pot veel meer vegetarisch/veganistisch, dus wat dat betreft is er ook wel meer bekend over honden en vegavoer. Katten hebben vooral geleefd bij boerderijen en leefde van wat ze vingen. Ze zijn nog maar vrij kort in die zin fulltime huisdier en daardoor is er ook minder kennis. Alleen zowel het vleesvoer als het vegavoer gaat over zeer bewerkte eiwitten e.d. met toegevoegde stoffen, dus de term veganistisch doet suggereren dat de katten groenten en fruit eten, maar het verschilt niet zoveel van het commerciele voer, want daar zit ook veel plantaardige stoffen in en weinig echt vlees.

[..]

Ik sluit het niet uit voor katten. Er zijn wel wat kleine onderzoekjes gedaan en dat is meestal positief. Maar ik benadruk wel aan mensen die katten vegan voeren dat ze wel het goed moeten uitbalanseren en evt. regelmatig bij dierenarts checken ivm nieren.
Ik heb er vanochtend nog wat meer over opgezocht, maar ik ben beslist niet overtuigd van eventuele voordelen van vegetarische of veganistische voeding voor honden en katten. Van wat ik gelezen heb bleek dat het voer zeer zwaar bewerkt wordt om er voor te zorgen dat de honden en katten er toch voedingsstoffen uit kunnen halen. Dit komt op mij heel onnatuurlijk over; waarom zou je je hond of kat voer willen geven met een x-aantal verschillende bewerkte stoffen, uit plantaardige voedingsmiddelen geïsoleerde eiwitten en vetten, allerlei toegevoegde stoffen zoals taurine, enzovoorts. Dat plantaardige grondstoffen zo zwaar bewerkt moet worden aan alle kanten voor het verteerbaar is (en dan hebben we het nog niet eens over smakelijk) geeft toch al aan dat plantaardige voeding eigenlijk niet geschikt is voor honden en katten?

Ik geef mijn dieren veel liever een stuk eend of zo waar alles compleet in zit, wat in z'n geheel verteerd wordt met minimale ontlasting en waar niets aan bewerkt hoeft te worden. Dat lijkt mij veel natuurlijker en gezonder voor het dier. Dat ze kunnen overleven op vegetarische of veganistische voeding betekent natuurlijk niet dat het ook goed voor ze is.

Geef jij Mara eigenlijk vega-voer omdat je denkt dat het beter voor haar is, of beter voor het milieu misschien, of omdat je (uit principe?) gewoon geen dierlijke producten wilt kopen? En zou je overstappen op bijvoorbeeld rauw voer als Mara dat lekkerder zou vinden en/of het daar (nog) beter op zou doen? (niet bedoeld als aanval of zo trouwens, ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat hij z'n dieren voert zolang ze er niet aantoonbaar onder lijden. Maar ben gewoon nieuwsgierig naar je beweegredenen)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:16:35 #252
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114763406
Wat doen jullie honden eigenlijk als jullie verdrietig zijn? Komen ze je troosten, of gaan ze juist weg?
Onze hond maakt zich heel snel uit de voeten als ik moet huilen haha, dan wil hij naar buiten.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 28 juli 2012 @ 14:45:31 #253
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114764438
Koda gaat dan op zijn rug liggen en om aandacht vragen :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_114773082
Noukie komt bij me liggen en legt haar kop op mijn schoot. Tessa komt met de poten op de bank en gaat mijn hand/arm likken, of voet, wat het dichtste bij is. :)
pi_114773282
Die van mij springt dan tegen me op en gaat mijn gezicht likken O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:38:12 #256
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114774750
Was die van mij ook maar zo lief als die van jullie :(
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114774987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:16 schreef Luxuria het volgende:
Wat doen jullie honden eigenlijk als jullie verdrietig zijn? Komen ze je troosten, of gaan ze juist weg?
Onze hond maakt zich heel snel uit de voeten als ik moet huilen haha, dan wil hij naar buiten.
Lady komt naar je toe kruipt op schoot en begint je in je nek likjes te geven en helemaal met haar gezicht tussen je haar te woelen. (Als je lang haar hebt tenminste, dan kan dat). Ik vind dit altijd heel lief van der, normaal doet ze dit soort dingen eigenlijk nooit maar dan wel. Klein eigenwijs soms zelfs kattig hondje maar toch ééntje met een gouden hartje. :@ O+

