Voor die paar maanden hoef je dat echt niet te doen hoor. Zolang er genoeg olie in zit en de motor goed draait is het prima.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:29 schreef Blue-eyes het volgende:
Naast de ketting zijn er natuurlijk wel meer dingen die regelmatig onderhoud nodig hebben. Olie en oliefilter, remmen, banden en bougies zijn toch wel dingen die je regelmatig moet nakijken en/of vervangen.
Die redenatie klopt als je er zeker van bent dat de motor 100% in orde was toen je hem kocht.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:59 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Voor die paar maanden hoef je dat echt niet te doen hoor. Zolang er genoeg olie in zit en de motor goed draait is het prima.
Maar wat vet op die ketting doen na 20cm diepe plassen is natuurlijk geen werk.
En de motoren zijn hier simpelweg nooit 100%. Als er een ongeluk gebeurd hier rijden ze gewoon verder met schade en laten het niet fixen, ook andere zaken vervangen ze pas als het problemen geeft in plaats van preventief.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:12 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Die redenatie klopt als je er zeker van bent dat de motor 100% in orde was toen je hem kocht.
Sorry beetje offtopic: Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen? Het meest bekende gerecht daar is de Pho noodlesoupquote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:23 schreef HaerdenC het volgende:
Bij lokale dealer binnen doen ... loempia bestellen en naar de lokale bevolking kijken
Dus dat, geen loempia tent nog tegen gekomen hier.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Sorry beetje offtopic: Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen? Het meest bekende gerecht daar is de Pho noodlesoup
Dat trilt waarschijnlijk weer los omdat die lijm hard wordt. Zoek een lijm die flexibel blijftquote:Ook nog een beetje seconde lijm bij de cockpit tegen het trillen en gaan!
Ik zal wel opzoek gaan naar ouderwetse bison kit. Die siliconen versie dan, ruikt ook nog eens goed.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:55 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat trilt waarschijnlijk weer los omdat die lijm hard wordt. Zoek een lijm die flexibel blijft
haha jawel flink wat. Alleen hoe het hier gaat is nogal anders... fascinerend dat wel. Gewoon wat aankloten in de hoop dat iets werkt haha.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:30 schreef Palomar het volgende:
Hebben ze daar dan helemaal geen garages oid? Hoe doet de lokale bevolking dat dan?
Verder om je ketting te smeren kun je ong. alles wel gebruiken, zoals al genoemd van boter tot motorolie. Gebruik alleen geen WD40 of andere ontvettende middelen die als smeermiddel worden aangeprezen.
Goh, hoe zou dat nou komen? Wellicht omdat in heel Nederland stalletjes staan met daarop in koeienletters "VIETNAMESE LOEMPIAS" ?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen?
Dat is precies wat ik bedoel met Nederlanders. Ze denken al meteen dat het een typische Vietnamees gerecht is, wat dus NIET WAAR IS. Dat is net als een Amerikaan die denkt dat Nederlanders altijd klompen aan hebben en wiet roken. Geloof me, kom eens een keer naar Vietnam en je zult merken dat ze veel betere gerechten hebben en zoals TS al zegt, loempias vindt je bijna nergens, behalve bij de grote steden, maar je komt daar echt niet voor de loempias.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:41 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Goh, hoe zou dat nou komen? Wellicht omdat in heel Nederland stalletjes staan met daarop in koeienletters "VIETNAMESE LOEMPIAS" ?
Jaja, je bent buiten Nederland geweest, en nu zijn alle Nederlanders achterlijk.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:39 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel met Nederlanders. Ze denken al meteen dat het een typische Vietnamees gerecht is, wat dus NIET WAAR IS. Dat is net als een Amerikaan die denkt dat Nederlanders altijd klompen aan hebben en wiet roken. Geloof me, kom eens een keer naar Vietnam en je zult merken dat ze veel betere gerechten hebben en zoals TS al zegt, loempias vindt je bijna nergens, behalve bij de grote steden, maar je komt daar echt niet voor de loempias.
Sorry voor de offtopic nogmaals, maar moest het even duidelijk maken, want ik ben ook in Vietnam geweest
Hoor je mij dat zeggen??quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:45 schreef SillyWalks het volgende:
Jaja, je bent buiten Nederland geweest, en nu zijn alle Nederlanders achterlijk.
Ja, kerel en ik leg JOU uit dat Vietnam veel meer is dan alleen loempias,quote:Kerel, ik wilde alleen even uitleggen WAAROM Nederlanders denken dat je in Vietnam overal loempia's hebt: omdat er dus OVERAL in Nederland kraampjes zijn waarop in koeienletters staat VIETNAMESE LOEMPIA'S.
Vietnamese restaurants bestaan al een tijdje in Nederland tegenwoordig. Kijk maar in Vlaardingen en in Utrecht bijvoorbeeld.quote:Verder komen Nederlanders niet in aanraking met Vietnamees eten. Je kan ze dus niet veel kwalijk nemen.
Wel de olie waarin je ze frituurt. Ik zou ook nog een beetje ducktape meenemen.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:51 schreef rene90 het volgende:
Kan ik met loempia's ook mijn motor onderhouden?
Vandaag ga ik beginnen aan de trip. Wat basis gereedschap mee en een Flesje olie. Verder nog wat touw en fietsbanden die ideaal zijn om dingen vast te maken.
