abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113370001
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:28 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over wraak.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:14 schreef sinepedraap het volgende:
Hoe reageren jullie als jullie een tik krijgen dan? Dan wordt je toch boos? Dan wil je die gene die die tik uitdeelt toch terugpakken? :')
  maandag 25 juni 2012 @ 16:30:30 #52
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_113370021
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je geeft het toch zelf aan?

je bent TOEN echt te ver gegaan, kreeg een tik, en nu weet je na al die jaren nog precies wat je fout hebt gedaan.

I rest my case :).
Ik heb het vorige deel doorgelezen en ben het met je eens, ik vind het fout om regelmatig een tik te geven, het zou alleen een oplossing moeten zijn voor als het kind echt veel te ver is gegaan. Ik heb ook het gevoel dat het woord tik, of "opvoedkundige tik" soort van misbruikt is/wordt waardoor het zijn originele betekenis verliest. Een beetje als dat mensen van 150kg zichzelf "volslank" noemen, bij gebrek aan een beter voorbeeld.

Verder, toen ik de TT las dacht ik dat het om verwende kinderen van beroemdheden ging :') maar blijkbaar zat het er niet ver naast.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:30:54 #53
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370040
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:30 schreef kataklysm het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet iets inplannen. Het is natuurlijk van de zotte dat een kind zoiets kan doen.

Als je wordt geslagen, wat is dan je eerste reactie? Ik deed iets fout of iemand deed mij pijn en moet die gene van me afweren?
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:31:02 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370047
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:30 schreef voskat het volgende:

[..]

Ik heb het vorige deel doorgelezen en ben het met je eens, ik vind het fout om regelmatig een tik te geven, het zou alleen een oplossing moeten zijn voor als het kind echt veel te ver is gegaan. Ik heb ook het gevoel dat het woord tik, of "opvoedkundige tik" soort van misbruikt is/wordt waardoor het zijn originele betekenis verliest. Een beetje als dat mensen van 150kg zichzelf "volslank" noemen, bij gebrek aan een beter voorbeeld.

Verder, toen ik de TT las dacht ik dat het om verwende kinderen van beroemdheden ging :') maar blijkbaar zat het er niet ver naast.
Niemand heeft het over regelmatig hier, men heeft het over als laatste middel als het kind echt niet wil luisteren. :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113370084
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:28 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik heb in het vorige topic prima uitgelegd hoe het zit. Het is gewoon zo dat bij mensen (sommige wel sommige niet) een tik achteraf omdat ze iets verkeerd doen niet goed werkt en voor nog meer problemen kan zorgen. Pas als ze in gevaar zijn.
Dat is alleen jouw aanname en berust niet op feiten.
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:32:40 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370147
En nogmaals, ook niemand heeft het over slaan-slaan, maar over de tik, de klap op de billen....

Er gaat hier echt niemand vuistslagen aan een kind goedkeuren natuurlijk :').
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:33:20 #57
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370189
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef Ezio het volgende:

[..]

Dat is alleen jouw aanname en berust niet op feiten.
Kom eens met feiten waarom je kinderen tikken geven als ze iets verkeerd doen wel goed werkt dan. Ja grote kans dat ze het niet meer doen nee, maar of het goed voor ze is moet ook belangrijk voor je zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113370236
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:33 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Kom eens met feiten waarom je kinderen tikken geven als ze iets verkeerd doen wel goed werkt dan. Ja grote kans dat ze het niet meer doen nee, maar of het goed voor ze is moet ook belangrijk voor je zijn.
Persoonlijke ervaring. Ik zeg niet dat het bij ieder kind werkt, maar het is bij de meerderheid een effectief laatste redmiddel.
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:34:33 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370267
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:33 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Voorlopig zie je die feiten van mensen hier die zelf af en toe een tikje hebben gekregen.

Feiten die het ongelijk aantonen van de niet-slaande ouders: kijk eens om je heen in de AH op zaterdagmiddag :).
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:34:33 #60
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_113370268
Ouders die hun kinderen niet opvoeden :')

Achterlijke debielen wonen hier toch ook in NL
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 25 juni 2012 @ 16:34:42 #61
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370275
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:34 schreef Ezio het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring. Ik zeg niet dat het bij ieder kind werkt, maar het is bij de meerderheid een effectief laatste redmiddel.
Ja daar ben ik het toch ook mee eens. Laatste redmiddel, als ze in gevaar zijn dus. Niet omdat ze ongehoorzaam zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113370284
Mijn mama dreigde me altijd het huis uit te zetten en ging koffers gaan halen...
  maandag 25 juni 2012 @ 16:35:21 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370305
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:34 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het toch ook mee eens. Laatste redmiddel, als ze in gevaar zijn dus. Niet omdat ze ongehoorzaam zijn.
In gevaar. voor wat? :').

laat die rare denkwijze eens los want overduidelijk klopt je beeld niet met dat van de rest van de wereld.
Get woke, go broke!
pi_113370320
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
. Ik kreeg dan een demagogische preek waardoor ik mij schuldig voelde en nadacht over wat ik had gedaan.
Dat werkt wellicht bij iets oudere kinderen maar peuters snappen daar geen zak van.

quote:
Dat is vele malen effectiever dan een klap te geven wat in mijn ogen gewoon onmacht is.
Kinderen moet je opvoeden en je moet een veilige thuishaven voor ze creëren. In dat plaatje passen ouderwetse lijfstraffen niet meer.
Een tik is dan ook heel wat anders als een lijfstraf. Overigens kwamen de lijfstraffen (zoals tik op vingers met lineaal) uit de hoge hoed van "opvoedkundigen" en niet van de opvoeders.

Een corrigerende tik wordt niet gegeven om pijn te doen (dan is het imo geen corrigerende tik meer) maar om aan te geven dat het kind te ver is gegaan.
pi_113370323
Dat artikel is echt tenenkrommend. Dat soort ouders verdienen serieus een nekschot.
pi_113370335
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:34 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Waar heb je het nou allemaal over, hoezo gevaar :')
  maandag 25 juni 2012 @ 16:36:19 #67
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_113370349
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niemand heeft het over regelmatig hier, men heeft het over als laatste middel als het kind echt niet wil luisteren. :).
Dat is dus mijn punt, en daar ben ik het mee eens. Echter bij sommige reacties heb ik het gevoel dat men, bij gebrek aan een nederlands term, aan het "arguing for the sake of arguing" is. En teveel doorgaat over zaken die er niet/minder toe doen in de context van de gehele discussie.

En uiteraard zal een tik niet voor elk kind werken, maar als je een goede ouder bent lijkt het me dat je wel door hebt wat het beste voor je kind werkt en dat een tik geven echt de ALLERLAATSTE optie zal zijn.
pi_113370358
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:30 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat is niet iets inplannen. Het is natuurlijk van de zotte dat een kind zoiets kan doen.

Als je wordt geslagen, wat is dan je eerste reactie? Ik deed iets fout of iemand deed mij pijn en moet die gene van me afweren?
Het is niet zo dat mijn moeder met een honkbalknuppel naar mij toe kwam lopen :'). Kreeg gewoon een draai om mijn oor en toen wist ik wel dat ik fout bezig was.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:37:41 #69
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_113370423
De meest simpele conclusie van sterrenkinderen, is gewoon dat het verwende kut kinderen zijn. Punt.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  maandag 25 juni 2012 @ 16:38:03 #70
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113370439
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:35 schreef Chewie het volgende:

Een tik is dan ook heel wat anders als een lijfstraf. Overigens kwamen de lijfstraffen (zoals tik op vingers met lineaal) uit de hoge hoed van "opvoedkundigen" en niet van de opvoeders.

Een corrigerende tik wordt niet gegeven om pijn te doen (dan is het imo geen corrigerende tik meer) maar om aan te geven dat het kind te ver is gegaan.
Nee, je hoeft niet perse aan het kind zelf te komen om het in te laten zien dat het fout zit. Wat mankeert er aan straffen als naar de kamer sturen of vroeg naar bed etc. Dat zijn in mijn ogen veel humanere maar tegelijkertijd effectievere straffen daar je het kind zo aanmoedigt over de daad na te denken. Dat doen ze al op jonge leeftijd.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 25 juni 2012 @ 16:38:34 #71
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370465
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In gevaar. voor wat? :').

laat die rare denkwijze eens los want overduidelijk klopt je beeld niet met dat van de rest van de wereld.
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:36 schreef Ezio het volgende:

[..]

Waar heb je het nou allemaal over, hoezo gevaar :')
Als er iets ergs kan gebeuren. Als er schade aangericht kan worden. Als het kind zelf geweld gebruikt bijv. en om hem en anderen te beschermen mag je er wel wat aan doen buiten toespreken ja. Een tik is echt laatste redmiddel, niet als het kind rustig is en iets verkeerd doet. Dan mag je er geen geweld instoppen want dan zat het er al niet in. Dus ja dan is het een teken van zwakte van de ouders.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113370489
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:37 schreef Jachtgeweer het volgende:
De meest simpele conclusie van sterrenkinderen, is gewoon dat het verwende kut kinderen zijn. Punt.
Verwende kut kinderen met idiote kut ouders.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:39:34 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370517
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:38 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niet perse aan het kind zelf te komen om het in te laten zien dat het fout zit. Wat mankeert er aan straffen als naar de kamer sturen of vroeg naar bed etc. Dat zijn in mijn ogen veel humanere maar tegelijkertijd effectievere straffen daar je het kind zo aanmoedigt over de daad na te denken. Dat doen ze al op jonge leeftijd.
Ja, en dat is dus precies waar "wij" van mening verschillen.

Een koter lekker naar de kamer sturen, met blackberry, facebook, Xbox, nou nou, die heeft het lesje wel geleerd :').

En ja, voor normale zaken voldoet het misschien wel, maar het kind dat zijn moeder "smerige kankerhoer" heeft genoemd (ja, dat heb ik gehoord op straat) kan gewoon een tik krijgen.
Get woke, go broke!
pi_113370569
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:38 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

[..]

Als er iets ergs kan gebeuren. Als er schade aangericht kan worden. Als het kind zelf geweld gebruikt bijv. en om hem en anderen te beschermen mag je er wel wat aan doen buiten toespreken ja. Een tik is echt laatste redmiddel, niet als het kind rustig is en iets verkeerd doet. Dan mag je er geen geweld instoppen want dan zat het er al niet in. Dus ja dan is het een teken van zwakte van de ouders.
Wat een onzin. Als een kind een driftbui heeft en nergens naar luistert is een corrigerende tik gewoon op zijn plaats.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:40:40 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370590
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:38 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

[..]

Dus eigenlijk ben je het gewoon 100% met "ons" eens :').

Wat dat is wat we zeggen, tik is laatste middel, maar zeker niet ongewenst.

Mooi zo, klaar, next :').
Get woke, go broke!
pi_113370597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:30 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Toen ik als kind af en toe een tik op mn billen kreeg dacht ik: Ik was stout.

Je maakt mij niet wijs dat kinderen die dondersgoed weten dat ze stout zijn, bij een tik op hun broek gaan denken in termen van: afweren.
Je was stout, mama/papa gaf je een tikje, klaar. Niks dramatisch.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:41:00 #77
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370607
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:40 schreef Ezio het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als een kind een driftbui heeft en nergens naar luistert is een corrigerende tik gewoon op zijn plaats.
Dat staat er toch ook? :')
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:41:37 #78
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113370655
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus precies waar "wij" van mening verschillen.

Een koter lekker naar de kamer sturen, met blackberry, facebook, Xbox, nou nou, die heeft het lesje wel geleerd :').

En ja, voor normale zaken voldoet het misschien wel, maar het kind dat zijn moeder "smerige kankerhoer" heeft genoemd (ja, dat heb ik gehoord op straat) kan gewoon een tik krijgen.
Op het moment dat een kind zijn moeder smerige kankerhoer noemt scheelt er altijd wat aan de opvoeding. Als je het kind correct opvoedt dan zal het zijn moeder niet zo noemen; dat is al een indicatie dat de opvoeding verkeerd gaat.
En ja, als je het kind naar de kamer stuurt zorg je uiteraard dat spelletjes en dergelijke weg zijn.
pi_113370689
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:14 schreef sinepedraap het volgende:
Hoe reageren jullie als jullie een tik krijgen dan? Dan wordt je toch boos? Dan wil je die gene die die tik uitdeelt toch terugpakken? :')
Nee, als je terugmept krijg je nog een schop voor je hol na als je de trap op rent.
Twiddel
pi_113370695
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:15 schreef P8 het volgende:
O+ sterrenkinderen O+

[ afbeelding ]

Ik geloof dat TS zelf een sterrenkind in zijn leven nodig heeft O+
Een meisjesster wel, mits ze er nog goed uitziet natuurlijk. Daten?
  maandag 25 juni 2012 @ 16:42:52 #81
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370729
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je het gewoon 100% met "ons" eens :').

Wat dat is wat we zeggen, tik is laatste middel, maar zeker niet ongewenst.

Mooi zo, klaar, next :').
Ongewenst als het gaat om ongehoorzaamheid ja, gewenst als het echt nodig is in een situatie die ik net beschreef.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113370747
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:41 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook? :')
Nee, dat staat er niet. Jij hebt het allemaal over gevaarlijke situaties waarin je kind zichzelf en anderen pijn kan doen. Dat is niet hetzelfde als een gewone driftbui.
pi_113370757
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:41 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Op het moment dat een kind zijn moeder smerige kankerhoer noemt scheelt er altijd wat aan de opvoeding. Als je het kind correct opvoedt dan zal het zijn moeder niet zo noemen; dat is al een indicatie dat de opvoeding verkeerd gaat.
En ja, als je het kind naar de kamer stuurt zorg je uiteraard dat spelletjes en dergelijke weg zijn.
Nah, een klein kind kan dit zomaar ergens gehoord hebben, en het willen uitproberen op mams. Daar hoeft echt geen slechte opvoeding achter te zitten.
pi_113370759
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:17 schreef IShotTheMaid. het volgende:

[..]

Dit ja. Mensen moeten niet zo miepen, en al helemaal niet aan komen zetten met een of andere strafstoel/strafhoek/strafzitzak etc
Dit ^O^
pi_113370761
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik wist ook wat ik deed als ik rottigheid uit haalde maar dat wil niet zeggen dat er perse fysiek geweld nodig was om mij dit duidelijk te maken. Ik kreeg dan een demagogische preek waardoor ik mij schuldig voelde en nadacht over wat ik had gedaan. Dat is vele malen effectiever dan een klap te geven wat in mijn ogen gewoon onmacht is.
Kinderen moet je opvoeden en je moet een veilige thuishaven voor ze creëren. In dat plaatje passen ouderwetse lijfstraffen niet meer.
Onzin joh, kom op, ik woon bij mijn oom en tante en hun kinderen en soms zitten ze gewoon de hele avond te etteren en ontzettend druk te doen. En dan hebben ze ook gewoon totale lak aan wat je zegt, na 10 keer zeggen is het geduld een keer op en dan mag een licht tikje best wel om even te laten zien wie de baas is. En ik vind mijn oom en tante het perfecte voorbeeld van hoe je kinderen moet opvoeden, betrokken, niet te strikt maar ook niet te soft en bevorderen de belangrijke dingen.

En mijn nichtje weet er dan ook altijd een ontzettend drama van te maken trouwens: OOOOOOOH HOE KAN JE NOU JE KIND SLAAN!!! BEN JE GEK GEWORDEN!!! :') Als mijn ouders me een tik gaven respecteerde ik dat gewoon, tot een bepaalde leeftijd dan, vanaf je 12e moet het gewoon kunnen uitspreken.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:43:37 #86
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370780
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:43 schreef Ezio het volgende:

[..]

Nee, dat staat er niet. Jij hebt het allemaal over gevaarlijke situaties waarin je kind zichzelf en anderen pijn kan doen. Dat is niet hetzelfde als een gewone driftbui.
Ik heb het net beschreven, lees nog maar een keer.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:44:04 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113370814
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:41 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Onzin, kinderen zijn net mensen, soms gaan ze ondanks een prima opvoeding alsnog volledig over de rooie.

Waar komt dat idolate beeld mbt kinderen toch vandaan? Zelf nooit kind geweest? Nooit iets stouts of zelfs verboden gedaan?

Kinderen zoeken grenzen op, dat hoort erbij en het aangeven en bewaken van die grenzen is aan de ouder.
Get woke, go broke!
pi_113370833
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:43 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik heb het net beschreven, lees nog maar een keer.
Jij hebt het over een veel ernstigere situatie man :')

Doe eens niet zo trollen.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:45:29 #89
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113370918
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:20 schreef Loppe het volgende:
Wat is er verkeerd dat je kind angst heeft om fout te doen dmv straf van hun ouders. @ rosepetals
Een kind opvoeden in angst zorgt voor een gevoel van onzekerheid, kind voelt zich dan vaak minder waard.
En dat terwijl iedere ouder toch roept dat kinderen ook geen andere kinderen tikken mogen uitdelen.

En een kind ziet trouwens ook geen verschil tussen een tik en slaan.

Nou is het een veel betere motivatie om gewoon uit te leggen waarom iets niet mag, en luistert hij/zij niet? Dan kan je allerlei straffen geven, maar fysiek worden is gewoon niet nodig en ouderwets. Bovendien is het tegen de wet.

Bij mijn oppaskinderen is de belangrijkste regel dat je een ander geen pijn mag doen, en als je dat wel doet doe je niet meer mee met onze spelletjes. Dat vinden ze vaak heel erg, want we doen leuke dingen.
Als het kind tot rust is gekomen ga ik er later naartoe en dan bedenkt het kind zelf vaak dat hij/zij zijn excuses moet aanbieden. Een gezonde manier om ruzies leren op te lossen.
Dan heb ik daarna nog het goede-gedrag bord, want je kan je sowieso beter richten op het positieve gedrag, maar goed.

Fouten maken moet kunnen, kinderen moeten de mist in kunnen gaan. Iets helemaal verpesten. En vervolgens leren hoe ze dat oplossen. Geweld is daar niet de oplossing en je geeft het verkeerde signaal af.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  maandag 25 juni 2012 @ 16:45:44 #90
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113370933
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:44 schreef Ezio het volgende:

[..]

Jij hebt het over een veel ernstigere situatie man :')

Doe eens niet zo trollen.
Stop eens met mensen uitmaken voor troll en kom zelf met iets nuttigs.

Als je kind dingen kapot maakt, mensen slaat etc (driftbui) mag je best hardhandig zijn. Maar als het kind iets gedaan heeft, waar geen geweld bij kwam kijken, en je geeft een tik ben je verkeerd bezig.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113370978
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:45 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Een kind opvoeden in angst zorgt voor een gevoel van onzekerheid, kind voelt zich dan vaak minder waard.
En dat terwijl iedere ouder toch roept dat kinderen ook geen andere kinderen tikken mogen uitdelen.

En een kind ziet trouwens ook geen verschil tussen een tik en slaan.

Nou is het een veel betere motivatie om gewoon uit te leggen waarom iets niet mag, en luistert hij/zij niet? Dan kan je allerlei straffen geven, maar fysiek worden is gewoon niet nodig en ouderwets. Bovendien is het tegen de wet.

Bij mijn oppaskinderen is de belangrijkste regel dat je een ander geen pijn mag doen, en als je dat wel doet doe je niet meer mee met onze spelletjes. Dat vinden ze vaak heel erg, want we doen leuke dingen.
Als het kind tot rust is gekomen ga ik er later naartoe en dan bedenkt het kind zelf vaak dat hij/zij zijn excuses moet aanbieden. Een gezonde manier om ruzies leren op te lossen.
Dan heb ik daarna nog het goede-gedrag bord, want je kan je sowieso beter richten op het positieve gedrag, maar goed.

Fouten maken moet kunnen, kinderen moeten de mist in kunnen gaan. Iets helemaal verpesten. En vervolgens leren hoe ze dat oplossen. Geweld is daar niet de oplossing en je geeft het verkeerde signaal af.
Mijn ouders riepen juist dat ik andere kinderen heus wel eens een trap mocht verkopen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze wel eens :P
Twiddel
  maandag 25 juni 2012 @ 16:47:14 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371014
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:45 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Als je kind dingen kapot maakt, mensen slaat etc (driftbui) mag je best hardhandig zijn. Maar als het kind iets gedaan heeft, waar geen geweld bij kwam kijken, en je geeft een tik ben je verkeerd bezig.
ja, herhaal het NOG een keer :').

We waren het al vanaf het eerste topic eens hoor, maar je leest en interpreteert het elke keer verkeerd...
Get woke, go broke!
  maandag 25 juni 2012 @ 16:47:18 #93
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371019
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mijn ouders riepen juist dat ik andere kinderen heus wel eens een trap mocht verkopen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeggen ze wel eens :P
Ja dat is ook een beetje van vroeger, nu krijgen kinderen ook van school mee dat je nooit mag slaan.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:47:20 #94
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_113371026
Ik kreeg vroeger alleen 1 tik op mijn billen van mijn moeder als ik echt te ver was gegaan. Dat werkte prima, ik wist dan dat het echt menens was end at ik op moest houden. Ik heb er absoluut geen angst voor mijn ouders aan overgehouden en het voelde ook niet als geweld. Maar emer als de uiterste grens.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:47:43 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113371056
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:47 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Ja dat is ook een beetje van vroeger, nu krijgen kinderen ook van school mee dat je nooit mag slaan.
Ja, en hoe gaat het met de jeugd tegenwoordig?

Dra-fucking-ma-tisch!
Get woke, go broke!
pi_113371069
quote:

[..]

Pot, ketel :X

quote:

Welnee. Er zijn tal van andere situaties waar een tik ook geoorloofd is.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:48:33 #97
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113371102
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en hoe gaat het met de jeugd tegenwoordig?

Dra-fucking-ma-tisch!
Maar dat ligt niet aan het gebrek van agressiviteit van de ouders.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:48:44 #98
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113371112
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Onzin, kinderen zijn net mensen, soms gaan ze ondanks een prima opvoeding alsnog volledig over de rooie.

Waar komt dat idolate beeld mbt kinderen toch vandaan? Zelf nooit kind geweest? Nooit iets stouts of zelfs verboden gedaan?

Kinderen zoeken grenzen op, dat hoort erbij en het aangeven en bewaken van die grenzen is aan de ouder.
Dat ben ik wel met jou eens maar grenzen hoeven niet bewaakt te worden met fysiek geweld. Je kunt een kind gewoon wat vroeger naar bed sturen of even naar zijn kamer daar leert het ook van. In zekere zin zijn die straffen effectiever daar je het kind door het iets van zijn vrijheid weg te nemen leert na te denken. Hij kan niets anders dan op zijn kamer. En zo leer je het kind te leren van zijn fouten, daar hoeft geen hand bij aan de pas te komen.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:49:01 #99
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_113371139
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, herhaal het NOG een keer :').

We waren het al vanaf het eerste topic eens hoor, maar je leest en interpreteert het elke keer verkeerd...
Sommige mensen doen er hier heel luchtig over. Een beetje zoals het niet willen opeten van je groente niveau. Ik maak alleen maar duidelijk waar de grens zit, waar zit de grens bij jullie?
quote:
10s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:48 schreef Ezio het volgende:

[..]

Pot, ketel :X

[..]

Welnee. Er zijn tal van andere situaties waar een tik ook geoorloofd is.
Zoals?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_113371188
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:48 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan het gebrek van agressiviteit van de ouders.
Een tik op de billen als een kind heel stout is geweest zie ik dan ook totaal niet als agressie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')