Ik hoop niet voor je dat je nu stilstaat bij Dorst.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:34 schreef Monopoly het volgende:
Leuke dienst vandaag.
Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag
E-lok, hopen op een storingvrije rit
http://statline.cbs.nl/StatWeb/dome/?LA=NLquote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt. En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
quote:Seinstoring Zutphen-Lochem
Tussen Zutphen en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
heel fijnquote:
quote:De beperkingen tussen Hengelo en Oldenzaal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.quote:Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
Klik op de link die ik je gaf. Het is even leren hoe je moet navigeren op de site, maar je kunt er aardige lijsten samenstellen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.
[..]
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Zo hier en daar wel, maar de P-seinen langs de vrije baan in principe niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:03 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij staan die er wel op hoor
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:06 schreef James1988 het volgende:
Dan denk ik dat je maar eens bij ProRail moet gaan informeren.
Ik heb hier nog wel het een en ander liggenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar om een beetje te kunnen inschatten: zijn dit soort dingen hoogbeveiligd staatsgeheim? Of is het juist publieke informatie waar je (via de WOB) een recht op inzage hebt?
Van de Schiphollijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel het een en ander liggen
Van welk traject zoek je het?
Zo, dat is nog eens detail! Geweldig, bedankt hè!quote:
Eigengemaakt spel. Treindienstleiding-simulatie.quote:
Dat is een heel goed doel. Als ik een kopie van dat spel krijg, kan ik je aan alle info helpen. Wel via de pm of mail aub.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo, dat is nog eens detail! Geweldig, bedankt hè!
[..]
Eigengemaakt spel. Treindienstleiding-simulatie.
Yep, Lwd-Gn gaat er 17 dagen uitquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
er liggen trouwens in Veenwouden heel wat betonnen spoorbielzen opgestapeld. Ongeveer tien hoog en tien pakketten naast elkaar, dus daar zal binnenkort wel een grote buitendienstelling zijn lijkt me
neuh, ik meen half augustusquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:48 schreef James1988 het volgende:
Hopelijk niet morgen, want dan ga ik over die lijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |