abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113453130
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden
Deeltje vier is hier te vinden
Deeltje vijf is hier te vinden
Deeltje zes is hier te vinden
Deeltje zeven is hier te vinden
En hier hebben we deel acht.
Ook deel negen wordt niet vergeten.
Evenals deeltje tien nu ook al is te zien.

Afijn, we irriteren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

pi_113454253
First !
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:34:02 #3
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113468734
Lekker doorgerejen vandaag. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_113476920
Oeh, nog een irritatie: mensen die naast een invoegstrook naar rechts gaan. Ja, het mag volgens de verkeersregels maar ik vind het getuigen van geen enkel verkeersinzicht en ronduit gevaarlijk omdat het compleet onlogisch is en mensen het dus niet verwachten.

Bij de aansluiting A50-A1 bij Apeldoorn-Zuid heb je soms zelfs mensen die er de doorgetrokken streep voor overschrijden Wat denk je dan? 8)7
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:53:58 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113479343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, nog een irritatie: mensen die naast een invoegstrook naar rechts gaan. Ja, het mag volgens de verkeersregels maar ik vind het getuigen van geen enkel verkeersinzicht en ronduit gevaarlijk omdat het compleet onlogisch is en mensen het dus niet verwachten.
Huh? Ik snap het niet Je bedoelt naar de vluchtstrook?
How can I make this topic about me?
pi_113479439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Huh? Ik snap het niet Je bedoelt naar de vluchtstrook?
Mensen die vanaf de linkerbaan naar rechts gaan waarnaast een invoegstrook ligt. Dat kan vervelende situaties opleveren voor degene die wil gaan invoegen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:56:24 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113479506
Een vrouw op de middelste baan 10 km/u onder de toegestane snelheid :|W
pi_113479608
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mensen die vanaf de linkerbaan naar rechts gaan waarnaast een invoegstrook ligt. Dat kan vervelende situaties opleveren voor degene die wil gaan invoegen.
Dat is gewoon een kwestie van anticiperen van beide kanten. Ik ga überhaupt nooit naar rechts als er twee stroken naast me ook een auto rijdt waarvan ik denk dat hij eventueel van rijstrook kan gaan wisselen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:00:14 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113479703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kwestie van anticiperen van beide kanten. Ik ga überhaupt nooit naar rechts als er twee stroken naast me ook een auto rijdt waarvan ik denk dat hij eventueel van rijstrook kan gaan wisselen.
Ik geef dan altijd een beetje gas bij zodat ik er net voor invoeg in plaats van er vlak naast. Dan zien ze me ten minste.
pi_113479710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik let daar zelf ook goed op en gelukkig maar, het heeft me al 2x een bijna ongeluk gescheeld. Beide keren was ik degene die van links naar rechts ging en beide keren zat de bestuurder die van rechts naar links ging niet op te letten.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 27 juni 2012 @ 21:04:48 #11
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_113479979
Vanochtend eentje op de A28 bij Zwolle;
Er reed een colonne van't leger. Dus inclusief blauwe/groene lampen en vlaggen.
Ze reden op de rechter baan, wij op de middelste, oftewel; wij haalden ze in maar hadden nog niet alle wagens ingehaald.
Opeens gaan de voorste twee voertuigen een auto oid inhalen, dus gingen ze naar de middelste baan.
Wie rijden daar dus nog? Wij. Oftewel: we rijden midden in de colonne :').
De andere voertuigen gingen ook naar links dus we zaten er middenin.

Lijkt me dat die militairen ook wel weten dat wij er niet in mogen rijden, en waarom zouden ze überhaupt in willen halen want zo significant harder dan de andere voertuigen op de rechter baan rijden ze toch niet.
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:36:12 #12
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_113482074
Mijn grootste irritatie op de weg is al tijden en heel standvastig op 1: de richtingaanwijzer. Dat wil zeggen; het gebrek aan gebruik ervan. Hoe groter en/of nieuwer de auto, hoe duurder de lampjes lijkt wel, het gebruik van richtingaanwijzers lijkt omgekeerd evenredig met de grootte van de auto.

Zelfde verhaal met verlichting. Typisch Nederlandse dag, grijs, regenachtig, soms tegen het schemerige aan. En dan zie ik veel auto's die geen verlichting aanhebben. Vreemd genoeg zijn dat vaak grijze auto's.

Het grootste kin-op-de-grond parkeerverhaal:
Ik ben op m'n werk (Het bedrijf waar ik werk staat op het terrein van de universiteit). Komt er, na zijn pauze, iemand naar me toe om te zeggen dat er iemand wel heel lullig heeft geparkeerd en dat het misschien handig was om voor de zekerheid ff uit te zoeken wie er voor me geparkeerd stond, en of die eerder weg zou gaan (zodat ik er dan uit zou kunnen).
Ik ben gaan kijken, en heb daarna meteen parkeerbeheer van het terrein gebeld of ze een klem konden leggen, zodat de eigenaar ff kon komen uitleggen waar dit voor nodig was.
(De rode toettoet is van mij)

I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_113482414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:36 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg is al tijden en heel standvastig op 1: de richtingaanwijzer. Dat wil zeggen; het gebrek aan gebruik ervan. Hoe groter en/of nieuwer de auto, hoe duurder de lampjes lijkt wel, het gebruik van richtingaanwijzers lijkt omgekeerd evenredig met de grootte van de auto.

Zelfde verhaal met verlichting. Typisch Nederlandse dag, grijs, regenachtig, soms tegen het schemerige aan. En dan zie ik veel auto's die geen verlichting aanhebben. Vreemd genoeg zijn dat vaak grijze auto's.

Ik ben op m'n werk (Het bedrijf waar ik werk staat op het terrein van de universiteit). Komt er, na zijn pauze, iemand naar me toe om te zeggen dat er iemand wel heel lullig heeft geparkeerd en dat het misschien handig was om voor de zekerheid ff uit te zoeken wie er voor me geparkeerd stond, en of die eerder weg zou gaan (zodat ik er dan uit zou kunnen).
Ik ben gaan kijken, en heb daarna meteen parkeerbeheer van het terrein gebeld of ze een klem konden leggen, zodat de eigenaar ff kon komen uitleggen waar dit voor nodig was.

[ afbeelding ]
:o

o|O
pi_113482736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:36 schreef Turbomuis het volgende:

Het niet gebruiken van juiste verlichting erger ik mij ook groen en geel aan. Knipperlichten op 1 en inderdaad het niet voeren van dimlicht op 2. Dat laatste komt volgens mij omdat veel moderne auto's automatische verlichting hebben, daardoor denken mensen dat ze zelf nooit meer hun verlichting aan te hoeven zetten. Hoe vaak ik toch wel mensen zonder licht zie rijden in de mist of bij schermen is belachelijk.

Laatst een auto achter mij in het donker zonder enige vorm van verlichting. Na even seinen met het mistachterlicht was het snel duidelijk bij de meneer/mevrouw.
quote:

[ afbeelding ]
Mooie actie, krijg je je auto nog wel weg of moest je wachten op de eigenaar van de Mercedes?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:51:54 #15
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_113483274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het niet gebruiken van juiste verlichting erger ik mij ook groen en geel aan. Knipperlichten op 1 en inderdaad het niet voeren van dimlicht op 2. Dat laatste komt volgens mij omdat veel moderne auto's automatische verlichting hebben, daardoor denken mensen dat ze zelf nooit meer hun verlichting aan te hoeven zetten. Hoe vaak ik toch wel mensen zonder licht zie rijden in de mist of bij schermen is belachelijk.
Maar dan natuurlijk wel de mistlamp aan bij een miezerbuitje!

quote:
Mooie actie, krijg je je auto nog wel weg of moest je wachten op de eigenaar van de Mercedes?
Die kwam pas tegen half acht z'n auto ophalen, zei parkeerbeheer. En aangezien ik om vijf uur klaar ben, was ik blij dat de auto die voor me stond van een bekende (de directeur :) ) was en hij wel een stukkie naar voren wilde gaan.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_113483355
Mooi geluk mee ja. Wel briljante actie, die wielklem!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113483383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:51 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Maar dan natuurlijk wel de mistlamp aan bij een miezerbuitje!
Haha, precies. En de enige keer dat er echt dichte mist was had werkelijk niemand zijn verlichting aan. Het is dat ik aan het opletten was anders reed ik zo mijn voorganger in...
quote:
[..]

Die kwam pas tegen half acht z'n auto ophalen, zei parkeerbeheer. En aangezien ik om vijf uur klaar ben, was ik blij dat de auto die voor me stond van een bekende (de directeur :) ) was en hij wel een stukkie naar voren wilde gaan.
Mooi opgelost.
pi_113483409
quote:

Bij de aansluiting A50-A1 bij Apeldoorn-Zuid heb je soms zelfs mensen die er de doorgetrokken streep voor overschrijden Wat denk je dan? 8)7
Gewoon goed kijken, waarom zou je onnodig links blijven rijden?
Trouwens, die doorgetrokken streep bij Apeldoorn Zuid waar je het over hebt is voor de mensen die op de rechterbaan rijden.
pi_113483872
quote:

Mwah dat vind ik niet. Zat situaties dat je wel gewoon naar links kan ook als er een invoegstrook ligt. Als er toch gewoon ruimte is? Invoeger moet gewoon opletten.
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:00:06 #20
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_113488446
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Mwah dat vind ik niet. Zat situaties dat je wel gewoon naar links kan ook als er een invoegstrook ligt. Als er toch gewoon ruimte is? Invoeger moet gewoon opletten.
Gezien het gebrekkige verkeersinzicht van veel Nederlanders moet je er juist ernstig rekening mee houden dat de invoeger dus NIET oplet.
Ik wacht ook vaak ff met terug naar rechts gaan wanneer ik een invoegstrook passeer (behalve natuurlijk wanneer duidelijk is dat ik rusitg naar rechts kan zonder dat een invoeger of wie dan ook er last van kan hebben....
Ik heb wel eens een gevalletje meegemaakt dat ik een vrachtwagen inhaalde op de snelweg; weer terug naar rechts wilde en er op dat moment een auto wilde invoegen die tot dan voor mij aan de andere kant van die vrachtwagen verstopt zat op de invoegstrook; maar hij ging dus voor die Vrachtwagen de weg op.
Toen schrok ik wel ff.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_113495253
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:00 schreef Descendent het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een gevalletje meegemaakt dat ik een vrachtwagen inhaalde op de snelweg; weer terug naar rechts wilde en er op dat moment een auto wilde invoegen die tot dan voor mij aan de andere kant van die vrachtwagen verstopt zat op de invoegstrook; maar hij ging dus voor die Vrachtwagen de weg op.
Toen schrok ik wel ff.
Dat is inderdaad iets om standaard rekening mee te houden. Net als dat mensen die tussen of achter een vrachtwagen invoegen heel vaak meteen naar links willen doorsteken. Dan willen ze hem er nog weleens voor gooien met hun lagere snelheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2012 00:44:55 ]
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 01:09:43 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_113495906
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets om standaard rekening mee te houden. Net als dat mensen die tussen of achter een vrachtwagen invoegen heel vaak meteen naar links willen doorsteken. Dan willen ze hem er nog weleens voor gooien met hun lagere snelheid.
Ik heb in Duitsland, terugweg van wintersport, tussen Oberhausen en Zevenaar zo ooit een keer 100 km/h verschil kunnen overbruggen door vol in mijn rem te gaan staan nadat er zo'n grapjas (natuurlijk met gele platen) tussen 2 vrachtwagens door in een strakke diagonale lijn naar links kwam. Niet spiegelen en vooral als iemand aan komt denderen en groot licht geeft + toeter nog eens je rem aantikken. Erg leuk als je al vol in de ABS hangt vanaf ca. 160/170 km/h, dus niet eens idioot hard (helemaal naar Duitse normen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker donderdag 28 juni 2012 @ 01:12:54 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_113495963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb in Duitsland, terugweg van wintersport, tussen Oberhausen en Zevenaar zo ooit een keer 100 km/h verschil kunnen overbruggen door vol in mijn rem te gaan staan nadat er zo'n grapjas (natuurlijk met gele platen) tussen 2 vrachtwagens door in een strakke diagonale lijn naar links kwam. Niet spiegelen en vooral als iemand aan komt denderen en groot licht geeft + toeter nog eens je rem aantikken. Erg leuk als je al vol in de ABS hangt vanaf ca. 160/170 km/h, dus niet eens idioot hard (helemaal naar Duitse normen).
Ze moeten de maximum snelheid in heel Duitsland gewoon terugbrengen naar 130 KM/u, dan heb je dit soort dingen ook niet meer (in ieder geval niet in die hevigheid).
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 01:19:33 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_113496084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:12 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ze moeten de maximum snelheid in heel Duitsland gewoon terugbrengen naar 130 KM/u, dan heb je dit soort dingen ook niet meer (in ieder geval niet in die hevigheid).
Mensen moeten gewoon leren spiegelen. Hier in Nederland in Maart nog zo'n figuur gehad, ik reed 120 op de snelweg, hij stond op de uitvoegstrook, langzaam rijdend, was redelijk rustig en wanneer ik naast de auto achter hem rijd ofzo, komt meneer weer van de uitvoegstrook af. Als men daar al 50 reed was het knap.
Snelheid omlaag brengen is symptoombestrijding, dan kan je ook wel zeggen in mijn situatie van Maart: Daar moet men maar 70 gaan rijden. Je zou prima de politiek in kunnen, daar denkt men ook zo, niet de oorzaak aanpakken (het niet spiegelen), maar schijnveiligheid creëren. 't Zijn overigens ook als er zo'n figuur is dat gaat remmen bij groot licht in Duitsland, altijd Hollanders.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker donderdag 28 juni 2012 @ 01:33:00 #25
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_113496295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen moeten gewoon leren spiegelen.

[..]
Gebeurt niet, beloof ik je; dat is een utopie. Menselijk gedrag in het verkeer is amper te veranderen, ongeacht hoeveel campagnes er tegenaan worden gegooid door wie dan ook. Over 20 jaar bestaat dit soort topics nog steeds.

De enige manier om een aan-perfectie-grenzende verkeersstroom te creëren, waarbij dit soort dingen praktisch niet meer voorkomt, is om de toegangseisen voor het hebben van een rijbewijs enorm aan te scherpen, zodat alleen degenen die daadwerkelijk goede aanleg hebben voor het besturen van auto's er nog één kunnen krijgen. Ook dat zie ik echter niet gebeuren.

Als de kraan niet te dichten is, is de beste optie om het water in de goede richting te geleiden.

Oh, en ook in Duitsland (in ieder land, zelfs) rijden er helaas genoeg knurften rond...
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')