SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DOE MEE MET EEN FOK!TEAMOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 27-06-2012 07:49:35 ]![]()
grrrr GotC:
Vol! Behalve m'n maag
Snel even wat eten maken en dan zzzzzz morgen 2:30 uur lopen. Haaaaaaarlem here we come.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
TT![]()
Ik duik er ook maar vroeg in, morgen middag met 6 pre-pubertjes op stap (kinderfeestje van m'n draak)
slaap lekker allemaal![]()
![]()
Ik was nog bezig het vorige topic te lezen, kom ik onderaan, istie alweer volquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik kan tegenwoordig niet eens afwassen zonder tientallen posts te missen.![]()
![]()
![]()
2,5 uur lopenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:05 schreef slacker_nl het volgende:
grrrr GotC:
Vol! Behalve m'n maag
Snel even wat eten maken en dan zzzzzz morgen 2:30 uur lopen. Haaaaaaarlem here we come.![]()
![]()
En sorry![]()
![]()
Zitten jullie ook tegenover elkaar? Of naast elkaar met allebei een laptop op schootquote:
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk![]()
Succes morgen!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:05 schreef slacker_nl het volgende:
grrrr GotC:
Vol! Behalve m'n maag
Snel even wat eten maken en dan zzzzzz morgen 2:30 uur lopen. Haaaaaaarlem here we come.F means you're fucked![]()
Nee we hebben 1 laptop en we loggen elke keer in en uit na elke post. Best lastig nog!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:07 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zitten jullie ook tegenover elkaar? Of naast elkaar met allebei een laptop op schoot![]()
Spraakherkenning denk ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:07 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zitten jullie ook tegenover elkaar? Of naast elkaar met allebei een laptop op schoot![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee we zitten op 1 laptop en we loggen elke keer in en uit na elke post. Best lastig nog!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee we hebben 1 laptop en we loggen elke keer in en uit na elke post. Best lastig nog!![]()
Twee browsers en alt-tabben. Hoppa!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee we hebben 1 laptop en we loggen elke keer in en uit na elke post. Best lastig nog!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh ja, dat kan ook nog!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Twee browsers en alt-tabben. Hoppa!
Nja, even een nachtje over slapen..![]()
Dat zegt ie nu pas....we lopen al bijna 4 jaar te kuttenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Twee browsers en alt-tabben. Hoppa!F means you're fucked![]()
Nou ja als je er alleen maar mee op het forum zit kun je ook een tablet overwegenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zegt ie nu pas....we lopen al bijna 4 jaar te kuttenBranden je ballen ook niet weg als je dat ding te lang op schoot hebt.
![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat zegt ie nu pas....we lopen al bijna 4 jaar te kutten
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
fokking kutwebsites die niet meewerken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:16 schreef slacker_nl het volgende:
fokking kutwebsites die niet meewerken.![]()
![]()
![]()
Yep...juuuuuuuuuuust luckyquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:16 schreef slacker_nl het volgende:
fokking kutwebsites die niet meewerken.
F means you're fucked![]()
Ik ook van jou (behalve YUR, YUR is de boze boeman).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb
vanavond:
Distance: 11.05 km
Time: 1:07:39
Avg Speed: 9.8 km/h
volgens mij eindelijk in de plus op de challenge
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
vanavond:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Super!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
vanavond:
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
vraagje Semmie.... die grafherrie tijdens dat optreden wat je laatst postte...dat staat toch niet op je playlist voor het hardlopen he?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
vanavond:
volgens mij eindelijk in de plus op de challengeIk heb een knopje op mn toetsenbord nodig met fier er op
![]()
![]()
vanavond:
Met een beetje geluk kom ik ergens in oktober ook in de plus.![]()
![]()
Nu ben ik benieuwd naar wat jij dan grafherrie noemtquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
vraagje Semmie.... die grafherrie tijdens dat optreden wat je laatst postte...dat staat toch niet op je playlist voor het hardlopen he?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
vanavond:
volgens mij eindelijk in de plus op de challengeNice. En jaloers
Kan iemand me trouwens vertellen hoe dat challenge schema rekenkundig in elkaar zit?
Je begint met 0. Je voert in hoeveel je al gelopen hebt. Als je weer gelopen hebt, vul je dat in. En de site telt dat erbij op. Easyquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef Maraca het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen hoe dat challenge schema rekenkundig in elkaar zit?
> Swetsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef Maraca het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen hoe dat challenge schema rekenkundig in elkaar zit?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee hoor, ik ren graag op muziek van John Digweed:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
vraagje Semmie.... die grafherrie tijdens dat optreden wat je laatst postte...dat staat toch niet op je playlist voor het hardlopen he?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
alles luider dan de Carpenters..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:25 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd naar wat jij dan grafherrie noemt
Dat is alleen kolom C. Ik vraag me af hoe kolom E in elkaar zit.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef justmattie het volgende:
[..]
Je begint met 0. Je voert in hoeveel je al gelopen hebt. Als je weer gelopen hebt, vul je dat in. En de site telt dat erbij op. Easy
SWETS! Ben je online?!quote:Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Challenge: je doel in kilometersquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef Maraca het volgende:
Voortgang: gelopen kilometers
Percentage: % challenge / voortgang
Schedule: % challenge/365 * dag van het jaar ?![]()
Super! Die laatste wilde ik weten. Bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Challenge: je doel in kilometers
Voortgang: gelopen kilometers
Percentage: % challenge / voortgang
Schedule: challenge/365 * dag van het jaar ?
Nu kan je uitrekenen wanneer je in de plus komt hè?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Super! Die laatste wilde ik weten. Bedankt![]()
![]()
Ik kan er heel slecht tegen om met schema's te werken die ik niet snapquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:29 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nu kan je uitrekenen wanneer je in de plus komt hè?
dat lijkt me op zich wel lekkere muziek om op hard te lopen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ren graag op muziek van John Digweed:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik moet vanmiddag naar de medische keuring van de brandweer.
Ben benieuwt hoe mijn conditie (lees: longcapaciteit) er op vooruit gegaan is het laatste jaar'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Limp Bizkitquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:25 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd naar wat jij dan grafherrie noemt
vanavond:
volgens mij eindelijk in de plus op de challenge![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is mijn specialiteit op het werk. Ik verzin allerlei modellen die anderen niet snappen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik kan er heel slecht tegen om met schema's te werken die ik niet snapSucces.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik moet vanmiddag naar de medische keuring van de brandweer.
Ben benieuwt hoe mijn conditie (lees: longcapaciteit) er op vooruit gegaan is het laatste jaar![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:26 schreef Maraca het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28function run_stats($user, $challenge, $ran, $add_day = 0) {
# days, +1 coz we are humanz
$today = date("z", time()) + 1;
$first_day = date("z", mktime(0, 0, 0, 1, 1, date("Y"))) + 1;
$last_day = date("z", mktime(0, 0, 0, 12, 31, date("Y"))) + 1;
$today += $add_day;
$perc_afgelegd = ( $ran / $challenge ) * 100;
$must_run_daily = $challenge / $last_day;
$expected_ran = $must_run_daily * $today;
$perc_expected_ran = ( ( $ran - $expected_ran ) / $challenge ) * 100 ;
$must_run_daily_current = $ran / $today;
$must_run_daily_actual = ( $challenge - $ran ) / ( $last_day - $today) ;
$must_run_daily_diff = $must_run_daily_actual - $must_run_daily;
printf("User: %s (day: %d %0.2f%%)\n", $user, $today, ($today / $last_day * 100));
printf("Challenge: %0.2f\nRan: %0.2f (%0.2f%%)\nExpected: %0.2f (%0.2f%%)\n", $challenge, $ran, $perc_afgelegd, $expected_ran, $perc_expected_ran);
printf("Run daily (expected): %0.2f\n", $must_run_daily);
printf("Run daily (actual): %0.2f (forecasted distance: %0.2f)\n", $must_run_daily_current, $must_run_daily_current * $last_day);
printf("Run daily (to complete): %0.2f\n", $must_run_daily_actual);
print("\n");
}
Zo
Ik zou daar nog best op kunnen hardlopenquote:![]()
Het bouwt op en af, dus werkt prima bij een duurloopje. Vooral in de middenstukjes wordt je echt opgezweept om door te lopen, vind ik, omdat die set dan ook een hoger tempo krijgt. je raakt bijna in een soort trance met deze mixjes. Voordeel is ook dat ze allemaal minstens een uur lang zijn, dus je hebt ononderbroken muziek.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat lijkt me op zich wel lekkere muziek om op hard te lopen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
En mijn werk is dus weer om die modellen te snappen en kijken of we erop kunnen steunen bij onze controlequote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is mijn specialiteit op het werk. Ik verzin allerlei modellen die anderen niet snappen.Zo kan het ook jaquote:![]()
Ik ook wel denk ik, nog niet geprobeerdquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik zou daar nog best op kunnen hardlopen![]()
zo alvast maar even een route opstippelen op google earth voor komende zondag'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik vind het best vervelend om mijn rekenmethodes/modellen uit te leggen aan mensen die er geen kaas van hebben gegeten (lees: managers). Het aantal mensen dat mij begrijpt is op 1 hand te tellen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
En mijn werk is dus weer om die modellen te snappen en kijken of we erop kunnen steunen bij onze controle![]()
![]()
@Sylvesterrrr... gaat lukken hoor.. de medische test is meer een "vinger aan de pols" , voornamelijk qua gehoor, zicht en longcapaciteit'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
php is een kuttaal! (en toch programmeer ik er soms in).quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:35 schreef streamnl het volgende:
Moest toch even dubbel checken of ik niet op tweakers zat ipv FoK
perl
Snap ikquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik vind het best vervelend om mijn rekenmethodes/modellen uit te leggen aan mensen die er geen kaas van hebben gegeten (lees: managers). Het aantal mensen dat mij begrijpt is op 1 hand te tellen.Het is ook lastig omdat iets voor jou heel duidelijk kan zijn maar voor iemand anders hogere wiskunde
Programmeren is onrein! Paar jaar PHP MySQL en Basic gehad. Nooit weerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vast niet ritueel geprogrammeerd hè?![]()
![]()
Overtuig rechtsedirecte daar maar eens vanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat is toch best lekkere muziek?
Mission Impossible denk ikquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Overtuig rechtsedirecte daar maar eens vanZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb jaren met PHP & MySQL gespeeld. Inmiddels werk ik enkele jaren met Oracle & PL/SQL (+ vba voor de nodige automatisering in Excelquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:38 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Programmeren is onrein! Paar jaar PHP MySQL en Basic gehad. Nooit weer). Ook een tijdje in C# geprogrammeerd.
Dit jaar heb ik op school voor het eerst in Java geprogrammeerd, niet slecht eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uhuh, best vervelend. Er is niemand die mijn werk altijd even kan controleren, hierdoor ben ik genoodzaakt mijn eigen werk te controleren ("Ik maak nooit fouten...").quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
Snap ikHet is ook lastig omdat iets voor jou heel duidelijk kan zijn maar voor iemand anders hogere wiskunde
![]()
![]()
5 seconde geluisterd....quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Overtuig rechtsedirecte daar maar eens van![]()
* rechtsedirecte zet nog maar even Kitty Daisy Katzenjammer op
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 26-06-2012 22:53:34 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Planning voor morgen is als volgt: kijken of de nieuwe route inderdaad zo fijn is als ik heb ingeschat (lang stuk rechtdoor zonder te hoeven oversteken; behalve een mini-spoor die 1x per jaar wordt gebruikt voor Dordt in stoom) en dan op de terugweg de McFlurry
Uiteraard met de fietsof de auto
Zo. Hoofdpijn is redelijk weggetrokken
Tijd voor m'n bed (te laat), morgen vroeg op, half dagje werken en dan 's middags of begin van de avond lopen.
Laatste training voor zaterdag
Welterusten, lieve lopers![]()
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:58 schreef Yuki het volgende:
Tijd voor m'n bed (te laat), morgen vroeg op, half dagje werken en dan 's middags of begin van de avond lopen.
![]()
![]()
truste Yuki!! en je weet wat zeggen over een slechte generale repetitie he?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:58 schreef Yuki het volgende:
Welterusten, lieve lopers
'Trusten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:58 schreef Yuki het volgende:
![]()
Ik ga morgenochtend ook weer lopen. Volgens mij een 7 km duurloop.![]()
It's funny
But not ha-ha funny.![]()
Jij ookquote:Zal ik dan maar hopen op een slechte training morgen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
truste Yuki!! en je weet wat zeggen over een slechte generale repetitie he?
Fijne dag, RD!Lekker! Geniet ervanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
'Trusten.![]()
Ik ga morgenochtend ook weer lopen. Volgens mij een 7 km duurloop.![]()
En welterusten
Chist, RD loopt gewoon 5km per dag (een DtD per 3 dagen!!). Verdenk 'm ervan dat ie 1800km op de teller gaat zetten dit jaar. Das meer dan een paar schoenen theoretisch aankunnen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
daarom heeft hij ook 3 paar schoenen (plus een paar spikes) bij de deur staanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:07 schreef slacker_nl het volgende:
Chist, RD loopt gewoon 5km per dag. Verdenk 'm ervan dat ie 1800km op de teller gaat zetten dit jaar. Das meer dan een paar schoenen theoretisch aankunnen.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daarom heeft hij ook 3 paar schoenen (plus een paar spikes) bij de deur staandrie paar hier. 1tje is wel afgeschreven, of gaan we alleen nog maar hindernisbanen mee belopen.
Ik ga slapenWelterusten allemaal
Ah, je beantwoord nu meteen mijn ongestelde vraag waarmee je in hemelsnaam die baggerloop hebt gelopenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]drie paar hier. 1tje is wel afgeschreven, of gaan we alleen nog maar hindernisbanen mee belopen.
![]()
omdat niet alle hardlopers gelijk zijn....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Toen was ie nog niet afgeschrevenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ah, je beantwoord nu meteen mijn ongestelde vraag waarmee je in hemelsnaam die baggerloop hebt gelopenmaar ze zorgen voor blaren op de lange afstand door een teveel aan wrijving.
kan er nog steeds niet over uit dat ik, pakweg, 37 jaar lang mijn veters verkeerd gestrikt heb.
Strik ze nu, sinds zondag, tegenovergesteld als wat ik gewend was en nu geen last meer van losse veters.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoe dan?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
kan er nog steeds niet over uit dat ik, pakweg, 37 jaar lang mijn veters verkeerd gestrikt heb.
Strik ze nu, sinds zondag, tegenovergesteld als wat ik gewend was en nu geen last meer van losse veters.
Ik strik mijn veters tegenwoordig zo.![]()
Zo!![]()
Even met een grote kom yoghurt bijkomen!
Zwemmen dus! Man man man wat was dat lang geleden! M'n badpak gelukkig weer gevonden, op de fiets naar het zwembad in een lekker tempo
Daar aangekomen even kort staan praten met 'de mevrouw die het regelde', wat er dan ook te regelen viel. Dus nou ja, er was ook een trainer en die zette me in een baan met nog 'n meisje. We hadden dus met z'n tweeën een baan. Ging prima zo.
Dus ik maar gaan zwemmen, toch zeker wel zo'n 50 baantjes gok ik, gewoon stug doorgezwommen. Wisselend schoolslag en crawl. Was 't duidelijk niet meer gewend, zeker crawl niet. M'n techniek is nog steeds prima, maar m'n ademhaling en zwemconditie moet aardig aan gesleuteld worden. Maar niet bij die club denk ik. Het is me te duur voor wat je er voor terug krijgt. Kreeg tijdens 't zwemmen wel wat prima tips, maar er is ook niet echt interactie verder, waar ik ook wel een beetje naar op zoek ben. Na de training was die trainer-dude ook ineens weg terwijl ik nog wel even wat wilde vragen enzo. Beetje jammer.
Dus toen maar weer lekker naar huis gefietst.
Binnenkort even bij 't vrij-zwemmen hier in 't zwembad in de buurt kijken. Daar mag ik 'gratis' in: heb een uitgebreid sportschoolabo van de city council en daar zitten de zwembadtoegangsgelden ook bij. Dus maar eens kijken of ik dan zelf wat kan trainen tot het collegejaar weer begint en dan eens bij de studentenzwemtoko kijken
Ja doei.![]()
ik merkte nu dat mijn veter altijd "scheef" zat zoals op dat filmpje en dat de lus dus gaat "trekken" aan de veterquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ik strik mijn veters tegenwoordig zo.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Interessant! Morgen maar eens oefenen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik merkte nu dat mijn veter altijd "scheef" zat zoals op dat filmpje en dat de lus dus gaat "trekken" aan de veter![]()
![]()
druk dagje Mo... eerst gras maaien... en daarna zwemmeren !!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:37 schreef motorbloempje het volgende:
Zo!![]()
Even met een grote kom yoghurt bijkomen!
Zwemmen dus! Man man man wat was dat lang geleden! M'n badpak gelukkig weer gevonden, op de fiets naar het zwembad in een lekker tempo
Daar aangekomen even kort staan praten met 'de mevrouw die het regelde', wat er dan ook te regelen viel. Dus nou ja, er was ook een trainer en die zette me in een baan met nog 'n meisje. We hadden dus met z'n tweeën een baan. Ging prima zo.
Dus ik maar gaan zwemmen, toch zeker wel zo'n 50 baantjes gok ik, gewoon stug doorgezwommen. Wisselend schoolslag en crawl. Was 't duidelijk niet meer gewend, zeker crawl niet. M'n techniek is nog steeds prima, maar m'n ademhaling en zwemconditie moet aardig aan gesleuteld worden. Maar niet bij die club denk ik. Het is me te duur voor wat je er voor terug krijgt. Kreeg tijdens 't zwemmen wel wat prima tips, maar er is ook niet echt interactie verder, waar ik ook wel een beetje naar op zoek ben. Na de training was die trainer-dude ook ineens weg terwijl ik nog wel even wat wilde vragen enzo. Beetje jammer.
Dus toen maar weer lekker naar huis gefietst.
Binnenkort even bij 't vrij-zwemmen hier in 't zwembad in de buurt kijken. Daar mag ik 'gratis' in: heb een uitgebreid sportschoolabo van de city council en daar zitten de zwembadtoegangsgelden ook bij. Dus maar eens kijken of ik dan zelf wat kan trainen tot het collegejaar weer begint en dan eens bij de studentenzwemtoko kijken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Strik ze nu, sinds zondag, tegenovergesteld als wat ik gewend was en nu geen last meer van losse veters.![]()
![]()
*puzzled* ik vind die granny knot altijd wel kek want dan is het gestroomlijnt. Maar het verklaar m'n notorische losse veters.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik merkte nu dat mijn veter altijd "scheef" zat zoals op dat filmpje en dat de lus dus gaat "trekken" aan de veterIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zou eerst nog naar de sportschool aan, maar toen m'n armen trilden van de gras work-out vond ik 't wel genoeg! Bijna 3 uur bezig geweest daarmee!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
druk dagje Mo... eerst gras maaien... en daarna zwemmeren !!
Ja doei.![]()
ik zou zeggen, probeer het eens.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
*puzzled* ik vind die granny knot altijd wel kek want dan is het gestroomlijnt. Maar het verklaar m'n notorische losse veters.
Ik had ook altijd losse veters maar nu opeens niet meeer'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
*puzzled* ik vind die granny knot altijd wel kek want dan is het gestroomlijnt. Maar het verklaar m'n notorische losse veters.![]()
![]()
ja, zeker als je altijd je veters verkeerd gestrikt heb en ze tijdens het hardlopen los rakenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:52 schreef motorbloempje het volgende:
Is veterstrikken inmiddels verheven tot een wetenschap?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:52 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]Jullie doen dus al jaren een verkeerde platte knoop
![]()
* rechtsedirecte heeft nu een mental picture van Slacker die nu zijn veters zit te strikken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als voormalig welpen en scouts leiding moest ik hier wel even om lachen ja. Hoe vaak ik zelfs ervaren scouts er op heb moeten wijzen wat nou een platte en wat nou een oude wijven knoop is... neem ik het jullie niet kwalijk hoorquote:![]()
![]()
als brandweerman ken ik mijn knopen ook maar blijkeljik alleen niet als het op veters aankwam.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:58 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Als voormalig welpen en scouts leiding moest ik hier wel even om lachen ja. Hoe vaak ik zelfs ervaren scouts er op heb moeten wijzen wat nou een platte en wat nou een oude wijven knoop is... neem ik het jullie niet kwalijk hoor
En de scouts heb ik gemist.... was volgens mijn opa, die overtuigd communist was, een Anglosaksiche uitvoering van de HitlerJugend... daar ging mijn carriere als padvinder..
En je opa zat niet eens ver naast de waarheid, want daar stampt het deels wel van af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als brandweerman ken ik mijn knopen ook maar blijkeljik alleen niet als het op veters aankwam.
En de scouts heb ik gemist.... was volgens mijn opa, die overtuigd communist was, een Anglosaksiche uitvoering van de HitlerJugend... daar ging mijn carriere als padvinder..
Ondanks het hele Baden Powell verhaal. In eerste instantie was het een soort middeltje om de jeugd het leger in te krijgen, soort van ronselen/vooropleiding.
Als scout in Nederland mag je je das daarom ook niet onder je kraag dragen, want dat deed de HitlerJugend ook.![]()
Zullen we 'm compleet maken, lig naakt in bed.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
* rechtsedirecte heeft nu een mental picture van Slacker die nu zijn veters zit te strikkenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zullen we 'm compleet maken, lig naakt in bed.
leuk weetje !!quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:04 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Als scout in Nederland mag je je das daarom ook niet onder je kraag dragen, want dat deed de HitlerJugend ook.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
jawel hoor ..schoenveters!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
renvriendjes
Ik ben op weg naar huis, morgen een dagje vrij en dan rennen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
WB Gupster!!!quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:12 schreef Guppyfriend het volgende:
renvriendjes
Ik ben op weg naar huis, morgen een dagje vrij en dan rennen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dagjes vrijquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:12 schreef Guppyfriend het volgende:
renvriendjes
Ik ben op weg naar huis, morgen een dagje vrij en dan rennenEn rustig aan onderweg !
![]()
quote:RD!!! Pearl Jam was gaaf!!! En de Ziggo Dome is ook goedgekeurd. Mooi geluid
jammer dat we geen kaartjes hebben voor Sting, die komt 3 juli...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
We zijn met de trein. No worriesquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:16 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Dagjes vrijEn rustig aan onderweg !
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welterusten/fijne dag 'renvriendjes'![]()
Eens zien of m'n heup vindt dat ik morgen weer 'n eindje mag rennen! Maar nu, lekker naar bed![]()
![]()
Ja doei.![]()
truste MoBlo
Goed bezig Moblo, Semtex en Maraca(die weet ik nog zo uit m'n hoofd)
Misschien moet ik dat ook gewoon eens proberen, 5 kmhoe lang deed je erover? (kan ik niet zien zonder endomondo)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~![]()
oke, om alvast dan maar een beetje in de stemming te komen voor de Utregtse Meidenloop...quote:
jullie woensdagochtendwakkerwordcountrynummer:
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 27-06-2012 06:14:22 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
Ik draag alleen bij het hardlopen veterschoenen en leg er een dubbele knoop in. Vanavond eens kijken of mijn veterdiploma de papierversnipperaar in moet
Niet meer actief op Fok!![]()
Mogguhquote:Op woensdag 27 juni 2012 05:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
oke, om alvast dan maar een beetje in de stemming te komen voor de Utregtse Meidenloop...
jullie woensdagochtendwakkerwordcountrynummer:
heb volgens mij nooit een veterdiploma gehaald...my old school was pretty old skoolquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik draag alleen bij het hardlopen veterschoenen en leg er een dubbele knoop in. Vanavond eens kijken of mijn veterdiploma de papierversnipperaar in moet'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
*boks*quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:12 schreef GotC het volgende:
Ik strik mn veters gewoon? En leg er een knoop in?
Goedemorgen trouwens!
![]()
Neemt niet weg dat ik het een interessant filmpje vind.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:12 schreef GotC het volgende:
Ik strik mn veters gewoon? En leg er een knoop in?![]()
don't underestimate the fine art of doing up shoe laces...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Errrrr weer ziek thuis hier. Gaat echt niet goed. Ga zaterdag lekker aan me voorbij laten gaan.
Iemand die gratis de meidenloop wilt lopen?![]()
Jammer! Maar als iemand anders met jouw startnr loopt, loopt die miss een pr voor jou?Niet meer actief op Fok!![]()
Balen!!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:25 schreef Rammelaartje het volgende:
Errrrr weer ziek thuis hier. Gaat echt niet goed. Ga zaterdag lekker aan me voorbij laten gaan.
Iemand die gratis de meidenloop wilt lopen?
Beterschap, Rammelaar!
Oei, das minder. Heel veel beterschap de komende dagen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:25 schreef Rammelaartje het volgende:
Iemand die gratis de meidenloop wilt lopen?
(sociaal dat jij je plaats gratis afstaat nu jijzelf niet loopt!)
![]()
Morgen!
Fietste net om 7.15 van het werk naar huis en toen kwam ik 2 renners tegen. 1 is blind en die werd begeleid door de andere ziende loper.![]()
Heb maar even vriendelijk gelachen en gezwaaid....![]()
Ik ben aan het dubben of ik naar een sportarts zal gaan... best prijzig maar hopelijk heb ik daar iets aan. Is een sportarts te prefereren boven een fysio? Heeft iemand hier er ervaringen mee?
Maar ik heb roze vetersquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]![]()
don't underestimate the fine art of doing up shoe laces...![]()
![]()
Fysio kan wel shockwave therapie geven en ik las gisteren een artikel dat een wetenschapper uit Nijmegen ontdekt heeft dat dat een heel goede therapie is bij klachten aan de onderbenen. Dus op basis daarvan zeg ik fysio. Het kan echter nooit kwaad om een beetje rond te neuzen welke fysio veel ervaring heeft met hardlopers.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben aan het dubben of ik naar een sportarts zal gaan... best prijzig maar hopelijk heb ik daar iets aan. Is een sportarts te prefereren boven een fysio? Heeft iemand hier er ervaringen mee?![]()
Kan je geen advies geven...quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben aan het dubben of ik naar een sportarts zal gaan... best prijzig maar hopelijk heb ik daar iets aan. Is een sportarts te prefereren boven een fysio? Heeft iemand hier er ervaringen mee?
Wel stuitend dat iedereen wordt opgeroepen om gezond te leven maar als daarbij een bezoekje aan de sportarts hoort ho maar![]()
Je kunt echter wel gratis naar de stop-met roken poli...![]()
![]()
Goedenmorgen!
Cursus dag vandaag en vanavond hoop ik toch echt te kunnen lopen. Klote kies. Is nog wel gevoelig maar meh.
Hier geen padvinderij. Zoals mijn moeder het liefkozend noemde "netwerk van pedofielen" omdat een man die ze kent, die veroordeelt is voor misbruik van een meisje, zijn taakstraf mocht uitvoeren bij de padvinderij!Heel gezapig, ideale plek ervoor.
Dat van die blinde renner vind ik echt heul tof.En dapper... Ik durf niet eens te lopen van de trap zonder bril/lenzen.
![]()
![]()
Dat zag ie nietquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:27 schreef Liesje68 het volgende:
Morgen!
Fietste net om 7.15 van het werk naar huis en toen kwam ik 2 renners tegen. 1 is blind en die werd begeleid door de andere ziende loper.![]()
Heb maar even vriendelijk gelachen en gezwaaid....![]()
![]()
Is er geen specialist te vinden die toevallig ervaring heeft met sporters? Een fysio kan handig zijn maar die kan verder geen beeldvormende onderzoeken aanvragen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:31 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Fysio kan wel shockwave therapie geven en ik las gisteren een artikel dat een wetenschapper uit Nijmegen ontdekt heeft dat dat een heel goede therapie is bij klachten aan de onderbenen. Dus op basis daarvan zeg ik fysio. Het kan echter nooit kwaad om een beetje rond te neuzen welke fysio veel ervaring heeft met hardlopers.![]()
Heeft zijn renmaatje vast verteld! Tenzij die man blind en doof was ofzo... En zelfs dan kun je nog communiceren.quote:![]()
![]()
quote:de begeleider wel dus die heb ik vriendelijk toegelachen vanaf de fiets. Ik heb ze wel vaker gezien...
![]()
Dat is zeker waar. Volgens mij is het ook zo dat als je door je huisarts doorverwezen wordt naar een sportarts in het ziekenhuis, je verzekering het dan vergoedt vanuit je basispakket. En met fysio zit je natuurlijk weer met maximaal 9 keer oid. (ik heb trouwens 35 sessies per jaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:33 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Is er geen specialist te vinden die toevallig ervaring heeft met sporters? Een fysio kan handig zijn maar die kan verder geen beeldvormende onderzoeken aanvragen.)
![]()
zo direkt brandweeroefening, koud, nat, etc dus geen zin maar nu blijkt dat ik O.I.C. ben dus wel heen moet
iddquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:31 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Kan je geen advies geven...
Wel stuitend dat iedereen wordt opgeroepen om gezond te leven maar als daarbij een bezoekje aan de sportarts hoort ho maar![]()
Je kunt echter wel gratis naar de stop-met roken poli...
wordt vast beter betaald om officer in charge te zijn toch?quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo direkt brandweeroefening, koud, nat, etc dus geen zin maar nu blijkt dat ik O.I.C. ben dus wel heen moet![]()
![]()
Vorige week vroeg een blinde man aan mij waar de trein naar Enschede was.
Antwoord: Spoor 5![]()
Hij zal het wel gewend zijn want hij vroeg door en is idd met mijn hulp in de goeie trein beland
niet als je vrijwillger ben Lies....quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:36 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
wordt vast beter betaald om officer in charge te zijn toch?
als beloning krijg je alleen extra streep op je schouder
Big spender!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:35 schreef Rammelaartje het volgende:
(ik heb trouwens 35 sessies per jaar)
![]()
![]()
Ah...* big hug 'n kisses*quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
niet als je vrijwillger ben Lies....
als beloning krijg je alleen extra streep op je schouder![]()
![]()
De angst slaat me vaak om het hart als ik zo iemand 'in het wild ' ziequote:Op woensdag 27 juni 2012 07:37 schreef Viking84 het volgende:
Vorige week vroeg een blinde man aan mij waar de trein naar Enschede was.
Antwoord: Spoor 5![]()
Hij zal het wel gewend zijn want hij vroeg door en is idd met mijn hulp in de goeie trein beland...ik bedoel, ik moet er niet aan denken dat ik zwaaiend met alleen een stokje op bv een station in een trein moet zien te stappen...en dan vooral dat gat tussen trein en perron zien te vermijden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Liesje68 op 27-06-2012 07:52:06 ]![]()
Hahaha dat valt echt reuze mee! Ik betaal geloof ik 140 euro per maand inc uitgebreide tandartsverzekering.quote:![]()
hier in ieder geval een paar sportartsen bij jou in de buurtquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:28 schreef Viking84 het volgende:
http://www.sportgeneeskunde.com/p_lijst'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik heb maandag een afspraak staan met een sportfysio waar ik eerder ook al was. Eens kijken wat voor gevoel ik bij haar krijg nu. Of ze weet waar ze t over heeft enzoquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:31 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Fysio kan wel shockwave therapie geven en ik las gisteren een artikel dat een wetenschapper uit Nijmegen ontdekt heeft dat dat een heel goede therapie is bij klachten aan de onderbenen. Dus op basis daarvan zeg ik fysio. Het kan echter nooit kwaad om een beetje rond te neuzen welke fysio veel ervaring heeft met hardlopers.. Ik kijk dit nog even paar weken aan, miss dat ik dan naar een sportarts ga. Aan de andere kant: nu heb ik last, straks niet meer misschien maar dat wil niet zeggen dat alles oké is. En als ik nergens last van heb, ziet de sportarts ws geen reden om een mri of botscan te laten maken. Mri is nogal een gedoe bij mij sowieso, dan moet eerst de magneet uit mijn implantaat gehaald worden dus voor ik zoiets doe moet ik wel heel zeker weten dat er echt iets aan de hand is. Aan de andere kant: scan is de enige manier om het zeker te weten
dilemma's dilemma's!
ik zou zelf wel naar een sportarts gaan... het lijkt mij dat deze meer inzicht hebben in het ontstaan van een blessure... een fysio is imo meer bekend met het verhelpen er van maar ik kan het mis hebben hoor'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ja! Hij liep wel dicht langs het spoor. Maar hij had een hond bij zich en ik zie hem wel vaker dus het zou wel loslopen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:41 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
De angst slaat me vaak om het hard als ik zo iemand 'in het wild ' zie...ik bedoel, ik moet er niet aan denken dat ik zwaaiend met alleen een stokje op bv een station in een trein moet zien te stappen...en dan vooral dat gat tussen trein en perron zien te vermijden.
Eerlijk Viking: je doktert zelf te veel. Jij bent geen arts of fysio en je kan zelf geen diagnoses stellen. Het is geen als dan situatie en het is al helemaal niet gezegd dat het per se uit zal lopen op 1 van de opties die je zelf bedacht hebt (waarschijnlijk door veel speuren op internet, right?)
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is geen aanval want ik ben exact hetzelfde.
Maar laat de fysio en de arts zijn werk doen en probeer er zelf niet teveel over na te denken. Ze hebben er tenslotte lang voor gestudeerd
Bespaart jou ook een hoop hypochondrie stress![]()
![]()
mm, ik keek eigenlijk nooit zo goed naar de verzekering maar dat ga ik voor komend jaar wel doen. Dan maar geen ivf, homotherapie of shiatsu massage...quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier in ieder geval een paar sportartsen bij jou in de buurt
http://www.sportgeneeskunde.com/p_lijsten wel meer vergoeding voor sport gerelateerde problemen.
![]()
daar heb jij ook weer gelijk in. Denk dat een sportarts het beste is voor mn gemoedsrust, een fysio is geen arts tenslotte. Ze kan me eventueel wel helpen bij een alternatief sportplanquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zou zelf wel naar een sportarts gaan... het lijkt mij dat deze meer inzicht hebben in het ontstaan van een blessure... een fysio is imo meer bekend met het verhelpen er van maar ik kan het mis hebben hoor.
Volgens mij probeert viking te bedenken wat het meest efficient is zonder bv voor niks 1 van de fysio sessies van het jaar op te offeren. Helaas kunnen wij daar geen uitsluitsel over geven.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:46 schreef Rammelaartje het volgende:
Eerlijk Viking: je doktert zelf te veel. Jij bent geen arts of fysio en je kan zelf geen diagnoses stellen. Het is geen als dan situatie en het is al helemaal niet gezegd dat het per se uit zal lopen op 1 van de opties die je zelf bedacht hebt (waarschijnlijk door veel speuren op internet, right?)
Maar laat de fysio en de arts zijn werk doen en probeer er zelf niet teveel over na te denken. Ze hebben er tenslotte lang voor gestudeerd
Bespaart jou ook een hoop hypochondrie stressDat weet ze pas als ze ergens geweest is waar ze geholpen is.
![]()
* DJMO gluurt slaperig om een hoekje .. wat heb ik allemaal gemist de afgelopen twee dagen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Thx voor de link, rd en idd, ik ga ook eems naar aanvullende verzekeringen kijken voor volgend jaar. Wordt sws een duur jaar, verstandskies eruit, ws een beugel ... jee
Nopquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:35 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Volgens mij is het ook zo dat als je door je huisarts doorverwezen wordt naar een sportarts in het ziekenhuis, je verzekering het dan vergoedt vanuit je basispakket. En met fysio zit je natuurlijk weer met maximaal 9 keer oid. (ik heb trouwens 35 sessies per jaar)
Sportarts is altijd aanvullende verzekering. Verwijzing van de huisarts is niet nodig en maakt ook geen verschil als je m wel krijgt. Helaas
Oh, en shockwave therapie is bij een aantal verzekeringen uitgesloten van vergoeding. Dus kijk daar even naar voor je er evt aan begint
Boh, dat vind ik best veel!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:42 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Hahaha dat valt echt reuze mee! Ik betaal geloof ik 140 euro per maand inc uitgebreide tandartsverzekering.![]()
Mmm, ga ik toch nog maar eens goed over na denken want ik heb een recente geschiedenis bij de (kinder)neuroloog. Veranderen van verzekering is dan misschien niet wijs...quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:51 schreef Viking84 het volgende:
Thx voor de link, rd en idd, ik ga ook eems naar aanvullende verzekeringen kijken voor volgend jaar. Wordt sws een duur jaar, verstandskies eruit, ws een beugel ... jee![]()
don't you hate that...quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:53 schreef Liesje68 het volgende:
Fijn als je taalfouten wel in je post kunt corrigeren maar niet in quotes...![]()
* zucht*'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
10 jaar geleden, geen mens had geloofd dat we 10 jaar later zo sportief zouden zijn![]()
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Wat dom!!! Wel zoals al gezegd werd vergoeding wanneer je stopt met roken of zwaar overgewicht hebt (en ik heb het nu even alleen over de mensen die echt te dik zijn geworden door te vreten vreten vreten) en als je iets gezonds doet en je hebt daar iets mee dan kan je stikken? Wat een belachelijke wereld.![]()
Ah! Cute!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:55 schreef E.T. het volgende:
10 jaar geleden, geen mens had geloofd dat we 10 jaar later zo sportief zouden zijn![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
zag hem al...gefeliciteerd!! en alvast een gezellige avond vanavond!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:55 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
volgens mij wel...ET laat zelfs de loopgroep er voor schietenquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:56 schreef Silmarwen het volgende:
Gefeli ET en swets!
Gaan jullie nog wat leuks doen?![]()
me too.... als iemand je quote zouden ze eerst de spelfouten er uit moeten halenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
vergoeding voor stoppen met roken is ook drastich ingeperkt, ke krijgt alleen nog twee consulten vergoed oid, maar de evt. medicatie is uit het pakket gehaaldquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:56 schreef Rammelaartje het volgende:
Wat dom!!! Wel zoals al gezegd werd vergoeding wanneer je stopt met roken of zwaar overgewicht hebt (en ik heb het nu even alleen over de mensen die echt te dik zijn geworden door te vreten vreten vreten) en als je iets gezonds doet en je hebt daar iets mee dan kan je stikken? Wat een belachelijke wereld.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
mooie mijplaal et en swets! gefeliciteerd
Sodeju, sprintje getrokken voor de trein. *hijg*
Maar wel gehaald. De deuren gingen dicht zodra ik erin sprong
Vind sowieso wel meer dingen krom. Bril/lenzen amper vergoed, hoor-apparaat volledig. Nu niet meer, maar jarenlang wel. Is leuk als je -6 hebt.![]()
Precies. Ik vind dat zo storend... Bijna net zo storend als al die rokers die voor de deur van het ziekenhuis hun fix naar binnen werken waardoor jij door de rook moet lopenquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:56 schreef Rammelaartje het volgende:
Wat dom!!! Wel zoals al gezegd werd vergoeding wanneer je stopt met roken of zwaar overgewicht hebt (en ik heb het nu even alleen over de mensen die echt te dik zijn geworden door te vreten vreten vreten) en als je iets gezonds doet en je hebt daar iets mee dan kan je stikken? Wat een belachelijke wereld....ze zijn te besodemieterd om 20 m naar de rookabri te lopen.
![]()
![]()
Ja dat vind ik altijd zo sneu.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:01 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Precies. Ik vind dat zo storend... Bijna net zo storend als al die rokers die voor de deur van het ziekenhuis hun fix naar binnen werken waardoor jij door de rook moet lopen...ze zijn te besodemieterd om 20 m naar de rookabri te lopen.
Op de school waar mijn dochter zit, gaan de docenten tussen de middag (12:00 - 13:00) en na school lekker op het schoolplein staan paffen. Ook zo bizar.... Zijn al meerdere klachten over geweest maar niets aan gedaan.![]()
Ja hoor, een levertransplantatie mocht je die nodig hebbenquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:58 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Nou ja basisverzekering is al 92,50 en dan heb je helemaal niets...![]()
![]()
er bestaat een rokerspoliquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
vergoeding voor stoppen met roken is ook drastich ingeperkt, ke krijgt alleen nog twee consulten vergoed oid, maar de evt. medicatie is uit het pakket gehaald![]()
![]()
Neuroloog is gewoon basisverzekering hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:55 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Mmm, ga ik toch nog maar eens goed over na denken want ik heb een recente geschiedenis bij de (kinder)neuroloog. Veranderen van verzekering is dan misschien niet wijs...
Overigens, voor degene die het had over IVF: ook dat is basis, dus die kan je niet schrappen
Ik heb overigens het meest uitgebreide pakket incl collectief sportpakket oid van Zilveren Kruis. Ben er rond de 140 euro p.m. voor kwijt. Incl. onbeperkt fysio (bewust voor gekozen. Anders zou ik ongeveer 160 euro pm alleen al kwijt zijn aan fysio).
![]()
mm, inderdaad. Je bent pas visueel gehandicapt bij -15. Probeer met -7 maar eens de straat over te stekenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:01 schreef Silmarwen het volgende:
Vind sowieso wel meer dingen krom. Bril/lenzen amper vergoed, hoor-apparaat volledig. Nu niet meer, maar jarenlang wel. Is leuk als je -6 hebt.![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:55 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]
waar zit die? Maar dan alsnog wordt champix niet meer vergoed .. en 55 euro per twee weken sjah... niet iedereen kan ruim 200 euro per maand missen, ook is het wel een investering op de lange termijn.quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Collectief van de Fitclub?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef GotC het volgende:
Ik heb overigens het meest uitgebreide pakket incl collectief sportpakket oid van Zilveren Kruis. Ben er rond de 140 euro p.m. voor kwijt. Incl. onbeperkt fysio (bewust voor gekozen. Anders zou ik ongeveer 160 euro pm alleen al kwijt zijn aan fysio).
Is dat niet alsnog veel goedkoper dan doorroken? Ik rookte anderhalf pakje per dag....quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
waar zit die? Maar dan alsnog wordt champix niet meer vergoed .. en 55 euro per twee weken sjah... niet iedereen kan ruim 200 euro per maand missen, ook is het wel een investering op de lange termijn.
Hoe gaat jouw stoppen eigenlijk?![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
mm, inderdaad. Je bent pas visueel gehandicapt bij -15. Probeer met -7 maar eens de straat over te steken!
In het zwembad moet ik mensen herkennen aan postuur en kleur van badkleding. Ik kan echt niet werken/autorijden/trein- of busreizen/oversteken/achter de pc zitten zonder bril of lenzen. Laat staan hardlopen.![]()
![]()
Overigens was ik ook woest dat Bechterew van de lijst met chronische ziektes was gehaald voor fysiotherapie. Uhm, hai, zonder sport/fysio groeit onze ruggengraat vast en vaak krom. Nogal vervelend probleem..
![]()
Weet ik hoor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:03 schreef Yuki het volgende:
[..]
Neuroloog is gewoon basisverzekering hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Overigens, voor degene die het had over IVF: ook dat is basis, dus die kan je niet schrappenWerk zelf al 21 jr in de gezondheidszorg. Waar het om gaat is dat ik wat huiverig ben om van verz. te wisselen als je een geschiedenis bij een specialist hebt...
![]()
Ja samen met reuma... Sinds wanneer is dat te genezen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:06 schreef GotC het volgende:
Overigens was ik ook woest dat Bechterew van de lijst met chronische ziektes was gehaald voor fysiotherapie. Uhm, hai, zonder sport/fysio groeit onze ruggengraat vast en vaak krom. Nogal vervelend probleem..
![]()
ik zal wel ongevoelig zijn, maar medicatie vergoeden om te stoppen met roken? Kom op zeg!
Zie het als een investering in de toekomst, die verdient zich binnen no-time terug met de huidige tabaks-prijzen.I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik zou eens informeren. Kan me niet voorstellen dat er verder geen ziekenhuizen zijn die dat niet doen...quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
waar zit die? Maar dan alsnog wordt champix niet meer vergoed .. en 55 euro per twee weken sjah... niet iedereen kan ruim 200 euro per maand missen, ook is het wel een investering op de lange termijn.![]()
QFT. Zelfs m'n schoonmoeder is na 30 jaar roken van de 1 op de andere dag gestopt. Zonder hulp. Heldinquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:07 schreef E.T. het volgende:
ik zal wel ongevoelig zijn, maar medicatie vergoeden om te stoppen met roken? Kom op zeg!
Zie het als een investering in de toekomst, die verdient zich binnen no-time terug met de huidige tabaks-prijzen.![]()
![]()
Ja vind ik nou ook hoor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:07 schreef E.T. het volgende:
Zie het als een investering in de toekomst, die verdient zich binnen no-time terug met de huidige tabaks-prijzen.
Ik ben zelf gestopt met roken na 15 jaar. Je hebt wel een fikse backbone nodig, maar als je echt wil lukt het echt wel hoor.
Mijn vader is na 45 jaar gestopt met roken. (Had wel een goede motivatie, maar toch!)![]()
dat zeg ik, het is een lange termijn investering, maar dan moet je wél over voldoende cash beschikken om het te kunnen missen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:05 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Is dat niet alsnog veel goedkoper dan doorroken? Ik rookte anderhalf pakje per dag....
Hoe gaat jouw stoppen eigenlijk?
Eerste poging is faliekant mislukt, donderdag weer op gesprek bij de verpleegkundige, nu maar een nieuwe poging nu m'n verjaardag achter de rug is. hopelijk met meer succes
Naar het zwembad deed ik nooit. Was als de dood dat ik iedereen kwijt raaktequote:Op woensdag 27 juni 2012 08:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]!
In het zwembad moet ik mensen herkennen aan postuur en kleur van badkleding. Ik kan echt niet werken/autorijden/trein- of busreizen/oversteken/achter de pc zitten zonder bril of lenzen. Laat staan hardlopen.daarna toen ik een tijdje heb gezwommen was mijn keerpunt bij de vrije slag een probleem. Kon de afstand tot de muur niet inschatten en dus niet inschatten wanner ik dat in moest zetten. regelmatig met m'n kont op de muur geklapt
![]()
![]()
Jeroen en ik zijn ook allebei gestopt na een jaar of 25 stevig doorroken.. Jeroen zelf, ik heb acupunctuur gedaan.
Ja, dat kost 150 euro.. maar 2 maanden roken kost hetzelfde..
En dan nog... Roken is geen ziekte!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Tsja, misschien advocaat van de duivel... Maar roken en overgewicht leiden tot ziekten die potentieel dodelijk zijn. Als het zover komt kost de curatieve en palliatieve zorg voor die aandoeningen heel veel geld, wat ook uit de zorgverzekeringswet (basisverzekering) en awbz betaald moet worden. Preventie is dus in belang van de portemonnee van de staat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:56 schreef Rammelaartje het volgende:
Wat dom!!! Wel zoals al gezegd werd vergoeding wanneer je stopt met roken of zwaar overgewicht hebt (en ik heb het nu even alleen over de mensen die echt te dik zijn geworden door te vreten vreten vreten) en als je iets gezonds doet en je hebt daar iets mee dan kan je stikken? Wat een belachelijke wereld.
Reguliere aandoeningen bij sporters zijn vervelend, maar in de regel niet potentieel dodelijk. Dus kiest de overheid ervoor om dat niet in het basispakket te doen.
Wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar het valt wel te verklaren. Ook al is het een beetje een "eigen schuld" verhaal.
Overigens is stoppen met roken enorm ingeperkt tov vorig jaar. Toen kreeg je extreem dure medicatie vergoed, nu alleen gedragsveranderende begeleiding (en die wil bijna niemand)
quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:06 schreef GotC het volgende:
![]()
Niet chronisch?
Kun je er van genezen dan? Heb ik nog nooit van gehoord...![]()
In ongeveer ieder ziekenhuis. Onderdeel van de longpoli.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
waar zit die? Maar dan alsnog wordt champix niet meer vergoed .. en 55 euro per twee weken sjah... niet iedereen kan ruim 200 euro per maand missen, ook is het wel een investering op de lange termijn.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Heb jij helemaal gelijk in hoorquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:46 schreef Rammelaartje het volgende:
Bespaart jou ook een hoop hypochondrie stress. Ik bedacht me vanochtend nog dat het beter zou zijn als internet niet bestond. Als je al die verhalen leest, durf je nooit meer te gaan hardlopen
. Maar het verschil tussen de ene optie en de andere is dat de ene optie enkele weken herstel vergt en de andere enkele maanden tot een halfjaar, dus ik wil absoluut geen risico's lopen en zeker weten wat het is. En dan zal ik naar een sportarts moeten. Punt.
thnx, zal eens informeren bij het ikazia ziekenhuisquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
In ongeveer ieder ziekenhuis. Onderdeel van de longpoli.
Zonder die rokers en vreters zouden heel veel ziekenhuizen heel wat minder artsen in dienst hebben....en zou de overheid heel wat minder geld binnen krijgen van medicijnen en de accijns op rookwaar. Ik geloof oprecht niet dat de overheid dat heel graag wil...Maar de echte beweegredenen komt de gewone mens toch niet achterquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:10 schreef Yuki het volgende:
[..]
Tsja, misschien advocaat van de duivel... Maar roken en overgewicht leiden tot ziekten die potentieel dodelijk zijn. Als het zover komt kost de curatieve en palliatieve zorg voor die aandoeningen heel veel geld, wat ook uit de zorgverzekeringswet (basisverzekering) en awbz betaald moet worden. Preventie is dus in belang van de portemonnee van de staat.
Reguliere aandoeningen bij sporters zijn vervelend, maar in de regel niet potentieel dodelijk. Dus kiest de overheid ervoor om dat niet in het basispakket te doen.
Wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben, maar het valt wel te verklaren. Ook al is het een beetje een "eigen schuld" verhaal.
Overigens is stoppen met roken enorm ingeperkt tov vorig jaar. Toen kreeg je extreem dure medicatie vergoed, nu alleen gedragsveranderende begeleiding (en die wil bijna niemand)
![]()
![]()
Fysio wordt niet vergoed, dus het kostenplaatje weegt ook nog meequote:Op woensdag 27 juni 2012 07:50 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Volgens mij probeert viking te bedenken wat het meest efficient is zonder bv voor niks 1 van de fysio sessies van het jaar op te offeren. Helaas kunnen wij daar geen uitsluitsel over geven.Dat weet ze pas als ze ergens geweest is waar ze geholpen is.
.
Dát vind ik dus ook een grof schandaal. Veel reumatische en cardiologische aandoeningen zijn "ineens" niet meer chronisch als het om fysiotherapie gaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:06 schreef GotC het volgende:
En welke mensen hebben het juist nodig..?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Gefeliquote:Op woensdag 27 juni 2012 07:55 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ].
De vergoedingen uit het sportpakket zijn wel prima hoorquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Jeweets
Volgens mij heb ik er geen bal aan maargoedZal straks ff voor je kijken
Ben ik het wel mee eens, vooral het deel dat aandoeningen bij sporters niet dodelijk zijnquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:10 schreef Yuki het volgende:
[..]
Tsja, misschien advocaat van de duivel... Maar roken en overgewicht leiden tot ziekten die potentieel dodelijk zijn. Als het zover komt kost de curatieve en palliatieve zorg voor die aandoeningen heel veel geld, wat ook uit de zorgverzekeringswet (basisverzekering) en awbz betaald moet worden. Preventie is dus in belang van de portemonnee van de staat.
.
Maar het is ook krom..wil je gezond doen, mag je het zelf betalen. Daarentegen ben ik wel weer hard:
Als je ECHT wil stoppen met roken, dan kan je dat.
Als je ECHT van dat overgewicht af wil, kan je je eetpatroon veranderen en bv gaan wandelen.
Mja..ik kan me nog wel het meeste boos maken om de chronische lijst zoals ik al zei. Reuma uit de lijst gooien
![]()
![]()
Oh, ivm uitsluitingen voor aanvullend pakket bedoel je?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:06 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Weet ik hoor.Werk zelf al 21 jr in de gezondheidszorg. Waar het om gaat is dat ik wat huiverig ben om van verz. te wisselen als je een geschiedenis bij een specialist hebt...
Mja... Even informeren voordat je besluit over te stappen. Meeste medische selecties zijn niet zo streng hoor
En dat is toch bizar? Dat je bestraft wordt omdat je zo gezond mogelijk probeert te leven. Iets niet chronisch laten worden dus liever wat sneller naar de fysio. En dan kan je het zelf betalen! Bizar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fysio wordt niet vergoed, dus het kostenplaatje weegt ook nog mee.
En die verhalen die ik nu lees over Bechterew en reuma? Geen woorden voor. Echt sprakeloos.![]()
Whoohquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:04 schreef GotC het volgende:
.
Ik dacht goedkoop uit te zijn met alleen basisverzekering en 100 euro extra eigen vergoeding. Fail. Jaren niks gehad en op het moment dat je het eruit gooit, krijg je een bak ellende over je heen
(ook al een wortelkanaalbehandeling gehad dit jaar (vierkanalen))
*ziet discussie over basisverzekering*
*Houdt kaken stijf op elkaar*
*zennnnn*In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nee joh, daar gaat t niet omquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:11 schreef Liesje68 het volgende:
[..]![]()
Niet chronisch?
Kun je er van genezen dan? Heb ik nog nooit van gehoord...
Prutsers bij de overheid
Mm, heb ook gehoord dat rokers goedkoper zijn omdat ze wel betalen maar gewoon simpelweg eerder dood gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:10 schreef Yuki het volgende:
[..]
Blessure bij sporters zorgt toch echt voor ziekte verzuim en kosten voor baas/maatschappij.
Mensen die hun hele leven met mate sporten gebruiken relatief weinig zorg en blijven ook cognitief goed en wonen dus langer op zichzelf...
Maar goed, met statistieken kun je veel verbloemen( is ook deze week weer gebleken)
![]()
Bizar right?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dát vind ik dus ook een grof schandaal. Veel reumatische en cardiologische aandoeningen zijn "ineens" niet meer chronisch als het om fysiotherapie gaat.
En welke mensen hebben het juist nodig..?
Bedoel, geef me die pil die het allemaal geneest hoor, dan heb ik niets te klagen. Maar come on, mijn vader gaat bv al 20 jaar 1x in de 2 weken naar de fysio. Standaard. Tot vorig jaar werd het netjes vergoed, en nu is het ineens niet meer chronisch.
Nu kunnen wij de kosten wel dragen, maar als ik Bechterew niet had, dan zou ik aan een basisverzekering genoeg hebben.
Yur weet nog wel hoe erg ik heb gestresst om een goede zorgverzekering te vinden die alles zou vergoeden. Zijn op 1 hand te tellen, tenzij je 200 euro wil neerleggen.
![]()
Dat probeer ik normaal ook... Beroepsdeformatiequote:Op woensdag 27 juni 2012 08:17 schreef slacker_nl het volgende:
*ziet discussie over basisverzekering*
*Houdt kaken stijf op elkaar*
*zennnnn*
Kortom, je kunt zelf heel veel doen om gezond te blijven. Iedereen heeft hier een eigen verantwoording...quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:13 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Zonder die rokers en vreters zouden heel veel ziekenhuizen heel wat minder artsen in dienst hebben....en zou de overheid heel wat minder geld binnen krijgen van medicijnen en de accijns op rookwaar. Ik geloof oprecht niet dat de overheid dat heel graag wil...Maar de echte beweegredenen komt de gewone mens toch niet achter
Ik vind het vaak grappig ( nou ja ) dat mensen vaak alles en iedereen de schuld geven waar ze zelf toch echt een heeeeel groot aandeel hebben in hun ziek zijn...![]()
inderdaad.... bezint eer gij begint.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:07 schreef E.T. het volgende:
ik zal wel ongevoelig zijn, maar medicatie vergoeden om te stoppen met roken? Kom op zeg!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo, ik ben ook terug van mijn rondje. Het leek beter te gaan dan vorige keer, maar het was niet top. Ik voelde me een beetje als de jonge Forrest Gump... Door de aanhoudende spierpijn kon ik mijn knieën nauwelijks buigen, waardoor ik naar mijn idee met veel te gestrekte benen liep.
Afijn, toch nog 6.89 km gelopen in 42:14
http://www.endomondo.com/workouts/gXXXH9f12fkIt's funny
Goedemorgen
Gefeliciteerd E.T en Swets! Doen jullie een gezellig duoloopje om het te vieren vandaag?
En dokters en medicijnen km te stoppen met roken? Té zot voor woorden! Serieus, echt weer zo over the top! Doorzettingsvermogen heb je nodig, geen medicijnen. Echt hoor...! *mopper mopper
Vind je t gek dat de gezondheidszorg in NL niet meer op te brengen is.
Eniewee ik ga vandaag eens rustig wat lopen, niet te veel meer doen voor zaterdag.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Nog een geluk dat je in de 4 sterrenpolis bent gekomen, gezien medische selectie op fysioquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:20 schreef GotC het volgende:
[..]
Bizar right?
Bedoel, geef me die pil die het allemaal geneest hoor, dan heb ik niets te klagen. Maar come on, mijn vader gaat bv al 20 jaar 1x in de 2 weken naar de fysio. Standaard. Tot vorig jaar werd het netjes vergoed, en nu is het ineens niet meer chronisch.
Nu kunnen wij de kosten wel dragen, maar als ik Bechterew niet had, dan zou ik aan een basisverzekering genoeg hebben.
Yur weet nog wel hoe erg ik heb gestresst om een goede zorgverzekering te vinden die alles zou vergoeden. Zijn op 1 hand te tellen, tenzij je 200 euro wil neerleggen.
Ik heb serieus huilende mensen gesproken erover, die het niet kunnen betalen. En enige dat ik kan zeggen is dat het aan de overheid ligt...
Praten jullie deze vol over het drama genaam zorgverzekering, dan kom ik in 199 terug en gaan we het hebben over leuke dingen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik geloof niet dat je als tienjarige kunt inschatten wat de gevolgen zijn op lange termijn. Ik kon dat destijds iig niet, toen ik samen met een vriendinnetje stiekem sigaretten van m'n moeder jatte om ze samen in de kelder op te maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad.... bezint eer gij begint.Ik heb er één en ik ben er trots op
Goed dat je t nog zo lang volgehouden hebt!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:22 schreef Nero22 het volgende:
Zo, ik ben ook terug van mijn rondje. Het leek beter te gaan dan vorige keer, maar het was niet top. Ik voelde me een beetje als de jonge Forrest Gump... Door de aanhoudende spierpijn kon ik mijn knieën nauwelijks buigen, waardoor ik naar mijn idee met veel te gestrekte benen liep.
Afijn, toch nog 6.89 km gelopen in 42:14
http://www.endomondo.com/workouts/gXXXH9f12fk
Misschien een extra rustdag ivm spierpijn?
Klopt, je hersens zijn als puber niet eens in staat om de gevolgen op lange termijn te overzien. Je kan dat gewoon simpelweg niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik geloof niet dat je als tienjarige kunt inschatten wat de gevolgen zijn op lange termijn. Ik kon dat destijds iig niet, toen ik samen met een vriendinnetje stiekem sigaretten van m'n moeder jatte om ze samen in de kelder op te maken.![]()
Nee maar dat betekent toch niet dat je niet als volwassene zelf kan stoppen?
Komaan zeg! Een mislukte poging of meerdere hoort er bij veel mensen bij maar als er motivatie genoeg is dan stop je wel hoor.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Thanks. Misschien is dat wel verstandig ja. Komt toch mooi uit met mijn werkschema dan. Ik hoop dat ik na het stukje fietsen straks niet meer als een kreupele loop.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:25 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed dat je t nog zo lang volgehouden hebt!
Misschien een extra rustdag ivm spierpijn?
It's funny
Als het zo makkelijk was zou er niemand meer roken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:26 schreef DarkElf het volgende:
Nee maar dat betekent toch niet dat je niet zelf kan stoppen?
Komaan zeg! Een mislukte poging of meerdere hoort er bij veel mensen bij maar als er motivatie genoeg is dan stop je wel hoor.![]()
meldt je aan bij een politieke partij en verander de wereld.... problem solvedquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is niet makkelijk, waar zeg ik dat precies?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:27 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was zou er niemand meer roken.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Denk dat je echt een "en nu is het klaar!"-moment moet hebben. Had ik iig wel toen ik wilde afvallen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:27 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was zou er niemand meer roken.Niet meer actief op Fok!![]()
Met het risico dat ik gelyncht ga worden
Ik rook en ben daar vrij laat mee begonnen. Cliché: begonnen als gezelschapsroker, maar later kon ik dat gezelschaps- wel weglaten.
Ik ben al flink geminderd en heb de intentie om te stoppen, maar daarvoor moet er nog wel een knop om. Op dit moment heb ik simpelweg de motivatie niet om het helemaal op te geven.
Overigens: wanneer ik stop, doe ik dat zelf. Cold Turkey!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Sorry hoor, wist ik niet dat ik geen conclusie mocht trekken uit je denigrerende boodschap richting mensen die het niet lukt om te stoppen (en het dus moeilijk vinden). Zal het niet meer doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk, waar zeg ik dat precies?![]()
Ja..nja, geluk.. De medische selectie is: 'Bent u van plan meer dan 20 behandelingen fysiotherapie te ondergaan?'quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:23 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nog een geluk dat je in de 4 sterrenpolis bent gekomen, gezien medische selectie op fysio
Ik heb serieus huilende mensen gesproken erover, die het niet kunnen betalen. En enige dat ik kan zeggen is dat het aan de overheid ligt...
Nja, toendertijd was ik het niet van plan![]()
![]()
Hoezo gelyncht? Ik persoonlijk snap t wel hoor. Heb ook gerookt, ben nu 6 jaar gestopt. Cold turkey idd.
Snap dat t lastig is hoor, maar zoals Vik zegt: er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent en dan neem je stappen.
Ik snap dat hele dokters en medicijngedoe gewoon niet.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:32 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Sorry hoor, wist ik niet dat ik geen conclusie mocht trekken uit je denigrerende boodschap richting mensen die het niet lukt om te stoppen (en het dus moeilijk vinden). Zal het niet meer doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Oh meid, ik had dat ookquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:30 schreef Yuki het volgende:
Met het risico dat ik gelyncht ga worden
Ik rook en ben daar vrij laat mee begonnen. Cliché: begonnen als gezelschapsroker, maar later kon ik dat gezelschaps- wel weglaten.
Ik ben al flink geminderd en heb de intentie om te stoppen, maar daarvoor moet er nog wel een knop om. Op dit moment heb ik simpelweg de motivatie niet om het helemaal op te geven.
Overigens: wanneer ik stop, doe ik dat zelf. Cold Turkey!Op m'n 17e begonnen. Stoppen? Waarom zou ik? Vind het nog veels te lekker en te gezellig
En ineens was het: Nee, ik kap ermee. En toen was het ook gewoon klaar![]()
![]()
Of heeft u er in het afgelopen jaar meer dan 20 gehad?quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:33 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja..nja, geluk.. De medische selectie is: 'Bent u van plan meer dan 20 behandelingen fysiotherapie te ondergaan?'
Nja, toendertijd was ik het niet van plan
En als je daarop nee antwoordt, maar in de eerste 2 maanden wordt er veel fysio gedeclareerd, word je eruit gemieterd.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Schandalig dat bechterew niet meer als chronisch gezien wordt
Vriendin van ons geeft dat maar mijn hemel wat geeft dat een ellende zeg en die is flink gebaat bij Fysio oa.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik snap het ook niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef DarkElf het volgende:
Hoezo gelyncht? Ik persoonlijk snap t wel hoor. Heb ook gerookt, ben nu 6 jaar gestopt. Cold turkey idd.
Snap dat t lastig is hoor, maar zoals Vik zegt: er komt een moment dat je er helemaal klaar mee bent en dan neem je stappen.
Ik snap dat hele dokters en medicijngedoe gewoon niet.
Ja het is moeilijk om te stoppen, maar even he.. de keuze om een sigaret op te steken, maak je keer op keer zelf. Je kan ook ervoor kiezen om het te laten. Ja dat zal moeilijk zijn en nee het is niet leuk, maar het wordt wel makkelijker om die keuze keer op keer te maken.![]()
Ik rook ook nog steeds. Ik ben nog niet klaar om te stoppenmaar als ik stop ga ik dat net als Yuki gewoon zelf doen. Mocht het echt niet lukken, dan schijnt Champix goed te helpen, dat moet je wel zelf betalen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat eerste heb ik ook niet gehadquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:35 schreef Yuki het volgende:
[..]
Of heeft u er in het afgelopen jaar meer dan 20 gehad?
En als je daarop nee antwoordt, maar in de eerste 2 maanden wordt er veel fysio gedeclareerd, word je eruit gemieterd.. Bovendien ben ik nu een maand gestopt bij de fysio en daarvoor heb ik misschien.. 8 keer fysio gehad.
Waarom ik mezelf nu aan het verdedigen ben snap ik ook niet.
![]()
Idd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet.
Ja het is moeilijk om te stoppen, maar even he.. de keuze om een sigaret op te steken, maak je keer op keer zelf. Je kan ook ervoor kiezen om het te laten. Ja dat zal moeilijk zijn en nee het is niet leuk, maar het wordt wel makkelijker om die keuze keer op keer te maken.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
De meningen over roken hier zijn nogal sterkquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef DarkElf het volgende:
Voor sommige mensen zal het vast nodig zijn, zeker als je verslavingsgevoelig bent en al heel lang rookt. Maar ik vind wel dat je het dan zelf mag betalen.
Je hebt er immers zelf voor gekozen. De huidige generatie rokers wist van begin af aan dat het ongezond is. En als je 35+ euro aan sigaretten uit kunt geven per week, kan je ook nicotinevervangende middelen betalen.
Maar das mijn mening.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Helemaal cold turkey hoeft ook weer niet trouwens. Ik heb destijds dvd' tje gekeken van Allan Carr. Duurde een uurtje en heb daarna dus nooit meer gerookt. Dat is over drie weken ook alweer 4 jaar geleden. Neem aan dat die dvd wel online te vinden is.![]()
ik heb problemen om te stoppen met hardlopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Eens. Er moet meestal 'gewoon' een diepe, intrinsieke motivatie zijn om te stoppen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef DarkElf het volgende:
Mensen die niet van hardlopen houden, blijven dat ook niet lang doen.
142 dagen niet gerookt hierOftewel: 2136 sigaretten niet gerookt en ¤ 510,78 euro niet uitgegeven aan roken. Wel aan hardloopspullen gok ik
![]()
![]()
het enige wat me bijgebleven is is...quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:40 schreef Rammelaartje het volgende:
Helemaal cold turkey hoeft ook weer niet trouwens. Ik heb destijds dvd' tje gekeken van Allan Carr. Duurde een uurtje en heb daarna dus nooit meer gerookt. Dat is over drie weken ook alweer 4 jaar geleden. Neem aan dat die dvd wel online te vinden is.
Never another puff (5,66 jaar geleden)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Prima toch, wees blij dat je gestopt bent anders had het je het dubbele gekostquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:41 schreef GotC het volgende:
142 dagen niet gerookt hierOftewel: 2136 sigaretten niet gerookt en ¤ 510,78 euro niet uitgegeven aan roken. Wel aan hardloopspullen gok ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Emigreren naar een land waarvan je de taal niet (goed) spreekt schijnt goed te helpenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik heb problemen om te stoppen met hardlopen.
Op m'n 22e (bijna 23) gestartquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh meid, ik had dat ookOp m'n 17e begonnen. Stoppen? Waarom zou ik? Vind het nog veels te lekker en te gezellig
En ineens was het: Nee, ik kap ermee. En toen was het ook gewoon klaardus nu een jaar ongeveer.
Maar goed, vaak amper een half pakje per dag. Rook t meest met collega's op m'n werk. Gezellig![]()
inderdaad.... dat werkt cold turkeyquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Emigreren naar een land waarvan je de taal niet (goed) spreekt schijnt goed te helpen.
Ben ook gestopt, 1.5 jaar (maar zaterdag nog wel 2x gerookt, met bier)
Ik rook al vanaf mijn 15e. Gestopt toen ik zwanger was, 3 weken na de bevalling weer begonnen. Domste beslissing ooit om toen weer een sigaret op te steken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Het was niet als aanval bedoeld hoor!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik ook niet gehad. Bovendien ben ik nu een maand gestopt bij de fysio en daarvoor heb ik misschien.. 8 keer fysio gehad.
Waarom ik mezelf nu aan het verdedigen ben snap ik ook niet.
Ben blij dat je een passend pakket hebt, zeker nu het niet meer chronisch is
of was ze niet fanatiek gaan hardlopenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:42 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Prima toch, wees blij dat je gestopt bent anders had het je het dubbele gekost
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
over rook gesproken....![]()
Hmm...interessant! Ik ben in februari gestopt met roken en heb het hardlopen echt serieus opgepakt eind februari/begin maart.. hm!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:46 schreef Jumparound het volgende:
[..]
of was ze niet fanatiek gaan hardlopenSnap ikquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:45 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het was niet als aanval bedoeld hoor!Ben blij dat je een passend pakket hebt, zeker nu het niet meer chronisch is
![]()
![]()
![]()
Je gaat in rook opquote:
Als je het maar kunt beheersen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:44 schreef slacker_nl het volgende:
Ben ook gestopt, 1.5 jaar (maar zaterdag nog wel 2x gerookt, met bier)
Vreselijk voor die mensen ook die 12 uur in een vliegtuig moeten zitten, en al die tijd smachten naar een sigaret.... Of die juist om die reden daarom ook niet vliegen.
Wat doe je jezelf aan.How can I make this topic about me?![]()
je hebt mensen die in de deuropening van de trein hun sigaret aansteken voordat ze uitstappen. (waarbij niemand dan uit of in kan stappen)quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als je het maar kunt beheersen.
Vreselijk voor die mensen ook die 12 uur in een vliegtuig moeten zitten, en al die tijd smachten naar een sigaret.... Of die juist om die reden daarom ook niet vliegen.
Wat doe je jezelf aan.![]()
![]()
Hoei!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:53 schreef STING het volgende:
Vanmiddag eerste wedstrijd, ik ben een tikje zenuwachtigSucces!
Of mensen die niet bij de rokerspaal staan te rokenquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
je hebt mensen die in de deuropening van de trein hun sigaret aansteken voordat ze uitstappen. (waarbij niemand dan uit of in kan stappen).
Succes!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:53 schreef STING het volgende:
Vanmiddag eerste wedstrijd, ik ben een tikje zenuwachtigYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Had ik laatst op station Utrechtquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Of mensen die niet bij de rokerspaal staan te roken.
. Ik dácht dat ik netjes in de rookzone stond, maar ik stond onder het bordje waarop een pijl stond naar de rookzone
![]()
De buren die op hun balkon roken en die rook lekker mijn slaapamer in gaat bahquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
![]()
de rookpaal moet trouwens wel een van de domste uitvindingen ooit zijn trouwensquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Mensen, een roker! Pak haar!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Had ik laatst op station Utrecht. Ik dácht dat ik netjes in de rookzone stond, maar ik stond onder het bordje waarop een pijl stond naar de rookzone
Hebben we het over dure zorgverzekeringen? Er wordt ¤ 157,66 (netto) per maand op m'n salaris ingehouden door de werkgever.
Zorgverzekering: CZ Zorg-op-maatpolis (natura), inclusief Top Collectief en Uitgebreide Tandarts Collectief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, het heeft wel iets van een strafhoekjequote:Op woensdag 27 juni 2012 08:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
de rookpaal moet trouwens wel een van de domste uitvindingen ooit zijn trouwens. Ik kijk altijd een beetje
als ik langs de rokerspaal loop
.
zenuwen zijn goedquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:53 schreef STING het volgende:
Vanmiddag eerste wedstrijd, ik ben een tikje zenuwachtigsucces!!!
Dat gaat over zodra je de eerste passen hebt gezet! Succes en veel plezier!quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:53 schreef STING het volgende:
Vanmiddag eerste wedstrijd, ik ben een tikje zenuwachtig
Ja doei.![]()
Zo ben ik een keer helemaal met de grond gelijk gemaakt door een wildvreemde.. Stond netjes bij m'n rokerspaal (of nja, ik liep erheen vanaf de parkeerplaats om m'n sigaret uit te maken. Dat deze nou vlak bij de ingang van het ziekenhuis staat is gek, maargoed.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En echt..uit het niets: Ja ik hoop dat je gvd longkanker krijgt en dat je eraan mag sterven en dat je maar enorm veel pijn mag hebben en dat je familie er ook maar aan mag sterven etc.
Die man ging helemaal uit z'n panty. Was helemaal verbouwereerd
. Heb 'm vriendelijk bedankt voor z'n zorgen en ben weggelopen..
![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Zo ben ik een keer helemaal met de grond gelijk gemaakt door een wildvreemde.. Stond netjes bij m'n rokerspaal (of nja, ik liep erheen vanaf de parkeerplaats om m'n sigaret uit te maken. Dat deze nou vlak bij de ingang van het ziekenhuis staat is gek, maargoed.
En echt..uit het niets: Ja ik hoop dat je gvd longkanker krijgt en dat je eraan mag sterven en dat je maar enorm veel pijn mag hebben en dat je familie er ook maar aan mag sterven etc.
Die man ging helemaal uit z'n panty. Was helemaal verbouwereerd
. Heb 'm vriendelijk bedankt voor z'n zorgen en ben weggelopen..
Mooie reactie! Rook zelf niet, nooit gedaan, maar mensen die dat wel doen mogen dat van mij helemaal zelf weten en heb er ook totaal geen moeite mee.![]()
Briljant filmpjequote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik merkte nu dat mijn veter altijd "scheef" zat zoals op dat filmpje en dat de lus dus gaat "trekken" aan de veter
Met hardlopen leg ik altijd een dubbele knoop dus nooit losse veters maar gewoon met sneakers heb ik heel vaak losse veters, waarop de mr mij dan vaak voor Kleuter uitmaakt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik strik m'n schoenen buiten het sporten om nooit.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Briljant filmpje
Met hardlopen leg ik altijd een dubbele knoop dus nooit losse veters maar gewoon met sneakers heb ik heel vaak losse veters, waarop de mr mij dan vaak voor Kleuter uitmaakt![]()
![]()
STING, heel veel plezierZenuwen zijn goed, zorgen ervoor dat je lichaam zich klaarmaakt voor een inspanning
![]()
![]()
Ik ga me maar eens wijden aan mijn huishoudelijke taken![]()
En nog even kijken wanneer ik ga rennen vandaag
Ik loop vaak op pumps enzo dus dan hoeft het niet maar mijn sneakers en wandelschoenen bijvoorbeeld? Elke keer losse vetersquote:Op woensdag 27 juni 2012 09:07 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ik strik m'n schoenen buiten het sporten om nooit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik knal ze altijd in mn schoenen (uiteraard wel zo dat ze niet vervelend zitten).quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik loop vaak op pumps enzo dus dan hoeft het niet maar mijn sneakers en wandelschoenen bijvoorbeeld? Elke keer losse veters
Forum Opties Forumhop: Hop naar: