SPSS is een statistisch programmaquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:11 schreef Neraice het volgende:
Haha, naamtopic.
Ik weet niet wat SPSS is, maar ik denk dat je voor de Macbook moet gaan die je het prettigst vindt werken.
Maargoed, ik heb er zelf geen dus kan je verder ook niet helpen.
Hoe vaak gebruik je je optische drive nou? Die zeul je alleen maar mee. En de Pro heeft helemaal niet meer geheugen dan de Air. En sneller? Bij gewoon wat surfen en typen is de SSD in de Air veel belangrijker voor de snelheid dan de processorkracht van de Pro.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:14 schreef AppleOcean het volgende:
Pro, deze heeft een optische drive en naar mijn mening een mooier design.
Ook heeft hij meer geheugen.
Hij is ook nog eens flink wat sneller.
Ik koop al mijn muziek op fysieke dragers (CD/LP). Ik wil mijn CD's kunnen rippen, dan is optisch wel handigquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe vaak gebruik je je optische drive nou? Die zeul je alleen maar mee. En de Pro heeft helemaal niet meer geheugen dan de Air. En sneller? Bij gewoon wat surfen en typen is de SSD in de Air veel belangrijker voor de snelheid dan de processorkracht van de Pro.
dan zou ik alsnog liever een usb-lezer voor thuis hebben omdat dat toch iets is dat je alleen thuis doet. Voor mij alweer hetzelfde als een pick-up met USB om je platencollectie digitaal te importeren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik koop al mijn muziek op fysieke dragers (CD/LP). Ik wil mijn CD's kunnen rippen, dan is optisch wel handig
Dat is inderdaad een optiequote:Op donderdag 28 juni 2012 23:29 schreef n8n het volgende:
[..]
dan zou ik alsnog liever een usb-lezer voor thuis hebben omdat dat toch iets is dat je alleen thuis doet. Voor mij alweer hetzelfde als een pick-up met USB om je platencollectie digitaal te importeren.
Ik heb een pick-up en een Sony DVD-writer als randapparatuur op m'n bureau naast m'n MBAquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:35 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een optie
Ik heb liever zo min mogelijk randapparatuur op mijn bureau liggen/aan mijn laptop. Maar als dat geen probleem is, kan air ook.
Ja is het 2011 modelquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:49 schreef DuTank het volgende:
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,365190,187099.html
Is dit dan een ouder model ofzo? Ziet er wel interessant uit. Maar ja, ik ben dan ook een leek. Wat zeggen de experts?
En moet ik daarom huilen of maakt het praktisch geen flikker uit?quote:
Niet echt, enkel Sandy Bridge ipv Ivy Bridge en USB 2 ipv 3. (en wat sneller geheugen en SSD wat je waarschijnlijk niet echt merkt bij het dagelijks gebruik)quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:28 schreef DuTank het volgende:
[..]
En moet ik daarom huilen of maakt het praktisch geen flikker uit?
Apple weet datquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:26 schreef Qunix het volgende:
Weet iemand of er (binnenkort) een nieuwe versie komt van de Mac Mini?
Hmm, voor mij zal het dus niks uitmakenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:21 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Niet echt, enkel Sandy Bridge ipv Ivy Bridge en USB 2 ipv 3. (en wat sneller geheugen en SSD wat je waarschijnlijk niet echt merkt bij het dagelijks gebruik)
Mijn MBA 2011 bevalt in ieder geval nog steeds uitstekend
Ik heb nu wel spijt dat ik niet voor 256Gb heb gekozen in m'n MBA vorig jaar, heb de 128Gb al n paar keer vol gehad en van Civ5 kan ik de laatste update niet installeren omdat er niet voldoende schijfruimte over is.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:20 schreef Arquero het volgende:
Hmmm, zit nu ook flink te twijfelen.
Of nu MBA halen met 256GB ssd en 4gb, of nieuwe MBA met 128GB en 8gb.
Qua prijs komen ze nu ongeveer op hetzelfde. Zit eigenlijk beetje tegen de 128 gb aan te hikken.
Volgens mij hou je effectief ongeveer 90gb over, of heb ik het dan mis?
Ze krijgen het niet voor elkaar. De safari exploit kan niet gebruikt worden omdat safari uit de ATV3 eruit gehaald is..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:31 schreef Apekoek het volgende:
De Apple tv op kort termijn nog te jailbreaken? Of lijkt dat niet mogelijk?
Als je het over de actie van de Dixons hebt, daar geldt de tegoedbon niet op afgeprijsde Macs.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:39 schreef Pheno het volgende:
Ik zit zwaar te twijfelen of ik de 15"mbp van de actie moet gaan halen. 1479 + 100 euro tegoedbon is toch wel nice.
Mijn mac is 4 jaar oud. Hangt bijna altijd in de stroom, maar zo'n 1 keer per maand trek ik 'm helemaal leeg. Ik heb nu nog 94% van de originele capaciteit.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zelf vandaag m'n eerste Macbookje gekocht. Allemaal leuk en zo, maar waar ik het bij m'n vorige laptop een beetje mee verkloot heb is de accu. Dus nu vroeg ik me af hoe ik ervoor zorg dat de accu het langst bruikbaar blijft. De een zegt dat ik 'm eens in de zoveel tijd helemaal leeg moet laten lopen, de ander zegt dat je 'm zo min mogelijk aan de stroom moet gebruiken, weer iemand zegt juist dat je 'm zoveel mogelijk aan de stroom moet gebruiken.
Wat zijn jullie ervaringen?
Oh en een waarschijnlijk echt domme vraag: sowieso eerst een keer helemaal opladen toch?
Wat je iig niet moet doen is helemaal leeg laten lopen en dan niet meer opladen. Bij opslag halfvol laden. Verder gewoon lekker gebruiken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zelf vandaag m'n eerste Macbookje gekocht. Allemaal leuk en zo, maar waar ik het bij m'n vorige laptop een beetje mee verkloot heb is de accu. Dus nu vroeg ik me af hoe ik ervoor zorg dat de accu het langst bruikbaar blijft. De een zegt dat ik 'm eens in de zoveel tijd helemaal leeg moet laten lopen, de ander zegt dat je 'm zo min mogelijk aan de stroom moet gebruiken, weer iemand zegt juist dat je 'm zoveel mogelijk aan de stroom moet gebruiken.
Wat zijn jullie ervaringen?
Oh en een waarschijnlijk echt domme vraag: sowieso eerst een keer helemaal opladen toch?
Een iPad is een tablet. Eigenlijk de eerste werkbare tablet. Met iOS, de software die ook op een iPhone staat.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:06 schreef Riann het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar wat is het verschil van een Ipad en een Tablet? In september ga ik 3 weken op vakantie en op de camping waar ik heen ga daar hebben ze WIFI dus ik had de gedachte om een Tablet aan te schaffen maar wat is een ipad dan?
Dank je en ook voor de tipquote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een iPad is een tablet. Eigenlijk de eerste werkbare tablet. Met iOS, de software die ook op een iPhone staat.
Andere tablets draaien op Android, de software die bijvoorbeeld ook op samsung telefoons draait. Bij goedkopere tablets moet je er wel goed op letten dat er Android 4.0 "Icecream Sandwich" op staat.
Dat gezeik heb ik op de MBP en imac van mn ouders ook alquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:36 schreef frame-saw het volgende:
Wat een onmogelijkheid om PDF-bestanden te printen vanaf mijn Macbook. En ja, dat ligt aan de laptop, niet aan de printer. Maakt ie bestanden liggen die dat niet moeten zijn, en bestanden die liggend worden geprint weigeren dat te doen.
Heeft iemand een idee waarmee ik wel makkelijk printerinstellingen kan wijzigen, en dan niet Adobe Reader want die crasht dus als ik meer dan 1 pagina wil printen
Geen idee, ik kan alles openen en printen via voorvertoning. Nooit anders gedaan overigens.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:36 schreef frame-saw het volgende:
Wat een onmogelijkheid om PDF-bestanden te printen vanaf mijn Macbook. En ja, dat ligt aan de laptop, niet aan de printer. Maakt ie bestanden liggen die dat niet moeten zijn, en bestanden die liggend worden geprint weigeren dat te doen.
Heeft iemand een idee waarmee ik wel makkelijk printerinstellingen kan wijzigen, en dan niet Adobe Reader want die crasht dus als ik meer dan 1 pagina wil printen
Hetzelfde hier, Voorvertoning werkt altijd prima (en snel even bestanden bekijken door op spatiebalk te drukken werkt ook altijd goed) en afdrukken werkt altijd goed. Ik snap ook niet waarom je ooit Adobe Reader voor Mac zou willen...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:36 schreef nelisb het volgende:
Ik open/print PDF bestanden altijd in voorvertoning. Adobe reader heb ik niet eens.
De bovenstaande problemen zijn mij echt onbekend en gebruik toch zeker alweer 5 jaar een Mac.
Niet alleen voor Macquote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:22 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom je ooit Adobe Reader voor Mac zou willen...
Klinkt als een prima deal imoquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef Neraice het volgende:
1000 euro voor een MBP 13" voorjaar 2012, onuitgepakt. Doen of niet doen?
Prima prijs.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef Neraice het volgende:
Wat moet ik daar nou op antwoorden? Zeggen dat je niet een 13" MBP moet kopen onder de winkelwaarde?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef Neraice het volgende:
Omdat ik bestanden handmatig dubbelzijdig wil printen. Dan moet je dus alleen de oneven pagina's hebben, en dat kan niet in preview.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:22 schreef Slickk het volgende:
[..]
Hetzelfde hier, Voorvertoning werkt altijd prima (en snel even bestanden bekijken door op spatiebalk te drukken werkt ook altijd goed) en afdrukken werkt altijd goed. Ik snap ook niet waarom je ooit Adobe Reader voor Mac zou willen...
Bedoel je met "voorjaar 2012" het nieuwe, net uitgekomen model of is het het vorige model, aangeschaft in het voorjaar van 2012?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:33 schreef Neraice het volgende:
Gewoon of het wel of niet een goede prijs is
Installeer Foxit een keer en verbaas je over het verschil in snelheid en memory footprint. Adobe doet niet aan "licht", zie ook het opgeven om een goede mobile Flash player te bouwen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:50 schreef Slickk het volgende:
[..]
Nouja, op Windows werkt het prima, ook als je dingen af wilt drukken.
Handmatig dubbelzijdig printen? Mag ik vragen waarom je dat in hemelsnaam zou willen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:42 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Omdat ik bestanden handmatig dubbelzijdig wil printen. Dan moet je dus alleen de oneven pagina's hebben, en dat kan niet in preview.
Ligt er aan waar je het product gekocht hebt. Apple is geen partij als jij een MBA bij de MM hebt gehaald.quote:
MBP van de Wehkamp. Dus dat zou dan via Wehkamp gaan?quote:Op zondag 1 juli 2012 14:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je het product gekocht hebt. Apple is geen partij als jij een MBA bij de MM hebt gehaald.
Yup.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:38 schreef Neraice het volgende:
[..]
MBP van de Wehkamp. Dus dat zou dan via Wehkamp gaan?
Dat is inderdaad van FOK! zelfquote:Op zondag 1 juli 2012 14:42 schreef Junkie het volgende:
[..]
Yup.
En waarom gebruik je een referral link?
Volgens de wet niet. Als Apple een overeenkomst met jou aanbiedt dan kan het weer wel maar daar kan je als klant verder geen recht aan ontlenen.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:48 schreef Neraice het volgende:
Reparaties en servicedekking: actief
Uw product wordt voor reparaties en service gedekt door Apple's Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 27 juni 2013
Dus toch wel via Apple?
Ik moest lachen.quote:
Een keer een mac gekocht voor erbij, vanuit interesse en omdat ik het vanuit mijn beroep als R&D manager voor noodzakelijk vond om toch minimaal eens aan OSX geroken te hebben.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:33 schreef Neraice het volgende:
Deze vraag is vast al 1000x keer gesteld, maar ik ga toch even vloeken in de kerk: waarom hebben jullie voor OSX gekozen in plaats van Windows?
Omdat de ontwikkeling van Windows praktisch stil heeft gestaan sinds NT uitkwam. Ik had 10 jaar geleden niet langer het idee dat ik met Windows op het juiste paard aan het wedden was. De ontwikkelingen bij Linux waren een stuk aantrekkelijker, maar dat platform heeft nagenoeg geen support van commerciële closed source developers als Adobe, wat ik een nadeel vind. Mac OS X vult voor mij een sweet spot in van de kracht en stabiliteit van Unix aan de ene kant en ondersteuning van commerciële tools als Photoshop aan de andere kant.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:33 schreef Neraice het volgende:
Deze vraag is vast al 1000x keer gesteld, maar ik ga toch even vloeken in de kerk: waarom hebben jullie voor OSX gekozen in plaats van Windows?
Kan je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?quote:Op zondag 1 juli 2012 19:07 schreef nietzman het volgende:
Omdat een computer een stuk gereedschap voor me is, en niet een hobby.
Wat mij betreft is de hardware bijzaak. Het zit goed in elkaar en werkt zoals het hoort, dus mij hoor je niet klagen over de computers zelf. Maar de reden om voor een Mac te gaan is voor mij de software.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Swetsenegger en Tijn: Het is de meerprijs tov een pc volgens jullie dus meer dan waard?
Ligt eraan hoe jij werktquote:Op zondag 1 juli 2012 19:50 schreef Neraice het volgende:
Klinkt goed. Ik ga 'm ook voornamelijk gebruiken voor webdesign. Scheelt dat zoveel met Windows?
Alleen voor het trackpad zou ik 'm al kopen.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
Swetsenegger en Tijn: Het is de meerprijs tov een pc volgens jullie dus meer dan waard?
Icoontje in Dock die je vertelt als je een nieuwe mail hebt (+ geluidje) daarnaast makkelijk meerdere postbussen. Bovendien hoef je geen browser op te starten om bij je mail te komen maar staat het altijd paraat.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:09 schreef Saninl het volgende:
Waarom zie ik de meerwaarde van de Mail-App van OSX niet in? Ik gebruik nog altijd gewoon Gmail.com
Iemand die mij kan overtuigen?
Pop accounts?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:09 schreef Saninl het volgende:
Waarom zie ik de meerwaarde van de Mail-App van OSX niet in? Ik gebruik nog altijd gewoon Gmail.com
Iemand die mij kan overtuigen?
kun je ook gewoon gebruiken met gmail..quote:Op zondag 1 juli 2012 20:13 schreef Slickk het volgende:
[..]
Icoontje in Dock die je vertelt als je een nieuwe mail hebt (+ geluidje) daarnaast makkelijk meerdere postbussen. Bovendien hoef je geen browser op te starten om bij je mail te komen maar staat het altijd paraat.
Ehh, wat?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:16 schreef Probability het volgende:
[..]
kun je ook gewoon gebruiken met gmail..
Omdat ik al voldoende systeembeheer mag doen op mijn werk. Dat hoeft thuis niet meer (die tijd hebben we gehad).quote:Op zondag 1 juli 2012 19:07 schreef nietzman het volgende:
Omdat een computer een stuk gereedschap voor me is, en niet een hobby.
Klopt, en daar geef ik ook gewoon argumenten voor?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:25 schreef Neraice het volgende:
Het gaat volgens mij om het verschil tussen Gmail via Mail-app en Gmail.com.
wat hij ermee bedoelt is dat het onderhouden van een pc een bijkomstigheid is die niet door iedereen gewenst is.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?
Als je bij beide een monitor en toetsenbord aanschaft, dan kun je prima een Mac Mini nemen.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:06 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
tekstverwerking (maar dat kan een RBP nog) gamen, chatten (kan een RBP ook) video kijken (ook RBP) fotobewerking en downloaden en natuurlijk surfen.
ik denk dat ik een wireless keyboard, magic trackpad en optische drive gewoon mee kan nemen?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je bij beide een monitor en toetsenbord aanschaft, dan kun je prima een Mac Mini nemen.
Zou ik niet doen. Gewoon zorgen dat je bij beide een muis en toetsenbord hebt staan. En die optische drive, gebruik je dat nou echt nog?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik denk dat ik een wireless keyboard, magic trackpad en optische drive gewoon mee kan nemen?
gewoon een fatsoenlijke tas kopen denk ik?
quote:
quote:Op maandag 2 juli 2012 22:14 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ja oke true. ik kan ook gewoon deze laptop houden (gewoon kaduuk maar een optische drive spul eraf halen en naar usb doen kan ook, ik gebruik hem eig nooit.)
is een i7 niet iets overkill? of is deze duidelijk sneller dan de i5?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:15 schreef AppleOcean het volgende:
zit er trouwens lekkere audio in die 3?
mooi. toch eens ff kijken dan. windows wil ik iig niet meer.quote:
mini presteert beter.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
gewoon een macbook man
is toch geen keuzen als je hem wel is mee moet nemen
Ligt aan jou. Ik doe hem nog wel meestal uit als ik weet dat ik de MBP de komende uren toch niet ga gebruiken...quote:Op maandag 2 juli 2012 21:51 schreef Neraice het volgende:
MBP is binnen!Nu alles beetje uitvinden. Waar is het Dashboard precies voor?
Ennuh, ik zet 'm dus niet uit maar klap 'm gewoon dicht?
Dus aanlaten kost je nog geen laten we voor het gemak een euro per maand zeggen?quote:
Thanks!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Apple weet dat
maar de kans is groot, als we afgaan op http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini
Dichtklappen. Veel fijner als steeds aan/uit zetten.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:24 schreef Neraice het volgende:
Iemand? Moet ik 'm uitzetten of alleen dichtklappen?
Ja dat kanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:16 schreef Arquero het volgende:
Kan ik eigenlijk 1 externe harde schijf gebruiken voor zowel windows en osx, of gaat dat niet werken?
Moet de schijf dan nog als bepaalde indeling geformatteerd worden?
Slepen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:18 schreef Neraice het volgende:
Ik heb Flash geïnstalleerd, en nu staat de uninstaller op m'n Launchpad. Hoe krijg ik die daar weg?
Dan niet. Maar sleep 'm dan naar je homefolder ofzo, of maak een folder 'uninstallers' aan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:25 schreef Neraice het volgende:
Hoe vind ik 'm dan terug als ik wil deïnstalleren?
Wat?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:25 schreef Neraice het volgende:
Hoe vind ik 'm dan terug als ik wil deïnstalleren?
Het kan, dat heb ik namelijk ook. Je moet hem wel inderdaad op de juiste manier formatteren, ben alleen even vergeten wat dat nou was...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:16 schreef Arquero het volgende:
Kan ik eigenlijk 1 externe harde schijf gebruiken voor zowel windows en osx, of gaat dat niet werken?