Lobbes komt gewoon altijd kijken en dan staat hij daar klaar zodat je hem een knuffel kunt geven. Het helpt wel als je je rot voelt om met hem te knuffelen. Of hij doet een poging om bij je op schoot te klimmen, wat hem meestal wel lukt. :+

En dan heb je dus 35 kilo op je schoot om mee te knuffelen. :')


Net terug van de wandeling...
Lobbes is altijd wel een aansteller geweest. Nu begint het toch wel irritant te worden...
Meneertje besluit voortaan dat wanneer we richting huis lopen gewoon niet meer mee te lopen of op een tempo wat je kruipend bij kunt houden, omdat hij niet naar huis wil. Loop je een zijstraat in (dus niet meer richting huis) dan begint ie weer op tempo te hobbelen, dus moe is hij niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door CesarMilan op 28-07-2012 19:55:22 ]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:32:34 #258
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114776319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:22 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik heb er vanochtend nog wat meer over opgezocht, maar ik ben beslist niet overtuigd van eventuele voordelen van vegetarische of veganistische voeding voor honden en katten.
Het zal niet slechter zijn dan het gemiddelde voer wat er aangeboden wordt.

quote:
Van wat ik gelezen heb bleek dat het voer zeer zwaar bewerkt wordt om er voor te zorgen dat de honden en katten er toch voedingsstoffen uit kunnen halen. Dit komt op mij heel onnatuurlijk over; waarom zou je je hond of kat voer willen geven met een x-aantal verschillende bewerkte stoffen, uit plantaardige voedingsmiddelen geïsoleerde eiwitten en vetten, allerlei toegevoegde stoffen zoals taurine, enzovoorts. Dat plantaardige grondstoffen zo zwaar bewerkt moet worden aan alle kanten voor het verteerbaar is (en dan hebben we het nog niet eens over smakelijk) geeft toch al aan dat plantaardige voeding eigenlijk niet geschikt is voor honden en katten?
Bijna al het voer wat honden/katten krijgen is sterk bewerkt. Zelfs het vee krijgt voedingsstoffen toegevoegd, zodat het in het vlees komt. Dus ik denk dat 'onnatuurlijk' niet echt een goed argument tegen is m.i.

Wat mij betreft gaat het niet zozeer om hoe en wat, maar om dat de hond wel gewoon alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Voor mensen is een bron ook niet belangrijk als de voedingsstoffen maar binnen komen.

Ik was daarnet bij een dierenwinkel en vrouw van dierenwinkel wilde Mara een snoepje met vlees geven. Ik zei dat ze op een bepaald dieet zit. Uiteindelijk vroeg ze door dus toen hadden we het over vegavoer voor honden. Ik was wel verbaasd dat ze er niet zo hysterisch over deed zoals ik hier en daar weleens mee maak, maar ze begon over dat ze weleens onderzocht hadden in Utrecht over plantaardig voer in het hondenvoer en dat het verder niet schadelijk was e.d. Dus vond het wel een positief gesprek.

quote:
Ik geef mijn dieren veel liever een stuk eend of zo waar alles compleet in zit, wat in z'n geheel verteerd wordt met minimale ontlasting en waar niets aan bewerkt hoeft te worden.
Maar in hoeverre denk je dat de eend niet bewerkt is? Als je dat zo even koopt bij slager, weet je het ook niet zo. Voor menselijke consumptie stoppen ze er soms ook kleurstoffen in om het wat mooier te laten ogen. Vlees zonder bewerking is nl. minder smakelijk. En kip pompen ze op met sojaeiwitten en water om het meer te laten wegen. De vraag is ook of elk stuk vlees per definitie goed is voor bepaalde dieren. Als je een stuk lever geeft kan het van een dier zijn met hoge vitamine C waardes. Ik weet niet hoe dat zit, maar kan zijn dat dit niet bij elk dier goed valt.

quote:
Dat lijkt mij veel natuurlijker en gezonder voor het dier. Dat ze kunnen overleven op vegetarische of veganistische voeding betekent natuurlijk niet dat het ook goed voor ze is.
Zou kunnen. Mara zou afgemaakt zijn als niemand haar had opgevangen. Als ze dan hier nog een paar jaar (jaar of 3 a 4) kan leven is dat denk erg mooi. En misschien wordt ze een paar maanden ouder of misschien wel een jaar ouder als ik haar vers vlees zou serveren, maar weegt dat op tegen over de hoeveelheid dieren die anders gedood moeten worden om haar te voeden? Of de impact op het milieu? Ik vind van niet. Ik hou rekening met het individu en het groter plaatje.

