Tegenwoordig zijn bestuurders van een BV hoofdelijk aansprakelijk voor falen, zullen we dat ook maar eens invoeren voor de bestuurders van de "BV Nederland"?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:28 schreef monito het volgende:
Alleen al het feit dat mensen spreken over de BV Nederland.....
Dan bestaat er geen noodzaak meer om op defensie te bezuinigen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Van mij mag het een voorbeeld zijn voor alle andere departementen net zoveel te bezuinigen.
Ik vind het in zoverre relevant omdat defensie in de afgelopen 20 jaar steeds als sluitpost in de begroting is gebruikt om maar zoveel mogelijk de zieligheidsindustrie in stand te houden. Laat men de focus nu maar eens verleggen op een andere "facilitaire dienst". Toen OSW ter sprake kwam om daar een schamele 0.1% af te halen was Nederland te klein, hetzelfde geldt voor het hoge BTW tarief vwb dat kunst verhaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:26 schreef CutCake het volgende:
In hoeverre is dit relevant op de ondertoon na dat defensie als satelliet van de BV Nederland gezien wordt blijkbaar ipv een integraal onderdeel? Defensie is gewoon een onderdeel van de facilitaire dienst van Nederland en dus overhead en prime target bij besparingen.
Inderdaad kan de staat dingen veranderen, maar ik hoop dat je begrijpt wat voor verregaande consequenties dat heeft. Want als je nu gewapende privé-beveiligingsbedrijven toestaat voor het bewaken van nederlandse schepen zet je de deur open voor gewapende privé-beveiligingsbedrijven die binnen en buiten Nederland opereren. En ja, dan kom je uiteindelijk uit bij een Blackwater organisatie, die niet dezelfde morele en internationale verplichtingen hebben als een militair met alle gevolgen van dien...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De staat kan dingen veranderen, dus ook dat.
En dat jij Blackwater er bij haalt is in dit geval niet relevant.
Oke.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Reclames om mensen te werven terwijl je een overschot aan werknemers hebt lijkt me niet bepaald ehh.... Doordacht ofzo... ? Nee, gewoon ronduit fucking dom.
De hogere piefen worden dus op straat gezet na trouwe dienst, en er worden wat jonkies ingegooid?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Oke.
Defensie heeft een "overschot aan werknemers", maar dan wel voornamelijk op de "middle-manager" en "top-level"-positions, om het zo maar even te zeggen, terwijl er een hoop vacatures openstaan op "entry positions". Voor het salaris van 1 middle manager kunnen ze 2 jongeren aan het werk zetten, om van de hogere piefen nog maar te zwijgen.
Lijkt mij in tijden van bezuinigingen niet "ronduit fucking dom" maar eerder rationeel, hoe zuur het ook voor de mensen zijn die nu op straat worden gezet na jaren trouwe dienst..
Op een gegeven moment heeft een organisatie te veel managers. Dat word opgelost door managers eruit te zetten via, voor hun wel, aantrekkelijke regelingen. Uitvoerend volk heeft Defensie altijd nodig.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De hogere piefen worden dus op straat gezet na trouwe dienst, en er worden wat jonkies ingegooid?
Raar gedoe eigenlijk.. Maargoed.
True....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:28 schreef Esses het volgende:
[..]
Op een gegeven moment heeft een organisatie te veel managers. Dat word opgelost door managers eruit te zetten via, voor hun wel, aantrekkelijke regelingen. Uitvoerend volk heeft Defensie altijd nodig.
Als je een groot bedrijf hebt, met verschillende niveaus van nét MAVOquote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De hogere piefen worden dus op straat gezet na trouwe dienst, en er worden wat jonkies ingegooid?
Raar gedoe eigenlijk.. Maargoed.
Toendertijd waren die plaatsen vrij voor managers. Maar door bezuinigingen zijn die plaatsen langzaam aan komen te vervallen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
True....
Maarja, als er geen plaats vrij komt voor een manager... Waarom dan wel iemand promoten tot manager?![]()
Et kan toch niet zo zijn dat die gasten een beetje niks doen?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Toendertijd waren die plaatsen vrij voor managers. Maar door bezuinigingen zijn die plaatsen langzaam aan komen te vervallen.
Die "gasten" zitten niet niks te doen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:41 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Et kan toch niet zo zijn dat die gasten een beetje niks doen?
quote:
Dan heb je toch geen ''overschot'' ?quote:Defensie heeft een "overschot aan werknemers", maar dan wel voornamelijk op de "middle-manager" en "top-level"-positions, om het zo maar even te zeggen
Sommige van deze mensen zitten in een herplaatsingstraject, worden omgeschoold of zijn bezig met het opheffen van hun voormalige eenheid. Er is een serieuze reorganisatie aan de gang die zelf ook het nodige aan werk met zich mee brengt.quote:
Die worden wel geanimeerd. Alleen zou het kunnen zijn dat ze functies vervullen die eigenlijk ook door een lager niveau gedaan kunnen worden of dat ze op het moment niet de werkdruk hebben die bij hun functie hoort zonder dat ze " niksen"quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
[..]
Dan heb je toch geen ''overschot'' ?
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:45 schreef Druid het volgende:
[..]
Sommige van deze mensen zitten in een herplaatsingstraject, worden omgeschoold of zijn bezig met het opheffen van hun voormalige eenheid. Er is een serieuze reorganisatie aan de gang die zelf ook het nodige aan werk met zich mee brengt.
Het voorstel om de tankbataljons te schrappen is vanuit de defensietop gekomen, nadat de opdracht ¤ 1 miljard te vinden werd neergelegd.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar komen er uit defensie ook voorstellen voor samenhangende bezuinigingen die een kleiner maar goed functionerend leger mogelijk maken?
Als mensen het nou eens leren en niet vvd cda sgp d66 of pvv stemmen, dan ziet het er alweer een stuk beter uit . Ik blijf erbij dat Defensie totaal overbodig is. Gewoon afschaffen. Soldaatjes omturnen tot agentjes of ME'ers en anders weer terug naar hun sportschool en stamcaféquote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn bestuurders van een BV hoofdelijk aansprakelijk voor falen, zullen we dat ook maar eens invoeren voor de bestuurders van de "BV Nederland"?
Uiteindelijk moet daar een ambitie aan ten grondslag liggen. Wat moet de krijgsmacht voor taken uitvoeren?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik heb niets tegen defensie en ik geloof mensen als ze zeggen dat de krijgsmacht harde klappen krijgt die het functioneren in gevaar brengen.
Maar komen er uit defensie ook voorstellen voor samenhangende bezuinigingen die een kleiner maar goed functionerend leger mogelijk maken?
Uw intelligentie is buitenproportioneel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 18:50 schreef monito het volgende:
[..]
Soldaatjes omturnen tot agentjes of ME'ers
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uw intelligentie is buitenproportioneel.
Chapeau.
ja, en daarom zijn er dus genoeg Nederlandse reders die onder een andere vlag varen, zodat de ingehuurde PMC's wel gewapende werknemers op het dek mogen zetten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee, dat mogen Nederlandse reders niet, aangezien de staat een geweldsmonopolie heeft.
En die ideeën komen uit eerstehandseevaring, maar ik ben benieuwd naar je bronnen.
Klopt, dat zie je me ook niet ontkennen.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:35 schreef probeer het volgende:
[..]
ja, en daarom zijn er dus genoeg Nederlandse reders die onder een andere vlag varen, zodat de ingehuurde PMC's wel gewapende werknemers op het dek mogen zetten.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:02 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Uw intelligentie is buitenproportioneel.
Chapeau.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |