Ferdo | donderdag 28 juni 2012 @ 08:00 |
http://nos.nl/artikel/388920-utrecht-weert-vervuilende-autos.html Fijn dat de gemeente Utrecht een andere auto regelt voor de bewoners in kwestie. Of verwacht het gemeentebestuur dat die gewoon zomaar even een nieuwe auto kopen? ![]() Verder is het natuurlijk een prima maatregel om te voorkomen dat de binnenstad en Hoog Catharijne niet al te veel betalende bezoekers krijgt. Wordt het lekker rustig in de binnenstad. | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 08:03 |
Utrecht wil gewoon de hele binnenstad autovrij hebben. Gaat natuurlijk niet werken. | |
RaymondK | donderdag 28 juni 2012 @ 08:06 |
En waar hebben we het dan over? 3 grachten rond het winkelgebied? Of kun je met je oldtimertje ook al niet meer bij de parkeergarages net buiten het gebied komen? Dit gaat die winkeliers geld kosten gezien veel mensen in een auto van 10jr+ rijden, en voor Utrecht echt geen andere auto gaan kopen ![]() | |
Prof_Hoax | donderdag 28 juni 2012 @ 08:10 |
dafuq is dit ![]() | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 08:16 |
Als je een auto van 11 jaar oud hebt kun je dus niemand meer van het station ophalen ![]() | |
Casos | donderdag 28 juni 2012 @ 08:19 |
Diesel vanaf 8 jaar (2004!) en benzine vanaf 10 jaar (2002) oud, dat zijn nog lang geen oldtimers, maar gewoon moderne auto's. En met een beetje je best doen, niet eens minder zuinig dan een nieuw eco-hok, al helemaal als je nog een beetje normaal met het verkeer mee wil komen. Achterlijke maatregel. | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 08:22 |
Dat, maar nog los daarvan zijn ook de uitlaatgassen van een benzineauto van 15 jaar niet echt veel smeriger dan van een van 5 jaar oud. De geregelde katalysator was een enorme sprong vooruit en daarna was het voor benzineauto's een beetje geneuzel in de marge. | |
RaymondK | donderdag 28 juni 2012 @ 08:30 |
Ja precies achterlijk idd. Maar zelfs mijn kevertje uit 1982 he. Die is precies de helft meer vervuilend dan een moderne middenklasser van 5jr oud. Het gaat dus helemaal nergens over dit. | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 08:31 |
| |
Meike26 | donderdag 28 juni 2012 @ 08:36 |
Deze regel gaat in 2015 in, dus benzine auto's ouder dan 2005 (Daar sta je dan met je Audi A2 of Lupo 3L) En wat als je een oude Amerikaan op gas hebt ? Als je op LPG de stad binnen komt rijden, is er geen vuiltje aan de lucht en ben je alsnog schoner als een gemiddelde middenklasser van 2011/2012. Diesels van voor 2007, dus ook schonere diesels als de Caddy SDI en Fiat HDI's mogen dan al niet meer ? Ik vind de maatregel op zich goed, maar de leeftijdsbeperking van 8/10 jaar is echt crap ![]() | |
Murdera | donderdag 28 juni 2012 @ 08:37 |
The fuck. ![]() | |
mstx | donderdag 28 juni 2012 @ 08:37 |
Gelukkig mag je met een 3 jaar oude Ford F650 met energielabel Z nog wel naar binnen. ![]() Of valt dat onder "zwaar vervuilende vrachtwagens" | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 08:39 |
De helft? Waar kijk je dan naar? | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 08:40 |
Je zou maar een kever hebben, ben je best wel een eindbaas. | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 08:41 |
Ik vind een heleboel emissieeisen voor de euro-normen (van na 1992), maar geen indicatie van wat daarvoor precies toegestaan of gebruikelijk was. Kan iemand hier iets over vinden? | |
Spouwerranger | donderdag 28 juni 2012 @ 08:41 |
Tijd zat, lijkt me, om of een nieuwere auto te kopen of te verhuizen als je auto echt zo bijzonder leuk en geweldig is. ![]() Want het overgrote deel rijdt in auto's ouder dan 8/12 jaar oud ![]() | |
superdexx | donderdag 28 juni 2012 @ 08:43 |
niet iedereen krijgt een lease auto van de zaak he... | |
Deetch | donderdag 28 juni 2012 @ 08:43 |
Rare maatregel om het op leeftijd van de auto te doen, je kunt beter een emissienorm stellen als je emissie wilt terugdringen. | |
Meike26 | donderdag 28 juni 2012 @ 08:47 |
Je zal nog verbaasd zijn hoe rustig het op de weg is als alle auto's wegvallen die ouder zijn dan 8/10 jaar. In Utrecht zou het langs de Amsterdamsestraatweg verdomd rustig worden dan.. | |
mstx | donderdag 28 juni 2012 @ 08:47 |
Nou dat is wel een heel raar idee, om een goed systeem (zoals in Duitsland) te gebruiken. We kunnen beter zelf een nieuwe oplossing bedenken dat veel beter werkt. Kijk maar naar de OV-chipkaart, dat werkt ook veel beter dan al die buitenlandse systemen. | |
Netsplitter | donderdag 28 juni 2012 @ 08:49 |
Discriminatie. Denk dat dit geen lang leven beschoren zal zijn. Het is wachten op de eerste rechtszaak welke er wel gaat komen denk ik zo. | |
Paul | donderdag 28 juni 2012 @ 08:49 |
Ik mag straks niet meer door Utreg rijden met m'n starletje ![]() | |
RaymondK | donderdag 28 juni 2012 @ 08:51 |
Dat weet ik niet precies, maar dat vertelde de monteur bij z'n laatste apk aan de hand van een gassentest. Dat i de helft meer vervuilde dan een gemiddelde moderne middenklasser. Nu is de co2 uitstoot het gene wat funest is voor het milieu als ik me niet vergis. Uit eindelijk loopt dat ding 1:13 dus ik kan het wel geloven wat die zei. | |
DroogDok | donderdag 28 juni 2012 @ 08:51 |
In Duitsland al vrij normaal toch? | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 08:53 |
Ik zal mijn post even herhalen van de FP: Alsof leeftijd zomaar 1 op 1 te koppelen is aan vervuiling. Zeker met benzineauto's gaat dat absoluut niet op. Maar het is duidelijk, je moet straks dus met een zwaar vervuilende 2 ton wegende dieselende maar nieuwe SUV de stad in in plaats van met je behoorlijk schone middenklasser of A klasse auto van 13 jaar oud. De mensen die dit soort plannen bedenken denken blijkbaar echt totaal niet na. Kom dan met een grens op uitstoot oid . Niet op basis van leeftijd. Echt te idioot voor woorden. Die leeftijdsgrens is echt bedacht door pennenlikkers achter een bureau. Maak voor mijn part de hele binnenstad autovrij maar dit soort onzin echt ![]() | |
mstx | donderdag 28 juni 2012 @ 08:53 |
Daar gaat het op basis van vervuiling, niet op leeftijd. | |
Die_Hofstadtgruppe | donderdag 28 juni 2012 @ 08:53 |
Ja eh mensen niet zo zeuren, zonder de EU gaat het licht uit. | |
fruityloop | donderdag 28 juni 2012 @ 08:53 |
Hier zie je een staatje over de afname van oa NOx, wat itt CO2 wél direct bepalend is voor de luchtkwaliteit, en daaruit blijkt dat personen auto's wel degelijk een stuk schoner zijn als zeg 15 jaar geleden. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door fruityloop op 28-06-2012 08:54:35 (Plaatje toegevoegd) ] | |
mstx | donderdag 28 juni 2012 @ 08:55 |
Die elke 3 jaar een nieuwe leaseauto krijgen, helaas heeft niet iedereen die luxe. | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 08:58 |
Je weet ook welke auto's de meeste NOx uitstoten? Diesels. | |
Netsplitter | donderdag 28 juni 2012 @ 08:58 |
Onzin. | |
Casos | donderdag 28 juni 2012 @ 08:59 |
Duidelijk uit je grafiekje dat je dus vooral auto's van voor de jaren 90 moet weren, niet auto's vanaf 2005 of ouder, scheelt een jaar of 15. Maar nog beter kijken ze naar de uitstoot, zoals Metro2005 aangeeft. | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 09:00 |
Dat onderschrijft m'n stelling toch? Zie je van waar die waardes in 1980 allemaal vandaan komen? Dat je geen knik in die grafiek ziet komt omdat hierbij naar het rondrijdende wagenpark gekeken wordt. Inclusief oude auto's die op dat moment nog rondrijden. | |
fruityloop | donderdag 28 juni 2012 @ 09:00 |
Ja dat weet ik.. What's your point. ![]() | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 09:02 |
Omdat ik voor diesels de leeftijdsgrens nog wel enigszins begrijp maar voor benzine is het echt een compleet uit de lucht gegrepen leeftijd. in 1992 is de katalysator verplicht geworden op benzineauto's en in DLD gebruiken die leeftijd dus ook als norm. Dat lijkt mij véél logischer. Voor diesels zou je naar uitstoot moeten kijken van bv NOx . | |
fruityloop | donderdag 28 juni 2012 @ 09:03 |
[ Bericht 8% gewijzigd door fruityloop op 28-06-2012 09:04:21 (Laat maar, verkeerd gelezen..) ] | |
Worteltjestaart | donderdag 28 juni 2012 @ 09:03 |
Wat een onzinnige maatregel ![]() Als mensen de keuze hebben om een andere auto te kopen of gewoon niet meer naar Utrecht te komen denk ik wel te kunnen raden welke keuze gemaakt gaat worden. En dan klagen ze in 2016 dat de inkomsten uit parkeren dramatisch gedaald zijn. | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 09:05 |
Sowieso. | |
fruityloop | donderdag 28 juni 2012 @ 09:05 |
Ach, ondanks alle file-perikelen gaan er nog steeds plenty mensen wonen in slecht ontsloten vinex-wijken, en sluiten ze elke dag vloekend aan in de files. | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 09:13 |
Ik kan me niet voorstellen dat deze maatregel het gaat halen. | |
Die_Hofstadtgruppe | donderdag 28 juni 2012 @ 09:16 |
Ja maar daar MAG je tenminste nog met je oude auto rijden en je kan er 2 voor je deurneerplempen. | |
fruityloop | donderdag 28 juni 2012 @ 09:17 |
Dat laatste kan pas sinds de crisis, omdat veel huizen er (leeg) te koop staan, sommige wijken zijn relatief autoluw ontworpen, en daar is het vechten voor een parkeerplek. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 28 juni 2012 @ 09:18 |
Ik durf te wedden dat mijn auto een stuk minder uitstoot heeft dan een gemiddelde sportauto. Slaat echt helemaal nergens op dat dit op leeftijd gaat. Wat een mongool zeg. | |
De_Dakgoot | donderdag 28 juni 2012 @ 09:20 |
Ze hadden beter kunnen werken met die groene stickers die je ook in duitsland moet hebben om in bepaalde gebieden te komen. | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 09:22 |
Ik heb een auto uit 2008, dus ik zit goed. Dat 'ie verder totaal niet eco is en een uitstoot heeft van hebikjoudaar maakt niet uit ![]() Is het trouwens een lopende grens, die 10 jaar? Ik bedoel: zijn in 2015 auto's van voor 2005 verboden en in 2020 auto's van voor 2010 of werkt het zo niet? | |
De_Dakgoot | donderdag 28 juni 2012 @ 09:25 |
Ja denk ik | |
Meike26 | donderdag 28 juni 2012 @ 09:59 |
Leuk scenario. Sta je geparkeerd op bijv. de Biltstraat met je Lupo 3L van 2004, achter een Porsche Cayenne van 2009. Je komt tegelijk met die bestuurder terug bij je auto en je ziet dat jij een bon hebt, hij niet... Die Cayenne kerel >> ![]() | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 10:01 |
Ik denk niet dat het met bonnen werkt, maar met camera's op de wegen naar het centrum die je kenteken registreren en je automatisch een boete sturen wanneer je auto ouder dan 10 jaar oud is. | |
Weltschmerz | donderdag 28 juni 2012 @ 10:04 |
Anders nemen die mensen toch gewoon de brommer? Je weet wel, zo'n hippe tweetakt, je ziet er steeds meer van. | |
N.icka | donderdag 28 juni 2012 @ 10:04 |
Eerst douwen ze mij betaald parkeren in mijn straat door mijn strot en dan zou ik nu mijn auto weg moeten doen. ![]() | |
DDDDDaaf | donderdag 28 juni 2012 @ 10:07 |
Ik kom daar gelukkig toch nooit met mijn veertien jaar oude Mazda. (die in Duitsland overigens probleemloos een groene Umweltzone-sticker kreeg) | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 10:07 |
Goed plan: http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrachtwagen.dhtml | |
Metalfreak | donderdag 28 juni 2012 @ 10:08 |
Net zoals ik al op de FP zei: ik heb een goed rijdende, in perfecte staat verkerende auto van inmiddels 13 jaar oud waarmee ik in Duitsland élke stad binnen mag rijden (zolang ik maar een groene sticker heb en die krijg ik voor mijn auto gewoon) en in Utrecht mag ik dan niet meer komen? Waanzin dit... Zij denken dus dat het beter voor het milieu is om een in goede staat verkerende auto af te schrijven en deze in te ruilen voor een zuinigere auto? Serieus? ![]() | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 10:16 |
Nee, niet een zuinigere. Een nieuwere! | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 10:18 |
Die keeper van Tsjechie schijnt ook vaak op de brommer te komen. | |
Metalfreak | donderdag 28 juni 2012 @ 10:34 |
Ow ja, die zuinigheid is niet eens een argument hierbij ![]() | |
Ferdo | donderdag 28 juni 2012 @ 10:34 |
Inderdaad, want zo'n Jap met een 0.9-motor uit 1995 zal véél vervuilender zijn dan een SUV uit 2007. Volgens die wethouder dan. | |
BORRREETJEEE | donderdag 28 juni 2012 @ 10:57 |
Ook leuk voor auto's die qua modelwissel er precies ertussenin vallen, gelijke uitvoeringen (en dus gelijke uitstoot), het ene jaar mag wel, het andere niet. ![]() | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:03 |
Altijd lachen, Utrecht... Vanwege de grote hoeveelheid studenten zijn daar bepaalde partijen heel groot die meer idealen hebben dan herseninhoud. Zo heb ik Utrecht zien veranderen van een prachtige stad tot een stupide "bussluis" omringd door gebouwen, zodat de bus weliswaar 2 minuten sneller van HC naar de Uithof kan... winst die werd behaald door minder opstapplaatsen, waardoor de reiziger van deur tot deur gemiddeld gezien helemaal niets won, behalve dan als je van buiten Utrecht komt natuurlijk, maar dan nog... zoveel geld verkwisten, zo enorm het uiterlijk van de stad verneuken en dat voor 2 fucking minuten? Ook leuk was de fietsstraat. Die is gelukkig wel afgeschaft, maar zie je het voor je: de rijbaan zo maken dat je met je auto in de eerste versnelling met 15 km/u achter een fietser aan moet blijven hangen? Dit idee past dus prima in de Utrechtse traditie! Op naar nog minder leefbaarheid en meer idealen! | |
Meike26 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:13 |
Utrecht heeft al begin jaren 90 het gebruik van de auto in Utrechtse binnenstad ontmoedigt. Dat hebben ze tot nu toe continu weten te "verbeteren". Maar indd, nu ik er zo over nadenk... een jaartal zegt niets. Ook met een Daihatsjoe Cuore uit bijv. 1990 ben je nog steeds beter voor de boompjes dan zo'n SUV uit 2008 tot 2010. | |
Cracka-ass | donderdag 28 juni 2012 @ 11:19 |
Grote kans. Al werden die camera's opgehangen om alleen verkeersstromen inzichtelijk te maken. ![]() | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:21 |
Op zich is er maar 1 ding dat een binnenstad minder leefbaar maakt en dat zijn automobielen. Dus in die zin snap ik wel dat er initiatieven als fietsstraten, betaald parkeren etc in het leven geroepen worden maar wat ik dan niet snap is waarom het altijd van die gare oplossingen zijn zoals in jouw voorbeeld de busbaan. Ze kunnen ook kiezen voor het compleet autovrij maken van de binnenstad máár dan ook alle andere voorzieningen daar goed op aanpassen. Zorg dat er genoeg plaats is om fietsen, scooters ed te stallen. Zorg dat je overal goed kunt komen op 2 (fietsen, brommers) of 3 wielen (velomobielen, fiets taksi's, electrische tuktuks) en laat een mooie lightrail oid lopen van de aan te leggen P+R plaatsen aan de rand van de stad die je snel naar de binnenstad kunnen laten gaan. Niet dit soort halfslachtige oplossingen ![]() | |
Chooselife | donderdag 28 juni 2012 @ 11:23 |
Dit is een uitstekend argument nooit op Groenlinks te stemmen. Het is een waanzinnig plan en leidt tot niets beters. Een kind zou het bedacht kunnen hebben. | |
Cracka-ass | donderdag 28 juni 2012 @ 11:26 |
Ik denk dat Utrecht meer last heeft van kansenjongeren dan van automobielen. | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:27 |
Dat denk ik niet eerlijk gezegd... | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:28 |
In Rotterdam hebben ze inmiddels die camera's ingezet om mensen op straat in de gaten te houden... ![]() | |
Chooselife | donderdag 28 juni 2012 @ 11:28 |
Heeft GL daar wel eens aandacht aan besteed? | |
Specularium | donderdag 28 juni 2012 @ 11:29 |
![]() | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:35 |
Hé, een idealist! Persoonlijk vind ik dus een wijk niet leefbaar als ik er niet met de auto kan komen en/of niet kan parkeren. Compleet autovrij van de binnenstad zorgt voor verdwijnen van woonfunctie en toename van bedrijfs en winkelfunctie. Met als gevolg een binnenstad die net zoals Rotterdam na sluitingstijd sfeerloos is. | |
Cracka-ass | donderdag 28 juni 2012 @ 11:37 |
Uiteraard. Ik moet alleen huillachen om de snelheid waarmee privacy in zijn kont wordt geneukt. Die camera's hangen er nog geen drie jaar onder het mom van: Nee natuurlijk niet, alleen voor het inzichtelijk maken van verkeersstromen. Mijn eerste gefronste wenkbrauw kwam overigens al na een paar maanden toen ik werd aangeschreven door de gemeente dat ik per dag ¤10,- kon krijgen om voortaan niet meer de door hun vastgestelde route te rijden tijdens de spits. ![]() | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 11:45 |
De Bovag is er niet blij mee, hoorde ik net op de radio. Op zich wel opvallend, je zou zeggen dat de autodealers het wel zien zitten om oude auto's te verbieden. | |
RaymondK | donderdag 28 juni 2012 @ 11:47 |
Dat weet ik wel zeker. | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:48 |
Er zijn best flink aantal steden in dit land al autovrij. Is bv de binnenstad van Delft onleefbaar? Je kan aan de rand parkeren en de rest is alleen per fiets en wandelend te bereiken. Toch is de binnenstad daar gezellig en wonen er genoeg mensen. | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:50 |
Misschien dat je dan veel naar CO2 uitstoot kijkt, maar toch niet naar de uitlaatgassen die juist in de stad de leefomgeving aantasten. | |
Tijn | donderdag 28 juni 2012 @ 11:51 |
Ik zou minder moeite hebben met een geheel autoverbod in de binnenstad dan dit rare plan om op leeftijd van de auto te discrimineren. | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:56 |
Ik ken Delft niet zo heel goed. Althans, niet de binnenstad. Maar een goed voorbeeld van onleefbaar omdat je er met de auto zo goed als niet kan komen vind ik Leiden. Wat een ongelofelijke rukstad is dat zeg. Utrecht is met de maatregelen verkloot. Eindhoven is ook gewoon een klotestad geworden vanwege de verkeersmaatregelen (overigens: daar waren ooit de plannen zoals jij ze voorstelde, maar die zijn afgewezen wegens te duur ende onhaalbaar). Beter is het om juist de winkels uit de binnenstad te halen en naar malls te gaan aan de rand van de stad. En dan in de binnenstad uitgaansgelegenheden en wonen. Dat leeft tenminste. Voldoende parkeerruimte (liefst niet op het maaiveld) erbij. En dat mag dan ook best wat kosten. | |
Metro2005 | donderdag 28 juni 2012 @ 11:59 |
Ja en nee, ik ben op zich voorstander van grote malls aan de rand van de stad máár alleen als je een auto hebt en buiten de stad woont. Als je een fiets hebt en in de stad woont wordt dat juist weer moeilijker bereikbaar. Er is voor alles wat te zeggen. Misschien moeten ze allebei doen. Malls voor automobilisten en de binnenstad voor de gezellige mensen ![]() | |
waht | donderdag 28 juni 2012 @ 12:11 |
Drama is het. | |
RaymondK | donderdag 28 juni 2012 @ 12:19 |
idd. Als er ook maar iets aan de hand is van een festiviteit, vergeet het dan maar om met de auto naar Delft te gaan. | |
Grielen | donderdag 28 juni 2012 @ 14:11 |
Krijg ik dan ook korting op mijn wegenbelasting, immers, ik kan niet meer van alle wegen in Nederland gebruik maken, in m'n 9 jaar oude diesel. | |
CafeRoker | donderdag 28 juni 2012 @ 15:58 |
Wat was er trouwens precies duurzaam aan het verkorten van de levensduur van een auto tot 8 jaar. Of is het een typisch gevalletje NIMBY.. | |
Nemephis | donderdag 28 juni 2012 @ 16:08 |
Mag ik op mijn 1000CC motor uit 1986 dan nog wel in Utrecht komen? | |
Weltschmerz | donderdag 28 juni 2012 @ 16:21 |
Als het pesten van oldtimerrijders van de rijksoverheid komt dan weet je tenminste gewoon dat de autolobby daarachter zit en dat onze politici van met name de rechterzijde nooit te beroerd zijn om met wetten en regels de wegwerpeconomie te spekken. Maar een linksige wethouder? Ik denk ordinaire domheid en per se iets willen doen wat in het teken staat van een op zich niet verkeerd doel, bij gebrek aan opties die wel doelmatig zijn moet het dan maar iets worden wat er slechts van in het teken staat. | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 16:33 |
Is jouw stelling nu dat rechtse politici geen domme dingen doen? Dat vind ik nl. een boude stelling. | |
saab99 | donderdag 28 juni 2012 @ 16:48 |
![]() | |
Metalfreak | donderdag 28 juni 2012 @ 16:57 |
Een auto van 13 jaar oud is absoluut (nog) geen oldtimer... En als ze Duitsland zo als voorbeeld zien: oldtimers zijn vrijgesteld van de umweltsticker... | |
Ringo | donderdag 28 juni 2012 @ 17:02 |
Wat hadden jullie verwacht van een partij die stadswachten op stage naar Afghanistan stuurt? | |
Weltschmerz | donderdag 28 juni 2012 @ 17:02 |
Neen, zoals een leesvaardige zou hebben opgemerkt. Ik zou het zelfs een oninteressante stelling willen noemen, dus als je het er heel graag over wil hebben zul je iemand anders moeten vinden. Positief is wel dat je nu tenminste vraagt of dat mijn stelling is, ipv je fantasie helemaal op hol te laten slaan. | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 17:07 |
Hoe komt het dan dat het bij de rijksoverheid altijd een rechtse politicus is die de lobby tevreden wil stellen en niet gewoon om domheid kan gaan? | |
Weltschmerz | donderdag 28 juni 2012 @ 18:32 |
Wat snap je niet aan 'met name'? | |
kawotski | donderdag 28 juni 2012 @ 18:44 |
Sowieso vind ik het verbieden van auto's maar een vreemde vorm van met je burgers omgaan. De milieuvriendelijke auto die ik vandaag heb wordt over 2 jaar weer als vervuilend gezien en dan mag ik van de ene op de andere dag even 1000 euro extra aan belasting gaan aftikken. Ok, dan betaal ik dat want ik neem aan dat ik dan ook overal mag rijden, maar gaat elke gemeente dan even zijn eigen regels maken en wordt het rijden mij onmogelijk gemaakt? Kan ik dan bij elke gemeente een claim indienen? | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 19:30 |
Dat zoals jij het gebruikt het ook een linkse politicus kan zijn. Je draait er weer omheen! Geef nou maar gewoon toe dat je weer eens een domme uitspraak produceerde. | |
Ferdo | donderdag 28 juni 2012 @ 19:36 |
Dat is niet verbieden, want dat kan natuurlijk niet zomaar...dus maken we het gebruik gewoon domweg onmogelijk! Te beginnen in het centrum. Maar ja, dan komen de uitlaatgassen uit de buitenwijken via de wind natuurlijk alsnog in de binnenstad terecht! Dus waarom niet goed doen en dan in de hele stad... ![]() | |
Weltschmerz | donderdag 28 juni 2012 @ 20:17 |
Of eentje uit het midden. Ik schrijf 'met name' en jij maakt er 'altijd' van. Dus nu kun je wel weer hoog van de toren gaan blazen maar het ligt er toch echt volledig aan dat je leesvaardigheid het mavodiploma nog niet eens waard is. | |
iehlaak | donderdag 28 juni 2012 @ 20:18 |
Als ik dan een wegenbelasting meer hoef te betalen is dat prima. | |
TheFreshPrince | donderdag 28 juni 2012 @ 20:23 |
Hier is natuurlijk helemaal geen verbod voor nodig. Die oude auto's verdwijnen vanzelf uit het straatbeeld, over 10 jaar zijn de nieuwe auto's van nu oud maar voldoen wel aan de wetgeving van nu. En die paar oude auto's gaan dan echt geen problemen meer geven. | |
iehlaak | donderdag 28 juni 2012 @ 20:24 |
QFT | |
iehlaak | donderdag 28 juni 2012 @ 20:25 |
http://www.refdag.nl/nieu(...)vrachtwagen_1_247996 | |
DS4 | donderdag 28 juni 2012 @ 21:32 |
Nee, ik maak er niet "altijd" van en ik vind het heel schattig van je dat je weer met hard blaffen denkt er vanaf te komen, maar je maakte weer eens een oliedomme opmerking. En dat je dan weer begint te fiepen over de mavo zegt een hoop over jou... Maar ik heb vandaag helemaal geen zin om in te gaan op opmerkingen die vanuit jouw frustraties komen, dus je gaat je gang maar. Feit is gewoon dat je bij een linksige wethouder veronderstelt dat het een fout kan zijn en bij de rijksoverheid niet (en daar doet die met name helemaal NIETS aan af). | |
Metro2005 | vrijdag 29 juni 2012 @ 08:48 |
Ze willen 750 automobilisten een compensatie geven die in het gebied wonen. Als ik even een schatting maak dan zie ik dat er 316.000 inwoners in Utrecht wonen waarvan ongeveer ( 6% ) 20.000 in het centrum (zal misschien minder zijn omdat er nog een jaarbeurs en winkelcentrum ligt waar geen mensen wonen) , autobezit in 42% over utrecht gezien dus dan heb je het over 8400 auto's. Vanwege het winkelcentrum en de jaarbeurs én het feit dat het een binnenstad is zullen dat er wel iets minder zijn dus die 750 automobilisten is al 10% van de mensen die daar wonen . Het is en blijft een heel fout plan ![]() |