quote:
Geef jij Mara eigenlijk vega-voer omdat je denkt dat het beter voor haar is, of beter voor het milieu misschien, of omdat je (uit principe?) gewoon geen dierlijke producten wilt kopen?
Ik weet niet of het beter is voor haar. Ik denk dat als je het vergelijkt met gemiddeld voer uit de supermarkten en dierenwinkels dat haar voer misschien wel meer afgestemd is op behoefte van het dier, dan commercieel voer waar winst voorop staat. Het waarom is natuurlijk wel ivm mijn ethische bezwaren tegen vlees en dierlijke producten.

quote:
En zou je overstappen op bijvoorbeeld rauw voer als Mara dat lekkerder zou vinden en/of het daar (nog) beter op zou doen?
Ze zal er vast van smullen. Ik vind 'beter' niet per definitie een argument voor verandering. Ik kan ook gezonder leven door transvetten enzo uit mijn dieet te schrappen. Maar ik kies daar niet voor.

Voor mij is het vooral van belang dat het dier gewoon gezond is en alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik vind dat niet echt overleven, maar gewoon genoeg om gezond te leven. Bij de overwegingen zet ik af dat het dier gezond moet zijn en ik probeer anderzijds ook zo min mogelijk impact te hebben op mens, dier en natuur.

Overigens zijn er wel wat dingen wat wel wat lastig is als veganist en een hond opvangen. En dat is eigenlijk de vlooien en de teken ;) Maar ook wel medicatie/inentingen enzo die op dieren getest zijn of dierlijke ingredienten bevatten. Daar moet ik toch soms even een knop omzetten. Helaas is de wereld nog niet perfect voor mij ;)
pi_114777858
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:32 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het zal niet slechter zijn dan het gemiddelde voer wat er aangeboden wordt.

[..]

Bijna al het voer wat honden/katten krijgen is sterk bewerkt. Zelfs het vee krijgt voedingsstoffen toegevoegd, zodat het in het vlees komt. Dus ik denk dat 'onnatuurlijk' niet echt een goed argument tegen is m.i.

Wat mij betreft gaat het niet zozeer om hoe en wat, maar om dat de hond wel gewoon alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Voor mensen is een bron ook niet belangrijk als de voedingsstoffen maar binnen komen.

Ik was daarnet bij een dierenwinkel en vrouw van dierenwinkel wilde Mara een snoepje met vlees geven. Ik zei dat ze op een bepaald dieet zit. Uiteindelijk vroeg ze door dus toen hadden we het over vegavoer voor honden. Ik was wel verbaasd dat ze er niet zo hysterisch over deed zoals ik hier en daar weleens mee maak, maar ze begon over dat ze weleens onderzocht hadden in Utrecht over plantaardig voer in het hondenvoer en dat het verder niet schadelijk was e.d. Dus vond het wel een positief gesprek.

[..]

Maar in hoeverre denk je dat de eend niet bewerkt is? Als je dat zo even koopt bij slager, weet je het ook niet zo. Voor menselijke consumptie stoppen ze er soms ook kleurstoffen in om het wat mooier te laten ogen. Vlees zonder bewerking is nl. minder smakelijk. En kip pompen ze op met sojaeiwitten en water om het meer te laten wegen. De vraag is ook of elk stuk vlees per definitie goed is voor bepaalde dieren. Als je een stuk lever geeft kan het van een dier zijn met hoge vitamine C waardes. Ik weet niet hoe dat zit, maar kan zijn dat dit niet bij elk dier goed valt.

[..]

Zou kunnen. Mara zou afgemaakt zijn als niemand haar had opgevangen. Als ze dan hier nog een paar jaar (jaar of 3 a 4) kan leven is dat denk erg mooi. En misschien wordt ze een paar maanden ouder of misschien wel een jaar ouder als ik haar vers vlees zou serveren, maar weegt dat op tegen over de hoeveelheid dieren die anders gedood moeten worden om haar te voeden? Of de impact op het milieu? Ik vind van niet. Ik hou rekening met het individu en het groter plaatje.

[..]

Ik weet niet of het beter is voor haar. Ik denk dat als je het vergelijkt met gemiddeld voer uit de supermarkten en dierenwinkels dat haar voer misschien wel meer afgestemd is op behoefte van het dier, dan commercieel voer waar winst voorop staat. Het waarom is natuurlijk wel ivm mijn ethische bezwaren tegen vlees en dierlijke producten.

