Huh? Ik snap het niet Je bedoelt naar de vluchtstrook?quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, nog een irritatie: mensen die naast een invoegstrook naar rechts gaan. Ja, het mag volgens de verkeersregels maar ik vind het getuigen van geen enkel verkeersinzicht en ronduit gevaarlijk omdat het compleet onlogisch is en mensen het dus niet verwachten.
Mensen die vanaf de linkerbaan naar rechts gaan waarnaast een invoegstrook ligt. Dat kan vervelende situaties opleveren voor degene die wil gaan invoegen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Huh? Ik snap het niet Je bedoelt naar de vluchtstrook?
Dat is gewoon een kwestie van anticiperen van beide kanten. Ik ga überhaupt nooit naar rechts als er twee stroken naast me ook een auto rijdt waarvan ik denk dat hij eventueel van rijstrook kan gaan wisselen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mensen die vanaf de linkerbaan naar rechts gaan waarnaast een invoegstrook ligt. Dat kan vervelende situaties opleveren voor degene die wil gaan invoegen.
Ik geef dan altijd een beetje gas bij zodat ik er net voor invoeg in plaats van er vlak naast. Dan zien ze me ten minste.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van anticiperen van beide kanten. Ik ga überhaupt nooit naar rechts als er twee stroken naast me ook een auto rijdt waarvan ik denk dat hij eventueel van rijstrook kan gaan wisselen.
Ik let daar zelf ook goed op en gelukkig maar, het heeft me al 2x een bijna ongeluk gescheeld. Beide keren was ik degene die van links naar rechts ging en beide keren zat de bestuurder die van rechts naar links ging niet op te letten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van anticiperen van beide kanten. Ik ga überhaupt nooit naar rechts als er twee stroken naast me ook een auto rijdt waarvan ik denk dat hij eventueel van rijstrook kan gaan wisselen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:36 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg is al tijden en heel standvastig op 1: de richtingaanwijzer. Dat wil zeggen; het gebrek aan gebruik ervan. Hoe groter en/of nieuwer de auto, hoe duurder de lampjes lijkt wel, het gebruik van richtingaanwijzers lijkt omgekeerd evenredig met de grootte van de auto.
Zelfde verhaal met verlichting. Typisch Nederlandse dag, grijs, regenachtig, soms tegen het schemerige aan. En dan zie ik veel auto's die geen verlichting aanhebben. Vreemd genoeg zijn dat vaak grijze auto's.
Het grootste kin-op-de-grond parkeerverhaal:
Ik ben op m'n werk (Het bedrijf waar ik werk staat op het terrein van de universiteit). Komt er, na zijn pauze, iemand naar me toe om te zeggen dat er iemand wel heel lullig heeft geparkeerd en dat het misschien handig was om voor de zekerheid ff uit te zoeken wie er voor me geparkeerd stond, en of die eerder weg zou gaan (zodat ik er dan uit zou kunnen).
Ik ben gaan kijken, en heb daarna meteen parkeerbeheer van het terrein gebeld of ze een klem konden leggen, zodat de eigenaar ff kon komen uitleggen waar dit voor nodig was.
(De rode toettoet is van mij)
[ afbeelding ]
Het niet gebruiken van juiste verlichting erger ik mij ook groen en geel aan. Knipperlichten op 1 en inderdaad het niet voeren van dimlicht op 2. Dat laatste komt volgens mij omdat veel moderne auto's automatische verlichting hebben, daardoor denken mensen dat ze zelf nooit meer hun verlichting aan te hoeven zetten. Hoe vaak ik toch wel mensen zonder licht zie rijden in de mist of bij schermen is belachelijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:36 schreef Turbomuis het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg is al tijden en heel standvastig op 1: de richtingaanwijzer. Dat wil zeggen; het gebrek aan gebruik ervan. Hoe groter en/of nieuwer de auto, hoe duurder de lampjes lijkt wel, het gebruik van richtingaanwijzers lijkt omgekeerd evenredig met de grootte van de auto.
Zelfde verhaal met verlichting. Typisch Nederlandse dag, grijs, regenachtig, soms tegen het schemerige aan. En dan zie ik veel auto's die geen verlichting aanhebben. Vreemd genoeg zijn dat vaak grijze auto's.
Mooie actie, krijg je je auto nog wel weg of moest je wachten op de eigenaar van de Mercedes?quote:Het grootste kin-op-de-grond parkeerverhaal:
Ik ben op m'n werk (Het bedrijf waar ik werk staat op het terrein van de universiteit). Komt er, na zijn pauze, iemand naar me toe om te zeggen dat er iemand wel heel lullig heeft geparkeerd en dat het misschien handig was om voor de zekerheid ff uit te zoeken wie er voor me geparkeerd stond, en of die eerder weg zou gaan (zodat ik er dan uit zou kunnen).
Ik ben gaan kijken, en heb daarna meteen parkeerbeheer van het terrein gebeld of ze een klem konden leggen, zodat de eigenaar ff kon komen uitleggen waar dit voor nodig was.
(De rode toettoet is van mij)
[ afbeelding ]
Maar dan natuurlijk wel de mistlamp aan bij een miezerbuitje!quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het niet gebruiken van juiste verlichting erger ik mij ook groen en geel aan. Knipperlichten op 1 en inderdaad het niet voeren van dimlicht op 2. Dat laatste komt volgens mij omdat veel moderne auto's automatische verlichting hebben, daardoor denken mensen dat ze zelf nooit meer hun verlichting aan te hoeven zetten. Hoe vaak ik toch wel mensen zonder licht zie rijden in de mist of bij schermen is belachelijk.
Die kwam pas tegen half acht z'n auto ophalen, zei parkeerbeheer. En aangezien ik om vijf uur klaar ben, was ik blij dat de auto die voor me stond van een bekende (de directeurquote:Mooie actie, krijg je je auto nog wel weg of moest je wachten op de eigenaar van de Mercedes?
Haha, precies. En de enige keer dat er echt dichte mist was had werkelijk niemand zijn verlichting aan. Het is dat ik aan het opletten was anders reed ik zo mijn voorganger in...quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:51 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Maar dan natuurlijk wel de mistlamp aan bij een miezerbuitje!
Mooi opgelost.quote:[..]
Die kwam pas tegen half acht z'n auto ophalen, zei parkeerbeheer. En aangezien ik om vijf uur klaar ben, was ik blij dat de auto die voor me stond van een bekende (de directeur) was en hij wel een stukkie naar voren wilde gaan.
Gewoon goed kijken, waarom zou je onnodig links blijven rijden?quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, nog een irritatie: mensen die naast een invoegstrook naar rechts gaan. Ja, het mag volgens de verkeersregels maar ik vind het getuigen van geen enkel verkeersinzicht en ronduit gevaarlijk omdat het compleet onlogisch is en mensen het dus niet verwachten.
Bij de aansluiting A50-A1 bij Apeldoorn-Zuid heb je soms zelfs mensen die er de doorgetrokken streep voor overschrijden Wat denk je dan?
Mwah dat vind ik niet. Zat situaties dat je wel gewoon naar links kan ook als er een invoegstrook ligt. Als er toch gewoon ruimte is? Invoeger moet gewoon opletten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij de aansluiting A50-A1 bij Apeldoorn-Zuid heb je soms zelfs mensen die er de doorgetrokken streep voor overschrijden Wat denk je dan?
Gezien het gebrekkige verkeersinzicht van veel Nederlanders moet je er juist ernstig rekening mee houden dat de invoeger dus NIET oplet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah dat vind ik niet. Zat situaties dat je wel gewoon naar links kan ook als er een invoegstrook ligt. Als er toch gewoon ruimte is? Invoeger moet gewoon opletten.
Dat is inderdaad iets om standaard rekening mee te houden. Net als dat mensen die tussen of achter een vrachtwagen invoegen heel vaak meteen naar links willen doorsteken. Dan willen ze hem er nog weleens voor gooien met hun lagere snelheid.quote:Op woensdag 27 juni 2012 23:00 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een gevalletje meegemaakt dat ik een vrachtwagen inhaalde op de snelweg; weer terug naar rechts wilde en er op dat moment een auto wilde invoegen die tot dan voor mij aan de andere kant van die vrachtwagen verstopt zat op de invoegstrook; maar hij ging dus voor die Vrachtwagen de weg op.
Toen schrok ik wel ff.
Ik heb in Duitsland, terugweg van wintersport, tussen Oberhausen en Zevenaar zo ooit een keer 100 km/h verschil kunnen overbruggen door vol in mijn rem te gaan staan nadat er zo'n grapjas (natuurlijk met gele platen) tussen 2 vrachtwagens door in een strakke diagonale lijn naar links kwam. Niet spiegelen en vooral als iemand aan komt denderen en groot licht geeft + toeter nog eens je rem aantikken. Erg leuk als je al vol in de ABS hangt vanaf ca. 160/170 km/h, dus niet eens idioot hard (helemaal naar Duitse normen).quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets om standaard rekening mee te houden. Net als dat mensen die tussen of achter een vrachtwagen invoegen heel vaak meteen naar links willen doorsteken. Dan willen ze hem er nog weleens voor gooien met hun lagere snelheid.
Ze moeten de maximum snelheid in heel Duitsland gewoon terugbrengen naar 130 KM/u, dan heb je dit soort dingen ook niet meer (in ieder geval niet in die hevigheid).quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb in Duitsland, terugweg van wintersport, tussen Oberhausen en Zevenaar zo ooit een keer 100 km/h verschil kunnen overbruggen door vol in mijn rem te gaan staan nadat er zo'n grapjas (natuurlijk met gele platen) tussen 2 vrachtwagens door in een strakke diagonale lijn naar links kwam. Niet spiegelen en vooral als iemand aan komt denderen en groot licht geeft + toeter nog eens je rem aantikken. Erg leuk als je al vol in de ABS hangt vanaf ca. 160/170 km/h, dus niet eens idioot hard (helemaal naar Duitse normen).
Mensen moeten gewoon leren spiegelen. Hier in Nederland in Maart nog zo'n figuur gehad, ik reed 120 op de snelweg, hij stond op de uitvoegstrook, langzaam rijdend, was redelijk rustig en wanneer ik naast de auto achter hem rijd ofzo, komt meneer weer van de uitvoegstrook af. Als men daar al 50 reed was het knap.quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze moeten de maximum snelheid in heel Duitsland gewoon terugbrengen naar 130 KM/u, dan heb je dit soort dingen ook niet meer (in ieder geval niet in die hevigheid).
Gebeurt niet, beloof ik je; dat is een utopie. Menselijk gedrag in het verkeer is amper te veranderen, ongeacht hoeveel campagnes er tegenaan worden gegooid door wie dan ook. Over 20 jaar bestaat dit soort topics nog steeds.quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon leren spiegelen.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |