Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Op zondag 24 juni 2012 18:30 schreef motorbloempje het volgende: Had mezelf net op tijd in de OP gezet! Leuk! Zin in om naar toe te trainen! Moet te doen zijn in iets minder dan 2 maanden
Mooi om naartoe te werken
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ja, ik had er ineens zin in om me ergens voor op te geven, dus maar even gezocht en dus, hats, een redelijk in de buurt gevonden. Nog wel een uurtje rijden ongeveer, maar Mr.Mo heeft al gezegd mee te gaan en me aan te moedigen enzo
Ik ben daar ook geweest! Supervakantie was dat. Jordanië is cool. Ik deed het in combi met Syrië. Zonde om die oorlog daar nu te zien. Maar Jordanië; topkeuze!
Endomondo was weer lekker aan het kloten. 10 km in 43 min Een kilometer in 1:47 ? Zo na het douhen maar eens opnieuw installeren en met de hand m'n afstand en pace meten.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Op zondag 24 juni 2012 18:57 schreef justmattie het volgende: Endomondo was weer lekker aan het kloten. 10 km in 43 min Een kilometer in 1:47 ? Zo na het douhen maar eens opnieuw installeren en met de hand m'n afstand en pace meten.
Ik dacht al dat je superman was geworden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Zon, regen, wind, lekkere temperatuur, kortom een heerlijke 12,5km gelopen En onderweg ook nog gelasergunned (gelukkig viel mijn snelheid binnen de marge )
De eerste 3km rommelde ik nog wat met snelheid, maar de rest heb ik echt onwaarschijnlijk vlak gelopen
Op zondag 24 juni 2012 19:01 schreef GlenHighland het volgende: Zon, regen, wind, lekkere temperatuur, kortom een heerlijke 12,5km gelopen En onderweg ook nog gelasergunned (gelukkig viel mijn snelheid binnen de marge )
De eerste 3km rommelde ik nog wat met snelheid, maar de rest heb ik echt onwaarschijnlijk vlak gelopen
Ik ben daar ook geweest! Supervakantie was dat. Jordanië is cool. Ik deed het in combi met Syrië. Zonde om die oorlog daar nu te zien. Maar Jordanië; topkeuze!
Heb ik ook allebei gedaan! Syrië, schitterend land en vriendelijke mensen
Op zondag 24 juni 2012 19:01 schreef GlenHighland het volgende: Zon, regen, wind, lekkere temperatuur, kortom een heerlijke 12,5km gelopen En onderweg ook nog gelasergunned (gelukkig viel mijn snelheid binnen de marge )
zal je altijd zien hier begint het weer ook rustiger te worden, nadat ik zeiknat geregend ben
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Denk t ook... Zal me proberen te gedragen maar ik denk dat ik door die suffe pech van de afgelopen maanden wel iets geleerd heb...
Beter te voorzichtig dan te snel te veel willen, dan word je zo weer een eind richting Start geslingerd . Nou, we gaan ervan uit dat het goed gaat . Je hebt al 2 weken extra gerust .
Petra is schitterend. In Syrië Craq de Chevalier... en Damascus.
Dit! En Akkaba was bloedheet toen ik er was Je kent dat wel. Zo'n busje wat een dag door de woestijn heeft gereden. Daar komt die hitte vanaf. Wij stapten na een rit door Wadi Rum (wat ook schitterend is overigens) uit de bus en voelden de warmte. Dacht even weg te lopen want het was vies warm. Bleek het 10 meter verder dat die warmte helemaal niet van de bus kwam, maar dat dat gewoon de buitentemperatuur was. 55 graden
De mensen in Syrië waren wel veel en veel aardiger dan in Jordanië toen ik er was. Ik denk een jaar of 5 geleden.
Over snel gesproken: ik loop echt langzaam . Maar goed, ik heb nog maar vijf keer gelopen in totaal en zoals Evy zegt: kies een tempo waarin je het volhoudt . Eerst maar minuten opbouwen, snelheid komt daarna wel.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Op zondag 24 juni 2012 19:32 schreef MaLo het volgende: Over snel gesproken: ik loop echt langzaam . Maar goed, ik heb nog maar vijf keer gelopen in totaal en zoals Evy zegt: kies een tempo waarin je het volhoudt . Eerst maar minuten opbouwen, snelheid komt daarna wel.
Dit! En Akkaba was bloedheet toen ik er was Je kent dat wel. Zo'n busje wat een dag door de woestijn heeft gereden. Daar komt die hitte vanaf. Wij stapten na een rit door Wadi Rum (wat ook schitterend is overigens) uit de bus en voelden de warmte. Dacht even weg te lopen want het was vies warm. Bleek het 10 meter verder dat die warmte helemaal niet van de bus kwam, maar dat dat gewoon de buitentemperatuur was. 55 graden
De mensen in Syrië waren wel veel en veel aardiger dan in Jordanië toen ik er was. Ik denk een jaar of 5 geleden.
Zelfde ervaring met de mensen... Craq was mijn favoriet.
Op zondag 24 juni 2012 19:32 schreef MaLo het volgende: Over snel gesproken: ik loop echt langzaam . Maar goed, ik heb nog maar vijf keer gelopen in totaal en zoals Evy zegt: kies een tempo waarin je het volhoudt . Eerst maar minuten opbouwen, snelheid komt daarna wel.
Wijze woorden van Evy Maar nog wijzer van jou om daar naar te luisteren Snelheid komt met de tijd
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Euh... goed luisteren naar je lichaam en pijntjes serieus nemen. En opletten op kastjes op het werk ( niet tegenaan kleunen met de knie) en scheve stoeptegels vermijden.
Op zondag 24 juni 2012 19:33 schreef Fuszy het volgende: Oké na twee dagen uitstellen van mijn eerste loop na mijn blessure, heb ik besloten om het morgenavond te doen
Euh... goed luisteren naar je lichaam en pijntjes serieus nemen. En opletten op kastjes op het werk ( niet tegenaan kleunen met de knie) en scheve stoeptegels vermijden.
Maar aan de andere kant: ook niet direct compleet in de stress schieten van een pijntje . Dat wordt ook nog wel een uitdaging, denk ik:+.
Ik wil ook nog een keer de Route 66 rijden, dat lijkt me zo gaaf . Stel me er zo veel van voor dat het alleen maar kan tegenvallen .
Wij hebben een paar km van route 66 gereden . Tijdens onze rondreis door het westen van de VS. Zo'n reis staat bij ons op het verlanglijstje, als dochter ouder is en onze portemonnee gevulder
Ik wil ook nog een keer de Route 66 rijden, dat lijkt me zo gaaf . Stel me er zo veel van voor dat het alleen maar kan tegenvallen .
Als ik je van avontuurlijke reizen houdt en je hebt nog eens wat tijd over.. dan kan ik je zeker aanraden om een keer met de Amsterdam Dakar Challenge mee te doen.
Op zondag 24 juni 2012 19:33 schreef Fuszy het volgende: Oké na twee dagen uitstellen van mijn eerste loop na mijn blessure, heb ik besloten om het morgenavond te doen
Haha, ik was er 9 jaar geleden en toen runde ik nog niet. Toen hebben we de rondweg gereden, ik zou graag nog een keer door het binnenland van IJsland willen crossen.
Maar Alaska staat ook nog hoog op m'n verlanglijstje. Eigenlijk 50% van het Askja aanbod
Heb een zusje in Chili dus is dit 'sort of ' in de buurt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet of het er van gaat komen.
Ik zie wel . Weet niet of daar tijd voor is en of dat veilig is? En moet ik dan niet in een burqa hardlopen? .
Jordanië is veilig. Da's het Zwitserland van het Midden-Oosten. En zeker in Amman, rond Petra en in Akkaba zijn ze wel hoogblonde langharige vrouwelijke toeristen gewend.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet of het er van gaat komen.
Ja nemen we ze mee. Ze zijn wel avontuurlijk en gek op de natuur en lopen enzo. Dat is echt wel wat voor ze.
Maar je moet ook wel behoorlijk lang in de auto. En het is vooral... kaal. Persoonlijk denk ik dat het voor kinderen minder indrukwekkend is. Dan zou ik eerder Noorwegen doen ofzo.
Jordanië is veilig. Da's het Zwitserland van het Midden-Oosten. En zeker in Amman, rond Petra en in Akkaba zijn ze wel hoogblonde langharige vrouwelijke toeristen gewend.
Betekent wel dat je nog steeds je brein moet gebruiken... Wij gingen eigenlijk altijd met meerdere mensen op pad en er zaten altijd mannen bij...
Maar je moet ook wel behoorlijk lang in de auto. En het is vooral... kaal. Persoonlijk denk ik dat het voor kinderen minder indrukwekkend is. Dan zou ik eerder Noorwegen doen ofzo.
HEt was zoiets waar we naar hebben gekeken. Alleen was het een soort 4x4 camper, dus minder ver rijden en meer kamperen. Noorwegen staat ook nog op het lijstje, heel Scandinavie eigenlijk.
Maar goed, de jongste is nog geen 2, dit jaar gaan we niet eens op vakantie. Volgend jaar doe we nog een jaartje Frankrijk.
Op zondag 24 juni 2012 19:47 schreef Viking84 het volgende: Ik was aan het vragen waarom we dit ineens 'pepstalken' noemen, maar halverwege het typen viel het kwartje .
Om 5.30 pepstalken is een beetje vroeg, Maraca. Kwartiertje later kan wel, maar dan heb ik m'n pjoeter nog niet aan .
Maar Endomondo staat ook niet aan, dus geen pepstalk
Nou, net dus les 1 van RW10 gelopen... Vond het weinig bevredigend eigenlijk 5x2 minuten lopen met telkens een minuutje wandelen ertussen... Totaal ook maar 2,5 km afgelegd. Voelde een beetje als een van de eerste lessen van Evy Aan de andere kant deden m'n benen nog wel een beetje pijn van afgelopen vrijdag dus daar was het wel een mooi rustig lesje voor.
Op zondag 24 juni 2012 19:49 schreef VKV het volgende: Nou, net dus les 1 van RW10 gelopen... Vond het weinig bevredigend eigenlijk 5x2 minuten lopen met telkens een minuutje wandelen ertussen... Totaal ook maar 2,5 km afgelegd. Voelde een beetje als een van de eerste lessen van Evy Aan de andere kant deden m'n benen nog wel een beetje pijn van afgelopen vrijdag dus daar was het wel een mooi rustig lesje voor.
Wen er maar aan. De eerste twee weken zijn bizar rustigaan
Op zondag 24 juni 2012 19:49 schreef VKV het volgende: Nou, net dus les 1 van RW10 gelopen... Vond het weinig bevredigend eigenlijk 5x2 minuten lopen met telkens een minuutje wandelen ertussen... Totaal ook maar 2,5 km afgelegd. Voelde een beetje als een van de eerste lessen van Evy Aan de andere kant deden m'n benen nog wel een beetje pijn van afgelopen vrijdag dus daar was het wel een mooi rustig lesje voor.
5x2 minuten lopen? En dat voor RW10? Wat vreemd
Dat zou ík zelfs nog volhouden