[..]

Ze zal er vast van smullen. Ik vind 'beter' niet per definitie een argument voor verandering. Ik kan ook gezonder leven door transvetten enzo uit mijn dieet te schrappen. Maar ik kies daar niet voor.

Voor mij is het vooral van belang dat het dier gewoon gezond is en alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik vind dat niet echt overleven, maar gewoon genoeg om gezond te leven. Bij de overwegingen zet ik af dat het dier gezond moet zijn en ik probeer anderzijds ook zo min mogelijk impact te hebben op mens, dier en natuur.

Overigens zijn er wel wat dingen wat wel wat lastig is als veganist en een hond opvangen. En dat is eigenlijk de vlooien en de teken ;) Maar ook wel medicatie/inentingen enzo die op dieren getest zijn of dierlijke ingredienten bevatten. Daar moet ik toch soms even een knop omzetten. Helaas is de wereld nog niet perfect voor mij ;)
Duidelijk verhaal (al ben ik het er zelf niet mee eens :P ).

Wat betreft het vlees dat mijn honden eten: dat is grotendeels biologisch en bv die eend waar ik het over had, of bv de runderknars die we laatst bij de slager hebben gehaald is zeker weten niet bewerkt. De eend is eerst van de filet en poten ontdaan (die zijn voor menselijke consumptie) en het karkas wordt daarna verkocht als hondenvoer (ik bestel het ook via mijn voerleverancier). Daar is echt niets mee gebeurd, geen geur/kleur/smaakstofjes, niets. Ook de runderknars komt rechtstreeks uit een koe, waarvan de rest door onze slager versneden is voor menselijke consumptie.

Ik weet niet wat je denkt dat er met dergelijk vlees gebeurd aan bewerking, maar als het om 'gewoon' een stuk vlees, orgaan of bot gaat (dus geen worst of gehakt) zit er bij onze slager verder niets extra's op, aan of in. Puur natuur dus wat dat betreft. In de supermarkt wordt niet-bio kipfilet wel opgevuld met water en een beetje eiwit en gehakt of biefstuk gekleurd met rode kleurstof, maar verder echt geen schadelijke stoffen. Het enige schadelijke wat er in vlees zou kunnen zitten zijn stoffen die het geslachte dier eventueel heeft binnengekregen (bv medicatie zoals AB) maar daar wordt streng op gecontroleerd, middels o.a. voedselketen-informatieformulieren en toezicht door dierenartsen. Bij biologisch vlees zijn de eisen daar aan uiteraard nog (veel) strenger.

Wat betreft het niet geschikt zijn van bepaalde stukken vlees voor honden: het idee is dat honden die op deze manier gevoerd worden natuurlijke voeding krijgen, met daarin een natuurlijke vlees/bot/orgaan verhouding (net als in een echte prooi, zeg maar). Er wordt met name vlees gevoerd van dieren die ook 'in het wild' aan een hond ten prooi zouden kunnen vallen (denk: eend, kip, konijn, duif, gans, maar ook hert, geit, lam en rund en soms ook vis en ei). Lever van die dieren maakt ook een klein deel uit van het dieet net als bv hart, niertjes en pens. De vitamines die daar in zitten heeft een hond nodig en passen binnen het dieet. Vitamine c is trouwens sowieso goed voor honden, overdosering daarvan is niet mogelijk. Vitamine A (bedoelde je die misschien? zit veel in lever) is ook gezond en nodig, maar kan wel bij een overdosis worden opgeslagen in de lever van de hond (en kan op lange termijn bij een zeer grote overdosis in bepaalde zeldzame gevallen vergiftigingsverschijnselen veroorzaken). Daarom moet je er ook niet teveel van voeren. Alles in verhouding, zeg maar ;)

Ik had trouwens nog niet eens gedacht aan de eventuele problemen met vlooien en andere parasieten! Wist je dat je die ook kan proberen te voorkomen met biergist en knoflooktabletten door het voer? Misschien een meer natuurlijke oplossing zonder vergif :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:55:52 #260
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114779666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik weet niet wat je denkt dat er met dergelijk vlees gebeurd aan bewerking, maar als het om 'gewoon' een stuk vlees, orgaan of bot gaat (dus geen worst of gehakt) zit er bij onze slager verder niets extra's op, aan of in.
Dat is idd beetje bij welke slager je haalt en of je daar inzicht in hebt. Er zijn ook van rauw vleesvoerders die ook het gewoon simpel bij supermarkt halen.