Dat komt zeker voor. Ik ben nu in Mekong Delta en daar heb je bruggetjes die zo stijl zijn dat je niet kan stoppen want je hebt geen ruimte om je voet neer te zetten.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:43 schreef 2cv het volgende:
Ik stel mij voor dat TS ook wel eens stukken door de bergen moet over een weg van 2,5 meter breed waarbij je links recht naar beneden kan kijken om neergestorte auto's te 'bewonderen' en rechts omhoog de onderkant van plantenspul wat tegen de bergwand aangegroeid zit.
Of omgekeerd uiteraard
Dat straalt je reactie uit: "Dat is precies wat ik bedoel met Nederlanders".quote:
Alleen omdat JIJ in Vietnam bent geweest, moet iedereen zich maar ineens in Vietnam verdiepen.quote:Nederlanders horen alleen 1 ding over Vietnam en dat zijn die loempia kraampjes en denken meteen dat ze daar veel loempias eten. Ik zeg alleen dat Nederlanders wel eens wat meer in hun cultuur mogen verdiepen.
Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen.quote:De Vietnamese loempia is ontstaan door bootvluchtingen die naar Nederland zijn gegaan. Oorspronkelijk is het een Chinees gerecht.
Je hoeft mij niets uit te leggen over de ins en outs van Vietnam.quote:Ja, kerel en ik leg JOU uit dat Vietnam veel meer is dan alleen loempias,
is dat soms niet een goed advies voor je?
Ja, en? Hier in Amsterdam stikt het van de Vietnamese restaurants. Nu moet iedereen ineens weten dat ze in Vietnam pho soep eten?? Nou en?!quote:Vietnamese restaurants bestaan al een tijdje in Nederland tegenwoordig. Kijk maar in Vlaardingen en in Utrecht bijvoorbeeld.
Gekocht voor 175 euro inclusief twee goede helmen. Dus best prima voor die prijs. Als je iets moet huren is het al lastiger omdat ik in Hanoi wil eindigen. En nu als hij kapot gaat is het niet een groot punt dat je gezeik hebt met de verhuurder.quote:Op maandag 2 juli 2012 06:38 schreef SillyWalks het volgende:
Heb je hem gekocht of gehuurd? Wat kost dat?
Waarom denkt de gemiddelde gebruiker dat een fok user een Nederlander is? ... Ik ben nl een Belg :'-)quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dus dat, geen loempia tent nog tegen gekomen hier.
Ik verbaas me er serieus over! Aan de andere kant is dat net zoals veel Nederlanders met hun fietsketting omgaan...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:38 schreef rene90 het volgende:
En de simpele dingen als een ketting onderhouden kennen ze hier niet. Is je ketting naar de klote halen ze er een schakel tussenuit en hats klaar.
Ja! Ik smeer m'n (motor)ketting sinds-ie erop zit met kettingzaagolie, en met amper spannen gaat-ie al aanzienlijk langer mee dan de vorige ketting (met dure spuitbus kettingspray).quote:Dus nogmaals. Heeft het nut om zelf je ketting te smeren? Of met motorolie wat punten wat in te vetten of is gewone olie beter?
Wutquote:
Ik ga een gokje doen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:19 schreef rene90 het volgende:
Inmiddels aangekomen in Cambodja. Bij de grens geen gezeik gehad. Ik ga misschien vanavond een wat langer stukje tikken en zal het hier wel neergooien in een spoiler.
Banden en remmen zijn prima, olie ook (heb een half liter Flesje mee), ketting begint slap te raken maar ik red het wel tot Vietnam denk ik wat nog 800 km is ongeveer. Hij is al keer ingekort dus ik vraag me of of ze er nog een keer een schakel tussenuit kunnen halen of dat een hele nieuwe ketting beter is om te doen?
Dit vanwege de kans dat hij anders knapt onderweg?Misschien een domme vraag, maar heeft die motor van zichzelf misschien ook een kettingspanner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B: banden en brandstofquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ga een gokje doen:
Banden
Remmen
A
Verlichting
Olie
Ketting
Geen idee wat die A moet zijn.
De test: hoe ver kan je de ketting aan de achterkant van het tandwiel tillen? Bij een nieuwe ketting horen waarschijnlijk ook nieuwe tandwielen. En als je dat wilt doen, doe het dan meteen, daar heb je dan al die tijd plezier van.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:19 schreef rene90 het volgende:
Banden en remmen zijn prima, olie ook (heb een half liter Flesje mee), ketting begint slap te raken maar ik red het wel tot Vietnam denk ik wat nog 800 km is ongeveer. Hij is al keer ingekort dus ik vraag me of of ze er nog een keer een schakel tussenuit kunnen halen of dat een hele nieuwe ketting beter is om te doen?
Dit vanwege de kans dat hij anders knapt onderweg?
A = accu en/of aandrijvingquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ga een gokje doen:
Banden
Remmen
A
Verlichting
Olie
Ketting
Geen idee wat die A moet zijn.
is goed voor de O-ringen inderdaadquote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:15 schreef 2cv het volgende:
Zou het ook een idee zijn om hard frituurvet (of iets dergelijks) te smelten en daar je ketting in te doen zodat het vet overal in/tussen komt. Vervolgens het vet af laten koelen en vlak voor het helemaal gestold is de ketting weer uit het vet halen (en monteren).
Heb je de OP wel gelezen ?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Schroefasvet en frituurvet is niet geschikt voor een ketting, hoe verzinnen ze het
@Rene: waarom smeer je de ketting niet zelf?
Haha nee dat is allemaal al geregeld en rond.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:11 schreef 2cv het volgende:
Dus nu komt er ergens een topic waarin je vraagt om medische huis tuin en keuken tips ? Hoe spalk je een op 4 plaatsen gebroken rug en hoe kan je het beste zand uit bloed zeven om het terug te gieten in de eigenaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |