abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113544695
Goedemorgen

Ik heb hier een motor staan in Vietnam en het rijdt allemaal prima. Alleen soms zijn er dingen waarvan ik denk.. Moet ik hier iets aan doen qua onderhoud?

Bijvoorbeeld de ketting, die moet wel worden ingevet maar hier hebben ze niks wat erop lijkt. Heeft met een kwastje en wat olie invetten zin?

Zo zijn er wel meer van zulke dingetjes, dus... weten jullie handige dingen die je hier met overal verkrijgbare spullen kan doen dat je motor in een iets betere staat komt en wat langer mee gaat?

Greets.
Rene
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113544801
Vietnam... Wat moet je daar dan ook?
Bestel dan gewoon effe via internet. Klaar.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 07:23:30 #3
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_113544828
Bij lokale dealer binnen doen ... loempia bestellen en naar de lokale bevolking kijken :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_113544915
Ik ben vijf maanden hier aan het reizen. Dus iets bestellen op Internet gaat het hem niet worden. En de simpele dingen als een ketting onderhouden kennen ze hier niet. Is je ketting naar de klote halen ze er een schakel tussenuit en hats klaar.

Dus nogmaals. Heeft het nut om zelf je ketting te smeren? Of met motorolie wat punten wat in te vetten of is gewone olie beter?
Top 5 China producten
  vrijdag 29 juni 2012 @ 07:54:44 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_113545032
Dan maar fietskettingolie gebruiken.

Eventueel kettingzaagolie.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 07:59:25 #6
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_113545088
20w/50 zou je wellicht ook wel kunnen gebruiken.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze in Vietnam in motorwinkeltjes geen kettingolie hebben.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_113545162
Ik zie ze het hier nergens doen. Ze gebruiken gewone olie overal voor haha. Een probleem met een schakelaartje wat stroef liep, gewoon olie erin spuiten onder druk.

Alle kettingen van de motoren hier glimmen ook als een malle.
Top 5 China producten
pi_113545203
Volgens mij kun je motorolie net zo goed niet doen want dat is direct weg door het rondslingeren. Dan kun je misschien nog beter een of ander voedingsvet zoals geharde palmolie op de kop tikken.
pi_113545262
of boter
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juni 2012 @ 08:37:52 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_113545511
Varkensreuzel dan?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:20:12 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_113549759
Je moet olie of vettigheid hebben die een beetje plakt, gewone 20w40 kan ook gewoon, die laat ook een filmlaagje achter :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_113550442
Gewoon wat motorolie, olijfolie, wokolie, wat dan ook.
Alles dat smeert is beter dan niks.
Het houdt vuil en vocht tegen en zorgt dat het soepeler draait.

Een groot deel zul je wel verliezen door het snelle ronddraaien van de ketting, maar er blijft wel degelijk een film achter die de boel beschermt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_113552203
Oké thanks. Ga ik dat ik even doen. Helemaal na het zwembad waar ik net in gereden heb. Plassen van 20 cm diep. Als het hier los gaat gaat het goed los..
Top 5 China producten
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:03:30 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113553682
en lagervet ?
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:29:32 #15
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_113554841
Naast de ketting zijn er natuurlijk wel meer dingen die regelmatig onderhoud nodig hebben. Olie en oliefilter, remmen, banden en bougies zijn toch wel dingen die je regelmatig moet nakijken en/of vervangen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_113556168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:29 schreef Blue-eyes het volgende:
Naast de ketting zijn er natuurlijk wel meer dingen die regelmatig onderhoud nodig hebben. Olie en oliefilter, remmen, banden en bougies zijn toch wel dingen die je regelmatig moet nakijken en/of vervangen.
Voor die paar maanden hoef je dat echt niet te doen hoor. Zolang er genoeg olie in zit en de motor goed draait is het prima.
Maar wat vet op die ketting doen na 20cm diepe plassen is natuurlijk geen werk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:12:42 #17
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_113562255
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Voor die paar maanden hoef je dat echt niet te doen hoor. Zolang er genoeg olie in zit en de motor goed draait is het prima.
Maar wat vet op die ketting doen na 20cm diepe plassen is natuurlijk geen werk.
Die redenatie klopt als je er zeker van bent dat de motor 100% in orde was toen je hem kocht.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_113567489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:12 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Die redenatie klopt als je er zeker van bent dat de motor 100% in orde was toen je hem kocht.
En de motoren zijn hier simpelweg nooit 100%. Als er een ongeluk gebeurd hier rijden ze gewoon verder met schade en laten het niet fixen, ook andere zaken vervangen ze pas als het problemen geeft in plaats van preventief.

Maar mijn remmen voor (trommel) ga ik wel nog vervangen. Flesje olie mee voor onderweg en even de ketting smeren. Ook nog een beetje seconde lijm bij de cockpit tegen het trillen en gaan! Eerst Cambodja en dan Vietnam.
Top 5 China producten
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:50:14 #19
345491 Zaiks93
Wie klopt daar?
pi_113567607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 07:23 schreef HaerdenC het volgende:
Bij lokale dealer binnen doen ... loempia bestellen en naar de lokale bevolking kijken :)
Sorry beetje offtopic: Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen? Het meest bekende gerecht daar is de Pho noodlesoup :Y
pi_113567739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Zaiks93 het volgende:

[..]

Sorry beetje offtopic: Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen? Het meest bekende gerecht daar is de Pho noodlesoup :Y
Dus dat, geen loempia tent nog tegen gekomen hier.
Top 5 China producten
pi_113567779
quote:
Ook nog een beetje seconde lijm bij de cockpit tegen het trillen en gaan!
Dat trilt waarschijnlijk weer los omdat die lijm hard wordt. Zoek een lijm die flexibel blijft ^O^
pi_113567874
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat trilt waarschijnlijk weer los omdat die lijm hard wordt. Zoek een lijm die flexibel blijft ^O^
Ik zal wel opzoek gaan naar ouderwetse bison kit. Die siliconen versie dan, ruikt ook nog eens goed.
Top 5 China producten
pi_113571197
Hebben ze daar dan helemaal geen garages oid? Hoe doet de lokale bevolking dat dan? :P

Verder om je ketting te smeren kun je ong. alles wel gebruiken, zoals al genoemd van boter tot motorolie. Gebruik alleen geen WD40 of andere ontvettende middelen die als smeermiddel worden aangeprezen.
pi_113571363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:30 schreef Palomar het volgende:
Hebben ze daar dan helemaal geen garages oid? Hoe doet de lokale bevolking dat dan? :P

Verder om je ketting te smeren kun je ong. alles wel gebruiken, zoals al genoemd van boter tot motorolie. Gebruik alleen geen WD40 of andere ontvettende middelen die als smeermiddel worden aangeprezen.
haha jawel flink wat. Alleen hoe het hier gaat is nogal anders... fascinerend dat wel. Gewoon wat aankloten in de hoop dat iets werkt haha.
Top 5 China producten
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:41:13 #25
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_113595147
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef Zaiks93 het volgende:

[..]

Waarom denkt een gemiddelde Nederlander meteen aan Loempia als ze het land Vietnam horen?
Goh, hoe zou dat nou komen? Wellicht omdat in heel Nederland stalletjes staan met daarop in koeienletters "VIETNAMESE LOEMPIAS" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')