quote:
Wat betreft het niet geschikt zijn van bepaalde stukken vlees voor honden: het idee is dat honden die op deze manier gevoerd worden natuurlijke voeding krijgen, met daarin een natuurlijke vlees/bot/orgaan verhouding (net als in een echte prooi, zeg maar).
Mijn punt was een beetje dat je ziet dat men deze filosofie heeft, maar dat de dieren die ze geven aan hond/kat dan geen dieren zijn die ze als ze wild zouden zijn zouden eten. Vooral met katten zie je dat. Tonijn geven, maar ik zie de katten nog niet met een duikpak die tonijnen in het wild vangen ;) Hoewel dat wel een grappig plaatje zou opleveren ;)

quote:
Vitamine c is trouwens sowieso goed voor honden, overdosering daarvan is niet mogelijk. Vitamine A (bedoelde je die misschien? zit veel in lever) is ook gezond en nodig, maar kan wel bij een overdosis worden opgeslagen in de lever van de hond (en kan op lange termijn bij een zeer grote overdosis in bepaalde zeldzame gevallen vergiftigingsverschijnselen veroorzaken). Daarom moet je er ook niet teveel van voeren. Alles in verhouding, zeg maar ;)
Sorry, bedoelde vit. A inderdaad. Het is lastig om een natuurlijk dieet samen te stellen in juiste verhoudingen, omdat je enerzijds niet weet wat ze in de natuur zouden eten en anderzijds omdat je ook met gefokte dieren meestal niet precies weet hoe een dier opgefokt is en daardoor ook wat minder zicht hebt op de voedingswaarden.

quote:
Ik had trouwens nog niet eens gedacht aan de eventuele problemen met vlooien en andere parasieten! Wist je dat je die ook kan proberen te voorkomen met biergist en knoflooktabletten door het voer? Misschien een meer natuurlijke oplossing zonder vergif :)
Nog beetje lerende hier in. Ik heb een tekenband die preventief werkt en echt geen teek gezien meer. Dat voorkomt weer een beetje dat ik teken dood zou maken bij ze eruit halen. Als ik ze levend eruit krijg dan zet ik ze in het wild weer terug. Maar dat is wel lastig. Anderzijds vraag ik me af of dat wel gezond is voor het dier als die stoffen zo in de vet gaat zitten om teken te verjagen. Beetje dilemma's.
pi_114796052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:55 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat is idd beetje bij welke slager je haalt en of je daar inzicht in hebt. Er zijn ook van rauw vleesvoerders die ook het gewoon simpel bij supermarkt halen.

[..]

Mijn punt was een beetje dat je ziet dat men deze filosofie heeft, maar dat de dieren die ze geven aan hond/kat dan geen dieren zijn die ze als ze wild zouden zijn zouden eten. Vooral met katten zie je dat. Tonijn geven, maar ik zie de katten nog niet met een duikpak die tonijnen in het wild vangen ;) Hoewel dat wel een grappig plaatje zou opleveren ;)

[..]

Sorry, bedoelde vit. A inderdaad. Het is lastig om een natuurlijk dieet samen te stellen in juiste verhoudingen, omdat je enerzijds niet weet wat ze in de natuur zouden eten en anderzijds omdat je ook met gefokte dieren meestal niet precies weet hoe een dier opgefokt is en daardoor ook wat minder zicht hebt op de voedingswaarden.

[..]

Nog beetje lerende hier in. Ik heb een tekenband die preventief werkt en echt geen teek gezien meer. Dat voorkomt weer een beetje dat ik teken dood zou maken bij ze eruit halen. Als ik ze levend eruit krijg dan zet ik ze in het wild weer terug. Maar dat is wel lastig. Anderzijds vraag ik me af of dat wel gezond is voor het dier als die stoffen zo in de vet gaat zitten om teken te verjagen. Beetje dilemma's.
Nog een dingetje wat betreft de teken; zo'n halsband met gif vind ik persoonlijk heel naar. Zo'n band met gif gebruik ik dan ook liever niet voor de dieren. Ik vind het een vervelend idee dat het misschien opbouwt in hun lichaam en ze eigenlijk de hele dag gif bij zich dragen. Met een goed tekenpincet (eentje met twee kanten, een soort 'schuifje' en een echte pincet-kant) haal ik eventuele teken altijd levend en onbeschadigd uit onze honden en katten zonder problemen. Voor mij echt een veel betere optie, want i.m.o. gezonder voor het huisdier (en in principe ook voor de teek, want die wordt ook niet blootgesteld aan gif). Knoflook en biergist door het hondenvoer schijnt trouwens ook tegen teken afwerend te (kunnen) werken, honden smaken er schijnbaar vies van voor vlooien en teken (en las dat het zelfs interne parasieten zoals wormen zou helpen tegengaan).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 29 juli 2012 @ 12:03:15 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_114796827
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:36 schreef Miss_Isis het volgende:

Nog een dingetje wat betreft de teken; zo'n halsband met gif vind ik persoonlijk heel naar. Zo'n band met gif gebruik ik dan ook liever niet voor de dieren. Ik vind het een vervelend idee dat het misschien opbouwt in hun lichaam en ze eigenlijk de hele dag gif bij zich dragen. Met een goed tekenpincet (eentje met twee kanten, een soort 'schuifje' en een echte pincet-kant) haal ik eventuele teken altijd levend en onbeschadigd uit onze honden en katten zonder problemen. Voor mij echt een veel betere optie, want i.m.o. gezonder voor het huisdier (en in principe ook voor de teek, want die wordt ook niet blootgesteld aan gif). Knoflook en biergist door het hondenvoer schijnt trouwens ook tegen teken afwerend te (kunnen) werken, honden smaken er schijnbaar vies van voor vlooien en teken (en las dat het zelfs interne parasieten zoals wormen zou helpen tegengaan).
Ja, tekenband heb ik ook zo mijn twijfels bij. Vooral dat zo een band wel bij honden kan en dat er niet zo een band voor mensen is zegt ook wel iets erover...

Mss dat ik nog overstap naar andere middelen. Knoflook en biergist klinkt wel beter. Zal mij er eens in gaan verdiepen.

Komt trouwens door de vitamine B's in knoflook en biergist. Dat werkt ook bij mensen tegen muggen e.d. omdat het de geur van het bloed zeg maar verandert en daardoor minder aantrekkelijk wordt. Muggen gaan daardoor liever naar een ander persoon toe.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 15:11:27 #263
7074 moussy
kuttekop
pi_114848401
Met knoflook (en ui) moet je juist oppassen bij honden omdat het sulfoxide en disulfide bevat, deze stoffen kunnen rode bloedcellen beschadigen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_114849742
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:11 schreef moussy het volgende:
Met knoflook (en ui) moet je juist oppassen bij honden omdat het sulfoxide en disulfide bevat, deze stoffen kunnen rode bloedcellen beschadigen.
In verse vorm inderdaad; maar dat geldt hopelijk niet voor de tabletvorm die je kunt kopen (bedoeld voor honden) toch..? Ik las trouwens dat karnemelk ook vlo-werend en darmflora bevorderend zou werken, maar dat is weer niet veganistisch.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 15:52:21 #265
7074 moussy
kuttekop
pi_114850430
ook poeder, verder weet ik het niet :@ ze krijgen het gewoon niet meer.. donna kreeg het
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_114874001
Wij gebruiken voor Rocky ook een bandje. Makkelijk te verklaren hoor heb echt vanalles geprobeerd maar hij bleef last van vlooien houden en veel echt veel. Hij reageerde er echt super allergisch op. En nu dat bandje tja t is misschien niet heel vriendelijk maar het is het enigste dat werkt en hij heeft nu geen allergie meer van vlooien. Dus ik blijf het voor hem lekker gebruiken :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114889323
Lijkt wel een knuffeltje maar het is echt

pi_114889930
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:47 schreef Ziba het volgende:
Lijkt wel een knuffeltje maar het is echt

[ afbeelding ]
Husky?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114903007
Hier is hij dan. Vandaag opgehaald en uiteraard is alles nieuw en eng, maar hij slaapt heerlijk in zijn bench en hij eet en drinkt goed. Hopelijk dat we de nacht ook beetje goed gaan doorlopen.

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114906292
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:16 schreef WillieW het volgende:
Hier is hij dan. Vandaag opgehaald en uiteraard is alles nieuw en eng, maar hij slaapt heerlijk in zijn bench en hij eet en drinkt goed. Hopelijk dat we de nacht ook beetje goed gaan doorlopen.

[ afbeelding ]
Het bot is net zo groot :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114910573
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het bot is net zo groot :D
Bot is op groei gekocht :P
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114916395
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:16 schreef Luxuria het volgende:
Wat doen jullie honden eigenlijk als jullie verdrietig zijn? Komen ze je troosten, of gaan ze juist weg?
Onze hond maakt zich heel snel uit de voeten als ik moet huilen haha, dan wil hij naar buiten.
2 van de katten komen zo dicht mogelijk bij me liggen als ze de kans krijgen.
Maar Mihail is ze meestal voor. Inderdaad, kop op schoot leggen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:33:21 #273
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114916558
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:16 schreef WillieW het volgende:
Hier is hij dan. Vandaag opgehaald en uiteraard is alles nieuw en eng, maar hij slaapt heerlijk in zijn bench en hij eet en drinkt goed. Hopelijk dat we de nacht ook beetje goed gaan doorlopen.

[ afbeelding ]
Ahh zo schattig!!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_114916650
quote:
En dan heb je dus 35 kilo op je schoot om mee te knuffelen. :')
Heel herkenbaar ;-)

quote:
Net terug van de wandeling...
Lobbes is altijd wel een aansteller geweest. Nu begint het toch wel irritant te worden...
Meneertje besluit voortaan dat wanneer we richting huis lopen gewoon niet meer mee te lopen of op een tempo wat je kruipend bij kunt houden, omdat hij niet naar huis wil. Loop je een zijstraat in (dus niet meer richting huis) dan begint ie weer op tempo te hobbelen, dus moe is hij niet.
Ooooh ook dit is heel herkenbaar.
Dat doet Mihail ook!
Op de heenweg is hij niet te houden zo'n haast heeft hij om bij het losloopveld te komen.
Dan kan hij daar spelen met andere honden en lekker rennen.
Tijd om naar huis te gaan heeft meneer geen haast meer hoor.
Sjok sjok sjok....net doen alsof er iets heeeeeeel interessants te snuffelen valt....omdraaien proberen terug te gaan...sjok sjok sjok.
Tjongejonge haha, hij lijkt meer een bejaarde hond op dat tempo dan een twee-jarige.
Maar het is niet heel de dag feest!
Dus HOP naar huus!
pi_114916778
Mihail krijgt nu een maand elke ochtend een blokje schapenvet met knoflook erin.
En nu heeft hij toch vlooien. (vacht is wel mooi glanzend trouwens, meer dan eerst)
Dus misschien gebruiken we het te kort?
Ik heb toch maar weer Advantix gedruppeld.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:55:36 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114921347
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:16 schreef WillieW het volgende:
Hier is hij dan. Vandaag opgehaald en uiteraard is alles nieuw en eng, maar hij slaapt heerlijk in zijn bench en hij eet en drinkt goed. Hopelijk dat we de nacht ook beetje goed gaan doorlopen.

[ afbeelding ]
Lief! Hoe heet hij? O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114922402
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:55 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Lief! Hoe heet hij? O+
Hij heet Colly
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114925914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:12 schreef WillieW het volgende:

[..]

Hij heet Colly
Van border collie?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114926062
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:02 schreef WillieW het volgende:

[..]

Bot is op groei gekocht :P
Wel uitkijken dat hij niet teveel afbijt en teveel door wil. Slikken. Daar had de. Mijne nogal eens een handje van.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114938490
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Van border collie?
Yep. Vonden we wel makkelijk :)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wel uitkijken dat hij niet teveel afbijt en teveel door wil. Slikken. Daar had de. Mijne nogal eens een handje van.
Hij knaagt echt amper aan dat ding, dus daar ben ik niet zo bang voor. Hij bijt liever in zijn bal of in mijn tenen.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114939469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:08 schreef WillieW het volgende:

[..]

Yep. Vonden we wel makkelijk :)

[..]

Hij knaagt echt amper aan dat ding, dus daar ben ik niet zo bang voor. Hij bijt liever in zijn bal of in mijn tenen.
Dan scheelt dat weer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_114939542
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:12 schreef WillieW het volgende:

[..]

Hij heet Colly
Haha leuke naam wel. En wat een lieverd O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:16:25 #283
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_114941369
Puppies! O+
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:00:48 #284
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114956660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:08 schreef WillieW het volgende:

[..]

Yep. Vonden we wel makkelijk :)

[..]
Hij bijt liever in zijn bal of in mijn tenen.
8)7 Doen ze echt allemaal
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114956721
Schattig is Colly :-D
De knaagfase komt nog wel ;)
pi_114957371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:02 schreef Czarina het volgende:
Schattig is Colly :-D
De knaagfase komt nog wel ;)
Hij knaagt al overal aan. Als hij zijn tanden erin kan zetten, dan knaagt hij eraan. Gelukkig kan ik hem (bijna) de hele tijd controleren, dus als hij ergens aan wilt beginnen, kan ik gelijk iets geven waarop hij wel mag knagen. Maar we houden er rekening mee dat er wel iets kapot gaat, zoals nu bijvoorbeeld mijn veters wanneer ik dit aan het typen ben }:|

Ach, het blijven puppy's :)
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114957742
En hij weet heel goed dat hij niet aan mijn veters mag zitten ;)

Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_114960769
Hahaha kijk 'm schuldig kijken dan O-)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:12:30 #289
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_114965674
Hij heeft nog echt van die warrige puppyharen. O+ O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_114970693
Mijn knappe ventje op de camping

I solemnly swear i'm up to no good
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 00:34:40 #291
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_114977479
rakker

[ Bericht 9% gewijzigd door markdeajaxfan op 02-08-2012 01:11:01 ]
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_114977872
quote:
Leuk! Hoe heet je hond? Of heb ik dat ergens gemist?
I solemnly swear i'm up to no good
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 01:10:42 #293
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_114978951
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Leuk! Hoe heet je hond? Of heb ik dat ergens gemist?
rakker heet mijn hond
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_114983716
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:10 schreef markvanrinsum het volgende:

[..]

rakker heet mijn hond
Leuk :) hondje van mijn buren heette vroeger zo :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115099257

Mellow was weer eens op bezoek, leuk om ze weer eens samen te zien.
Wat lijken Noukie en Tessa dan toch erg groot. O+
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:44:05 #296
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115099361
Wij gaan alsnog 2 weken op vakantie, op het laatste moment toch nog geboekt, ivm achteruitgaande gezondheid van mijn opa die we dus gaan bezoeken. Nu missen we de puppy party van Koda's nestje, en moet Koda 2 weken naar mijn opa en oma. 2 weken is zó lang.. :@
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_115099375
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:40 schreef Bengeltje het volgende:
[ afbeelding ]
Mellow was weer eens op bezoek, leuk om ze weer eens samen te zien.
Wat lijken Noukie en Tessa dan toch erg groot. O+
ik zit mobiel dus klein scherm. Maar ik dacht dat het hun flos was.. oops sorry
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115099427
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij gaan alsnog 2 weken op vakantie, op het laatste moment toch nog geboekt, ivm achteruitgaande gezondheid van mijn opa die we dus gaan bezoeken. Nu missen we de puppy party van Koda's nestje, en moet Koda 2 weken naar mijn opa en oma. 2 weken is zó lang.. :@
[ afbeelding ]
dat is minder maus maar je kunt wel je opa nog even zien :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115099645
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Wij gaan alsnog 2 weken op vakantie, op het laatste moment toch nog geboekt, ivm achteruitgaande gezondheid van mijn opa die we dus gaan bezoeken. Nu missen we de puppy party van Koda's nestje, en moet Koda 2 weken naar mijn opa en oma. 2 weken is zó lang.. :@
[ afbeelding ]
Sterkte met je opa. :) Voor Koda is eens een andere omgeving ook wel goed. ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

ik zit mobiel dus klein scherm. Maar ik dacht dat het hun flos was.. oops sorry
Gelukkig gebruiken ze Mellow niet als flos. :D
pi_115099931
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:54 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Sterkte met je opa. :) Voor Koda is eens een andere omgeving ook wel goed. ;)

[..]

Gelukkig gebruiken ze Mellow niet als flos. :D
Ja kan er ook niks aan doen haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:12:03 #301
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_115100235
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

dat is minder maus maar je kunt wel je opa nog even zien :-)
Jep, dat is voor mijn vader en voor ons ook heel belangrijk. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:54 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Sterkte met je opa. :) Voor Koda is eens een andere omgeving ook wel goed. ;)

Bedankt, en inderdaad, bij mijn opa en oma zal die het vast wel goed hebben, die hebben heel hun leven lang honden gehad, en zijn echt gek met Koda, omdat hij qua karakter veel weg heeft van hun golden retriever die ze als laatst hadden.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')