Moet de schijf dan nog als bepaalde indeling geformatteerd worden?
Als ik hem afsluit en wacht tot hij is afgesloten, is het dan niet slecht als steeds de voeding eraf gaat? Omdat een mobiel en laptop etc een accu heeft waar altijd heeel iets stroom inzit, en de mac dit niet heeft, is dit slecht dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 22:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je bij beide een monitor en toetsenbord aanschaft, dan kun je prima een Mac Mini nemen.
Even exacte type opzoeken, is handigerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:09 schreef Probability het volgende:
Hoihoi ik heb een hele oude MacBook (een witte)
En wil graag een verloopstukje naar de beamer hiervoor hebben. Heb er al 3 geprobeerd maar die waren allemaal een ander type..
De Apple store zit hier in de buurt, hoe groot is de kans dat ze dit verloopstukje nog hebben? En wat zal de prijs ongeveer zijn?
Van de laptop? Staat dat links boven bij opties? Zal zo even kijkenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Even exacte type opzoeken, is handiger.
Als jij een redelijke vraagprijs hebt dan is er mi altijd interesse..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:12 schreef DenS het volgende:
Heb een iMac te koop uit mei 2011. Hier iemand met intresse?
[TK] Apple iMac 21,5 inch i5 2,5ghz (Medio 2011)
Ja. Mini-DVI naar VGA (neem ik aan).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:32 schreef Probability het volgende:
Ik heb een MacBook (begin 2008)
MagSafe-voedingspoort
Gigabit Ethernet-poort
Mini-DVI-poort
FireWire 400-poort (tot 400 Mbps)
Twee USB 2.0-poorten (tot 480 Mbps)
Geluidsinvoer
Geluidsuitvoer
Sleuf voor Kensington-kabelslot
Die dik gedrukte moet ik hebben denk ik?
MBPR 16gb ram US keyboard gaat het om trouwens.quote:Beste Hyman,
We hebben je bestelling met nummer derpdiederp verzonden.
Hieronder vind je de verzendgegevens.
Het leveringsnummer is hurrdurr.
Je bestelling zal naar verwachting op of voor 11/07/2012 op het opgegeven adres worden bezorgd.
De Apple Store
http://store.apple.com/nl/product/M9321G/B dusquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:32 schreef Probability het volgende:
Ik heb een MacBook (begin 2008)
MagSafe-voedingspoort
Gigabit Ethernet-poort
Mini-DVI-poort
FireWire 400-poort (tot 400 Mbps)
Twee USB 2.0-poorten (tot 480 Mbps)
Geluidsinvoer
Geluidsuitvoer
Sleuf voor Kensington-kabelslot
Die dik gedrukte moet ik hebben denk ik?
Hier ook de MBPr 2,6ghz / 16gb besteldquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:52 schreef Hyman het volgende:
[..]
MBPR 16gb ram US keyboard gaat het om trouwens.
heel erg weinig, ik weet niet wat voor een ding het is, maar reken op een klein bedragje tot niksquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:38 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Hoeveel zou ik kunnen vangen voor 2 PowerBook G4 met de volgende specs:
1.0 GHz PowerPC
12'' scherm
256 MB RAM
40 GB harde schijf (4200 rpm)
Combo drive
Thanks!
Het is namelijk zo dat ik op van die inruil sites en dergelijke bedragen te zien krijg van ¤70 tot $300, heel erg raar dusquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
heel erg weinig, ik weet niet wat voor een ding het is, maar reken op een klein bedragje tot niks
300 dollar?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:48 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Het is namelijk zo dat ik op van die inruil sites en dergelijke bedragen te zien krijg van ¤70 tot $300, heel erg raar dus
Waar in te stellen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat ligt eraan wat je hebt ingesteld in de voorkeuren van iPhoto. Beide opties zijn mogelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker niet. PowerBooks zijn nog steeds erg populair (vooral onder hobbyisten) en die brengen toch wel een dikke ¤ 100 op.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
heel erg weinig, ik weet niet wat voor een ding het is, maar reken op een klein bedragje tot niks
Ik zou me met dat stelletje de moeite besparen als ik jou was. Beter voor je gemoedsrustquote:Op woensdag 4 juli 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik had net een heel mooi pleidooi tegen de Windows-fanatici in het topic Ik had bijna een Mac gekocht V2, maar toen werd het gesloten
Het was zo'n mooi pleidooi, dat het topic erdoor gesloten werdquote:Op woensdag 4 juli 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik had net een heel mooi pleidooi tegen de Windows-fanatici in het topic Ik had bijna een Mac gekocht V2, maar toen werd het gesloten
Graag gedaan hoorquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het was zo'n mooi pleidooi, dat het topic erdoor gesloten werdBedankt!
quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik had net een heel mooi pleidooi tegen de Windows-fanatici in het topic Ik had bijna een Mac gekocht V2, maar toen werd het geslotenHeel mooi enzo, maar waarom doe je er in godsnaam de moeite voor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Zeker niet. PowerBooks zijn nog steeds erg populair (vooral onder hobbyisten) en die brengen toch wel een dikke ¤ 100 op.
Echt zonde van je tijd.
Bijna alle Apple-haters praten elkaar gewoon na en hebben zelf geen idee hoe zo'n ding nu echt werkt.[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
Uitblazen met een compressor, lijkt me stof in de fans.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:58 schreef Mister_Bojangles het volgende:
De laatste tijd begint mn macbook pro na 5 minuten gebruik al gigantisch te blazen en heet te worden.. Het is gewoon een irritant geluid en met een korte broek kan ik m niet eens op schoot zetten...
Ik heb nu alleen safari geopend met deze site, maar de laptop blaast als een idioot. Ik heb hem in september 2009 gekocht, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Vrees een volledige reset. Computer heeft nog de oude software, helpt het als ik er een nieuw besturingssysyeem op zet? Lion ofzo?
Ik zou eerst even je Activity Monitor checken, misschien dat een achtergrond applicatie je CPU wegslurpt. Pas als dat niet het geval is zou ik hem gaan openmaken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:58 schreef Mister_Bojangles het volgende:
De laatste tijd begint mn macbook pro na 5 minuten gebruik al gigantisch te blazen en heet te worden.. Het is gewoon een irritant geluid en met een korte broek kan ik m niet eens op schoot zetten...
Ik heb nu alleen safari geopend met deze site, maar de laptop blaast als een idioot. Ik heb hem in september 2009 gekocht, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Vrees een volledige reset. Computer heeft nog de oude software, helpt het als ik er een nieuw besturingssysyeem op zet? Lion ofzo?
Deed hij expres.quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Zou sowieso handig zijn als hij 2 talen tegelijk aankon. engels EN nederlands.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:09 schreef nelisb het volgende:
I love it.
The wordt geen THE meer in iOS 6. Heeft maar 5 jaa geduurd.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik had net een heel mooi pleidooi tegen de Windows-fanatici in het topic Ik had bijna een Mac gekocht V2, maar toen werd het geslotenEr zitten verdacht weinig mooie specs bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Zeker niet. PowerBooks zijn nog steeds erg populair (vooral onder hobbyisten) en die brengen toch wel een dikke ¤ 100 op. | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular |
Geef het nog eens 5 jaarquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou sowieso handig zijn als hij 2 talen tegelijk aankon. engels EN nederlands.
Ik denk dat ik nog wel een tijdje moet afleren om de suggestie weg te tikken als ik the wil typen, dat is wel aardig automatisme geworden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:09 schreef nelisb het volgende:
I love it.
The wordt geen THE meer in iOS 6. Heeft maar 5 jaar geduurd.
Waarom zet je het niet gewoon uit?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog wel een tijdje moet afleren om de suggestie weg te tikken als ik the wil typen, dat is wel aardig automatisme geworden.
http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:05 schreef ShevaJB het volgende:
Toen ik vorige week een Macbook Pro kocht vertelde de verkoper dat ik een gratis versie van het nieuwste OS kosteloos kon downloaden zodra ik de laptop zou registreren op de Apple site. Hij raadde aan om hier een paar weken mee te wachten ivm bugs. Heeft hij een punt?
Top, dat zocht ik.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/
Niet op dag één updaten is altijd een goede tip.
Wat verwacht je ook van een machine van 8 jaar oud? Damn...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Er zitten verdacht weinig mooie specs bij.
Ja inderdaadquote:
Omdat ik regelmatig typfouten maak die wel terecht gecorrigeerd worden.quote:
Nou ik verwacht niet dat er iemand is die loo euro gaat geven voor een acht jaar oude computerquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat verwacht je ook van een machine van 8 jaar oud? Damn...
Die dingen zijn overigens niet zo langzaam als je zo denken, nog best goed te doen die G4's
[..]
Ja inderdaad![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef Neraice het volgende:
M'n Macbook wordt tijdens het opladen echt heel heet aan de onderkant, normaal?
Inderdaad zeg! Ik zat net gewoon even te surfen en een paar apps tegelijk te openen en hij kon het behoorlijk goed aan!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat verwacht je ook van een machine van 8 jaar oud? Damn...
Die dingen zijn overigens niet zo langzaam als je zo denken, nog best goed te doen die G4's
Oh, komt Mountain Lion al zo snel uit?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/
Niet op dag één updaten is altijd een goede tip.
Juli toch? En volgens mij zijn de ook van plan om elk jaar een nieuwe versie uit te brengen, met om de twee jaar een grote. (Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion etc.)quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh, komt Mountain Lion al zo snel uit?
Mjah, Lion is inderdaad al weer even uit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:47 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Juli toch? En volgens mij zijn de ook van plan om elk jaar een nieuwe versie uit te brengen, met om de twee jaar een grote. (Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion etc.)
Release date July 20, 2011quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah, Lion is inderdaad al weer even uit.
25 juli voor de bergleeuw lees ik.
Ah yep, het is al laatquote:Op woensdag 4 juli 2012 23:54 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Die release date was voor lion (vorig jaar)
Ik kan niet wachtenquote:Goedemiddag,
Uw bestelling zal morgen of overmorgen bij uw thuis afgeleverd worden.
Succes.
Met vriendelijke groet / best regards,
Welkom in de wereld van Apple, waar 5 jaar oude meuk nog steeds duurder is dan een nieuwe Windows-machinequote:Op woensdag 4 juli 2012 22:37 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Nou ik verwacht niet dat er iemand is die loo euro gaat geven voor een acht jaar oude computer
Ik heb nog een Mac II Classic. Wat brengt die nog op?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:23 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb nog 1 iMac G3, een iBook G4, een iBook G4 en een G4 powerbook in de kast staan?
Kopen?.
Er was hier gisteren een meisje met een echte iPhone 1quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb nog een Mac II Classic. Wat brengt die nog op?
Mijn Mac II is minstens 5x ouderquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er was hier gisteren een meisje met een echte iPhone 1.
Jij ook als haar, maar daar hebben we het ook niet overquote:
De G4 kan nog steeds goed mee voor basistaken, ja, vooral met TenFourFox als webbrowser. Dat is Firefox 12 maar door developers geport naar en geoptimaliseerd voor het PowerPC-platform. Veel beter als de standaard Safari-browser dus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:31 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! Ik zat net gewoon even te surfen en een paar apps tegelijk te openen en hij kon het behoorlijk goed aan!
quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij ook als haar, maar daar hebben we het ook niet over.
mwah, met 10.5.8 is het allemaal niet zo snel meer, en veel updates doen het niet meer op PPC.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:28 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De G4 kan nog steeds goed mee voor basistaken, ja, vooral met TenFourFox als webbrowser. Dat is Firefox 12 maar door developers geport naar en geoptimaliseerd voor het PowerPC-platform. Veel beter als de standaard Safari-browser dus.
Nee, voor een G4 moet je ook Tiger hebben - Leopard is grafisch gezien te zwaar, daarvoor heb je toch wel een G5 nodig.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
mwah, met 10.5.8 is het allemaal niet zo snel meer, en veel updates doen het niet meer op PPC.
Voor puur surfen en mailen kan het nog wel, maar echt werken op die dingen zou ik niemand aanraden.
Wat zijn de precieze specs van de PowerBook? Richtprijs?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:23 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb nog 1 iMac G3, een iBook G4, een iBook G4 en een G4 powerbook in de kast staan?
Kopen?.
Serieus? Ik heb geen idee uit mijn hoofd, gok iets van een 1.5GHz met 2GB ram. geen idee wat men daar nog voor wil geven.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, voor een G4 moet je ook Tiger hebben - Leopard is grafisch gezien veel te zwaar, daarvoor heb je toch wel een G5 nodig.
[..]
Wat zijn de precieze specs van de PowerBook? Richtprijs?
Hoeveel inch? 12, 15, 17?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb geen idee uit mijn hoofd, gok iets van een 1.5GHz met 2GB ram. geen idee wat men daar nog voor wil geven.
Ik geef er nog geen stuiver voor.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:23 schreef HeatWave het volgende:
Kopen?.
15 inch. heb het ding al tijden niet meer uit de kast gehaald. Ziet er volgens mij nog redelijk uit al is het G4 voor het woordje Powerbook weggekrastquote:
Wilde je 'm voor een MacBook Pro laten doorgaan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
15 inch. heb het ding al tijden niet meer uit de kast gehaald. Ziet er volgens mij nog redelijk uit al is het G4 voor het woordje Powerbook weggekrast.
Ja, heb er ook een i7 sticker op gedaanquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wilde je 'm voor een MacBook Pro laten doorgaan?
Ik moet even nadenken over de prijs.
Heb je misschien een serienummer? Dan kan ik de precieze specs opzoeken. Waar ik momenteel aan denk is de PowerBook 5,2 met FW800 met een 1.0 of 1.25 GHz PowerPC G4 en een 60 of 80 GB HDD.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heb er ook een i7 sticker op gedaan.
nee, geen idee waarom dat zo is, maar hij wordt er niet trager van.
ja, dat heb ik. in de kast, thuis, waar ik nu niet benquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb je misschien een serienummer? Dan kan ik de precieze specs opnoemen. Waar ik momenteel aan denk is de PowerBook 5,2 met FW800 met een 1.0 of 1.25 GHz PowerPC G4 en een 60 of 80 GB HDD.
Ohquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat heb ik. in de kast, thuis, waar ik nu niet ben.
ja snap ik, maar ik moet je wel even eerlijk vermelden dat ik voor een paar tientjes de moeite niet neem. Ding ligt niet in de weg en het geld heb ik niet nodigquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh
Dan hoor ik het wel, hè
Ook evt. defecten en krasjes zou ik graag weten dan.
Dat begrijp ik, hoor - het zal ook echt niet op een paar tientjes uitkomen mits in goede staat en geen defectenquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja snap ik, maar ik moet je wel even eerlijk vermelden dat ik voor een paar tientjes de moeite niet neem. Ding ligt niet in de weg en het geld heb ik niet nodig.
Voorlopig heb ik er niet zoveel meer over te melden, maar het is een SC hoor, moet kunnenquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:44 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, hoor - het zal ook echt niet op een paar tientjes uitkomen mits in goede staat en geen defecten
- misschien even via DM verder? -
Okéquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik er niet zoveel meer over te melden, maar het is een SC hoor, moet kunnen.
Ach, voor de hobby. Leuk toch, eens zo'n oude machine in je hand hebben en kijken hoe alles is veranderd?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:46 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je in 2012 in vredesnaam geld uitgeven aan een non-Intel Mac?
Ik heb dat ook wel een beetje bij die machine hoor. Om de een of andere reden voelt ie niet zo alledaags aan als een recente macbookquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ach, voor de hobby. Leuk toch, eens zo'n oude machine in je hand hebben en kijken hoe alles is veranderd?
Eventueel helemaal opknappen en doorverkopen, al zou ik dat een beetje zonde vinden.
Ik weet dat er op MacRumors een heel subforum bestaat voor de PowerPC Macs... en daar zweren de mensen echt bij PowerPC. Geen enkele ziel die daar een Intel Mac heeft.
Persoonlijk vind ik zelf ook dat de oude PowerMac G4 die hier staat en zelfs mijn aluminium iMac specialer waren dan mijn huidige MacBook Pro... geen idee waarom, maar da's gewoon een gevoel.
Enige wat ik nooit meer zal kopen is een iMac G5 (een PowerMac misschien nog wel, dat design).
Ik heb er zelf eentje gehad maar voor een aluminium iMac weggedaan - een kennis werkt er nu geloof ik nog mee. Bij een vriend is 't helaas anders verlopen, want zijn iMac ligt hier nu uit elkaar met een kapotte voeding (bekend euvel).
Ik kan wel leukere dingen verzinnen om m'n geld aan te spenderenquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Leuk toch, eens zo'n oude machine in je hand hebben en kijken hoe alles is veranderd?
Het is wel een verschil van dag en nacht soms jaquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan wel leukere dingen verzinnen om m'n geld aan te spenderen
Maar misschien is het gewoon omdat ik wel weet hoe het is om zo'n ding in m'n handen te hebben en wat er is veranderd, want ik heb diverse PPC Macs zelf gehad. Het is precies hetzelfde als nu, maar dan minder goed
ik kan mijn naam niet veranderen -.- maarja boeie ik leer nog wel bij.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van Apple, waar 5 jaar oude meuk nog steeds duurder is dan een nieuwe Windows-machine
Macs zijn gewoon extreem waardevast omdat ze zo gewild zijn - ook tweedehands.
Mijn iMac uit 2008 (nieuwprijs ¤ 999) heb ik in april voor ¤ 600 verkocht, inclusief ¤ 70 aan upgrades. Dat is een afschrijving van nog geen 11% per jaar!
De iBook G3 uit 2001 heb ik 10 jaar na dato kunnen aanschaffen voor ¤ 50, en dat was een koopje want die gingen toentertijd ook voor ¤ 100 weg...
Om je naam eer aan te doen moet je nog een hoop leren over Apple - en dan heb ik het niet alleen over het heden maar ook het verleden
Neem een Macbook Airquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik kan mijn naam niet veranderen -.- maarja boeie ik leer nog wel bij.
maargoed ik moet binnenkort een nieuwe laptop/computer.
ik zit nu te twijfelen tussen een
http://campusshop.nl/prod(...)750g_w7/details.aspx
en een nieuwe gen mac mini (moet ik wel even wachten) (die ik steeds loskoppel meeneem en bij mijn vader/moeder neerzet.) dit loskoppelen gaat ongeveer 7 keer per week gebeuren.) waar ik dan zelf een ssd wil inbouwen en waar ik dan 16 gb (of is dit overkill?, dan 8 gb) ram inzet.
ik moet dan nog wel alle randapparatuur. (waarvan het scherm en later ook de muis en het toetsenbord 2 keer.
ik wil hem gebruiken voor fotobewerking, internet, films kijken, gaming, chatten, downloading.
ik wil er graag wel een tijdje mee doen (op de toekomst voorbereid als het kan).
wat zouden jullie doen?
voor en nadelen van beide?
die is me iets te duurquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:28 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Neem een Macbook Air
Zit standaard een SSD in, je kan m laten upgraden naar 8GB RAM geheugen(al is dit overkill)
Misschien is 't dat, ja. Minder alledaagsquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel een beetje bij die machine hoor. Om de een of andere reden voelt ie niet zo alledaags aan als een recente macbook.
Maar dat houdt weer snel op als ik hem aanzet, dan is het toch allemaal minder helder, scherp, snel etc. Maar ik vind het wel een mooie laptop verder.
Tweedehands MacBook (Pro) een optie?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:31 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
die is me iets te duur
ram upgraden doe ik zelf wel, en anders vraag ik mijn pa.
ohja vereist: minstens 13 inch en minstens 200 gb opslag.
http://store.apple.com/nl/configure/MD101N/A ?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Tweedehands MacBook (Pro) een optie?
Ik heb ook een drietal PowerPC Macs gehad, dus ik ben ook wel bekend met zowel de beperkingen als de kracht van het platform.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan wel leukere dingen verzinnen om m'n geld aan te spenderen
Maar misschien is het gewoon omdat ik wel weet hoe het is om zo'n ding in m'n handen te hebben en wat er is veranderd, want ik heb diverse PPC Macs zelf gehad. Het is precies hetzelfde als nu, maar dan minder goed
Dat kun je doen, maar een Early 2011 MacBook Pro zal een stuk goedkoper zijn en jij als niet-veeleisende gebruiker zal er weinig van merkenquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:37 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
http://store.apple.com/nl/configure/MD101N/A ?
en er zelf 8/16? gb ram indoen?
oke ff kijken danquote:Op donderdag 5 juli 2012 13:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat kun je doen, maar een Early 2011 MacBook Pro zal een stuk goedkoper zijn en jij als niet-veeleisende gebruiker zal er weinig van merken
Er is geen kans op 'slopen' want de HDD en het RAM-geheugen kun je er zo uit halen.
Het RAM-geheugen heb ik in mijn MacBook Pro ook zelf verwisseld. Een SSD komt er misschien in de toekomst wel in.
Ik zou trouwens voor 8 GB RAM gaan... meer als voldoende en mocht je in de toekomst toch meer nodig hebben kun je dat altijd nog doen.quote:
oke.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zou trouwens voor 8 GB RAM gaan... meer als voldoende en mocht je in de toekomst toch meer nodig hebben kun je dat altijd nog doen.
Allerlei modellen kunnen dit soort problemen hebben, dat was vroeger niet anders dan nu. De oude PowerBook 5300 kon zo warm worden dat 'ie zichzelf in de fik zette. iBook G3 en G4 hadden structureel problemen met het logic board en de GPU. Niks is perfect, nu niet en vroeger niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben het alleen niet met je eens dat de huidige Macs beter zijn als die van een aantal jaren geleden. Ik heb namelijk het idee dat de kwaliteit van Apple's computers is gedaald naarmate de tijd vordert.
Zo waren de G3 en G4 redelijk sterk gebouwd terwijl de G5 veel problemen had, vooral met de koeling.
Na Intel is het weer beter geworden maar vooral de problemen met de 27" iMac vind ik schandalig vanwege de afwezigheid van actie door Apple. Een kinderziekte kan altijd, maar dat probleem speelt zelfs met de huidige modellen nog terwijl het ontwerp al 3 jaar oud is.
quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allerlei modellen kunnen dit soort problemen hebben, dat was vroeger niet anders dan nu. De oude PowerBook 5300 kon zo warm worden dat 'ie zichzelf in de fik zette. iBook G3 en G4 hadden structureel problemen met het logic board en de GPU. Niks is perfect, nu niet en vroeger niet.
[...]
Daar heb je zeker weten gelijk in, ja. Eigenlijk heb ik zo'n PowerBook ook niet nodig, nee... leek me gewoon leuk om er eentje te hebben, maar achteraf gezien kan ik dat geld beter investeren in een Cinema Display o.i.d., nietwaar?quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je kunt wel objectief zeggen dat een Mac van pak 'em beet 10 jaar geleden minder goed ontworpen is dan een moderne Mac. Ze hadden toen geen multitouch trackpad, geen magsafe, geen unibody, geen retinaschermen, minder goede accu's, minder goede draadloze antennes etc. etc.. Om natuurlijk over de performance nog maar te zwijgen. Praktisch alles aan computers in het algemeen en Macs in het bijzonder is gewoon enorm vooruit gegaan de laatste tijd. Daarom begrijp ik niet waarom iemand een oud model zou willen hebben en er zelfs geld voor zou willen betalen, want het haalt het gewoon bij lange na niet met modernere spullen.
't Ligt niet aan Tijn hoor, waarschijnlijk was ik er na wat denkwerk ook op gekomen.quote:
Ach, maakt me ook niet uit hoorquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
't Ligt niet aan Tijn hoor, waarschijnlijk was ik er na wat denkwerk ook op gekomen.
Er is sws veel markt voor oude Macs en kun je er vrij zeker van zijn dat je 'm tegen een goede prijs kunt verkopen
Op surfspot.nl kan je inloggen en dan bij Partnershops naar de voor jouw geldende Apple Education-site gaan.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:17 schreef MagischMannetje het volgende:
Hallo,
Ik zit er over te denken om het basis model van de 21,5 inch imac te kopen. Ik zag nu dat er een studentenkorting is, kan ik hier geen gebruik van maken als ik niet echt op het hoger onderwijs studeer? Ik zie bij de check out namelijk geen gegevens die je van je school etc moet invullen?
Alvast bedankt
Hij volgt geen hoger onderwijs zegt hijquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Op surfspot.nl kan je inloggen en dan bij Partnershops naar de voor jouw geldende Apple Education-site gaan.
Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt 't logisch dat Apple je niet zomaar op je eerlijkheid gaat vertrouwenquote:Op donderdag 5 juli 2012 15:40 schreef MagischMannetje het volgende:
Mn vraag kan eigenlijk veel korter: wordt er naar informatie gevraagd over je school enzo of vetrouwen ze er gewoon op dat je de waarheid spreekt?
Heb ik ook in de store gevraagd (Enschede). Daar vragen ze je om in te loggen met je studielink account. Uiteindelijk niet gedaan omdat die korting maar 6% zou zijn (of zoiets). Heb m'n pro uiteindelijk elders gekocht.quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:40 schreef MagischMannetje het volgende:
Mn vraag kan eigenlijk veel korter: wordt er naar informatie gevraagd over je school enzo of vetrouwen ze er gewoon op dat je de waarheid spreekt?
nice tochquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:24 schreef Koopsie het volgende:
Imac is vandaag binnen gekomen, en er zit 4gb meer geheugen in dan ik had besteld
goed keuze !quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Binnenkort denk ik maar een macbook air 11" bestellen.
Ik vind het perfect. Ik zag er erg tegenop zo'n kleine laptop te nemen maar heb er niet een moment spijt van gehad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:02 schreef AppleOcean het volgende:
ikzelf vind 11 inch voor een laptop te klein.
Ja, mijn 4 jaar oude MBU moet ik binnenkort waarschijnlijk inleveren of overnemen. Dan koop ik liever een nieuwe.quote:
Ik kom van de 13 en merk geen verschil. Echter de compactheid is zo heerlijk. Thuis hangt hij aan de cinema display dus ik kan perfect uit de voeten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:02 schreef AppleOcean het volgende:
ikzelf vind 11 inch voor een laptop te klein.
oh valt het dan miss toch wel mee?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het perfect. Ik zag er erg tegenop zo'n kleine laptop te nemen maar heb er niet een moment spijt van gehad.
Wat dacht je van 2 keer zo snel? Die techniek gaat zo snel dat zelfs in mijn iphone meer vermogen zit als in mijn laptop van 8 jaar terugquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
die huidige 11" air is toch wel net zo snel als mijn 4 jaar oude C2D 2.4Ghz?
veel sneller manquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
die huidige 11" air is toch wel net zo snel als mijn 4 jaar oude C2D 2.4Ghz?
Ik vind alleen die vorm een beetje raar... een heel laag maar breed scherm. Net een in elkaar getimmerde 13"quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik kom van de 13 en merk geen verschil. Echter de compactheid is zo heerlijk. Thuis hangt hij aan de cinema display dus ik kan perfect uit de voeten.
Mwah, moet ie kosten?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi, dan ga ik echt deze niet overnemen van de baasch. Krijgt ie z'n ouwe meuk gewoon terug.
ja dat ook, maar het is dus gewoon een prima laptopformaat?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik vind alleen die vorm een beetje raar... een heel laag maar breed scherm. Net een in elkaar getimmerde 13"
[ afbeelding ]
Denk eerder dat dat aan de foto ligt, immers heeft hij dezelfde resolutie verhouding.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik vind alleen die vorm een beetje raar... een heel laag maar breed scherm. Net een in elkaar getimmerde 13"
[ afbeelding ]
11" is 16x9, 13" is 16x10.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk eerder dat dat aan de foto ligt, immers heeft hij dezelfde resolutie verhouding.
Nee hoor, want hij is ongeveer even breed als een 13" (want toetsenbord) terwijl het scherm wel 1/4 kleiner is.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk eerder dat dat aan de foto ligt, immers heeft hij dezelfde resolutie verhouding.
toetsen kan je kleiner maken he...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee hoor, want hij is ongeveer even breed als een 13" (want toetsenbord) terwijl het scherm wel 1/4 kleiner is.
De toetsen zijn even groot, behalve de functietoetsen. De toetsen van de 13", 15" en 17" Pro zijn toch ook even groot?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
toetsen kan je kleiner maken he...
Maar goed, hij is dus 16:9. Geen gekke verhouding voor een laptop, zijn er velen van.
Het is geen vreemde verhouding, bijna alle laptops hebben tegenwoordig een 16:9-scherm.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het is gewoon dat 'ie volgens mij een vreemde verhouding heeft. Da's gewoon mijn mening, kan ik niets aan doen
Wat kun je eig met zon remote?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:26 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik heb zonet voor mijn verjaardag weer een Apple Remote gekregen nadat ik mijn oude had weggegeven bij mijn iMac, en het viel me op dat er iets anders was... ik wist alleen niet wat.
Nu blijkt dat Apple (om ergonomische redenen, naar het schijnt) de zwarte ring bol heeft gemaakt!
[ afbeelding ]
3x radenquote:
Muziek bedienden vanaf de bank?quote:
Geluid bedienen, Keynotes bedienen, iTunes/Spotify/VLC/... bedienen, FrontRow bedienenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:58 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Muziek bedienden vanaf de bank?
Kan ik ook met mijn ipad.
Ik heb een Android-telefoon met de Remote-app maar de Remote gebruik ik vooral tijdens presentaties of als ik op bed zit te gamen en ik mijn muziek wil besturen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:14 schreef AppleOcean het volgende:
Maar je draagt wel een afstandsbediening mee.
Ik zou toch eerder voor de iPhone remote app gaan als je een iPhone/iPod hebt.
Ik zeg niet wat jij moet doen, doe wat je wilt, ik geef alleen mijn mening.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb een Android-telefoon met de Remote-app maar de Remote gebruik ik vooral tijdens presentaties of als ik op bed zit te gamen en ik mijn muziek wil besturen.
Gezegd moet wel worden dat ik het enigszins hypocriet vind dat je me probeert te vertellen wat beter is terwijl je nog niet echt met een Mac (of Remote) hebt gewerkt
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat jij me probeert te vertellen wat beter is zonder enige ervaring te hebben met de desbetreffende hardwarequote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik zeg niet wat jij moet doen, doe wat je wilt, ik geef alleen mijn mening.
Zo kwam het inderdaad over, maar oké danquote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:21 schreef AppleOcean het volgende:
Ik zei ik zou. Miss kwam het zo over als een advies van als ik jou was, mijn excuses dan, maar ik bedoelde het meer als het lijkt mij handiger.
Slaapzequote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zo kwam het inderdaad over, maar oké dan
Nu ga ik naar bed, morgen weer vroeg op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |