abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 16:50:55 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371239
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met jou eens maar grenzen hoeven niet bewaakt te worden met fysiek geweld. Je kunt een kind gewoon wat vroeger naar bed sturen of even naar zijn kamer daar leert het ook van. In zekere zin zijn die straffen effectiever daar je het kind door het iets van zijn vrijheid weg te nemen leert na te denken. Hij kan niets anders dan op zijn kamer. En zo leer je het kind te leren van zijn fouten, daar hoeft geen hand bij aan de pas te komen.
Ja, maar dat is toch helemaal niet de insteek van deze discussie?

Ik heb nergens gezegd dat je een kind voor alles moet slaan. Ik ben me alleen in de discussie gaan mengen toen helemaal NIET slaan als alternatief en normaal werd gegegven.

natuurlijk moet je 99% van de tijd gewoon verbaal je kind tot orde roepen, en zaken als BB afpakken zijn ook de norm bij straffen.

Maar als de bovengrens is bereikt is er niets, maar dan ook NIETS mis met een tik. Dat wil ik (en volgens mij iedereen die "pro"slaan is) alleen maar zeggen :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113371250
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:45 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Een kind opvoeden in angst zorgt voor een gevoel van onzekerheid, kind voelt zich dan vaak minder waard.
En dat terwijl iedere ouder toch roept dat kinderen ook geen andere kinderen tikken mogen uitdelen.

En een kind ziet trouwens ook geen verschil tussen een tik en slaan.

Nou is het een veel betere motivatie om gewoon uit te leggen waarom iets niet mag, en luistert hij/zij niet? Dan kan je allerlei straffen geven, maar fysiek worden is gewoon niet nodig en ouderwets. Bovendien is het tegen de wet.

Bij mijn oppaskinderen is de belangrijkste regel dat je een ander geen pijn mag doen, en als je dat wel doet doe je niet meer mee met onze spelletjes. Dat vinden ze vaak heel erg, want we doen leuke dingen.
Als het kind tot rust is gekomen ga ik er later naartoe en dan bedenkt het kind zelf vaak dat hij/zij zijn excuses moet aanbieden. Een gezonde manier om ruzies leren op te lossen.
Dan heb ik daarna nog het goede-gedrag bord, want je kan je sowieso beter richten op het positieve gedrag, maar goed.

Fouten maken moet kunnen, kinderen moeten de mist in kunnen gaan. Iets helemaal verpesten. En vervolgens leren hoe ze dat oplossen. Geweld is daar niet de oplossing en je geeft het verkeerde signaal af.
Dus ja, jij gebruikt angst tot uitsluiting.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:51:19 #103
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371264
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:49 schreef mootie het volgende:

[..]

Een tik op de billen als een kind heel stout is geweest zie ik dan ook totaal niet als agressie.
Maar dat is het wel. Waar het gewoon om gaat is dat je agressiviteit zo goed praat, hierna kun je niet geloofwaardig blijven volhouden dat het niet oke is om gewelddadig te zijn.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_113371283
Als ik nu de supermarkt inga zie ik veel kinderen die aan het krijsen en gillen zijn, overal rondrennen en om voetbalplaatjes bedelen.

Dat mocht ik eens proberen vroeger.
Ik weet dan precies hoe dat gegaan was.
Dan zou ik in de supermarkt een draai om mijn oren krijgen "en nu hou je op" zei mijn moeder dan op een zachte dwingende toon. Wekt meer indruk dan schreeuwen.
Vervolgens negeert ze mij totdat we in de auto zaten en in de auto krijg ik een preek man :o :'(
Vervolgens werd ik direct naar mijn kamer gestuurd, bij tegenstribbelen (beneden proberen te blijven) kreeg ik nog een trap na ook.

Kindermishandeling? Nee joh. Goeie opvoeding ^O^
Twiddel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:51:37 #105
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_113371284
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:48 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan het gebrek van agressiviteit van de ouders.
Nee, het ligt aan school, de moderne maatschappij, de vibraties van de kosmos, ADHD enz.

:')
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  maandag 25 juni 2012 @ 16:51:47 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371294
En komop zeg, met al die geestelijk "zieke" kinderen van nu lijkt eenzame opsluiting en andere geestelijke dwangmiddelen een stuk schadelijker dan een tikkie :').
Get woke, go broke!
pi_113371303
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik wist ook wat ik deed als ik rottigheid uit haalde maar dat wil niet zeggen dat er perse fysiek geweld nodig was om mij dit duidelijk te maken. Ik kreeg dan een demagogische preek waardoor ik mij schuldig voelde en nadacht over wat ik had gedaan. Dat is vele malen effectiever dan een klap te geven wat in mijn ogen gewoon onmacht is.
Kinderen moet je opvoeden en je moet een veilige thuishaven voor ze creëren. In dat plaatje passen ouderwetse lijfstraffen niet meer.
Dan ben jij een uitzondering erop :) De meeste kinderen luisteren helemaal niet naar zo'n preek, of die zijn ze de volgende dag weer vergeten. Een flinke tik na een enorme rotstreek blijf je echter je leven lang onthouden. En terecht ^O^
  maandag 25 juni 2012 @ 16:52:22 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371325
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:51 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Maar dat is het wel. Waar het gewoon om gaat is dat je agressiviteit zo goed praat, hierna kun je niet geloofwaardig blijven volhouden dat het niet oke is om gewelddadig te zijn.
Nee, dat ZIE jij zo, dat is het helemaal niet... ga toch weg...
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:52:31 #109
265154 Ezio
Koekert
pi_113371336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:49 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Sommige mensen doen er hier heel luchtig over. Een beetje zoals het niet willen opeten van je groente niveau. Ik maak alleen maar duidelijk waar de grens zit, waar zit de grens bij jullie?

[..]

Zoals?
Kun je nou echt niks bedenken? :')

Kinderen kunnen ongelofelijke etterbakjes zijn zonder daarbij gewelddadig gedrag te vertonen. Soms halen ze je opzettelijk het bloed onder de nagels vandaan of weigeren ze te luisteren, vertonen ze een gebrek aan respect jegens andere (volwassen) mensen of treiteren ze andere kinderen (psychologisch)

Als ze vervolgens doorgaan met het ettertje uit te hangen en weigeren te luisteren na herhaalde waarschuwingen lijkt een tik me wel geoorloofd.

Nou moet je dit niet verkeerd interpreteren, ik zeg niet dat zodra een kind een van deze dingen doet, je erop los mag beuken hè? :')
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:52:54 #110
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371356
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:51 schreef Loppe het volgende:

[..]

Dus ja, jij gebruikt angst tot uitsluiting.
Nee ze voelen dan geen angst. Ze balen omdat ze geen leuke dingen mogen doen, en ik leer ze dat hun daden consequenties hebben.
pi_113371360
Dat artikel _O- _O-
Striving to be more than average.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:53:45 #112
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113371389
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:52 schreef Ezio het volgende:

[..]

Kun je nou echt niks bedenken? :')

Kinderen kunnen ongelofelijke etterbakjes zijn zonder daarbij gewelddadig gedrag te vertonen. Soms halen ze je opzettelijk het bloed onder de nagels vandaan of weigeren ze te luisteren, vertonen ze een gebrek aan respect jegens andere (volwassen) mensen of treiteren ze andere kinderen (psychologisch)

Als ze vervolgens doorgaan met het ettertje uit te hangen en weigeren te luisteren na herhaalde waarschuwingen lijkt een tik me wel geoorloofd.

Nou moet je dit niet verkeerd interpreteren, ik zeg niet dat zodra een kind een van deze dingen doet, je erop los mag beuken hè? :')
Waarom? Wat is er mis met vrijheid ontnemen dan? Het kind is geweldloos en dan ga jij geweld gebruiken. :')
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:54:39 #113
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113371433
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch helemaal niet de insteek van deze discussie?

Ik heb nergens gezegd dat je een kind voor alles moet slaan. Ik ben me alleen in de discussie gaan mengen toen helemaal NIET slaan als alternatief en normaal werd gegegven.

natuurlijk moet je 99% van de tijd gewoon verbaal je kind tot orde roepen, en zaken als BB afpakken zijn ook de norm bij straffen.

Maar als de bovengrens is bereikt is er niets, maar dan ook NIETS mis met een tik. Dat wil ik (en volgens mij iedereen die "pro"slaan is) alleen maar zeggen :).
Waarom moet de bovengrens dan gestraft worden met een tik? Een kind straf je net zo hard door het bijvoorbeeld na het eten naar bed te sturen, dat vinden kinderen vreselijk. Aangezien dat een wat hardere straf is kun je dat prima hanteren voor de bovengrens. Anders leer je kinderen toch eigenlijk dat slaan een manier is om problemen op te lossen?
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 25 juni 2012 @ 16:55:02 #114
265154 Ezio
Koekert
pi_113371451
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:53 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Waarom? Wat is er mis met vrijheid ontnemen dan? Het kind is geweldloos en dan ga jij geweld gebruiken. :')
Een tik geweld noemen :')_!

Vrijheid ontnemen maakt gewoon totaal geen indruk.
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:55:39 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371477
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Waarom moet de bovengrens dan gestraft worden met een tik? Een kind straf je net zo hard door het bijvoorbeeld na het eten naar bed te sturen, dat vinden kinderen vreselijk. Aangezien dat een wat hardere straf is kun je dat prima hanteren voor de bovengrens. Anders leer je kinderen toch eigenlijk dat slaan een manier is om problemen op te lossen?
ja, dat vinden kinderen vre-se-lijk! Ja, of ze hebben gewoon, zoals ik, altijd wat te kanen in de kamer :').

Niet over nagedacht he? Dat je koter wel eens slim kan zijn? Of wel eens van te voren iets kan verzinnen...
Get woke, go broke!
  Licht Ontvlambaar maandag 25 juni 2012 @ 16:55:43 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113371482
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:09 schreef HeatWave het volgende:
Moest een deel 2 nou echt? :').
echt wel... ik moet toch de kans krijgen om te vertellen dat ik een sterrenkind heb :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:55:52 #117
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113371490
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef Ezio het volgende:

[..]

Een tik geweld noemen :')_!

Vrijheid ontnemen maakt gewoon totaal geen indruk.
Niet.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:55:55 #118
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371493
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat ZIE jij zo, dat is het helemaal niet... ga toch weg...
Wellicht voel jij geen agressiviteit als jij een tik uitdeelt, maar dat is het natuurlijk wel. Je word lijfelijk.

Nogmaals, een kind ziet geen verschil tussen een corrigerende tik of slaan.
En hij zou het dan ook gewoon omschrijven als slaan, en dat zo bij de juf kunnen melden. Dan heb je als ouder pas een probleem.
pi_113371514
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:52 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Nee ze voelen dan geen angst. Ze balen omdat ze geen leuke dingen mogen doen, en ik leer ze dat hun daden consequenties hebben.
Op het moment van de straf zelf niet nee, maar ze houden zich in uit schrik voor een straf.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:57:06 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371554
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Wellicht voel jij geen agressiviteit als jij een tik uitdeelt, maar dat is het natuurlijk wel. Je word lijfelijk.

En hij zou het dan ook gewoon omschrijven als slaan, en dat zo bij de juf kunnen melden. Dan heb je als ouder pas een probleem.
En daar ga jij dus ook weer de mist in door kinderen als onkundige, niet nadenkende wezens te bestempelen.

Een kind ziet dat prima in.... een kind denkt, leert en weet dingen....
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:57:16 #121
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_113371566
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:55 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Ik ga met het volste vertrouwen een discussie over de opvoedkundige tik in hoor. Ook bij de juf of meester op school.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_113371572
Ik heb sterrenpoezen.

En een plantenspuit.
Farts are jazz to assholes
pi_113371583
Slaan is een prima straf.
Mits het wel goed uitgevoerd word, met een kille blik, een zachte dreigende stem en 1 of 2 tikken verkopen en meer niet.
Twiddel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:57:42 #124
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371592
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Op het moment van de straf zelf niet nee, maar ze houden zich in uit schrik voor een straf.
Nee ze willen de leuke dingen niet missen. Maar goed, het gaat zelden mis hier. Want ik richt me vooral op het positieve gedrag, en het opbouwen van een goed zelfbeeld.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:58:32 #125
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371646
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En daar ga jij dus ook weer de mist in door kinderen als onkundige, niet nadenkende wezens te bestempelen.

Een kind ziet dat prima in.... een kind denkt, leert en weet dingen....
Nouja, dat ligt maar net aan de leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')