Wel de olie waarin je ze frituurt. Ik zou ook nog een beetje ducktape meenemen.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:51 schreef rene90 het volgende:
Kan ik met loempia's ook mijn motor onderhouden?
Vandaag ga ik beginnen aan de trip. Wat basis gereedschap mee en een Flesje olie. Verder nog wat touw en fietsbanden die ideaal zijn om dingen vast te maken.
Dat komt zeker voor. Ik ben nu in Mekong Delta en daar heb je bruggetjes die zo stijl zijn dat je niet kan stoppen want je hebt geen ruimte om je voet neer te zetten.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:43 schreef 2cv het volgende:
Ik stel mij voor dat TS ook wel eens stukken door de bergen moet over een weg van 2,5 meter breed waarbij je links recht naar beneden kan kijken om neergestorte auto's te 'bewonderen' en rechts omhoog de onderkant van plantenspul wat tegen de bergwand aangegroeid zit.
Of omgekeerd uiteraard
Dat straalt je reactie uit: "Dat is precies wat ik bedoel met Nederlanders".quote:
Alleen omdat JIJ in Vietnam bent geweest, moet iedereen zich maar ineens in Vietnam verdiepen.quote:Nederlanders horen alleen 1 ding over Vietnam en dat zijn die loempia kraampjes en denken meteen dat ze daar veel loempias eten. Ik zeg alleen dat Nederlanders wel eens wat meer in hun cultuur mogen verdiepen.
Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen.quote:De Vietnamese loempia is ontstaan door bootvluchtingen die naar Nederland zijn gegaan. Oorspronkelijk is het een Chinees gerecht.
Je hoeft mij niets uit te leggen over de ins en outs van Vietnam.quote:Ja, kerel en ik leg JOU uit dat Vietnam veel meer is dan alleen loempias,
is dat soms niet een goed advies voor je?
Ja, en? Hier in Amsterdam stikt het van de Vietnamese restaurants. Nu moet iedereen ineens weten dat ze in Vietnam pho soep eten?? Nou en?!quote:Vietnamese restaurants bestaan al een tijdje in Nederland tegenwoordig. Kijk maar in Vlaardingen en in Utrecht bijvoorbeeld.
Gekocht voor 175 euro inclusief twee goede helmen. Dus best prima voor die prijs. Als je iets moet huren is het al lastiger omdat ik in Hanoi wil eindigen. En nu als hij kapot gaat is het niet een groot punt dat je gezeik hebt met de verhuurder.quote:Op maandag 2 juli 2012 06:38 schreef SillyWalks het volgende:
Heb je hem gekocht of gehuurd? Wat kost dat?
Waarom denkt de gemiddelde gebruiker dat een fok user een Nederlander is? ... Ik ben nl een Belg :'-)quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dus dat, geen loempia tent nog tegen gekomen hier.
Ik verbaas me er serieus over! Aan de andere kant is dat net zoals veel Nederlanders met hun fietsketting omgaan...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:38 schreef rene90 het volgende:
En de simpele dingen als een ketting onderhouden kennen ze hier niet. Is je ketting naar de klote halen ze er een schakel tussenuit en hats klaar.
Ja! Ik smeer m'n (motor)ketting sinds-ie erop zit met kettingzaagolie, en met amper spannen gaat-ie al aanzienlijk langer mee dan de vorige ketting (met dure spuitbus kettingspray).quote:Dus nogmaals. Heeft het nut om zelf je ketting te smeren? Of met motorolie wat punten wat in te vetten of is gewone olie beter?
Wutquote:
Ik ga een gokje doen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:19 schreef rene90 het volgende:
Inmiddels aangekomen in Cambodja. Bij de grens geen gezeik gehad. Ik ga misschien vanavond een wat langer stukje tikken en zal het hier wel neergooien in een spoiler.
Banden en remmen zijn prima, olie ook (heb een half liter Flesje mee), ketting begint slap te raken maar ik red het wel tot Vietnam denk ik wat nog 800 km is ongeveer. Hij is al keer ingekort dus ik vraag me of of ze er nog een keer een schakel tussenuit kunnen halen of dat een hele nieuwe ketting beter is om te doen?
Dit vanwege de kans dat hij anders knapt onderweg?Misschien een domme vraag, maar heeft die motor van zichzelf misschien ook een kettingspanner?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B: banden en brandstofquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ga een gokje doen:
Banden
Remmen
A
Verlichting
Olie
Ketting
Geen idee wat die A moet zijn.
De test: hoe ver kan je de ketting aan de achterkant van het tandwiel tillen? Bij een nieuwe ketting horen waarschijnlijk ook nieuwe tandwielen. En als je dat wilt doen, doe het dan meteen, daar heb je dan al die tijd plezier van.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:19 schreef rene90 het volgende:
Banden en remmen zijn prima, olie ook (heb een half liter Flesje mee), ketting begint slap te raken maar ik red het wel tot Vietnam denk ik wat nog 800 km is ongeveer. Hij is al keer ingekort dus ik vraag me of of ze er nog een keer een schakel tussenuit kunnen halen of dat een hele nieuwe ketting beter is om te doen?
Dit vanwege de kans dat hij anders knapt onderweg?
A = accu en/of aandrijvingquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:43 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ga een gokje doen:
Banden
Remmen
A
Verlichting
Olie
Ketting
Geen idee wat die A moet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |